جابجا کردن مرزهای تناقض توسط سایت انتخاب!
برخوردهای دوگانه و تناقضگوییهای بیپایان جریان رسانهای غربگرا آنقدر تکرار شده که برای ما عادی شده اما این فاجعه واقعا عادی نیست.
سایت #انتخاب در تاریخ ۴خرداد١۴٠١ خبر عربدهکشی و اختلال در جلسه یکی از سخنرانان انقلابی را «پرسش ساده یک دانشجو» دانست، اما حالا یک ماه بعد همین رسانه، و سایر رسانههای غربزده همسو، ذیل عکس روحانی جوان یزدی که دو زانو جلوی مسیح مهاجری نشسته و با او گفت و گو میکند را با وصف #آشوبتندروها درج کرده است!
@rozaneebefarda
هدایت شده از جرعهنوش
بسم الله النور
🔸تا سیهروی شود هرکه در او غش باشد (۱)
از زمانی که خبر اتفاقات #حظیره منتشر شده، جریان #فتنهطلب این خط خبری را دنبال کردهاند:
#تندروها مراسم بزرگداشت #شهید_صدوقی را به #آشوب کشیدند و سخنرانی را #ناتمام گذاشتند.
آیا این روایت صادقانه است یا #تحریف واقعیت؟
پیش از این، روایت خود را از آن حادثه نوشتهام. (https://eitaa.com/jorenush/142) اکنون میخواهم گزارشی تحلیلی و دقیقتر از آن ارائه دهم و نظری بر مبانی داشته باشم تا روایت صادقانه از مغرضانه شناخته شود.
چنانکه در گزارش پیشین آوردم، سخن #مسیح_مهاجری مقدماتی داشت و نتایجی. او مقدمات خود را گفت و تصریح کرد که از این مطالب #نتیجه میگیرد که ... . و نتایج را یکیک برشمرد.
کسانی که با سخنوری آشنایند یا اقلاً پای سخن سخنوران نشستهاند میدانند که یک سخنرانی مذهبی از خطبهی اولیه، بیان مقدمات، نتیجهگیری و دعای پایانی تشکیل میشود.
مهاجری در آن شب، همهی این اجزاء را به کمال ادا کرد و ناگاه منبر را وانگذاشت. او بیش از سی دقیقه بدون هیچ مزاحمتی سخن گفت و از بیان روایت و مثالزدن و قصهگفتن و بیان خاطره نیز فروگذار نکرد. او چنان سخن را طول داد که برخی حضار که بنا بر عادت مجالس سنتی یزد، توقع سخنانی کوتاهتر داشتند، برخاسته و رفتند.
پس سخنرانی مهاجری، #ناتمام رها نشد.
شاهد این مدعا، صوت سخنرانی آن شب است که بهزودی تقدیم میشود.
اما آیا آشوبی رخ داد؟
گاهی ممکن است کسی یا کسانی از سر مخالفت با شخص سخنران، از ابتدا به قصد برهمزدن مجلس او اقداماتی انجام دهند، بدون آنکه به محتوای سخنان او توجهی کنند.
و این اقدام، میتواند حرکاتی خارج از آداب مجلس خطابه باشد.
این چنین اقدامی، برهمزدن مجلس سخنرانی و ناپسند و محکوم است؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در مواردی متعدد از آن نهی کردهاند؛ مواردی چون شعار دادن علیه سید حسن خمینی در مراسمات سالگرد رحلت امام خمینی یا هجمه به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۹۱ در قم.
اما آیا سوال و اعتراض همواره چنین است؟
منحصر کردن واکنش مستمعان نسبت به سخنان خطیب، به یکی از دو صورتِ "سکوت مطلق" و #آشوب، خود، مغالطهای است که راه صواب را که همانا شنیدن منتقدانه و #پرسشگری_آزاد مبتنی بر #ادب است، به فراموشی میسپرد.
رهبر معظم انقلاب در این باره چنین نوشتهاند:
"من عمیقا متأسفم که برخی، میان مرداب «سکوت و جمود» با گرداب «هرزهگویی و کفرگویی»، طریق سومی نمیشناسند و گمان میکنند که برای پرهیز از هر یک از این دو، باید به دام دیگری افتاد. حال آنکه انقلاب اسلامی آمد تا هم «فرهنگ خفقان و سرجنبانیدن و جمود» و هم «فرهنگ آزادی بیمهار و خودخواهانهی غربی» را نقد و اصلاح کند و فضایی بسازد که در آن، #آزادی_بیان، مقید به «#منطق و #اخلاق و #حقوق معنوی و مادی دیگران» و نه به هیچ چیز دیگری، تبدیل به فرهنگ اجتماعی و حکومتی گردد و حریت و تعادل و عقلانیت و #انصاف، سکهی رائج شود."
حال با این تفصیل، آیا نباید پرسشگری مودبانه و منطقی را پس از آنکه خطیب کلام خود به کمال رسانید، از حقوق مستمعان دانست؟
و آیا آنچه گذشت چیزی جز طرح چند پرسش ساده با حفظ قواعد منطق و ادب بود؟
و آیا سیرهی شهید مظلوم آیتالله بهشتی- که مهاجری مدعی پیروی اوست- جز شنیدن سخنان و حتی اعتراضات مخاطبان ولو از فراز منبر بود؟
ملاحظهی دیگر آنکه، آیا خطیب نباید در کلامش از قواعد #منطق و #اخلاق پیروی کند و #حقوق مستمعین- که از مهمترین آنها حقِ شنیدن سخن صواب و نه تدلیس و مغالطه و اغواگری از سخنران است- را مراعات نماید؟
و آیا اگر کسی پس از کمالیافتن بیان خطیب، دانست که از فراز منبر، سخن ناحق به مخاطبان القاء میشود، نباید به اعتراض مودبانه و منطقی سخن رانَد؟ و باید #تبیین حقیقت و سپس #نهی_از_منکر را به کناری نهَد؟
https://eitaa.com/jorenush/145
هدایت شده از جرعهنوش
تا سیهروی شود هرکه در او غش باشد (۲)
#غلامعلی_سفید گفت که بگذاریم یک سخنران هرچه خواست بگوید، و به مخالف او هم دیگربار مهلت سخن داده شود.
به ظاهر زیبا گفت، ولی- بر فرض که مخالف را مجال سخن دهند- نگفت که حاضرانِ این مجلس را دیگر کجا میتوان گرد آورد تا پاسخ این شبهات را بشنوند.
بله، اگر محیطی تحصیلی بود که مخاطبان در اختیار ما بودند، میشد آنان را ملزم به شنیدن سخنان هر دو طرف کرد و هم میشد آن کس را که سخن ناحق بر زبان رانده ملزم به پاسخگویی نمود. ولی مسجد و منبر محیطی عمومی است که هر کس آزادانه میآید و هر وقت خواست میرود و در بیشتر موارد شناخته هم نمیشود.
پس نمیتوان پُزِ روشنفکری داد و فضا را برای اغواگری گشود. این عینِ بیاخلاقی و بیمنطقی و تضییع حقوق عامه است، و آنگاه که با اغراض #کانونهای_قدرت_و_ثروت گره بخورد، نتیجهای جز شدیدترین گونه از #اختناق نخواهد داشت.
نمونهاش همین روایتهای غرضورزانه و تحریف آشکار حادثهی حظیره است؛ آنگاه که نویسندهی خبرگزاری #جماران تصریح میکند که از ماجرا بیاطلاع است ولی گستاخانه به نام تحلیل، یاوه میسراید. و #شارلاتانیزم این جماعت متکی بر همان کانونها، مجال روایت صادقانه را از دیگران میستاند و حقیقت در این میان ذبح میشود. و این چرخهی هولناک و زجرآور ادامه مییابد.
پس نباید فریب خورد و سکوت پیشه کرد. باید آگاهانه و منطقی فریاد کرد تا فریبکاران مهلتِ یاوهسرایی نیابند. بله، بیان آزاد است، ولی اغواء نه.
خواهد پرسید که حد میان بیان و اغواء را چه کسی و چگونه مشخص میکند.
پاسخ را در منشور آزاداندیشی ( https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23033 ) بجویید تا سخن بیش از این طولانی نشود.
https://eitaa.com/jorenush/146
روزنامه جمهوری اسلامی هم به دروغ بودن ادعای #آشوب در سخنرانی مسیح مهاجری اذعان کرد!
▫️در صفحه دوم روزنامه جمهوری اسلامی؛ امروز 1401.4.11 چنین آمده است:
*واقعه اخلال در سخنرانی مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد شهید محراب آیتالله صدوقی، فرزند ایشان حجتالاسلام محمدعلی صدوقی و شهدای هفتم تیر در شب پنجشنبه گذشته که طی دو روز گذشته در فضای مجازی بازتاب گستردهای داشت، با تدبیر بیت شهید صدوقی و برگزارکنندگان مراسم و صبر و تحمل سخنران، بدون آنکه درگیری به وجود بیاید پایان یافت.
علاوه بر اینکه طلبه جوان معترض، به پیشنهاد سخنران در زمانی که هنوز سخنرانی تمام نشده بود مطالب خود را مطرح کرد، بعد از پایان سخنرانی نیز در حلقهای که در گوشهای از مسجد تشکیل شد سوالهای خود را پرسید و پاسخهای آنها را شنید.
🔶حاشیه روزنه
در حالی که شبکه رسانههای غربگرا #مباحثهسیاسیطلبگی مسجد حظیره را به دروغ به عنوان #شهرآشوبیتندروها تفسیر کرد، بعد از روشنگری جریان انقلابی و انتشار فیلم گفتگوی اعتراضی مورد بحث، روزنامه جمهوری اسلامی به اجبار ماجرا را طوری روایت کرد که عملا #بطلان ادعاهای تحریفآمیز همفکران سیاسی مسیح مهاجری را اثبات میکند.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش حجتالاسلام نجیمی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد به واقعه مسجد حظیره
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بازتاب جهتدار و تحریفآمیز واقعه مسجد حظیره در روزینامههای غربگرا
مرور گزارشات جانبدارانه این رسانهها و تطبیق آن بر صوت و فیلم #مباحثهطلبگیاعتراضی، بهترین کلاس آموزشی برای شناخت ماهیت واقعیت حامیان #فتنه۸۸ و اختاپوس رسانهای غرباندیش است.
این ماجرا روشن کرد که اینان چگونه با #افسونگریرسانهای از کاه کوه میسازند و یک مباحثه طلبگی را مصداق آشوبطلبی مینامند و در عین حال بانیان آشوبطلبی واقعی خونین سال۸۸ را مظلوم و دلسوز جا میزنند!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع جانانهی #شهید_صدوقی از اصل #ولایت_فقیه و افشاگری علیه مخالفان
۱۱ تیر، سالروز شهادت آيتالله صدوقی(ره)
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش متفاوت و طنزآمیز طلبه فعال مجازی به ماجرای مسجد حظیره
رمزگشایی از تولید الگوهای جدید در تناقضگویی!
آقا اصلا هرچی شما گفتید!
#تناقض
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر شهید صدوقی امروز در میان ما بودند...
🔹توضیحات حجتالاسلام عُلیانژاد از فعالان فرهنگی استان یزد پیرامون واقعه مسجد حظیره
چند پرسش:
۱) اگر شهید صدوقی در قید حیات بودند، آیا کسی مثل مسیح مهاجری را به یزد راه میدادند؟ تا چه رسد به اینکه بخواهد به مسجد روضه محمدیه بعنوان پایگاه انقلاب پای بگذارد!؟
۲) اگر شهید صدوقی در جلسه حاضر میبود، و یک طلبه از باب پرسشگری سؤالاتی مطرح میکرد، شهید صدوقی چه برخوردی داشت؟ آیا از سخنران نمیخواست یا در بالای منبر یا بعد از آن، پاسخگوی سؤالات باشد؟!
۳) آیا بیت محترم شهید صدوقی نباید از سخنران جلسه شان میخواستند #پاسخکریمانه به سؤال یک طلبه بدهد؟
۴) اگر کسانی که شهید صدوقی را به شهادت رساندند در جلسه بودند، طرف کدامیک را میگرفتند؛ روحانی پایین منبر که به حق سؤالاتی را مطرح کرد یا روحانی بالای منبر که از سران فتنه حمایت کرد؟
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بیانیه جمعی از طلاب یزدی در حمایت از حرکت انقلابی روحانی جوان و محکومیت خط فتنه در یزد
اجازه نمی دهیم مسجد حظیره توسط عدهای محدود مصادره شود
مسجد حظیره باید پایگاه انقلاب باقی بماند
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اشاره
جمعی از روحانيان و طلاب انقلابی یزد از جمله جناب حجتالاسلام والمسلمین #نجیمی (ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد) و معاون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد جناب حجتالاسلام سیدیحیی #نجمالهدی در واکنش به وقایع مسجد حظیره و در محکومیت خط فتنه بیانیهای صادر کردند.
این بیانیه، دومین بیانیه دستهجمعی خودجوش مردمی است که در حمایت از اقدام روحانیت مجاهد یزد منتشر شده است.
متن کامل بیانیه و اسامی امضاءکنندگان در تصویر پیوست قابل مشاهده است.
#گزیده:
مسجد مقدس حظیره پایگاه اصلی انقلاب اسلامی به رهبری و راهبری سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی در یزد بوده است.
ما طلاب و روحانیون یزدی ضمن محکوم کردن مواضع غلط سخنران مسجد حظیره آقای مهاجری، بار دیگر با شهید عزیز آیتالله صدوقی عهد میبندیم که اجازه نخواهیم داد مسجد حظیره که سالیان متمادی پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز مبارزه با جریانهای انحرافی و مخالفان نظام و ولایت بوده، توسط عدهای معدود مصادره شود و به مرکز اپوزسيون نظام اسلامی تبدیل شود. در این جهت البته هوشمندی و وفاداری بیت مرحوم آیتالله صدوقی نیز مفروض است و انشالله مجموعه اقدامات دلسوزان یزد به همافزایی و همدلی حول محور ولایت منجر شود....
🔘روزنه؛
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش "علی اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد پیرامون واقعه #مسجد_حظیره
به همگان توصیه میکنم واکنش تاریخی #شهید_صدوقی در برابر #شیخ_محمود_حلبی را بخوانند.
شهید صدوقی به ما یاد داد در برابر #انحراف و #تحریف سکوت نکنیم.
🔘روزنه؛
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع علنی و رسمی #فائزههاشمی از #کشفحجاب و #تحریمانتخابات!
جناب آقای #مسیحمهاجری و همه حامیان دوآتشه مرحوم هاشمی رفسنجانی تحویل بگیرند!
اما به راستی چرا نمیتوان و نباید حساب فائزه هاشمی را از حساب شخص هاشمی و جریان حامی او جدا کرد؟
اولا فائزه هاشمی یک فرد معمولی نیست که نظرات شاذ و بعضا خلاف مسلمات دینی و قانونی دارد، او برآمده از دل جریان قدرتمند سیاسی_خانوادگی آقای هاشمی است؛ هم دختر اوست، هم عروس مرحوم لاهوتی، هم عضو شورای مرکزی حزب دستساز موسوم به کارگزاران!
طبعا او همواره از #حاشیهامن و قدرت پنهان جریان سیاسی منسوب به آقای هاشمی بهره برده وگرنه هرگز یک شخص معمولی نمیتواند اینچنین ساختارشکنانه و بعضا دینستیزانه موضعگیری نماید و از چنگال قانون بگریزد!
ثانیا آقای هاشمی و حامیان دوآتشه ایشان به طور شفاف و صریح با اظهارات و عملکردهای جنجالی وی مرزبندی نکردند! گرچه گاهی برای آرام کردن فضای سیاسی و خروج از فشار افکار عمومی، چنین ژستی گرفته میشود اما مرزبندی یعنی دیگر فرد مطرود نتواند از ظرفیت سیاسی و پایگاه اجتماعی شما بهرهمند باشد و اگر غیر از این باشد یعنی اتفاقی جز یک نمایش در کار نیست!
ثالثا مخاطبان و مردم فائزه را از پدرش و همه حامیان هاشمی جداگانه تصور نمیکنند و چنانچه فاصلهگذاری بسیار شفاف صورت نپذیرد، ملت همه شذوذات را به پای شخص مشهور میگذارند(درست یا غلط)
لذا آنگونه که در برخوردهای امام و رهبری با برخی نزدیکان در موارد مشابه سراغ داریم، حامیان هاشمی باید تکلیفشان را با این مواضع روشن کنند!
🔘روزنه؛
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تندرو کیست؟!
حاشیهای بر ماجرای مسجد حظیره یزد
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
پس از سخنان جنجالی آقای مسیح مهاجری در تطهیر و دفاع از سران فتنه، که اعتراض صریح و مباحثه طلبگی روحانی جوان یزدی با مهاجری را در پی داشت، رسانههای زنجیرهای غربگرا (اعم از اصلاحطلب و اعتدالی) با همراهی #بیبیسی، این روحانی پرسشگر را «تندرو» نامیده و اقدام او را «اخلال» و «آشوب» نام نهادند.
در حالی که جان مایه اعتراض او به مهاجری، بخاطر دفاع از سران فتنه بود که پیشگام تمام اقدامات خشن و رادیکال سال ۸۸ بودند و به تصریح امام خامنهای مرتکب گناهی بزرگ و نابخشودنی شده بودند و کارنامهای غیرقابل دفاع و سیاه دارند که امثال مسیح مهاجری نه تنها حاضر به پذیرش آن نیستند که به تطهیر آنان نیز اصرار میکنند!
جالب و عجیب آنجاست که آقای مسیح مهاجری و همراهان سیاسی او با هنرمندی تمام، با وجود زیر سؤال بردن تصریحات مقام معظم رهبری، همچنان ژست تبعیت از ایشان به خود میگیرند و منتقدان شان را مخالف نظرات رهبری نشان میدهند! این در حالیست که مقام معظم رهبری صراحتا بر #گناهکاری_سران_فتنه اذعان فرمودهاند:
این کسانی که شما بهشان میگوئید سران فتنه، کسانی بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچهی دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند. ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
آن کسانی که به نام آنها این کارها انجام میگرفت، باید همان وقت اعلامیه میدادند، اعلام بیزاری میکردند، میگفتند اینها از ما نیستند؛ اما نکردند. اگر این کار را میکردند، فتنه زودتر ریشهکن میشد؛ مسائل بعدی هم پیش نمیآمد. ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
در ماجرای #مسجد_حظیره، در یک طرف روحانی جوانی قرار دارد که در مقابل تطهیر سران فتنه بر فراز منبر مسجد شهید صدوقی به طرح چند سؤال پرداخته و البته به همین دلیل بعنوان #تندرو و #آشوبگر معرفی شده(!!) و در آن سوی ماجرا آقای #مسیحمهاجری قرار دارد که بررسی سوابق سیاسی او نشانگر آن است که از قضا خود او، به عنوان فردی تندرو شناخته میشده است!
واقعیت آن است که نام مسیح مهاجری با نام آقای هاشمی رفسنجانی گره خورده و رابطهاش با آقای هاشمی از #کارگزار و #سمپاتسیاسی، به #مرید_و_مرادی رسیده بود!
در چنین شرایطی، بهتر آنکه کارنامه سیاسی مهاجری را از زبان مرادش سیاسیاش مرور کنیم تا مشخص شود چه کسی تندرو است؟!
با توجه به مسئولیتهای مهاجری (در دولت هاشمی و غیر آن)، خوشبختانه نام وی در خاطرات آقای هاشمی بارها تکرار شده است و جالب توجه آنکه هاشمی در موارد مکرر با انتقاد از رفتارها و مواضع شاذ مهاجری یاد کرده و وی را فردی #تندرو دانسته است!
▫️مرور بخشهایی از خاطرات هاشمی در مورد مسیح مهاجری، خالی از لطف نیست:
-19 اردیبهشت 1361: ساعت پنج بعد ازظهر در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شرکت کردم. دو نفر از اعضا (آقایان مسیح مهاجری و علیرضامحجوب) به عنوان اعتراض به کاندیداهای حزب برای تهران استعفا کردهاند. عملی نادرست و غیر حزبی کردهاند!!!
https://b2n.ir/d30843
-10 بهمن 1361: ملاقاتی با آقای مسیح مهاجری مسئول روزنامه جمهوری اسلامی داشتیم..... از سرمقالهای که اخیراً علیه یاسر عرفات نوشته انتقاد کردم و گفتم سیاست ما این نیست که با فلسطینیها جنگ تبلیغاتی شروع کنیم.
https://b2n.ir/p90885
-9 خرداد 1372: آقایان سیدمحمود دعایی، مهدی نصیری، مرتضی نبوی، غفور گرشاسبی و مسیح مهاجری، مدیران روزنامههای اطلاعات، کیهان، رسالت، ابرار و جمهوری اسلامی آمدند. برای نیازهای ناشی از تک نرخی شدن ارز استمداد کردند و با سیاستهای کشور آشنا شدند؛ قول کمک دادم. به خاطر #تندروی در مساله عربستان سعودی، به آقای مسیح مهاجری تذکر دادم.
https://b2n.ir/w02332
-28 خرداد 1373: آقای مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد. از برخوردهای تندش در روزنامه با وزیر امور خارجه، در خصوص سفر به مصر، انتقاد کردم. خیال میکند، دکتر ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری در دوره آینده است و شاید به همین جهت برخورد تند دارد. گفتم چنین خیالی درست نیست.
https://b2n.ir/j95073
- 12 آذر 1374: آقای مسیح مهاجری، مشاور اجتماعی رئیس جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد. گزارش سفر به مصر و آسیای میانه و سوریه و لبنان را داد و بر دوستی با آسیای میانه تأکید داشت. هنوز هم مخالف برقراری روابط سیاسی با مصر است؛ ضمن اینکه بر همکاری فرهنگی اصرار دارد. در مورد روزنامه و تندرویهایش تذکر دادم.
https://b2n.ir/k33556
با وجود تصریحات آقای هاشمی در مورد تندرویهای مسیح مهاجری، باید از حضرات اصلاحطلب و اعتدالی (که یک اعتراض طلبگی را مصداق آشوب و تندروی دانستند) پرسید که تندرو واقعی کیست؟! مهاجری و سران فتنه، یا منتقدان آنها؟
@rozaneebefarda
یکی دیگر از دلسوزیهای حکیمانه روزینامه جناب #مسیح_مهاجری+تأیید صفحه رسانهای خاتمی!
تیم مذاکرهکننده را تغییر دهید!
یا للعجب!
وسط جنگ سیاسی، مطرح کردن تغییر فرماندهی نبرد دیپلماتیک، اگر خدمت به دشمن نیست پس چیست؟!
مهاجری با همین دستگاه محاسباتی مخدوش است که پیکان خط نفوذ را از سوی همپالگیهای سیاسی اش (اعتدالیها و اصلاحطلبان) به سمت جریان انقلابی منحرف میکند و سران فتنه۸۸ را عناصری دلسوز و مظلوم معرفی مینماید!
آیا این خط رسانهای که مصداق روشن تضعیف تیم دیپلماسی است، رواست؟!
🔶در بخشی از یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی چنین نوشتهاند:
کسانی که به اصل برجام اعتقاد ندارند و یا نمیخواهند به این واقعیت تن بدهند که احیاء برجام و رفع تحریمها میتواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند، نمیتوانند مذاکرات برجامی را به نتیجه برسانند.
نتیجه کار آنها حداکثر این میشود که مطالبه درست ایران درمورد لغو تحریمهای ظالمانه آمریکا توسط اروپا مطالبهای غیرواقعی دانسته میشود و موضوع فعالیتهای موشکی کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل کشانده میشود. ما نباید مسأله را از آنچه بوده پیچیدهتر کنیم. این روش به زیان کشور است.
راه درست اینست که مسئولیت مذاکرات برجامی برعهده کسانی باشد که اولاً به اصل برجام اعتقاد دارند،ثانیاً به نظر اکثریت مردم که خواهان رسیدن به توافق هستند احترام بگذارند و ثالثاً این واقعیت را درک کرده باشند که با احیاء برجام و لغو تحریمها بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد. اگر واقعاً خواهان احیاء برجام هستید، به این پیشنهاد عمل کنید.
@rozaneebefarda
هدایت شده از نو+جوان
📋 #جزوه | حقوق بشر تقلبی
📝 برداشتی از بیانات رهبر انقلاب درباره رفتارهای ضد بشری آمریکا
😒 وقتی آمریکاییها به جنایتکار، مدال هم میدهند...!
💌 سفیر نو+جوان باشید و این جزوه را برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید.
💫 نسخه باکیفیت چاپ را برای نصب و انتشار به آسانی از سایت یا #نرمافزار_موبایلی نو+جوان دریافت کنید.👇
🌐 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=19057
کاسبی رسانهای و مظلومنمایی!
تحلیلی بر عملیات رسانهای جریان غربگرا در ماجرای #مسجد_حظیره
[صفحه ۱ از ۲]
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حاشیه کوچک سخنرانی مسیح مهاجری در مسجد حظیره یزد دستمایه کاسبی رسانه ای اصلاح طلبان شد و با عباراتی مانند آزادی بیان و حمله تندروها، به مظلوم نمایی پرداختند.
بالا برویم و پایین بیاییم رسانه یک واسطه است و هیچ عقل سلیمی منکر این قضیه نخواهد شد که رسانه ابزاری واسط در انتقال پیام است؛ دلالی است که می تواند در کالا دست ببرد، آن را تزیین کند، تکه ای از آن را بردارد و حتی جعبه ای خالی به شما تحویل دهد و بگوید این از مبدأ خالی بود.
در حال حاضر که روزنامه ها به خیل اموات پیوستند و یا در حال احتضار به سر می برند، مخاطب هیچ هزینه ای بابت دریافت خبر پرداخت نمی کند و از همین رو خودش منفعت و بهره است برای این دلال و واسط؛ در انبوه رسانه هایی که به دنبال هدایت اذهان به سمت خود هستند و از این همسویی سودی کسب می کنند رسانه هایی نیز مجبورند با سختی فراوان به مبارزه با این رسانه های منفعت طلب مافیایی بپردازند و هزینه ای نیز از مخاطب دریافت نکنند چرا که مخاطب امروز برای دریافت خبر و آگاهی بیشتر هزینه نمی کند و متأسفانه به جایی رسیده که پرداخت هزینه را توهین به خود می داند زیرا اطلاعات رایگان زیادی در سراسر اینترنت به او توهم دانایی می دهند.
در فضای تقابلی رسانه های داخلی چندین رسانه هستند که حتی از هدایت اذهان مخاطبین هم قطع امید کردند که می توان از نحوه خبررسانی و کنش های رسانه ای شان این را فهمید اما به سختی تلاش می کنند تا از منظر سیاسی اظهار وجود کنند. راحت ترین راه برای تحقق این امر ایجاد دو قطبی و سواری بر آن است.
در سالروز بزرگداشت سومین شهید محراب در یزد مراسمی در جهت یادبود شهید صدوقی برگزار شد که یکی از سردبیران مطرح روزنامه های کشور سخنران ویژه آن بود؛ حضور حجتالاسلام مسیح مهاجری که همسو و همراه با #فتنهگرانسال88 بود اعتراض انقلابیون یزد را بر انگیخت.
پس از این سخنرانی، خبری به طور یکسان از خروجی های سایت های اصلاح طلب مخابره شد که سخنرانی «مسیح مهاجری» توسط تندروها به هم ریخت؛ در پیوست این خبر فیلم یک طلبهای در حلقهای کوچک با قاب بسته ای را نشان می دهد که به برقراری سخنرانی در مسجد حظیره یزد اعتراض می کند و مدعی می شود که این مسجد شده است مسجد ضرار. طلبه در تصویر، حرف خود را پس گرفت و از «مسجد ضرار» خواندن مسجد مذکور عذرخواهی کرد.
در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر هم این موضوع با اینکه داغ نبود اما محل اظهار وجودهای زیادی قرار گرفت؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب به شلوغ کاری وسط سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی هم استنادی دیگر از جانب اصحاب خبر و اصلاحطلبان بود تا ثابت کنند مظلوم واقع شدند.
چند نکته: اولا اگر سخنرانی به هم ریخته بود و تعطیل شده بود، شما کسانی نیستید که از این اتفاق فیلم نداشته باشید و این فیلمی هم که استناد شده پس از اتمام سخنرانی حجت الاسلام مسیح مهاجری است.
دوم: آنچه از اخبار و جریده ها رسیده حجتالاسلام مسیح مهاجری در سخنرانی خود با شاهد گرفتن خداوند حصری ها و «ممنوع التصویر»ها را دلسوزترین افراد نسبت به نظام و رهبری دانست؛ نمی دانم این عزیزان در چه دنیایی سیر می کنند؟ چه در ذهن خود دارند؟ دلسوزی را چه تفسیر می کنند؟ وقتی مشارکت 85درصدی مردم در انتخابات 88 را تبدیل به شمشیر تفرقه کردند که تا هم اکنون برندگی خود را دارد و هیچگاه هم از آن تفرقه افکنی عذرخواهی نکردند چگونه دلسوز نظام و رهبری هستند؟ چگونه می توانند عامل وحدت باشند وقتی سلطان تفرقه هستند.
سوم: واکنش رهبر انقلاب نسبت به اعلام شعار در وسط سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی ناظر به حفظ آرامش و تقویت وحدت ملی است و حمایت از وحدت شکنان در این سخنرانی نمی تواند اقدامی قابل دفاع باشد؛ یکی از همین حصری هایی که به زعم شما دلسوز هستند و «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک» نشدند برای شهادت سردار سلیمانی هیچ پیامی و تسلیتی صادر نکردند. چرا تسلیم اقدام ترامپ شدند؟
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
کاسبی رسانهای و مظلومنمایی!
تحلیلی بر عملیات رسانهای جریان غربگرا در ماجرای #مسجد_حظیره
[صفحه ۲ از ۲]
چهارم: حجت الاسلام مسیح مهاجری در گوشهای از فضای مطبوعاتی کشور اظهارات شاذ دیگری هم دارد و در یک قلم در واکنش به گرانی نان از آیت الله رئیسی خواسته است:
«حالا که روشن شده شما نمیتوانید از عهده حل مشکلات برآیید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید»؛
همین آدم هنگام پُتکافکنی های حسن روحانی به اقتصاد کشور و خسارت آفرینی های بی انتها توصیه ای شجاعانه نداشت؟
در پایان:
جریانی که ریشه ایدئولوژیکی ندارد و در اجرا هم 8 سال پرشکست را با برجام و روحانی طی کرده و افراد مطرحی هم برای عرضه به عموم جامعه ندارد فقط با همین چیزها می تواند اظهار وجود کند؛ همان ها که دم از آزادی بیان می زنند و همین چند وقت پیش هم برای کسی که در سخنرانی حسن عباسی از او خواست چند اقتصاددان را نام ببرد و سخنرانی را برای لحظاتی به هم ریخت هورا کشیدند و امروز طلبهای را تندرو می خوانند؛ آزادی بیان دست مایهای تزیینی است تا این کاسبان خبر، جنس خود را بسته بندی کنند و ویترین شان را بیآرایند.
▫️مشاهده متن یادداشت در:
rasanews.ir/002zj1
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ماجرای #سگبازی در قم؛ تذکار و هشدار!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دفاع رادیکال و خشن رسانهای و میدانی از #سگبانی و #سگبازی و #سگگردانی، خط مقدم مبارزه فرهنگی/ مدنی برای برهم ریختن #هویت_فرهنگی_مذهبی قم است!
این کمپینها را بسیار باید جدی گرفت! متولیان فرهنگی و انتظامی استان نباید دچار #تردید و #تحیر یا #انفعال و #عقبنشینی شوند.
مسئله این جماعت، مرگ و زندگی حیوانات نیست؛ که اگر بود، آنان قبل از حیوانات میبایست برای حفظ حق حیات انسان های بیپناه که مورد تهاجم و آزار این حیوانات ولگرد هستند، دلسوزی میکردند!
حال آنکه حتی اندازه سگ ولگرد هم برای کودکان و افراد ناتوان در معرض خطر، حرمت قائل نیستند!
کسانی که مرگ و زندگی کودکان مظلوم قمی، آنهم در محل زیست قشر خدوم و مظلوم حاشیهنشین هیچ ارزشی قائل نیستند اما برای صیانت از ولگردی سگهای هار و مهاجم و مریض، سینه چاک میدهند، یک جای کارشان میلنگد!
فضای #تابوشکنیهایفرهنگی_در_قم از حالت خزنده و خاموش به حالت عریان و علنی درآمده است!
اگر وضع به این شکل پیش برود، این جماعت سراغ سنگر بعدی میروند!
معلوم هم نیست سنگر بعدی کجاست!
سگبازیهای پرهیاهوی چند نفر به اصطلاح حامی حیوانات نباید متولیان شهر را به عقبنشینی وادار کند.
حالا که زمینه اجتماعی بیش از هر زمان دیگری فراهم است، بهترین فرصت برای #تصمیمقاطع است؛ اگر چالش فقهی و حقوقی هم وجود دارد، مراکز و مؤسسات عریض و طویل و پرهزینه مرتبط، لازم است وارد شوند و ضمن پاسخ به شبهات، خلأهای فکری و حقوقی و فقهی را پر کنند.
فضای رسانههای محلی نیز نیازمند اجماعسازی است؛ سکوت و لابشرطیت دردی دوا نمیکند و در بلندمدت به ضرر همه طیفهاست.
نشود مصداق آن ضربالمثل حکیمانه سعدی شویم که حکایت میکند از مردمانی که سگها را گشوده و سنگها را بستهاند!
🔶حاشیه روزنه
نکته عجیب و جالب ماجرا اما
سکوت زیرکانه #سکولارهایحوزوی در مقابل #ولنگاریهایفرهنگی است!
انگار آن هیاهوها و شعارها و ژستهای #هویتگرایانه و شعائری، بیش از شعار نبوده!
آیا یادشان رفته اینجا آشیانه آل محمد(ص) است؟!
حال آنکه انتظار میرود اگر در سنگر سیاست حضور ندارند و حتی اگر خدای ناکرده دفاع از جان کودکان مظلوم قمی برایشان احساس تکلیف ایجاد نمیکند، لا اقل برای دفاع از حریمهای فرهنگی این شهر مقدس، قدمی بردارند که برنمیدارند!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روح الله✌
بزرگی میفرمود هرکاری، هر ریالی، هرقدمی برای امام زمان برداری حضرت چندین برابر آنرا جبران میکند.
در طریق المهدی
عده ای قدم برمیدارند ( پیاده روی )
عده ای کار میکنند ( موکب های پذیرایی )
و عده ای کمک مالی ( بانیان خیر )
👌میشود هر هفته اربعینی برپا کنیم
که کوجک و بزرگ در آن مسیر هدایت و سعادتمند شوند.
🕕قرارمون سه شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰
عمود ۱۵ بلوار پیامبراعظم قم.
نذر خرید یخ 👇
https://pay.eitaa.com/v/?link=bQ0Nn
#امام_زمان
#طریق_المهدی
#پیاده_روی_جمکران
@r_sani313
هدایت شده از نو+جوان
💎 #ماجرا | پدری که استاد بود
⭐️ پدر ما را عادت داده بود که هیچ فرصتی را از دست ندهیم و هیچ روزی را بدون بهرهگیری از درس و مباحثه نگذرانیم. ایشان از فرصت تعطیلی درس حوزه در ایّام ماه محرّم و همچنین ماههای تابستان هم بهره میگرفت. در هفت روز اوّلِ ماه محرّم به من درس میگفت و سه روز بعد از آن را به مجالس روضهی امام حسین (علیهالسّلام) میرفت.
🔆 چیزی را به نام «تعطیلی تابستانی» قبول نداشت و میگفت: ما در نجف علیرغم هوای طاقتفرسا و گرمای سخت، درسمان را ادامه میدادیم؛ بنابراین تابستانها در مشهد چرا باید درس و تحصیل تعطیل شود؟!
🌀 مطوّل* را در ماههای تعطیل تابستان خواندم. شیخ فشارکی در تابستان از قم به مشهد میآمد و دو ماه میماند. من او را قبلاً دورادور میشناختم، چون پیشتر در مشهد ادبیات عرب را تدریس میکرد و بعد هم که به قم میرفت، به تدریس همین دروس در قم میپرداخت. از او خواستم در مشهد به من مطوّل درس بدهد، که پاسخ مثبت داد و من ساعتهایی طولانی از روز را به درس خواندن در نزد او میپرداختم. لذا بیان و مقداری از معانی و بدیع مطوّل را در خلال دو تابستان ـ یعنی ظرف چهار ماه ـ به پایان رساندم.
💥 شیخ فشارکی بعداً فهمید که من مکاسب هم میخوانم و لذا از پیشرفت سریع من در فقه شگفتزده شد. او خود، این کتاب را در قم تدریس میکرد.
🔰 پدرم بر درس خواندن ما به طور مستمر نظارت میکرد. ما را گاه با تشویق و گاه با تندی، به آن ترغیب میکرد. من همیشه تسلیم روش پدر و مجری خواست او بودم. هرگاه در مورد درسی که میخواندم، اظهار نظر میکردم، پدرم خیلی خوشحال میشد و به من که چهارده پانزده ساله بودم، میگفت: تو مجتهدی و قدرت استنباط داری.
💡 با برادرم مباحثه میکردم. پس از مباحثه، پدرم ما را به اتاق خود میخواند، از ما پرسش میکرد و آنچه را نتوانسته بودیم بفهمیم، برایمان توضیح میداد.
🏡 خانهی ما سه اتاق داشت. دو اتاق از آنِ پدر بود: یک اتاق نسبتاً بزرگ برای میهمانها، و یک اتاق هم برای مطالعه و غذا خوردن و استراحت؛ شبیه حجرهی طلّاب. ما هم همگی یک اتاق داشتیم: چهار برادر و چهار خواهر، با مادر! در مواردی که مادر میهمان یا روضه داشت، ناگزیر بودیم بیرون خانه بمانیم! در اتاق مخصوص پدر، میزی به درازا و پهنای ۸۰ در ۴۰ بود. پدر در سمت طول میز چهارزانو مینشست، ما هم هر دو کنار یکدیگر در یک سمت عرض آن مینشستیم. بهخاطر هیبت و جدّیّت پدر در اثنای درس و مذاکره، من و برادرم بر سر اینکه کدام دورتر از پدر بنشینیم، با هم کشمکش داشتیم!
💯 بیشک این تندی و خشم پدر هرچند جنبههای منفی داشت، امّا منکر جنبههای مثبت آن نمیتوانم بشوم؛ زیرا این سختگیری ما را منضبط بار آورد و از انحرافاتی که برای برخی فرزندان روحانیّون به علّت عدم توجّه به آنها پیش میآمد، به دور داشت. یکی دیگر از اثرات آن نیز این بود که من توانستم ادبیات عرب و دورهی سطح فقه و اصول را در پنج سال و نیم به پایان برسانم...
🔻* مطول: این کتاب شرحی است در زمینه علوم زبان عربی
🔻** مکاسب: از مهمترین کتابهای فقهی شیعه در باب معاملات
❇️ بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»
▪️به مناسبت سالگرد درگذشت آیتالله سیدجواد حسینیخامنهای
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد
@rozaneebefarda
۴ نکته درباره یادداشتهای محسن هاشمی درباره انرژی هستهای: خاطرات پدر را بخوانید تا معنای خودسانسوری مشخص شود
خاطرهبازیهای هستهای محسن هاشمی!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#گزیدهیادداشت
محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که اخیراً در روزنامه اعتماد منتشر شده بود، براساس خاطرات منتشر نشده از پدر خویش در سالهای 84 و 85، نکاتی پیرامون پرونده هستهای ایران ابراز داشته است.
آقای محسن هاشمی از مجموع خاطرات آن سالها به 5 آسیب راهبردی در پرونده هستهای اشاره کرده است؛ از آنجا که محسن هاشمی با صرف اتکاء به آن خاطرات این 5 آسیب را بدون ذکر نمونه و مصداق ذکر کرده، صحت سنجی این تحلیل وی مشکل است و بهتر بود در پیوست، اسامی افراد و متن دقیق دستنوشتها را ذکر میکرد تا بهتر بتوان قضاوت کرد.
با این وجود با تکیه بر دادههای پیشین و وقایع آن روزها، نقدهای جدی بر این تحلیل و صحت نقل قولهای منتسب به مرحوم هاشمی وارد است.
وی در این یادداشت مدعی خودسانسوری مقامات میشود و میگوید: مسئولان در دیدار با مرحوم هاشمی از نگرانیها و عواقب پرونده هستهای میگویند اما در دیدارهای فردی یا جمعی با رهبری مشکلات و نگرانیها را پنهان میکنند.
احتمالاً آقای محسن هاشمی این گزاره را با این تصور نوشته که مخاطبان گویا از محتوای خاطرات منتشر شده از سوی آقای هاشمی اطلاع نداشته و در آینده نیز دسترسی به آنها نخواهند داشت؛ چرا که اگر کسی خاطرات آقای هاشمی را مرور کرده باشد از این سخنان پسر ارشد ایشان عمیقاً تعجب خواهد کرد.
در خاطرات آقای هاشمی، هر آنکس که با او دیدار میکند، تقریباً به صورت مطلق، مدح و ثنای هاشمی را میکند گویی که حتی به اندازه یک ارزن در وجود و عملکرد و کارنامه و نظرات و ... ایشان، نه خبط و خطا، بلکه هیچ نقص و قصوری هم نیست! و در مقابل، این ملاقاتکنندگان همه دیگران را نقد میکنند. پس اگر منظور آقای هاشمی از عدم خودسانسوری مقامات در مقابل هاشمی مرحوم چنین مدح و ثناهایی است، لاجرم نعوذبالله باید آقای هاشمی را جزو معصومین بدانند که چون هیچ نقصی نداشته پس نقدی هم متوجهش نشده؛ در غیر اینصورت لااقل باید چند جملهای هم در این جهت نوشته میشد!
علاوه بر این، سخنان آقای محسن هاشمی در این باره از دو جهت قابل تأمل است؛ اولاً بهتر بود برای اثبات ادعا آن فرازهای از خاطرات سال 84 و 85 که بههرحال در سالهای آینده منتشر میشود را ذکر میکردند. از طرف دیگر، نگاهی به مشی رهبری نشان میدهد که ایشان صرفاً با اتکاء به شنیدهها و گزارش های رسمی تصمیم نمیگیرند و از طرق دیگر نیز از مسائل آگاهی پیدا میکنند. در بخشی از مستند غیررسمی، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگردانان سینما در تاریخ 96/10/28 درباره دغدغه یکی از سینماگران فرمودند:
«شما خیال میکنید همه میآیند پیش من به به و چه چه میکنند؟ من هرروز گزارشهای مردمی را میخوانم؛ غیر از گزارشهای رسمی و دولتی، گزارشهای مردمی از روشنفکر و غیره را میخوانم. خیلی از گزارشها هم انتقادی است و ما هم دنبال میکنیم. اینگونه نیست که دنبال نکنیم!»
با این وجود، اگر این سخن که رهبری با اتکاء به سخنان خلاف واقع آن مسئولان تصمیم گرفته را درست تصور کنیم، شخص مرحوم هاشمی نیز در این مسئله متهم است که رهبری را از واقعیات آگاه نکرده است.
🔹خاطرات مرحوم هاشمی اگرچه مجموعه مورد اعتنایی در تاریخ معاصر است اما نیازمند بررسی و تطبیق تاریخی است تا صحت و سقم برخی برداشتها و تحلیلهای آن مرحوم مشخص شود و با صرف تکیه به دستنوشتهای آیتالله هاشمی نمیتوان تاریخ را قضاوت کرد؛ اگرچه یادداشت اخیر محسن هاشمی استناد به دستنوشتهای پدر بوده و از در اختیار قرار دادن متن آنها هم خودداری کرده است!
▫️متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید:
👇
https://tn.ai/2739018
🔶حاشیه روزنه
خاطرهبازیهای خاندان هاشمی یک #تهدید_شناختی برای حافظه تاریخی ملت ایران است که مقابله با آن نیازمند چارهجویی بهنگام، هوشمندانه و ذوابعاد متولیان است.
گرچه نقدهای موسمی(بعضا برآمده از اقتضائات سیاسی) نیز مؤثر و قابل تقدیر است اما انتشار یکسویه و گسترده خاطرات آقای هاشمی و ارجاعات پرتکرار به آن که ریشه در #فقداندسترسیمحققینمتعهد به #اسناد_معتبر_و_دست_اول دارد، موجب شده که روایت هاشمی بر تاریخنگاری جمهوری اسلامی سایه بیاندازد و نقدهای موسمی و موردی را یارای مقابله با آن نیست.
انتظار آن است که شبکه رسانهای انقلاب اسلامی، پیش از ورود تحریفات به حافظه تاریخی، در نقد مستند منابع تحریفآمیز اهتمام بورزند و بیش از هر چیز، مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی و تعهد شرعی را در نظر بگیرند.
کشف مضرات تحریف دشوار و اثرش دیرپاست!
انتظار میرود در امتداد این رویکرد راهبردی و دقیق، نقد #الفلامخمینی نیز مدنظر متولیان #رسانههایانقلابی قرار گیرد!
@rozaneebefarda