eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
/ یادداشت نخست [سلسله یادداشت هایی از زندگانی و مبارزات سیاسی شیخ فضل الله٬ به مناسبت سالگرد شهادتش] شیخ و نهضت تنباکو اختصاصی|| علی احسان‌زاده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹شیخ فضل‌الله نوری در سوم دی 1222 ه‍.ش در روستای لاشَک در منطقه‌ی نور و کجور مازندران از خاندانی عالم‌پرور متولد شد. ، دایی و بعدها پدرزن شیخ٬ از همین خاندان است. 🔹او پس از تحصیلات ابتدایی و مهاجرت به عتبات، در محضر بزرگانی چون و به علم‌آموزی پرداخت و پس از هجرت به (در سال 1291 ه‍.ق)٬ از اولین کسانی بود که به وی ملحق شد. 🔹میرزای بزرگ در محرم 1303 ه‍.ق شیخ فضل‌الله را راهی کرد و اندوهگینانه به او گفت: «شیخ فضل‌الله! تو جانِ عزیزِ منی، و من با ارسال تو، دارم پاره‌ی تنم را از خود دور می‌کنم؛ ولی چه کنم، حفظ کیان اسلام و استقلال ایران در این شرایط حساس، به وجود کسی چون احتیاج دارد...» (اندیشه سبز، زندگی سرخ، ص 77) 🔹شیخ که از بزرگ‌ترین شاگردان میرزا به حساب می‌آمد به سرعت در ، جایگاهی رفیع یافت به گونه‌ای که «در مجلس درس او ششصد نفر طلبه حاضر می‌شد» و محکمه‌ی او به تدریج به مهم‌ترین طهران بدل گردید. و محضرش «محضری پردرآمد» بود «که تمام عقود و معاملات عمده‌ی شهر در آن صورت» می‌گرفت. (کالبدشکافی چند شایعه درباره شیخ فضل الله نوری، ص 17) 🔹در در 1309 ه‍.ق که «نفوذ و سلطه‌ی و نفوذ پردوام مذهب در دل و جان بیست کرور نفوس ایرانی، طعم تلخ شکست را به» و «چشانید و نشان داد که قدرتی مافوق امپراطوران روس و انگلیس هم وجود دارد... شیخ فضل‌الله نوری در طهران کباده‌ی ریاست می‌کشید و در صف پیشوایان روحانی مشوّق و محرک مردم در مخالفت با امتیازنامه‌ی رژی بود.»(خاطرات احتشام‌السلطنه، ص 573) 🔹همو بود که مردم را در حمایت از میرزا حسن آشتیانی شوراند و نیز در تبیین جایگاه این حکم، نوشت. 🔹نامه‌ها از سامرا خطاب به شیخ فضل الله می‌رسید و در نهایت الغای آن حکم از سوی میرزای شیرازی٬ به‌واسطه‌ی او به مردم ابلاغ شد. 🔹جایگاه شیخ نوری در چنان بود که پس از مرگ در 1313 ه‍.ق، جلوس خود بر تخت را توسط او به مردم اعلان داشت و مردم طهران را تا رسیدن خود، بدو سپرد. @rozaneebefarda [ادامه دارد....]
شهادت نامه شیخ فضل الله نوری/ یادداشت دوم از جنبش تا نهضت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 همراهی ، حکومت اعتنای چندانی به مطالبات نداشت و آن‌گاه که شیخ به اصرار سید محمد طباطبایی و سید عبدالله بهبهانی و تعهد به این‌که «در طهران هر طریقی که میل شما باشد و دستور بدهید، البته خارج از امر و اجازه‌ جناب عالی نخواهیم بود.»( کالبدشکافی چند شایعه..، ص17) پای در عرصه نهاد، «دولت دست و پاى خود را گم كرد و... اتابيك، شيخ‌الاسلام قزوين را پيش او فرستاد كه شما نرويد تا من كار علما را اصلاح كرده آن‌ها را مراجعت دهم.» (مرآت الوقايع، ج‏2، صص:983-984) و باز « از طرف اتابيك پيش آقا شيخ فضل‌الله رفت كه نرود و كاغذ مهربانى به او نوشت. قبول نكرد و كاغذش را پرت كرد. .... و در حسن‌آباد ملحق به علما شد.»(همان٬ ص984) شیخ فضل‌الله خود بعدها گفت: «در این موقع، مرا با شاه‌زاده به اندازه[ای] خصوصیت بود که مافوق بر آن متصوّر نبود. در همان حال آقا میرزا سید محمد مجتهد [طباطبایی] و آقا میرزا سید عبدالله مجتهد [بهبهانی] و دو نفر دیگر به منزل من آمدند، از من کمک و استمداد خواستند. از قصدشان پرسیدم، گفتند: «معزولیِ صدارت و مسیو نَوز، و حدود سلطنت عرف.» دیدم حرف درست و قصد صحیحی است. این بود که با عین‌الدوله پیغامات سخت دادم و با حضرات همراه شدم و به طرف قم حرکت کردیم. چهار هزار تومان مخارج ذهاب و ایابِ قم من بود. همه‌کس می‌دانند چه‌قدر ایستادگی در اساس مشروطیت کردم تا برای ما کار پیشرفت کرد. صدارت و مسیو نوز را معزول، و دستخطِ مشروطیت گرفتیم.»( خانه بر دامنه‌ آتشفشان، صص 100-104) اما همه‌ مهاجرین هم‌نیت و هم‌فکر نبودند. برخی اغراض و افکار منحرف آشکار شد، و کسی چون کاردار در چهره‌ی آخوند طالقانی به قم رفت. از سوی دیگر مردم در تهران به باغ سفارت انگلستان پناهنده شدند و و خطر انحراف نهضت جدی شد و « را به مردم تهران، اهل سفارت القاء کردند» (اندیشه سبز...٬ صص117-118) و «در سفارتخانه جمعى از مردمان عالِم و تربيت‌شده (!) افتاده‌اند در بين مردم و آن‌چه كه» مي‌دانستند «به مردم ياد» دادند. و به قول خودشان «در اين اجماع اگر ضررى به مردم رسيد لكن بر علم و تربيت آن‌ها افزوده گرديد.» (تاريخ بيدارى..، ج‏3، صص479-48۰) در چنین وضعی شهرت یافت که «بين جناب آقا سيد عبدالله و حاج شيخ فصل‌الله كدورتى واقع شده است و حاج شيخ فضل‌الله چند روز زودتر حركت كرده است و جلوتر از مهاجرين آمده است در كهريزك مانده است تا مهاجرين برسند.» (همان٬صص: 482-483) عین‌الدوله عزل شد و فرمان مشروطیت داده شد. سفارتیان با کاردار سفارت انگلیس به خانه‌ی صدراعظم جدید رفته «و مذاكره كردند و قرار شد دست‌خط سابقِ» شاه «را تغيير دهند و به عبارت تبديل شود؛ چه، شايد يك زمانى مانند شيخ فضل‌الله ملایی پيدا شود كه به غرض شخصى خود همه‌ی اهل مجلس را تكفير و لااقل تفسيق كند، آن‌وقت محرك مردم شود كه «كافر و فاسق را به مجلس اسلامى چه‌كار است؟». ديگر آن‌كه طايفه‌ی يهود و ارامنه و مجوس نيز بايد منتخب خود را به اين مجلس بفرستند و لفظ اسلامى با ورود آن‌ها نمي‌سازد، مناسب لفظ ملى است.» (همان٬صص479-48۰) پس از آن «نظامنامه را در نهايت استعجال نوشتند»(پیشین٬ ص۵۱۹) تا مجلس را پیش از مرگ شاه افتتاح کنند. «قوانين‏ اساسى‏ فرانسه يا بلژيك را ما هم خوانده بوديم مملكتى كه تازه پا به سازمانى غير آشنا مي‌گذارد بايد آهسته پيش برود. متأسفانه به حكم عادت سياسى، قانون اساسى بلژيك را مصدر قرار داده‌اند كه بر اساس فرانسه بود، مردم فرانسه آتشى مزاج همان قانون كنستيتوان‏ را هم مجرى نكردند، كنوانسيون سوابق را از ريشه برآورده اوباش غلبه كردند و خرابي‌ها بار آوردند و ما همان رشته را دنبال كرديم.» (خاطرات و خطرات، ص145) در ابتدا شیخ نیز در جلسات مجلس حاضر می‌شد ولی «به مرورت از مجلس شورا کناره گرفت. آقای سید محمد طباطبایی اکثر اوقات ایشان را به اصرار به مجلس می‌آوردند.» ولی شیخ در مقابل سهل‌انگاری‌های برخی بزرگان و فشار دیگران بر خود، می‌گفت: «من از کشته شدن در راه دین خدا خوف و اندیشه ندارم؛ راضی هستم مرا با نفطْ آتش بزنند و رخنه در دین اسلام و مذهب جعفری ننمایند. ... نوعی نکنید که دشمن بر ما مسلط گردد.»(کالبدشکافی چند شایعه..، صص 171-173) @rozaneebefarda [ادامه دارد....]
شهادت نامه نوری/ یادداشت سوم 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«شيخ فضل‌الله ... اصلى [برای] افزوده شدن به قانون اساسى آماده كرد و آن را با خط خود نوشته نسخه‌هايى از آن به دست مردم داده بود و درباره‌ی آن پافشارى مي‌كرد. آن اصل اين است: «مجلس مقدس شوراى ملى كه بذل مرحمت اعلي‌حضرت شاهنشاه اسلام (خلّد الله سلطانه) و مراقبت حجج اسلاميه و عامه ملّت ايران تأسيس شده، بايد در هيچ عصرى از اعصار مواد حكاميه‌ی آن، مخالفتى با قواعد مقدسه اسلام و قوانين موضوعه‌ی حضرت خيرالانام(ع) نداشته باشد و معين است كه تشخيص مواد موافقت و مخالفت قوانين موضوعه مجلس شوراى ملى با قواعد اسلاميه در عهده‌ی علماى اعلام بوده و هست. لذا مقرر است كه قوانين موضوعه‌ی مجلس را قبل از تأسيس در آن انجمن علمی به دقت، ملاحظه و مذاكره نمايند، اگر آن‌چه وضع شده مخالف با احكام شرعيه باشد، عنوان قانون پيدا نخواهد كرد و امر انجمن علمى در اين باب مطاع و منبع است، و اين ماده ابداً تغييرپذير نخواهد بود.» 🔹از سویی «از بدوِ افتتاح مجلس، جماعتِ لااُبالى كه سابقاً معروف به بابى‌بودن بوده‌اند و كسانى كه منكر شريعت و معتقد به طبيعت هستند، همه در حركت آمده و به چرخ افتاده‌اند... و روزنامه‌ها و شب‌نامه‌ها پيدا شد، اكثر مشتمل بر سبّ علماء اعلام و طعن در احكام اسلام و اين‌كه بايد در اين شريعت، تصرفات كرد و فروعى را از آن تغيير داده، تبديل به احسن نمود و .... همه را با مقتضيات امروز، مطابق ساخت، از قبيل اباحه‌ی مسكرات و اشاعه‌ی فاحشه‌خانه‌ها و ... و از قبيلِ استهزاءِ مسلمان‌ها ... و اين‌كه افكار و گفتار رسول مختار(ص) اَلعَياذُ بِالله از روى بخار خوراك‌هاى اعراب بوده است ... و اين‌كه امروز در فرنگستان فيلسوف‌ها هستند خيلى از انبياء و مرسلين آگاه‌تر و داناتر و... نَستَجِيرُ بِالله حضرت حجة بن الحسن(ع) را امام موهومْ خواندن و اوراق قرآن مجيد را در مقوّاهاى ادواتِ قمار به كار بردن و صفحات مشتمل بر اسم جلاله و آيات سَماوِيّه را در صحن مجلس شورى دريدن و پاشيدن.» 🔹پس از این همه، در 7 جمادى‌الاولى 1325 ه‍.ق مراجع مشروطه‌خواه نجف در تلگرافی که به‌واسطه‌ی شیخ فضل‌الله به مجلس فرستادند، «ماده‌ی شريفه‌ی ابديه كه به موجب اخبار واصله در نظامنامه‌ی اساسىْ درج و قانونيت مواد سياسيه و نحوها من الشرعيات را موافقت با شريعت مطهره منوط نموده‌اند از اهمّ موادِ لازمه و حافظ اسلاميت اين اساس» خواندند و افزودند: «چون زنادقه‌ی عصر به گمان فاسد حُرّيت، اين موقع را براى نشر زندقه و الحادْ مغتنم و اين اساس قويم را بدنام نموده لازم است ماده‌ی ابديه[ی] ديگر در دفع اين زنادقه و اجراى احكام الهيه بر آن‌ها و عدم شيوع منكرات درج شود.» این چنین شد که شیخ نوری و چندی از علمای بزرگ پایتخت در پناه حضرت عبدالعظیم متحصن شده، خواستار گنجانیدن این ماده در متمم قانون اساسی و نیز اخراج مفسدین از مجلس و ممنوعیت افساد در منبر و مطبوعات، و در یک کلام، شدند. 🔹 که این شعار و ایستادگی بر آن را برنمی‌تابیدند، شیخ را به انواع اتهامات نواختند،ع چنان‌که گفتند: «شيخ فضل‌الله از قاليچه[ی ریاست] خارج مانده، با مشروطيت مخالفت دارد و با شاه بست‌وبند. در حضرت عبدالعظيم جرگه‌اى دور خود جمع كرده و به تمام معنى مزاحمت مي‌دهد.» یا این‌که او از امین‌السلطان صدراعظم رشوه گرفته است. اما پایداری شیخ با همراهی علمای بزرگ ایران همچون میرزا حسن مجتهد تبریزی و آخوند ملا محمد خمامی و آخوند ملا قربان‌علی زنجانی و ملا محمد آملی، و نیز پشتیبانی آیت‌الله العظمی سید محمدکاظم یزدی، سبب شد تا در نهایت ماده‌ی پیشنهادی شیخ در متمم قانون اساسی گنجانده شود. 🔹هرچند در این مسیر او بارها در خطر ترور قرار گرفت و وصیت‌نامه‌ی خود را در ایام تحصن نوشت. در این اثنا، پشت پرده‌ی حرکات برخی فرنگی‌مآبان اغتشاش‌گر آشکار شد و آن، علنی شدن قرارداد 1907 و تقسیم ایران میان روس و انگلیس بود. ایران باید دچار هرج‌ومرج می‌شد و تضعیف دولت مرکزی در آن، زمینه‌ی اجرای این قرارداد را فراهم می‌کرد. بنا بر این، تیم اغتشاش فعال شد و شاه، نخست‌وزیر و برخی دیگر از عناصر را ترور کرد. از سوی دیگر نمایندگان غرب‌گرا در مجلس، ثبات را برنمی‌تافتند و با برکناری مکرر وزراء و تغییر کابینه‌ها و نیز رؤسای مجلس، آرامش را از کشور زدوده بودند. این‌ها همه، شاه را به این نتیجه رسانید که مجلس را تا برقراری آرامش و ایجاد قوانین ضامن، تعطیل نماید. @rozaneebefarda
شهادت نامه نوری/ یادداشت چهارم [سلسله یادداشت هایی پیرامون مبارزات و شهادت شیخ فضل الله نوری به مناسبت سالگرد شهادتش] 🔹ماجرای اعدام مظلومانه شیخ🔹 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 کشمکش بر سر و آشوب‌طلبان، درگیری میان نیروهای حکومت با مشروطه‌خواهان را نتیجه داد و درگرفت. 🔹مجلس بسته شد و برخی عناصر فتنه‌گر فرار کرده، برخی اعدام شدند. محمدعلی شاه پس از عفو عمومی، اعلام کرد که پس از سه ماه مجلس جدید افتتاح خواهد شد، و پس از مدتی را تشکیل داد تا مقدمات انتخابات را فراهم کنند. 🔹در این میان و با توجه به شرایط منطقه و میدان‌داری و فتنه‌گران، «بيش‌تر علماي مهم تهران و شهرهاي بزرگ به رهبري شيخ فضل‌الله نوري بر خلاف با بازگشايي مجلس به‌شدت مخالفت مي‌ورزيدند. و در ديدارهاي مکرر با شاه، مجلس شوراي ملي را منافي با قواعد اسلام مي‌دانستند.» 🔹از آن سو مشروطه‌خواهان وابسته به سفارت های و انگلیس، در تدارک کودتایی عظیم بودند. یکی از اقدامات لازم، از میان برداشتن علمای مخالف بود. 🔹در ظرف چند روز، شیخ فضل‌الله شد ولی جان سالم به در برد، در مخفیانه به شهادت رسید، ، (نماینده علمای مشروعه خواه برای مذاکره با علمای نجف) و میرزا مسعود شیخ‌الاسلام نیز توسط مشروطه خواهان تندرو به رسیدند. 🔹شیخ در آن ایام نوشته بود: «به صاحب شرع اقدس نبوی [قَسم] که بعد از خوردن گلوله‌ی منافقین، مکرّر در مکرّر، در قلب خلجانی شد که کاش کاری شده و مرا راحت نموده بود. و باز، خود را ملامت کرده گفتم چه آرزویی است؟! با تو کارها دارند، که شاید این وقعه یکی از هزار و اندکی از بسیار باشد، أوّلُ العِلمِ مَعرفةُ الجَبّارِ و آخِرُهُ تَفویضُ الأمرِ إلیه. این همان داعیه‌ی است. آن روز، فاش و فاش، هجوم بر هلاکت امام مبین کردند؛ امروز هجوم بر اضمحلال کتاب و دین مبین نموده‌اند.» 🔹به تدریج، برخی از فراریان و نیروهای و به عنوان و ، از شمال و جنوب، تهران را محاصره کرده و با هماهنگی نفوذی‌ها در مدافعان شهر، آن را تصرف کردند. شاه مخلوع بعد از به سفارت، برکنار شد و احمد میرزای خردسال را بر تخت نشاندند. 🔹در فقدان دولت، هیئت مدیره‌ای متشکل از اعضای و برخی دیگر از مشروطه‌خواهان سکولار شکل یافت. این ، شکل داد تا معارضان را قلع و قمع کند. «اعضاى عبارت بودند از: شيخ ابراهيم زنجانى، نماينده‌ی زنجان، ميرزا محمد، سردبير روزنامه‌ی نجات، جعفرقلى خان بختيارى، سيد محمد ملقب به «امام‌زاده»، امام‌جمعه‌ی فعلى [و] فرزند امام‌جمعه‌ی فقيد، اعتلاءالملك، جعفرقلى خان، يكى از ايرانيان ساكن در قسطنطنيه، حاجى ميرزا عبدالحسين خان كاشانى ملقب به وحيدالملك، يمين‌نظام، ميرزا علی‌محمد خان، از مجاهدين، احمدعلى خان، از مجاهدين.» 🔹در روز ‍.ق «سه مرتبه شيخ را به استنطاق بردند. ... شيخ را ... سه ربع به غروب مانده زدند. ايستاده بود و به قفقازی‌ها در كشتن پدرش كمك مى‌كرد (بعد اين پسر را هم به سزا رساندند. در حياط عدليه كشته شد.) و بعد ... دست زده هورا كشيدند، با سايرين دست مى‌داد و مى‌گفت. هم زدند و قفقازی‌ها و مجاهدينِ ديگر مى‌كردند. جمعیت حاضر مى‌گفتند. 🔹... تا آنروز در ايران كه مملكت اسلامى است همچو كارى نشده بود.» «همه‌كس تبعيد او را يقين داشت. اما تصور قتل او را علنى آن هم بدون محاكمه و استنطاق در عدليه با حضور مردم محال می‌دانست. 🔹خود شيخ هم گفته بود به سفارت‌خانه نمى‏روم و متحصن نمی‌شوم. اگر مقام سؤال و پرسش باشد حاضرم. تمام خدمات خود را به مذهب اسلام و علاوه كردن آن اصل به قانون اساسى كه پنج نفر بايد از طراز اول مجتهدين در نشر قوانين حاضر باشند ثابت می‌كنم. اگر زور باشد غير تسليم چاره نيست. نيم ساعت استنطاق در كميته‌ی جنگ كردند، آن هم همين بود كه تو مقصر هستى و بر خلاف حرف زدى، و حال آن‌كه شيخ اهل نظام نبود و قشونى را به باد نداده بود. می‌بايست در عدليه موافق قانون اساسى و مشروطه استنطاق علنى شود و حكم قتل او از مجتهدين عالم‌تر او صادر گردد و نايب‌السلطنه امضاء كند، نه به حكم يپرم و معزّالسلطان. اين‌ها انتقام است، غرض شخصى و ميل جمعى. اما اسباب فناء و اضمحلال خواهد بود به‌زودى.» 🔹«پس از کشته شدن آقا شیخ فضل‌الله هیجانِ باطنی ویژه ای در عموم مردم پیدا شد، به حدّی که رؤسای آن‌ها حاشا کردند که این قتل، بدون تصویب و اجازه‌ی ماها بوده است و خودِ مجاهدین این کار را کرده‌اند..... @rozaneebefarda [ادامه دارد....]
شهادت نامه نوری/ یادداشت پنجم [سلسله یادداشت هایی پیرامون مبارزات و شهادت شیخ فضل الله نوری] 🔹بازتاب اعدام مظلومانه شیخ شهید🔹 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«پس از کشته شدن آقا شیخ فضل‌الله هیجانِ باطنی در عموم مردم پیدا شد، به حدّی که رؤسای آن‌ها حاشا کردند که این قتل، بدون تصویب و اجازه‌ی ماها بوده است و خودِ مجاهدین این کار را کرده‌اند. حتی آن‌که مذکور داشتند سپهدار [تنکابنی] و علی‌قلی خان [سردار اسعد بختیاری] تعرّض کردند و در ظاهر، نصفه روزی خود را به ناخوشی زده قهر کردند و روز بعدش هم محض تسکیت فوران مردم٬ به اشاعه دادند که این کار به آقای بوده و هرکس خواسته باشد تلگرافاً استفسار نماید؛ تلگراف او مجاناً مخابره خواهد شد. 🔹باری، چون این هیجان باطنی را در مردم مشاهده نمودند، از قتل آخوند آملی و حاجی علی اکبر بروجردی درگذشتند.» 🔹«خبر اعدام در روزنامه‌ی مجلس مورخ سه‌شنبه شانزدهم رجب 1327 بدين شرح درج شد: «سَيّئات اعمال شيخ نورى دامنگيرش گرديده، روز شنبه 13 رجب بعد از استنطاق و ثبوت جنايات و فتاوى نامشروع و هزاران‌هزار تقصير بَيّن در مدت دو سال تمام، در ميدان توپخانه به حكم محكم خدايى بر دار زده شده به دارُالبوار فرستاده شد.» 🔹 به شهادت شیخ چنین می‌نگرد: «از آن روز بود که نقش غرب‌زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمی می‌دانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از دویست سال کشمکش بر بام سرای مملکت افراشته شد. و اکنون در لوای این پرچم، ما شبیه به قومی از خود بیگانه‌ایم. در لباس و خانه و خوراک و ادب و مطبوعاتمان و خطرناک‌تر از همه در فرهنگمان، فرنگی‌مآب می‌پروریم. و فرنگی‌مآب راه حل هر مشکلی را می‌جوییم.» 🔹... «پىِ تاريخِ اين بَليّه ز غيب/ گفته شد: الشهيد فضل الله». 🔹پیکر مطهر شیخ شهید بعد از مدتها که به امانت به خاک سپرده شده بود٬ از تهران به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل شد و اکنون در صحن آئینه٬ خلوتگاه آزادمردان و مجاهدان و عموم مردم مسلمان است. @rozaneebefarda [بخش پایانی]
تجلیل مرحوم آیت‌الله از آیت‌الله شهید 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 میرزا حبیب‌الله رشتی که عمدتاً از اعطای اجازه اجتهاد به دیگران اکراه داشته و نوعاً در این امر احتیاط زیادی به خرج می‌داد، در تقریظ بر رسالة فقهی شیخ فضل‌الله نوری با عنوان «قاعدة ضمان الید» مقام علمی و تحقیقی شیخ را به نحوی شگفت و کم‌نظیر ستوده است. 🔻ایشان در بخشی از این تقریظ چنین می‌آورد: «هان ای کسی که این اوراق را دریافته و بر آنها وقوف می‌یابی، چنانچه در اعماق دریاها فروروی و سوار بر اُشتر، بیابانهای خشک و لم‌یزرع را شتابان درنوردی، همانا از حیث تحقیق و تدقیق، بهتر از آنچه که در این دفتر آمده، نخواهی یافت. ضروری است که در مجالس عمومی، به فضل و کمال صاحب این رساله، ندا دردهند و سوارگان دیار به سوی او تشویق گردند، من در این رساله نظر افکنده و آن را زیبا و دلنشین یافته‌ام چه بسیار دُرهای گرانبها و مرواریدهای بدیع و دست ناخورده که در آنها به امانت نهاده شده است، سزاوار است که مضامین آنرا نه با خامه بر صحیفة اوراق، که با ذرّات طلا بر مردم دیدگان بنگارد. آفرین خدای بر مؤلف آن باد و اوست عالم پرسوز و گداز، فروغ دیده و نور چشمم شیخ فضل‌الله … همانا او در تحصیل قواعد علمی و اصول اجتهادی ـ که مدار اجتهاد و ملاک صحت اعمال عباد بر آنها و وابسته بدانهاست ـ خود را به رنج افکنده و روزگاری دراز و به قدر کفایت را نزد من و اساتید عظام حاضر شده است تا به حمدالله به آرزوی خود دست یافته و عالمی ربانی و رهنمایی راستین و حقانی و مجتهدی متبحّر و کامل و جامع معقول و منقول گردیده است. رواست که بندگان مؤمن خدا وی را در امور دینی مرجع خود قرار دهند…» ▫️منبع: تقریظ کتاب قاعدة ضمان الید، نسخه خطی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی شماره 9632. @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | الله اکبر، خامنه‌ای رهبر (رجز) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🏴 عزاداری شب چهارم ۱۴۰۱ 🔺 هیأت آیین حسینی 👈 دریافت صوت و مشاهده متن : Meysammotiee.ir/post/2678 👈 مشاهده با کیفیت بالا : 🌐 Aparat.com/v/scgoT ☑️ @MeysamMotiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 احلی من العسل... ◼️ ببینید | ماجرای شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن به روایت رهبر انقلاب اسلامی 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=28057
هجمه همه‌جانبه به اصل امر به معروف در ایام شهادت سیدالشهدا(ع) در روزگاری که به دلیل سهل‌انگاری برخی نهادهای مسئول و معطل ماندن قانون مترقی و جامع عفاف و حجاب(مصوب دهه هشتاد) زمینه برای اشاعه فرهنگ برهنگی و بروز برهنگی فرهنگی بیشتر می‌شود، معدود افراد و جریانان‌های مرموز داخلی، هم‌صدا با عناصر مزدور خارجی، در تضعیف برخی آموزه‌های شریعت به میدان آمده اند و شوربختانه برخی مواضع و اظهارات از سوی چهره‌های حوزوی که نوعا ناصحانه بیان می‌شود را به عنوان هیزم آن آتش شریعت‌سوز خویش مورد استفاده قرار می‌دهند! از فلان انتظاری جز هیاهو و همصدایی با مخالفان نظام نیست اما از برخی اساتید حوزه قم انتظار می‌رود که در زمان ‌و اقتضائات و پیامدهای اجتماعی برخی اظهارات خویش دقت به خرج دهند تا موجب سواستفاده نشود و احیانا اگر کسانی سواستفاده کردند، حتما در اسرع وقت با اعلان برائت ازجریان‌ها و عناصر مشکوک، مرموز و بدسابقه، زمینه برای قضاوت منفی در مورد خود را ازبین ببرند. طبق گزارش رسانه‌های رسمی اخیرا در سایه کارشکنی برخی عوامل اجرایی کشور، بانوی محجبه حامی حجاب که از قضا دختر شهید و معلم هم بود، مورد هتک حرمت واقع شد و کتک خورد و حتی آن شیادها برای برداشتن حجاب از سر این بانو اقدام کردند! آیا جا ندارد اساتید حوزوی و دلسوزان فرهنگی که از چنین اتفاقی دق کنند؟! آیا رواست در این اوضاع و احوال مواضعی اتخاذ شود که عملا به تقویت عناصر ضدحجاب بیانجامد؟! انتظار می‌رود اساتید ارجمند ضمن بستن راه سواستفاده بر عناصر هتاک، ‌با تمام قوا به دفاع از آن بانوی مظلوم بپردازند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شور و شکوه عزاداری حسینی در ترکیه حاشیه ترکیه بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی پدید آمد و بعد از کوتاهی سکولاریسم و بلکه لائیسیته در آن به صورت ساختاری و قانونی، نهادینه شد. اینک بعد از سال‌ها بگیر و ببند و ممنوعیت عزاداری و تبلیغات گسترده برای رواج بی‌دینی، شیعیان غيور آن سامان اینگونه علمداری می‌کنند. و صیانت از شعائر و مناسک، یکی از ره‌آوردهای بزرگ است؛ نه فقط در میان شیعیان که در تمام جهان. @rozaneebefarda
برای پیروزی رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی دعا کنیم. این نبرد از جهات متعدد سرنوشت‌ساز است. @rozaneebefarda
تئوری‌پردازی کرنش مقابل فرعون و تظاهر به پیروی از موسی(ع)! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 محمد سروش محلاتی در سخنرانی 1401.5.15 در خصوص فرعون‌ستیزی و نفی عبودیت سیاسی و اجتماعی گفته: «اعتقاد به الوهیت در سطح مبدأ برای نظام آفرینش کفایت نمی‌کند باید این اعتقاد در مقام عمل انسان را موحد کند و موحد کیست؟ کسی است که در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نمی‌آورد، خضوع نمی‌کند.مشکل فرعون این نبود که کسی نباید مبدأی برای نظام آفرینش قائل شود، او می‌گفت دیگران باید بدانند که زندگی دنیایی‌شان در اختیار من است اختیاردار او من هستم طبق نظر و فرمان من باید عمل کند.» مخاطبان هوشمند معنای کنایات زهرآگین محمد محلاتی را به خوبی می‌فهمند و مصادیق «فرعون» و «استبداد» و.. را از نگاه انحرافی وی درک می‌کنند چه آن‌که «عوض کردن جای جلاد و شهید» یکی از کارویژه‌های جریان تحریف و تخریب نظام اسلامی است اما در هر صورت؛ این‌که فردی تئوریسین پرستش و عبودیت فرعونِ زمان، یعنی ایالات متحده آمریکا باشد و در شب تاسوعا به یک‌باره به یاد فرعون‌ستیزی حضرت موسی(ع) بیفتد امری بسیار عجیب است. شاید ارائه توضیحات در خصوص سیره و عمل‌کرد محلاتی برای مخاطبان فرهیخته، تحصیل حاصل باشد چه آن‌که امروز همه ریختِ سیاسی امثال محلاتی را می‌شناسند و تبار طبقاتی‌شان را می‌دانند اما از آن‌جا که امروز بازار تعویض جلاد و شهید پررونق شده است، تنها سه نمونه از تئوری‌پردازی‌های محمد محلاتی را که در مقام مفتی-مبلغ به نفع آمریکاپرستان/فرعون‌پرستان ارائه کرده بود، یادآوری می‌کنیم تا عیار صداقت امثال این آقا را بسنجیم. نمونه اول: درس بده‌بستان با شمر و یزید از عاشورا! هنوز خاطره تلخ تحریفات عاشورایی حسن روحانی را از یاد نبرده‌ایم. او در سال 1394 با قلب حقایق مسلم، عاشورا را نماد مذاکره دانست. طبیعی است که مذاکره، آن هم با سبک و سلوک امثال حسن روحانی و محمدجواد ظریف، چیزی جز بده‌بستان (و به تعبیر دقیق‌تر: بده‌نستان) نیست. این سخنان با انتقاد وسیع علما و فضلای حوزوی مواجه شد و در این معرکه، محمد محلاتی نقش خود را نشان داد و به دفاع از رئیس‌جمهور متبوع خود پرداخت و همان انگاره تحریف‌آمیز را تثبیت کرد. به‌راستی محمد محلاتی که آن روز دم از کرنش و سازش در برابر فرعون زمان می‌زد نمی‌دانست که قرآن کریم آیات فرعون‌ستیزی هم دارد؟! نمونه دوم: تئوری‌بافی در برابر سخنان استکبارستیزانه رهبری مقام معظم رهبری در تاریخ 1399.12.4 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند:« طرفهای مقابل، این چهار کشور -یعنی سه کشور اروپایی و آمریکا- در این حرفهایی که این روزها میزنند و در بیانیّه‌ای که صادر کرده‌اند، ادبیّاتی که به کار برده‌اند ادبیّات مستکبرانه، از موضع بالا حرف زدن و طلبکارانه و غیر منصفانه است. ... جمهوری اسلامی تا مدّت طولانی‌ای به همه‌ی آنچه تعهّد کرده بود، بر اساس تعلیم اسلام که باید به تعهّدات عمل کرد، عمل کرد؛ بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل میکنند، آن یکی که خارج شد، دیگران هم با او همراهی کردند، «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»؛این هم قرآن است، [میگوید] خب تو هم رها کن.حالا در عین حال دولت محترم ما رها نکردند» محمد محلاتی در این مقطع نیز، که اندیشه‌های استکبارپرستانه را در خطر می‌دید، وارد عمل شد و مطالبی را گفت که با پاسخ در خور علما و فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7225 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7226 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7229 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7230 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7231 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7232 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7238 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7241 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7247 نمونه سوم: تفسیر مغرضانه مرجعیت معظم تقلید مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در تاریخ 1400.8.1 با برخی مقامات سیاسی کشور دیدار داشتند و هم‌چون گذشته نصایح خود را به سمع مسئولین رساندند اما متأسفانه جریان رسانه‌ای غرب‌گرا که بارها ثابت کرده به ضوابط اخلاق رسانه‌ای هیچ تعهدی ندارد با تحریف سخنان آن مرجع بزرگوار تقلید، ناجوانمردانه ایشان را هم‌سو با مواضع غرب‌گرایانه خود جلوه داد. در این میان محمد سروش محلاتی نیز تلاش کرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و زمینه را برای هضم در نظام فرعونی فراهم کند. گفتنی است این تلاش‌های تحریف‌آمیز نیز با پاسخ درخور فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10054 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10065 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10067 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10069 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10074 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10092 @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان حماسی و عاشورایی سید هاشم الحیدری در حمایت از خط ولایت فقیه کانال رسمی سیدهاشم الحیدری: 👇 https://eitaa.com/joinchat/262799546Cff66b753b5 @rozaneebefarda
شکوه عزاداری حسینی در شهر زیبا و تاریخی @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بنشین تا به تو گویم زینب(س) غم دل با تو بگویم زینب(س) بعد من قافله‌سالار تویی خواهر من.... @rozaneebefarda
جان خواهر در غمم زاری مکن... عمان سامانی پس زجان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد، الف را دال کرد همچو جان خود در آغوشش کشید این سخن آهسته بر گوشش کشید: کای عنان گیر من آیا زینبی؟ یا که آه دردمندان در شبی؟ پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق‌ست این عنانگیری مکن با تو هستم جان خواهر، همسفر تو بپا این راه کوبی من بسر خانه سوزان را تو صاحبخانه باش با زنان در همرهی مردانه باش جان خواهر در غمم زاری مکن با صدا بهرم عزاداری مکن معجراز سر، پرده از رخ، وامکن آفتاب و ماه را رسوا مکن هست بر من ناگوار و ناپسند از تو زینب گر صدا گردد بلند هرچه باشد تو علی را دختری ماده شیرا کی کم از شیر نری؟! با زبان زینبی شاه آنچه گفت با حسینی گوش، زینب می شنفت با حسینی لب هر آنچاو گفت راز شه بگوش زینبی بشنید باز گوش عشق، آری زبان خواهد زعشق فهم عشق آری بیان خواهد ز عشق با زبان دیگر این آواز نیست گوش دیگر، محرم این راز نیست ای سخنگو، لحظه‌یی خاموش باش ای زبان، از پای تا سر گوش باش تا ببینم از سر صدق و صواب شاه را، زینب چه می‌گو‌ید جواب گفت زینب در جواب آن شاه را: کای فروزان کرده مهر و ماه را عشق را، از یک مشیمه ازاده‌ایم لب به یک پستان غم بنهاده‌ایم تربیت بوده‌ست بر یک دوشمان پرورش در جیب یک آغوشمان تا کنیم این راه را مستانه طی هر دو از یک جام خوردستیم می هر دو در انجام طاعت کاملیم هر یکی امر دگر را حاملیم تو شهادت جستی ای سبط رسول من اسیری را به جان کردم قبول   @rozaneebefarda
سخنرانی عاشورایی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین در عاشورای امسال https://telewebion.com/episode/0x2930ed5 @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: خداوند جواب اخلاص شهید همدانی را در همین دنیا داد ◽ فیلم حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید حاج حسین همدانی ◾ Farsi.Khamenei.ir
خون شهید هر لحظه قیام و خیزش و خروش می‌آفریند و بر سینه نامحرم دست رد می‌زند و چراغ بیدارگری امت در غبار و و نیرنگ است. آری! اینچنین است که برای دشمن خارجی _خصوصا آمریکا_، شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است! و برای دنباله‌های داخلی آمریکا، شهید همدانی از سردار همدانی حطرناک‌تر است! @rozaneebefarda
⭕️ مشاور خائن پشت پرده یادداشت میرحسین موسوی کیست؟ ✔️ لایه ضدامنیتی یادداشت موسوی ✍️ انتشار بخشی از یادداشت میرحسین موسوی که مقدمه او بر ترجمه عربی بیانیه‌های جنبش جعلی به اصطلاح سبز است با واکنش‌های متعددی رو به رو شده. ولی پشت‌پرده این یادداشت چیست؟! 1️⃣ در وهله اول مجموعه‌ای از دلایل برای انتشار و نوع محتوای این یادداشت می‌توان برشمرد. از میرحسین تندمزاج که خاطره خوبی از ایام عاشورا 88 ندارد و اساس افول خود را از آن نقطه می‌بیند، انتظار اینکه یک روز بعد از عاشورای 1401 دوباره با یاددآوری آن خاطره عصبانی شده و مجوز انتشار علنی یادداشتش را داده، هیچ بعید نیست. ضمن اینکه برای میرحسینی که فکر می‌کرد مثل یک قهرمان در افکار عمومی زنده خواهد ماند ولی در این چند سال به فراموشی سپرده شد، راهی جز اقدامات انتحاری برای جلب توجه باقی نمانده است. 2️⃣ با بازدداشت تاج‌زاده، جریان فتنه و اصلاح طلبان افراطی به نوعی تریبون و بلندگوی خود را از دست دادند و بعید نیست خواسته باشند دوباره با میرحسین یک بلندگو دیگر را روشن کنند. اما طی هفته‌های گذشته دشمن که از ایجاد اغتشاش به بهانه برخی نارضایتی‌ها و مطالبات معیشتی و صنفی ناامید شده بود، با تمام توان تلاش کرد که با دو قطبی‌سازی های کاذبی همانند با حجاب و بی‌حجاب به ظن خود گسل میان این دو طیف اجتماعی را به اوج خود برساند و جرقه برخی دعواهای اجتماعی را راه اندازی کند. شاید به ظن برخی طراحان پشت پرده پروژه ضد امنیتی کشف حجاب، انتشار یادداشت میرحسین موسوی و توهین صریح به مدافعان حرم، می‌توانست نقش یک کاتالیزور جدید برای ایجاد درگیری‌های اجتماعی باشد. البته بدیهی است که این نوع محاسبات همانند گذشته چقدر با متن جامعه ایران فاصله دارد. 3️⃣ اما به نظر می رسد که نباید از اصل یادداشت ترجمه شده عربی میرحسین که مقدمه نگارنده‌اش بر ترجمه عربی بیانیه‌های جنبش فتنه گر سبز است به راحتی گذشت. از میرحسین موسوی که در بهمن 89 نشان داد که این آمادگی را دارد که بخشی از پروژه سوریه‌سازی ایران باشد، نباید پس از دوازده سال تعجبی داشت که دوباره داوطلبانه خود را در یک پازل جدید ضدامنیتی تعریف کند و همچنان به ادامه ماموریت خود اصرار بورزد. از نظر نگارنده یادداشت میرحسین موسوی بیش از آنکه داخلی باشد بیشتر انتقال پیامی به محور عبری- عربی منطقه است و اعلام آمادگی مجدد برای شریک شدن در بازی های ضدامنیتی آنها و جلب توجه و حمایتشان هست. 4️⃣ داستان یادداشت میرحسین موسوی ظاهر یک طراحی شیک و مثلا پیچیده امنیتی دارد ولی در باطن ادامه همان محاسبات ساده‌لوحانه درباره محیط داخلی ایران است. هیچ بعید نیست دوباره ردپای مشاوران خائن ایرانی در کار باشد. *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
📢 رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: 👈 ثابت کردید هر بخش از مقاومت به‌تنهایی می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید ◽ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه آقای زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مقاومت شجاعانه جهاد اسلامی را موجب ارتقاء جایگاه این جنبش در مقاومت و خنثی شدن خدعه رژیم صهیونیستی و به خاک ساییدن بینی آن دانستند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی همه گروه‌های فلسطینی، خاطرنشان کردند: دشمن غاصب رو به ضعف، و مقاومت فلسطین رو به قوت است. 📝 متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم برادر مجاهد جناب آقای زیاد النخاله دام توفیقه سلام علیکم، نامه‌ی متین و مژده‌بخش جنابعالی را دریافت کردم. خداوند به شما پاداش نیک دهد و پیروزی نهائی ملت سربلند و مظلوم فلسطین را نزدیک فرماید. حادثه‌ی اخیر، افتخارات جنبش جهاد اسلامی فلسطین را مضاعف ساخت و جایگاه جهاد اسلامی را در حرکت مقاومت شکوهمند ملت فلسطین ارتقاء بخشید. شما با مقاومت شجاعانه‌ی خود، سیاست خدعه‌آمیز رژیم غاصب را خنثی کردید. شما ثابت کردید که هر بخش از مجموعه‌ی مقاومت، به‌تنهائی هم میتواند بینی دشمن را به خاک بساید. شما با پیوند زدن مجاهدت در غزه با کرانه، و دیگر نیروهای مقاومت با حمایتشان از حرکت جهاد، توانستید یکپارچگی جهاد ملت فلسطین را به رُخ دشمن خبیث و خدعه‌گر بکشید. همه‌ی سعی گروههای فلسطینی در همه‌ی سرزمین فلسطین باید برای حفظ این یکپارچگی باشد. دشمن غاصب رو به ضعف است و مقاومت فلسطین رو به قوت است، و لا حول و لا قوة الا بالله. ما همچنان در کنار شمائیم. سلام علیکم و العهود بحالها.. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ◽ زیاد نخاله در نامه خود به حضور گسترده مجاهدان فلسطینی بخصوص جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی سرایا القدس در سراسر فلسطین به ویژه در غزه و کرانه قهرمان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور گردانهای مقاومت جهاد، هیچ روزی نمی‌گذرد مگر آنکه در کرانه غربی درگیری‌هایی با رژیم صهیونیستی به‌وقوع می‌پیوندد. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در تشریح وضعیت غزه، به ایستادگی مقتدرانه این منطقه در مقابل رژیم اشغالگر اشاره کرد و درباره درگیری‌های سه روزه اخیر افزود: ما این درگیری‌ها را «وحدة الساحات» (اتحاد میدان‌ها) نامیدیم تا بر اتحاد ملت‌مان در برابر دشمنی تأکید کنیم که با تمام قدرت و توطئه‌هایش سعی بر نابودی این اتحاد دارد. زیاد نخاله با تأکید بر اینکه در این جنگ سراسر سرزمین اشغالی فلسطین تحت بُرد شلیک موشک‌های مقاومت جهاد اسلامی قرار داشت، گفت: این نبرد برآوردهای رژیم صهیونیستی را مختل کرد به شکلی که آنها ظرف سه روز مجبور به تقاضای آتش‌بس و تن دادن به شروط مقاومت شدند. دبیرکل جهاد اسلامی، نقشه دشمن را ایجاد تفرقه در میان نیروهای مقاومت خواند و افزود: آنها اعلام کردند که هدف از جنگ فقط جهاد اسلامی است اما جهاد اسلامی با مبارزه مقتدرانه و شجاعانه خود، حیرت و حمایت کلیه نیروهای مقاومت در منطقه و جهان را برانگیخت و از سوی ملت فلسطین و همه تشکیلات مقاومت و در رأس آن جنبش حماس، مورد تأیید و حمایت قرار گرفت. دبیر کل جهاد اسلامی این دستاورد مقاومت را مقدمه پیروزی‌های بزرگ‌تر ملت فلسطین در آینده خواند و با تشکر از نقش جنبش حزب‌الله به رهبری جناب سیّد حسن نصرالله و همچنین حمایت و تأییدهای ایران در همه ابعاد به رهبری و هدایت رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این حمایتها و ایستادگی مستمر و همیشگی شما نبود، این پیروزی و پیروزی‌های گذشته به دست نمی‌آمد.
🔴 واکنش‌های حوزویان به بیانیه اهانت‌آمیز موسوی 🔻بیانیه تشکل اساتید انقلابی حوزه علمیه 🔻واکنش نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب 🔻بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان 🔻تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون اصفهان 🔻بیانیه معاونت فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان 🔻واکنش کانال رسمی حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش 🔻بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم 🔻 تجمع اعترض آمیز بسیج طلاب و بسیج دانشجویی بر سر مزار مطهر شهید همدانی 🔻بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان 🔻 واکنش معنادار حساب کاربری @Khamenei.ir 🔻 واکنش امام جمعه شهرستان قدس 🔻اجتماع مردم همدان در پی توهین میر فتنه به شهید سردار همدانی 🔻 بیانیه مدرسه علمیه علوی قم 🔻 بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون جنوب غرب استان تهران 🔻 واکنش کانال رسمی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم 🔻بیانیه مجمع بسیجیان وبسیج رسانه شهرستان فلاورجان 🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم استان چهارمحال وبختیاری 🔻بیانیه مجمع معتمدین، سران وبزرگان ایل قشقایی و بختیاری استان اصفهان 🔻بیانیه واکنش سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان ایلام 🔻 بیانیه امام‌جمعه شهر گرمدره 🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه فاطمی 🔻 بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ کاشان 🔻 واکنش کانال رسمی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران استان سمنان 🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه فاطمی 🔻 واکنش کانال رسمی معاونت فرهنگی مدرسه علمیه و پایگاه بسیج طلاب شهیده بنت‌الهدی شهرستان علی آباد کتول 🔻بیانیه مشترک امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان نهاوند 🔻واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه حضرت خدیجه الکبری پرند 🔻 بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل 🔻یادداشت نویسی اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس 🔻واکنش امام جمعه سابق بندر امام خمینی(ره) و استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین تابش 🔻 سخنان حجت الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در مورد نقش شهید حاج حسین همدانی «حبیب حرم » در دوران دفاع مقدس، مبارزه با فتنه گران و مبارزه با تکفیری ها در سوریه 🔻 واکنش امام جمعه پردیسان حجت الاسلام و المسلمین حامدی 🔻 بیانیه مدیریت حوزه علمیه استان فارس، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه فجر استان فارس 🔻واکنش امام جمعه قم و ریاست حوزه علمیه کشور آیت الله اعرافی 🔻واکنش امام جمعه اهواز حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد 🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان آذربایجان غربی 🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد 🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه صالحیه کازرون 🔻بیانیه مدیریت حوزه علمیه، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه 🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی 🔻 بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی 🔻 واکنش کانال رسمی حوزه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد 🔻واکنش کانال رسمی معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان 🔻واکنش کانال رسمی حوزه خواهران شهید مدرس لردگان 🔻واکنش بسیج طلاب فاطمه الزهرا (س) هیدج 🔻 واکنش کانال رسمی بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی لیست در حال تکمیل است... @bahaneee
حمله به عمله شیطان سلمان رشدی سال‌ها پس از فتوای جهانی خمینی کبیر مبنی بر واجب‌القتل بودن سلمان رشدی مرتد اکنون خبر رسیده که آن ملعون بعد از سال‌ها زندگی سگی، مورد هجمه قرار گرفته و در شرف مرگ قرار دارد. دفاع غیورمردانه از ساحت دین مبین، یکی از برکات نهضت امام خمینی بود. سکولارهای حوزوی که ادعای شعائرمداری شان گوش فلک را کر کرده است، اقدامی در این جهات در کارنامه ندارند و شرمساری ابدی سرمایه شان شد! الحمدلله رب العالمین @rozaneebefarda