eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
249 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برای نخستین بار منتشر کرد: 🔳اظهار نظر مرحوم آیت‌الله مومن پیرامون امام‌خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری: «امام خمینی فردی استثنایی بود که خداوند او را ذخیره‌ای قرار داده بود که نظام ستم‌شاهی از بین برد و حکومت اسلامی را تشکیل داد. بعد از حضرت امام هم خداوند کاری کرد که خبرگان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سلمه‌الله تعالی توجه پیدا کنند و ایشان هم مثل شیر ایستاده و انقلاب را پیش می‌برد.» ⚫️ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برای نخستین بار منتشر کرد: 🔳اظهار نظر مرحوم آیت‌الله مومن پیرامون امام‌خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری: «امام خمینی فردی استثنایی بود که خداوند او را ذخیره‌ای قرار داده بود که نظام ستم‌شاهی از بین برد و حکومت اسلامی را تشکیل داد. بعد از حضرت امام هم خداوند کاری کرد که خبرگان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سلمه‌الله تعالی توجه پیدا کنند و ایشان هم مثل شیر ایستاده و انقلاب را پیش می‌برد.» ⚫️ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
استقبال از سخنان جناب آقای از سران متن مواضع آقای علوی بازنشر شده در کانال (از اعضای بیت منتظری) را در ذیل بخوانید؛ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❇️ سخنان آقای علوی بروجردی به مناسبت ۴٠ سالگی انقلاب: 👇👇 ✅ بعضی از ما دورۀ پهلوی را با همۀ خصوصیاتش دیده‌ایم و درک کردیم و تمام تحولاتی هم که به پیش آمدن انقلاب منجر شد می‌دانیم و امروز چهل سال گذشته است. در زمان مرحوم آیت الله بروجردی می‌خواستند جنازۀ رضاخان را در قم دفن کنند، آیت الله بروجردی گفت نمی‌شود. گفتند جنازه را به قم می‌آوریم و فقط دور حرم حضرت معصومه طواف می‌دهیم منتها آقایان محبت کنند تجلیلی از رضا شاه بشود. مرحوم بروجردی نپذیرفتند و حتی دستور دادند کسی از خانه‌اش بیرون نیاید. یک عده نظامی آمدند و جنازه را در حرم چرخاندند و بردند. ✅ اما امروز بعد از ۴٠ سال در جمهوری اسلامی می‌بینیم در همین قم، عده‌ای به خیابان می‌آیند و شعار "رضاخان روحت شاد" می‌گویند. ✅ ما به کجا رفتیم؟ به کجا می‌خواهیم برویم؟ به کجا داریم می‌رسیم؟ این فاصله‌ها را می‌خواهیم چه بکنیم؟ چرا مردم را درک نکردیم؟ چرا مردم را درک نمی‌کنیم؟ چرا به مردم بها نمی‌دهیم؟ چهل، سن بلوغ و کمال است ✅ در همیـن قم، یک آقایی از اراک آمده و گفته می‌خواهد عمامه از سر بکشد. یک قمه یا چاقو هم داشته آن وقت دستش به کی رسیده؟! به دو تا پیرمرد در خیابان که زده و مجروح‌شان کرده، این اتفاق یعنی چه؟! به چه مناسبت باید این اتفاق بیفتد؟! اینکه بگوییم چون مواد مخدر مصرف کرده درست اما مسالۀ اساسی این است که چرا او بعد از مصرف می‌آید قم تا آخوند بکشد؟! ما چرا راجع به اینها فکر نمی‌کنیم و متوجه فاصله‌ای که بین خودمان و مردم افتاده نیستیم؟! ✅ نمی‌شود هم مردم هم گرسنه باشند و هم به ما اطمینان داشته باشند و هم از مردم طلبکار باشیم ، چرا این کار را می‌کنید؟! ✅مسائل اساسی فراموش شده و فقط به حاشیه‌ می‌پردازیم . حجاب واجب است قبول، اما آیا اینقدر که در خیابان‌ها با بدحجابی مقابله کرده‌ایم با این دزدی‌ها و اختلاس‌های عجیب و غریب که اتفاق می‌افتد هم برخورد می‌کنیم؟! ✅این انقلاب چهل سال پیش با رهبری یک مرجع تقلید شکل گرفت اما زحمات هزاروچهارصدسالۀ علما آبرو و سرمایه این انقلاب شد. شما را به خدا بیایید در آستانه چهل سالگی بیش از این از سرمایه مصرف نکنیم، آدم عاقل سرمایه را خرج نمی‌کند، سرمایه را به کار می‌اندازد و از سودش بهره می‌برد. مردم از ما توقع دارند اگر عدل علی را هم ارائه ندهیم لااقل شباهتی به علی داشته باشیم. 👈 ما بعد از چهل سال باید دربارۀ عملکردمان به مردم جوابگو باشیم. @rozaneebefarda
🔆بیانات حضرت استاد شب زنده دار دام ظله در پی ارتحال حضرت آیت الله مومن رحمت الله علیه 🔆تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۵ | ابتدای درس خارج بسم الله الرحمن الرحیم 🔸رحلت عالم بزرگوار، مجاهد نستوه مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن رضوان الله تعالی علیه حادثه مولمه و محزنه ای بود که بر حوزه های علمیه و نظام مبارک اسلامی و بخصوص شورای نگهبان وارد شد. خدای متعال روح مبارک ایشان را با اولیاء اش محشور بفرماید و همانطور که وعده فرموده است « مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا [1] » امیدواریم که این ضایعه را جبران بفرمایند. 🔸مرحوم آیت الله مومن فردی ملا و دقیق النظر بودند اما در عین حال بی ادعا و متعهد به وظایف الهی و معرض از دنیا بودند. 🔸این ضایعه رحلت آن بزرگوار واقعاً غم بزرگی است. من امسال را عرض کردم عام الحزن است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن سالی که حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها وعموی بزرگوارشان را از دست دادند بحسب نقل عام الحزن نامیدند. امسال هم برای حوزه های علمیه، نظام اسلامی و خصوص شورای نگهبان با رحلت مرحوم آیت الله شاهرودی، آیت الله مومن و مرحوم آقای علیزاده رحمت الله علیهم که یکی از حقوق دان های شورای نگهبان بود عام الحزن شد. 🔸از امام صادق سلام الله علیه در موت ابان بن تغلب این جمله منقول است که فرمود « لَقَدْ أَوْجَعَ قَلْبِي مَوْتُ أَبَانٍ [2] »؛ آن قلبی که ظرفیت اش به اندازه ظرفیت عالَم است، وقتی که یک فقیه آن چنانی به نام ابان بن تغلب از جامعه شیعی، موالیان اهل بیت و حوزه های علمیه اهلبیت به عالم بقاء رحلت می کند، امام صادق علیه السلام این طور اظهار تألم و اندوه می کنند. این احتمال واقعاً احتمال قویی است که امروز بقیة الله ارواحنا فداه این جمله را راجع به این شاگرد مکتب شان فرموده باشند. 🔸ما به مدت چهل و پنچ یا پنجاه سال با این بزرگوار آشنا بودیم و قسمت زیادی از رسائل و بیش از آنچه که در حوزه های علمیه متعارف است را خدمت ایشان تلمذ کردیم یعنی بخش اعظم از انسداد را هم محضر ایشان خواندیم، بخشی از مکاسب و بخشی از مباحث علوم عقلی مانند شرح منظومه حاجی رضوان الله علیه را خدمت ایشان خواندیم. در تمام این علوم ایشان برازندگی داشت و اهل دقت بود، علی رغم آن مقام علمی بالایی که داشت هیچ گونه اظهار مَنیّت و أنا رجلٌ در او دیده نمی شد. 🔸جز اینکه نسبت به عَمل به اسلام تعهد داشت و مرضات خدای متعال را رعایت بکند هیچ مطلب دیگری را انسان در ایشان مشاهده نمی کرد، واقعاً « يُذَكِّرُكُمُ اَللَّهَ رُؤْيَتُهُ [3] » بود. 🔸تقدیر الهی و مشیت الهی و نظام عالَم بر این قرار گرفته است، وقتی که اولیاء، انبیاء و ائمه علیهم السلام در این صراط هستند و باید از این عالم ارتحال کنند دیگران حسابشان روشن است. 🔸خدای متعال روح آن بزگوار را با اولیاءاش محشور کند. بحمدالله مردم هم خوب وفاداری نشان دادند و در تشییع، ختم ها شرکت های خوبی داشتند. خدای متعال هم به این مردم علی رغم گلایه مندی هایی که دارند بصیرت داده و امیدواریم که بصیرت، استقامت و وفاداریشان را روزافزون کند و مسئولین را هم توفیق دهد که به زودی بتوانند مشکلات را بکاهند و یا از بین ببرند. 🔹قبل از شروع درس ثواب یک صلوات و سوره مبارکه فاتحه را خدمت ایشان اهداء می کنیم. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ▫️منابع: 1. سوره بقره، آیه 106 2. رجال الکشی، ج1،ص330 3. کافی، ج1، ص39 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷دیدگاه مرحوم آیت الله مؤمن قمی در خصوص مبارزه با ظلم و استکبار و ⚫️بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سال گذشته مصاحبه‌ای تفصیلی با مرحوم آیت‌الله مؤمن انجام داد. مصاحبه‌ای متین که حاوی نکات ارزنده بسیاری بود. ⚫️اکنون به مناسبت درگذشت آن عالم پارسا؛ وفادار و متعهد بخش‌هایی از آن مصاحبه را برای مخاطبان فرهیخته به اشتراک می‌گذاریم. 🎥گزیده اول مصاحبه: https://eitaa.com/bonyadtarikh/99 🎥 در گزیده دوم از مصاحبه منتشر نشده بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی می‌بینید: « [استکبار] نه تنها حکومت ایران را؛ حکومت جهان را و همه حکومت‌های اسلامی دیگر را و دنیا را می‌خواستند در قبضه داشته باشند که اسلامی در کار نباشد. باید مقابل این‌ها ایستاد و پدرشان را درآورد و این نظر حضرت امام است. نظر حضرت امام [نظر] شخص نیست؛ نظر خداست که «أخذ الله علی العلماء ألّا یقارّوا » که سکون نداشته باشند در مقابل خلاف‌کاری این‌ها... هرچه آدم از دستش برمی‌آید باید مقابل این ستم‌گران بایستد‌. قهرا اینجا فقط بخواهد به مسئله درس و بحث بپردازد و توجهی به این مسائل نداشته باشد نمی‌شود. اگر مسلمان است این وظیفه است.» @bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
سخنی با حضرت آقای به بهانه استقبال برخی از سخنان شان پیرامون چهل سالگی انقلاب اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای علوی؛ زمانیکه بیانات شما را در مورد انقلاب خواندم ( https://eitaa.com/rozaneebefarda/718) به عنوان طلبه¬ای کوچک، سؤالاتی به ذهنم خطور کرد که بهتر دانستم با خودتان در میان بگذارم و چون طریق برای واگویه مستقیم وجود نداشت و نظرات شما انتشار عمومی یافته بود، تصمیم گرفتم با لحاظ احترام به جلالت منزلت خاندان و سوابق حوزوی تان، به صورت سرگشاده با جناب عالی سخن بگویم. به نظر شما عزت حوزه و طلاب قبل از انقلاب بیشتر بوده یا بعد از انقلاب؟ آیا فراموش کرده اید رژیم طاغوت چه بلاهایی سر طلاب می آورد؟ آیا فراموش کرده اید طلاب برای درس و بحث به خارج از قم پناه می بردند؟ آیا فراموش کرده اید مردم آخوند ها را نحس می دانستند؟ و... آن عزتی که شما گمان می کنید از دست رفته، کی و کجا بوده؟! البته به شما حق می دهم زیرا شما متعلق به بیت مرجع بزرگی بودید که بواسطه ی نسبتتان به ایشان، از عزت و احترام بی نصیب نبودید و شاید برای تبلیغ دین به مناطق مختلف نرفتیتد و طعم ذلت و خواری را نچشیدید تا ببینید که هیئت حاکمه منحوس پهلوی و برخی طاغوت صفتان چه اهانت ها به اصحاب عمائم روا می داشتند. شما فرمودید چرا مردم را درک نمی کنید و به مردم بها نمی دهید و در عین حال از گرسنگی مردم سخن به میان آورده اید، این سخن شما جداً بنده را متحیر کرد؛ اولا در کدام برهه تاریخ و در کدام سرزمین این کره خاکی حکومتی مردمی تر از این نظام سراغ دارید؟ وانگهی! این گرسنگی که شما از آن یاد می کنید نتیجه چیست ؟ آیا جز آن است کفار و استکبار به جرم اعتزاز پرچم ولایت اهل بیت(ع) در این کشور، در فکر ریشه کنی ملت و نظام افتاده اند؟ آیا جز آن است که مشتی وابسته فکری و دنیاپرست به کارشکنی مشغول اند و به ارزشهای الهی انقلاب و مردم، پشت پا زده اند؟ امروز جریان سیاسی وابسته به غرب که مقصر همه نابسامانی هاست، با کدام جریان حوزوی دل و قلوه ردّ و بدل می کند؟! شما که دلسوز مردم هستید چرا به مسولین این نابسامانی ها اعتراضی ندارید؟ متأسفانه نه تنها از جنابعالی اعتراضی ندیده ایم که در برخی دیدارهای نیمه خصوصی و خصوصی، برخی از این عناصر را در صدر مجلس نشانده و مورد تجلیل قرار دادید. ثانیا جنابعالی که دغدغه دین و دنیای مردم را دارید، خوب است بفرمائید در طول چند دهه از حیات مبارک تان چه اقدام مؤثری برای این مهم انجام دادید؟ اتفاقاً طیف فکری همگرا با جنابعالی باید در مقابل مردم و نظام و خون شهدا پاسخگو باشید نه طلبکار! ثالثاً ما از شما به عنوان عالمی که دلسوزی برای مردم شما را متأثر کرده انتظار داریم حداقل از باب امر به معروف هم شده با روحیه ای جهادی وارد عرصه شده و با مطالبه حق مردم از برخی مسؤلین نا اهل و محکوم کردن اقدامات خصمانه کفار خصوصاً انگلیسی ها و آمریکایی ها که عامل اصلی تحریم و فشار اند، دین خود را نسبت به شیعیان ادا نمایید. جناب آقای علوی؛ در شرایطی که برخی عناصر بی دین و برخی منافقین و فتنه گران قصد ریشه کنی دین از صحنه جامعه را دارند و طی پروژه ای حساب شده از حجاب شروع کرده اند، چه وجهی دارد که جنابعالی نیز، به جای تأکید بر ارزشمندی ذاتی حجاب و ضرورت مقابله با بی حجابی، مانند برخی سیاستمداران و رؤسای جمهورِ تکنوکرات، ولو غیرمستقیم، به تضعیف یکی از مهم ترین شعائر شیعی بپردازید جناب آقای علوی؛ آیا آبروی اسلام مهم است یا علما؟ آیا علما آبرویشان را برای اسلام می خواهند یا اسلام را برای آبرویشان؟ آیا علما باید با نام اسلام برای خود وجهه ای کسب کنند یا جان و مال و آبروی خود را هزینه ی تحقق اسلام کنند؟ ممکن است همه زیر بار حق نروند فلذا برای تحقق حق باید با شیطان وشیطان صفتان جنگید باید برای تحقق حق تاب بلا را داشت که «البلاء للولاء» باید تحمل ناسزا شنیدن را داشت باید خون داد باید از آن آبروی ظاهری که شما می گویید گذشت. ممکن است طبق این منطق شما کسی بگوید نباید امر به معروف کنیم زیرا ممکن است آبرویمان در جامعه برود، نباید بسیاری از احکام را جاری کنیم زیرا آبرویمان در سطح بین الملل در خطر می افتد، منطق ما این است که تمام هستی مان را فدای اسلام کنیم و برای تحقق اسلام از همه چیزمان بگذریم، نه اینکه اسلام را سپر خود قرار دهیم، البته تحقق کامل اسلام و عدالت بالمره ممکن نیست و زمان نیاز دارد؛ آنچنان که هیچ نبی یا امامی نتوانسته بالمره همه چیز را تغییر دهد و اجرای احکام اسلام منوط به تلاش شبانه روزی علماست نه خدای ناکرده سنگ اندازی ناخواسته یا انفعال از فضاسازی دشمنان دین و ملت. والسلام علی من اتبع الهدی محمد فتح الهی/ طلبه حوزه علمیه قم @rozaneebefarda
هجمه علیه آیت الله جنّتی به بهانه جوان گرایی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از هنگامی که آیت الله جنتی در چند خطبه نماز جمعه تهران در ایام فتنه 88، علیه سران فتنه بشدت موضع گیری کردند، موج شدید تخریب و جوسازی علیه ایشان در ابعاد مختلف و در حجم سنگینی در برخی رسانه های داخل و خارج که در واقع دو روی یک سکه اند شکل گرفت. از تمسخرها و جوک ها گرفته تا تهمت ها و علم کردن مسئله رد صلاحیت ها و حالا هم موضوع جوان گرایی! در این فضای پرالتهاب و بی پروا، متأسفانه برخی از اشخاص و جریانات انقلابی هم متاثر از این فضاسازی ها شدند. اما در تحلیل فضای فعلی، مرور چند نکته خالی از لطف نیست؛ 1. مواجهه دوگانه معاندین نظام با موضوعات مختلف از جمله جوان گرایی مسئولین، نشان از آن دارد که آنان با اغراض ثانویه و بیشتر با هدف انتقام و حذف انقلابیون اصیل صورت می گیرد. چرا که در هنگام عدم احراز صلاحیت جناب هاشمی به دلیل کهولت سن برای تصدی ریاست جمهوری، طرفداران جوان گرایی!!، طبعا بایست از شورای نگهبان تقدیر می کردند که چنین نشد! 2. حضور ایشان در مجلس خبرگان رهبری با رأی مستقیم مردم بود و ریاست خبرگان نیز با نظر و تشخیص خبرگان ملت و در فرایندی کاملاً انتخاب محور صورت پذیرفت. حال، ایشان به عنوان منتخب مردم و خبرگان به کدامین گناه تخریب می شود؟ وانگهی! کبر سن در محافلی مانند خبرگان، نه تنها نقیصه نیست که امری لازم و ضروری است. 3. گرچه سن و سال یک فرد با کارآمدی وی مرتبط است اما آیا یک قاعده کلی است؟ آیا برای بررسی میزان کارآمدی افراد، جوان باشند یا کهن سال، نباید عملکرد و کارنامه را ملاک قرار داد؟! از این گذشته چرا هر وقت بحث جوان گرایی میشود ذهنها و خشمها را نثار شورای نگهبان و آیت الله جنتی میکنند و جوان گرایی را فقط متوجه آنها میدانند که متاثر از جوک ها و تمسخرهای ده ساله اخیر درمورد سن ایشان هست؟ در حالیکه جوان گرایی، غالبا در عرصه های مدیریتی گوناگون در حوزه های مختلف اجرایی، ساختاری و سازندگی کشور مطرح است و مجموعه ای همچون شورای نگهبان که ماهیت نظارتی و دانشی دارد، رسالتش با تجربه حداکثری و سابقه متراکم اعضا، تناسب بیشتری دارد تا جوان گرایی. 4. در عین لزوم این جوانگرایی، حضور پیشکسوتان و با تجربگان در برخی مناصب ضروری است. همانگونه که چندماه قبل، رهبری فرمودند و به برخی بازنشستگان در برخی مناصب حسّاس مدیریتی که تجربه و سابقه در کارامدی آنها تاثیر زیادی داشت، اجازه خاص برای ادامه کار دادند. بنابراین از دوستان انقلابی انتظار است که تاثیر پذیری خود از موج ها و جنجالهای رسانه ای داخل و خارج را مدیریت کنند و همچنان خشم مقدس خود را علیه ناکارامدی های مدیریتی، البته بنحوی منصفانه و تقوامحورانه فریاد بزنند. عباس سنگانی @rozaneebefarda
🔸 خبرگزاری شیعیان ( ) در ادامه حمایت خود از جریان غربگرا، در چند ماه گذشته به طور پیوسته به دفاع از لایحه مقابله با پرداخته است. ناگفته پیداست که مخالفت با این لایحه به معنای مخالفت با لزوم آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ مشاوره در ازدواج -خصوصا در سنین پایین نیست. 🔸 بنابر برخی گزارشات غیر رسمی، این خبرگزاری به دفتر یکی از مراجع معظم تقلید منتسب است. همچنین مسؤولیت اداره این خبرگزاری بر عهده سید مجتبی حسینی توسل، جانشین کمیته تبلیغات میرحسین موسوی می باشد. شفقنا پیش تر و در جریان سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی، با انتشار تصویر معروف استخر فرح (برای اولین بار)، زمینه سرکوب حرکت تحول خواهانه روحانیت و اختلاف افکنی در میان حوزویان را فراهم کرده بود. 🔸 انتظار می رود در صورت صحت انتساب این خبرگزاری به بیت یکی از مراجع معظم تقلید، هر چه زودتر نسبت به تغییر رویکرد و هیئت تحریریه این خبرگزاری اقدام لازم از جانب آن بیت معظم، صورت پذیرد.
🔴 کدام تفکر را برجسته میکند؟ یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است: «در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل می‌شود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است. وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیش‌بینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئله‌ای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند. وی در ادامه می‌افزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمام‌داری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد می‌کند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه می‌کردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) می‌خواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است. وی می‌افزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبوده‌اند که می‌توان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آن‌ها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.» این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است. yon.ir/7e9Au ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
فرار ظریف؛ پایان آمریکا پرستی در ایران انقلابی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بیگانه گروی افراطی هرگز با عاقبت به خیری همراه نبوده است. ظریف نماد تفکری بود که کعبه آمال ایران را در آمریکای خونخوار خلاصه کرده بود. اکنون در آستانه افول و احتضار ٬ مباشر و رابطه نامشروع ایران و آمریکا٬ راهی جز فرار از پرسش های بی پاسخ ملت نجیب مان نیافته و فرار را بر قرار ترجیح داده است. او خود بهتر می داند که از تاریخ گریزی نیست و نام او در کنار همه بانیان ثبت خواهد شد. بیچاره آن معدود اصحاب عمائم که در این ٬ بودند! @rozaneebefarda
⭕️ همان است! ⛔️انگار همه در جناب بازی خوردیم! 🔹با نگاه ظریفانه‌تر می‌بینیم که دقیقا همان کاری را انجام داده است که احمدی‌نژاد در نه روز خانه‌نشینی خود انجام داده بود در واقع آقای ظریف با استعفای توییتری خود به‌نوعی گروکشی برای خواسته‌های نامشروع دولت و فشار به نظام برای تصویب () را آغاز کرده است. 🔹دولتمردان کنونی با این کار ثابت کردند برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری، تمامی معایب دولت‌های قبلی را دارا هستند و هیچ‌یک از خصلت‌های مثبت‌شان را به ارث نبرده‌اند! ✅@tabalvor_andisheh
استعفای مشقی ظریف؛ تقلیدی کودکانه از @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 استعفا مشقی باشد یا واقعی٬ نشانه است. از قبل معلوم بود که امنیتی ترین کابینه جمهوری اسلامی٬ هروقت احساس خطر کند که دستش زیر ساطور قرار می گیرد٬ به روی می آورد! حضرات باید بدانند که جنگ روانی هم برنده و بازنده دارد و اینبار معلوم نیست برنده بازی سیاسی تصنعی شان باشند. @rozaneebefarda
اعلامیه حضرت (۵۸/۱/۷) در دعوت از مردم انقلابی ایران برای رأی به 🔶حاشیه چهار دهه این حقایق را کردند تا بودن خود را توجیه کنند. @rozaneebefarda
دعوت از برای همراهی با در راستای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💢شبکه اجتهاد، اخیرا در یادداشتی از حوزه های علمیه خواهران خواسته که در راستای افزایش سن ازدواج، در پازلی نقش آفرینی کند که لیبرال های وطنی در راستای پیاده سازی سند 2030 تحت عنوان دروغین کودک همسری ازآن یاد می کنند. 🔴 پ.ن. آیا حل معضل طلاق ها در کشور در گرو افزایش سن ازدواج است که مصداق بارز خروج از چاله و افتادن در چاه است؟! 🔻 آیا بهتر نیست از حوزه های علمیه خواهران و مرکز زن و خانواده و دیگر نهادهای مسئول و متولی درخواست کنیم در راستای ترویج فرهنگ صحیح ازدواج و آموزش دقیق آموزه های دینی و اسلامی در رابطه با زندگی مشترک و آداب زناشویی ازآفت طلاق های مکرر جلوگیری کنیم؟ 🔻آیا بالا بردن سن ازدواج افزودن گره ای بر گره های پیشین نیست؟! 🔻آیا آقایان گزارش های تخصصی مراکز مروبوطه در زمینه عوامل طلاق را ملاحظه نفرموده اند که عواملی از قبیل تجمل گرایی، عدم درک صحیح از رابطه زندگی مشترک و ناآشنایی با حقوق و تکالیف زن و شوهری و ... را برشمرده اند؟ پس چرا در این میان به جای حل مسئله، آقایان همراه با دولتمردان لیبرال به سمت پاک کردن مسئله رفته، و می خواهند با بالا بردن سن ازدواج در کشور، زمینه از هم پاشیدن خانواده را فراهم کنند؟! 🔻آیا تاکنون در زمینه طرح افزایش سن ازدواج با سند 2030 تأملی صورت گرفته است؟! 🔻هنوز چند روز از بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه طرح های استعماری در راستای نابودی خانواده نگذشته است، چرا باید ما دنباله رو این قبیل طرح ها باشیم؟! منبع: کانال 🔶حاشیه مطالب شبکه اجتهاد را با دقت مرور کنید؛ نسخه آخوندی سایت ! @rozaneebefarda
استدلال های قجری در دعوت به 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸یکم: اعتمادالسلطنه در خاطرات روزنوشتش در تاریخ دوشنبه 15 [رمضان سنه‌ی 1307 ه.ق] چنین می نویسد: ... وقت ظهر مسجد ملا عزیزالله که در وسط شهر است و آقای نجفی که از اصفهان او را مغضوباً به‌جهت فتوای قتل بابی‌ها آوردند، آن‌جا نماز می‌خواند، رفتم. جمعیت زیاد بود. بعد از نماز موعظه کرد. باپرده از شاه بد گفت و هیچ به شاه دعا نکرده از منبر پایین آمد و رفت. ... شنیدم ملا فیض‌الله تُرک هم که در مسجد سقاباشی نماز می‌خواند و موعظه می‌کند گفته بود این ملیجک‌بازی چه است. اسلام را ضایع کردند. زن مسلمان را به فرنگ چرا می‌فرستند. امین‌اقدس را چرا فرستادند؟ کور شد، به جهنم! شوکت اسلام را چرا می‌شکنند. همچنین آقا سید رضا پسر مرحوم آقا سید صادق هم از قهوه‌خانه‌ها بد گفته بود و روی منبر فریاد واشریعتا بلند کرده. نمی‌دانم این‌ها چه اثر خواهد کرد.» (ر.ک: روزنامه‌ی خاطرات اعتماد السلطنه، صص 697-698.) پی نوشت: امین‌اقدس همسر شاه در آن ایام جهت معالجه‌ی چشم خود به اروپا رفته بود. 🔹دوم: شاه قجر خطاب به نایب‌السلطنه کامران میرزا: «این حاجی ملا فیض‌الله دربندی و مردیکه‌ی سفیه و بی‌معنی است، تمام اوقات رمضان و محرم و غیره را در منبر، به‌جز فضولی و حرف مفت زدن کار دیگری ندارد و تکلیف وعظ خود را به نامربوط گفتن و حرف‌های دولتی زدن قرار داده است. فوراً او را از طهران اخراج کرده، به همان دربند قفقاز که وطن اصلی اوست برود.» 🔸سوم: دست‌خط شاه به نایب‌السلطنه درباره‌ی ملا باقر واعظ: «به او بگو: ای مرتیکه‌ی خر! تو واعظ هستی، روی منبر روضه بخوان. چه کار داری از تکیه‌ی دولت حرفی بزنی؟ اگر یک دفعه‌ی دیگر شنیده شود غیر از وعظ و روضه‌خوانی، در مجلس حرفی زده‌ای، پدرت را آتش زده، از ایران خارجت خواهند کرد.» (ر.ک: تاریخ تحولات سیاسی ایران، ص 182، به نقل از: ابراهیم صفایی، اسناد سیاسی دوره‌ی قاجاریه) 🔶حاشیه امروز صدای از حلقوم چه کسانی بلند می شود؟! آیا ناروا نیست که در عصر حاکمیت یک ٬ جماعتی قلیل از اصحاب عمائم٬ برای حوزه مقدسه بپیچند؟! @rozaneebefarda
لبیک حوزویان به ؛ احیای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم و مرحله جدیدی قرار گرفته است. در میان واکنش های مختلف به بیانیه٬ خط و این متن راهبردی در دستور کار قرار گرفته است. این وضعیت٬ متن رهبری معظم انقلاب (علمدار تنها حکومت شیعی در جهان) را در قرار داده است. شکستن این فضای تحمل ناپذیر٬ تنها با نگاه شعائری به این متن ممکن است. اجتماع بزرگ حوزویان در ٬ در لبیک به بیانیه ٬ مصداقی از است. 🔹یکشنبه ساعت ۱۰ صبح فیضیه چشم انتظار شماست. @rozaneebefarda
اساتیدی که در کلاس انقلاب٬ همیشه ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹سوال یک شاگرد حوزه علمیه قم از برخی اساتید و چهره های خود مطرح کن و دارای تشکیلات که در شعار طرفدار حوزه سنتی اند اما این روزها شدیداً مجازی زده شده اند! 🔸اساتید معظم شما که در بیان خویش مدعی انقلابی بودن هستید و خود را خارج از هر گونه وابستگی به تفکرات مختلف فقط علمدار دفاع از حوزه سنتی می دانید! چطور است که حداقل برخی از شما اعاظم در جلساتی که بنام انقلاب و حمایت از آن تشکیل می شود شرکت نمی کنید؟! 🔹 از چه رو نه در مراسمات 9 دی و نه در راهپیمایی های 22 بهمن و نه در همایش هایی که بنام حوزه انقلابی مانند همین گردهمایی گام دوم انقلاب که یکشنبه برگزار شد، حضور ندارید؟ 🔸شما که اینهمه با ذوق و شوق با برخی مقامات سیاسی و مذهبی همگرا عکس خویش انداز (سلفی) می گیرید و از حضور خود در کنار آنان یاداشت می زنید، چرا در 19 دی که هر سال مردم قم همراه جمع کثیری از اساتید و طلاب به دیدار رهبر عزیز انقلاب مشرف می شوند جزو غایبان همیشگی هستید؟! 🔹اگر حضور دارید٬ چرا مانند بعض مراسمات که خود را در کادر دوربین ها قرار داده یا با نوشتن یاداشت در فضای مجازی اعلام حضور می کنید، حاضر به ارائه تصویر از حضور خود در آنجاها نیستید، یا در کادر دوربین ها قرار نمی گیرید؟! 🔹در پاسخ به مطالبات بدنه حوزویان که انقلابی اند٬ ایام درسی را بهانه می کنید و مدام تکرار می کنید ما نمی توانیم درس را تعطیل کنیم، در پاسخ می گوییم حداقل در اوقاتی که درسی نیست و اینگونه مراسمات برگزار می شود چرا شرکت نمی کنید؟! از اینهم که بگذریم و تنازل کنیم٬ چرا برخی از افراد شاخص شما به نمایندگی از آن تفکر و جریان در تایید حرکت های انقلابی حضور ندارند؟! 🔸بالاخره بفرمایید این غیبت ها تا کی؟ آیا در دروس رسمی شما، غیبت بیش از حد شاگرد معنایی جز از آن درس را نمی دهد؟ امیدواریم در محکمه در این دنیا و محکمه عدل الهی در قیامت٬ لا اقل پاسخی داشته باشید. والسلام علی من اتبع الهدی قربانعلی یاس بلاغی @rozaneebefarda
و جولان در حوالی اجتماع عظیم لبیک به بیانیه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹یکی از تاکتیک های کلیشه ای مخالفان انقلاب اسلامی در مواجهه با اجتماعات عظیم انقلابیون حوزوی٬ و است! 🔹آنان معمولا بلافاصله بعد از یک اجتماع عظیم٬ برخی حواشی را هزاربار پر رنگ تر از متن٬ به فضای رسانه و شبکه های اجتماعی پمپاژ می کنند. 🔸تکرار این وضعیت نشان می دهد که ضدانقلاب رسانه ای بعید نیست خود در پیدایش این حواشی نقش داشته باشد! چه اینکه آنان زودتر و پر رنگ تر از دیگران به برجسته سازی حواشی اقدام می کنند؛ آنچنان که انگار از قبل برای یک ٬ آماده بوده اند. 🔶حاشیه خرمگس بر برخی نقاط خاص بدن می چسبد٬ زخم ها را آنقدر می کاود که جاری شود و هرگز خوب نشود. اگر زخمی نباشد٬ زخم می سازد و خلاصه سوژه اش را بهم می ریزد. حتمن جای نیست. شناسایی شبکه حاشیه سازان و حاشیه پردازان٬ گام نخست مواجهه منطقی با این پدیده است. @rozaneebefarda
اثبات شی با نفی ماعدا؛ درنگی در سخنان تأمل برانگیز یکی از اعضای ارشد پیرامون 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔶یکی از اعضای ارشد تشکل موسوم به (که چندی است به عضویت جامعه محترم مدرسین نیز درآمده اند)٬ همزمان با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان در لبیک به ٬ نکات قابل تأملی را بیان فرمودند که خلاصه اش به قرار ذیل است؛ 👇 ❌ همایش، تجمع، و تظاهرات، ابتدایی‌ترین برخورد است و مناسب نیست. ❌ تبیین بندبند بیانیه با کلام رهبری در جاهای دیگر نیز توضیح واضحات است. ❌ دو گروه به تراث انقلاب می‌توانند ضربه بزنند: دشمنان و دوستان نادان. ✅ کاری که باید صورت بگیرد: رفع نقاط ابهام و اجتناب از کلیات ابوالبقاء٬ عزم جدی و رعایت قانون. 🔶حاشیه تصریح گوینده به پخش صحبت هایش٬ نشان از التفات به پیامدهای آن داشته٬ گویای ادای کلمات در مقام بیان است. تقارن این اظهارات با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان٬ و پس از سکوت بیست روزه٬ کاملا معنادار است؛ خاصه آنکه بازنشر گسترده این سخنان در برخی کانال های خاص موجب تحت الشعاع قرار گرفتن خروش انقلابی گردید. اینکه به بهانه ضرورت کار علمی٬ همه تجمعات حمایتی و جلسات شرح و تبیین بیانیه رهبری٬ امری معرفی شود٬ هم خلاف نص صریح بیانات مقام معظم رهبری خطاب به برخی اعاظم مبنی بر اهتمام به مطالعه این متن است و هم نادیده انگاشتن ارزش اقدامات مجاهدانه شخصیت های اصیل حوزوی و دانشگاهی در اقدام به تفسیر بیانیه است. گوینده محترم با ادبیاتی شبه علمی٬ با کاربست واژگانی چون برخورد کف خیابانی و احساسی و شعاری٬ به تخطئه عملکرد انقلابیون وفادار در سطوح مختلف از سطوح عالی تا بدنه طلاب ارجمند پرداخته است. ناگفته نماند که این ادبیات پیشتر توسط عناصری مانند مبنی بر جمع شدن سیاست از کف خیابان مطرح شده بود و در این سخنرانی نیز تکرار شده است. تأکید بر عزم جدی برای اجرایی شدن بیانیه توسط رهبری و دیگران٬ این پیام را منتقل می کند که وی نسبت به این امر تردید دارد که این تردید بسیار ناپسند و دور از واقعیت است. مقایسه انقلاب اسلامی با جنبش ! و تمجید از نقد چین مائوئیستی پس از مرگ وی٬ از نکاتی است که نشان از ضعف شدید اطلاعات تاریخی گوینده محترم دارد و اگر مراد وی از کار علمی روی بیانیه٬ این سنخ اظهارات سطحی است٬ همان بهتر که امثال ایشان وارد کار به اصطلاح علمی در این امور نشوند! گوینده محترم که هماهنگ با چین گروی برخی اتاق فکرهای وزارت خارجه ناخواسته وارد یک گفتمان بی پشتوانه شده اند٬ حتمن از قتل عام گسترده مردم در دوران فقدان مائو و بر سر کار آمدن کارتل های مخوف اقتصادی خاصه شبکه شانگهای و اچ اس پی سی٬ بی اطلاع بوده اند که چین پس از مرگ مائو را به عنوان نقطه مطلوب یک جامعه انقلابی معرفی کرده اند. خط گیری فکری در این سطح چیزی شبیه فاجعه است. صد البته نقد محققانه و منصفانه از ضرورت های دهه پنجم انقلاب اسلامی است اما به جای نفی این و آن٬ خوب است حضرات عملا در این جهت اقدام کنند. بر طبق مدعای گوینده مبنی بر بیان مطالب جدید در مواجهه با بیانیه٬ در سخنان جناب ایشان چه حرف جدیدی زده شده است؟! این که نقطه اول است چیز خارق العاده ای نیست. وانگهی، ایشان و همفکران شان چرا در مواجهه با امام در سی سال گذشته کار خاص علمی مد نظرشان را ارائه نکرده اند؟ آیا صرف تخطئه این و آن٬ اثبات کننده مواجهه علمی با متن های راهبردی است. پرسش اساسی از گوینده محترم آن است که چرا طیفی از حضرات از کار روی سخنان امام و رهبری ابا دارند و ضمنا به انحاء مختلف از آن ممانعت کرده٬ متأسفانه گاه به مجاهدین فکور انواع برچسب ها را حواله می کنند. اگر بنا باشد به دلیل ضرورت مطالعات جدی٬ فلسفه سایر روش های ترویجی و توصیفی را نادیده بگیریم٬ دعوت به مطالعه انبوه روایات شریفه که تحت عنوان مصداقی از اقامه امر بیان شده را نیز (با لحاظ عدم قیاس در جمیع جهات) با همین مناط باید کنار گذاشت. وانگهی! اگر جلسات و تجمعات بی فایده است چرا به جلسه شش ماه یکبار خود در نشست اساتید اینهمه افتخار می کنند؟! چه مطلب بدیعی در آن جلسات گفته می شود که مصداق تکرار مکررات نیست؟ ژست تئوری پردازی که در ترجمان تولیدات برخی اهل سنت در باب فقه المقاصد و المصالح٬ تجلی یافته و مصداق تکرار مکررات اهل سنت است٬ نباید زمینه نفی مجاهدت علمی برخی بزرگان مانند حضرات آیات مکارم شیرازی و شب زنده دار در حمایت و تبیین بیانیه گام دوم را در برخی محافل و افراد ایجاد نماید و اساسا وجه سازی با انکار دیگران امر پسندیده ای نیست. @rozaneebefarda
4_6050611937895515752.pdf
14.16M
💥مهم متن کامل کتاب «تشیع؛ مقاومت و انقلاب» مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی دانشگاه تل آویو در سال ۱۹۸۴ فقط فرهیختگان را به فرا بخوانید👇 @rozaneebefarda
💥فوری توضیحات جناب آقای استاد ابوالقاسم علیدوست پیرامون اظهار نظر اخیر در مورد بیانیه گام دوم که امروز در درس فقه سیاسی بیان گردید به زودی در روزنه بازنشر خواهد شد. اظهارات اولیه ایشان قبلا در روزنه مورد نقد قرار گرفته بود 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/748 @rozaneebefarda
کتاب غربزدگی - جلال آل احمد).pdf
1.65M
📖 کتاب: 🖌 نوشته : 💠غربزدگی یک بیماری در ایران است. @darseenghelab
انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند. اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید. سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم. نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود. دوم آنکه در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید. سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید. چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد. پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید. ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید. هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزه‌ها و عوامل نفوذ و انحراف است. هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند. در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم. والسلام علیکم و رحمة الله سید علی خامنه‌ای ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ @rozaneebefarda
سید ابراهیم رئیسی در محضر رهبر @rozaneebefarda
نفوذی های واقعی در حوزه را بشناسیم/۱ مروری بر شخصیت ؛ از دربار پهلوی تا سرزمین یانکی ها 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در روزهای اخیر با مطرح شدن بحث در حوزه٬ عده ای با استفاده از تاکتیک های رسانه ای تلاش دارند آدرس غلط بدهند و با برچسب زدن به برخی نیروهای انقلابی (هرچند ممکن است در جای خود نقدی بدانها وارد باشد) خود و اطرافیان شان را از مظان این احتمال برهانند. مرور تاریخی بر سرگذشت برخی نفوذی های حوزوی٬ شاخصه ها و ماهیت خط نفوذ را آشکار خواهد ساخت. در یادداشت نخست٬ به مرور اجمالی یک نمونه خواهیم پرداخت. موسی اصفهانی٬ نواده حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی است که در عصر پهلوی به نمایندگی مجلس شورای ملی رسید و با استفاده ابزاری از ٬ با ظاهری غیردینی و محاسن تراشیده٬ بصورت معمم در تردد مداوم داشت و از آن بدتر٬ به شهره بود. بعد از مدتی به دلیل مفاسد مالی از ایران گریخت و در عراق دست راست محسوب می شد و بعد از ورود امام به عراق تلاش کرد خود را در شمار اطرافیان امام جا بزند که با بی اعتنایی امام و هوشمندی آقا سید مصطفی خمینی٬ ره به جایی نبرد و طرد شد. گذشته از دستگاه بعثی ها٬ مدتی تلاش کرد خود را به عبدالناصر نزدیک کند و تا حدودی هم پیش رفت. مرور خاطرات یکی از اعضای حلقه طلاب حامی امام در نجف که از قضا بعدا در جرگه اطرافیان آقای منتظری و اصلاح طبان نشان دار حوزوی درآمد٬ تصویر شفافی از زندگانی موسی اصفهانی به دست خواهد داد که ضمنا نفوذی های امروزین را عاجز خواهد کرد که این یادداشت را یکطرفه و جهت دار معرفی کنند. مرحوم سید رضا برقعی مدرس در خاطراتش که سال ۹۶ توسط نشر عروج منتشر شد٬ چنین می گوید؛ سید موسی اصفهانی شخصیتی بسیار پیچیده و با استعداد بود... حاج آقا مصطفی گفتند [آقا موسی] گرچه است ‌ولی نابغه است‌. واقعیت هم همین بود. آقا موسی از ابتدا طلبه و معمم و ملبس بود... از خصوصیات ایشان و وی بود. با که حاج آقا مصطفی با وی کرد٬ او نیز به بغداد رفت و فقط گاهی به نجف می آمد. یکی از اقدامات مهم آقا موسی اصفهانی تألیف کتاب ربع قرن زندگی آیت الله حکیم بود.... این کتاب در زمان خود خیلی سر و صدا برپا کرد. به عنوان مثال در این کتاب به وضوح مناسبات آسید ابراهیم یزدی (نوه دختری مرحوم آیت الله آسید کاظم یزدی صاحب کتاب عروةالوثقی) وابسته به بیت آیت الله حکیم و داماد را با تشریح کرده و جای هیچگونه شبهه ای را باقی نگذاشته بود‌. سید موسی پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] به همراه آیت الله نوه دختری آسید ابوالحسن اصفهانی و پسرعمه سید موسی اصفهانی مجددا به ایران بازگشت و قصد داشت بار دیگر شانس خود را جهت تصدی کرسی نمایندگی مجلس از حوزه اصفهان امتحان کند. او بار دیگر به خارج رفت؛ ابتدا به عراق و بعد لیبی و سپس به رفت و در آنجا تبدیل به یک درجه یک شد و علیه حضرت مواضع بسیار تندی گرفت. وی رفته رفته در مورد برخی مبانی اعتقادی شیعه مواضعی را گرفت که بیانگر وی بود و به مرور در اواخر عمر [او هنگام مصاحبه زنده بود و اطلاعات مرحوم برقعی در این مورد دقیق و درست نبوده]٬ همه چیز را انکار کرد و رسما اعلام مطالب نمود! (خاطرات سید رضا برقعی٬ صص ۲۱۷_۲۲۰) 🔶پی افز‌ود بر اساس رهیافت کیس مورد مطالعه٬ نفوذی های حوزوی چهره هایی به استبداد و استکبار اند٬ از بنیه عقیدتی متزلزلی برخوردارند به شریعت و شعائر شیعی التزام ندارند٬ اگر منافع شان اقتضا کند ژست انقلابی می گیرند و هنگامی که چهره واقعی شان رو شود٬ علنا ضدیت با امام و انقلاب را اعلان می کنند! و اینکه قبله شان و خصوصا است! به راستی امروز کدام جریان و افراد را با این شاخصه ها در حوزه سراغ داریم؟!! 🔻فقط فرهیختگان را به دعوت کنید 👇 @rozaneebefarda