هدایت شده از حضرت آیت الله ممدوحی
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ به یاد #درس_اخلاق های تکرار نشدنی یکشنبه ها
◾️پای درس استاد مرحوم آیت الله ممدوحی (ره)
🔸 ره چنان رو که رهروان رفتند ....
🔸نگاه کنید ببینید این علما چطور زندگی کردند، اینطور زندگی کنید، آنها چطور درس خواندن شما هم همانطور بخوانید.
🔹 برای هر یه درس چهار کار باید بکنید: سره درس حاضر باشی، پیش مطالعه کنید، ،مطالعه ی بعد بکنید، مباحثه بکنید.
🔹 شُل بازی در نیاریدا، من خوابم میاد..... من خوابم میاد از حوزه برو بیرون .... حوزه توش این حرفا نیست.... خدا با کسی قوم و خویشی نداره
🔸خود کرده را تدبیر نیست.
🔸دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر / کای نور چشم من به جز از کشته نَدروی.
#درس_اخلاق #آیت_الله_ممدوحی #ممدوحی #مدرسه_ثامن_الائمه #یکشنبه_های_ماندگار
✅ @mamduhi
✅ @AlSamen
هدایت شده از حضرت آیت الله ممدوحی
✺﷽ ✺
کانال رسمی حضرت آیت الله ممدوحی افتتاح شد
❇️بهره مندی و آشنایی عمیق و دقیق، با معارف شیعی و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، از طریق آثار
مکتوب و غیر مکتوب (مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن ممدوحی) رضوان الله تعالی علیه،
با نگاه جامع عقلانی، وحیانی و عرفانی.
@mamduhi
کسانی که قدرت دریافت را ندارند، نمیتوانند منکر بشوند!
مگر شما بر همه ابعاد دین #احاطه_کامل دارید که در برابر نوابغ حوزوی چون آیات صدر و مطهری چنین ادعایی می کنید؟
واکنش حوزویان به مصاحبه جنجالی آقای #سیدمحمدجواد_علوی/28
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 3]
⭕️جناب آقای #سیدعلی_حسینی_اشکوری
مجتهد/ نماینده خبرگان/ مدرس خارج فقه و اصول/از شاگردان مقام معظم رهبری و حضرات آقایان شهید سیدمحمدباقر صدر، سیدعبدالاعلی سبزواری، گلپایگانی، میرزا جواد تبریزی و وحید خراسانی
#گزیده:
◽️گاهی انسان بعضی مطالب را از بعضی از افراد میشنود که اگر به وسیله فضای مجازی مباشرتاً از آنها نشنیده بودم، صدورش از امثال این آقایان قابل تصدیق نبود و واقعاً #موجب_تعجب است که چطور تفوّه کردند به این مطالب.
▪️افرادی که متصدی بیان مطالبی میشوند و آنها را هم میخواهند به شریعت نسبت بدهند، ملتفت باشند که ابعاد و تأثیرات گفتارشان بر مذهب و بر سلک روحانیت و بر خدماتی که روحانیت به جامعه اسلامی کرده است، چیست.
▫️از این دست صحبتها گه گاهی دیده میشود. این پراکنده گویی صدورش منحصر نیست به شخصیت مورد نظر.
گهگاهی شنیده میشود از ناحیه کسانی دیگر هم گفته میشود. حالا اینها علل و #اسباب_گوناگونی ممکن است باشد. یعنی ممکن است #دواعی گوناگونی داشته باشد برای ابراز این گونه اندیشه و این فکر. حالا چون ما درون افراد را نمیخواهیم و توانش را هم نداریم که بخوانیم که مقصودشان چیست، مقصود واقعیشان اغراضشان چیست و اهدافشان چیست، #حمل_بر_صحت بر این است و #مقتضای_مناسبات هم این است که بگوییم براساس دلسوزی است و اینجوری میفهمند و اینجوری میاندیشند و تفکرشان این چنینی است؛ هر چند اینگونه تفکر مورد قبول نباشد.
▪️هیچ اشکالی ندارد تفکرات گوناگون در حوزه و از ناحیه علما، بزرگان، اندیشمندان و فضلا مطرح بشود. حرفها زده بشود. چون که در این گفتگوها و مباحث، مطالب پخته میشود، اما #مقتضای_درایت و حکمت این است که افرادی که متصدی بیان مطالبی میشوند و آنها را هم میخواهند به دین و به شریعت و به مذهب نسبت بدهند، ملتفت باشند که ببینند ابعاد و تأثیرات گفتارشان بر مذهب و بر سلک روحانیت و بر خدماتی که روحانیت به جامعه اسلامی کرده است چیست. آیا لطمهای وارد میکند یا نه.قصدشان که حتماً خدمترسانی است. حتماً میخواهند خدمت بکنند. ولی ببینند که آیا آن هدفی را که انشاءالله تعالی در نظر دارند، به آن هدف میرسند یا نه.
◾️نکتهی دیگری هم که حائز اهمیت است، آنکه واقعاً چه کسی که #نقد میکند و چه کسی که #جواب_نقد را میدهد، بنایش این باشد که برای #رضای_خدا باشد. مخصوصاً از ناحیه کسانی که در سلک روحانیت هستند و برای دین و دفاع از شریعت و مذهب میخواهند دفاع بکنند از دین و مذهب و نظرشان #بیان_حق است.
ما باید برای دست یافتن به حق پناه به خدای تعالی ببریم و از او مدد بجوییم تا حق را به ما نشان بدهد و از حق پیروی بکنیم. یعنی یافتن حق و پیروی از حق. اول راه شناختن حق و بعد هم پیروی از حق. والا اختلاف افکار و تضارب افکار موجود است.
◽️اینکه ایشان فرمودند ما یک رشتهای به نام رشته اقتصاد اسلامی نداریم، کأنّ یک #رشته_من_در_آوردی است. یا جامعهشناسی اسلامی، روانشناسی اسلامی، علوم انسانی اسلامی ما نداریم! 🔻جواب این حرف این است که اولاً کسانی که قدرت دریافت را ندارند، نمیتوانند منکر بشوند.
🔻شما میتوانید بگویید که من دریافت ندارم، من از این منابع شرعی که در اختیار دارم، روانشناسی اسلامی را #نمیتوانم_استنباط_بکنم، علوم انسانی اسلامی را نمیتوانم دریافت بکنم، اقتصاد اسلامی را نمیتوانم دریافت بکنم.
اما اینکه [بگوئید] نیست، مگر شما #احاطه_کامل_دارید بر همه ابعاد؟
🔻این چه ادعایی است در برابر کسانی که در فقه و نبوغ و فضل و علم و جهات عدیده علوم اسلامی سرآمد بودند؟
آنها مدعی [وجود علوم انسانی اسلامی] هستند. بعد ما بیاییم بگوییم از بیخ هم چنین چیزی نیست! این خیلی حرف عجیبی است!
🔻این خودش استغراب زیادی را میطلبد. مثلاً فرض بفرمائید مرحوم آیتالله #سیدمحمدباقر_صدر که از نوابغ است، مرحوم آقای #مطهری، مرحوم بهشتی و خیلی از بزرگان دیگر که حالا اسم نمیخواهم بیاورم. اینها قائل به این معنا هستند. [بعد ما] بیاییم بگوییم که نخیر! همچنین چیزی نیست!
🔻یک وقت یک شخصیتی در رده اینها باشد و منکر بشود، خیلی خوب!
اما آیا چنین چیزی هست؟ در خودشان چنین چیزی میبینند که انکار بکنند؟
@rozaneebefarda
ادامه👇
جوابیه جناب آقای #سیدعلی_حسینی_اشکوری به جناب آقای #سیدمحمدجواد_علوی
[صفحه 2 از 3]
▫️در سایر علوم، (علوم دینی متداول در حوزههای علمیه) مثل فقه، اصول، رجال، تفسیر، کلام، در نسلهای اول، بهصورت مجزا، مبوَّب، به این صورتی که الان در اختیار بنده و جنابعالی و این آقا هست، این جوری بوده؟ یا نه! یکسری مسائل پراکنده و متفرق [بوده]. اگر هم به صورت مدوّن بوده، تدوین بسیار جزئی، در حد جزوهها و احتمالاً رسالههای بسیار کوچکی بوده.
▪️آن کسی که دلسوز است، فقیه است، متضلع است، عالم است، توانمند است (البته باید از این توانمندی برخوردار باشد) و مسلط بر احادیث و منابع شرعی است، آستین بالا میزند و نیاز مرحله را برآورده میکند و [در عمل هم] این چنین کردند. در رابطه با اقتصاد اسلامی هم همینطور است.
◽️🔸چرا در زمینه روانشناسی، جامعهشناسی، علوم انسانی و اقتصاد اسلامی آن مقداری که در طهارت و نجاست و سایر ابواب مطلب داریم و نوشتیم و نوشتند و بیان کردند و بحث کردند (که ما سر سفره آماده آنها نشستهایم و استفاده میکنیم و مدعی اجتهاد و استنباط هستیم [در آن علوم مطلب نداریم]، این علتش چیست؟ علتش این است که ما #متصدی_حکومت نبودیم. متصدی امور اجتماعی و برآوردن نیاز علوم انسانی اسلامی نبودیم. پیش نرفته بودند.
▫️ بعد از #اقامه_جمهوری_اسلامی نیازمندیم و میبینیم که بالاخره در این زمینه ثغرهها و فراغها را باید پر کرد. کسی که میداند و خبیر است اطلاع دارد و علم هم دارد به قرآن، به شریعت و به روایات و به مسلک اهل بیت علیهم السلام و به مذهب اهل بیت علیهم السلام میبیند که اینها (فقها) فروگذار نکردند. با اینکه در مضیقه بودند، با اینکه در گرفتاری بودند، احکام را آن مقداری که میسور بوده گفتهاند و همانها برای ما کفایت میکند و از همان مقدار میسور، آن فقیه متضلع از معاریض کلام آنها خیلی چیزها را میتواند استفاده بکند. آن دینی که فرمود حتی اَرش خدش هم در نزد ما هست، آیا میتوانیم بگوییم که در رابطه با روانشناسی، جامعهشناسی، علوم انسانی و اقتصاد هیچی ندارد!؟
🔸بگوییم ما چهار تا روایت [بیشتر] نداریم، آنها هم #ارشادی است! این حرف، حرف عجیبی است.
یعنی هر جای حرف را میبینی زده شده یک اشکالی به آن وارد است.
اولاً اینکه همه روایات معاملات ما ارشادی باشد، نه! [اینطور نیست.] مگر خیار حیوان که تدریس میکنید و میخوانید، ارشادی است؟
مگر خیار مجلس ارشادی است؟
مگر بیع صرف ارشادی است؟
اینها که خلاف [سیره] عقلای جامعه است. عقلا هم نقد معامله میکنند و هم نسیه، در حالی که شارع فرموده «یداً بیدٍ» و تقابض باید فی المجلس انجام بشود. خب اینکه خلاف [سیره] عقلا است. یا اینکه ربا را مشروع میبینند و عمل میکنند. پس بنابراین اینطور نیست که بگوییم همه احکام و روایات باب معاملات، ارشاد به عقل است. کأنّ میخواهند بگویند چون که اینجوری بوده، نیاز نبوده در این زمینه دین دخالت کند و در این زمینه دین دخالت نکرده، لذا واگذار کرده به عقلا. عقلا هر چه تصمیم گرفتند همان است. میخواهند اینجوری بگویند.
ثانیاً اجمالاً در باب عبادات هم بعضی چیزها امضایی است و تأسیسی نیست. حالا یا [شارع] تعدیل کرده، یا کلش را امضا کرده. مثلاً در باب حج اینطور است، در باب صوم اینطور است. نمیگویم همه احکامش، بعضی از احکامش اینطور است. بنابراین آنجا هم احکام امضایی داریم. البته در معاملات احکام امضایی عقلایی بیشتر است.
◽️میخواهند بگویند چرا دین وارد نشده در آن امور اقتصادی و غیره؟ به خاطر اینکه وظیفه پیغمبر [این جنبه نبوده. وظیفه پیغمبر، ارتقا معنویت جامعه بوده.
شکی نیست که وظیفه پیغمبر [ارتقای معنویت جامعه بوده. اما [فقط] همین بوده؟ این پیغمبر [آیا در مدینه حکومت به پا کرد یا نکرد؟ آیا جبایه زکات کرد یا نکرد؟ این پیغمبر [آیا مبلغ فرستاد یا نفرستاد؟ آیا اقامه حدود کرد یا نکرد؟ حکومت همینها است.
آیا قضاوت بین مردم میکرد یا نمیکرد؟ خیلی خب! اگر وظیفه پیغمبر و جانشینش امیرالمؤمنین علیه السلام فقط ارتقای جنبه معنوی جامعه است، پس این عهدنامه مالک اشتر به این عریضی و طویلی چیست که در رابطه با بازار و تنظیم امور و قضاوت و ارتش و … [سخن گفته] چیست؟ اگر [صرفاً] ارتقا معنوی است، میگفت بروید صومعه. دستور میداد یک صومعه بسازند و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته. کاری نداریم دیگر! وما علی الرسول الا البلاغ. به این آیه هم تمسک کنید تمام است. پس این کارها چه بوده؟ این سیره عملی پیغمبر [در گفتارشان هم هست، در گفتارشان هم هست.
آیا حکومت میتواند بدون مستلزمات حکومت و ابزار حکمرانی تشکیل بشود؟ نمیشود! پس پیامبر(ص) حکومت و ابزار حکومت را متناسب با آن زمان داشته اند.
آیا این ارتقای معنویت در جامعه برای نوع مردم که یک امر مشکک است، بدون معاش مردم میشود؟
@rozaneebefarda
ادامه👇
جوابیه جناب آقای #سیدعلی_حسینی_اشکوری به جناب آقای #سیدمحمدجواد_علوی
[صفحه 3 از 3]
▪️اینکه مثلاً فرض بفرمائید که ما نظاممان چیزی از خودش ندارد، اگر هم باشد همان سرمایه داری است و چیز مستقلی ندارد. این چیزی که از امیرالمومنین(ع) نقل میشود که «ما رأیتُ نعمةً موفورةً إلا و فی جانبها حقّ مضیّع» این به این تعبیر بله نیست؛ اما قریب به این تعبیر در نهج البلاغه هست. دارد که ما جاع فقیرٌ الا بما مُتِّعَ به غنیٌّ» این هست. خدای تعالی هم سوال میکند. إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِی أَمْوَالِ الْأَغْنِیَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاء. در نهج البلاغه در حکمت سیصد و بیست و هشت. اینکه یک چیزی عبارتی را خواندند آن نیست! آن نباشد! آنقدر داریم روایات دیگری و روایات اقتصادی بسیار! خیلی بسیار از آیات و روایات! بله باید بهرهبرداری کرد و استفاده کرد. این هم بسیار نکته مهمی است که باید ملتفت باشیم که وقتی میخواهیم صحبت بکنیم و نسبت بدهیم به شریعت و به مذهب، بدانیم که چه چیز داریم میگوئیم.
▫️اینکه بگوییم که چون این آقا سرمایهدار است، از قرارداد و توافق مشروعی که بین خودش و بانک بسته معاف است، حرف خیلی عجیبی است.
🔸اگر انسان یک مقداری به آیات کریمه قرآن و به روایات اهل بیت (ع) نگاه بکند، اذعان میکند به اینکه بالاخره دلسوزی برای فقرا و برای درماندگان و برای تهیدستان و کمک به آنها، یکی از شعارها و شعیرههای مهم دین و اسلام است.
حالا اگر فرض بفرمائید کمونیستهای یا اشتراکیون هم به حسن نیت یا به سو نیت اگر یک شعاری را بردارند زمینه اسلامی هم داشته باشد؛ حالا چونکه این جور است پس بنابراین [آن کسی که حرف اسلامی زده] کمونیست است؟ فرض کنید این افکار کمونیستی را کنار بگذاریم، آن روایتی که هست را [چه کنیم؟] مثلاً روایتی که امیرالمومنین(ع) داشتند در کوفه میرفتند یک نصرانی را دیدند که کور است و تکدی میکند. فرمودند که کیست؟ گفتند این مثلاً فرض کنید نصرانی است. حضرت فرمودند خوب نصرانی باشد! این تا چشم داشت از آن کار کشیدید، الان کور شده و اتفاق افتاده بیکار شده. بعد دستور دادند از بیت المال به او پرداخت کنند. خوب این اندیشه را شما میتوانید بگویید اندیشه اشتراکی و کمونیستی است؟
🔻شریعت ما و مذهب ما پر است از روایات اخلاقی و روایات تشویق به کمک به فقرا و مساکین و دستگیری ایتام. قبل از اینکه چپ بیاید، قبل از اینکه راست بیاید، اینها را داشتیم و داریم. ما غنی هستیم. بی نیاز هستیم. حالا اصلاً فرض میکنیم یک اندیشه و فکری مستحدث است (با اینکه اینها مستحدث نیست و ما مستغنی هستیم) ولی فرض بفرمائید از ذخایر خودمان نمیتوانیم استفاده کنیم و استفاده نکردیم. مثل این است که ما روی گنجی نشسته باشیم و کاهلی و ناتوانی خودمان، ما را زمینگیر کرده باشد. این مربوط به خودمان است. و الا ما از نظر فکری و اندیشه مستغنی هستیم. آن نکتهی دوم این است که میخواستم عرض بکنم این است که فرض میکنیم یک اندیشهای از چپ یا یک اندیشهای از راست یا یک اندیشهای از شق ثالثی مطرح بشود و در آن زمینه شریعت و دین ارشاد خاصی را ما دست نیافتیم، نه اینکه نداریم، ما دست نیافتیم. مقتضای وظیفه ما چیست؟
▫️مقتضای وظیفه عقلی ما و شرعی ما این است که «فبشِّر عباد الذین یستعمون القولَ فیتَّبعون أحسنَه». ما اصلاً طرفدار منطقیم. اگر یک حرف حسابی این چپ میزند، قبول میکنیم. ابای این معنا را نداریم. ما از جهالت باید ابا داشته باشیم، از ندانم کاری باید ابا داشته باشیم، از ظلم و تعدی باید ابا داشته باشیم. اصلاً قرآن میگوید قل هاتوا برهانکم. با دیگران، با مشرکین، اینگونه برخورد میکند که برهانتان را بیاورید.
◾️چرا زحمات دیگران را ما زیر سوال ببریم؟ میخواهید بگویید بدیلش سرمایه داری لیبرالیستی است؟ میخواهید بگویید بدیلش آن است؟ واقعاً اینطور است؟ این با خذ العفو میسازد؟ «خذ العفو وأمر بالعرف». «و فی أموالهم حق للسائل والمحروم». وقتی که میخواهید فکر کنید، وقتی که میخواهید برنامه بدهید، باید تمام آیات اقتصادی، تمام روایات، همه اینها را باید در نظر بگیرید. اینکه مرحوم آقای صدر میگوید روح شریعت باید بر استنباطات ما حاکم باشد و ما از آن کلیات و از آن خط عریض و عام نباید غافل بشویم و باید خط عریض و عام را [در نظر] بگیریم.
@rozaneebefarda
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥:فیلم: جوابیه جناب آقای #سیدعلی_حسینی_اشکوری به جناب آقای #سیدمحمدجواد_علوی
کسانی که قدرت دریافت را ندارند، نمیتوانند #علوم_انسانی_اسلامی را منکر بشوند!
روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
#انکار_حقائق_روشن؛ مصداق #شهامت و #بحث_علمی از نظر جناب #جعفریان! 🔸آقای جعفریان که پیشتر در مقام دف
رسالت #جعفریان یا رسالت أمویان؟!
💥اختصاصی|| مرتضی عبداللهی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آقای #رسول_جعفریان در متنی مدعی شد که غالب کتبی که درباره تمدن اسلامی در #قم منتشر میشود، بافتنی است و بعد یک سوال مطرح کرد که چرا #جهان_اسلام، با این وسعت در مقایسه با دنیای پیشرفته، نتوانسته است یک تحول علمی معقول را تجربه کند؟
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5270
🔹نمیدانم ایشان چند کتاب تمدنی خوانده و دیده و نگاهش به #تمدن_اسلامی چیست و اصلا مرادش از بافتنی چه بوده که مطرح کردهاند ولی درباره این یادداشت باید گفت:
🔹اولا لازمه سوالی که پرسیدند، نفی کلی و مطلق هر گونه تحول علمی معقول در دنیای #اسلام است من البدو الی الآن.
🔹ثانیا در این کلام، #دنیای_پیشرفته معلوم نیست کجاست و چند سال قدمت دارد و دقیقا در چه برهه ای از زمان محقق شده است که با جهان اسلام در مقیاس هزار و خورده ای سال مقایسه شده.
🔹ثالثا اگر #غرب خشن و انسان کُش ـ که علم را برای تسلط انسان بر #انسانیت میخواهد ـ دنیای پیشرفته ایشان است، معلوم نیست در چه چیزی ملاک، میزان و سنجه قرار گرفته که ایشان به صورت مطلق، آن را به عنوان #افق_اعلی برای صدور حکم #جهل بر پیکره دنیای عقبمانده اسلام! مطرح می کند.
🔹رابعا اصلا دنیای پیشرفتهی بمب اتم ساز، ایدز ساز، #کرونا پرور و همجنسباز گستر، چه تحول علمی معقولی را رقم زده که باید جهان اسلام با چوب آنها رانده شود؟!
🔹خامسا دنیای پیشرفته مگر وسعتش کمتر از دنیای اسلام است با این وسعت! چرا فقط ما وسیع هستیم و دارای امکانات ولی عقب مانده اما آنها کوچک ولی چابک و پیشرفته؟!
🔹سادسا آخرین نکته ای که در این یادداشت مهم است و جان کلام اقای جعفریان است و باید بیشتر بر ان تامل نمود و بر عاقبت خود نگران شد، لزوم نفی تمدن اسلامی است.
🔻ایشان به شکلی بسیار زیبا وقتی هرگونه تحول علمی معقول را ـ که پایه مهم هر تمدنی علم است ـ نفی کند و بگوید که بعد از 14 قرن از شروع یک حرکتی هنوز نتوانسته یک تحول علمی معقولی را تحقق بخشد، یعنی به کلی قابلیت و جنبه تمدنی ان را نفی کرده و #کارآمدی ان را در جهان اسلام با این وسعت به کلی انکار می کند.
⭕️از ایشان که دستی بر #تاریخ دارد ـ ولو کرارا مطالب تکراری را با عناوین جدید در قالب کتب تاریخی مستقل منشتر کرده اند ـ بعید است که بتواند به طور کلی منکر پیشرفتهای بزرگ #دنیای_اسلام و #عصر_طلایی ان باشد.
🔹بعید است ایشان بتواند منکر بسیاری از اولین کشف و اختراع های بشری شود که در حوزه دنیای اسلام اتفاق افتادند و به نام دیگران مصادره شدند.
🔹آیا نا امیدی از دنیای اسلام و نا امدین کردن دیگران و زدن پایه های اساسی آن از جمله علم، رسالت جعفریان است و یا عباسیان و امویان؟!
🔹همین نگاههای کور و ناامید است که موجبات غش کردن به سمت دنیای به اصطلاح پیشرفته عاری از انسانیت غرب را برای جامعه اسلامی منجر شده است و تئوری پردازی ناکارآمدی دین را در جامعه نهادینه کرده است. و همین جواب سوال شماست.
#رسول_جعفریان
#گام_دوم
#تمدن_اسلامی
#سکولاریسم_حوزوی
#برجامیان
◽️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روحانی، برجام، صلح امام حسن(ع) و باقی ماجراها!
💥تلنگر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دولتی با ادعای عقلانیت و تدبیر و بلد بودن زبان دنیا و کلی ادعا، نهایت شاهکارش شد همین قرارداد ننگین #برجام!
که آثار اقتصادی و معیشتی کمرشکن و سنگینش آن، عرصه بر مردم عزیز ایران تنگ کرده است.
این ورشکستگان سیاسی، به جای عذرخواهی و جبران مافات، حالا در تدارک ننگنامه های مشابه دیگر هستند و برای توجیه آن، با استدلالهای شبیه امویان و عباسیان، به استفاده ابزاری از دین و ارائه #تفسیرهای_تحریف_آمیز از تاریخ اسلام روی آورده اند!
🔹روحانی در حالی کار فروبسته دولت خسته و ورشکسته اعتدال را به #صلح_امام_حسن(ع) قرینه سازی می کند که معلوم نیست خود را مصداق کدام یک از عوامل #تحمیل_صلح_حسنی می داند؟!
🔻صلح امام حسن علیه اسلام از یک سو محصول #فریبکاری و #سیاست_معاویه و #عروعاص بود، از دیگر سو نتیجه #خیانت_خواص لشکر امام(ع) و بی بصیرتی و ترویج تردید و ترس و عافیت طلبی، در بطن جامعه اسلامی بود که امام را تنها و بی پشتوانه در دل میدان خطر رها کرد و چاره ای جز صلح باقی نماند.
⭕️حتما حسن روحانی خود را امام حسن ماجرا که نمی تواند قالب کند؛ چه اینکه نه جایگاهش را دارد و نه صلاحیت و ادنی شباهت به آن امام مجاهد، پس می ماند سایر نقش های موثر در تحمیل صلح که باید متخصصان امر بر وی تطبیق کنند!
⭕️روحانی در خواب باید ببیند که بتواند صلح اجباری دیگری بر جامعه اسلامی تحمیل کند؛ این مردم مجاهد و انقلابی و عزیز را هنوز نشناخته است.
او رفتنی است و این مردم می مانند و میدان مبارزه ای که انقلاب اسلامی را به عصر ظهور پیوند خواهد داد.
زمستان رفتنی است و روسیاهی به ذغال می ماند....
#سکولاریسم
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#سیاست_اموی
#سیاست_علوی
#دو_امام_مجاهد
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 مطالبهای پیرامون عدالت رسانهای در حوزه
🔹در روزگاری که رسانه به عنوان مهمترین #سلاح برای دفاع حریم دین و فرهنگ اسلامی شناخته شده است و شبیخون دشمنان داخلی و خارجی نیز اغلب از این طریق صورت میگیرد، تلاش برای همافزایی توان رسانهای جریانهای #حوزوی و #انقلابی امری بدیهی به نظر میرسد.
🔹ظاهرا مسؤولان حوزه علمیه قم و واحدهای تابعه هنوز با جدیت اصرار بر حفظ انحصار رسانه ای و اعمال #تبعیض در اطلاع رسانی دارند.
🔹همان طور که گفته شد، ارتباط بین خبرگزاری های حوزوی خوب و سازنده است و همین پروژۀ #پس_از_ده_سال به صورت مشترک بین چند رسانه حوزوی از جمله #رسا و خبرگزاری #حوزه دنبال می شود ولی اعمال تبعیض رسانه ای بین این مجموعه ها که همگی فرزندان #انقلابی حوزه هستند، رفتاری دور از عدالت #رسانه ای است.
♨️اطلاعات بیشتر در لینک زیر:
🌐 rasanews.ir/002nIB
🆔 @rasanewsagency
حمایت تمام قد #جعفریان از #برجام با تکیه بر استدلالهای کوآنتومی!
#برجامیان_عاشق_آمریکا مسوول مستقیم اوضاع نابسامان معیشتی فعلی هستند.
وقتی از حامیان حوزوی #خرده_جریان_اعتدال سخن می گوییم، یکی از مصادیق مهم آن #رسول_جعفریان است.
گفتنی های زیادی از نقش این حلقه حوزوی در طراحی شبه گفتمان اعتدال در قم (در آستانه انتخابات ۹۲) وجود دارد.
#سکولاریسم_حوزوی
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#انکار_علوم_انسانی_اسلامی
#انکار_تمدن_اسلامی
#تقی_زاده_های_زمانه
@rozaneebefarda
💥تعارف جام زهر به رهبر توسط فیک نیوز دولتی!
در روزنه قبلا بارها از رویکرد خطرناک #خبرآنلاین سخن گفته و آنرا یک بنگاه رسانه ای اجاره ای برای ترویج #خط_سازش معرفی کرده ایم.
حالا آنان وقاحت را به غایت رسانده و رسما #تعارف_جام_زهر_به_ولایت را درپیش گرفته اند!
#جعفریان پای ثابت خبرآنلاین است و یادداشتهایش را در وبلاگ اختصاصی اش در خبرآنلاین منتشر می کند.
پرونده ویژه روزنه در بررسی پیشینه و کارنامه #خبرآنلاین را به زودی در روزنه خواهید خواند....
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#تقی_زاده_های_زمانه
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
#پرونده_ویژه
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📛یادداشت چهارم:
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت
🔻نقدی بر سخنان #محمد_سروش_محلاتی پیرامون مسئله شهادت
⭕️سلسله یادداشت های #تیغ_و_تحریف به نقد و ارزیابی برخی سخنرانی های مذهبی می پردازد که در آنها به نحوی عجیب با نوعی تولید #ادبیات_سیاسی جدید و جهت دار مواجهیم که در مواردی در چارچوب #مشروعیت_زدایی از #نظام_اسلامی و تئوری پردازی برای توصیه یا توجیه اقدامات #خشن و احیانا #براندازانه قابل تحلیل است.
◽️بررسیها نشان می دهد که مواجهه سیاسی این طیف با نظام، وارد دورانی جدید شده و طبعا هر نوع کنش گری متقابل عالمانه با آنان نیز بدون درک عمیق و دقیق این اتفاق جدید، ممکن نیست!
▪️تولید ادبیات سیاسی با زمینه مذهبی، خطرناک ترین نوع مواجهه با جمهوری اسلامی است که زمینه ساز تضعیف #مشروعیت_مذهبی_نظام است.
⭕️تحریریه روزنه با ردیابی تحرکات تبلیغی طیفی از جریانهای زاویه دار، مجموعه نقدهایی را تقدیم میکند.
⭕️یادداشت نخست:
#عرفیزدگی در تفسیر عاشورا؟!/نقدی بر سخنان آقای مرتضی جوادی آملی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5190
⭕️یادداشت دوم:
داوود #فیرحی؛ تئوری پردازی برای #آشوب یا تریدپراکنی در مبانی؟!
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5206
⭕️یادداشت سوم:
این برائتی های مهربان!/نقدی بر سخنان جناب آقای #سیدصادق_شیرازی پیرامون عدم برخورد با #براندازان_نظام_اسلامی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5229
متن کامل؛ در روزنه :
@rozaneebefard