eitaa logo
متن روضه اهل بیت (منبع متون کانال روضه های مکتوب)
5.3هزار دنبال‌کننده
29 عکس
23 ویدیو
95 فایل
فهرست های «روضه های مکتوب» به پیام های این کانال ارجاع داده می شود همچنین صوت روضه ها و ... راه ارتباط: @Yazahra1357 روضه های مکتوب: https://eitaa.com/rozehayemaktoub منبر: از شرح بی نهایت https://eitaa.com/azsharhebinahayat تبادل و تبلیغ نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲۹. قرائت قرآن از رأس مقدس 🔸نقل اول: قرائت آیه «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَـبَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُواْ مِنْ ءَايَـتِنَا عَجَبًا» در کوچه های کوفه الإرشاد : صبحدم ، عبيد اللّه بن زياد ، سرِ حسين عليه السلام را روانه كرد و آن را در همه كوچه هاى كوفه و قبيله هاى آن چرخاند و از زيد بن اَرقَم روايت شده كه گفته است : سر حسين عليه السلام را بر من گذراندند . سر بر نيزه بود و من ، در حجره اى [نشسته]بودم . هنگامى كه به روبه روى من رسيد ، شنيدم كه مى خوانَد : «آيا پنداشتى كه اصحاب كهف و اصحاب رَقيم ، از نشانه هاى شگفت ما بودند؟!» . به خدا سوگند كه مو بر تنم راست شد و فرياد زدم : به خدا سوگند ، سرِ تو ـ اى فرزند پيامبر خدا ـ ، شگفت تر و شگفت تر است ! الإرشاد : ولَمّا أصبَحَ عُبَيدُ اللّه ِ بنُ زِيادٍ ، بَعَثَ بِرَأسِ الحُسَينِ عليه السلام ، فَديرَ بِهِ في سِكَكِ الكوفَةِ كُلِّها وقَبائِلِها ، فَرُوِيَ عَن زَيدِ بنِ أرقَمَ أنَّهُ قالَ : مُرَّ بِهِ [أي بِرَأسِ الحُسَينِ عليه السلام ]عَلَيَّ ، وهُوَ عَلى رُمحٍ ، وأنَا في غُرفَةٍ ، فَلَمّا حاذاني سَمِعتُهُ يَقرَأُ : «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَـبَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُواْ مِنْ ءَايَـتِنَا عَجَبًا» ، فَقَفَّ  ـ وَاللّه ِ ـ شَعري ونادَيتُ : رَأسُكَ ـ وَاللّه ِ يَابنَ رَسولِ اللّه ِ ـ أعجَبُ وأعجَبُ به نقل از دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
در نقل مناقب قرائت آیه را تا «و زدناهم هدی» نقل کرده است. المناقب ، ابن شهرآشوب ـ به نقل از شَعْبى ـ: سر حسين عليه السلام بر شاخه هاى خشك خرما در كوفه آويخته شد و به سخن در آمد و سوره كهف را تا عبارت «آنان جوانانى ايمان آورنده به پروردگارشان بودند و ما بر هدايتشان افزوديم» خواند ؛ امّا اين كرامت ، جز بر گم راهى آن قوم نيفزود . المناقب لابن شهرآشوب عن الشعبي : أنَّهُ صُلِبَ رَأسُ الحُسَينِ عليه السلام بِالصَّيارِفِ فِي الكوفَةِ ، فَتَنَحنَحَ الرَّأسُ ، وقَرَأَ سورَةَ الكَهفِ إلى قَولِهِ : «إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ ءَامَنُواْ بِرَبِّهِمْ وَ زِدْنَـهُمْ هُدًى» ، فَلَم يَزِدهُم ذلِكَ إلّا ضَلالاً به نقل از دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
🔸نقل دوم: جمله «أعجَبُ مِن أصحابِ الكَهفِ قَتلي وحَملي» از راس مقدس تاريخ دمشق ـ به نقل از مِنهال بن عمرو [1] ـ: به خدا سوگند ، من سر حسين بن على عليه السلام را ، هنگامى كه مى بردند ، ديدم . من در دمشق بودم و جلوى سر ، مردى سوره كهف را قرائت مى كرد تا به اين سخن خداى متعال رسيد : «آيا پنداشتى كه اصحاب كهف و رَقيم ، از نشانه هاى شگفت ما بودند؟!» . آن گاه خداوند ، سر را به سخن در آورد و با شيوايى تمام گفت : «شگفت تر از ماجراى اصحاب كهف ، كُشتن و بردن من است» . تاريخ دمشق عن المنهال بن عمرو [1] : أنَا ـ وَاللّه ِ ـ رَأَيتُ رَأسَ الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليه السلام حينَ حُمِلَ ، وأنَا بِدِمَشقَ ، وبَينَ يَدَيِ الرَّأسِ رَجُلٌ يَقرَأُ سورَةَ الكَهفِ ، حَتّى بَلَغَ قَولَهُ تَعالى : «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَـبَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُواْ مِنْ ءَايَـتِنَا عَجَبًا» ، قالَ : فَأَنطَقَ اللّه ُ الرَّأسَ بِلِسانٍ ذَرِبٍ ، فَقالَ : أعجَبُ مِن أصحابِ الكَهفِ قَتلي وحَملي کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
نقل سوم: قرائت آیه: «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَـلَمُواْ أَىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ» و جمله: «لَا قُوَّةَ إِلَا بِاللَّهِ»  المناقب ، ابن شهرآشوب ـ به نقل از شَعْبى ـ: هنگامى كه سرِ حسين عليه السلام را بر درخت آويختند ، از آن شنيده شد : «و به زودى ، ستمكاران خواهند دانست به كجا باز مى گردند!» . و نيز صدايش در دمشق شنيده شد كه مى گويد : «قدرتى ، جز از جانب خدا نيست!»  المناقب لابن شهر آشوب عن الشعبي : لَمّا صَلَبوا رَأسَهُ عَلَى الشَّجَرَةِ سُمِعَ مِنهُ : «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَـلَمُواْ أَىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ» . وسُمِعَ أيضا صَوتُهُ بِدِمَشقَ يَقولُ : «لَا قُوَّةَ إِلَا بِاللَّهِ»  کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
🔸نقل چهارم: سخن گفتن با ابن وکیده و قرائت آیه: «فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ إِذِ الْأَغْلَـلُ فِى أَعْنَـقِهِمْ وَ السَّلَـسِلُ يُسْحَبُونَ» دلائل الإمامة ـ به نقل از حارث بن وَكيده ـ: من در ميان كسانى بودم كه سرِ حسين عليه السلام را مى بردند و شنيدم كه آن سر ، سوره كهف را مى خوانَد و من با آن كه صداى ابا عبد اللّه الحسين عليه السلام را مى شنيدم ، در درونم [به ايشان]شك مى كردم . [سر]به من گفت : «اى پسر وَكيده ! آيا ندانستى كه ما امامان ، زنده هستيم و نزد خدايمان روزى مى خوريم ؟!» . با خود گفتم : سر را مى دزدم . ندا داد : «اى پسر وَكيده ! تو به اين كار ، راهى ندارى (موفّق نمى شوى) و گناه ريختن خون من ، نزد خدا ، از چرخاندن سرم بزرگ تر است . آنان را وا بگذار . «به زودى ، آن گاه كه غل و زنجير در گردن ، به روىْ كشيده شوند ، خواهند دانست!». دلائل الإمامة عن الحارث بن وكيدة : كُنتُ فيمَن حَمَلَ رَأسَ الحُسَينِ عليه السلام ، فَسَمِعتُهُ يَقرَأُ سورَةَ الكَهفِ ، فَجَعَلتُ أشُكُّ في نَفسي وأنَا أسمَعُ نَغمَةَ أبي عَبدِ اللّه ِ عليه السلام . فَقالَ لي : يَا بنَ وكيدَةَ ، أما عَلِمتَ أنّا مَعشَرَ الأَئِمَّةِ أحياءٌ عِندَ رَبِّنا نُرزَقُ ؟! قالَ : فَقُلتُ في نَفسي : أسرِقُ رَأسَهُ ، فَنادى : يَا بنَ وكيدَةَ ، لَيسَ لَكَ إلى ذاكَ سَبيلٌ ، سَفكُهُم دَمي أعظَمُ عِندَ اللّه ِ مِن تَسييرِهِم رَأسي ، فَذَرهُم «فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ إِذِ الْأَغْلَـلُ فِى أَعْنَـقِهِمْ وَ السَّلَـسِلُ يُسْحَبُونَ» به نقل از دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
مرثیه دعبل: «کیف القرار و فی السبایا زینب ...؟» یعنی: چگونه می توان آرام بود در حالیکه زینب در بین اسیران است... ؟ مناقب ابن شهر آشوب: دعبل می‌گوید: چرا بر حسین و اهلش گریه نمی کنی؟ چرا بر کسی که محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم بر او گریست گریه نمی کنی؟ در آسمان ملائکه ای بر او گریستند که بزرگوارانی درخشان و راکع و ساجد بودند دوستی نبی خدا محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم را حفظ نکردند، وقتی حرارتی را جرعه جرعه بر او خوراندند که سرد نمی شود حسین را کشتند و پیامبر خدا را با قتل نواده اش مصیبت زده نمودند و مصیبت فقدان بعد از حسین متفرق و زیاد گردید این حسین است که با شمشیرها تکه تکه شده و با خون خود خضاب شده و به شهادت رسیده است عریان و بدون لباس و بر خاک افتاده و بین چارپایان و پاهایشان مورد حمله قرار می‌گیرند چگونه آرام بگیرم که در بین اسراء زینب است؟ که از فرط حرارت دل صدای یا احمد سر می‌دهد: ای جد بزرگوار! سگان با ایمنی آب می‌نوشند و سیراب می‌شوند، ولی ما از آب فرات طرد می‌شویم ای جد بزرگوار! از شدت فقدان و طول مصیبتم و به خاطر آنچه می‌بینم، برمی خیزم و می‌نشینم. دِعْبِلٌ: هَلَّا بَکَیْتَ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ أَهْلِهِ هَلَّا بَکَیْتَ لِمَنْ بَکَاهُ مُحَمَّدٌ فَلَقَدْ بَکَتْهُ فِی السَّمَاءِ مَلَائِکٌ زُهْرٌ کِرَامٌ رَاکِعُونَ وَ سُجَّدٌ لَمْ یَحْفَظُوا حُبَّ النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ إِذْ جَرَّعُوهُ حَرَارَةً مَا تَبْرُدُ قَتَلُوا الْحُسَیْنَ فَأَثْکَلُوهُ بِسِبْطِهِ فَالثُّکْلُ مِنْ بَعْدِ الْحُسَیْنِ مُبَدَّدٌ هَذَا حُسَیْنٌ بِالسُّیُوفِ مُبَضَّعٌ مُتَخَضَّبٌ بِدِمَائِهِ مُسْتَشْهِدٌ عَارٍ بِلَا ثَوْبٍ صَرِیعٌ فِی الثَّرَی بَیْنَ الْحَوَافِرِ وَ السَّنَابِکِ یُقْصَدُ کَیْفَ الْقَرَارُ وَ فِی السَّبَایَا زَیْنَبُ تَدْعُو بِفَرْطِ حَرَارَةٍ یَا أَحْمَدُ یَا جَدِّ إِنَّ الْکَلْبَ یَشْرَبُ آمِناً رَیّاً وَ نَحْنُ عَنِ الْفُرَاتِ نُطْرَدُ یَا جَدِّ مِنْ ثَکْلِی وَ طُولِ مُصِیبَتِی وَ لِمَا أُعَایِنُهُ أَقُومُ وَ أَقْعُدُ. کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
۱۳۰. عزاداری و سیاه پوشی زنان بنی هاشم المحاسن ـ به نقل از عمر بن على بن الحسين عليه السلام ـ: وقتى حسين بن على عليه السلام كشته شد، زنان بنى هاشم ، لباس سياه و خشن بر تن كردند و از هيچ گرمى و سردى اى ، شِكوه نمى كردند . على بن الحسين عليه السلام در [موقع ]سوگوارى آنان ، غذا تهيّه مى كرد. المحاسن عن عمر بن عليّ بن الحسين عليه السلام : لَمّا قُتِلَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍّ عليهماالسلام ، لَبِسنَ نِساءُ بَني هاشِمٍ السَّوادَ وَالمُسوحَ ، وكُنَّ لا يَشتَكينَ مِن حَرٍّ ولا بَردٍ ، وكانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلاميَعمَلُ لَهُنَّ الطَّعامَ لِلمَأتَمِ . به نقل از دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
۱۳۱. نوحه خوانی یکساله بر سیدالشهدا دعائم الإسلام ـ به نقل از امام صادق عليه السلام ـ: براى حسين عليه السلام در طول يك سالِ كامل، شبانه روز، نوحه سرايى شد و سه سال هم [روزانه،] از همان روزى كه در آن كشته شد. مِسوَر بن مَخرَمه ، ابو هُرَيره و بزرگانى از صحابيان پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ، به صورت پنهانى و پوشيده مى آمدند و به نوحه ها گوش مى دادند و مى گريستند. به نقل از دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
۱۳۲. هفت روز عزاداری در شام توسط بانوان اهل بیت 🔸سیاه پوشی زنان هاشمی و قریشی در شام راوی می‌گوید: هنگامی که صبح شد، یزید حرم و اهل بیت رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله را خواست و به ایشان گفت: دوست دارید نزد من بمانید یا به جانب مدینه مراجعت نمایید؟ من جایزه فراوانی به شما خواهم داد. آنان گفتند: ما اولا دوست داریم برای امام حسین علیه السّلام نوحه و عزاداری کنیم. یزید گفت: هر چه در نظر دارید انجام دهید. سپس حجره‌هایی در دمشق برای آنان تخلیه شد و مشغول عزاداری شدند و هیچ زن هاشمیه و قرشیه ای نماند، مگر این که برای حسین علیه السّلام سیاه پوشید و هفت روز بر حسین علیه السّلام ندبه کردند. روز هشتم که شد، یزید آنان را فراخواند و ماندن در شام را برایشان عرضه کرد، ولی آنان خواستند به مدینه برگردند. پس برای آنان محمل‌ها را مهیا کرد و زینت نمود و امر کرد که سفره‌های ابریشمی بیاورند و بر آن اموال ریختند و گفت: ای‌ام کلثوم! این مال را در عوض مصبتتان بگیرید!‌ام کلثوم فرمود: ای یزید! چقدر کم حیا و پر رو هستی! برادر و اهل بیتم را می‌کشی و در برابر قتلشان به من عوض مالی می‌دهی؟ فَجَعَلْتُ أَطْلُبُ یَزِیدَ وَ هُوَ قَدْ دَخَلَ إِلَی بَیْتٍ مُظْلِمٍ وَ قَدْ دَارَ وَجْهَهُ إِلَی الْحَائِطِ وَ هُوَ یَقُولُ مَا لِی وَ لِلْحُسَیْنِ وَ قَدْ وَقَعَتْ عَلَیْهِ الْهُمُومَاتُ فَقَصَصْتُ عَلَیْهِ الْمَنَامَ وَ هُوَ مُنَکِّسُ الرَّأْسِ قَالَ فَلَمَّا أَصْبَحَ اسْتَدْعَی بِحَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَقَالَ لَهُنَّ أَیُّمَا أَحَبُّ إِلَیْکُنَّ الْمُقَامُ عِنْدِی أَوِ الرُّجُوعُ إِلَی الْمَدِینَةِ وَ لَکُمُ الْجَائِزَةُ السَّنِیَّةُ قَالُوا نُحِبُّ أَوَّلًا أَنْ نَنُوحَ عَلَی الْحُسَیْنِ قَالَ افْعَلُوا مَا بَدَا لَکُمْ ثُمَّ أُخْلِیَتْ لَهُنَّ الْحُجَرُ وَ الْبُیُوتُ فِی دِمَشْقَ وَ لَمْ تَبْقَ هَاشِمِیَّةٌ وَ لَا قُرَشِیَّةٌ إِلَّا وَ لَبِسَتِ السَّوَادَ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ نَدَبُوهُ عَلَی مَا نُقِلَ سَبْعَةَ أَیَّامٍ فَلَمَّا کَانَ الْیَوْمُ الثَّامِنُ دَعَاهُنَّ یَزِیدُ وَ عَرَضَ عَلَیْهِنَّ الُمَقَامَ فَأَبَیْنَ وَ أَرَادُوا الرُّجُوعَ إِلَی الْمَدِینَةِ فَأَحْضَرَ لَهُمُ الْمَحَامِلَ وَ زَیَّنَهَا وَ أَمَرَ بِالْأَنْطَاعِ الْإِبْرِیسَمِ وَ صَبَّ عَلَیْهَا الْأَمْوَالَ وَ قَالَ یَا أُمَّ کُلْثُومٍ خُذُوا هَذَا الْمَالَ عِوَضَ مَا أَصَابَکُمْ فَقَالَتْ أُمُّ کُلْثُومٍ یَا یَزِیدُ مَا أَقَلَّ حَیَاءَکَ وَ أَصْلَبَ وَجْهَکَ تَقْتُلُ أَخِی وَ أَهْلَ بَیْتِی وَ تُعْطِینِی عِوَضَهُمْ؟ کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
۱۳۳. زندانی شدن در خرابه شام ۱۳۴. زندانی بدون سقف و نزدیک به خراب شدن ۱۳۵. سخن گفتن سربازان رومی از قرار قتل اسیران .الخرائج و الجرائح ـ به نقل از عمران بن على حلبى ، از امام صادق عليه: هنگامى كه على بن الحسين عليه السلام و همراهانش را نزد يزيد بن معاويه ـ كه لعنت هاى خدا بر هر دوشان باد ـ آوردند ، آنان را در خانه اى مخروبه با ديوارهايى سست ، جاى دادند . يكى از اسيران گفت : ما را در اين خانه ، جاى داده اند تا بر ما فرو ريزد . نگهبانانِ گمارده بر ايشان هم ـ كه از قِبطيان مصر بودند ـ ، گفتند : به اينان بنگريد كه مى ترسند اين خانه بر آنان فرو ريزد ، در حالى كه برايشان بهتر از آن است كه فردا ، بيرونشان ببرند و نگاهشان بدارند و گردن هايشان را يكى پس از ديگرى بزنند . على بن الحسين عليه السلام به زبان قِبطى فرمود : «به اذن خدا ، هيچ يك از اين دو نخواهد شد» و همين گونه نيز شد . الخرائج والجرائح عن عمران بن عليّ الحلبي عن أبي لَمّا اُتِيَ بِعَلِيِّ بنِ الحُسَينِ عليه السلام ومَن مَعَهُ إلى يَزيدَ بنِ مُعاوِيَةَ ـ عَلَيهِمَا لَعائِنُ اللّه ِ ـ جَعَلوهُم في بَيتٍ خَرابٍ واهِي الحيطانِ . [3] فَقالَ بَعضُهُم : إنَّما جُعِلنا في هذَا البَيتِ لِيَقَعَ عَلَينا . فَقالَ المُوَكَّلونَ بِهِم مِنَ الحَرَسِ بِالقِبطِيَّةِ [4] : اُنظُروا إلى هؤُلاءِ يَخافونَ أن يَقَعَ عَلَيهِم هذَا البَيتُ ، وهُوَ أصلَحُ لَهُم مِن أن يَخرُجوا غَدا ، فَتُضرَبَ أعناقُهُم واحِدا بَعدَ واحِدٍ صَبرا . فَقالَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليه السلام بِالقِبطِيَّةِ : لا يَكونانِ جَميعا بِإِذنِ اللّه ِ . فَقالَ : وكانَ كَذلِكَ . کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
۱۳۶. زندان خرابه ای که نه از سرما محافظت می کند نه از گرما ۱۳۷. پوست انداختن صورت کودکان و بانوان اسیر اهل بیت الأمالى ، صدوق ـ به نقل از فاطمه دختر على عليه السلام ـ: يزيد ـ كه خدا لعنتش كند ـ فرمان داد زنان حسين عليه السلام را نيز با على بن الحسين عليه السلام در زندان ، حبس كنند ؛ زندانى كه نه آنان را از گرما نگاه مى داشت و نه از سرما ، تا جايى كه صورت هايشان پوست انداخت . الأمالي للصدوق عن فاطمة بنت عليّ عليه السلام : إنَّ يَزيدَ لَعَنَهُ اللّه ُ أمَرَ بِنِساءِ الحُسَينِ عليه السلام فَحُبِسنَ مَعَ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ عليه السلام في مَحبِسٍ ، لا يَكُنُّهُم مِن حَرٍّ ولا قَرٍّ ، حَتّى تَقَشَّرَت وُجوهُهُم  🔸شبیه این نقل در کتاب شرح الاخبار از امام باقر علیه السلام نیز نقل شده است. در نقل راوندی در الخرائج آمده است آنان را در خانه ای خراب و با دیوارهای سست و مشرف به خرابی جا داده بودند. کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
نکاتی به این پیام اضافه شد
هدایت شده از ندای سعادت
❓پس از شهادت سيّدالشّهدا -ع- لشكر دشمن، بى‏‌احترامى‌‏هاى فراوانى به بدن شريف آن بزرگوار و به اهل‏بيتش روا داشتند... ولى برخى از عالمان وقوع بعضى از آن‏ها را بعيد دانسته‏... [و در صورت وقوع] بازگو كردن آن‏ها را در مجالس عزادارى، خلاف احترام به آن بزرگواران شمرده‌‏اند❗️ 🗣... اگر امر داير شود بين مصايب مذكور و شبيه به آن، و پامال شدن قرآن و سنّت، كدام مقدَّم است؟ و سيّدالشّهدا-ع- كدام را اختيار خواهد نمود؟ روشن است كه وى طبق وظيفۀ عبوديّت و بندگى عمل خواهد كرد كه چنين هم عمل نمود... و اسلام را براى هميشه، زنده نگاه داشت. 🗣اساس بقاى اسلام بر تولّى و تبرّى است؛ حال آيا اين دو امر را جز با گفتن و نوشتن آن چه مقاتل مورد اعتماد نوشته‏‌اند، مى‌‏توان در عقايد آيندگان بعد از سيّدالشّهدا -ع- تا اين زمان و زمان‌‏هاى آينده نگاهدارى كرد؟! 🗣استبعاد نسبت به بعضى از امور، و يا ذكر نكردن برخى ديگر، حقّانيّت مظلوم و بى‌‏اساس بودن ظلم ظالم را ثابت نمى‏‌كند. 🗣نه تنها دربارۀ سيّدالشّهدا -ع- بلكه دربارۀ همۀ معصومان ع و حتّى رسول اللَّه ص و پيامبران گذشته نيز بايد آن چه بر آن‏ها وارد شده ذكر شود تا مظلومان مورد حمايت قرار گيرند و ظالمان سركوب گردند. 🗣اگر ذكر اين امور اشكال داشت، چرا حضرت سجّاد ع و ديگر اهل‏بيت ع با اشاره و يا تصريح، در خطبه‌‏هايشان، براى كوفيان و شاميان بيان نمودند؟! 🗣اگر در هر عصرى، بر جنايت‌‏هاى دشمنان اسلام سرپوش گذاشته شود و از مظلومان حمايت نگردد، ظالمان بر حكومت خود مستقرّ خواهند ماند و هر روز، مظلومان بيشترى را زير چكمه‌‏هايشان نابود خواهند كرد. 📚برگرفته از کتاب ، ص 289
🔰 مقایسه سه نقل متفاوت خطبه امام سجاد علیه السلام وقتی که خطیب یزید بالای منبر به امیرالمومنین علیه السلام و سیدالشهدا علیه السلام جسارت کرد حضرت فریاد زد: «ويلك ايها الخاطب اشتريت مرضاة المخلوق بسخط الخالق فتبوأ مقعدك من النار.» در ادامه به یزید فرمود آیا اجازه می دهی از این چوب ها بالا روم؟ یزید چاره ای جز پاسخ مثبت نداشت. حضرت شروع به صحبت فرمودند تا آنجا که: [متن اصلی نقل احتجاج و باقی نقل ها در کروشه]: (ایها الناس) فَمَن عَرَفَني فَقَد عَرَفَني ، ومَن لَم يَعرِفني أنبَأتُهُ بِحَسَبي ونَسَبي ، أنَا ابنُ مَكَّةَ ومِنىً، أنَا ابنُ زَمزَمَ وَالصَّفا ، أنَا ابنُ مَن حَمَلَ الزَّكاةَ بِأَطرافِ الرِّدا ، أنَا ابنُ خَيرِ مَنِ ائتَزَرَ وَارتَدى ، أنَا ابنُ خَيرِ مَنِ انتَعَلَ وَاحتَفى ، أنَا ابنُ خَيرِ مَن طافَ وَسعى ، أنَا ابنُ خَيرِ مَن حَجَّ ولَبّى ، أنَا ابنُ مَن حُمِلَ عَلَى البُراقِ فِي الهَوا ، أنَا ابنُ مَن اُسرِيَ بِهِ مِنَ المَسجِدِ الحَرامِ إلَى المَسجِدِ الأَقصى ، فَسُبحانَ مَن أسرى ، أنَا ابنُ مَن بَلَغَ بِهِ جَبرائيلُ إلى سِدرَةِ المُنتَهى ، أنَا ابنُ مَن دَنى فَتَدَلّى فَكانَ مِن رَبِّهِ قابَ قَوسَينِ أو أدنى ، أنَا ابنُ مَن صَلّى بِمَلائِكَةِ السَّما ، أنَا ابنُ مَن أوحى لَهُ الجَليلُ ما أوحى ، أنَا ابنُ مُحَمَّدٍ المُصطَفى ، أنَا ابنُ عَلِيٍّ المُرتَضى ، أنَا ابنُ مَن ضَرَبَ خَراطيمَ الخَلقِ حَتّى قالوا : لا إلهَ إلَا اللّه ُ  ...أنَا ابنُ المُؤَيَّدِ بِجَبرائيلَ ، المَنصورِ بِميكائيلَ ... وأبُو السِّبطَينِ الحَسَنِ وَالحُسَينِ ، مَظهَرُ العَجائِبِ ، ومُفَرِّقُ الكَتائِبِ وَالشِّهابُ الثّاقِبُ ، وَالنّورُ العاقِبُ ، أسَدُ اللّه ِ الغالِبُ ، مَطلوبُ كُلِّ طالِبٍ ، غالِبُ كُلِّ غالِبٍ ؛ ذاكَ جَدّي عَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ . أنَا ابنُ فاطِمَةَ الزَّهراءِ ، أنَا ابنُ سَيِّدَةِ النِّساءِ ، أنَا ابنُ الطُّهرِ البَتولِ ، أنَا ابنُ بضَعَةِ الرَّسولِ . قالَ : ولَم يَزَل يَقولُ : أنَا أنَا ، حَتّى ضَجَّ النّاسُ بِالبُكاءِ وَالنَّحيبِ [فی روایة نفس المهموم عن کامل البهائی: أنا ابن الحسين القتيل بكربلاء ... أنا ابن المرمل بالدماء، أنا ابن من بكى عليه الجن في الظلما، أنا ابن من ناح عليه الطيور في الهوا.] [فی البحار نقلا عن المناقب: أنا ابن المقتول ظلما أنا ابن المجزوز الرأس من القفا أنا ابن العطشان حتى قضى أنا ابن طريح كربلاء أنا ابن مسلوب العمامة والرداء أنا ابن من بكت عليه ملائكة السماء أنا ابن من ناحت عليه الجن في الأرض والطير في الهواء أنا ابن من رأسه على السنان يهدى أنا ابن من حرمه من العراق إلى الشام تسبى.] کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
🔰 متن فارسی خطبه امام سجاد سه نقل متفاوت از فرازهایی از خطبه امام سجاد در شام: هر كس مرا مى شناسد ، كه مى شناسد و هر كس مرا نمى شناسد ، او را از حَسَب و نَسَبم باخبر مى كنم : من ، پسر مكّه و مِنا هستم . من ، فرزند زمزم و صفا هستم . من ، پسر كسى هستم كه زكات را [پيچيده ]در گوشه عبا [براى بينوايان] بُرد . من ، پسر بهترين عباپوش و رَدااندازم . من ، پسر بهترين كفش پوش و پابرهنه ام . من ، پسر بهترين طواف و سعى كننده ام . من ، پسر كسى هستم كه او را شبانه از مسجد الحرام تا مسجد الأقصى سير دادند ـ و پاك است آن كه سير داد ـ . من ، پسر كسى هستم كه جبرئيل ، او را تا سِدرةُ المنتهى (آخرين درخت سِدر ، در آسمان هفتم) بُرد . من ، پسر كسى هستم كه به پروردگارش نزديك و نزديك تر شد ، تا آن جا كه به اندازه فاصله دو سرِ كمان يا كمتر ، نزديك او شد . من ، پسر كسى هستم كه با فرشتگان آسمان ، نماز خوانْد . من ، پسر كسى هستم كه خداوندِ جليل ، وحى را بر او فرود آورد . من ، پسر محمّد مصطفايم . من ، پسر على مرتضايم . من ، پسر كسى هستم كه بر بينىِ مردم زد تا بگويند : خدايى جز خداوند يگانه نيست . من ، پسر كسى هستم كه پيشِ روى پيامبر خدا ، با دو شمشير و دو نيزه جنگيد ، دو هجرت كرد و دو بيعت نمود ، به دو قبله نماز گزارد و در بدر و حُنَين جنگيد و به اندازه پلك زدنى هم به خدا كافر نشد . من ، پسر صالحِ مؤمنان ، وارث پيامبرانِ ، در هم كوبنده ملحدان ، آقاى مسلمانان ، نور مجاهدان ، زيور عابدان ، تاج سرِ گريه كنندگان ، شكيباترينِ شكيبايان و برترين قيام كننده آل ياسين و فرستاده پروردگار جهانيانم . من ، پسر كسى هستم كه با جبرئيل ، تأييد و با ميكائيل یاری شد.... پدر دو سِبط پيمبَر : حسن و حسين ، آشكاركننده شگفتى ها ، پراكنده كننده گروه ها[ى دشمن] ، شهابْ سنگ بُرّان ، نور جانشين ، شير چيره خدا ، مطلوب هر جوينده و پيروز بر هر پيروزمند ، و اوست جدّم على بن ابى طالب . من ، پسر فاطمه زهرايم . من ، پسر سَرور زنانم . من ، پسر بتول پاكم . من ، پسر پاره تن پيامبرم» . و پيوسته مى فرمود من چه كسى هستم و چه كسى هستم تا صداى مردم به گريه و ناله بلند شد. نفس المهموم‌ از کامل بهایی نقل می کند، فرمود: من پسر حسین کشته کربلا هستم ... من پسر آغشته به خون ها هستم. من پسر کسی هستم که جن در تاریکی بر او گریست. من پسر کسی هستم که مرغان در آسمان بر او نوحه خوانی کردند. در بحار به نقل از مناقب ابن شهر آشوب آمده است: من پسر کسی هستم که مظلومانه کشته شد. من پسر کسی هستم که سر او را از پشت بریدند. من پسر کسی هستم که تشنه از دنیا رفت. من پسر افتاده به خاک کربلا هستم‌. من پسر کسی هستم که عمامه و ردای او را از بدن او بردند. من پسر کسی هستم فرشتگان آسمان بر او گریه کردند. من پسر کسی هستم که جن به روی زمین و پرنده در آسمان بر او نوحه خوانی کردند. من پسر کسی هستم که سر او را بر روی نیزه هدیه دادند. من پسر کسی هستم که اهل حرم او را از عراق تا شام به اسارت بردند. 🔸گفته اند یزید از بیم آشوب مردم به موذن دستور داد اذان بگوید ... . اما هنگام اذان هم آقا امام سجاد علیه السلام تا موذن به نام پیامبر رحمت صلی الله علیه وآله رسید فرمود: یزید آیا پیامبر جد من بود یا تو؟ ... . کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
بسیاری از ترجمه های موجود در کانال از ترجمه بحار موجود در نرم افزار قائمیه و دانشنامه امام حسین علیه السلام مرحوم محمدی ریشهری موجود در سایت کتابخانه فقاهت است‌.
🔰 آثار معنوی زیارت سیدالشهدا علیه السلام گرفتاری ها و نگرانی های انسان دنیا و آخرت را در بر می گیرد به همین دلیل برخی در زیارت، حاجت دنیوی دارند و برخی اخروی. اما برخی زائرین حاجات معنوی نیز دارند، حاجات و خواسته هایی که نه محدود به دنیا است و نه آخرت. حضرت آیت‌الله سعادت پرور در کتاب فروغ شهادت، آثار زیارت را به سه قسمت تقسیم کرده اند: الف) آثار دنیوی ب) آثار اخروی ج) آثار معنوی 🔸آثار دنیوی مثل: ۱. برآورده شدن حاجات ۲. کفایت از امور دنیوی ۳. جلب روزی ۴. حفظ زائر و خانواده وی ۵. حساب نشدن از عمر و ... 🔸حاجات اخروی مثل: ۱. بخشش تمام گناهان ۲. ثواب ده هزار برابری هزینه زیارت ۳. نوشته شدن هزار حج ۴. و هزار عمره ۵. و هزار شهید از شهدای بدر ۶. و هزار روزه دار ۷. و هزار صدقه مقبوله ۸. و هزار آزاد کردن بنده ۹. و اگر در همان سال زیارت از دنیا برود نجات از فشار قبر و ... ۱۰. سیراب شدن از حوض کوثر ۱۱. عبور از پل صراط ۱۲. رهایی از حساب و موقف ۱۳. کسی که پیاده باشد به هر قدم یک یا هزار حسنه و ... ۱۴. بهره مندی از سفره های نورانی ۱۵. همسایگی با امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها و ... 🟢 اما آثار معنوی: برخی آثار هستند که هم در دنیا هستند و هم آخرت و البته با حاجات دنیایی مانند برآورده شدن قرض و شفای بیماری جسمی و حاجات اخروی مانند حور و قصور بهشتی متفاوت هستند. آثار معنوی به عنوان نمونه در چند روایت بررسی می شود: 🔸 اینکه امام صادق علیه السلام فرمود: «إِنَّ الرَّجُلَ یَخْرُجُ إِلَی قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَلَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ أَهْلِهِ بِأَوَّلِ خُطْوَةٍ مَغْفِرَةُ ذُنُوبِهِ ثُمَّ لَمْ یَزَلْ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَتَّی یَأْتِیَهُ فَإِذَا أَتَاهُ اللَّهُ عَبْدِی سَلْنِی أُعْطِکَ ادْعُنِی أُجِبْکَ اطْلُبْ مِنِّی أُعْطِکَ سَلْنِی حَاجَةً أَقْضِهَا لَکَ ...» یعنی زائر هنگامی که از خانه خارج می شود با اولین قدم همه گناهانش بخشیده می شود و سپس با هر قدمی تقدیس می شود تا هنگامی که به نزد قبر حضرت می رسد خدای متعال با او مناجات می کند و می گوید بنده من از من بخواه تا عطا نمایم ... . 🔸 و امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه السلام بِشَطِّ فُرَاتٍ کَانَ کَمَنْ فَوْقَ عَرْشِهِ.» یعنی مانند کسی است که خدای متعال را در بالای عرش زیارت کند. 🔸و همچنین امام رضا علیه السلام فرمود: «کَانَ مِنْ فَوْقَ عَرْشِهِ» یعنی از کسانی خواهد بود که بالای عرش الهی با خدا سخن می گویند. 🔸 و اینکه امام صادق علیه السلام فرمود: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لِزُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ قَبْلَ أَهْلِ عَرَفَاتٍ یعنی خدای متعال پیش از اهل عرفات بر زائرین امام حسین علیه السلام تجلی می کند. و برخی روایات دیگر. آیت الله سعادت پرور از مجموع این روایات نتیجه می گیرد: ۱. زائر حسینی مانند بندگان مخلَص در حق سبحانه فانی می شود. ۲. در دیدن و شنیدن بی انتها می گردد. ۳. ممکن است بگوییم زائر به اسرار عالم یا اسرار لوح محفوظ آگاه می گردد. ۴. حجاب ها بین او و خدای متعال برداشته می شود. ۵. مغفرتی که در بهشت به بندگانش عطا می کند در این عالم به زائر عنایت می فرماید. ۶. به قرب و وصل خدای سبحان نائل می گردد. ۷. خدای سبحان را با دیده دل مشاهده می کند. و ... 🔴 چندنکته مهم: ۱. ایشان برخی از این بیانات را (آنگونه که روش ایشان است) به صورت احتمال بیان می کنند. ۲. مفاهیمی که در بالا اشاره شد نیازمند توضیح است و غرض از این نوشته اشاره اجمالی به این آثار است. ۳. بدیهی است که این آثار به صورت کامل برای همه زائرین حاصل نخواهد شد و هر کس به مقدار شاکله وجودی و معرفت خویش و البته عنایت حضرت بهره خواهد برد‌. ۴. شاید بتوان گفت هر عملی چه طاعت و چه معصیت دارای آثار دنیوی، اخروی و معنوی است. یعنی هر گناهی ما را از این آثار معنوی دور می کند و ... . ۴. اینها بخش هایی از بیانات ایشان بود و نکات بسیار دیگری نیز در کلام ایشان هست مه خوب است تمام بیان ایشان مطالعه شود. کتاب الکترونیکی فروغ شهادت را از سایت همراه نور از این آدرس تهیه فرمایید: فروغ شهادت http://hamrahnoor.ir/book/06024 از شرح بی نهایت https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🔴توصیه می شود حتما مطالعه فرمایید شاید نگاه جدیدی به زیارت و بلکه هر عمل صالح و گناه به انسان بدهد یعنی در کنار اینکه از امام حاجت دنیایی یا آخرتی بخواهد از امام حاجات معنوی نیز درخواست کند. و همچنین بداند هر عمل صالح یا گناهی علاوه بر سود و زیان دنیا و آخرت به معنویت نیز سود یا زیان می رساند.
آثار دنیوی: ۱. برآورده شدن حاجات ۲. کفایت از امور دنیوی ۳. جلب روزی ۴. برگشت اموال خرج شده آثار اخروی: ۱. بخشش گناهان پنجاه ساله ۲. بخشش تمام گناهان اگر در سفر از دنیا رود ۳. غسل دادن ملائکه ۴. باز شدن درهای بهشت اگر به سلامت برگردد: ۵. در مقابل هر درهم، ثواب ده هزار درهم ۶. نظر رحمت الهی آثار دنیوی: ۵. خداوند او و اهلش را حفظ می کند تا برگردد. اخروی: ۷. روز قیامت خدا او را حفظ خواهد کرد. دنیوی: ۶. تا یکسال از آفات محفوظ می ماند که کمترینش شیطان است. اخروی: ۸. نوشته شدن هزار حج ۹. و هزار عمره ۱۰. و هزار شهید از شهدای بدر ۱۱. و هزار روزه دار ۱۲. و هزار صدقه مقبوله ۱۳. و هزار آزاد کردن بنده و اگر در همان سال زیارت از دنیا برود ۱۴. حضور ملائکه رحمت در هنگام مرگ، تغسیل، تکفین ۱۵. استغفار ملائکه ۱۶. تشییع ملائکه ۱۷. وسعت قبر تا دیدگاه چشم ۱۸. نجات از فشار قبر ۱۹. امان از نکیر و منکر ۲۰. سیراب شدن از حوض کوثر آثار اخروی: اگر پای پیاده برود ۲۱. برای هر قدم یک ثواب ۲۲. برای هر قدم یک گناه پاک می شود ۲۳. با هر قدم یک درجه بالا می رود. ۲۴. ملائکه او را از کربلا بدرقه می کنند. ۲۵. ملائکه او را ولی الله خطاب می کنند. ۲۶. ملائکه او را از حزب الله و حزب رسول الله خطاب می کنند. ۲۷. ملائکه به او وعده می دهند هرگز آتش جهنم را نخواهی دید. آثار اخروی اگر پیاده برود ۲۸. برای هر قدم ثواب آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل به او عطا می شود. ۲۹. از در خانه که خارج می شود چهار هزار فرشته را مامور وی می‌کند تا آن زمانی که به بارگاه حسین علیه السلام می‌رسد، بر وی صلوات می‌فرستند. ۳۰. بر هر قدم ثواب شهید در خون غلتیده نماز زیارت: ۳۱. بر هر رکعت ثواب هزار حج و عمره ۳۲. هر رکعت ثواب آزاد کردن هزار اسیر ۳۳. هر رکعت گویا همراه پیامبر مرسل جنگیده است. هنگامی که از قبر فاصله می گیرد: ۳۴. ندا می آید عمل از سر گیر! اگر در همان سال از دنیا رود: ۳۵. قبض روح او را خدا به عهده می گیرد. اگر به سلامت برگردد: ۳۶. همراهی فرشتگان با زائر تا خانه وی و استغفار برای او در طول مسیر ۳۷. حضور فرشتگان بر در خانه زائر و نوشتن ثواب تسبیح ملائکه برای زائر تا دم مرگ ۳۸. حضور فرشتگان در کنار قبر زائر تا روز قیامت و نوشتن ثواب تسبیح ملائکه برای زائر ۳۹. یک حج دیگر انجام بدهی (۲۰ حج) می شود ثواب یک زیارت امام حسین علیه السلام ۴۰. محشور شدن با امام حسین علیه السلام برای تو محبوب تر است یا ثواب بیست حج؟ ۴۱. زیر پرچم امام حسین علیه السلام تا بهشت ۴۲. ثواب صد حج همراه با رسول خدا صلی الله علیه وآله ۴۳. شفاعت زائران دست هرکه را دوست دارید بگیرید ۴۴. شفاعت زائر از کسانی که آتش جهنم بر آنها واجب شده غیر از ناصبی ۴۵. شاد کردن دل رسول خدا و امیرالمومنین و فاطمه زهرا سلام الله علیهم . سایه اش بر هر چه می افتد او را دعا می کند. ۴۷. نور خورشید که بر زائر می افتد گناهانش را می خورد ۴۸. ثوابی که شهید در خون غلتیده هم به آن نمی رسد. ۴۹. اگر در فرات غسل زیارت کند از رستگاران نوشته می شود. ۴۹. اگر در فرات غسل زیارت کند از رستگاران نوشته می شود. ۵۰. اگر به اباعبدالله سلام کند از فائزین نوشته می شود. ۵۱. نماز زیارت را که بخواند فرشته ای سلام و پیغام رسول خدا صلی الله علیه و آله را به او می رساند ... ۵۲. بخشش گناهان گذشته و آینده (به معنای خاص آن) ۵۳. قبول شفاعت زائر درباره ۷۰ نفر ۵۴. برای هر قدم خود زائر و مرکب او نوشتن هزار حسنه پاک شدن هزار سیئه و ترفیع هزار درجه ۵۵. از زائر امام درباره گناهانش سوال نمی شود ۵۶. اگر ثواب زیارت امام حسین علیه السلام گفته می شد مردم حج را تعطیل می کردند ... ۵۷. ثواب ۹۰ حج از حج های رسول خدا با عمره های آن ۵۸. زیارت هر ماهه: ثواب صدهزار شهید از شهدای بدر ۵۹. زیارت با معرفت، ثواب صد بار حج انجام دادن با رسول خدا ۶۰. ثواب هزار حج با رسول خدا صلی الله علیه وآله کانال «از شرح بی نهایت» https://eitaa.com/azsharhebinahayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸«وحدت حسینی» ✏️ رهبر انقلاب: در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است. ✏️ چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور [بلکه] از کشورهای مختلف، و نه فقط از یک فرقه‌ی اسلامی [بلکه] فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی [است]. حسین اجتماع عظیمی را درست میکند. ✏️ این دلها با هزاران گام در راه است، همه حرکت میکنند، همه راه می‌افتند به سمت آن معدن و سرچشمه‌ی معنویّت و آزادگی، و این را به رخ دنیای مادّیِ امروز میکشند. و این ان‌شاء‌الله روز‌به‌روز بایستی حرکت بیشتری بکند و گسترش بیشتری پیدا کند، و البتّه عمق بیشتری هم پیدا کند. ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
18. نکاتی پیرامون مقتل اربعین.pdf
227.9K
✍نکاتی کوتاه درباره مقتل اربعین و مسایل مربوط به آن 🔸نقل مطالب کوتاه مقاتل درباره اربعین 🔸کوتاه درباره بازگشت قافله 🔸کلام سید ابن طاووس درباره الحاق رأس مبارک سید الشهدا به بدن مطهر ایشان 🔴 متن روضه مکتوب اربعین 🔴چند شعر درباره اربعین 🔴 لیست اشعار اربعین🔴 ✅کانال روضه های مکتوب @rozehayemaktoub ✅ کانال متن روضه (منبع متون روضه های مکتوب): @rozehayemaktoubb
صفحه دوم فهرست آثار دنیوی و اخروی آثار دنیوی: ۷. طولانی شدن عمر ۸. شفای بیماری ۹. از بین رفتن اندوه انسان ۱۰. گشایش نزدیک ۱۱. دفع بلا آثار اخروی: ۶۱. مصافحه با رسول خدا صلی الله علیه وآله ۶۲. بخشش گناهان ۷۰ ساله ۶۳. دعای ۷۰ هزار فرشته ۶۳. حضور حضرت زهرا سلام الله علیها و استغفار ایشان ۶۴. بهره مندی از ثواب نماز فرشته ها که یک نماز آنها مساوی با نماز صدهزار آدمی است ... ۶۵. «امان من النار لزوار الحسین لیلة الجمعة» ۶۶. نظر رحمت خاصه اباعبدالله الحسین علیه السلام به زائران ۶۷. دعا و استغفار حضرت و درخواست دعا از امیرالمومنین علیه السلام برای زائران ۶۸. نشانی بر چهره زوار حسین علیه السلام در قیامت ۶۹. پیامبر و امیرالمومنین علیهماالسلام به همراه جبرائیل و میکائیل نجات دهنده زائران حسین علیه السلام ۷۰. ندای ملائکه الهی: زوار محبوب محبوب خدا را تقدیس کنید. ۷۱. ندای پیامبر: بشارت دهید به همراهی من در بهشت ۷۲. ندای امیرالمومنین علیه السلام من ضمانت می کنم برآورده شدن حاجت های شما را و رفع بلا در دنیا و آخرت ۷۳. دیدار پیامبر و امیرالمومنین علیهماالسلام از زائر ۷۴. غذای بهشتی هر صبح و شب برای زائر حضرت ۷۵. دعای امام صادق علیه السلام بر زوار امام حسین علیه السلام: بر اين صورت هاى آفتاب خورده، رحم كن، و نيز بر آن گونه هايى كه پیاپی بر قبر ابا عبد اللّه الحسين، گذاشته می شود؛ ۷۶. ۷۰۰ فرشته اطراف او را از منزل تا حرم و از حرم تا منزل می گیرند و بعد از زیارت او تا هنگام مرگ به زیارت او می آیند و بعد از مرگ او تا قیامت هر روز امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و ثواب آن برای او است. ۷۷. هیچ فضیلتی بالاتر از آن نیست. ۷۸. حقیقت آن را نمی شناسید. ۷۹. لطف و توفیق خاص خداوند ۸۰. مباهات کردن فرشتگان آسمان ۸۱. درخواست رحمت اهل بیت برای زائر ۸۲. شکر خداوند توسط امام به خاطر وجود زائران و مدح کنندگان و عزاداران ۸۳. هر کار خیر زائر یک میلیون برابر ثواب دارد. ۸۴. تجربه بچه دار شدن زنان نازا با زیارت قبر سیدالشهدا علیه السلام ۸۵. زیارت زنان امت، کمک و همراهی آنها با حضرت زهرا سلام الله علیها ۸۶. جلسه امام حسین علیه السلام با زوار در سایه عرش ۸۷. پیام اشتیاق حور العین به زوار و پاسخ آنان ۸۸. مباهات خداوند متعال به زائر حسین علیه السلام ۸۹. به عزت و جلال و بزرگی خود قسم که کرامت خود را در حق زائر امام واجب خواهم ساخت ۹۰. زیارت هر امام معادل زیارت رسول خدا صلی الله علیه و آله و زیارت امام حسین علیه السلام معادل زیارت خدای متعال ۹۱. در روز قیامت نوری بر او است که همه نور ها را می پوشاند. ۹۲. خداوند زوار او را اکرام می کند. ۹۳. امیرالمومنین علیه السلام ایستاده بر حوض کوثر و با زائر او مصافحه می کند و او را سیراب می سازد. . ثواب اقامت در کربلا هر روز در برابر ۱۰۰۰ ماه ۹۵. کافور و کفن بهشتی برای زائر درگذشته ۹۶. زائر در گذشته مانند مخلَصین پاک می شود. ۹۷. عوض شدن سرنوشت شقاوت به سعادت ۹۸. بدرقه جبرئیل و میکائیل و اسرافیل تا منزل زائر ۹۹. ندای روز قیامت: این زوار الحسین علیه السلام ۱۰۰. ورود به بهشت چهل سال قبل از سائر مردم
برای این فهرست خیلی وقت گذاشتم به نظرم اگر با دقت بخوانید (لا اقل خود فهرست را) نگاهتان به روایات زیارت خیلی کامل تر میشه راستش اصلا فکر نمی کردم اینهمه روایت داشته باشیم اینقدر زیاد هست که حتما یه سری آثار از قلم افتاده و واقعا مطالعه همه روایت فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام واقعا کار زمان بری هست توجه دارید که اگرچه فهرست آثار دنیوی ۱۱ تا شد اما هر کدامشان بی نهایت است مثلا برآورده شدن حاجات مگر تعداد دارد؟ یا دفع بلا یا شفای بیماری یا برطرف شدن غم و ... آثار اخروی هم تا حدی سعی شد تکراری ها یکی شود و چه بسا در هر مورد بهترینش را آوردیم