eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 🗯حجه الاسلام 🧙‍♂ و و 🧙‍♂ همگی پیشکش به درویشان 🔆 گوی یکصد و ده بار 🔆 خالصانه نه چون ریا کاران 🗣 که بهترین است 🗣هست وِرد تمامی خوبان 👺 و دزدِ این راهند 👺هان بپرهیز شیعه از اینان 🕌 داد ، هشدار بر همه ی شیعه 🕌 ضامن آهو ، حضرت سلطان ❌ که نباشد زما کسی که نکرد ❌ ردّ بر صوفیه به دل و زبان 🎃 چیست صوفی گری ،حماقت محض 🎃 یا از ریاکاران ☯صوفی است، مسلکش باطل ☯ چه بگویی، چه ⚠️مسلک اهل بیت راه خداست ⚠️نه سراب و‌ ، ، 👹 همگی فرقه های گمراه اند 👹 بدتر از اینان 🌀راه : راه است 🌀و‌تصوف : 🔥همه آداب صوفیان ، بدعت 🔥همه اطوارشان ، ناهمسان 🥁سنّت مصطفی نداشت 🥁 و‌ کو‌ کجاست در قرآن⁉️ 🌠حامد از صاحب الزمان گوید 🌠نه ز و و فلان 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 ⚠️از جمله ی ی صوفیه ترک شارب زدن است که اکثر به آن ملتزمند و معلوم نیست از کجا سرچشمه گرفته. ❌این به می گویند؛ مولا علی بن ابی طالب آب سر ناف رسول خدا را هنگامی که او را غسل می داد آشامید و دیگر شارب خود را نگرفت ما هم اقتدا به مولا کردیم. ❎حتماً و جزماً این نسبت، دروغ است آن حضرت تا هنگام شهادت شارب خود را می گرفت. 🔻واعظی در منبر می گفت : چنین می گویند، بالفرض علی را آشامیده، خود را معاذالله نمی گرفت، تو آب ناف کدام کس را خوردی که شارب خود را نمی گیری، شاید آب زیر ناف مرا خورده ای که شارب خود را نمی گیری! مجلس یک پارچه خنده شد.😂 ------------------- 📚کشف الاشتباه در کجروی اصحاب خانقاه ص۲۲۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812410942830413355.pdf
3.43M
📒 🏵فصلنامه شماره ۸ 📆 تاریخ چاپ: اسفند ماه ۱۳۸۷ 🔹ایدئولوژی اسلامی ✍آیه الله سید حسن 🔸 عرفان اسلامی و عارف حقیقی ✍ مرجع عالیقدر 💠 چیست، کیست⁉️ ✍آیت الله 🔸 مقالاتی در نقد عرفان و فلسفه رایج ✍ سید جعفر موسوی اصفهانی 🔅در نباید خصوصیات اخلاقی و معنوی افراد مورد توجه قرار گیرد، بلکه معیار ،عقل صریح و دلیل منطقی بیّن و آشکار است، چه بسا افرادی با عقائد انحرافی مانند ، قادر بر امور غیر عادی و اِخبار از ضمیر و مخفیّات و... باشند. 💠نقدی بر کتاب تالیف 🔹تلازم ✍شیخ جواد کربلایی 💡آیا هر شیعه وسنی که اهل بیت را دوست دارد اهل نجات اند⁉️ (روایات زیبا وخواندنی) ✅ وماموریت اودر ایران بخشی از کتاب 🔹مبارزه با تشیع از راه تصوف و عرفان ✍ مصطفی اعتمادی 🔸 در قرآن و حدیث ✍حجت الاسلام معمار منتظرین 🔹رابطه دین و فلسفه(۲) ✍پروفسور 🔸 در عرفان قرآن و عترت ✍علی صافی اصفهانی ❄در دورانی که برای رونق بازار خود، هر بقّال و عطّار و خیّاط و کفّاش و گدای بینوایی را از فرش به کرسی عرش نشانده...و بر سر فروش کتاب های مملو از بافته ها و خود رقابت می کنند ، بیشتر از هر زمانی تشنگی به معارف قرآن وعترت احساس می شود. ✅ درباره ، ،، 📘💯 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 ❌جملاتی مثل "انا الحق" و "لیسَ فی جُبّتی سِوی اللهِ".....اگر چه گفتن این کلام حق است🤔 ◽️اما رسول اکرم صلی الله علیه وآله ،هرگز چنین نگفته است نفرمود : قل انا الله احد . ◽️ امیرالمومنین علیه السلام هم در خطبه های عمومی چنین نفرمودند. 📛 آری در ، برای معرفی ذات حق و وصول بنده به این گونه تعبیرات اشکال ندارد‼️ (۱) ♧♧♧♧♧ می گفت : اصل مطالب حلاج همان مطالب سایر است و چیز دیگری ندارد اما چون فاش کننده بود، خلقی را به فتنه و فساد انداخت و سرش را بالای چوبه دار برد. (۲) 🔊 جُرم حلاج بود.(۳) ❎چند نمونه از نامه های سید به (۴) 📄بسم الله الرحمن الرحیم مِن الله والی الله وفی الله وبالله والیه المرجع والمآب ... 📄بسمه تعالی مِن الله والی الله وباللهِ وفی اللهِ 📄یا مَن هُو اَنا واَنا هو، لا فرق بین انّیتی وهویتک الا الحدوثُ والقِدَمُ. 🚥🚥🚥🚥 ✴️ از نوشته ای با دست خط او یافتند، نوشته بود؛ 📄مِن الرّحمن الرّحیم الی فلان ابن فلان حلاج گفت: آن را من نوشتم! گفتند: ادّعای ربوبیت داری ⁉️ گفت: خیر ، ولی فاعلی جز خدا و من نیست ، دست آلتی است. وقتی به او گفتند : تو که می گویی من حقّم ، پس برای چه کسی نماز می خوانی⁉️ پاسخ داد: ما دانیم قدر ما را‼️(۵) ---------------- ۱و۲. روح مجرد ص۴۳۵ ۳. همان ص۴۳۸ ۴. همان ص ۵۰۵ - ۵۰۸ ۵.ادوار تاریخ تصوف ج۱ ص۲۶ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ ( متن عربی وسند ) 🔻عن السيّد المرتضى الرازيّ بسنده عن الإمام الحسن العسكريّ عليه السّلام انّه قال لأبي هاشم الجعفري؛ 🔰 يا أبا هاشِم! سَيأتي زمانٌ عَلى النّاسِ؛ 🔸وُجوهُهُم ضَاحِكَةٌ مُستَبشِرَةٌ وَ قُلوبُهُم مُظلِمَةٌ مُنكَدِرَةٌ، 🔹 السُّنَّةُ فيهِم بِدعَةٌ وَ البِدعَةُ فيهِم سُنّةٌ 🔸 المُؤمِنُ بَينَهُم مُحَقَّرٌ وَ الفاسِقُ بَينَهُم مُوَقّرٌ، 🔹 أُمَراؤهُم جاهِلونَ جائرونَ وَ عُلَماؤهُم في أبوابِ الظَّلَمَةِ سَائرونَ 🔸 أغنِياؤهم يَسرِقونَ زادَ الفُقَراءِوَأصاغِرُهُم يَتَقَدَّمونَ عَلَى الكُبَراءِ، 🔹 كُلُّ جَاهِلٍ عِندَهُم خَبيرٌ وَ كُلُّ مُحِيلٍ عِندَهُم فَقيرٌ، 🔸 لا يُمَيِّزونَ بَينَ المُخلِصِ وَ المُرتابِ وَ لا يَعرِفونَ الضَّأنَ مِن الذِّئابِ، 📛عُلَماؤهُم شِرارُ خَلقِ اللّهِ عَلى وَجهِ الأرضِ لِأنّهُم يَميلونَ اِلى الفَلسَفَةِ وَ التَّصَوُّفِ، 🔘 وَ أيمُ اللّهِ اِنّهُم مِن أهلِ العُدوان[ نسخه دیگر: أهلِ العُدولِ]وَ التَّحَرُّفِ، 🔘 يُبالِغونَ في حُبِّ مُخالِفينا وَ يُضِلّونَ شيعتَنا وَ مَوالينا، 🔘 فَإن نالوا مَنصَباً لَم يَشبَعُوا عَن الرّشاءِ وَ إن خُذِلوا عَبَدُوا اللّهَ عَلَى الرّياءِ، ⚠️ اَلا اِنّهم قُطّاعُ طَريقِ المُؤمنينَ وَ الدُّعاةُ اِلى نِحلَةِ المُلحِدينَ، فَمَن أَدرَكَهُم فَليَحذَرهُم وَ ليَصُن دينَه وَ إيمانَه،ثُمَّ قالَ: ✅ يا أبا هاشم، هذا ما حَدّثَني أبي عَن آبائِه عَن جعفرِ بنِ محمّدٍ عليهم السّلام وَ هُوَ مِن أسرارِنا فَاكتُمه اِلاّ عَن أهلِه. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍️چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▫️ در مستدرک الوسائل ج۱۱ ص۳۸۰ ▪️ در سفینة البحار،ماده صوف ▫️شیخ در اثنی عشریه ص۳۳ واثبات الهداه ج۴ص۲۰۴ ▪️میرزامحمد در الهدایا لشیعه ائمه الهدی ج۱ص۱۰۰ ▫️ محمد علی در خیراتیه ج۱ص۴۱ ص۱۲۶ وسنّه الهدایه ص۴۶۶ ▫️محمود (کرمانشاهی) در ، تنبیه اول ص۶۳ ▪️محمدجعفر در البراهین القاطعه ج۲ ص۳۴۶ ▫️آیه الله در جامع احادیث الشیعه ج۱۳ ص ۳۷۷ ▪️آیه الله در موسوعه الامام العسکری ج۴ص۴۶۰ ▫️آیه الله در بیان الفرقان ج۱ ،(طریقه سوم ؛کشف و ریاضت)ص۱۰ ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ( ایشان همه روایات مذمت صوفیه در کتاب حدیقه الشیعه را معتبر می دانند) ▫️ آیه الله در درس خارج فقه ،کتاب الوقف ۹۵/۱۰/۲۸ 🌐http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/95/951028/%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%86%20%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87%20%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%81 -------------------- 📚حدیقه الشیعه ، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸
⛅️ ( ترجمه ) 🔻سید مرتضی با سند از امام عسگری علیه السلام نقل کرده که حضرت خطاب به ابوهاشم جعفری فرمودند : 🌘ای ابو هاشم، به زودی روزگاری بر این مردم خواهد آمد که ، 💥چهره هایشان خندان و شاداب و قلب هایشان تیره و تار باشد. 💥 در میان ایشان، وبدعت در نزدایشان سنت باشد. 💥 در میان آنان تحقیر شده، و در میان آنان عزت و احترام یابد . 💥 ایشان، نادان وستمگر، و عالمان دینی شان بر دربِ ظالمان، روانه باشند . 💥 ایشان ،زاد وتوشه فقیرانشان را به برند. 💥 خُرد ایشان بر بزرگانشان پیشی می گیرند. 💥هر بی سوادی درنزد آنها خُبره و صاحب نظر باشد و همه ایشان ، در فقر ومحرومیت به سر برند. 💥میان و فرقی نمی نهند و گرگان را از گوسفندان باز نمی شناسند، ❌علما واندیشمندان آنها(مردم ) ، بدترین خلق خدا بر روی زمین اند؛ زیرا به و گرایش می یابند.💯 ❌به خدا قسم که آنها [ نسخه دیگر : اهل رویگردانی از دین خدا]و و [در آن] اند. ❌در به دشمنان ومخالفان ما می کنند و[ اینگونه] شیعیان و دوستان ما را به گمراهی می کِشند. ❌اگر به مقام و منصبی برسند ، از سیر نمی شوند و اگر [درمیان مردم جایگاهی نیابند،] با به روی می آورند. ✅ آگاه باشید که ایشان اند [و آنان را از باز می دارند.] و به (بی دین) ،دعوت می کنند . ⚠️ پس هر که با ایشان مواجه گردید ، باید مراقب [ انحرافات] آنها باشد و دین و ایمان خود را[از ایشان] حفظ نماید.♨️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 ♦️سپس حضرت فرمودند : 🌸ای ابو هاشم ❗️ 🔹 این آن چیزی است که پدرم برایم نقل فرمود و پدرم از آباء [ طاهرین]اش از جعفر بن محمد [علیهم السلام] روایت می نمود. 🔸این [حدیث] از ماست؛ پس آن راپنهان بدار و جُز برای اهلش تعریف نکن❗️ 🆔 @safiresheytan🕸
⛅️ (جمع بندی) ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈 دارای سند و پشتوانه تاریخی اند. درباره منبع و روایت فوق می گوید ؛ ✍این حدیثی است که سیّد ما، ابن الداعی الحسنی الرازی به خود از - رضوان الله تعالی علیه - روایت می کند و او از "احمد بن محمد بن الحسن بن الولید" و او از پدرش "محمد بن الحسن" و او از "سعد بن عبد الله" و او از "محمد بن عبد الجبار" و او از امام عسکری روایت می کند. 👈 منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد بلکه ماخذ اولیه روایات مذمت صوفیه کتاب " تالیف بوده و علماشیعه در قرن های بعدی ، این روایات را از آن کتاب نقل می کردند. 📍شیخ مفید قرن ۴ 📍سید مرتضی قرن ۴و۵ 📍مقدس اردبیلی قرن ۱۰ 👈 ۶ امام معصوم، از امام صادق علیه السلام (م ۱۴۸ ه ق) گرفته تا امام عسکری علیه السلام( م ۲۶۰)] در طول یک قرن ، با و مخالفت می ورزیدند و شیعیان را از گرایش به برحذر می داشتند. 🌟میتوانیم این حدیث را به جهت آن، بنامیم. 💯 👈 از فلسفه و تصوف به جهت رفتار بد برخی و نبوده، بلکه مخالفت ایشان با ذات این علوم و ست که ارائه می دهند ؛ ❇️ "لام تعلیل" در حدیث، ⬅️ لِاَنَّهم یَمیلونَ گواه بر این مدّعاست، که علّت آنهاست. 👈هر نوع در محکوم است ودر این جهت فرقی میان جَهَله صوفیه ومحققین ، ایشان نیست . 👈 تقارن فلسفه وتصوف درکلام امام ممکن است ، اشاره به داشته باشد. 💢فلسفه نقطه آغاز ومَعبر بسیاری از کسانی بوده که به تصوف گرائیده اند. 👈 بر اساس پیش بینی معصوم ، متاسفانه گرایش به فلسفه وعرفان ( تصوف) در آخر الزمان ( و ) رو به فزونی است و سرانجام خواهد گردید . 👈 نفوذ مبانی صوفیانه در حوزه ها علمیه بسیار خطرناک است زیرا با لباس دین ، شیعیان را گمراه می سازد و مردم را تشخیص نخواهند داد. 👈 با 🔘 تمجید از و شیعه خالص خواندن ایشان و 🔘 و آیات و روایات و ایجاد ، سعی دارد ، را جای بزند. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا