eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
بهل ذکر چشمان خونریز را بمان فکر زلف دل آویزرا دل و جان بیاد خدا زنده دار بحق چیز کن این دو ناچیز را اگر مستی آرزو با شدت بکش ساغر عشق لبریز را زحق عشق حق و میطلب بزن بر دل این آتش تیز را گذر کن زشیرین لبان حجاز بیاد آر فرهاد و پرویز را بجد باش در طاعت شرع و عقل مهل رسم و پرهیز را مکدر چو گردی بخوان شعر حق حق تلخ شیرینی آمیز را بروز دلت غم چو زور آورد بجو مطرب شادی انگیز را چو در طاعت افسرده گردد تنت بیاد آر عباد شب خیز را ( خوان را) بدل میرسان دم بدم چو بر مرکب آسیب مهمیز را چو رازی نهی با کسی درمیان بپرداز از غیر دهلیز را حجابت زحق نیست جز چیزو کس حذر کن زکس دور کن چیز را نماند آدمی خو بپالیز دهر بگاوان بماندند پالیز را خدایا اگر چه نیرزد بهیچ بچیزی بخر ناچیز را ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
يَا مَنْ لَا تَنْقَضِي عَجَائِبُ عَظَمَتِهِ اى آن كه، شگفتى‏هاى عظمتش به پايان نمى‏رسد! 👌 دعای https://eitaa.com/sahife2/40226 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 28 23 🔴 پارس كننده‏ در آمريكاى مركزى يك نوع پرنده شبيه كلنگ وجود دارد كه مانند سگ پارس مى‏كند و روستاييان از آن استفاده مى‏نمايند و اين پرنده با صداى خود به مرغان خانگى فرمان مى‏دهد و آنها را براى تغذيه هدايت مى‏كند و مرغ‏ها را شب به لانه مى‏آورد و به وسيله آواز آنها را مى‏خواباند و يا از خواب بيدار مى‏كند، و به مجردى كه خطرى متوجه مى‏شود، مثلًا عقاب يا سگ و گربه وحشى نزديك مرغ‏ها شوند يك نفير شديد به عنوان اعلام خطر مى‏كشد و با صداى مخصوص به دشمن حمله مى‏كند و با وجودى كه منقار خيلى كوتاه دارد و فاقد چنگال است هميشه طرف را مغلوب مى‏سازد! 👈 ادامه دارد ... تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏4، ص: 206 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 28 24 🔴 پرنده آكسى كلوپ‏ عملى كه پرنده آكسى كلوپ هنگام تخم گذارى انجام مى‏دهد بسيار محيّر العقول است. يكى از دانشمندان فرانسه به نام «وارد» درباره اين حيوان مى‏گويد: من در حالات اين پرنده مطالعاتى كرده‏ام، از خصايص او اين است كه وقتى تخم گذارى او تمام شد مى‏ميرد، يعنى هرگز روى نوزادان خود را نمى‏بيند، همچنين نوزادان هيچگاه روى پر مهر مادران خود را نخواهند ديد. هنگام بيرون آمدن از تخم، به صورت كرم‏هايى هستند بى بال و پر كه قدرت تحصيل آذوقه و مايحتاج زندگانى را نداشته و حتى قدرت دفاع از خود را در مقابل حوادثى كه با حيات آنها مى‏جنگد ندارند، لذا بايد تا يك سال به همين حالت در يك مكان محفوظى بمانند و غذاى آنها مرتب در كنار آنها باشد. به همين جهت وقتى مادر احساس مى‏كند كه موقع تخم گذارى او فرا رسيده است قطعه چوبى پيدا كرده و سوراخ عميقى در آن احداث مى‏كند، سپس مشغول جمع آورى آذوقه مى‏شود و از برگ‏ها و شكوفه‏هايى كه قابل استفاده براى تغذيه نوزادان او مى‏باشد به اندازه آذوقه يكسال به جهت يكى از آنها تهيه كرده و در انتهاى سوراخ مى‏ريزد، سپس يك تخم روى آن مى‏گذارد و سقف نسبتاً محكمى از خميرهاى چوب بر بالاى آن بنا مى‏كند، باز مشغول جمع آورى آذوقه مى‏شود و پس از تأمين احتياجات يك سال براى يك نوزاد ديگر و ريختن آن در روى اتاق اول، تخم ديگرى در بالاى آن گذارده و طاق دوم را روى آن مى‏سازد، به همين ترتيب چندين طبقه را ساخته و پرداخته و بعد از اتمام عمل مى‏ميرد! فكر كنيد اين پرنده ضعيف از كجا مى‏داند كه نوزادان او چنين احتياجاتى را دارند، و اين تعليمات را از كه آموخته؟ آيا از مادر خود آموخته در حالى كه هرگز روى او را نمى‏بيند؟ يا اين كه به تجربه دريافته؟ با اين كه اين عمل در طول زندگانى او يك مرتبه بيشتر رخ نخواهد داد، آيا نبايد اعتراف كرد كه اين كار صرفاً متّكى به يك الهام غيبى و غريزه‏اى است كه دست قدرت و عظمت خداوند دانا در وجود او قرار داده است، خداوندى كه عجايب عظمت او تمام شدنى نيست. «يا مَنْ لا تَنْقَضى عَجائِبُ عَظَمَتِه» 👈 ادامه دارد ... تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏4، ص: 206 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 28 پایانی 🔴 من علاقه داشتم بيش از اين در اين زمينه توسن قلم را به جولان آورم، ولى فكر كردم مشت را نمونه خروار قرار دهم بهتر است تا از مسائل ديگر در حدّى كه لازم است باز نمانم. شرح حيات اعجاب‏انگيز جانوران را در كتاب‏هاى «نشانه‏هايى از او»، «نطق و شعور جانوران»، «شگفتى‏هاى آفرينش»، نوشته‏هاى موریس ، «دنياى زير اقيانوس‏ها»، «شگردهاى طبيعت»، «راز آفرينش انسان»، «مجلّه شكار و طبيعت» و ساير كتب مربوط ملاحظه كنيد، باشد كه از اين رهگذر به گوشه‏اى از عظمت قدرت حضرت ربّ العزّه واقف گرديد. خداوند بزرگ در بسيارى از آيات قرآن مجيد، اوضاع عالم هستى، جهان نباتات و عالم حيوانات را از نشانه‏هاى قدرت و اراده و حكمت و عظمت خود دانسته و انسان را به مطالعه در آثار قدرتش فراخوانده و او را به درك حقايق هستى براى يافتن هستى آفرين تشويق كرده است. لازم است با قرآن مجيد انس بگيريد و عقل تشنه خود را از اين چشمه پرفيض الهى سيراب نماييد. 👈 ادامه دارد ... تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏4، ص: 206 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
📔 زندگی و آثار موریس ؛ شاعر نمادگرا و نویسنده شاهکارهای جاویدان ادبی جهان 👈 لطفا روی اعداد " 1 2 3 4 " کلیک کنید ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 دعای صحیفه‌ی سجادیه را مکرر در مکرر بخوانید. 👤 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز عید و روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز عید و روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عید قربان و روز جمعه: 🔹اللَّهُمَّ إِلَيْكَ تَعَمَّدْتُ بِحَاجَتِى، وَ بِكَ أَنْزَلْتُ الْيَوْمَ فَقْرِى وَ فَاقَتِى وَ مَسْكَنَتِى، وَ إِنِّى بِمَغْفِرَتِكَ وَ رَحْمَتِكَ أَوْثَقُ مِنِّى بِعَمَلِى، وَ لَمَغْفِرَتُكَ وَ رَحْمَتُكَ أَوْسَعُ مِنْ ذُنُوبِى، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَوَلَّ قَضَاءَ كُلِّ حَاجَةٍ هِىَ لِى بِقُدْرَتِكَ عَلَيْهَا، وَ تَيْسِيرِ ذَلِكَ عَلَيْكَ، وَ بِفَقْرِى إِلَيْكَ، وَ غِنَاكَ عَنِّى، فَإِنِّى لَمْ أُصِبْ خَيْرا قَطُّ إِلا مِنْكَ، وَ لَمْ يَصْرِفْ عَنِّى سُوءا قَطُّ أَحَدٌ غَيْرُكَ، وَ لا أَرْجُو لِأَمْرِ آخِرَتِى وَ دُنْيَاىَ سِوَاكَ🔹 🔸خدايا! با نيازمندى آهنگ تو كردم. در اين روز، درويشى و تهيدستى و بيچارگى خود را پيش تو آوردم. دلگرمى من به آمرزش و بخشايش تو بيشتر است از عمل خودم، چون كه آمرزش و رحمت تو بيشتر از گناه من است، پس درود بر محمد و آل او فرست، و خود تو حاجت مرا برآور كه بر آن قدرت دارى و بر تو آسان است. من نيازمند تواءم و تو از من بى نيازى، من به هيچ خيرى نرسم مگر از جانب تو و هیچ كس شرى را از من باز نگرداند مگر تو، و براى كار دنيا و آخرت از كسى اميد ندارم غير تو🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مختصر الهى، نيازم را به درگاه تو آوردم، و بار فقر و فاقه و تهيدستى خود را بر در خانه ‏ات نهادم، و من به مغفرت و رحمتت مطمئن ‏ترم تا به عمل و كار خود، و آمرزش و رحمتت از گناهان من وسيع‏تر است، پس بر محمد و آلش درود فرست، و خود عهده ‏دار روا كردن هر حاجتى كه مرا هست باش به خاطر قدرتى كه بر روا كردن آن دارى و آسان بودنش بر تو، و به خاطر نيازم به حضرتت، و بى ‏نيازيت از من، زيرا من هرگز به خيرى نرسیده ‏ام مگر از جانب تو، و هرگز احدى از من شرى را برنگردانده غير تو، و در امر آخرت و دنيايم به كسى جز تو اميد ندارم. «اللهم اليك تعمدت بحاجتى. و بك انزلت اليوم فقرى و فاقتى و مسكنتى. و انى بمغفرتك و رحمتك اوثق منى بعملى. و لمغفرتك و رحمتك اوسع من ذنوبى. فصل على محمد و آل محمد». تعمدت، اى: قصدت. يعنى: بار خدايا، به سوى تو قصد كردم به حاجتى كه دارم. و به تو فرود آوردم درويشى و احتياج و مسكنت خود را. و به درستى كه من به مغفرت و آمرزش و رحمت تو استوارترم از خود به كردار خود. و هر آينه آمرزش تو و رحمت تو وسيعتر از گناهان من است. پس افاضه كن رحمت را بر محمد و آل او. «و تول قضاء كل حاجه هى لى بقدرتك عليها و تيسير ذلك عليك، و بفقرى اليك و غناك عنى». و متولى برآوردن هر حاجتى كه مراست بشو، به توانايى تو بر واكردن حاجت و آسان بودن آن بر تو، و به درويشى و احتياج من به سوى تو و بى ‏نيازى تو از من. «فانى لم اصب خيرا قط الا منك». «قط»- بفتح القاف و ضم الطاء المشدده- معناه الزمان الماضى. يعنى: زيرا كه من نداشته ‏ام نيكويى هرگز مگر از تو. «و لم يصرف عنى سوءا قط احد غيرك». و برنگردانيده است و تغيير نداده است از من بدى هرگز هيچ كس غير از تو. «و لا ارجو لامر آخرتى و دنياى سواك». قد روى «سواك» مثلثه السين هنا. (يعنى:) و اميد ندارم به كسى از براى امر آخرت و دنياى خود. به غير از تو. ادامه دارد ... ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
💥 1 تا 5 👤استاد ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
jpg2pdf.pdf
1.67M
دعای سیدالساجدین(ع) " هنگام " دعا 👌متن و صوت دعا 👇 📋 https://b2n.ir/652186 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی تأثیر بر پاکدامنی قَالَ (علیه السلام): مَا زَنَى غَيُورٌ قَطُّ. امام علی که درود خدا بر او باد در غيرتمندى و ترك فرموذند : غيرتمند هرگز زنا نمى كند. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ غيرتمند، عمل منافى عفت انجام نمى دهد: 📜 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته دقيقى اشاره كرده مى فرمايد: «انسان غيرتمند هرگز زنا نمى كند»؛ (مَا زَنَى غَيُورٌ قَطُّ). زيرا كسى كه كارى را در حق ديگران مى پسندد به ناچار در حق خود نيز خواهد پسنديد و كسى كه درباره محارم خود عملى را روا نمى دارد درباره محارم ديگران نيز روا نخواهد داشت. بسيار شده است كه افرادى مى گويند: ما مى خواهيم به نواميس ديگران نگاه كنيم. به آنها گفته مى شود: آيا دوست داريد به نواميس شما نگاه كنند؟ هنگامى كه اظهار تنفر مى كنند به آنها گفته مى شود: پس به نواميس ديگران نگاه نكنيد. «غيور» صيغه مبالغه از ماده «غَيرت» (بر وزن حيرت) است به معناى ناخوش داشتن و تنفر از تجاوز ديگران به ناموس انسان و ورود در حريم اوست و گاه به معناى وسيع كلمه در غير موارد ناموسى نيز به كار مى رود و فرد غيرتمند به كسى گفته مى شود كه حاضر نيست ديگرى به افتخارات او لطمه وارد كند؛ خواه افتخارات مادى باشد يا معنوى. به هر حال، گفتار حكيمانه امام عليه السلام گفتارى است كه كاملاً هماهنگ با منطق عقل است، زيرا انسان غيور؛ يعنى كسى كه نسبت به تجاوز ناموسش حساسيت فوق العاده دارد، نواميس ديگران را نيز به همان چشم نگاه مى كند و هرگز راضى نمى شود به نواميس مردم تجاوز كند. به همين دليل، غيرت، او را از آلوده شدن به اعمال منافى عفت بازمى دارد. حتى حاضر نيست به همسر يا خواهر و مادر ديگرى نگاه كند، زيرا نسبت به نگاه ديگران به همسر و خواهر و مادرش احساس تنفر مى كند. از واژه هايى كه به عنوان فضيلتى اخلاقى در منابع اسلامى ديده مى شود است. غيرت، در اصل به معناى يك احساس فوق العاده درونى است كه انسان را به دفاع شديد از امورى كه متعلق به اوست وامى دارد؛ خواه امور معنوى باشد مانند دين و آيين و يا امور مادى مانند عِرض و مال و ناموس ومملكت. اين احساس در همه انسانها با تفاوتهايى وجود دارد و اگر به صورت افراطى درنيايد يكى از فضايل مهم و كارساز است. از سويى ديگر، اگر براثر تكرار اعمال منافى غيرت، تضعيف شود و به بيان ديگر انسان، بى غيرت و يا ازنظر غيرت ضعيف گردد اين خود يكى از رذائل خطرناك اخلاقى به شمار خواهد آمد. در آيات قرآن اشاراتى به اين مسئله ديده مى شود؛ ولى به طور صريحتر در روايات اسلامى آمده است؛ از جمله در حديثى از پيغمبر اكرم عليه السلام مى خوانيم كه فرمود: «إنّى لَغَيُورٌ وَاللّهُ عَزَّوَجَلَّ أغْيرُ مِنى وَ انَّ اللّه تَعالى يُحِّبُ مِنْ عِبادَهَ الْغَيُورَ؛ من غيرتمندم و خدا از من غيورتر است و خدا بندگان غيورش را دوست دارد». در حديث ديگرى از همان بزرگوار آمده است كه فرمود: «انَّ الْغيرَةَ مِنَ الاْيمان؛ غيرت از ايمان است». (دليل آن هم روشن است: ايمان، انسان را به حفظ ناموس و افتخارات و آيين خود دعوت مى كند، بنابراين غيرت جزء ايمان است). در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است: «انَّ اللّهَ غَيُورٌ يُحِبُّ كُلَ غَيُورٍ وَلِغيرَتِهِ حَرَّمَ الْفَواحِشَ ظاهِرَها وَباطِنَها؛ خدا غيور است و هر غيورى را دوست دارد وبه دليل غيرتش تمام كارهاى زشت را اعم از آشكار و پنهان تحريم كرده است». بنابر اين روايت و بعضى از روايات ديگر، غيرت از اوصافى است كه هم در خداى تعالى و هم در انسانها وجود دارد البته با اين تفاوت كه غيرت در خداوند به معناى نهى از كارهاى زشت و ناپسند و در انسانها به معناى دفاع از حريم خانواده و دين و آب و خاك است. درباره غيرت، سخن بسيار است و اين بحث را با حديثى درباره «جعفر بن ابى طالب» پايان مى دهيم. در حديثى آمده است كه جبرئيل به پيغمبر اكرم عليه السلام خبر داد كه «جعفر بن ابى طالب» صفات برجسته اى در زمان جاهليت داشت كه خداوند به سبب آن از وى قدردانى كرد. «مِنْها عَدَمُ زِناهُ لِغَيْرَتِهِ كَعَدَمِ شُرْبِهِ لِعِزَّتِهِ كَعَدَمِ كِذْبِهِ لِشَرَفِهِ؛ از جمله اينكه به سبب غيرت، دامنش آلوده بى عفتى نشد وبه سبب حفظ عزتش هرگز شراب ننوشيد و به سبب شخصيتش هرگز دروغ نگفت». 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره واقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لاَ تُقَتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى‏ يُقَتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِنْ قَتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَآءُ الْكَفِرِينَ و آنها را (بت‌پرستانى كه از هیچ جنایتى ابا ندارند،) هركجا یافتید بكشید و از (مكّه) همان جایى كه شما را بیرون كردند، آنها را بیرون كنید و فتنه (شرك و شكنجه) از قتل بدتر است. و نزد مسجدالحرام با آنها جنگ نكنید، مگر آنكه آنها در آنجا با شما بجنگند، پس اگر با شما جنگ كردند، آنها را (در آنجا) به قتل برسانید. چنین است جزاى كافران. این آیه فرمان قتل و اخراج مشركان را از مكّه صادر و دلیل آن را چنین بیان مى‌كند كه آنان سالها شما را شكنجه و آواره كرده‌اند و شكنجه از قتل سخت‌تر و شدیدتر است. پس شما نباید در مبارزه و جنگ با آنها سستى نشان دهید. 1- مقابله به مثل و خشونت با دشمن در مواردى لازم است. «واقتلوهم» 2- دفاع عادلانه، تنها جبهه و جنگ نیست. «و اقتلوهم حیث ثقفتموهم» 6- همانگونه كه در اصلِ جنگ نباید شما پیش دستى كنید، در شكستن مقدّسات هم نباید شما پیش دستى نمائید. «حتى یقاتلوكم» 🔗 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2