eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 « حضرت علیهاالسلام » ✍️استاد اصغر ❇️حضرت فاطمه سلام الله علیها بنیانگذار نهضتی است که هنوز ادامه دارد، او با ارائه خود جبهه‌ ی را گشود تا پس از رحلت رسول خدا صلوات الله علیه و آله اسلام و حاکمیت اسلام در تاریخ گم نشود و آرام‌آرام معنی خود را بیابد. و جبهه‌ای که او گشوده هم‌اکنون در حال پیشروی است تمام تلاش این کتاب برای روشن نمودن مسائلی بوده است که فاطمه سلام الله علیها در جهت‌گیری اصلی خود مقابل ظهور انحراف در صدر اسلام به کار برده است و راهی را به بشریت عرضه نموده است که به ظهور حضرت مهدی منتهی خواهد شد... مسلم دیانت از سیاست جدا نیست، ولی آن سیاستی که منشأ اعمال حکیمانه شود و در هر مرحله‌ای از تاریخ بهترین موضع‌گیری را انجام دهد مخصوص اهل بیت است و با دقت هرچه بیشتر در جملات حضرت زهرا در خطبه ایشان معنی سیاست‌مداری واقعی و اصیل را دریافت خواهیم کرد. 👈شما میتوانید آنرا قاونی و از دریافت کنید https://taaghche.com/book/572 زهرا سلام الله علیها ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی ✳️ ترک دنیا و کسب بهشت 👈 و قَالَ (عليه السلام): أَلَا حُرٌّ يَدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَيْسَ لِأَنْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ، فَلَا تَبِيعُوهَا إِلَّا بِهَا. 👈 ( حضرت علی که درود خدا بر او باد فرمود:) آيا آزاد مردى نيست كه اين لقمه جويده حرام دنيا را به اهلش واگذارد؟ همانا بهايى براى جان شما جز بهشت نيست، پس به كمتر از آن نفروشيد. 👌 شرح این حکمت نورانی را در لینک زیر بخوانید: 👇 👈 تنها بهاى وجود انسان 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره بَلَى‏ مَنْ أَوْفَى‏ بِعَهْدِهِ وَاتَّقَى‏ فَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ‏ آرى، هر كس به عهد خویش وفا كند و تقوا داشته باشد، پس بى گمان خداوند پرهیزكاران را دوست مى دارد. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در پناه بردن به خدا : «2» اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ .. وَ مُتَابَعَةِ الْهَوَى ، وَ مُخَالَفَةِ الْهُدَى ، وَ سِنَةِ الْغَفْلَةِ ، وَ تَعَاطِي الْكُلْفَةِ ، وَ إِيثَارِ الْبَاطِلِ عَلَى الْحَقِّ ، وَ الْإِصْرَارِ عَلَى الْمَأْثَمِ ، وَ اسْتِصْغَارِ الْمَعْصِيَةِ ، وَ اسْتِكْبَارِ الطَّاعَةِ . خدايا! به تو پناه مى‏آوريم، از … و پیروی هوای نفس مخالفت هدایت و خواب غفلت‌ و انجام کار سخت و پرمشقت و " برتری دادن و گزینش باطل بر حق" و ‌ و کوچک شمردن نافرمانی و گناه و سنگین دانستن طاعت. دعای 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
14 مداومت و ✳️ گناه و معصيت معلول و محصول تخلّف از فرامين و دستورهاى حضرت حق و انبيا و ائمه و اولياى الهى است. گناه آتشى است كه با دست خود انسان بر خرمن فضايل و حسنات و حالات ملكوتى و احوالات ربّانيش مى‌افتد. گناه همچون خوره‌اى است كه از بر ريشه انسانيت مى‌افتد و تا از پا انداختن درخت كرامت از پا نمى‌نشيند. انبيا و اوليا از هر نوع گناهى اعم از كبيره و صغيره مردم را نهى مى‌كردند و به گناهان بزرگ وعده حتمى عذاب مى‌دادند. گناهكار مسرف بر نفس است و خداوند مردم مسرف را دوست ندارد: ﴿وَ لا تُسْرِفُوا إنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفينَ﴾ و از اسراف [در خوردن وخرج كردن‌] بپرهيزيد كه قطعاً خدا اسراف كنندگان را دوست ندارد. مسرف كه طبلى توخالى و اعمال و اخلاقش شيطانى و رفتار و اطوارش حيوانى است، از هدايت حق محروم و بى‌بهره مى‌باشد. ﴿إنَّ اللَّهَ لا يَهْدِى مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذّابٌ﴾ زيرا خدا كسى را كه اسراف‌كار و بسيار دروغگوست، هدايت نمى‌كند. بزرگان دين همچون شهيد ثانى و شيخ بهايى و امثال اين دو بزرگوار در كتب فقهى و دينى خود، بر اثر آيات و روايات، خطرات سنگين گناه را بازگو كرده و مردم را از كبيره و صغيره آن نهى كرده‌اند. اين مسائل وقتى است كه انسان پافشارى و اصرار و مداومت بر گناه نداشته باشد، ولى زمانى كه در عرصه مداومت بيفتد خطر همه جانبه مى‌شود تا جايى كه در تمام روزنه‌هاى رحمت به روى انسان بسته گشته و عذاب ابد براى آدمى مهيّا مى‌گردد. ﴿بَلى مَنْ كَسَبَ سَيِّئةً وَ أحاطَتْ بِهِ خَطيئَتُهُ فَاولئِكَ أصْحابُ النّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ﴾ [نه چنين است كه مى‌گوييد] بلكه كسانى كه مرتكب گناه شدند وآثار گناه، سراسر وجودشان را فرا گرفت، آنان اهل آتشند و در آن جاودانه‌اند. نجات براى كسانى است كه از گناه و اصرار و مداومت بر آن دست بردارند و به گفته قرآن مجيد وروايات به توبه حقيقى كه همان ترك گناه و تدارك و جبران كمبودهاى عبادتى گذشته است برخيزند. ﴿وَالذَّينَ إذا فَعَلُوا فاحِشَةً أوْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إلَّا اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلى ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُونَ* اولئِكَ‌ جَزاؤُهُمْ مَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ جَنّاتٌ تَجْرى مِنْ تَحْتِهَا الأْنْهارُ خالِدينَ فيها وَ نِعْمَ أجْرُ الْعامِلينَ﴾ و آنان كه چون كار زشتى مرتكب شوند يا بر خود ستم ورزند، خدا را ياد كنند و براى گناهانشان آمرزش خواهند؛ و چه كسى جز خدا گناهان را مى‌آمرزد؟ و دانسته و آگاهانه بر آنچه مرتكب شده‌اند، پا فشارى نمى‌كنند؛* پاداش آنان آمرزشى است از سوى پروردگارشان، و بهشت‌هايى كه از زيرِ [درختانِ‌] آن نهرها جارى است، در آن جاودانه‌اند؛ و پاداش عمل كنندگان، نيكوست. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 6 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ الْإِصْرَارِ عَلَى الْمَأْثَمِ 🙏 خدايا! به تو پناه مى‏آوريم، از 🌺در نگاه امیرالمؤمنین(ع) اصرار بر گناه، چشم "حقیقت‌بین" را کور می‌کند؛ آن چشم محاسبه‌گری که آینده‌ و قیامت را باید ببیند با تکرار گناه کور می‌شود. 👤استاد حسین ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
👈🎙 صوتی تصویری با صدای : حاج حسین دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️آشنایی با نکات دَه گانه «» در امر به و نهی از منکر ☘️نخستین شرط از «شرایط امر به معروف و نهی از منکر» «شناخت احکام» است و دومین شرط آن، « بر گناه» است؛ یعنی اینکه گنهکار از گناه خود پشیمان نیست و تصمیم دارد آن را ادامه دهد. پس اگر آمر به معروف و ناهی از منکر می ‌‏داند که عاصی دست از گناه خود برداشته است، وجوب امر به معروف و نهی از منکر ساقط است. امام خمینی(ره) در این زمینه می ‌‏فرماید: «... أَن يَكُونَ العَاصِيُ مُصِرًا عَلَى الاِستِمرَار، فَلُو عَلِمَ مِنهُ التَّرك سَقَطَ الوُجُوب»؛ (یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر این است که) عاصی بر عصیان خود اصرار داشته باشد، پس اگر دانسته شود که وی گناه را ترک نموده، وجوب امر به معروف و نهی از منکر ساقط می‏‌ گردد. در مورد مشروط بودن امر به معروف و نهی از منکر به «اصرار»، نکاتی به شرح زیر وجود دارد : * معنای اصرار * تشخیص اصرار * گمان بر اصرار * امر به توبه * تکرار یا معصیت جدید * عدم لزوم اظهار ندامت * علم به عجز و اصرار * عزم بر معصیت در صورت قدرت * خیال عجز * ارادۀ معصیت 👈لطفا برای توضیح نکات بالا " اینجا " کلیک کنید ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ بر لب، سُبْحَه بر کف، دل پر از ذوق گناه معصیت را خنده می‌آید ز ما 👤 مشهدی ( متن کامل شعر) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی ✳️ و ، به‌دنبال و 👈 و قَالَ (عليه السلام): مَنْهُومَانِ لَا يَشْبَعَانِ؛ طَالِبُ عِلْمٍ، وَ طَالِبُ دُنْيَا. 👈 ( حضرت علی که درود خدا بر او باد فرمود:) دو گرسنه هرگز سير نشوند: جوينده علم و جوينده مال. 👌 شرح این حکمت نورانی را در لینک زیر بخوانید: 👇 👈 دو كس هرگز سير نمى شوند (تشنگان مال و علم ) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَأَيْمَنِهِمْ ثَمَناً قَلِيلاً أُوْلَئِكَ لَاخَلَقَ لَهُمْ فِى الْأَخِرَةِ وَلَا يُكَلِّمُهُمْ اللَّهُ وَلَا يَنْظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَمَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ‏ همانا كسانى كه پیمان خدا و سوگندهاى خودشان را به بهاى ناچیزى مى فروشند، آنان برایشان نصیبى در آخرت نیست و خداوند در قیامت با آنها سخن نمى گوید و به آنان نیز نظر (لطف) نمى كند، آنها را (از گناه) پاك نمى سازد و براى آنان عذابى دردناك است. این آیه، كسانى را كه پیمان شكنى مى كنند، به پنج نوع قهر الهى تهدید مى كند: بى بهرگى در آخرت، محرومیّت از خطاب الهى، محرومیّت از نظر لطف الهى، محرومیّت از پاكى از گناه و گرفتارى به عذاب دردناك. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در پناه بردن به خدا : «2» اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ .. وَ مُتَابَعَةِ الْهَوَى ، وَ مُخَالَفَةِ الْهُدَى ، وَ سِنَةِ الْغَفْلَةِ ، وَ تَعَاطِي الْكُلْفَةِ ، وَ إِيثَارِ الْبَاطِلِ عَلَى الْحَقِّ ، وَ الْإِصْرَارِ عَلَى الْمَأْثَمِ ، وَ اسْتِصْغَارِ الْمَعْصِيَةِ ، وَ اسْتِكْبَارِ الطَّاعَةِ . خدايا! به تو پناه مى‏آوريم، از … و پیروی هوای نفس مخالفت هدایت و خواب غفلت‌ و انجام کار سخت و پرمشقت و برتری دادن و گزینش باطل بر حق و اصرار بر گناه‌ و و نافرمانی و سنگین دانستن طاعت. دعای 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
15 1 ✳️ گرچه گناهان به كبيره و صغيره، تقسيم شده است، ولى عدّه‌اى از محققان معتقدند، چون گناه مخالف با حضرت حق است، صغيره بودن آن معنا ندارد، پس هيچ گناهى را نسبت به ذات آن گناه نبايد صغيره دانست و اصولًا اعراض از حضرت محبوب به وسيله گناه كوچك نيست. قرآن مجيد دستور مى‌دهد از تمام گناهان چه ظاهرى و چه باطنى دورى كنيد: ﴿وَ ذَرُوا ظاهِرَ الِاثْمِ وَ باطِنَهُ﴾ گناه آشكار و پنهان را رها كنيد. و در آيه ديگر مى‌فرمايد: ﴿وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ﴾ و به كارهاى زشت چه آشكار و چه پنهانش نزديك نشويد. اميرالمؤمنين (عليه السلام) مى‌فرمايد: اجْتِنابُ السَّيِّئاتِ أوْلى مِنِ اكْتِسابِ الْحَسَناتِ. اجتناب از گناه بهتر از كسب حسنات است. حضرت مولا على (عليه السلام) مى‌فرمايد: عَجِبْتُ لِأقْوامٍ يَحْتَمُونَ الطَّعامَ مَخافَةَ الأْذى‌، كَيْفَ لَا يَحْتَمُونَ الذُّنُوبَ مَخافَةَ النّارِ. تعجب مى‌كنم از مردمى كه از ترس ناراحتى و مرض از غذا مى‌پرهيزند، چگونه از ترس عذاب از گناهان پروا ندارند. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به عبداللّه بن مسعود سفارش فرمود: إحْذَرْ سُكْرَ الْخَطيئَةِ، فَإنَّ لِلْخَطيئَةِ سُكْراً كَسُكْرِ الشَّرابِ بَلْ هِىَ أشَدُّ سُكْراً مِنْهُ، يَقُولُ اللَّه تَعالى: ﴿صُمٌّ بُكْمٌ عُمْىٌ فَهُمْ لايَرْجِعُونَ﴾ از مستى گناه اجتناب كن كه براى گناه همانند مستىِ شراب مستى است و بى‌خبرى، بلكه حالت بى‌خبرى و مستى كه معلول گناه است از حالت بى‌خبرى از شراب شديدتر است، خداى بزرگ مى‌فرمايد: كر و گنگ و كورند، پس ايشان به راه هدايت بازنمى‌گردند. امام على (عليه السلام) مى‌فرمايد: الذُّنُوبُ الداءٌ، وَ الدَّواءُ الاْسْتِغْفارُ، وَ الشِّفاءُ أنْ لاتَعُودَ. گناهان مرض است، استغفار دارو است و شفا به اين است كه به گناه بازنگردى. كوچك شمردن گناه مرض بسيار خطرناكى است كه انسان را تا پرتگاه سقوط و هلاكت مى‌كشاند. حضرت باقر (عليه السلام) مى‌فرمايد: الذُّنُوبُ كُلُّها شَديدَةٌ، وَ أَشَدُّها ما نَبَتَ عَلَيْهِ اللَّحْمُ وَ الدَّمُ تمام گناهان شديد و بزرگ است و شديدترين آنها گناهى است كه بر آن گوشت و خون برويد. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 6 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
15 2 ✳️ حضرت على (عليه السلام) مى‌فرمايد: أعْظَمُ الذُّنُوبِ عِنْدَ اللَّهِ سُبْحانَهُ ذَنْبٌ صَغُرَ عِنْدَ صاحِبِهِ بزرگترين گناهان نزد خداى سبحان، گناهى است كه به نظر كننده‌اش كوچك آيد. و نيز آن حضرت مى‌فرمايد: أشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَخَفَّ بِهِ صاحِبُهُ. شديدترين گناهان آن است كه كننده‌اش آن را سبك بشمارد. امام صادق (عليه السلام) مى‌فرمايد: إنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْعَبْدَ أنْ يَطْلُبَ إلَيْهِ فِى الْجُرْمِ الْعَظيمِ، وَ يُبْغِضُ الْعَبْدَ أنْ يَسْتَخِفَّ بِالْجُرْمِ الْيَسيرِ خداوند دوست دارد بنده‌اى را كه از او جهت جرم بزرگش طلب مغفرت كند و دشمن دارد عبدى را كه گناه مختصرش را كوچك شمارد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به ابن مسعود فرمود: لا تُحَقِّرَنَّ ذَنْباً وَ لا تُصَغِّرَنَّهُ، وَ اجْتَنِبِ الْكَبائِرَ، فَإنَّ الْعَبْدَ إذا نَظَرَ يومَ القيامَةِ إلى ذُنُوبِهِ دَمَعَتْ عَيْناهُ قَيْحاً و دَماً گناهى را حقير و كوچك مشمار و از كباير دورى گزين، به حقيقت كه وقتى عبد در قيامت به گناهانش بنگرد از دو چشمش از شدت ناراحتى چرك و خون سرازير گردد! رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به ابوذر مى‌فرمايد: إنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَرى‌ ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ تَحْتَ صَخْرَةً يَخافُ أنْ تَقَعَ عَلَيْهِ، وَ إنَّ الكافِرَ لَيَرى‌ ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ ذُبابٌ مَرَّ عَلى أَنْفِهِ. هر آينه مؤمن گناهش را آن چنان مى‌بيند كه گويى زير تخته سنگى است، مى‌ترسد كه بر او فرود آيد. و كافر گناهش را چنان مى‌پندارد كه مگسى است بر بينى‌اش عبور مى‌كند. حضرت مسيح (عليه السلام) به يارانش فرمود: إنَّ صِغارَ الذُّنُوبِ وَ مُحَقَّراتِها مِنْ مَكائِدِ إبْليسَ، يُحَقِّرُها لَكُمْ وَ يُصَغِّرُها فى أعْيُنِكُمْ فَتَجْتَمِعُ وَ تَكْثُرُ فَتُحيطُ بِكُمْ. به حقيقت كه گناهان كوچك و حقير از خدعه‌هاى ابليس است، آنها را در نظر شما خوار و كوچك مى‌كند، پس بدين صورت بارى سنگين از گناهان جمع مى‌شود و زياد مى‌گردد تا جايى كه تمام جوانب وجود شما را مى‌گيرد و درهاى رحمت الهى را به روى شما مى‌بندد. امام رضا (عليه السلام) مى‌فرمايد: الصَّغائِر مِنَ الذُّنُوبِ طُرُقٌ إلَى الْكبائِرِ، وَ مَنْ لَمْ يَخَفِ اللَّهَ فِى الْقَليلِ لَمْ يَخَفْهُ فِى الْكَثيرِ گناهان كوچك راهى به سوى گناهان بزرگ است و كسى كه خدا را در گناهان كم نترسد در گناهان بزرگ نمى‌ترسد. اميرالمؤمنين (عليه السلام) مى‌فرمايد: أشَّدُّ الذُّنُوبِ عِنْدَ اللَّهِ سُبْحانَهُ ذَنْبٌ اسْتَهانَ بِهِ راكِبُهُ. سخت‌ترين گناهان در پيشگاه حق، گناهى است كه انجام دهنده‌اش آن را سبك بشمارد. آمرزش من از تو خدا غريب نيست ‌از بنده جرم و عفو ز مولا غريب نيست ‌وهّابى و جوادى و مُعطىّ و ذوالمنن‌ بنوازى ار به لطف گدا را غريب نيست ‌افتاده‌ام به خاك درت از ره نياز راهى دهم به عالم بالا غريب نيست‌ سودى نمى‌رسد به تو از طاعت كسى ‌گر بگذرى ز جرمِ بَرايا غريب نيست‌ از بنده دور نيست كه جرم و خطا كند بخشيدن از خداى تعالى غريب نيست ‌اقرار مى‌كنم به گناهان خويشتن‌رحمى كن اى كريم و ببخشا غريب نيست ‌گر معصيت سزا نبود معصيت مبين ‌بيچارگى ببين ز تو اينها غريب نيست ‌از من غريب نيست كه سوزم در آتشت ‌ور تو دهى به نزد خودت جا غريب نيست‌ از حدّ خود زياده اگر مى‌كنم طلب ‌در حضرت كريم تمنّا غريب نيست ‌فيض است و درگه تو از اين در كجا رود الحاح بر در تو خدايا غريب نيست ‌دارم محبت نبىّ و دگر خاندان او گر در جوارشان دهيم جا غريب نيست‌ (فيض كاشانى) 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 6 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ اسْتِصْغَارِ الْمَعْصِيَةِ 🙏خدايا! به تو پناه مى‏آوريم، از 👈هر چند که بر اساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین، گناهان به دو دسته صغیره (کوچک) و کبیره (بزرگ) تقسیم می شوند یعنی برخی از گناهان در مقایسه با سایر گناهان بزرگ تر و زشت تر بوده و آثار سوء بیشتری دارند؛ ولی هر گناهی از آن جهت که مخالفت و تمرد از دستورهاى پروردگار محسوب مى شود بسیار زشت و ناپسند است و هیچ گناهى از این لحاظ کوچک نیست و چنانچه کسى نافرمانى خدا را کوچک بشمارد مرتکب گناهى بس عظیم شده است، چنانچه امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) فرمودند: «أشد الذنوب ما استخف به صاحبه»: شدیدترین گناه آن است که صاحبش آن را کوچک بشمارد. حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) در مقام طلب آمرزش از خداوند، می فرمایند: «یا إلهی لو بکیت إلیک حتى تسقط أشفار عینی، و انتحبت حتى ینقطع صوتی، و قمت لک حتى تتنشر قدمای، و رکعت لک حتى ینخلع صلبی، و سجدت لک حتى تتفقأ حدقتای، و أکلت تراب الأرض طول عمری، و شربت ماء الرماد آخر دهری، و ذکرتک فی خلال ذلک حتى یکل لسانی، ثم لم أرفع طرفی إلى آفاق السماء استحیاء منک ما استوجبت بذلک محو سیئة واحدة من سیئاتی» - ترجمه https://eitaa.com/sahife2/22995 مشاهده می کنیم که سرور و سید عابدان و مناجاتیان، چه تعبیرات عجیبی را – که نشان دهنده زشتی فوق العاده گناه می باشد - برای آمرزش تنها یک گناه، به کار می برند. 👤استاد حسین ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2