سوره جن با موکلینش - شمس المعارف الکبری چاپ لبنان.pdf
5.27M
🔸سوره جن با موکلین آن👆 نسخهی چاپ بیروت لبنان (بدون اعراب)
#PDF
🔰 دستورالعملی جهت گشایش سحر و طلسمات و گرههای ناشی از شیاطین اجنه و دفع آنها
📌 از کتاب شمس المعارف الکبری، شیخ احمد بن علی بونی
🔻توضیحات مهم مربوط به نحوه انجام دستورالعمل 👇
ایتا
🌐 eitaa.com/salehi786/1211
تلگرام
🌐 t.me/SalehiBooks/2035
🔸
@Salehi786
حل اختلاف زن و شوهر .pdf
1.47M
🔸 حل اختلاف زن و شوهر 2
(حاوی ابجد و اسامی دشمنان خبیث و ملعون قاتل اهل بیت)
🔻جهت پرینت روی کاغذ A4
(روی چندین برگه پرینت شود برای استفاده در چند هفته)
📌 هر برگه را از وسط (محل خط تای کاغذ) ببرید که تبدیل شود به دو کاغذ جدول
یکی را روز شنبه و دیگری را روز چهارشنبه در کنار اسپند بگذارید بسوزانید و دود کنید. دقت کنید که کاغذ آرام دود شود و آتش نگیرد که زود بسوزد. بلکه کنار اسپند آرام دود شود.
🔻بنابراین، هر برگه برش خورده A4، برای دو روز شنبه و چهارشنبه در یک هفته مصرف میشود.
🔻چندین هفته تا رفع اختلاف اینکار را ادامه دهید. ان شاء الله اختلاف حل شود.
#ابطال_سحر
#رفع_طلسم
🔸
@Salehi786
39.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیا اعتراضات وارد مرحله جدیدی میشود؟!
#BBC
🔶️ دختری که پلیس به قتل و تجاوز به او اعتراف کرد!!
🔷️ خبری که این بار برخلاف مهسا امینی و نیکا شاکرمی کشته سازی نیست، قتل و تجاوز به سـارا توسط هیچ مقامی قابل انکار نیست.
🔺 اما انگیزهی رسانهها از ضریب دادن به برخی خبرها چیست؟🔻
✅ t.me/safirfilm
🔸
@Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
💠 *آغاز ثبت نام کلاسهای معرفتی عمومی* 🔸دورهی کامل *«نظام اندیشه اسلامی»* (نگاه منظومهای به معارف
👇👇
💠 *پایان مهلت ثبتنام کلاسهای معرفتی عمومی تا آخر امروز*
🔸دورهی کامل *«نظام اندیشه اسلامی»*
(نگاه منظومهای به معارف اسلامی از دریچه انسانشناسی قرآنی)
⏱ پایان مهلت ثبتنام تا آخر امروز چهارشنبه ٢٠ مهر
⏳ آغاز دوره: از فردا پنجشنبه ٢١ مهر ١۴٠١ش، ساعت ٩ الی ١٢ صبح، بصورت هفتگی؛
📌در محل بنیاد نهضت تهران (جنب دانشگاه شریف، کوچه صادقی، پلاک ۵)
🔻امکان شرکت مجازی (آنلاین) هم وجود دارد.
⚠️ ثبتنام و دریافت اطلاعات بیشتر: با پیام به اکانت ذیل، در پیامرسانهای ایتا و بله👇
🌐 Eitaa.com/menhaaj1401 ایتا
🌐 https://ble.ir/menhaaj1401 بله
📲و تماس با شماره 09059812784 بین ساعت 9 تا 12
🔸
@Salehi786
👌تاثیر جالب و شگفتانهای دیگر از دستورالعمل فروش خانه (3)👆
🔸دستورالعمل #استاد_عابدینی برای *فروش خانه* 👇
🌐 t.me/salehi786/5490 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehy/2170 ایتا
🔸
@Salehi786
هدایت شده از روشنگری
این حرف درگوشیه - @Aminikhaah.mp3
10.11M
یک حرف درگوشی مهم
🔊 میلیون ها شیطان آزاد شدند!!
دوستان خواهش می کنم گوش کنید و حتما برای دیگران ارسال کنید
🎙 استاد امینی خواه
🆘 @Roshangari_ir
🆘 rubika.ir/Roshangariir
#حدیث
#فتنه های نزدیک به #ظهور
🔸
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/290762
شناسه حدیث : ۲۹۰۷۶۲
نشانی : الإختصاص ج ۱، ص ۲۶ / بحارالانوار ج۵٢ ص٣٧٢
قَالَ وَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
أُلْقِيَ اَلرُّعْبُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِنَا مِنْ عَدُوِّنَا
فَإِذَا وَقَعَ أَمْرُنَا وَ خَرَجَ مَهْدِيُّنَا كَانَ أَحَدُهُمْ أَجْرَأَ مِنَ اَللَّيْثِ أَمْضَى مِنَ اَلسِّنَانِ يَطَأُ عَدُوَّنَا بِقَدَمَيْهِ وَ يَقْتُلُهُ بِكَفَّيْهِ .
🔸
امام محمد باقر علیه السلام فرمود:
«پیش از قیام قائم، وحشت دشمنان در دل شیعیان ما جای میگیرد. وقتی قائم ما ظاهر گشت و مهدی ما خروج کرد، هر یک از آنها از شیر دلیرتر و از نیزه چابک ترند، به طوری که دشمن ما را زیر پاهای خود له میکنند و با کف دست به قتل میرسانند. »
🔸
@Salehi786
#حدیث
#معرفت_نفس
🔸
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/254265
شناسه حدیث : ۲۵۴۲۶۵
نشانی : بحار الأنوار، ج ۵۸، ص ۸۴
وَ قَدْ رَوَى بَعْضُ اَلصُّوفِيَّةِ فِي كُتُبِهِمْ عَنْ كُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ أَنَّهُ قَالَ:
سَأَلْتُ مَوْلاَنَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ أُرِيدُ أَنْ تُعَرِّفَنِي نَفْسِي؟
قَالَ يَا كُمَيْلُ وَ أَيَّ اَلْأَنْفُسِ تُرِيدُ أَنْ أُعَرِّفَكَ؟
قُلْتُ يَا مَوْلاَيَ هَلْ هِيَ إِلاَّ نَفْسٌ وَاحِدَةٌ
قَالَ يَا كُمَيْلُ إِنَّمَا هِيَ أَرْبَعَةٌ:
1. اَلنَّامِيَةُ اَلنَّبَاتِيَّةُ
2. وَ اَلْحِسِّيَّةُ اَلْحَيَوَانِيَّةُ
3. وَ اَلنَّاطِقَةُ اَلْقُدْسِيَّةُ
4. وَ اَلْكُلِّيَّةُ اَلْإِلَهِيَّةُ
وَ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْ هَذِهِ خَمْسُ قُوًى وَ خَاصِيَّتَانِ:
1. فَالنَّامِيَةُ اَلنَّبَاتِيَّةُ لَهَا خَمْسُ قُوًى مَاسِكَةٌ وَ جَاذِبَةٌ وَ هَاضِمَةٌ وَ دَافِعَةٌ وَ مُرَبِّيَةٌ وَ لَهَا خَاصِيَّتَانِ اَلزِّيَادَةُ وَ اَلنُّقْصَانُ وَ اِنْبِعَاثُهَا مِنَ اَلْكَبِدِ
2. وَ اَلْحِسِّيَّةُ اَلْحَيَوَانِيَّةُ لَهَا خَمْسُ قُوًى سَمْعٌ وَ بَصَرٌ وَ شَمٌّ وَ ذَوْقٌ وَ لَمْسٌ وَ لَهَا خَاصِيَّتَانِ اَلرِّضَا وَ اَلْغَضَبُ وَ اِنْبِعَاثُهَا مِنَ اَلْقَلْبِ
3. وَ اَلنَّاطِقَةُ اَلْقُدْسِيَّةُ لَهَا خَمْسُ قُوًى فِكْرٌ وَ ذِكْرٌ وَ عِلْمٌ وَ حِلْمٌ وَ نَبَاهَةٌ وَ لَيْسَ لَهَا اِنْبِعَاثٌ وَ هِيَ أَشْبَهُ اَلْأَشْيَاءِ بِالنُّفُوسِ اَلْفَلَكِيَّةِ وَ لَهَا خَاصِيَّتَانِ اَلنَّزَاهَةُ وَ اَلْحِكْمَةُ
4. وَ اَلْكُلِّيَّةُ اَلْإِلَهِيَّةُ لَهَا خَمْسُ قُوًى بَهَاءٌ فِي فَنَاءٍ وَ نَعِيمٌ فِي شَقَاءٍ وَ عِزٌّ فِي ذُلٍّ وَ فَقْرٌ فِي غَنَاءٍ وَ صَبْرٌ فِي بَلاَءٍ وَ لَهَا خَاصِيَّتَانِ اَلرِّضَا وَ اَلتَّسْلِيمُ
وَ هَذِهِ اَلَّتِي مَبْدَؤُهَا مِنَ اَللَّهِ وَ إِلَيْهِ تَعُودُ، قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى: «وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي»،
وَ قَالَ تَعَالَى: «يٰا أَيَّتُهَا اَلنَّفْسُ اَلْمُطْمَئِنَّةُ `اِرْجِعِي إِلىٰ رَبِّكِ رٰاضِيَةً»،
وَ اَلْعَقْلُ فِي وَسَطِ اَلْكُلِّ .
🔸
✅ ترجمه
🔻جناب کمیل بن زیاد روایت کرده که گفت: از مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) پرسیدم: یا امیرالمؤمنین! میخواهم نفسم را به من بشناسانی؟
- حضرت فرمود: ای کمیل! کدام نفس را میخواهی به تو معرفی کنم؟
- گفتم: ای آقایم! آیا جز یک نفس است؟
- فرمود: ای کمیل! همانا چهار نفس است:
1. نامیه نباتیه،
2. حسیّه حیوانیّه،
3. ناطقه قدسیّه،
4. کلیّه الهیه.
و برای هر کدام پنج نیرو دو خاصیت است:
1. نفس نامیه نباتیه پنج نیرو دارد: ماسکه، جاذبه، هاضمه، دافعه و مربیه.
و دو خاصیت دارد: فزونی و کاستی، و از کبد برخیزد.
2. و نفس حسیّه حیوانیه پنج نیرو دارد: شنوایی، بینایی، بوییدن، چشیدن و لامسه.
و دو خاصیت دارد: محبت و غضب، و از قلب برخیزد.
3. و نفس ناطقه قدسیه پنج نیرو دارد: فکر، ذکر، علم، حلم و بردباری، و تیزهوشمندی و زیرکی. و این نفس از بدن برنخیزد، و شبیه ترین چیزها است به نفوس فلکیه.
و دو خاصیت دارد: نزاهت (پاکدامنی و طهارت) و حکمت (توجه به معارف الهیه).
4. و نفس کلیه الهیه پنج نیرو دارد:
بهاء در فناء (زیبایی و روشنی الهی در حال فنای فی الله)،
نعمت در مشقت (درک نعمتها در متن سختیها)،
عزت در ذلت (احساس عزّت در متن ذلت و خواریها)،
فقر در غناء (احساس فقر تام به خدا در متن غنا و ثروت و توانگری)،
و صبر در بلاء (شکیبایی در متن بلا و گرفتاریها).
و دو خاصیت دارد:
مقام رضا (رضایت محض به قضای الهی در تکوین)،
و مقام تسلیم (تسلیم محض به اوامر الهی در تشریع)
و این نفس کلیه الهیه است که مبدأش از خدا است و به او بازگردد. آنجا که خدا فرمود:
«وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» (حجر / ۲۹)، {و از روح خود در آن دمیدم. }
و نیز فرموده: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً» (فجر / ۲۸-۲۷)، {ای نفس مطمئنّه، با حال رضا و خشنود و خداپسند به سوی پروردگارت بازگرد. }
و حقیقت عقل در میان همهی این نفوس مستقر است.
🔸
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۵٨ 💬
🔻 #سوال: «سلام و عرض ادب
میتونم خواهش کنم پاسخ به این👆 شبهه (در تصویر) رو بفرمایید؟»
(اشاره به متن ارسالی از آقای امیر ترکاشوند، پیرامون حجاب کنیزان در زمان اهل البیت (علیهم السلام)، که مدعی شده اند معاف از حجاب بودهاند و موهایشان باز بوده!!! و این حالت را به امّ أحمد -مادر جناب شاهچراغ- و مادران امامان معصوم ع نیز نسبت دادهاند -نعوذ بالله-، و از آن خواسته اند به باز گذاشتن حجاب در زمانه امروز نتیجهگیری کنند! )
🔸
🔸پاسخ متنی ۵٨👇در ادامه
🌐 eitaa.com/salehi786/1234 ایتا
🌐 t.me/msalehi786/365 تلگرام
بسم الله
⛱ #کانال_کاربران ۵٨ 💬
🔸
🔻 #سوال: «پاسخ به این👇شبهه رو بفرمایید»
🌐 eitaa.com/salehi786/1233
🌐 t.me/msalehi786/364
(شبهه از متن آقای امیر ترکاشوند، پیرامون حجاب کنیزان در صدر اسلام، که مدعی شده اند معاف از حجاب بودند و موهایشان باز بوده!! )
🔸
✅ پاسخ:
▫️١
🔸اول،
🔻اینکه طبق آیه 59 سوره احزاب، حجاب بر زنان آزاده واجب شد، اما بر زنان کنیز واجب نشد، بلکه مستحب بوده، نه واجب.
🔻 در روایتی داریم که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به خانه عایشه آمدند و وقتی کنیز عایشه را دیدند پرسیدند: آیا این کنیز به سن بلوغ و تکلیف رسیده؟ وقتی حضرت(ص) متوجه میشوند آن کنیز به سن بلوغ و تکلیف رسیده است، بخشی از عمامه خویش را پاره می کنند و به عنوان پوشش به او میدهند و سفارش می کنند به پوشاندن سر آن کنیز.
⚡حدثنا وکیع، قال: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ (صلی الله علیه و آله) دَخَلَ عَلَيْهَا، فَاخْتَبَأَتْ مَوْلَاةٌ لَهُمْ، فَقَالَ النَّبِيُ (صلی الله علیه و آله) :
«حَاضَتْ؟»
فَقَالُوا: نَعَمْ،
فَشَقَّ لَهَا مِنْ عِمَامَتِهِ، فَقَالَ: «اخْتَمِرِي بِهَذَا»
(كتاب المصنف [ابن أبي شيبة]، ج٢ ص۴٠، حدیث۶٢١۶)
shamela.ws/book/9944/6930
🔻همچنین مشهور فقهای شیعه نیز در حکم به استحباب حجاب و پوشش سر برای کنیزان -در نماز و غیر نماز- فتوا دادهاند.
(نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام فی ثوبه الجدید، ج 4، ص 487)
🔻اما این حکم استحبابی دلیل نمیشود که بگوییم هر زنی که کنیز بوده حجاب نداشته یا معاف از حجاب بوده و از آن بخواهیم پا را فراتر گذاشته و جسارت به شأن و منزلت و عفت و حجاب مادر امامان معصوم (ع) و مادر شاهچراغ بکنیم!! پناه بر خدا!
🔸
🔸 دوم،
🔻اینکه عفیفترین دامنها و برترین حجابها و قیام به امر به معروف و نهی از منکر ها متعلق به همین مادران از خاندان کرامت و طهارت است. آنها که در احادیث «سَیِّدَةِ الإِماء» (سرور کنیزان) لقب داشتند.
🔻ضمن اینکه حضرات معصومین (علیهم السلام) عمدتا کنیزی که بعنوان مخصوص تمتع و فرزندآوری (کنیزِ سریه) داشتند، مثل سنّت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) اول آن کنیز را آزاد میکردند و سپس با او ازدواج میکردند:
📌 [روایت صحيح السند و معتبر از امام باقر (علیه السلام) نقل از کلام پدرشان امام سجاد (علیه السلام)] :
⚡... قَدْ أَعْتَقَ رَسُولُ اللَّهِ أَمَتَهُ وَ تَزَوَّجَهَا، وَ عِنْدَهُ نِسَاءٌ مِنْ قُرَيْشٍ وَ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ.
(دعائم الاسلام ج٢ ص١٩٨ / مستدرک الوسائل ج ۱۴، ص ۱۸۷، وسائل الشیعة ج٢٠ ص٧۵)
hadith.inoor.ir/hadith/318975
🔻 حتی اگر انجام این سنت نبوی از جانب امامان معصوم (علیهم السلام)، برای شخصی شفاف نباشد و آن را نپذیرد، باید متوجه باشد که کنیز امّ ولد (که مادر فرزندان صاحب خویش شده) شرایطش با کنیزان دیگر متفاوت است.
🔸
🔸 سوم،
🔻اینکه مقایسه شرایط کنیزان، با شرایط زنان آزاده در آن زمان و امروز ما ، قیاسی باطل است، که بگوید چون کنیزان مثلا معاف بوده اند چرا امروز زنان آزاد معاف نباشند!! 😳 🤦
🔻 در حالیکه اساسا طبق دستور قرآن و احادیث متواتر، اساسا حجاب اول بر زنان آزاده واجب شد و الزام اجتماعی یافت. و نویسنده در سرایت دادن حکم کنیزان به حکم زنان آزاده دچار مغالطهی باطل شده است.
🔸
🔸چهارم،
🔻اینکه خود اهل البیت (علیهم السلام) مخالف بودند با آنچه که خلیفه دوم (علیه ما علیه) در مورد کنیزان رایج کرده بود، اما بخاطر تقیه ابراز نمیکردند و صرفا مخیر بودن کنیزان در پوشاندن سر هنگام نماز را بیان مینمودند، نه اینکه این کار برای آنها ممنوع باشد و بخاطرش تنبیه بشوند (آنطوری که خلیفه دوم رایج کرده بود). لذا حضرات این کار را به دیگران نسبت میدادند :
⚡ «عن ابی خالد القَمَّاط قال: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنِ الْأَمَةِ أَ تُقَنِّعُ رَأْسَهَا؟
- قَالَ إِنْ شَاءَتْ فَعَلَتْ وَ إِنْ شَاءَتْ لَمْ تَفْعَلْ. سَمِعْتُ أَبِی یَقُولُ کُنَّ یُضْرَبْنَ فَیُقَالُ لَهُنَّ لَا تَشَبَّهْنَ بِالْحَرَائِرِ»؛
🔻ابی خالد قماط نقل میکند از امام صادق(ع) پرسید: آیا کنیز باید سر خودش را بپوشاند؟
آنحضرت فرمود: «اگر خواست میتواند بپوشاند و میتواند نپوشاند (مخیر است) شنیدم که پدرم میفرمود: این کنیزان زده میشدند و به آنان گفته میشد که خود را شبیه زنان آزاد نکنید».
(وسائل الشیعة، ج 4، ص 412)
hadith.inoor.ir/hadith/166175
🔻اینکه امام باقر (علیه السلام) در این روایت، سنت تنبیه کنیزان در صورت حجاب را به دیگران نسبت داده، شاید نشانگر آن باشد که اصرار بر نپوشیدن مقنعه و روسری برای کنیزان پیش از آنکه سنت اسلام باشد، سنت خلیفه دوم بوده است.
👇👇
▫️٢
🔻برخی از اندیشمندان اهل سنت نیز چنین تنبیهی را در دورههای بعدی روا ندانسته و در صدد توجیه رویکرد خلیفه دوم برآمدند: «جلوگیری از حجاب کنیزان در زمان عمر، یک سیاست شرعی (حکم دولتی و نه حکم شرعی) بوده است».
(سایس، محمد علی، تفسیر آیات الاحکام، ص 668)
🔻 برخی نیز این سیاست را سیاستی موقّت خواندهاند که در زمان خلیفه دوم و احیاناً در زمانی محدود اجرا و سپس انکار شده است.
(محمد بن طاهر، التحریر و التنویر، ج 21، ص 329)
🔻نه فقط محققان اهل سنت بلکه حتی عبدالله بن عمر خودش برای کنیزانش خمارهای قیمتی می خریده از جنس خز که خمارها خمار «صفاق» هم بوده یعنی نازک نبوده است، پس پسر خلیفه دوم درباره پوشش کنیزانش برخلاف آنچه که به خلیفه دوم نسبت داده میشود عمل می کرده است.
🔸
🔸پنجم،
🔻اینکه اگر بخواهیم درباره حجاب کنیزان صحبت کنیم، ابتدا باید پوشش «صلاتی» را از پوشش «ناظری» جدا کنیم. پوشش صلاتی پوششی است که زن باید در حال نماز رعایت کند، یعنی از شرایط صحت نماز (یک حکم وضعی) است که مشهور این است کنیز در این مورد خاص مستثنی شده و با سر و گردن برهنه نیز نمازش صحیح است،
ولی بنا بر نظر فقها «پوشش ناظری و اجتماعی» یک حکم تکلیفی است نه وضعی.
برای مستثنی کردن کنیز از حکم وجوب تکلیفی پوشش ناظری، دلیل قانع کننده ای نداریم. ما یک عمومات متعددی داریم که آن عمومات درباره وجوب تستّر زن عام هستند؛ یکی از این عمومات تعبیر «مومنات» در آیه قرآن:
«وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ…» (نور، ٣١)
شامل زن آزاد و کنیز هردو می شود.
🔻ما در واقع یک حجاب تکلیفی ناظری داریم و یک حجاب وضعی و صلاتی برای نماز. هر آنچه در مورد کنیز داریم که مثلا فلان کنیز با سر برهنه نماز خوانده یا دعا کرده، باید گفت در خانهاش بوده است و ربطی به اصل حجاب ندارد.
از طرفی نیز باید گفت «عمومات دلایل حجاب ناظری» همهی زنان کنیز و غیر کنیز را در بر میگیرد.
درباره زنان کنیز مخصّصاتی وجود دارد که قادر به تخصیص عمومات نیست. اگر درباره عدم رعایت حجاب کنیزان اجماع وجود داشته باشد، اجماع مدرکی است، نه اجماع محصل. اگر روایات وجود دارد با یکدیگر معارض هستند. اگر سیره وجود دارد حتی در مورد نقل سیره در بین فقها اختلاف وجود دارد و اگر هم گزارشهای تاریخی وجود دارد که برخی کنیزان در مدینه حجاب نداشته اند شاید آن کنیزان، کافر یا مسیحی بوده اند وگرنه کنیزان مسلمان به ویژه کنیزان منتسب به اهل بیت (علیهم السلام) پوشش کامل اسلامی را رعایت می کردند.
🔸
🔸ششم،
🔻اینکه دلیل دیگری که نویسنده مذکور در کتابش برای اثبات حجاب نداشتن کنیزان ارائه می کند اینست که ادعا می کند:
" «سیره متشرعه» از زمان اهل بیت(ع) این بوده که کنیزان با سر برهنه ظاهر می شده اند و لباس کامل نداشته اند."
🔻 درباره سیره، هم مشکلاتی وجود دارد؛ محقق کرکی در تبیین سیره می گوید که: کنیزان با روی باز بیرون می آمده اند (نه با موی باز)، لذا اصل تحقق سیره مورد ادعای آنان مخدوش است اگر هم محقق بشود اصلا به تأیید اهل بیت نرسیده است.
در حقیقت کنیزان منتسب به اهل بیت کاملا باحجاب و متستّر و خانه نشین بوده اند.
🔻 یکی از شواهدی که نشان می دهد کنیزان منتسب به اهل بیت(ع) بسیار به تستّر و پوشش مقید بوده اند، روایات مربوط به وصیت امام کاظم(ع) و اجرای وصیت آن حضرت بوده است؛ یکی از کنیزان منتسب به اهل بیت(ع)، جناب «ام احمد» مادر حضرت شاهچراغ و همسر امام کاظم(ع) که زنی بسیار بزرگوار و مقید به ولایت بوده اند، وقتی در وصیت امام کاظم(ع) بر ولایت امام رضا(ع) تاکید می شود، این بانوی با کرامت همه امانات و چیزهایی که مربوط به امام رضا(ع) بوده را به ایشان تقدیم می کند، برخی پسرانِ امام کاظم(ع) به امام رضا(ع) حسادت می کنند، به همین دلیل به قاضی مدینه شکایت می برند.
🔻 وقتی حضرت رضا(ع) در دادگاه حاضر میشود، بانو «ام احمد» نیز به عنوان شاهد امام رضا (ع) حاضر می شود؛ برادران ناتنی امام رضا(ع) در حضور قاضی اعتراض می کنند که این بانو صورتش را پوشانده، از کجا بدانیم که او واقعا «ام احمد» است، باید کشف وجه کند و در آنجا بانو «ام احمد» نقاب و پوشیهاش را در حد صورت بالا میزند.
پس از دادگاه این بانو با ناراحتی به فرزندانش می گوید که امام کاظم(ع) از قبل به من خبر داده بودند روزی این فرزندان، شما را از خانه بیرون می کشانند و مجبور می شوی صورتت را آشکار کنی!
https://noo.rs/H4JBY
🔸
وَالسَّلامُ عَلىٰ مَنِ اتَّبَعَ الهُدىٰ
سلام بر کسی که از هدایت الهی تبعیت کند
یاحق
🔸
⛱ @Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
👌تاثیر جالب و شگفتانهای دیگر از دستورالعمل فروش خانه (3)👆 🔸دستورالعمل #استاد_عابدینی برای *فروش خ
👌تاثیر جالب و شگفتانهای دیگر از دستورالعمل فروش خانه و زمین (4)👆در طی ٣ روز
🔸دستورالعمل #استاد_عابدینی برای *فروش خانه* 👇
🌐 t.me/salehi786/5490 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehy/2170 ایتا
🔸
@Salehi786
❗️ توصیه می کنم تحلیل آقای وحید جلیلی از اغتشاشات اخیر را اینجا بخوانید👇
https://www.farsnews.ir/news/14010818000808/
(کمی طولانیه، ولی در جریانشناسی نکات خیلی خوبی داره)
🔸
📌حجت الاسلام محسن قنبریان:
* حرف محوری این حقیر در محافل مختلف مردمی و دانشجویی در این ایام نشان دادن دو دیگریِ گفتمان انقلاب اسلامی، یعنی تحجر و غربزدگی بوده است.
این تحلیل آقای وحید جلیلی، تبارشناسی خوبی از جریان غربزدگی تا اغتشاشات اخیر دارد و غیر از خطابه های دلنشین، از اسکلت بندی قابل دفاعی برخوردار است.
محسن قنبریان
☑️ eitaa.com/m_ghanbarian/3504
🔸
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬
🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد به راحتی بتوانند بین ادیان خدا انتخاب کنند و هیچ فرقی برای خدا نداشته باشه؟ »
🔸
🔰علاوه بر پاسخ متنی👇 که در ادامه خواهد آمد:
🌐 t.me/msalehi786/368 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1246 ایتا
🔸پاسخ صوتی ۵۹👇
👌اسلام ناب اهل بیتی، کاملترین نسخه هدایت👇
🌐 t.me/msalehi786/370 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1248 ایتا
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬 🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد ب
بسم الله
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬
🔸
🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد به راحتی بتوانند بین ادیان خدا انتخاب کنند و هیچ فرقی برای خدا نداشته باشه؟ »
🌐 eitaa.com/salehi786/1245
🌐 t.me/msalehi786/367
🔸
✅ بخش اول، پاسخ متنی:
▫️١
🔻در آیه «لا اکراه فی الدین» گزارش از یک واقعیت خارجی و هستیشناسی است (نفی اکراه)، نه بیان یک دستور دینی (نهی اکراه)؛ یعنی، به تعبیر ادبیات عربی، «لا» در «لا اکراه فی الدین»، *«لای نفی»* است، نه «لای نهی».
🔸 توصیحی از علامه طباطبایی(ره):
[ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۲، صفحه ۵٢٢ و ۵۲۳]
🔻 *نفی اکراه و اجبار در دین*
و در جمله: " لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ"، دین اجباری نفی شده است، چون دین عبارت است از یک سلسله معارف علمی که معارفی عملی به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، یک کلمه است و آن عبارت است از" اعتقادات"، و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبی است که اکراه.
و اجبار در آن راه ندارد، چون کاربرد اکراه تنها در اعمال ظاهری است، که عبارت است از حرکاتی مادی و بدنی (مکانیکی)، و اما اعتقاد قلبی برای خود، علل و اسباب دیگری از سنخ خود اعتقاد و ادراک دارد و محال است که مثلا جهل، علم را نتیجه دهد، و یا مقدمات غیر علمی، تصدیقی علمی را بزاید.
🔻 *علت اینکه در دین اکراه نیست*
خدای تعالی دنبال جمله" لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ"، جمله" قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ"، را آورده، تا جمله اول را تعلیل کند، و بفرماید که چرا در دین اکراه نیست، و حاصل تعلیل این است که اکراه و اجبار- که معمولا از قوی نسبت به ضعیف سر میزند- وقتی مورد حاجت قرار میگیرد که قوی و ما فوق (البته به شرط اینکه حکیم و عاقل باشد، و بخواهد ضعیف را تربیت کند) مقصد مهمی در نظر داشته باشد، که نتواند فلسفه آن را به زیر دست خود بفهماند، (حال یا فهم زیر دست قاصر از درک آن است و یا اینکه علت دیگری در کار است) ناگزیر متوسل به اکراه میشود، و یا به زیردست دستور میدهد که کورکورانه از او تقلید کند و...
و اما امور مهمی که خوبی و بدی و خیر و شر آنها واضح است، و حتی آثار سوء و آثار خیری هم که به دنبال دارند، معلوم است، در چنین جایی نیازی به اکراه نخواهد بود، بلکه خود انسان یکی از دو طرف خیر و شر را انتخاب کرده و عاقبت آن را هم (چه خوب و چه بد) میپذیرد و دین از این قبیل امور است، چون حقایق آن روشن، و راه آن با بیانات الهیه واضح است، و سنت نبویه هم آن بیانات را روشن تر کرده پس معنی" رشد" و" غی" روشن شده، و معلوم میگردد که رشد در پیروی دین و غی در ترک دین و روگردانی از آن است، بنا بر این دیگر علت ندارد که کسی را بر دین اکراه کنند.
🔸
✅ بخش دوم، پاسخ صوتی👇
👌اسلام ناب اهل بیتی، کاملترین نسخه هدایت👇
🌐 t.me/msalehi786/370 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1248 ایتا
طبق شواهد ذیل، که برخی آیات قرآن در اشاره به تنها مقبول بودن دین اسلام، و هدایت همه انسانها به آن است:
🔸
سوره آل عمران (آیه ۱۹)
إِنَّ الدّينَ عِندَ اللَّهِ الإِسلامُ وَمَا اختَلَفَ الَّذينَ أوتُوا الكِتابَ إِلّا مِن بَعدِ ما جاءَهُمُ العِلمُ بَغيًا بَينَهُم وَمَن يَكفُر بِآياتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَريعُ الحِساب (١٩)
همانا دین [راستین] نزد خدا، [تنها] دین اسلام است و کسانى که به آنها کتاب داده شد (از یهودیان و مسیحیان) در دین اختلاف نکردند مگر از روي زیاده خواهی اي که در میانشان بود [آن هم] پس از آنکه علم (به قرآن) برايشان [فراهم] آمد، و هر کس آیات خدا را انکار کند. پس [باید بداند که]، به یقین خدا سریع الحساب است.
🔸
سوره آل عمران (آیه ۸۵)
وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دينًا فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرين (٨٥)
و هر كس غیر از اسلام به سراغ دینی دیگر برود، پس هرگز از او قبول نمیشود، و او در قیامت از زیانكاران خواهد بود.(۸۵)
🔸
سوره انعام (آیه ۱۲۵)
فَمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهدِيَهُ يَشرَح صَدرَهُ لِلإِسلامِ وَمَن يُرِد أَن يُضِلَّهُ يَجعَل صَدرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّما يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ كَذٰلِكَ يَجعَلُ اللَّهُ الرِّجسَ عَلَى الَّذينَ لا يُؤمِنون (١٢٥)
خداوند هركه را بخواهد هدایت كند، سینهاش را برای (پذیرش) اسلام میگشاید و هر كه را (به خاطر اعمال وخصلتهای خلافش) بخواهد گمراه كند، سینهاش را (از پذیرفتن ایمان) سخت قرار میدهد، گویا به زحمت در آسمان بالا میرود. خداوند این چنین پلیدی (كفر) را بر كسانی كه ایمان نمیآورند قرار میدهد.(۱۲۵)
🔸
👇👇👇
▫️٢
سوره زمر (آیه ۲۲)
أَفَمَن شَرَحَ اللَّهُ صَدرَهُ لِلإِسلامِ فَهُوَ عَلىٰ نورٍ مِن رَبِّهِ فَوَيلٌ لِلقاسِيَةِ قُلوبُهُم مِن ذِكرِ اللَّهِ أُولٰئِكَ في ضَلالٍ مُبينٍ (٢٢)
آیا كسی كه خداوند سینهاش را برای (پذیرش) اسلام گشاده است، پس او از طرف خداوند بر (فراز مركبی از) نور است (مثل كسی است كه در تنگنای تعصّب و لجاجت و غرور است؟ نه) پس وای بر آنان كه از سنگدلی یاد خدا نمیكنند. آنان در گمراهی آشكارند.(۲۲)
🔸
✅ مطالعه تکمیلی، در مقاله علمی قرآنی *«اسلام و نسخ ادیان»* 👇
🌐 http://ensani.ir/fa/article/107503/اسلام-و-نسخ-ادیان
🔸
⛱ @Salehi786
پاسخ ۵۹ - اسلام ناب اهلبیتی، کاملترین نسخه هدایت .mp3
8.79M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۵۹ 👆
🔸 *«اسلام ناب اهلبیتی، کاملترین نسخه هدایت»*
✅ بخش اول، پاسخ متنی👇
ایتا
🌐 eitaa.com/salehi786/1246
تلگرام
🌐 t.me/msalehi786/368
🔸
eitaa.com/salehi786/1245 :سؤال
👌نکته بسیار مهمی از سیره حکومتی مولا علی (علیه السلام)! 👇 که مصلحت حفظ نظام اسلامی بالاتر از هر حکم شرعی است👇
هدایت شده از مطالب ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓 #استاد_طاهرزاده:
🖌جناب آقای مهدوی ارفع عزیز چه اندازه خوب مقایسهای را بین آنچه علی«علیهالسلام» در مقابل فتنهگران داخلی انجام دادند، با آنچه که رهبر بصیر انقلاب در این تاریخ انجام میدهند. راستی! اگر امامان معصوم در تاریخ ما حاضر نبودند، چگونه ما میتوانستیم اینچنین فکر کنیم که در دامن فتنهها گرفتار نشویم؟
💢 کانال مطالب ویژه در پیامرسانهای مختلف :
🔅 ایتا :
https://eitaa.com/matalebevijeh
🔅 روبیکا :
https://rubika.ir/matalebevijeh
🔅 تلگرام :
https://t.me/matalebevijeh
🔅 واتس اپ :
https://chat.whatsapp.com/DJT9ZVQKS9GI8nWlJPTQ7g
🔅 سروش :
https://sapp.ir/matalebevijeh
🔸 فایل #PDF کتاب:
🔻مجربات ابن عربی فی الطب الروحانی
🌐 noo.rs/wiulX
⚡️نويسنده: ابن عربی، محمد بن علی
⚡️تحقیق: محسن عقیل
⚡️چاپ 1427ق، 2006م
⚡️ناشر: دار المحجة البيضاء - بیروت - لبنان
📌حجم فایل: 62.42 مگابایت
🔖 صفحات: 461 صفحه
🔗 لینک دانلود مستقیم از مدیافایر
🌐 https://www.mediafire.com/file/xn2j3f5rordpf6b/
🔰 فایل کتاب در کانال تلگرام👇
🌐 https://t.me/SalehiBooks/2060
🔸
@Salehi786
@Salehy
🔸 فایل #PDF کتاب:
🔻مجربات الغزالی فی الطب الروحانی
🌐 noo.rs/feqfH
⚡️نويسنده: ابیحامد محمدبنمحمد غزالی
⚡️چاپ 1427ق، 2006م
⚡️ناشر: دار المحجة البيضاء - بیروت - لبنان
📌حجم فایل: 59.28 مگابایت
🔖 صفحات: 656 صفحه
🔗 لینک دانلود مستقیم از مدیافایر
🌐 https://www.mediafire.com/file/okidxt6ifvafdyf
🔰 فایل کتاب در کانال تلگرام👇
🌐 https://t.me/SalehiBooks/2062
🔸
@Salehi786
@Salehy
#معرفی
🔸 استاد آیت الله کاظم ضرّابی، حدود ۱۴ سال به خوشهچینی و شاگردی در محضر حضرت علامه طباطبایی (ره) در دروس اخلاقی، اعتقادی؛ و حدود ۳۰ سال ضمن شرکت در درس فقه و اصول آیةالله العظمی بهجت (ره) از همنشینی، اخلاق، زهد و تقوا و عمل آن عالم ربانی استفاده ها بردند.
🔸
🔸کانال «بحار توحید»👇 محل نشر صوت دروسشان همراه با پخش زنده ایتا👇
🌐 Eitaa.com/behar_zarrabi
🔸
🔻منزلشان هم که محل درسشان نیز هست نزدیک منزل و دارالقرآن علامه طباطبایی است.
(قم، خ صفائیه، ک٢١، کوچه ناصر که جنب دارالقرآن علامه است، نرسیده به دفتر آیت الله گرامی، داخل بن بست نهم)
🔸
❇️ دروس جاری ایشان :
✳️ شرح احادیث از جلد نهم از کتاب شریف «بحارالأنوار»
🗓هر روز از شنبه تا چهارشنبه، بعد از نماز ظهر و عصر
⏰ساعت 12:25
#بحارالأنوار
___________________
✳️ شرح کتاب سلوکی «تذکرة المتقین»
🗓چهارشنبه شبها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕖ساعت 18:30
#تذکرة_المتقین
🍃لینک عضویت کانالشان: https://eitaa.com/joinchat/2099445826Cee0ced33c2
🔸
@Salehi786
💯قابل توجه کاربران محترم
💠 به مناسبت فرا رسیدن هجدهمین سالگرد حضرت آیت الله سعادت پرور(ره)
👈 کلیه آثار چاپ شده توسط انتشارات آفتاب فطرت از شنبه 5 آذر 1401 به مدت یک هفته با 20% تخفیف ارائه خواهد شد.
برای خرید حضوری می توانید به نشانی زیر مراجعه فرمایید :
👈خیابان معلم، مجتمع ناشران طبقهٔ زیرزمین پلاک B12 از ساعت 10 تا 14
👈و یا از طریق پایگاه فروش ما به نشانی:
Ketabrah24.ir
کتب مورد نظر خود را تهیه نمایید
🆔https://eitaa.com/aftabefetrat