45.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍊 *معجزه عجیب قرآنی «شـعـور پرتقـال»*👆 *برای کودکان و نوجوانان*
👌یک آزمایش علمی زیبا و دیدنی که به همراه بچهها انجام شده😊
🔻کیفیت480p با حجم 43 مگابایت👆
🔺کیفیت بالاتر (88مگ - 720p)👇
🌐 aparat.com/v/2YMuo آپارات
🌐 youtu.be/BH7oqu-aVMo یوتیوب
🌻 *و إن من شيء إلا يسبح بحمده و لكن لا تفقهون تسبيحهم* (اسراء۴۴)، و [در تمام هستی] هیچ موجودی نیست الا اینکه [شعور دارد] به ذكرش تسبیح با حمد خداوند میکند ولی شما تسبیح آنها را نمیفهمید.
🌷 *و لو أن أهل القرى آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الأرض* (الاعراف ۹۶)، و اگر مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و (در گفتار و رفتار) درستکار و پرهیزكار میشدند قطعاً ما درهای بركات از [نعمتهای] آسمان و زمین را بر روی آنها باز میکردیم.
🌸 *ظهر الفساد في البر و البحر بما كسبت أيدي الناس ليذيقهم بعض الذي عملوا لعلهم يرجعون* (الروم ۴١)، بخاطر كارهای بد و زشتی كه مردم انجام دادند (در گفتار و رفتار زشت)، فساد و زشتی در خشكی و دریا ظاهر شده است، تا (خداوند) آثار بعضی کارهای بدشان را به آنها نشان دهد و بچشاند، شاید (به سوی حق) برگردند.
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از موسسه فلسفه و عرفان نفحات
🔰 ثبتنام حضور در درس الرسائل التوحیدیة
▫️درس "الرسائل التوحیدیة" علامه سید محمدحسین طباطبایی قدّساللهنفسهالزکیه با تدریس حضرت استاد علی امینینژاد به صورت حضوری و مجازی (آنلاین)، هفتهای یک جلسه در عصر یکشنبهها ارائه میگردد.
▫️شروع درس:
سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
▫️شرایط ثبت نام:
- اتمام تحصیل کتاب "نهایة الحکمة" و کتاب "اصول و مبانی عرفان نظری" استاد یزدان پناه
- تعهد به پیگیری جدی و حضور منظم و فعال در درس
- تعهد به انجام تقریرها، پژوهشها و تکالیفی که از سوی استاد مشخص میشود
▫️امکان استفاده مجازی برای خواهران دارای نصاب علمی ذکر شده فراهم است.
▫️نحوه ثبت نام:
مراجعه به سامانه نفحات به نشانی ذیل؛
Elearn.Nafahat-eri.ir
▫️زمان ثبتنام:
تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰
🏷 به علت ظرفیت محدود، از ثبتنام کنندگان مصاحبه علمی صورت خواهد گرفت.
#معاونت_آموزش
#الرسائل_التوحیدیه
#استاد_امینی_نژاد
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
در مورد شعور پرتقال.mp3
7.54M
🍊 در پاسخ به چند پرسش دوستان طلبه پیرامون کلیپ «شعور پرتقال»
🔸حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام):
💫إِنَّمَا أَمْهَلَ اَللَّهُ فِرْعَوْنَ فِي دَعْوَتِهِ لِسُهُولَةِ إِذْنِهِ وَ بَذْلِ طَعَامِهِ فَجُوزِيَ فِي اَلدُّنْيَا عَلَى أَعْمَالِهِ.
🔻اینکه خدا به فرعون مهلت داد بخاطر این بود که (لسهولة إذنه) سهل بود اجازه خواستن برای ورود به سویش، و (بذل طعامه) بخشش فراوان طعام خودش، پس در دنیا جزای اعمالش با طول عمر یافتن داده شد.
http://noo.rs/5Lc69
💫أَنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ أَمْهَلَهُ أَرْبَعَمِائَةِ سَنَةٍ يَدَّعِي فِيهَا اَلرُّبُوبِيَّةَ لِأَنَّهُ كَانَ حَسَنَ اَلْأَخْلاَقِ سَهْلَ اَلْحِجَابِ وَ مَا جَلَسَ عَلَى مَائِدَةٍ إِلاَّ كَانَ فِيهَا اَلْأَيْتَامُ وَ اَلْمَسَاكِينُ
🔻با اينكه فرعون ادّعاي خدايي مىكرد، خداوند به او چهارصد سال مهلت داد؛ چرا كه او اخلاقى نيك داشت و همگان به راحتي مىتوانستند به نزد او بروند و همواره بر سر سفرهاش مستمندان و يتيمان بيشماري غذا مىخوردند.
http://noo.rs/WmewF
🔸
@Salehy @Salehi786
بسم الله
🔸 *استفاده امام صادق (علیه السلام) از قدرت سلطهی عزیمت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در مبارزه با اجنه کافر* 👇
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/255423
https://hadith.inoor.ir/hadith/382601
بحار الأنوار, جلد۶۰ ,صفحه۱۰۹
/ ترجمه بحار کمره ای: ج ۷، ص۸۶
حدیث۷۳- در كتاب زيد زراد نقل شده که: سالى بحج رفتيم و چون بخرابههاى مدينه رسيديم يك همسفر از برادران خود را گم كرديم و آن را نيافتيم، مردم مدينه گفتند:يار شما را اجنه ربوده اند، و من نزد امام ششم رفتم گزارش او و گفته مردم مدينه را دادم. فرمود: برو همان جا كه ربوده شده (و يا فرمود: گم شده) ، و بآواز بلند بگو:
اى صالح بن على راستى جعفر بن محمّد به تو فرمايد، آيا چنين اجنه با على بن ابى طالب عليه السّلام عزیمت و عهد و پيمان بستند، فلانى را بجوئيد و برفيقانش برسانيد.
*يَا صَالِحَ بْنَ عَلِيٍّ ، إِنَّ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ يَقُولُ لَكَ: أَ هَكَذَا عَاهَدَتْ وَ عَاقَدَتْ اَلْجِنُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ؟! اُطْلُبْ فُلاَناً حَتَّى تُؤَدِّيَهُ إِلَى رُفَقَائِهِ.*
سپس بگو:
من شما را قسم ميدهم بدان چه على بن ابى طالب عليه السّلام) شما را قسم داده كه رفيق مرا آزاد كنيد و براه برسانيد.
*يَا مَعْشَرَ اَلْجِنِّ عَزَمْتُ عَلَيْكُمْ بِمَا عَزَمَ عَلَيْكُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ لَمَّا خَلَّيْتُمْ عَنْ صَاحِبِي وَ أَرْشَدْتُمُوهُ إِلَى اَلطَّرِيقِ.*
راوی گويد چنين كردم و درنگى نشد كه رفیق گمشده از يكى از خرابهها نزد من بيرون آمد و گفت شخصى كه زيباتر از او نديده بودم خود را بمن نمود و گفت: اى جوان گمانم دوستدار خاندان محمّدى گفتم: آرى، گفت:در اينجا مردى از خاندان محمّد (صلّى اللّٰه عليه و آله) است ميخواهى اجر ببرى و باو سلام كنى، گفتم:آرى، مرا ميان اين ديوارها آورد و جلو من راه ميرفت، و چون اندكى رفت نگاه كردم و چيزى نديدم و بيهوش شدم و در بيهوشى ماندم و ندانستم كجا هستم تا هم اكنون كه كسى آمد و مرا برداشت و به راه رسانيد.
من آن را بامام ششم عليه السّلام گزارش دادم، فرمود: آن رباینده غول است كه نوعى از طوایف جن است و آدمى را ميربايد، چون در راه يكى ديديد از او راه را بپرسيد و اگر راه بشما نشان داد خلاف آن برويد، و چون او را در ويرانه بينى و يا در بيابان كه بر شما بيرون آيد در روى او با صدای بلند اذان بگو، و سپس بگو:
« *سُبْحَانَ اَللَّهِ اَلَّذِي جَعَلَ فِي اَلسَّمَاءِ نُجُوماً رُجُوماً لِلشَّيَاطِينِ، عَزَمْتُ عَلَيْكَ يَا خَبِيثُ بِعَزِيمَةِ اَللَّهِ اَلَّتِي عَزَمَ بِهَا أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ، وَ رَمَيْتُ بِسَهْمِ اَللَّهِ اَلمُصِيبِ اَلَّذِي لاَ يُخطِئُ، وَ جَعَلْتُ سَمْعَ اَللَّهِ عَلَى سَمعِكَ وَ بَصَرِكَ، وَ ذَلَّلْتُكَ بِعِزَّةِ اَللَّهِ، وَ قَهَرْتُ سُلطَانَكَ بِسُلطَانِ اَللَّهِ، يَا خَبِيثُ لاَ سَبِيلَ لَكَ عَلَيَّ؛*»
كه ان شاء اللّٰه او را مقهور سازى و از خود بگردانى.
و چون راهی را گم كنى به صدای بلند اذان بگو، و سپس بگو:
*يَا سَيَّارَةَ اَللَّهِ دُلُّونَا عَلَى اَلطَّرِيقِ يَرْحَمْكُمُ اَللَّهُ، أَرشِدُونَا يُرشِدكُمُ اَللَّهُ* ،
«یا سيارة الله (ای سیر دهندگان الهی)، ما را راه نمائيد تا خدا شما را رحمت كند و براه راست رسانيد تا خدا شما را ارشاد كند».
اگر به راه رسيدى چه بهتر و گر نه فرياد كن:
*يَا عُتَاةَ اَلجِنِّ وَ يَا مَرَدَةَ اَلشَّيَاطِينِ أَرشِدُونِي وَ دُلُّونِي عَلَى اَلطَّرِيقِ، وَ إِلاَّ أَسْرَعتُ لَكُمْ بِسَهْمِ اَللَّهِ اَلْمُصِيبِ إِيَّاكُم عَزِيمَةِ عَلِيِّ بنِ أَبِي طَالِبٍ، يَا مَرَدَةَ اَلشَّيَاطِينِ إِنِ اِستَطَعتُم أَن تَنفُذُوا مِن أَقطٰارِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلأَرضِ فَانفُذُوا لاٰ تَنفُذُونَ إِلاّٰ بِسُلطٰانٍ مُبِينٍ، اَللهُ غَالِبُكُم بِجُندِهِ الغَالِبِ، وَ قَاهِرُكُم بِسُلطَانِهِ القَاهِرِ، وَ مُذَلِّلُكُم بِعِزِّهِ اَلمَتِينِ، فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُل حَسبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ اَلعَظِيمِ،*
«اى اجنهی سركش و ديوان متمرد، مرا [به راه جاده] راهنمایی كنيد وگرنه تير نشانگير خدا را بر شما بكشم. بترسيد از عزيمت على بن ابى طالب اى ديوان متمرد «إِنِ اِستَطَعتُم أَن تَنفُذُوا مِن أَقطٰارِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ فَانفُذُوا لاٰ تَنفُذُونَ إِلاّٰ بِسُلطٰانٍ» مُبِينٍ، اَللهُ غَالِبُكُم بِجُندِهِ اَلغَالِبِ، و قَاهِرُكُم بِسُلطَانِهِ القَاهِرِ، وَ مُذَلِّلُكُم بِعِزِّهِ المَتِينِ، « فَإِن تَوَلَّوْا فَقُل حَسبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلعَرشِ اَلْعَظِيمِ».
و سپس آوازت را به اذان با صدای بلند برآور، تا راه یابی ان شاء الله 🙏
🔸
@Salehi786
AUD-20210712-WA0049.
6.81M
🌷«رؤیای عاشقونه»👆
♥️عیدانه جشن هزار وچهارصد وچهلمین سالروز ازدواج آسمانی «حضرت علی و حضرت زهرا»(سلام الله علیهما)، در «١ ذی الحجة سال ٢ هجری»🌸
💐جبرئیل نزد پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت:
«یا محمّد! فاطمه را به نکاح حضرت علی بن ابی طالب درآور، زیرا خدا راضی است که زهرا برای علی و علی برای زهرا باشد.»
🌹مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) میفرماید: «رسول خدا فاطمه را به نکاح من درآورد، آنگاه نزد من آمد، دستم را گرفت و فرمود:
«بسم الله!» برخیز و این دعا را بخوان: «علی برکة الله، و ما شاء الله لا قوة إلا بالله، توکلتُ علی الله».
🌻سپس مرا آورد و نزد حضرت زهرای اطهر نشانید. آنگاه فرمود:
⭐«اللهم إنهما أحب خلقک إلی فأحبهما و بارک فی ذریتهما و اجعل علیهما منک حافظا و إنی أعیذهما بک و ذریتهما من الشیطان الرجیم»
💫«بار خدایا! اینان نزد من محبوب ترین خلق تویند. ایشان را دوست داشته باش و خیر و برکت به فرزندانشان عطا بفرما و ایشان را محفوظ بدار. پروردگارا! من ایشان و ذریه شان را از شر شیطان رجیم به تو میسپارم»
[بحارالانوار، ج۴۳ ص۹۳]
🔻مدیحه اثر آقای حامدجلیلی
t.me/hamedjalili80/2384
🔸
@Salehy @Salehi786
﷽ 🔸 دوره حضوری یکساله حفظ قرآن در هرمزگان👇 با اسکان و غذا و امکانات رفاهی رایگان در طی یکسال دوره
هدایت شده از جامعة الحفظ بیت الزهرا (سلام الله علیها)
🔸ثبت نام شروع شد🔸
♦️در یک سال حافظ کل قرآن شوید♦️
♦️ثبت نام هشتمین دوره حفظ تخصصی قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الزهرا سلام الله علیها شروع شد.(#ویژه_برادران)
مزایا:
1⃣ آموزش تجوید توسط اساتید مجرب
2⃣ تفسیر موضوعی آیات
3⃣ برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی
♨️اعطای گواهی حفظ پس از پایان دوره تحفیظ
توجه👇👇 توجه👇👇
🔰دوره به صورت شبانه روزی بوده و تمامی امکانات آموزشی و رفاهی این مؤسسه به صورت 👈رایگان👉 می باشد.
🔔مهلت ثبت نام تا نیمه مرداد ماه🔔
🗓شروع دوره شهریور ماه
🏠مکان موسسه استان هرمزگان.... دوره حضوری میباشد.
#ویژه_سراسر_کشور
علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند یا به آیدی زیر مراجعه کنند.
@Sarbazvelaiet72
09170283384☎️
لینک کانال ایتا موسسه حفظ قرآن 👇👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/3038511106Cac399845f3
#نشر_حداکثری
هدایت شده از جامعة الحفظ بیت الزهرا (سلام الله علیها)
🔸ثبت نام شروع شد🔸
♦️در یک سال حافظ کل قرآن شوید♦️
♦️ثبت نام پنجمین دوره حفظ تخصصی قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الزهرا سلام الله علیها شروع شد.(#ویژه_خواهران)
مزایا:
1⃣ آموزش تجوید توسط اساتید مجرب
2⃣ تفسیر موضوعی آیات
3⃣ برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی
♨️اعطای گواهی حفظ پس از پایان دوره تحفیظ♨️
توجه👇👇 توجه👇👇
🔰دوره به صورت شبانه روزی بوده و تمامی امکانات آموزشی و رفاهی این مؤسسه به صورت 👈رایگان👉 می باشد.
🔔مهلت ثبت نام تا نیمه مرداد ماه🔔
🗓شروع دوره شهریور ماه
🏠مکان موسسه استان هرمزگان.... دوره حضوری میباشد.
#ویژه_سراسر_کشور
علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند یا به آیدی زیر مراجعه کنند.
@Sarbazvelaiet72
09923453928☎️
لینک کانال ایتا موسسه حفظ قرآن 👇👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/3038511106Cac399845f3
#نشر_حداکثری
🔸میتوانید یک *تست شخصیت شناسی* بدهید👇در میان 16 گونه شخصیتی، در 4 دسته کلی.
https://www.16personalities.com/fa
*دسته تحلیلگران*
معمار / منطق دانان / فرمانده / مجادله گر
*دسته دیپلماتها*
حامی / میانجی / قهرمان / پیکارگر
*دسته نگهبانان*
تدارکاتچی / مدافع / مجری / سفیر
*دسته کاوشگران*
چیره دست / ماجراجو / کارآفرین / سرگرم کننده
🔻 توضیحات مربوط به انواع شخصیتها 👇
https://www.16personalities.com/fa/انواع-شخصیت
⛱ #کانال_کاربران ۵١ 💬
🔻 #سوال: «استاد سلام خدمت شما ... ما در روایات و احادیث مختلف داریم که در دعا و طلب حاجت خودتون اصرار و پافشاری نکنید چون خداوند مصلحت شما رو بهتر میدونه اما در آداب دعا کردن فرمودند اصرار در دعا و مُصِر بودن در اون ... استاد این دو مورد چطور با هم جمع میشوند؟؟ بالاخره اصرار در دعا خوب است یا نه؟ »
🔸پاسخ صوتی ۵١:
👌«الدعا مخ العبادة؛ اصرار بر اصل دعا کردن است، ضمن محدود نشدن به یک مورد خاص در اجابت دعا» 👇
ایتاء
🌐 eitaa.com/salehi786/794
تلگرام
🌐 t.me/msalehi786/338
پاسخ۵١ - الدعا مخ العبادة - اصرار بر اصل دعا کردن و محدود نشدن به یک مورد خاص در اجابت دعا .mp3
2.39M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۵١ 👆
🔸«الدعا مخ العبادة؛ اصرار بر اصل دعا کردن است، ضمن محدود نشدن به یک مورد خاص در اجابت دعا»
🔻اصرار در اصل دعا باید داشت و ابراز حاجت و نیاز به خدا کرد.
نه اصرار بر آن مورد خاصی که به نظر ما رفع نیازمون با اون هست، ولذا نباید محتوای دعا رو محدود کنیم به چیزی که خودمون گمان میکنیم!
🔻قَالَ اَلصَّادِقُ (علیه السلام) :
💫لَقَدْ دَعَوْتُ اَللَّهَ مَرَّةً فَاسْتَجَابَ لِي وَ نَسِيتُ اَلْحَاجَةَ لِأَنَّ اِسْتِجَابَتَهُ بِإِقْبَالِهِ عَلَى عَبْدِهِ عِنْدَ دَعْوَتِهِ أَعْظَمُ وَ أَجَلُّ مِمَّا يُرِيدُ مِنْهُ اَلْعَبْدُ وَ لَوْ كَانَتِ اَلْجَنَّةَ وَ نَعِيمَهَا اَلْأَبَدَ وَ لَكِنْ لاَ يَفْعَلُ ذَلِكَ إِلاَّ اَلْعَامِلُونَ اَلْمُحِبُّونَ اَلْعَابِدُونَ اَلْعَارِفُونَ صَفْوَةُ اَللَّهِ وَ خَاصَّتُهُ .
(بحارالانوار، ج٩٠ ص٣٢٣)
eitaa.com/salehi786/793 :سؤال
﷽
🔸در مناقب مولا علی (علیه السلام)
💫عن أبي حمزة الثمالي، عن الإمام الباقر (عليه السّلام)، قال:
💥قال أمير المؤمنين (علیه السلام) :
إنّ اللّه (عزّ و جلّ) واحد أحد تفرّد في وحدانيّته، ثمّ تكلّم بكلمة صارت نورا، ثمّ خلقني من ذلك النور، ثمّ تكلّم بكلمة أخرى فصارت روحا فأسكنه في ذلك النور،
فأنا روح الله (عزّ و جلّ) و كلمته، فما زلت في ظلّ عرشه حيث لا شمس و لا قمر و لا سماء و لا هواء و لا أرض و لا ماء، و لا ليل و لا نهار، و لا ملك و لا جنّ و لا إنس،
و إنّ الله قد أخذ ميثاقي مع ميثاقه في الذرّ الأوّل، و إنّ لي الكرّة بعد الكرّة، و الرجعة بعد الرجعة، و أنا صاحب الكرّات و الرجعات، و صاحب الآيات و الدلالات و العجائب و النقمات،
و أنا قرن من حديد، و أنا أبدأ جديد، و أنا عبد اللّه و خليفة اللّه، و أنا أمين اللّه و خازنه، و أنا عيبة سرّه و حجابه و رحمته و صراطه و ميزانه. و أنا الحاشر إلى الله، و أنا كلمة الله،
و أنا عين الله الناظرة، و أنا يد الله القادرة، و أنا قوّة الله الغالبة، و أنا غلبته القاهرة، و أنا الصراط المستقيم و أنا النبأ العظيم،
و أنا اسم الله العليّ و مثله الأعلى، و أنا صاحب الجنّة و النار. أسكن أهل الجنّة بالجنّة، و أسكن أهل النار بالنار، و إليّ روح أهل الجنّة، و إليّ عذاب أهل النار،
و إليّ مرجع الخلق جميعا، و إياب الخلائق إليّ بعد الفناء، و إليّ حساب الخلق جميعا.
أنا الأوّل و أنا الآخر، و أنا الظاهر و أنا الباطن، و أنا بكلّ شيء عليم، و أنا الشاهد، و أنا الحاضر، و أنا الغائب،
و أنا الحجّة على أهل السماوات و الأرض، و أنا الذي احتجّ الله تعالى بي عليكم في ابتداء خلقكم، و أنا الذي علمت المنايا و البلايا و الوصايا و فصل الخطاب،
و أنا صاحب العصا و الميسم و الخاتم، و أنا الذي أجريت السحاب و الرعد و البرق، و جعلت النور و الظلمة، و أجريت الرياح و البحار و النجوم و الشمس و القمر.
و أنا الذي أهلكت عادا و ثمود و أصحاب الرسّ و قرونا بين ذلك كثيرا، و أنا الذي أذللت الجبّارين و المتكبّرين، و أنا صاحب مدين و مهلك فرعون و منجي موسى بن عمران، و أنا الذي أرسلت الطوفان على قوم نوح،
و أنا الذي أحصيت كلّ شيء عددا، و أنا فعّال لما أريد، و أحكم ما أشاء بحول اللّه تعالى و قوّته، و لا حول و لا قوّة إلّا باللّه العليّ العظيم،
و أنا مع هذا كلّه عبد من عباد الله عزّ و جلّ.
يا معشر الناس، سلوني قبل أن تفقدوني.
ثمّ نزل صلّى اللّه عليه عن المنبر و انصرف.
🔻 منبع: المناقب (للعلوی)؛ الکتاب العتیق، حدیث30، ص113 الی 115. / بحارالانوار ج53 ص46 الی49 (نقل مفصلتر). / مختصر البصائر (للحسن بن سليمان الحلی)، ص130 الی 134.
🔸
@Salehi786
32.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷عید بزرگ غدیر بر شما و خانوادهتان مبارک🌷
🌸 کلیپ ابوتراب 🌸
🌻 #حسن_کاتب 🌻
🌹چهار زبانه (فارسی عربی آذری اردو)🌹
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از چند کلام حرف حساب !؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ابداع روش نوین آسان و ارزان درمان پوسیدگیهای دندانی در ایران
⭕️گروهی از محققان دانشکده پزشکی شهید بهشتی به سرپرستی دکتر عسگری حدود 15 سال تلاش و کار تیمی برای رسیدن به آرمان مرجعیت جهانی توانستند این دستاورد پزشکی نوین را ثبت اختراع کنند😃
👈 روش درمانی پالپ زنده به عنوان روش محققان ایرانی در درمان پوسیدگی دندان، امروز در آخرین کُتب مرجع جهانی پزشکی ثبت شده و مورد تاکید و توصیه انجمنهای جهان دندانپزشکی دنیا قرار دارد👌
🔰امروزه یکی از نکات مهم در دنیا کسب و حفظ #مرجعیت علمی است که امروز یک جنبش فزاینده و پر شتابی در عرصههای علمی داریم که به ثمر رسیدن تحقیقات 15 ساله دکتر عسگری و همکارانشان ، یکی از این موفقیت هاست که توانستند قلههای اعتماد بنفس و ما میتوانیم را فتح کرده و به مرجعیت جهانی در این حوزه برسند👏
پ،ن: تحریـــــم بودیم این شدیم ...تحریم نبودیم چی می شدیم 💪✌️
صالحی - ارتباط کاربران
🎥ابداع روش نوین آسان و ارزان درمان پوسیدگیهای دندانی در ایران ⭕️گروهی از محققان دانشکده پزشکی شهید
✅ *اختراع دندان پزشکی ایرانی*
(صرفا جهت اطلاع، و البته حمایت از آن در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» )
🔸ترمیم پوسیدگی دندان بدون عصب کشی، با نصف هزینه، و حفظ حیات دندان، در روش جدید ثبت جهانی شده، *دکتر سعید عسگری* پزشک دانشگاه شهید بهشتی
🔻بیماری پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی شایع ترین بیماری بشر است.
https://www.sbmu.ac.ir/index.jsp?siteid=518&fkeyid=&siteid=518&pageid=42632&newsview=106622
🔸دکتر عسگری درباره این روش نوین توضیح داد: با توجه به اینکه دندان های زنده انسان به واسطه پوسیدگی به پالپ می رسند می توان با استفاده از زیست مواد دندانی جدید CEM CEMENT که هزینه کمی دارد دندان پوسیده را معالجه کرد.
این محقق ادامه داد: شش یا هفت روش درمانی پالپ زنده وجود دارد که تعدادی از آن ها به نام جمهوری اسلامی ثبت شده است.
دکتر عسگری درباره مزایای این روش توضیح داد: این روش درمانی نسبت به سایر روش ها ساده تر، ارزان تر، امن تر، کم تهاجم تر و با عوارض جانبی کمتر است که استرس کمتری دارد و از موفقیت بالایی برخوردار است.
در دندانپزشکی با این روش موفق به بازسازی بافت از دست رفته شدیم.
وی ادامه داد: همچنین در مطالعات جهانی برای درمان پایپ زنده به استفاده از این ماده توصیه شده اند و نام این ماده ایرانی در MeSH کتابخانه ملی آمریکا قرار گرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین اولین و بزرگترین مطالعه کارآزمایی اثبات اثربخشی پایپ زنده با استفاده از ماده ایرانی CEM cement در دندان های مبتلا به پالیتیت برگشت ناپذیر انجام شده است.
دکتر عسگری به ورود این خدمت به بسته خدمات دندانپزشکی مراکز بهداشتی و درمانی کشور در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: همچنین در سال ۹۴ این روش در گایدلاین درمان پالپ زنده برای دندان های مبتلا به پالتیت انتشار یافته است.
وی درباره میزان موفقیت درمان پالپ زنده پس از پیگیری دوساله، توضیح داد: موفقیت این روش در مواردی که توسط دندانپزشکان عمومی انجام شده است ۸۶ دندان از هر ۱۰۰ دندان و در مواردی که توسط متخصصین انجام شده ۹۸ دندان از هر ۱۰۰ دندان است که یک توفیق فوق العاده برای درمان در حوزه دندانپزشکی محسوب می شود.
...
🔸
🔻 *اطلاعات ارتباط با دکتر سعید عسگری (مخترع این روش)*
https://www.sssco.ir/مدیریت-دندانپزشکان/id/64/دکتر-سعید-عسگری
پزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی مهرگاندی تهران
02157836
آدرس و تلفن مطب دکتر سعید عسگری :
ولی عصر - خیابان بهرامی - پلاک ۲۹ - طبقه اول
02188789827
🔸
✅ در مورد *سم سمنت* ماده زیست دندانی که در این روش اختراعی استفاده میشه برای ترمیم دندان
قیمت 255.000 تومان
سم سمنت CEM Cement | فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی دنداب
https://www.dandab.ir/product/cem-cement/
ویژگیها:
– 1گرم پودر+ 2 میلی لیتر مایع
– پوششی بدون منفذ برای پالپ
– بهبود درد دندان پس از درمان عفونت و التهاب پالپ
– یک ماده بایومتریال
🔻 میتوان این ماده درمانی به عنوان جایگزینی برای درمان اندو (عصب کشی) استفاده نمود.
با استفاده از این روش دندان زنده باقی میماند و در نتیجه شانس ماندگاری دندان در طول زندگی افزایش مییابد.
اولین شرط امکان انجام این درمان زنده و سالم بودن پالپ دندان است.
در مواردی که به علت ضربه و یا پیشرفت پوسیدگی و ایجاد عفونت داخل کانال پالپ دندان مرده باشد امکان درمان پالپ زنده موجود نیست.
همچنین در مواردی که به علت پوسیدگی مقدار قابل توجهی از نسج دندان از دست رفته باشد
و قرار دادن پست و روکش و یا پین داخل کانال نیاز باشد انجام درمان روت کانال الزامی است.
در درمان پالپ زنده دندانپزشک معالج هنگام برداشتن پوسیدگیهای تاج دندان دقت فراوانی مینمایند تا که به پالپ آسیب دیگری وارد نشود.
پس از برداشتن پوسیدگی و تمیز کردن تاج دندان در صورت قابلیت دندان برای پذیرش درمان دندانپزشک روی پالپ را با یک ماده بایومتریال مانند سمان غنیشده کلسیمی(Cem Cement) پوشانده و سپس اقدام به ترمیم تاج دندان مینماید.
ماده دندان “سم سمنت” به گونهای عمل میکند که میتواند پس از درمان عفونت و التهاب پالپ مانند پوششی بدون منفذ با پر کردن همه خلل و فرجهای موجود در ناحیه سد پوششی مناسبی برای پالپ که حاوی اعصاب ریشه دندان است به وجود بیاورد و به این شکل موجب بهبود درد دندان شود ضمن اینکه در این شرایط پالپ دندان هم زنده میماند و خارج نمیشود.
🔸
@Salehi786
شیدای گمنامی_120321125644.pdf
7.03M
🔸 فایل کتاب *«شیدای گمنامی»*
🔻 #زندگینامه عرفانی و اخلاقی
*آیة الله سید حسین قاضی طباطبایی*
(برادرزاده آیت الله سیدعلی قاضی)
#PDF
🔻گردآوری محمد الوانساز خوئی
بهمراه مقدمه و ارائه اسناد توسط سید محمدصادق قاضی فرزند آقاسیدحسین قاضی
🔹
#عرفان
#سلوکی
🔸
@Salehi786
🔸 *یادداشتهای مرحوم آیت الله سید حسین قاضی طباطبایی*
🔻 بند ١۵، در سوال و جواب ایشان در احضار روح جناب حافظ
🔻و بند ١۷ :
💫از آقای (سید علی) قاضی سؤال کردم از اسم اعظم الهی، فرمود:
درحروف نورانی است و فرمود: حروف نورانی، حروف مقطعه سوره قرآنی نیست، بلکه حروف اسما چهارده معصوم به است به حذف مکرر
عرض کردم: چطور؟
فرمود: مجاز نیستم بگویم.
🔸
@Salehi786
بسم الله
⚡️ *«اسم اعظم در حروف اسامی چهارده معصوم (علیهم السلام)»*
🔸
🔸 در نقلی که قبل از این از کتاب *«شیدای گمنامی»* به نقل از *آیت آلله سید حسین قاضی طباطبایی* (برادرزاده آیت الله سید علی قاضی) ذکر کردیم، در ص55 بند 17 یادداشت های ایشان که فرمودند:
⚡️«از آقای (سید علی) قاضی سؤال کردم از «اسم اعظم الهی»، فرمود: «درحروف نورانی است»، و فرمود: *«حروف نورانی، حروف مقطعه سوره قرآنی نیست، بلکه حروف اسما چهارده معصوم به است به حذف مکرر»* . عرض کردم: چطور؟ فرمود: «مجاز نیستم بگویم.»
https://eitaa.com/salehi786/804
🔸
🔸حال تکمیل آن نقل را در بیان *علامه حسن زاده آملی* به نقل از اساتیدشان در کتاب «هزار و یک کلمه» کلمه 343 (ج3 ص419) به جان بنوشید، که میفرمایند:
⚡️«روز پنجشنبه بيستم شعبان المعظم 1378 ه ق 2 آذر 1346 ه ش، در قم در محضر روحانى بزرگوار جناب آقاى حاج سيد حسين قاضى طباطبائى ابن عم آية الله حاج سيد على قاضى تبريزى (رضوان الله عليهما) بودم، فرمودند مرحوم كفعمى كتابى به نام صفوة الصفات فى شرح دعاء السمات دارد؛ در آن كتاب مىگويد كه اسماى دوازده امام (عليهم السلام) آنچه مكرر است القاء شود باقى مىشود *«علم حين فسّر وجد»* ، و ما اين را ندانستيم يعنى چه، از جناب آقا سيد محمد حسن إلهى (آية اللّه استاد إلهى برادر علامه آقا سيد محمد حسين طباطبائى صاحب تفسير الميزان، و اين هر دو بزرگوار (روحى لهما الفداء) از استادان اين كمترين بودهاند) سؤال كرديم، آن جناب مرحوم آية اللّه حاج سيد على قاضى (نام برده) را إحضار كرده است و معنى جمله مذكور را از ايشان پرسيدند، آن مرحوم در جواب فرمود كه با *اسماء چهارده معصوم* چنين كنند كه مىشود *«طاها علم حين فسّر وجد»* ولى آن را بيان نفرمودهاند.»
انتهای بیان علامه حسن زاده (حفظه الله).
🔸
🔻بنده: به نظر میرسد این کلام *«طاها علم حين فسّر وجد»* معنایی اینگونه تحت اللفظی دارد: «طاها علم (اسم اعظم) است، هنگامی که تفسیر شود وجد و یافت (شهودی) میگردد».
والسلام
#علم_حروف
🔸
@Salehi786
هدایت شده از احمد فربهی
استغنای دین در هدایت
مرحوم آقای حکیمی –بهحق- معتقد بود، اسلام در هدایت و تفهیم پیام خود، وابسته به هیچ مکتب بشری نیست یعنی کاملترین مفاهیم هدایتگر و بهترین شیوههای تبیین و استدلال را در خود دارد، از اینرو میتواند؛ بدون اینکه به ضمیمهکردن معارف بشرساخته، نیازی داشته باشد، انسان را از «عقلانیت فطری» به «عقلانیت دینی» تعالی بخشیده و حتی «عقلانیت بشری» را نیز نقد کند.
ایشان از این نظریه دو نتیجه گرفتند؛
(1) انسانها برای فهم هیچکدام از لایههای دین، نیازی به معارف تخصصیِ بشری؛ فلسفی و غیرفلسفی ندارند.(استغنای بالذات دین)
(2) برای فهم دین، هیچیک از معارف بشرساخته را نباید به کار گرفت تا خلوص معارف دینی از بین نرود، گرچه دانستن آنها لازم است.(تفکیک معارف بشری از معارف وحیانی)
این نظریهی مرحوم آقای حکیمی بود و نتایجی که از آن گرفت.
اصل جامعیتِ مفهومی، روشی و ساختاریِ دین، گرچه سخنی بهغایت صحیح و متعالی است اما نتایج گرفته شده، محل تأمل است. مرحوم علامهی طباطبائی در این زمینه میگوید: «این معارف، طریق به فهم دین هستند و طریق غیر از تکمیل است» (بررسیهای اسلامی ج2 ص85)
پس گرچه دین در هدایت، کامل، مستغنی و مکتفی بالذات است اما همچنانکه مفاهیم عرفی، طریقی به سوی فهم لایهی عرفی دیناند، مفاهیم تخصصی نیز طریقی به سوی فهم لایهی متعالی دیناند، و همچنانکه مفاهیم عرفی، محتاج به وضع لغات خاصیاند(عرفعام)، مفاهیم تخصصی نیز محتاج به وضع لغات خاصیاند(عرفخاص) و همچنانکه لغات عرف عام، زبان تفاهم عرفیاند، لغات عرف خاص نیز زبان تفاهم علمیاند و بشر برای فهم دین محتاج به این مبادی است.
معارف بشری، طریق فهم دیناند، نه ضمیمههایی که دین را تکمیل کنند.
خدا ایشان را با اولیاء الهی محشور فرماید.
https://eitaa.com/farbehi
صالحی - ارتباط کاربران
استغنای دین در هدایت مرحوم آقای حکیمی –بهحق- معتقد بود، اسلام در هدایت و تفهیم پیام خود، وابسته ب
بسم الله
🔸مطلب استاد حجتالاسلام احمد فربهی دقیقه👌
🔻 به تعبیری دیگر، نظیر همان نزاع این آقایان تفکیکی برعلیه روش تفسیری قرآن به قرآن علامه طباطبایی است.
استاد حجتالاسلام محمدحسن وکیلی در کتاب خوبش در جواب به اشکال تفکیکیها علیه روش تفسیری علامه پرداخته (کتاب روش تفسیر قرآن به قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی)،
eitaa.com/salehi786/812
https://mhva.ir/product/روش-تفسیر-قرآن-به-قرآن/
و در مقاله خود با عنوان «علامه طباطبایی و تفسیر قرآن به قرآن»، در فصلنامه تخصصی مطالعات قرآن و حدیث «سفینه» شماره ۵۸
eitaa.com/salehi786/814
safinahmagazine.ir/article-1-128-fa.html
آقای وکیلی استشهاد میکنن به بیانات علامه، که قرآن (دین) در مقام تفهیم و دلالت بر معنی و مرادش مستقل است و نیاز به غیر ندارد، اما ما در مقام فهم نیاز به طریق فهم داریم، که از جمله آن روش تفسیری اهل بیت ع (روش قران به قرآن) در طریق فهم است، و نیز «دقت و تدبر عقلی» طریق فهم است، و... . و اساسا چون خود کتاب با تدبر فهمیدنیست، در مقام تحدّی برآمده و به چیزی تحدی نموده که خودش بذاته قدرت تفهیمش را دارد، و اگر خودش قابل فهم نبود اینگونه خطاب تحدی در قرآن معنا نداشت.
در مورد جزئیات احکام فقهی هم اساسا قرآن در مقام بیان آن نبوده و تخصصا از مراد آیات خارج است، نه اینکه این موارد تخصیص و استثنا شده باشد. و خود قرآن ضمن بیان کلیات احکام، تفاصیل جزئیات آنها را به تبیین از سوی پیامبر و اهل بیت ع ارجاع داده.
اما تفکیکیها میگن که قرآن بدون محتوای احادیث فهمیدنی نیست! (نیاز به شخص معصوم ع را خلط کردن با روایات ظنی منقول از معصومین، و دلالت قرآن را بدون روایات گنگ و مبهم میدانند).
"از این دیدگاه قران کتابی گنگ، مرده و بی اثر میباشد، که در عصر غیبت نسبت به همه و در عصر حضور نسبت به غائبان از امام معصوم ع هیچ دردی را از کسی دوا نمیکند، و بشر نمیتواند با مراجعه به آن، شفای خود را بیابد، زیرا عبارات و الفاظ قرآن تنها با معصومین ع سخن میگوید و ما را راهی برای درک آن نیست! و برای ما تنها فایده اش روخوانی آن برای بهره از نورانیتش است، و تعقل و تدبر در آیات قرآن و تلاش برای کشف دقایق و ظرایف آن امری لغو بیهوده است (ص۷۵).
آقای وکیلی ذیل عنوان «بهره ما از فهم قرآن» (ص٧۵ الی ۸٣) مینویسند:
قرآن کریم در دلالت بر معانی و مقاصد خود تامّ است، ولی این مسأله لزوماً بدان معنا نیست که ما نیز میتوانیم به تنهایی تمام مقاصد آن را ادراک کنیم و بفهمیم. برای فهم مقاصد قرآن به امور بسیاری احتیاج است که برخی از آنها در فهمیدن کامل هر متنی ضروری است و برخی از خصائص قرآن میباشد؛ اموری از قبیل: تسلّط بر ادبیات عرب (صرف و نحو، لغت و...) فرهنگ و تاریخ عرب، قواعد عمومی فهم متن، مهارت فهم متن و بررسی دقائق آن، شناخت زبان خاصّ قرآن، رشد عقلی و توان ادراک حقائق مجرّده و معارف عالیه. دو عامل آخر، از خصائص قرآن کریم است. مراد از شناخت زبان قرآن، آشنایی با اسلوب بیانی قرآن است که یکی از جنبههای آن، روش تفسیر قرآن به قرآن و استقلال قرآن در دلالت است که ما به برکت اهل بیت (علیهم السلام) با این زبان آشنا شدهایم.
خداوند متعال بر اساس حکمت خود در قرآن چنان سخن گفته که هر کس به فراخور استعداد و سطح فهم خود، از قرآن بهره ببرد. زبان قرآن از دید علاّمه طباطبائی به سبک «سخن در سخن» است که حقائق عالی آن در لابلای معارف سادهتر پنهان شده و هر کس در سطح خود، درجهای از آن را ادراک میکند؛ لذا هیچ کس از این مائده دست خالی بر نمیخیزد، بر خلاف کتب حکما و عرفا یا برخی کتب ادیان پیشین.
🔻برای مطالعه بیشتر، فایل کتاب و مقاله #استاد_وکیلی را در ادامه میفرستم 👇
روش تفسیر قرآن به قرآن - استاد وکیلی .pdf
2.37M
کتاب «روش تفسیر قرآن به قرآن»
#PDF
- استاد حجتالاسلام محمدحسن وکیلی
https://mhva.ir/product/روش-تفسیر-قرآن-به-قرآن/
علامه طباطبایی و روش تفسیر قرآن به قرآن - محمدحسن وکیلی .docx
476K
مقاله «علامه طباطبایی و روش تفسیر قرآن به قرآن» #Word
- حجتالاسلام محمدحسن وکیلی
http://safinahmagazine.ir/article-1-128-fa.html
علامه طباطبایی و روش تفسیر قرآن به قرآن - محمدحسن وکیلی .pdf
996.5K
مقاله «علامه طباطبایی و روش تفسیر قرآن به قرآن» #PDF
- حجتالاسلام محمدحسن وکیلی
http://safinahmagazine.ir/article-1-128-fa.html