هدایت شده از قرارگاه خادمیاران مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
پیام ایستادگی از امام که توسط شهید حسین خرازی به رزمندگان رسانده شد:
"باید تا آخر بایستیم!!!"
آیا با وجود مشکلات و بعضی خائنین میتوان جبهه را خالی کرد؟؟؟!
همیشه در سنگریم انشاءالله
اگر لیاقت و توفیق باشد
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
@khademyaran_mahdavi
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
یاران همه رفتند..
افسوس که جامانده منم...
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
28.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#مستند
#بیماری_مصرفگرایی
مصرفگرایی بیماری مدرن است و ما همه بیماریم!
مصرف، مصرف، مصرف...
نومیدانه به انتظار نشستن تا خوشبتی از راه برسد.
این چکیده نظریه یک فیلسوف فرانسوی است که مصرفگرایی را لخت و عور جلوی چشمان ما به نمایش میگذراد!
مصرفگرایی چیست و چه بلایی بر سر ما میآورد؟!
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_عرفانهای_کاذب
#مریمیه:
از فریتیوف شوان تا #سیدحسین_نصر
🔶🔸آغاز سخن
🔶🔸رنه گنون - ترادیشنالیسم - تئوسوفیسم
🔶🔸تئوسوفیسم و بهائیت
🔶🔸پارلمان جهانی ادیان و احیای باستانگرایی
🔶🔸رنه گنون، اسلام و شاذلیه
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_عرفانهای_کاذب
#مریمیه:
از فریتیوف شوان تا #سیدحسین_نصر (۶)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24450
◀️ قسمت بیستم:
🔶🔸فریتیوف شوان ؛ مریدی که زود مراد شد!
🔸فریتیوف شوان: سالهای آغازین
فریتیوف شوان [۱] یا آنگونه که به آلمانی تلفظ میکنند «شوئون»، متولد ۱۹۰۷ است یعنی در زمان فوت رنه گنون 44 ساله بود. او در شهر بال [۲] سوئیس در خانوادهای مهاجر به دنیا آمد. پدرش آلمانی و نوازنده ویولون و مادرش فرانسوی از منطقه آلزاس بود. شوان در زمان تولد تابعیت آلمانی داشت. نام «فریتیوف» به معنی «دزد صلح»، بیشتر در نروژ مرسوم است، و پدر شوان از دوستان نروژیاش اخذ کرده است. [۳]
از فریتیوف شوان سند مهمی بر جای مانده که برخی جزئیات زندگی او را روشن میکند. این سند زندگینامه خودنوشت (اتوبیوگرافی) شوان است که در سال ۱۹۷۴ در سوئیس بهطور خصوصی چاپ شد و خاطرات و تألمات [۴] نام دارد.
مارک کاسلو مینویسد:
«خاطرات شوان» منتشر نشده ولی به وسعت در داخل و خارج فرقه مریمیه توزیع شده است. این خاطرات به آلمانی است و مقاله «برهنگی قدسی» شوان، به انگلیسی، ترجمه بخشی از کتاب فوق است که بعداً جمعآوری شد و تنها در اختیار اعضای گزینششده فرقه قرار میگرفت. [۵]
بهنوشته سجویک، شوان در کتاب فوق مطالبی را با صراحت بیان میکند که بعضاً شگفتانگیز است. مثلاً، مدعی است زمانی که به دنیا آمد نوری در بیمارستان درخشید و همه ساعتها از کار ایستادند. [۶] سجویک میافزاید: نشانهها و الهامها نقش مهمی در زندگی شوان و برخی از پیروان او ایفا میکند.
فریتیوف شوان در ۱۳ سالگی پدر را از دست داد و بههمراه مادر به شهری کوچک در فرانسه مهاجرت کرد. مادر کار میکرد و با تنگدستی گذران میکردند. در سال ۱۹۲۹ شوان ۲۲ ساله به پاریس رفت و بهعنوان طرّاح پارچه به کار پرداخت.
آنگونه که شوان نوشته، شانزده ساله بود که کتاب «شرق و غرب» گنون را خواند و مجذوب آئینهای هندو شد. در ۱۹۳۱، زمانی که در خدمت نظام بود، برای گنون نامه نوشت و گنون او را به تصوف دعوت کرد. حیران شد که چگونه تعلّق به مسیحیت و هندوئیسم را رها کند و «از راه مکه» به خدا برسد؟ روزی، در سال ۱۹۳۲، در پاریس دعا کرد و از خدا خواست در پیش از ظهر یک روز معین علامتی نشانش دهد. در روز موعود علامت را دید: در ساعت ۱۱:۵۴ صبح آپارتمانش را ترک کرد و قدمزنان به سمت خیابان اصلی رفت. در ساعت ۱۱:۵۵ ناگهان گروهی کامل از سربازان آفریقای شمالی را دید که سوار بر اسب و با پوشش کامل اسلامی در خیابان ظاهر شده و رژه رفتند. شوان تصمیم گرفت به عهدی که با خدا بسته عمل کند و اسلام آورد. [۷] این دوّمین «دست غیبی» است که در زندگی شوان میبینیم.
شوان در سال ۱۹۳۲، یعنی همان زمان که اسلام آورد، به دلیل «رکود بزرگ» کارش را در پاریس از دست داد و به سوئیس رفت؛ و در سوئیس «یک ملای جوان ایرانی» به او سوره فاتحه را آموخت. [۸] سیدحسین نصر از این «ملای جوان ایرانی» نام برده است:
«خودش [شوان] میگوید که سوره فاتحه را در سوئیس و از سیدحسن امامی، که بعدها امام جمعه تهران شد، فراگرفت.» [۹]
بهتدریج هویت این «دستهای غیبی» آشکار میشود: سید حسن امامی پسر میرزا ابوالقاسم، امام جمعه تهران، است. میرزا ابوالقاسم و برادرش میرزا محمد (امامزاده) پسران میرزا زینالعابدین ظهیرالاسلام هستند که مقبرهاش، واقع در خیابان مولوی تهران، به «سر قبر آقا» شهرت دارد. اعضای این خانواده طی چند نسل از سوی پادشاهان قاجار به امامت جمعه تهران منصوب میشدند. میرزا ابوالقاسم پس از فوت پدر (۱۳۲۱ ق.) تا سقوط محمدعلی شاه (۲۶ جمادیالثانی ۱۳۲۷ ق./ ۱۵ ژوئیه ۱۹۰۹ م.) امام جمعه تهران بود. پس از سقوط تهران، ابوالقاسم کناره گرفت و محمد، برادر کوچکش، امام جمعه تهران شد. سیدمحمد عضو محکمهای بود که شیخ فضلالله نوری، مجتهد نامدار تهران، را به مرگ محکوم کرد و در روز شنبه ۱۳ رجب ۱۳۲۷ ق. در میدان توپخانه به دار کشید. [۱۰] اعضای این محکمه عموماً ماسونهای عضو لژ بیداری ایران بودند و برخی از آنان، مانند میرزا محمد نجات خراسانی و میرپنج اسدالله خان ابوالفتحزاده، اندکی بعد بهعنوان بهائیانی بدنام شهره شدند.
سیدابوالقاسم پس از سقوط تهران به سیروسیاحت در غرب پرداخت و در سال ۱۳۰۶ ش. در تهران درگذشت. پسرش، سیدحسن امامی، در سال ۱۳۰۷ ش./ ۱۹۲۸ م. به لوزان سوئیس رفت و تا سال ۱۳۱۲ ش./ ۱۹۳۳ م. به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. زمانی که شوان به فیض دیدار این «ملای ایرانی جوان» و البته بسیار متموّل، نائل آمد، سه چهار سال از اقامت سید حسن امامی در لوزان میگذشت.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24523
🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#صهیونیسم_مسیحی
🗞 پروتستانتیزم، روشنگری و میستیسیزم عبرانی
🗞 پروتستانتیزم، عهد عتیق و مارتین لوتر
🗞 پیوریتانها یا یهودیان انگلیس
🗞 پیوریتانها در آمریکا
🔗 ادامه دارد ...
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#صهیونیسم_مسیحی
پیوریتانها در آمريکا
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24452
◀️ قسمت دوم:
... آیهای دیگر از تورات، خونهایی که به هنگام سوختن کشتهشدگان جاری میشد آتش را خاموش میکرد. مرتکبین قتلعام نیز لایق حمد و ستایش خداوند (یهود) میگردیدند. چند سال پس از آن نیز عملیات پاکسازی (قومی) منطقه نیویورک سازماندهی شد. به عنوان مثال گزارش ارائه شده توسط دیوید د. ورایس (۹) در مورد قتلعامی که در فوریه سال ۱۶۴۳ در مانهاتان (۱۰) جنوبی توسط نظامیان هلندی از «سرخپوستان آلگون کوئین» (۱۱) به عمل آمد، چنین است: «نظامیان، بسیاری از سرخپوستان را در خواب به قتل رسانیدند. فرزندان شیرخوار از پستان مادران خود جدا شده، در مقابل چشمان والدین خود با شمشیر تکه تکه گردیده، سپس به آتش انداخته میشدند. کودکان قنداق شده درگهوارههای خود تکه تکه میشدند، و سر آنها متلاشی میشد. این کشتار وحشیانه موجب عذاب وجدان سنگدلترین انسانها میگردید. بعضی از کودکان به رودخانه پرتاب میشدند والدین آنها برای خارج کردن کودکان خود به رودخانه میپریدند اما نظامیان اجازه ندادند که نه کودکان و نه پدر و مادرهای آنان از رودخانه بیرون بیایند و همه آنها غرق شدند.» (۱۲)
در پشت این اعمال وحشتآفرین دنیای مدرن که به هیچوجه نیز از آن خودداری نکردند، چنین سنت «یهودیگرایانهای» (Judaizer) قرار داشت.
این اقدامات مبتنی بر آموزه عبرانی پیوریتانها، حتی توجه آرنولد توینبی را نیز به خود معطوف داشته است. به نظر توماس. ف. گوست (۱۳) جامعهشناس آمریکایی در کتاب خود موسوم به «نژاد: تاریخ یک ایده در آمریکا»، (۱۴) توینبی از این نظریه که «اعتقادات فزاینده کلنینشینهای انگلیسی به عهد عتیق (تورات) موجب پیدایش این باور در آنها شده بود که آنها به عنوان مردمی انتخابشدهاند تا کافران را نیست و نابود سازند» دفاع میکند. گوست سپس میافزاید اسرائیلیهای ماساچوست (یعنی پیوریتانها) به همان شیوه سرخپوستان را نابود ساختند که اسرائیلیان مورد نظر تورات کنعانیان را معدوم نمودند. (۱۵) یهود دوستی القا شده به روح امریکا توسط پیوریتانها موجب پدیدار شدن تلقی فعلی آمریکا نسبت به موضوع یهودیت گردید. پیوریتانیزم آمریکایی به عنوان یکی از نتایج اندیشه و باور پیوریتانیزم، همیشه تئوری «قوم برگزیده بودن یهودیان» را قبول داشته است. کتاب «اسرائیلی که در ذهن آمریکا وجود دارد» (۱۶) این مسئولیت و رسالت تاریخی مهم موجود در پروتستانتیزم آمریکایی را به صورت مستند مورد بررسی و بازبینی قرار داده است.
پیشتازتر از تئودور هرتزل
ویلیام ایوگن بلاکستون (۱۷) به عنوان نامی که در این کتاب بر آن تأکید میشود، هم از نقطهنظر نحوه نگرش نخبگان و برگزیدگان آمریکایی به مسئله یهودیت و هم از نظر بیان اشتراکات و همگونیهای پروتستانیزم و یهودیت بسیار جالب توجه است:
«ویلیام ایوگن بلاکستون که در سال ۱۸۴۱ در یک خانواده متدودیست پروتستان به دنیا آمد، در دوران جوانی خود در ارتباط با کتاب مقدس به کارشناسی زبده بدل گردید… وی در سال ۱۸۷۸، اثر خود با نام «عیسی میآید» (۱۸) را منتشر نمود و در مدت زمان کوتاهی مشهور شد. جماعتهای ایوانجلیک او را مورد تشویق قرار دادند. بیش از یک میلیون نسخه از کتاب او به فروش رفت و به ۴۸ زبان از جمله زبان عبرانی نیز ترجمه شد.»
بلاکستون به همراه دوستان خود دیود ل. مودی (۱۹) و کرایس ای. اسکوفیلد (۲۰) از نظریه قوم برگزیده خداوند بودن یهودیان در کتاب مقدس دفاع نمود. ۴۱۳ نفر امریکایی که در میان آنها افرادی مثل جان د. راکفلر (۲۱) سایروس مک کورمیک (۲۲) ج پیرپونت مورگان (۲۳) سخنگوی مجلس، نمایندگان مجلس سنا، قضات، وکلا و روزنامهنگاران وجود داشتند، از نظریه بلاکستون پشتیبانی کردند. حامیان نظریه قوم برگزیده از جمله نخبگان برگزیده آمریکا بودند.
بلاکستون بعدها، در دورهای که مسئله مهاجرت یهودیان روسیه موضوع بحث روز بود، پیشنهادی را به شرح زیر مطرح نمود:
«چرا فلسطین را در اختیار یهودیان قرار نمیدهید؟
آیا فلسطین متعلق به ترکها بود که آن را به یهودیان واگذار نمایند؟»
در پاسخ به این سؤال، بلاکستون واگذاری بلغارستان و صربستان را به عنوان یکی از ایالتهای دولت عثمانی به بلغارها در سال ۱۸۷۸، بر اساس موافقتنامه برلین یادآور شده، چنین میگوید:
«به همان اندازه که بلغارستان و صربستان به بلغارها و صربها تعلق دارد آیا فلسطین نیز به یهودیان تعلق ندارد؟ دولت یهودی میتواند همانند بلغارستان و صربستان در سرزمین فلسطین که بر اساس توافقنامهای از طرف دولت ترک قابل واگذاری است تشکیل شود.»
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24526
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
.
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
نامه عرفانی
از حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه
در افسوس و اندوه بخاطر تمام شدن ماه شعبان،
و عدم آمادگی برای ضیافت الله ماه مبارک رمضان!
✳️ امام خمینی در نامهای که به تاریخ اردیبهشت سال ۶۶ مطابق با شعبان ۱۴۰۷ قمری و به درخواست بانو فاطمه طباطبایی؛ عروسشان، خطاب به ایشان نوشتهاند، اندرزهایی عرفانی و اخلاقی را یادآور شدند:
✳️ بسم اللَّه الرحمن الرحیم
فاطى؛ دختر عزیزم!
از من مىخواهى براى تو چیزى بنویسم!
چه بنویسد کسى که خود، مبتلاىِ به نفسِ امّاره بالسوء است و هرگز نتوانسته، بلکه نخواسته این بت بزرگ را بشکند!
اکنون در آستانه شهراللَّه، و مقام ضیافتاللَّه هستیم و من خود اقرار دارم که لایق این ضیافت نیستم.
شهر شعبان المعظم که شهر امامان است در شُرفِ گذشتن است و ما خود را نتوانستیم مهیا کنیم براى شهر اللَّه!
دعاها را گاهى با لقلقهی لسان خواندم و از آنها چیزى حاصل نشد.
در این آخر شهر عرض مىکنم:
«اللَّهُمَّ انْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیِما مَضى مِنْ شَعبانَ فَاغْفِرْ لَنا فِیما بَقِىَ مِنهُ»
از رحمت حق تعالى مأیوس نیستم و مباش!
در دنیا [مباد] روزى، که گناهان به آن جا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم.
دخترم!
این چند روز خواهد گذشت، چه با عیش و نوش، و چه با رنج و تعب؛ چه با غفلت از فطرت، و چه با توجه به آن.
عزیزم!
خداوند جلوعلا نور هدایت را در همه مخلوقات، خصوصاً انسان نهفته است.
فطرت اللَّه، ما را خواهى نخواهى به او متوجه کرده و همه مخلوقات، در هر حدى که هستند و به هر مذهبى که گراییدهاند، جز به حق تعالى و کمال مطلق، به حسبِ فطرت به هیچ چیز توجه ندارند، گرچه خود ندانند و معتقد به غیر آن باشند.
انسان کمال مطلق را مىجوید و مىخواهد
چه آنان که به توهّم، بت را مىپرستند و چه آن.هایى که حق جلوعلا را منکرند و به دنبال ریاست.
ملحدها گمان مىکنند متوجه به دنیا و خواستار ریاست و زعامت هستند، لکن به حسب واقع، متوجه و خواهان قدرت مطلقه هستند و در جستجوى کمال مطلق، و خود گمان خلاف مىکنند و شاید عذاب و عقاب براى همین جهل و توهّمات باشد.
تو که مثلًا دنبال لباس خوب هستى و زینت بهتر، دنبال حق مىگردى و کاخ نشینان نیز دنبال قدرت مطلق هستند «وَ إِنْ مِنْ شَیْءٍ إلّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ، وَ قَضى رَبُّکَ الّا تَعْبُدوا إِلّا إِیَّاهُ»،
بنا بر وجهى این کلام، دامنه دارد. بهتر آن که درز بگیرم و تو را و خود و همگان را به خداى تعالى بسپارم.
والسلام علیک و على عباد اللَّه الصالحین.
روح اللَّه الموسوی الخمینى
صحیفه امام؛ ج ۲۰، ص ۲۵۴-۲۵۳
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض
🔶🔸مقدمه
🔶🔸مقدمه ۲.
🔶🔸ای مومنان
🔶🔸یهود و یائسگی ذهن
🔶🔸حرص؛ جزای یاس
🔶🔸معجزه قرآن در یهودشناسی
🔶🔸یهودیان و چالش مرگ
🔶🔸امر به مخالفت با یهود
🔶🔸نهی از موالات یهود
🔶🔸تغلیظ و وجوب مجانبت
🔶🔸نوع برخورد خدای سبحان با یهود
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض [۳۳]
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24456
✳️ قسمت ۳۳م؛
🔶🔸نوع برخورد خدای سبحان با یهود [۴]
💥 آنان از این کتابِ تحریفشده نیز تنها بهرهای ابزاری، در خدمتِ اهداف دنیایی و زیادهخواهانهشان دارند.
🔹بههمین خاطر، خدای حکیم که در ابتدای آیه، آنها را با عبارتِ اهل کتاب مخاطب ساخته،
وقتی که قرار است نام کتابشان را ببرد، بهجای تورات و انجیل عبارتِ:
«وَ مَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ» را آورده است.
🔹همچنین قرار است صدایمان را به گوش کسانی برسانیم و اهدافمان را برای کسانی به نمایش درآوریم که اکثر آنها علاوه بر یهودی نصرانی بودن، فاسقند.
و فاسق به شخصی اطلاق میشود که از راه حقّ خارج و از مسیر درست منحرف گشته است.
🔹اینکه خدای حکیم نمیفرماید:
قلیلی از اینان غیرفاسقند،
و میفرماید: «وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فَاسِقُونَ»،
به این خاطر است که آن قلیل، قابلِ اعتناء نیست و آن اکثر که فاسق هم هستند، آن اَقلِّ یهودی نصرانیِ غیرفاسق را نیز مدیریت میکنند.
🔹از آثار و نشانههای جوامعی که بیشترشان فاسق هستند، "وارونگی واژهها" است.
باطل، در چنین جوامعی حق است و حق، باطل.
زشت، زیباست و زیبا، زشت!
نوعی شستوشوی مغزی و نوعی مسخ فکری رخ داده است.
🔹شما تفکّر آن اکثرِ فاسق، (که حتماً نباید در تعداد بیشتر باشند) را هدف بگیرید.
آن اَقلِّ غیرفاسق (که حتماً نباید در تعداد کمتر باشند)، منتفع خواهند شد.
💥 یهود، قابلیت هدایت را از دست میدهد! / خبررسانی کنید!
🔹بعد از اینکه خدای متعال با عبارتِ:
«ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ» [مائده : ۵٨]، یهود را تحقیر نمود،
و با آوردن استفهام انکاری، که:
«ای اهل کتاب آیا ما را سرزنش میکنید؟
جز این است که ما به خدا و آنچه به ما نازل شده و آنچه پیش از این نازل شده است، ایمان آوردهایم و شما بیشترین نافرمان هستید» [مائده : ۵٩]،
آنان را در موقعیّت ضعف و انفعال قرار داد، در خطابی دیگر از رسول مکرّمش میخواهد که خبری پُر فائده و خالی از کذب را به سمع یهودیان و همهٔ آنانی که در آینده ممکن است در دام یهود گرفتار شوند، برساند.
🔹خبری که قطعاً برای گوشهای شنوا مفید علم و یا باعث ظن و گمانی نزدیک به علم خواهد شد.
برای اینکه حواسّ یهود متوجه کلام رسول خدا صلیاللهعلیهوآله شود، و دقّت آنان برانگیخته گردد، و آنان را به عیب بزرگی که در آن غرقاند، متذکّر شود، دستور میدهد که در آغاز همانند آنان و طبق مرام آنان سخن گوید.
🔹دستور خدای حکیم به نبیّ معظّم این است که:
در مواجهه با یهود و نصاری و به وقت اعلان خبر، از نوعی اسلوب گفتاری استفاده کند که گویا فرض آنان مبنی بر درست نبودنِ ایمان به خدا، ایمان به قرآن عزیز و کتابهای پیشین، صحیح است.
و آنگاه با اعلانِ خبر، لجاجت یهودیان را در هم شکسته، و خودستاییِ آنان را به چالش بکشد.
🔹آنان باید خبردار شوند که:
👈 بد دانستنِ مؤمنان به جرم ایمان به خدا و قرآن عزیز، جدای از اینکه مصداقشناسیِ آنان را از امور بد، دچار آسیب جدّی ساخته است، حکایت از تنها به قاضی رفتن و نیز از خود راضی بودنِ آنان دارد.
👈 و نیز باید خبردار شوند که پرداختن به عیب و نقص دیگران و در همان حال عدم توجه به عیب و نقص خود، تسهیلکنندهٔ گمراهی و ضلالت هر چه بیشتر آنان، از راه درست و صراط مستقیم خواهد بود.
🔹از همین رو رسول خدا صلیاللهعلیهوآله خطاب به آنان میفرماید:
«قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ؟ [مائده : ۶٠]؛
بگو: آیا شما را از کسانی که کیفرشان [از مؤمنانی که به خیال خود از آنان عیب میگیرید و آنان را سزاوار عذاب میدانید!] نزد خدا بدتر است، خبر دهم؟»
🔹آنگاه رسول خدا به چند نمونه از مشخصات آن اشرارِ از خدا بیخبر اشاره میکند:
👈 «مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ [مائده : ۶٠]؛ [آنان]
کسانی [از گذشتگانِ خود شما] هستند که خدا لعنتشان کرده».
🔹بدانید زمانی که لعن خدا بر کسی و بر قومی قرار گیرد، خواری و بیارزشیِ آن فرد و آن قوم آشکار میشود.
لعن بعد از رحمت الهی است و فرد ملعون و یا قوم ملعون قابلیّت هدایت و رستگاری را از دست میدهند، لذا از خیر و نیکی دور میگردند.
🔹آیا هیچ دقت کردهاید که چرا باب توبه به روی شما یهودیان بسته شده است و نمیتوانید خودتان را از این کفر تلمودی رها سازید؟!
و آیا هیچ اندیشیدهاید که چرا توان مقابله با فسق حاخامی از شما سلب گردیده است؟!
آیا نباید ریشهٔ آن را در لعن خدای قادر متعال بجویید؟!
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee