eitaa logo
خرد اجتماعی
386 دنبال‌کننده
337 عکس
67 ویدیو
45 فایل
نشر اندیشه‌های دکتر سید حسین شرف الدین (این کانال توسط ادمین اداره می‌شود.) سایت دکتر شرف الدین sharafoddin.ir ارتباط با ادمین @m110614 🌹 تبادل فقط با کانال‌های اندیشه‌ای انجام می‌پذیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ پایان پرونده دوماهه «جمعیت» ✴️ پربازدیدترین پیام‌های این پرونده به شرح زیر است: 1️⃣ عوامل تاثیرگذار بر رشد جمعیت در دهه 70 و 80 ایران https://eitaa.com/sharafoddin_ir/395 2️⃣ آسیب شناسی فعالیت‌های فرهنگی حول موضوع افزایش جمعیت https://eitaa.com/sharafoddin_ir/401 3️⃣ پيشينة توجه به نقش فرهنگ در تحليل پديده هاي جمعيتي https://eitaa.com/sharafoddin_ir/403 4️⃣ راه تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری https://eitaa.com/sharafoddin_ir/406 5️⃣ نقش صدا و سیما در تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری https://eitaa.com/sharafoddin_ir/435 6️⃣ چیستی و مشخه‌های پدیده گسست نسلی https://eitaa.com/sharafoddin_ir/441 ✅ با پرونده‌های بعدی کانال خرد اجتماعی همراه باشید....!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ تبیین جامعه‌شناختی مهریه 🔶 فصل چهارم به بررسی فلسفه وجوب مهریه می‌پردازد. نویسنده در این فصل ابتدا به ازدواج و اهداف مطلوب آن از نظر اسلام؛ مانند «ارضای جهت‌دار و منظم غریزه جنسی»، «تأمین آسایش و آرامش روانی»، «تحصیل طهارت روحی»، «ایجاد زمینه جهت تعهدمندی و مسئولیت‌پذیری»، «تولید نسل»، «توسعه رزق» و «سلامت و امنیت جامعه» اشاره می‌کند و سپس به فلسفه وجوب مهر در روایات و نظرات متفکران مسلمان می‌پردازد. 🔷 نویسنده در فصل پنجم دیدگاه‌های متفاوت درباره مهریه را نقد و ارزیابی می‌کند. این دیدگاه‌ها چنین است: مهریه تدبیری ماهرانه در متن آفرینش؛ یادگاری از سنن جاهلی؛ مکمل سهم‌الارث زن؛ پاداش اختصاصی‌بودن زن؛ وثیقه‌ای در مقابل حق طلاق؛ مهریه و نقش آن به عنوان یک بیمه اجتماعی؛ پاسخی به هزینه‌های ثانوی ضروری؛ مهریه و نقش تقابلی آن با استمتاع؛ پاداش فعالیت‌های مبتنی بر تقسیم کار طبیعی؛ هدیه‌ای جهت توسعه شبکه خویشاوندی؛ اجاره‌بهای خدمات زن؛ راهی برای تثبیت غیرمستقیم خانواده؛ سیاستی اقتصادی جهت توزیع ثروت؛ مهریه و نقش تقابلی آن با جهیزیه؛ مهریه و نقش آن در ایجاد توازن میان حقوق و وظایف زن؛ و مهریه و ارزش نمادین آن. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✳️ آخرین تولیدات علمی دکتر شرف‌الدین را در وبسایت شخصی ایشان دنبال کنید...!!👇👆 http://sharafoddin.ir/ ⚠️ این سایت،به صورت هفتگی به‌روزرسانی شده و مطالب مختلف در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبایی-و-رویکرد-جامعه-شناختی-به-دینمصاحبه.pdf
469.8K
♦️علامه طباطبایی و رویکرد جامعه‌شناختی به دین 🎙 سید حسین شرف الدین ✴️ منتشرشده در ویژه‌نامه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، آبان 1393. ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
گزارش روزنامه فرهیختگان.pdf
574.2K
✴️ علوم انسانی اسلامی: محال‌اندیشی یا واقع‌بینی؟ ⚖️ مناظره دکتر علی پایا و دکتر احمدحسین شریفی ❇️ 27 آبان 1400(روزنامه فرهیختگان) 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Ahmadhoseinsharifi 🆔 @sharafoddin_ir
🗓 آغاز پرونده جدید👇👇👇 ✖️✖️✖️✖️✖️💢 دین و سایبِر 💢✖️✖️✖️✖️✖️ 🔷 با ما همراه باشید....‼️ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 1️⃣ شناخته‌نشدن (گمنامي) 🔶 گمنامی نسبی در تعاملات اینترنتی به‌طور قابل ملاحظه‌ای ریسک‌های ناشی از افشاگری را کاهش می‌دهد. از نظر والتر، کاربران در ارتباطات رایانه‌واسط به دلیل گمنامی می‌توانند خود را آنگونه که مایلند اظهار کنند. گمنامی موجب می‌شود که گیرنده پیام، آن را به بخش‌های تاریک و ناشناخته شخصیت فرستنده تعمیم دهد و برداشت خود را از فرستنده برحسب همین اطلاعات شکل دهد؛ به این ترتیب فرستنده می‌تواند خود را آنگونه که دوست دارد در ذهن گیرنده به تصویر بکشد. 🔷 از طرفی دیگر گمنامی باعث می‌شود که فرد باجرئت و جسارت بیشتری بدون آنکه خطر ریخته‌شدن آبروی خود در پیش چشمش مجسم کند، به گناه آلوده شود. چون بیشتر خصوصیات فرد در زندگی واقعی در فضای سایبر قابلیت پنهان‌شدن دارد، تمایل به گناهانی که افراد پیش از این از ترس آبروی خود انجام نمی‌دادند، افزایش می‌یابد. 🔶 دراین بین دروغ و هویت دروغین یکی از پررنگ‌ترین این گناهان است؛ چراکه فرد می‌تواند هویت دلخواه خود را با دروغ بسازد و از اینکه در فضای سایبر به شخصیت ایدئال خود نزدیک می‌شود، لذت ببرد و در ضمن بسیاری از هنجارها را زیر پا بگذارد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
رابطه-عامليت-و-ساختار-از-ديدگاه-علّامه-طباطبائي.pdf
379.4K
♦️رابطۀ عاملیت و ساختار از دیدگاه علامه طباطبایی ✍️ سید حسین شرف الدین و نصرالله نظری ✴️ منتشرشده در فصلنامه معرفت فرهنگی-اجتماعی، شماره 19، تابستان 1393 ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
📣 خبر فوری ✴️ کسب رتبه «استادی» توسط «سید حسین شرف‌الدین» ✳️ این موفقیت را به جناب آقای دکتر و همه شاگردان و دوستان این استاد فرهیخته تبریک گفته و توفیق روزافزون در همه مراحل زندگی به ویژه در عرصه تولید علم و گشودن مرزهای دانش را از خداوند متعال برای ایشان خواستاریم. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ راهکارهای نهادینه‌شدن تقوا در رفتار کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 🔷 به طور کلی و بر مبنای عقل و منطق می‌توان دو رویکرد برای ایجاد فضای مجازی پاک و تقوامدار اتخاذ کرد: ✅ ساختار اینترنت بر مبنای فرهنگ غرب ساخته شده و این شبکه‌ها براساس فرهنگ ما نبوده و ارزش‌های ما را دنبال نمی‌کند. باید ساختارهای غیرمنطبق با فرهنگمان را طوری کنترل کنیم که کمترین آسیب به فرهنگ اسلامی و ایرانی وارد آید. از طرف دیگر باید تلاش کرد تا ساختارهای منطبق با فرهنگ بومی خودمان را تا آنجا که می‌توانیم تولید کرده و نشر دهیم. ✅ ما نیازمند انسانهای باتقوا هستیم، درغیر اینصورت هر اندازه تلاش کنیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، باید خودکنترلی را در میان کاربران ایجاد کرد و سواد رسانه‌ای و معرفت فضای مجازی کاربران را افزایش داد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ فرصت رسانه‌های سایبری در پیام‌رسانی دینی ✍️ سید حسین شرف الدین و مجید مبینی مقدس ✅ رسانه‌های سایبری مدرن فرصت‌های متعددی را برای مبلغان دینی فراهم می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به مواردی اشاره کرد: 1️⃣ گستردگی زمانی و مکانی تبلیغ 🔺تبلیغ در حوزه‌های علمیه معمولا محدود به ایامی چند در طول سال است و در دیگر ایام، تبلیغ کم‌رنگ می‌شود. از طرف دیگر حضور طلاب در همه مکان‌ها به سهولت امکان‌پذیر نبوده و تعداد کم طلاب و تعداد بسیار مناطق نیازمند مبلغ، همواره حوزه‌های علمیه را از پاسخ‌دادن به نیازهای تبلیغی ایران و جهان ناتوان ساخته است. 🔻از این بابت استفاده از ابزاری که بتواند حصارهای زمانی و مکانی را درنوردد، فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ محتوای دینی به همراه خواهد آورد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️جنگ روایت‌ها 🔷 کتاب «جنگ روایت‌ها» بازاندیشی در شناخت و عملکرد رسانه‌های معاند، تالیف معصومه نصیری با مقدمه دکتر حسن بشیر و به اهتمام معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران ـ رادیو گفت و گو منتشر شد. 🔶 «چیستی جنگ روایت‌ها و روش‌های قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانه‌ای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیک‌های رسانه‌ای»، «آسیب‌شناسی و ارائه راهبرد جریان رسانه‌ای ایران در قبال رسانه‌های معارض»، «گونه‌شناسی و جریان شناسی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران» و «بررسی کارنامه رسانه‌های معاند در قبال جمهوری اسلامی ایران» بخشی از سرفصل‌های این کتاب هستند. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @savad_rasaneh 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری ✍️ سید حسین شرف الدین و سید عبدالرسول علم‌الهدی 🔷 اگر ارتباط را با توجه به سنت روان‌شناسی اجتماعی در ارتباطات، فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده که به واسطه آن معنای جدیدی در گیرنده به وجود می‌آید یا نمادی برای برانگیختن معنای مورد نظر فرستنده در گیرنده بدانیم، ارتباط عفیفانه را اینگونه تعریف می‌کنیم: فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده بر اساس کرامت انسانی به گونه‌ای که معنایی از شهوت که موجب تحریک در دو سوی ارتباط می‌شود، در میان نباشد. 🔶 از این رو می‌توان اذعان کرد که ارتباط عفیفانه سایبری به گونه‌ای از ارتباط گفته می‌شود که در فراگرد پیام‌های ارسال و دریافت‌شده، معناهایی که موجب تحریک شهوت در اطراف ارتباط می‌شود، وجود نداشته و افراد با درنظر گرفتن کرامت انسانی یکدیگر به ارتباط‌گیری مبادرت ورزند. ✅ حفظ ارتباط عفیفانه در ارتباطات سایبری بخاطر ویژگی‌هایی همچون گمنام‌بودن کاربران و فرازمانی و فرامکانی‌بودن، بیش از بقیه مدل‌های ارتباطی باید مد نظر قرار بگیرد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️رونمایی از کتاب «الهیات سایبر» ✍️ به قلم علیرضا قائمی‌نیا 🎙 با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و دکتر شهریار زرشناس. 🔷 دوشنبه 15 آذر، ساعت 11 تا 12 🔶 تهران، خیابان شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تالار علامه جعفری(ره). 🔰 پخش زنده از طریق: TV.iict.ac.ir 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✅ وضعیت دین و دینداری در ایران معاصر ✴️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با پژوهشگران موسسه پژوهشی مبنا را هم‌اکنون در وبسایت زیر مشاهده کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 2️⃣ دیده‌نشدن 🔶 انسان از برخی کارها در آشکار و حضور دیگران پرهیز می‌کند، ولی چه‌بسا به‌محض دورشدن از چشم دیگران مرتکب آن شود؛ زیرا بالقوه خلوت آسیب‌زاست. یکی از مصداقهای بارز خلوت، «خلوت با اینترنت» است. این خصوصیت ضمن اینکه به کاربر انگیزه گناه می‌دهد، تدابیر پیشگیرانه گناه را نیز با مانع روبه‌رو می‌سازد. 🔷 مانع بودن فضای سایبر به این سبب است که باعث می‌شود شخص بدون مشاهده کسی یا بی‌آنکه کسی اجازه تعرض به حریمش را داشته باشد، بر اساس میلش عمل کند. برخلاف دنیای فیزیکی، در فضای سایبر این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند در خصوصی‌ترین و ایمن‌ترین مکان، شدیدترین ناهنجاری‌ها را مرتکب شوند. 🔶محیط سایبر خلوتگاهی است که فرد را وادار می‌کند تا خود را در هر نوع استفاده از امکانات فراهم‌شده در فضای مجازی آزاد بپندارد. ایجاد چنین حالتی در فضای مجازی، با هر گفتگوی اینترنتی با نامحرم پدیدار می‌شود. چنین خلوت‌هایی به‌تدریج قبح گفتگو و خلوت حقیقی را نیز خواهد شکست. اینترنت با ایجاد خلوت‌های فراوان بین محرم و نامحرم، زمینه را برای از بین رفتن حیا در جامعه فراهم می‌کند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ سلسله نشست های علمی پژوهشی دین و فضای مجازی 🔹شنبه ۲۰ آذر ماه 🎙 حجت الاسلام دکتر دیرباز 🔸کاربرد هوش مصنوعی در علوم انسانی اسلامی بایدها و نبایدها 🔹 یکشنبه ۲۱ آذرماه 🎙 آیت الله عبدالکریم فرحانی 🔸 مبانی فقهی حکمرانی فضای مجازی 🔹 دوشنبه ۲۲ آذر ماه 🎙آیت‌الله احمد مبلغی 🔸کار کرد هوش مصنوعی در فرآیند اجتهاد 🔹 سه شنبه ۲۳ آذرماه 🎙آیت الله سیدمحمد قائم‌مقامی 🔸انسان در عصر فضای مجازی 🔹چهارشنبه ۲۴ آذرماه 🎙حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور 🔸الزامات زیست و کنشگری بانوان طلبه در فضای مجازی ✳️ نشست‌ها ساعت ۱۰ صبح و به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. ✴️ مکان قم بلوار فردوسی ساختمان نعیم دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @ENOEnsani 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ راهکارهای نهادینه‌شدن تقوا در رفتار کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 🔷طبق یافته‌های پژوهشی، رایج‌ترین گناهان در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از: ✅ گناهان جنسی (انتشار عکس، عادی‌سازی خیانت و روابط نامشروع). ✅تعدی به حریم خصوصی افراد(هک‌کردن و انتشار عکس‌های خصوصی). ✅توهین و تمسخر(تمسخر دین و توهین به اقوام و نژادها) . ✅اشاعه فحشاء(نشر سنت‌های باستانی مثل چهارشنبه‌سوری). ✅اتلاف وقت و تضییع عمر. 🔶در بین گناهان نامبرده، گناهانی مانند ارتباط خارج از حدود شرعی با نامحرم (اعم از گفتگو، نظرگذاری، ارسال تصویر و...)، دیدن تصاویر بی‌حجاب و تحریک‌کننده و اتلاف وقت، با رای اکثر فعالین شبکه‌های اجتماعی، در صدر گناهان رایج قرار دارند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✅ بازسازی ساختار فرهنگی کشور ✴️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با پایگاه مطالعاتی تحلیلی سدید را هم‌اکنون در وبسایت زیر مشاهده کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ فرصت رسانه‌های سایبری در پیام‌رسانی دینی ✍️ سید حسین شرف‌الدین و مجید مبینی مقدس ✅ رسانه‌های سایبری مدرن فرصت‌های متعددی را برای مبلغان دینی فراهم می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به مواردی اشاره کرد: 2️⃣ شمول مخاطبان مذهبی و غیرمذهبی 🔶 یکی از ضعف‌های تبلیغ سنتی حوزه های علمیه این است که دایره مخاطبان همواره محدود به اقشاری بوده که به مراکز مذهبی می‌آمدند. مخاطبان غیرمذهبی که میانه‌ای با این اماکن ندارند، معمولا فاقد هرگونه ارتباط با مبلغان مذهبی هستند. 🔷 اینترنت ابزاری است که می‌تواند در خانه تمام اقشار غیرمذهبی وارد شده و آن افراد نیز، بدون واهمه از انتقاد اطرافیان خود، می‌توانند به صورت ناشناس و به راحتی یک کلیک، به پای سخنان یک روحانی بنشینند و با او سخن بگویند و چه بسا همین رابطه مجازی مقدمه شکل‌گیری یک رابطه حقیقی شود. 🔶 بسیاری از افراد به خصوص جوانان، با این تصور اشتباه که به خاطر ظاهر و عقایدشان، از سوی مبلغان دینی طرد خواهند شد، هیچگاه در دنیای واقعی برای نزدیک‌شدن به یک روحانی قدمی برنمی‌دارند؛ اما اینترنت این فرصت را به آنان خواهد داد که در هر زمان که بخواهند، بتوانند به گفتگو با یک روحانی بپردازند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
♦️جذب عضو انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه علمیه 🔶 حلقه علمی «فقه اجتماعی» به منظور فراهم آوردن فضایی علمی برای گفتگو، تبادل نظر و انجام طرح های مربوطه از عموم علاقه‌مندان حوزه علوم اجتماعی عضو می‌پذیرد. 📢راه های ارتباطی با انجمن جهت ثبت نام: 📱تماس با شماره همراه: 09376104941 📞تماس با دفتر انجمن: 32912975-025 🗨آیدی انجمن در پیام‌رسان ایتا: @adminssoq 📌آدرس کانال؛ 🆔 @motaleate_ejtemai 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری ✍️ سید حسین شرف الدین و سید عبدالرسول علم‌الهدی 🔷 شبکه‌های اجتماعی سایبری فرد را در شرایط جدیدی از ارتباطات میان‌فردی در ارتباطات جمعی قرار می‌دهد که مولفه‌های زمان و مکان را برای او حذف کرده و فرد احساس دیگری نسبت به ارتباط با دیگران پیدا می‌کند. از این رو نمی‌توان شبکه‌های اجتماعی را صرفا یک ابزار دانست و تعامل سازنده با آن را به تربیت فرد در زندگی واقعی منوط کرد؛ بلکه قسمتی از این تعامل سازنده، در تجربه زیسته و شکل‌گیری نظام نشانه‌ای و معنایی این فضا در زندگی حقیقی فرد سازمان می‌یابد. تربیت افراد برای رفتار در دنیای واقعی همراه با فضای سایبر با تربیت افراد برای سازندگی در دنیای واقعی تنها، تفاوت‌هایی دارد که معمولا از تربیت نوع اول به سواد رسانه‌ای یاد می‌شود. 🔶 یکی از ظرفیت‌های فضای سایبر، استفاده از حساب کاربری با هویتی غیرهمجنس است که در واقع نوع رفتارهای شخص را تغییر می‌دهد. در این فضا شخص می‌تواند وارد گفتگوها و گروه‌های غیرهمجنس شده و به نوعی مورد اعتماد ایشان قرار گیرد، از زندگی خصوصی آنها مطلع شود و حریم‌های مختلفی برای او باز شود. حتی به نظر می‌رسد بسیاری از چالش ها و تصاویر دریافت‌شده از او در مدیریت ادراک و خواسته‌های از پیش تعیین‌شده خود او نگنجیده و با حوادث غیرقابل پیش‌بینی مواجه شود. در این حالت چنین شخصی در یک دایره ارتباطی غیرعفیفانه گرفتار می‌شود. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 3️⃣ کنترل‌نشدن 🔶 هرچند کنترل‌نشدن از نتایج دیده‌نشدن است اما در معنا با آن تفاوت دارد. دیده‌نشدن یعنی عدم نظارت، کنترل‌نشدن یعنی رهایی از اعمال سلطه یا فشار هنجاری یا فشار اجتماعی. وقتی می‌گوییم کنترل‌نشدن منظور آن است که فرد از هرگونه امر و نهی تربیتی مصون است. 🔷 برای مثال یک مادر در فضای حقیقی به‌راحتی می‌تواند بر روابط فرزندش با دیگران نظارت داشته باشد، ولی همین مادر با فناوری امروز نمی‌تواند چندان فرزندش را تحت نظر بگیرد؛ چراکه حتی اگر وی از سواد رسانه‌ای کافی نیز برخوردار باشد، اینترنت و شبکه‌های مجازی چنان خصوصی و به عبارت بهتر «موبایلی» شده‌اند که فرزند وی می‌تواند به‌آسانی فعالیت‌های خود در فضای سایبر را از چشم دیگران مخفی بدارد. این امکان به او جرئت می‌دهد تا گناه را تجربه نماید. درحالی‌ که شاید در فضای حقیقی این جرئت و قدرت بر گناه را هیچگاه پیدا نمی‌کرد. 🔶 در فضای سایبر کاربر می‌تواند تقریباً در هر مکان و هر زمان وارد فضای سایبر شود و این امر کنترل‌کردن وی را بسیار سخت می‌کند. این اتفاق مخصوصاً پس از ورود اینترنت به گوشی‌های همراه و هوشمندشدن گوشی‌ها شتاب زیادی گرفته است. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir