#پرونده_جمعیت
#مصاحبه
♦️ فاصله نسلی در ایران
🎙 سید حسین شرف الدین
🔶در جامعه ایران آثار و شواهد متعددی دال بر بروز درجاتی از فاصله نسلی حتی در نحوه تعامل با فرهنگ دینی به ظهور رسیده؛ اگر چه غلبه سنت چندان اجازه تظاهر به این دگراندیشیها و دگرخواهیها نمیدهد. ازباب نمونه میتوان به این موارد اشاره کرد:
🔷رشد قرائتهای متفاوت دینی در میان عامه مردم، رشد دینداری فردی و شخصی، مرجعیتگریزی، گرایش به معنویتهای نوظهورو سکولار، رشد مناسکگرایی، گرایش به دینورزی احساسی که نشانه روش آن را میتوان در اقبال گسترده جوانان از مجالس مداحیها و محصولات فرهنگی آن و در مقابل کاهش تمایل به مجالس وعظ و سخنرانی علما، افول جایگاه سنتی روحانیت، تعدد و تکثر مبلغان و مفسران عقاید و آموزههای دین، کالاییشدن محصولات دینی و ارزشگذاری آنها با منطق بازار و میزان عرضه و تقاضا.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#تلنگر
✳️ رهبر انقلاب: من اين را مىخواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مىبرد. خود من هم همينطورم. نه اينكه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مىكنم؛ تا خوابم مىآيد، كتاب را مىگذارم و مىخوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مىخواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مىكنم كه همه خانوادههاى ايرانى بايد اينگونه باشند. توقّع من، اين است.
✴️ بايد پدرها و مادرها، بچهها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچههاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند.
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_جمعیت
#یادداشت
♦️ مشوقهای رشد جمعیت
✍️ سید حسین شرف الدین
🔷 در جامعه سنتی دواعی غریزی و روانی در گام اول و دواعی خانوادگی و خویشاوندی، در گام دوم، محرک و مشوق اساسی افراد به تولید و تکثیرنسل بوده است. برای مثال، زوجین در ابتدای ازدواج عمدتا برای ارضای میل غریزی و عاطفی، اثبات سلامت بیولوژیک، رهایی از بار طعنهها و فشارهای اجتماعی، رونق بخشی بیشتر به زندگی مشترک، احیانا کسب امتیاز و اعتبار اجتماعی به تولید یک یا دو فرزند اقدام میکردند. بعد از این مرحله، انگیزه ها و دواعی ثانوی و بیرونی پا در میانی می کرد و آنها را آگاهانه و ناآگاهانه به ازدیاد نسل و تکثر و تعدد اولاد سوق میداد.
🔶 انگیزههایی همچون کسب منزلت اجتماعی، بسط خانواده گسترده(که خود تنها هستهای از آن شمرده میشدند)، رقابت با سایر برادران و خواهران، کسب قدرت اجتماعی بیشتر(در قیاس با سایر خانوادهها و عشیرهها)، افزایش نیروی کار برای رونقبخشی به اوضاع اقتصادی، امکانیابی وصلت با خانوادهها و اقوام مختلف(گرفتن عروس و دامادهای متعدد)؛ در این مرحله مشوق و مهیج افراد به زیادت نسل میشد. برای تامین این هدف، گاه تعدد زوجات ضروری تشخیص داده میشد.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#اطلاعیه
#همایش
♦️ علامه مصباح یزدی؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی
✳️ اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی(ره)
⏰ چهارشنبه سوم آذرماه 1400
✴️ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_جمعیت
#مصاحبه
♦️راهکار مقابله با فاصله نسلی
🎙 سید حسین شرف الدین
🔷 اعمال تدابیری ازاین دست میتواند در مواجهه واقعبینانه با پدیده فاصله نسلی تا حدی کنترلناپذیر و مهارناشدنی موثر باشد:
🔺 اصلاح فرایند جامعهپذیری و فرهنگپذیری میان نسلهای پیاپی، نقد مستمر سنتها و تلاش در همسوسازی آنها با ضرورتها و اقتضائات زمانه(به جای جزم وجمود و تعصبورزی بیدلیل)، گشودگی در پذیرش تغییرات و نوآوریهای مفید و موثر زمانه، تقویت فرهنگ گفتوگو میان نسلها، توجهدادن به اصالتها و عناصر هویتبخش و نقد ارزشمندی هر نوع تغییر؛
🔻آموزش مهارتهای زندگی برای کنارآمدن واقعبینانه با تحولات، انجام اصلاحات ساختاری برای مهار افراط و تفریطها(که گاه به خود تخریبی دامن میزند)، گفتمانسازی متناسب و پذیرش درجاتی از این فاصله به عنوان یک واقعیت طبیعی و اجتنابناپذیر و تندادن به ملزومات قهری آن.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبائي-و-بنيادهاي-هستي-شناختي-فرهنگ.pdf
355K
#مقاله
#پیشنهاد_دانلود
♦️علامه طباطبایی و بنیادهای هستیشناختی فرهنگ
✍️ سید حسین شرف الدین
❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
خرد اجتماعی
#پرونده_جمعیت #یادداشت ♦️ مشوقهای رشد جمعیت ✍️ سید حسین شرف الدین 🔷 در جامعه سنتی دواعی غریزی و
#پرونده_جمعیت
#یادداشت
♦️ مشوقهای رشد جمعیت
✍️ سید حسین شرف الدین
🔷 در جامعه مدرن تحت تاثیر برخی تحولات در سطوح نرمافزاری و سختافزاری، دواعی اولیه تولید نسل تاحدی فروکاسته و تضعیف شده است. بسیاری از افراد ترجیح میدهند سالهای اولیه زندگی مشترک را بدون فرزند که بزعم آنها، آمدنش مشکلاتشان را مضاعف خواهدساخت؛ بگذرانند. انگیزهها و دواعی ثانوی نیز کاملا از میان رفته یا قویا تضعیف شده است. از این رو، دولتها به نمایندگی از سوی جامعه و در راستای تامین اهداف ملی و سیاستهای توسعهای خود را موظف میدانند تا با توسل به اهرمهای تشویقی جوانان را به تولید نسل، دست کم در حد جایگزین، وسوسه کنند.
🔶 مشوقهایی همچون اعطای وام ازدواج، اولویتدهی به استخدام متاهلان، اعطای وام مسکن، تامین بخشی از اجارهبها، دادن مرخصی با حقوق به خانمهای کارمند در ماههای منتهی به زایمان و چند ماه پس از آن، تامین بخشی از هزینههای عادی بچهداری و... در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای تحقق این هدف یعنی ترغیب خانوادهها به تولید نسل و در ادامه به تکثیر و افزایش آن اتخاذ شده است.
🔷 برخی دولتها هراسافکنی در میان خانوادهها(اینکه فرزندان خانوادههای کم اولاد با چه مشکلاتی در آینده مواجه خواهند بود) را نیز به فهرست فوق افزودهاند. جالب اینکه طبق مطالعات، این سیاستها نیز برغم جاذبههای ظاهری، در عمل چندان موثر نبوده است یا دست کم انتظارات سیاستگذاران و کارگزاران امور را تامین نکرده است.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
نظریه-معنا،-مطالعه-تطبیقی-پرس-و-علامه-طباطبایی.pdf
435.5K
#مقاله
#پیشنهاد_دانلود
♦️نظریه معنا، مطالعه تطبیقی پرس و علامه طباطبایی
✍️ حمید پارسانیا و سید حسین شرف الدین
🔷 «معنا» از پردامنهترین موضوعات علوم اجتماعی مدرن و پست مدرن است. یکی از بدیعترین و جامعترین تفسیرها درباره معنا را چارلز ساندرز پرس در زمان حیات خود ارائه نموده که در آن، ویژگیهایی ازجمله فرایند نشانگی، تولید معنا، کاربرد نشانهها، دلالت و نگاه عملی به نشانه و ساخت معنا را بررسی می کند. پرس از جمله منتقدان و فیلسوفان مغرب زمین است که به نظریه معنا اهتمام نشان داده است و این نظریه را در فرایند نشانه شناختی خود مطرح کرده است.
🔶 در میان فیلسوفان مسلمان نیز علامه طباطبایی در این باب مطالبی ارائه کرده است. نظریه معنا نزد علامه در معرفت حضوری و حصولی و در امتداد مباحث اعتباریات ایشان طرح میگردد. در نظر ایشان، نظام اعتباری انسانی و معنا قائم به یک نظام طبیعی و حقیقی است؛ که به حسب باطن و در حقیقت با نظام طبیعی و حقیقی به سر میبرد؛ زیرا در نظر وی هر اعتباری ناگزیر یک تکیهگاه حقیقی دارد و نظام اعتباری انسانی تنها در ظرف اجتماع و تمدن موجود میشود.
✅ در این مقاله تلاش میشود با طرح نظریه معنا از منظر ایشان، امکان مقایسه نظریه معنای پرس با نظریه معنای علامه طباطبایی، فراهم گردد.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#گزارش
#پرونده_جمعیت
♦️ پایان پرونده دوماهه «جمعیت»
✴️ پربازدیدترین پیامهای این پرونده به شرح زیر است:
1️⃣ عوامل تاثیرگذار بر رشد جمعیت در دهه 70 و 80 ایران
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/395
2️⃣ آسیب شناسی فعالیتهای فرهنگی حول موضوع افزایش جمعیت
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/401
3️⃣ پيشينة توجه به نقش فرهنگ در تحليل پديده هاي جمعيتي
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/403
4️⃣ راه تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/406
5️⃣ نقش صدا و سیما در تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/435
6️⃣ چیستی و مشخههای پدیده گسست نسلی
https://eitaa.com/sharafoddin_ir/441
✅ با پروندههای بعدی کانال خرد اجتماعی همراه باشید....!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
خرد اجتماعی
#معرفی_کتاب 🔶 •┈┈•• « تبیین جامعهشناختی مهریه » ••┈┈• 🔷 این کتاب به قلم سید حسین شرفالدین توسط م
#معرفی_کتاب
♦️ تبیین جامعهشناختی مهریه
🔶 فصل چهارم به بررسی فلسفه وجوب مهریه میپردازد. نویسنده در این فصل ابتدا به ازدواج و اهداف مطلوب آن از نظر اسلام؛ مانند «ارضای جهتدار و منظم غریزه جنسی»، «تأمین آسایش و آرامش روانی»، «تحصیل طهارت روحی»، «ایجاد زمینه جهت تعهدمندی و مسئولیتپذیری»، «تولید نسل»، «توسعه رزق» و «سلامت و امنیت جامعه» اشاره میکند و سپس به فلسفه وجوب مهر در روایات و نظرات متفکران مسلمان میپردازد.
🔷 نویسنده در فصل پنجم دیدگاههای متفاوت درباره مهریه را نقد و ارزیابی میکند. این دیدگاهها چنین است: مهریه تدبیری ماهرانه در متن آفرینش؛ یادگاری از سنن جاهلی؛ مکمل سهمالارث زن؛ پاداش اختصاصیبودن زن؛ وثیقهای در مقابل حق طلاق؛ مهریه و نقش آن به عنوان یک بیمه اجتماعی؛ پاسخی به هزینههای ثانوی ضروری؛ مهریه و نقش تقابلی آن با استمتاع؛ پاداش فعالیتهای مبتنی بر تقسیم کار طبیعی؛ هدیهای جهت توسعه شبکه خویشاوندی؛ اجارهبهای خدمات زن؛ راهی برای تثبیت غیرمستقیم خانواده؛ سیاستی اقتصادی جهت توزیع ثروت؛ مهریه و نقش تقابلی آن با جهیزیه؛ مهریه و نقش آن در ایجاد توازن میان حقوق و وظایف زن؛ و مهریه و ارزش نمادین آن.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#اطلاع_رسانی
✳️ آخرین تولیدات علمی دکتر شرفالدین را در وبسایت شخصی ایشان دنبال کنید...!!👇👆
http://sharafoddin.ir/
⚠️ این سایت،به صورت هفتگی بهروزرسانی شده و مطالب مختلف در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبایی-و-رویکرد-جامعه-شناختی-به-دینمصاحبه.pdf
469.8K
#مصاحبه
#پیشنهاد_دانلود
♦️علامه طباطبایی و رویکرد جامعهشناختی به دین
🎙 سید حسین شرف الدین
✴️ منتشرشده در ویژهنامه همایش بینالمللی اندیشههای علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، آبان 1393.
❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
گزارش روزنامه فرهیختگان.pdf
574.2K
#گزارش
#مناظره
✴️ علوم انسانی اسلامی: محالاندیشی یا واقعبینی؟
⚖️ مناظره دکتر علی پایا و دکتر احمدحسین شریفی
❇️ 27 آبان 1400(روزنامه فرهیختگان)
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @Ahmadhoseinsharifi
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_ویژه
🗓 آغاز پرونده جدید👇👇👇
✖️✖️✖️✖️✖️💢 دین و سایبِر 💢✖️✖️✖️✖️✖️
🔷 با ما همراه باشید....‼️
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
May 11
#دین_و_سایبِر
#مقاله
♦️ عوامل ساختاری بيتقوايي در محيط سايبر
✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي
1️⃣ شناختهنشدن (گمنامي)
🔶 گمنامی نسبی در تعاملات اینترنتی بهطور قابل ملاحظهای ریسکهای ناشی از افشاگری را کاهش میدهد. از نظر والتر، کاربران در ارتباطات رایانهواسط به دلیل گمنامی میتوانند خود را آنگونه که مایلند اظهار کنند. گمنامی موجب میشود که گیرنده پیام، آن را به بخشهای تاریک و ناشناخته شخصیت فرستنده تعمیم دهد و برداشت خود را از فرستنده برحسب همین اطلاعات شکل دهد؛ به این ترتیب فرستنده میتواند خود را آنگونه که دوست دارد در ذهن گیرنده به تصویر بکشد.
🔷 از طرفی دیگر گمنامی باعث میشود که فرد باجرئت و جسارت بیشتری بدون آنکه خطر ریختهشدن آبروی خود در پیش چشمش مجسم کند، به گناه آلوده شود. چون بیشتر خصوصیات فرد در زندگی واقعی در فضای سایبر قابلیت پنهانشدن دارد، تمایل به گناهانی که افراد پیش از این از ترس آبروی خود انجام نمیدادند، افزایش مییابد.
🔶 دراین بین دروغ و هویت دروغین یکی از پررنگترین این گناهان است؛ چراکه فرد میتواند هویت دلخواه خود را با دروغ بسازد و از اینکه در فضای سایبر به شخصیت ایدئال خود نزدیک میشود، لذت ببرد و در ضمن بسیاری از هنجارها را زیر پا بگذارد.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
رابطه-عامليت-و-ساختار-از-ديدگاه-علّامه-طباطبائي.pdf
379.4K
#مقاله
#پیشنهاد_دانلود
♦️رابطۀ عاملیت و ساختار از دیدگاه علامه طباطبایی
✍️ سید حسین شرف الدین و نصرالله نظری
✴️ منتشرشده در فصلنامه معرفت فرهنگی-اجتماعی، شماره 19، تابستان 1393
❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#اطلاعیه
📣 خبر فوری
✴️ کسب رتبه «استادی» توسط «سید حسین شرفالدین»
✳️ این موفقیت را به جناب آقای دکتر و همه شاگردان و دوستان این استاد فرهیخته تبریک گفته و توفیق روزافزون در همه مراحل زندگی به ویژه در عرصه تولید علم و گشودن مرزهای دانش را از خداوند متعال برای ایشان خواستاریم.
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
May 11
#دین_و_سایبِر
#مقاله
♦️ راهکارهای نهادینهشدن تقوا در رفتار کاربران ایرانی شبکههای اجتماعی
✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي
🔷 به طور کلی و بر مبنای عقل و منطق میتوان دو رویکرد برای ایجاد فضای مجازی پاک و تقوامدار اتخاذ کرد:
✅ ساختار اینترنت بر مبنای فرهنگ غرب ساخته شده و این شبکهها براساس فرهنگ ما نبوده و ارزشهای ما را دنبال نمیکند. باید ساختارهای غیرمنطبق با فرهنگمان را طوری کنترل کنیم که کمترین آسیب به فرهنگ اسلامی و ایرانی وارد آید. از طرف دیگر باید تلاش کرد تا ساختارهای منطبق با فرهنگ بومی خودمان را تا آنجا که میتوانیم تولید کرده و نشر دهیم.
✅ ما نیازمند انسانهای باتقوا هستیم، درغیر اینصورت هر اندازه تلاش کنیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، باید خودکنترلی را در میان کاربران ایجاد کرد و سواد رسانهای و معرفت فضای مجازی کاربران را افزایش داد.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#دین_و_سایبِر
#مقاله
♦️ فرصت رسانههای سایبری در پیامرسانی دینی
✍️ سید حسین شرف الدین و مجید مبینی مقدس
✅ رسانههای سایبری مدرن فرصتهای متعددی را برای مبلغان دینی فراهم میآورد که از جمله آنها میتوان به مواردی اشاره کرد:
1️⃣ گستردگی زمانی و مکانی تبلیغ
🔺تبلیغ در حوزههای علمیه معمولا محدود به ایامی چند در طول سال است و در دیگر ایام، تبلیغ کمرنگ میشود. از طرف دیگر حضور طلاب در همه مکانها به سهولت امکانپذیر نبوده و تعداد کم طلاب و تعداد بسیار مناطق نیازمند مبلغ، همواره حوزههای علمیه را از پاسخدادن به نیازهای تبلیغی ایران و جهان ناتوان ساخته است.
🔻از این بابت استفاده از ابزاری که بتواند حصارهای زمانی و مکانی را درنوردد، فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ محتوای دینی به همراه خواهد آورد.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#معرفی_کتاب
♦️جنگ روایتها
🔷 کتاب «جنگ روایتها» بازاندیشی در شناخت و عملکرد رسانههای معاند، تالیف معصومه نصیری با مقدمه دکتر حسن بشیر و به اهتمام معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران ـ رادیو گفت و گو منتشر شد.
🔶 «چیستی جنگ روایتها و روشهای قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانهای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیکهای رسانهای»، «آسیبشناسی و ارائه راهبرد جریان رسانهای ایران در قبال رسانههای معارض»، «گونهشناسی و جریان شناسی رسانهای علیه جمهوری اسلامی ایران» و «بررسی کارنامه رسانههای معاند در قبال جمهوری اسلامی ایران» بخشی از سرفصلهای این کتاب هستند.
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @savad_rasaneh
🆔 @sharafoddin_ir
#دین_و_سایبِر
#مقاله
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکههای اجتماعی سایبری
✍️ سید حسین شرف الدین و سید عبدالرسول علمالهدی
🔷 اگر ارتباط را با توجه به سنت روانشناسی اجتماعی در ارتباطات، فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده که به واسطه آن معنای جدیدی در گیرنده به وجود میآید یا نمادی برای برانگیختن معنای مورد نظر فرستنده در گیرنده بدانیم، ارتباط عفیفانه را اینگونه تعریف میکنیم: فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده بر اساس کرامت انسانی به گونهای که معنایی از شهوت که موجب تحریک در دو سوی ارتباط میشود، در میان نباشد.
🔶 از این رو میتوان اذعان کرد که ارتباط عفیفانه سایبری به گونهای از ارتباط گفته میشود که در فراگرد پیامهای ارسال و دریافتشده، معناهایی که موجب تحریک شهوت در اطراف ارتباط میشود، وجود نداشته و افراد با درنظر گرفتن کرامت انسانی یکدیگر به ارتباطگیری مبادرت ورزند.
✅ حفظ ارتباط عفیفانه در ارتباطات سایبری بخاطر ویژگیهایی همچون گمنامبودن کاربران و فرازمانی و فرامکانیبودن، بیش از بقیه مدلهای ارتباطی باید مد نظر قرار بگیرد.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#اطلاعیه
#دین_و_سایبِر
♦️رونمایی از کتاب «الهیات سایبر»
✍️ به قلم علیرضا قائمینیا
🎙 با سخنرانی آیتالله علیاکبر رشاد، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و دکتر شهریار زرشناس.
🔷 دوشنبه 15 آذر، ساعت 11 تا 12
🔶 تهران، خیابان شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تالار علامه جعفری(ره).
🔰 پخش زنده از طریق:
TV.iict.ac.ir
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#گزارش_سایت
✅ وضعیت دین و دینداری در ایران معاصر
✴️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرفالدین با پژوهشگران موسسه پژوهشی مبنا را هماکنون در وبسایت زیر مشاهده کنید.
http://sharafoddin.ir/
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir