🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
انتخاب با قرعهکشی!
(بخش ۲۰):
#خصائل_اصلح
ضمن گرامیداشت نام و یاد #شهدای_هفتم_تیر، چند دقیقه بیشتر به پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای #ریاست_جمهوری، باقی نمانده است و همانطور که در پیام قبلی (دیرهنگام و نیمهشبانه!)، اشاره کردم؛ مایل نبودم راجع به تنقیص کاندیداها (و باصطلاح پر پر کردن دستهگلهای اضافی #شورای_نگهبان)، چیزی بگویم ولیکن با توجه به شدت استقبالی که در ساعات خواب دیشب از آن پیام شد (که نشانه حساسیت #جامعه به سرنوشت #انتخابات ریاست #جمهوری_اسلامی_ایران است)، در این دقایق پایانی، حیفم آمد، چیزی نگویم! و اگر نگویم گویا حناق میشود در گلویم!
و لذا سخنی از روی عذاب وجدانی است که نمیخواهم در آن گرفتار شوم ولو اینکه گرفتار چیزهای دیگری بشوم!
واقعیت این است که بر خلاف #انتخابات چند ماه پیش (#مجلس_شورای_اسلامی) در #ادبیات_سیاسی این دوره، ندیدم اصطلاح #چنار و #پدر_خوانده و امثالهم، بر سر زبانها باشد و در فضای مجازی تبدیل به تِرند گردد!
انگار که پدرخواندهها و چنارها، در سال جدید، مملکت ما را به حال خود رها کرده و رخت بربستند!
یا اینکه همه اهالی #سیاست و #انتخابات، چنان در چنبره چنارها گرفتار شدند که جرأت ندارند جیک بزنند و به نفع پاچنارها جیک جیک بزنند!
بنده حدس میزدم که هر شش نامزد احراز صلاحیت شده شورای محترم نگهبان، دستهگلهای چنارهاست که چندان دل خوشی هم از #شهید_رئیسی نداشتند و بلکه با «درگذشت شهادتگونه» او و #یاران_آسمانی او خیلی خوشحال شدند!
و از آنجا که بعد از ریاست و شهادت غریبگونه آ.رئیسی، مترصد بودم ببینم چنارها چهها خواهند کرد؟! بمحض اعلام اسامی نامزدهای شورای نگهبان از اخبار کانال اول رسانه ملی، اولین تحلیل خود را نوشتم (👈اینجا👉) و در ساعت ۳/۵ بعدازظهر مورخه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ آنرا به اشتراک گذاشتم که بنظرم نخستین تحلیل در فضای مجازی هم بود. و مصمم شدم که پنبه هر شش نفر را بزنم! ولیکن در تعمقات و تأملات بعدی متوجه شدم که طراحی هوشمندانهتری در کار بوده است! بدینگونه که حداقل یکی از آنها خارج از دایره چنارهاست و آن، جناب #زاکانی است! وگرنه قضیه زودتر لو میرفت!
حال در این ایستگاه پایانی تبلیغات، ذهن بنده حقیر درگیر ابهاماتی است که از اول در ذهنم جوانه زدند و مجالی برای اشاره به آنها ندارم. از جمله اینکه:
⁉️ آیا زاکانی هم در این گردونه (با صحنهگردانی چنار مشهور) یکی از عروسکهای خیمهشببازی است؟!
جواب: اگر انصراف بدهد، معلوم میشود که فاقد بصیرت کافی بوده و او هم بازی خورده است!
و اگر انصراف ندهد، باید پای کار او ایستاد. بدون توجه به رفتارهای بازیچههای چنارها که تفصیل و توضیح آنها «مهتاب شبی خواهد و آسوده مجالی»!
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۷
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
انتخاب با قرعهکشی!
(بخش ۲۱):
#خصائل_اصلح
انصرافهای مبارک و عدمانصرافهای مبارکتر!!
دیگر نیازی به #قرعه_کشی نیست! تکلیف حامیان «نهضت+نظام اسلامی» (#نظام_ولایی)، کاملاً روشن شد!
با #انصراف دستهگلهای دوستداشتنی؛ آقایان #زاکانی و #قاضی_زاده هاشمی و عدم انصراف دستهگلهای (نچسب؟!)؛ ج. و ق. (که انتظار میرفت یکی از این دو مشهدی بنفع همشهری خود کنار برود!)، شاهد آرایش نسبتاً جدیدی هستیم که البته تا حدودی قابل حدس زدن بود.
بعضی از دوستان، همچنان خواستار نظر صریحتر بنده حقیر هستند! امیدوارم این پیام، مصداق تبلیغات ناروا تلقی نشود و صرفاً از باب شفافسازی برخی نکات مبهم و جواب سؤالاتی است که بر عهده حقیر نهاده شد و صرفاً در برخی گروههای ایتا به اشتراک میگذارم و از قرار دادن آن در کانالهای سیاسی و... خود هم احتیاطا پرهیز میکنم. در عینحال چنانچه بابت تحریر این مقاله، قابل مجازات باشم، به جان میخرم! زیرا که به گمانم به نتیجه آن میارزد!
و اما بعد؛
بیایید تصور کنیم که؛
۱) حدود ۵۰٪ #ملت_ایران به هر علتی، تمایلی به شرکت در انتخابات فردا ندارند و ما هم در اینجا فعلاً به آنها کاری نداریم!
۲) حدود ۵۰٪ ملت ایران پای کار هستند و خود را به صندوقهای #ایران_قوی میرسانند. عجالتاً با اینها کار داریم!
۳) فرض کنیم که این #مردم_میدان، چهار دسته هستند:
۳/۱- فرضاً حدود ۱۰٪ تا پای صندوق میآیند اما به هر علتی، #رأی_باطله میدهند! با اینها هم فعلاً کاری نداریم!
۳/۲- فرضاً حدود ۳۰٪ به م.پ. رأی میدهند. کاری هم نداریم که کدام م.پ.!! چون با این دو م.پ. هم در اینجا فعلاً کاری نداریم!
۳/۳- فرضاً حدود ۳۰٪ به ج. رأی میدهند که اینها را فرض میکنیم دو تا ۱۵٪ متفاوت هستند!
الف) آنها که اگر ج. انصراف میداد، بجای ق. به #امام_زمان(عج) و #مشا_نژاد رأی میدادند! یعنی به تعداد #رأی_باطله میافزودند! که عجالتاً به اینها هم کاری نداریم!
ب) آنها که رأی خود را به ق. تقدیم میکردند و سهم ق. به ۴۵٪ افزایش مییافت و لذا بر پ. توفق پیدا میکرد و ق. در دور اول به کرسی ریاست جمهوری تکیه میزد.
ولیکن ج. انصراف نداد! چرائی آن هم بماند برای بعد. حال چه میشود؟!
جواب: حساب آن ۱۵٪ اول ج. را به #حضرت_حجت حواله میدهیم.
اما آن ۱۵٪ دوم ج. آیا حاضرند در شرایط مثلثی فعلی، ج. را رها کنند و به ق. رأی بدهند؟! بسیار بعید است فلذا چنین توقعی، چندان محلی از إعراب ندارد! چرائی آنهم بماند! فلذا افزایش سهم ق. به ۴۵٪ خوشخیالی است!
۳/۴- فرضاً حدود ۳۰٪ به ق. رأی میدهند که اینها هم فرضاً دو تا گروه ۱۵٪ متفاوتی هستند:
الف) آنها که اگر ق. انصراف میداد (به هر علتی) میرفتند سراغ پ. و سهم او از صندوق را به ۴۵٪ افزایش میدادند و در نتیجه ج. با ۳۰٪ سهم خود شکست میخورد! و مملکت به باد میرفت!
ب) آنها که اگر ق. انصراف میداد، حق رأی خود را به ج. تقدیم میکردند و در نتیجه آراء ج. هم به ۴۵٪ افزایش مییافت!
در نتیجه انتخابات به دور دوم میکشید میان ج. و پ. که نتیجه آن، چندان قابل پیشبینی نبود!
👌 حال که ق. انصراف نداد چه میشود؟! جواب، کاملاً روشن است:
الف) ۱۵٪ اول آراء ق. به سهم پ. اضافه نمیشود و برای خود ق. باقی میماند و در نتیجه پ. شانسی برای پیروزی نخواهد یافت.
ب) و اما چنانچه ۱۵٪ دوم آراء ق. به سهم ج. اضافه بشود، ج. با ۴۵٪ سهم بر پ. با ۳۰٪ پیروز میشود و انتخابات به دور دوم هم کشیده نمیشود. بشرطی که این ۱۵٪ دوم ق. با استفاده از #مجوز_ولایی خود، #آتش_باختیار عمل کرده و #بدون_تعارف و بدون هیچ تردیدی و حتی بدون ۱٪ کمتر، رأی خود را به ج. تقدیم نمایند و این احتمال چندان بعید نیست و توقع نابجایی حساب نمیشود! و قریبالوقوع است انشاءالله.
و بنده هم با همین حجت عقلی، همین کار را خواهم کرد انشاءالله.
ولیکن در این معرکه، ق. با ۱۵٪ خود (که به سمت پ. نمیروند باقی میماند و) نفر سوم میشود و ظاهراً بازنده فردا و این ایثاری بود که ق. توفیق آنرا به دست آورد و با خیال راحت به جایگاه #ریاست_مجلس باز خواهد گشت انشاءالله
الغرض؛
بنده از ۱۵٪ دوم ج. نمیخواهم به ق. رأی بدهند که خواهش مهدوری است! و علل آن را در مجال مناسبی توضیح خواهم داد انشاءالله.
ولیکن به ۱۵٪ دوم ق. توصیه میکنم که رأی خود را به ج. تقدیم نمایند که گمان میکنم خواهش بیربطی نیست و هدر نمیرود. یعنی که روی ق. هیچ تعصب و تردیدی نورزید که سرنوشت مملکت رهین این تصمیم کبرای شماست.
بنده هیچ علاقهای به این دو نامزد نداشتم و اگر زاکانی میماند، به او رأی میدادم (ولو اینکه هیچ شانسی برای پیروزی نداشت) تا آجری باشد برای فرصت بعدی او ولیکن او انصراف داد و تصمیمگیری بر بنده سخت شد!
#س_ج
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۷
🆔 کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۴۰):
کدام #رئیس_جمهور، بهتر است؟
❌ اصولطلب
❌ اصلاحگرا
❌ اعتدالی
✅هیچکدام😳🙄🤔
گرهگشایی از کلافهای سر در گم
اصولیون، اصلاحیون و اعتدالیون!
(بخش ۰۳):
مبحث #اصول_گرایی و #اصلاح_طلبی، طفیلی و تابع مبحث «نهضت+نظام اسلامی» است.
#نظام_ولایی (در تعبیر مقام معظم رهبری؛ #نظام_انقلابی و در تعبیر #قانون_اساسی؛ #نظام_مکتبی) تعبیر سزامندی برای تعریف و ترکیب «نهضت+نظام اسلامی» است.
«اصولگرایی» و «اصلاحطلبی»، دو بال پرواز «نظام ولایی» هستند و چیدن هر کدام از این دو جناح، (جناح بمعنی بال پرواز نه بمفهوم باندهای سیاسی سالوسهای احمق یا وقیح چپ و راست)، در حکم ساقط کردن نظام ولایی است. بنابراین «اصولگرایی+اصلاحطلبی»، در ساحت عقلانیت، ریشه مستحکم نظام ولایی را دارند. ولیکن مبدأ دیگری هم بعد از تشکیل جمهوری اسلامی ایران، شکل گرفت که آنرا میتوان پدیدهای تحمیلی همچون (میهمان ناخوانده که میزبان، مایل یا قادر به رد آن نیست!) حاملگی به بچهای که والدین، آمادگی تولد او را ندارند ولیکن حال که نطفهاش منعقد شده، نمیتوان سقط جنین را در باره آن، عملی کرد! نه اینکه نامشروع باشد بلکه صرفاً ناخواسته است. فلذا چارهای جز مراقبت از او نیست، چه قبل از تولد و چه بعداز تولد.
این پدیده نامطلوب چیست؟ و جمهوری اسلامی ایران، چرا و چگونه باردار آن گردید؟!
قبل از جواب این سؤال مهم، لازمست درنگ دقیقتری نسبت به موضوعیت تغایر اصولگرا با اصولگرایی و نیز تنافر اصلاحطلب با اصلاحطلبی داشته باشیم.
در بخش اول این سلسله، سخن از «لزوم تخریب اصولگرا و اصلاحطلب» و «ضرورت تکریم اصولگرایی و اصلاحطلبی» رفت و هیچ تناقضی در میان نیست. زیرا «اصولگرا» غیر از «اصولگرایی» است همچنانکه «اصلاحطلب» متغایر با «اصلاحطلبی» میباشد.
اصولگرای سیاسی بلحاظ ضدیتی که با اصلاحطلب سیاسی میورزد (که چیزی بجز باندبازی سیاسی به هر قیمتی نیست) لذا خود را در مقابل اصلاحطلبی هم قرار میدهد و حال آنکه اصلاحطلبی و تحولخواهی از اصول اساسی نهضت+نظام اسلامی است. اللهم حوّل حالنا بحسن حالک 🤲
متقابلاً اصلاحطلب سیاسی نیز بلحاظ ضدیتی که با اصولگرای سیاسی میورزد (که چیزی بجز باندبازی سیاسی به هر قیمتی نیست) لذا خود را در مقابل اصولگرایی هم قرار میدهد و حال آنکه اصولگرایی و تعهدخواهی از اصول بنیادین نهضت+نظام اسلامی است. اللهم ثبت قلوبنا علی دینک 🤲
بنابراین اصولگرای ضد اصلاحطلبی و اصلاحطلب ضد اصولگرایی، دو لبه یک قیچی هستند برای بریدن ریشهها و شاخههای نهضت+نظام اسلامی و به اضمحلال کشانیدن نظام ولایی #ملت_رشید_ایران. فلذا امام خامنهای در مورخه ۱۳۸۴/۲/۱۸ تصریح فرمودند؛ «من این تقسیمبندیهای #چپ و #راست را قبول ندارم» + «بنده به اصولگرای اصلاحطلب معتقدم»
مفهوم این سخن کاملاً واضح است که اصولگرای بدون اصلاحطلبی، ضلالت است همچنانکه اصلاحطلب بدون اصولگرایی، خیانت است و مستوجب #غضب_الهی.
اصلاحطلبهای نافی اصولگرایی، مصداق بارز #مغضوبین هستند. همچنانکه اصولگراهای فاقد اصلاحطلبی، مصداق بارز #ضآلّین و گمراهان هستند.
و «اصولگرای اصلاحطلب» هم از زمره «إنعام یافتگان الهی» بوده و در #صراط_مستقیم الله در حرکت است.
بنابراین هر شخص حقیقی یا حقوقی که صرفاً بر یکی از این دو ضرورت توأمان تأکید نماید، در ضدیت با نظام ولایی بوده و در حال تضعیف نهضت+نظام اسلامی است و لذا باید تخریب شود و بنده سالهاست که هر ۲ باند تبهکار موسوم به اصولگرا و اصلاحطلب را توأمان مورد حمله و افشاگری خود قرار دادهام.
در این معرکه، اشخاص حقیقی یا حقوقی مدعی #اعتدال هم اگر بمعنای تجمیع مبانی اصولگرایی و اصلاحطلبی در وفاداری به نهضت+نظام اسلامی باشند، از زمره نیروهای نظام ولایی به شمار میروند و چنانچه بمفهوم اجماع اصولگراها و اصلاحطلبها هستند که در زمره خیانتپیشگان هستند و باید بدون واهمه تخریب شوند.
زمانی که بنده بعنوان دبیرکل یک حزبی، عضو گروه تلگرامی دبیران احزاب (#خانه_احزاب ضد ولایت!) بودم و با تمام وجودم معنا و مفهوم آیه قرآنی «کُلُّ حزبٍ بما لدیهم فرحون» را لمس کردم، با هر سه ضلع مثلث شوم مذکور (که هر سه، فاقد #نگاه_درست بودند و هستند) در کشمکشی بیپایان بودم، صحنه عجیبی شکل گرفته بود! به هر ضلع این مثلث که حمله میکردم مورد تحسین و تشویق دو ضلع دیگر قرار میگرفتم! ولیکن در مجموع هر سه ضلع آن نهایتاً رأی به اخراج بنده از گروه دادند و دو بار اخراج کرده و مجدداً برگردانیدند و دفعه سوم که اخراج شدم، دیگر نپذیرفتم که به جمع آن ضالین و مغضوبین و مضلین برگردم!
و اما دو نکته مهم دیگر که به سخن #آقا معطوف است؛ یکی تاریخ بیان آن است و دیگری بحث چپ و راست!
..ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۸
🆔کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
👿 جهالت یا خباثت در
وزارت کشور دولت؟! 😈
طبق اطلاعیه ۱۴ ستاد انتخابات وزارت کشور، کد شناسه نامزدهای ریاست جمهوری عبارتند از:
۱) مسعود پزشکیان = ۲۲
۲) مصطفی پورمحمدی = ۳۳
۳) سعید جلیلی = ۴۴
۴) محمدباقر قالیباف = ۷۷
تخصیص اعداد #شیطان_پرستی (عدد ۱۱ و ضرائب آن از جمله ۲۲، ۳۳ ، ۴۴ و ۷۷) به عنوان کد شناسه نامزدهای انتخابات ریاست #جمهوری_اسلامی_ایران، اگر ناشی از #جهالت_مدیریت برنامه نباشد، متأثر از خباثت و رذالت نفوذیهای شیطانپرستی است!
امروز کمتر کسی در دنیا هست که نداند عدد ۱۱ و ضرائب آن، از اعداد تقدیسی شیطانپرستی هستند و آنها مهمترین کارهای خود بویژه عقبنشینیها و بلکه شکستهای خود را با این اعداد میآمیزند تا راهی برای جبران ناکامی خود داشته باشند تا ضربات مهلکتری بر #جبهه_توحید بزنند.
شیطانپرستها نسبت به انتخابات ۱۴۰۳ بیتفاوت نیستند و در عینحال احتمال شکست میدهند و لذا بنحوی آنرا به اعداد مقدس شیطانی خود (۱۱٫۲۲٫۳۳٫۴۴٫۵۵٫۶۶٫۷۷٫۸۸٫۹۹)، پیوند میزنند تا روزنهای باشد برای بازگشت مجدد به پیروزی در اولین فرصت بعدی!
عمیقترین پیوند به شیطانپرستی را صهیونیستها دارند و حتیالامکان سعی میکنند عقبنشینیهای خود را به این اعداد گره بزنند. جنگهای ۳۳ روزه با لبنان و ۲۲ روزه با غزه، نمونههای کنترلشده #اسرائیل_صهیونیست بوده است. حتی عقبنشینی مشانژاد از قهر ۱۱ روزه، نشان از ورای پنهان این دو شرور #ضد_ولایت دارد. همچنانکه فتنه ۸۸ را هم میتوان در ذیل ضریب ۱۱ مورد بررسی قرار داد و بنده در تلگرام مقالات و مباحث و مدارک مستوفایی داشتم که متأسفانه بعد از فیلترینگ از کف رفتند!
نقش اعداد خاص در شیطانپرستی، در حکم اصول دین این آئین شیطانی است و اصلاً هم جنبه خرافاتی ندارد و بلکه حکایت از وقایعی جدی دارد و در اسلام هم هرگز بدان بیتوجهی نشده است.
توصیه به اقامه ۱۱ رکعت نماز شب در واقع استعاذه به یکی از کارآمدترین سلاحهای مقابله با شیطانپرستی و خنثیسازی تأثیرات عدد ۱۱ و ضرایب شیطانی آن در کار و زندگی انسانهاست.
شیطانپرستان ۱۱ امام معصوم اسلام ناب محمدی(ص) را یکی پس از دیگری به شهادت رسانیدند و در جستجوی یافت و شهادت امام دوازدهم شیعیان هستند که از انظار اغیار غایب است.
با عنایت به اینکه «ارتباط عدد ۱۱ و ضرایب آن با ابلیس» در قرآن مجید هم مورد توجه قرار گرفته است، میتوان مطمئن شد که ابداعی از برخی انسانهای متوهم نیست و بلکه خود شیطان (در ارتباطی که با آنها داشته و دارد) آمار داده است.
همانطور که در مقالهای با عنوان «شیطانپرستی؛ جنگولکبازی اقلیت؟ یا اشتغال اکثریت؟!» (۱۴۰۲/۱۱/۱۹) اشاره کردم؛ شیطانپرستی صرفاً جنگولکبازی و بدمستی مشتی انسان ابله و خمار نیست.
بلکه یک مصیبت عظمای تاریخی و جهانی است که گریبانگیر قریب باتفاق انسانها گشته است و سعی در سیطره بر آحاد اشخاص حقیقی و حقوقی در جای جای جهان دارد و ایران ما و نظام ما هم از نفوذ سیستماتیک آن در امان نبوده و نیست.
آخرین شاه ایران یک شیطانپرست بود و عقبنشینی از تاج و تخت خود را به اعداد ۱۱ و ۲۲ (روز ۲۲ در ماه ۱۱ سال ۱۳۵۷) پیوند زد تا شاید بعد از فراری ذلیلانه، دوباره به سلطنت برگردد.
اختصاص پیششماره ۱۱ و ضرایب آن به پلاک ماشینهای پایتخت ایران را هم باید در راستای نفوذ شیطانپرستها ارزیابی کرد.
#یزیدیان ساکن #غرب_ایران (عمدتاً مناطق #کرد_نشین) از دیرباز تحت تأثیر فعالیتهای فرقه شیطانپرستی فعال در مناطق زیستگاه کردهای ایران، عراق، ترکیه و سوریه بودهاند. به همین علت هم برخی از اکراد این مناطق پیوند ارگانیک با #صهاینه دارند و باکی از #همجنس_بازی آشکار ندارند و پیشتاز غائله ز.ز.آ. به بهانه مرگ مشکوک #نحسا_کومله بودند.
ملاحظه این 👈مقاله 👉 هم به شناخت بیشتر از برخی جزئیات شیطانپرستی، کمک میکند.
ارتباط «۷۲ پله بودن مدارج نزدیکی به بارگاه شیطان در آئین شیطانپرستی و دیدار ابلیس اعظم» با شهادت عطشان ۷۲ تن از شیعیان علی(ع) به رهبری محمدبنابیبکر در ساحل رود نیل مصر توسط فرستادگان معاویه و شهادت عطشان ۷۲ تن از شیعیان علی(ع) به رهبری حسینبنعلی(ع) در ساحل رود فرات عراق توسط برانگیختگان یزیدبنمعاویه و شهادت همین تعداد از یاران امام خمینی در مقتل حزب جمهوری اسلامی ایران، قابل بررسیهای عمیقی است و در مورد آخری (شهادت سیدالشهداء ایران؛ #بهشتی_مظلوم که دیروز سالیاد آن بود) نباید از مطالعه نقش #دراویش تهران، غفلت کرد که قبل از شهادت او مراسمات آئینی عجیبی در خانقاه خود برپا کرده بودند! و در یکی از غائلههای سالهای اخیر هم برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، نقشآفرینی داشتند!
ملاحظه این 👈مقاله👉 هم خالی از لطف نیست.
جهت اطلاعات بیشتر لطفاً «اعداد شیطان» را در گوگل، سرچ کنید.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۸
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ
🙏
#قرآن در سوره اعراف:
«وَ لَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِي الْأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ ۗ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ» (۱۰)
یعنی؛ و همانا در زمين به شما تمكّن داديم و براى شما در آن، (انواع) وسايل زندگى را فراهم ساختيم، (امّا شما) اندك شكرگزارى مىكنيد.
«وَ لَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ» (۱۱)
یعنی؛ و همانا ما شما را آفريديم، سپس به صورتبندى و چهرهنگارى شما پرداختيم، آنگاه به فرشتگان گفتيم: براى آدم سجده كنيد. پس همه سجده كردند، جز ابليس كه از سجدهكنندگان نبود.
«قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ» (۱۲)
یعنی؛ خداوند به ابليس) فرمود: وقتى كه من (به سجده) فرمانت دادم، چه چيز تورا از سجده كردن باز داشت؟ (شيطان) گفت: من از او بهترم، مرا از آتش و او را از گِل آفريدى.
«قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ» (۱۳) ...»
یعنی؛ (خداوند به شيطان) فرمود: از اين (جايگاه) فرودآى! تو را نرسد كه در آن جايگاه تكبّر كنى، پس بيرون شو! قطعاً تو از خوار شدگانى.
«قَالَ أَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ» (۱۴)
یعنی؛ (ابليس، به جاى توبه و عذرخواهى) گفت: تا روزى كه مردم برانگيخته مىشوند، مرا مهلت بده!
«قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ» (۱۵)
(ترجمهها از #تفسیر_نور جناب #قرائتی)
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش اول):
👌این مبحث در ادامه مباحثی تحت عنوان «انتخاب با قرعهکشی» تحریر و تقدیم میگردد🙏
#خصائل_اصلح
پیروزی ۱۴۰۳ ملت ایران
مشارکت ۴۰٪ی #ملت_ایران در مرحله اول انتخابات ۱۴۰۳ انصافاً #حماسه_سیاسی بزرگی بود. زیرا همانطور که قبل از اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۳ طی یادداشتی در ۲۰ خرداد تحت عنوان «مشارکت مردم در جهش تولید/مشارکت مردم در انتخابات ۰۳» پیشبینی کرده بودم که شاهد مشارکت قابل توجهی نخواهیم بود. فلذا در تعلیل منطقی آن هم نوشته بودم: «تاکنون همزمانی انتخابات #ریاست_جمهوری با #انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، موجب افزایش #مشارکت_ملی در انتخابات بوده است. فلذا کاهش مشارکت چشمگیر در انتخابات فقط ریاست جمهوری ۱۴۰۳ امری کاملاً طبیعی است.»
بنده حقیر ۱۹ روز قبل از مشارکت ملت در انتخابات و حتی قبل از اعلام اسامی نامزدها، چرا رفتم سراغ #میزان_مشارکت و احتمال دادم که شاهد «کاهش چشمگیری در مشارکت» خواهیم بود؟! و چرا «مشارکت مردم در انتخابات ۰۳» را به موضوع «مشارکت مردم در جهش تولید» (که در فصل اول سال، آنچنان ناچیز است که نمیشود سراغ آن رفت!) پیوند زدم؟!
زیرا که توقع مشارکتی بیش از یکسوم از ملت، در این انتخابات، واقعبینانه نبود و بلکه زیادهخواهی بود و حال آنکه دو پنجم ملت پای کار آمدند و لذا در نوع خود، یک حماسه معجزگونه این #ملت_رشید بود که به برکت شهادت #شهید_جمهور روی داد.
بنابراین (بر خلاف برخی تحلیلهای سطحی که آنرا فاجعه تلقی میکنند! یا بعضیها که کلمات متأسفانه را در بیانات و مکتوبات خود ضمیمه میزان مشارکت ملت میکنند! و این نحوه قضاوت، ظلم است و ناشکری)، این کاهش چشمگیر، قابل پیشبینی بود، اگرچه نمیتوان آنرا چشمگیر توصیف کرد. زیرا اساساً نمیتوان گفت که کاهشی صورت گرفته تا چه رسد به اینکه آنرا به چشمگیر توصیف بکنیم. در عینحال برای «چشمگیر» نشدن کاهش قابل پیشبینی مذکور، راهکار پیشنهادی خود را هم نوشتم: «اما برای چشمگیر نشدن این کاهش، ضرورت دارد که #شورای_نگهبان در این دوره، سهلانگاریهای کمنظیری را در تأیید داوطلبان #ریاست اتخاذ نماید. تا آنجا که هر کاندیدی اگر بتواند حتی یک میلیون نفر را به پای صندوقها بکشاند باید #تأیید_صلاحیت شود!»
و حتی در راستای چارهجویی در این امر (رهیافت برای افزایش سطح مشارکت) نوشتم؛ «در این صورت، تعداد نامزدها باید بیش از هر دوره باشد. ولو اینکه نهایتاً فرد منتخب، دارای کمترین درصد #استقبال_ملی باشد.
تا آنجا که میتوان گفت #رئیس_جمهور این دوره عمدتاً منتخب #قبیله_غالب (سیاسی، اجتماعی و اقتصادی) است نه #برگزیده_ملی ملت!
زیرا برای دنیا (بویژه #استکبار_جهانی) میزان #مشارکت_ملی ما مهمتر، مؤثرتر و متمایزتر از این است که چه کسی به جایگاه ریاست جمهوری برسد! حتی اگر یک #زن، رئیس شود!»
ولیکن شورای نگهبان را چه به ترتیباثر دادن به اینگونه پیشنهادات؟!!
اگرچه میتواند ادعا کند که کدام «سهلگیری» بالاتر از تأیید فردی مثل #پزشکیان؟!!
قبل از آنکه به حلاجی و تحلیل پیشبینیهای درست یا نادرست خودم و دیگران بپردازم، ضرورت دارد که در اینجا مسئله مهمتری را متذکر بشوم؛
در این مطلب که در یک #نظام_مردمی مثل #جمهوری_اسلامی_ایران، هر نوع #مشارکت_انتخاباتی، دو کارکرد دارد، هیچ شکی نیست که عبارتند از؛
أهم: #ورودی انتخابات چیست؟
مهم: #خروجی انتخابات کیست؟
منظور از #ورودی_انتخابات، میزان درصدی از مشارکت مردم در انتخابات است (قبل از اینکه اقدام به بازخوانی اسامی مندرجه در برگههای رأی صندوق بشود) چند نفر؟
منظور از #خروجی_انتخابات، این است که چه کسی/کسانی؟ حائز بیشترین رأی شده/شدهاند؟ به چه کسی؟
قاعدتاً #تعداد_ورودی (قبل از گشودن صندوق و صرفنظر از این که باطله است یا اسم کدام نامزد در آن نوشته شده) خیلی مهمتر از #تعداد_خروجی انتخابات است. (همچنانکه امام خامنهای هم صریحاً فرمودند: «هر رأی به هر یک از نامزدها یک رأی به جمهوری اسلامی ایران است.»)
براستی هم هر رأی قبل از آنکه به هر نامزدی تعلق پیدا کند، به «نهضت+نظام اسلامی» (#نظام_ولایی) تعلق مییابد.
همین که مشارکتجو بسوی #صندوق_رأی راه میافتد مفهومی از پیمایش برای تأیید #نظام دارد و سند آن انگشت رنگی اوست.
این واقعیت را، هم دشمنان میدانند و هم دوستان و لذا سیاستگذاری انتخابات و مهندسی آن باید به گونهای باشد که مهم بر أهم غلبه نکند و بلکه باید أهم بر مهم، حاکم باشد و سرآغاز این حاکمیت با تصمیم شورای نگهبان است که چه کسانی را در معرض انتخاب مردم میگذارد؟
هیچ تصمیمی نباید موجب کاهش #مشارکت_حداکثری مردم گردد.
از طرفی قابل انکار نیست که هیچ حکومتی (حتی ...
#سعید_جلیلی
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۰
🆔کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش دوم):
#خصائل_اصلح
پیشبینیهای تحققیافته مرحله اول
و ابهامات پیشبینیهای مرحله دوم!
... از طرفی قابل انکار نیست که هیچ حکومتی (حتی حکومت #پیامبر_اعظم(ص) و #حکومت_امیرالمؤمنین(ع) و #حکومت_امام_زمان(عج) ثم الامثل فالامثل) نمیتواند مورد تأیید ۱۰۰٪ی آحاد «جامعه مختار به انتخاب» باشد.
از این بالاتر مگر داریم که وقتی خود خدای #خالق_متعال، مسئله #آفرینش_آدم را با #ملآئکه خودش در میان گذاشت، آنها «إنقلت»ی آوردند! (که در جای خود قابل تفسیر است و اینکه چه تعابیر خطایی هم از آن صورت گرفته که بماند!) و خدا آن بگومگوی خود با فرشتگان خود (در زمانی قبل از #خلقت_بشر) را در #قرآن، حکیمانه ذکر کرده است و بسی قابل تأمل است.
و از آن شفافتر ماجرای دیگری در #قصه_آدم، زمانی بود که خدا از #روح خود بر او دمید و پیشاپیش #فرمان_سجده بر آدم داده بود ولیکن یکی از مخلوقات (عزازیل؛ عزیز خدا) تمرد کرد ولو اینکه پیامدی از #رجم نصیب او شد؛ «قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ» (س.حجر/آ.۳۴)!
یعنی کل ملائکه که تعداد آنها را فقط خدا میداند، تمکین و همراهی کردند ولیکن شیطان، مخالفت ورزید! 😳 حتی در کار خدای شایستهی «نسبح بحمدک و نقدس لک»، مخالف پیدا شد! خدای قادر قهار از عزازیل (که حالا تبدیل شده به ابلیس!) میپرسد؛ چرا از فرمان من سرپیچی کردی؟! برتری خلقت #آتش بر #گِل را بهانه کرد و حال آنکه خدا آنرا ناشی از #تکبر او معرفی میکند.
«... فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ ...»
👈این آیات را ببینید👉
یعنی هر نهضت و نظامی بعید است مخالف و معاندی نداشته باشد و هیچگاه بعید نیست مشارکت صددرصدی تحقق نیابد یا اینکه مشارکت حداکثری به مشارکت حداقلی نیانجامد.
مهم آنست که عدهای ولو قلیل، پای کار باشند. قرآن #عده_پای_کار را #امة مینامد. #امت_اسلام نه اکثریت است و نه اقلیت بلکه عدهای هماهنگ است که مسیر و مقصد واحدی را دنبال میکنند ولو اینکه در #اقلیت باشند و حتی وعده پیروزی به آنها میدهد؛ «كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ» (بقره/۲۴۹)
چهبسا که گروه قلیلی بر گروه کثیری، پیروز شوند با #إذن_الهی و خدا با #اهل_مقاومت است.
امت اسلام در هر بلادی، پیدا میشود و خوشبختانه در ایران بیش از سایر بلاد است.
فلذا عدم تحقق مشارکت ۱۰۰٪ی نه عیب است و نه غلط و نه قابل خودخوری برای خودی و نه قابل بهانه برای سوءاستفاده ناخودی!
ولیکن #مشارکت_حداکثری، برای نیکی و تقوی (تعاونوا علی البرّ و التقوی) کاملاً مطلوب است بشرطی که قرین #گناه و #دشمنی نباشد (و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان)
مشارکت ۹۸٫۲٪ی ملت ایران در #همه_پرسی اصل حکومت «جمهوری اسلامی» (فروردین ۱۳۵۸) و مشارکت ۹۹٫۵٪ی آنان در همهپرسی #قانون_اساسی جمهوری اسلامی (آذر ۱۳۵۹) استثناییترین مشارکت در طول تاریخ بشریت بود که میتوان آن را #معجزه_خمینی نامید!
حتی برای چنین مشارکت بینظیری، باز هم بعداً شیاطینی پیدا شدند که إنقلت آوردند!
در هر حال توقع مشارکت ۱۰۰٪ی وجاهت شرعی و قانونی و حتی عرفی ندارد ولیکن مشارکت حداکثری، مطلوب است و لذا با علل عدم مشارکت ۶۰٪ی که به هر علتی پای کار نیامدند (صرفنظر از آنها که مصداق شیطان هستند و هدایتناپذیر و نیامدن آنها عجیب نیست بلکه آمدنشان، شگفتانگیز است)، کار داریم.
وگرنه خدای صبار هم ماجرای سجده بر آدم را چنان طولانی میکرد تا بالاخره شیطان را با #جهاد_تبیین خود از خرش پیاده کند و متقاعد سازد که فرمان سجده بر آدم را انجام دهد! و حال آنکه خدای مهربان با «فاخرج» و «فاهبط» متوسل به خشونت و تحقیر شد و در قیامت هم آنها را با «اخْسَئُوا فِيهَا وَ لَا تُكَلِّمُونِ» (۲۳/۱۰۸/ق) مورد تحقیر و تذلیل قرار میدهد.
و اما پیشبینیهای درست و نادرست:
در خصوص #پورمحمدی حدس میزدم ۵۰۰٫۰۰۰ نفر را جذب نماید (با توجه به روند کاهشی آراء ریشهری از ۹۰۰٫۰۰۰ به ۷۰۰٫۰۰۰ فلاحیان! و نیز برنامه و کارنامه خوبی که از خود ارائه داد) اما خوشخیالی بود. اگرچه این حرف را جایی ننوشته بودم!
خوشخیالی دوم بنده این بود که جلیلی اول و پزشکیان دوم میشوند اما برعکس شد! و به مرحله دوم رفتن انتخابات، قابل پیشبینی بود و بنده هم اشاره کردم.
در باره قالیباف تصورم درست بود که #نفر_سوم میشود و ورود وی به انتخابات را زمان ثبتنام، غلط ارزیابی کردم اما در ادامه به او حق دادم و خوب شد که آمد و ماند تا یک میلیون نفر از ۳ میلیون نفری که به او رأی دادند نروند دنبال پزشکیان!
ولیکن در خصوص این ۳ میلیون نفر حامی وی، خیلی حرف دارم که اگر مجالی شد اشاره خواهم کرد.
#سعید_جلیلی
..ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۰
🆔کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲گروه چلچراغ معارف
🙏
سلام
وقتی روی هر پیام (در پیامرسان ایتا)، ضربه بزنید، پنجرهای باز میشود که حاوی ۹ ردیف کلمه است.
در این پنجره، آیا تفاوت «هدایت» با «هدایت بدون نقل قول» رو میدانید چیست؟ و تفاوت «کپی» با آنها در چیست؟
جواب:
بازنشر پیام با گزینه اولی (هدایت)، کنتور میاندازد و به اعداد پیام (در ذیل هر پیام و در کنار علامت چشم) میافزاید.
ولی دومی (هدایت بدون نقل قول) بر تعداد بازنشر پیام، هیچ عددی اضافه نمیکند و حتی مرجع پیام را هم به مخاطب نشان نمیدهد.
و اگر صرفاً کل پیام را «کپی» بکنید و در جایی بریزید، حتی لینکهای پیام را هم منتقل نمیکند.
«کپی لینک» هم به شما این امکان را میدهد که از پیام دلخواه خود، نشانی آنرا بگیرید و در پیامهای بعدی از آن برای ارجاع دادن، استفاده کنید. حروف یا کلمات و یا جملاتی که حاوی لینک باشند، به رنگ آبی دیده میشوند و کلیک روی نوشتههای آبیرنگ شما را به پیام مربوطه میبرد.
محض اطلاع! 🙏💐
مباهله مشانژاد و میرنورد
👇👇👇
🚩🚩🚩
🚩🚩
🚩
🚩 آخرین بازمانده مباهله؛
جمعه ۲۵ ذیالحجة ۶۰ هـ.ق.
منزل عقبة البطن(حوالیکربلا)
👈 اینروزها کاروان #امام_حسین(ع)، آخرین بازمانده از واقعه شکوهمند مباهله به کربلا نزدیکتر و نزدیکتر میشود و در چنین روزی (سالگرد مباهله) وارد توقفگاه عقبة البطن شده است. بعد از دو هفته، ۷۲ نفر از مردان این کاروان به #شهادت رسیده و الباقی اعضای #کاروان که عمدتا زن و بچه هستند به اسارت خواهند رفت. در این فاجعه عظمی، «قدیمیترین انسان #عالم_آفرینش» به شهادت میرسد.
⁉️ و ما بار دیگر با این سؤال مواجهیم که چرا حضرت #سید_الشهدآء(ع) در مقابله با دشمنان قسیّالقلب خود که شکمهایشان انباشته از حرام بود، #مباهله نفرمود؟!
🌀 روزهای پساانتخابات ۱۳۸۸ خیابانهای مرکزی #تهران (از میدان هفتم تیر تا میدان آزادی) شاهد آشوبهای دهها هزار نفره روزافزون کسانی بود که #امنیت_مردم و #نظام را به هم ریخته بودند که به #فتنه_۸۸ مشهور شد.
👈 یکی از مدیرانکل وزارت اطلاعات با حضور در یک محفل سیاسی، به تحلیل حواشی #انتخابات ۸۸ پرداخت و اینکه اگر این تظاهرات تداوم یابد وظیفه نظام چیست؟!
و هر کسی جوابی میداد؛
یکی گفت: همه این خس و خاشاکها باید از دم تیغ گذرانده شوند!
بنده هم گفتم: ما چیزی بنام #انسداد_سیاسی نداریم وقتی که مباهله را داریم. راهحل پیشنهادی من #اقامه_مباهله است. طرفداران #مشانژاد پیشقدم بشوند و با طرفداران #میرنورد در یکی از بیابانهای اطراف تهران جمع بشوند و از خدا بخواهند که طرف باطل را نابود گرداند!
دیگری هم (که از همه ما عاقلتر بود!) گفت: تنها راهحل اینست که #سران_فتنه بازداشت و محاکمه و اعدام شوند تا این شرارتهای خیابانی خاتمه پیدا کند.
تقریبا همین پیشنهاد پیش رفت البته به اعدام نرسید و قضیه با حبس و حصر فیصله پیدا کرد.
اما یکی دو نفر هم در جلسه بودند که پیشنهاد بنده را دنبال کردند که در قالب چند سؤال و جواب مختصر میکنم:
سؤال: مگر مباهله قابل بهرهبرداری است؟!
جواب: مگر #علامه_طباطبائی نگفتند؛ مباهله #سلاح_نقد مؤمن است و تا #قیامت همیشه قابل استفاده است؟
س: آیا تاکنون از این سلاح علیه دشمنان #اسلام استفاده شده است؟
ج: بنده سراغ ندارم حتی خود #قهرمانان_مباهله هم از آن علیه دشمنانشان استفاده نکردند؛ نه #حضرت_علی، نه #حضرت_زهرا، و نه #حسنین (علیهم السلام)!
س: آیا لازمست #حضرت_آقا هم در این مباهله شرکت نماید؟
ج: بسیار بعید میدانم!
س: خود شما در کدام طرف موضع میگیرید؟
ج: اساسا نه تنها شرکت نمیکنم بلکه تا جائی که بتوانم با خانوادهام از آن اجتماع فاصله میگیرم!
س: بنظرتان کدام طرف ماجرا نابود میشود؟ (طرفداران میرحسین یا احمدینژاد؟)
ج: احتمالا هر دو طرف!!
س: یعنی چی؟!!
ج: بنظرم هر دو طرف، تیغه یک #قیچی هستند علیه ج.ا.ا.
(نمیدانم چرا بعد از آن دیگر مرا به جلساتشان دعوت نکردند!)
⁉️ الغرض؛ چرا امام حسین(ع) در مواجهه با #یزیدیان، از مباهله استفاده نکردند؟!
اگر عمری باقی بود، بنده نظر و تحلیل خود را کماکان بمناسبت سالگرد #عاشورای_حسینی، عرض خواهم کرد.
🤔 عجالتا خواستم صرفا طرح مسئله بکنم.
این مسئله مهم را (که به فهم مباهله هم کمک میکند) در همه گروههای خود به اشتراک بگذارید. بنظرم در بیخاصیتترین و بلکه ضدانقلابترین گروهها هم یکی دو نفر پیدا میشوند که جواب خوبی بدهند. بنده شخصا در آنها تیزهوشانی را دیدهام که در گروههای #حزب_اللهی و حتی #علماء کمتر دیدهام!
حتی اگر نظر خود مرا هم که در سالهای پیشین (در قالب مقاله و سخنرانی یا درج پستی در تلگرام و واتساپ) تقدیم کردهام بیاورید، از جایزه بنده برخوردار خواهید شد.
مهم اینست که این مطلب مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.
انشآءالله
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۰۹۳۵۱۳۲۷۷۹۴
☝️از مقالات بازیافتی از ذخیره گوشی☝️
تحریر این مقاله☝️ باید در حد فاصل سالهای خرداد ۱۳۹۷ لغایت آبان ۱۴۰۱ باشد که بنده در واتساپ، فعال بودم. زیرا بنده بعد از فیلترینگ تلگرام در سال ۱۳۹۷ وارد واتساپ و بعد از فیلترینگ واتساپ از آبان ۱۴۰۱ وارد ایتا شدم.
در واتساپ بجای تاریخ تحریر، معمولاً شماره تماس خود را مینوشتم تا اگر کسی بخواهد إنقلتی به مقالهام داشته باشد، بتواند با من ارتباط پیدا بکند!
در تلگرام، مقاله/مقالاتی در باره مباهله نوشته بودم و از کف رفته بود و این یادداشت، تقاضا و فراخوان از کسانی بوده است که شاید به مقالات بنده در تلگرام دسترسی داشتهاند!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۱/۴/۱۱
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش سوم):
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۴ برگزار شد و ۵۳ روز قبل از آن، بنده باتفاق دبیرکل یکی از احزاب، به محضر آیةالله موحدی کرمانی رسیدیم و بنده گفتگوی نسبتاً تندوتیزی داشتم که الآن خاطرم نیست یک ساعت و چهل دقیقه طول کشید یا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه؟!
در آن گفتگوی داغ، بنده از آلودگی «جامعه روحانیت مبارز» به ائتلاف با «جبهه پایداری و حدادعادل و امثالهم» و بدتر از آن، از سهمخواهی آنها، ناراحت بودم و آنرا موجب تنزل جایگاه «کل روحانیت»، تلقی میکردم.
از آن گفتگوی نسبتاً مفصل، فقط میخواهم به آخرین جمله خود اشاره بکنم که (در واقع جمعبندی جلسه هم بود!) به ایشان عرض کردم: «حاجآقا! اصولگراها در این انتخابات، لگد خواهند خورد والسلام»!
بعد از جلسه، «خبرنگار ایرنا» به این جمله بنده ایراد گرفت و اینکه ایشان علاوه بر اینکه «رئیس ائتلاف اصولگرایان» هستند، از مقامات «ارشد روحانیت» هم هستند و شما تند رفتید و کلمه «لگد»، اصلاً زیبنده نبود و نهایتاً بهتر بود کلمه «سیلی» را به کار میبردید.
به وی گفتم؛ از اینکه ایشان علیرغم آنهمه توضیحات، نخواست عمق فاجعه را ببیند، عصبانی شدم!
گذشت و گذشت تا غروب روز انتخابات که ایشان تماس گرفت و گفت: حاجی! الآن که در مونیتورینگ انتخابات در وزارت کشور، شاهد شکست سنگین اصولگراها هستم، یاد حرف شما افتادم که گفتید «لگد خواهید خورد»! و واقعاً اصولگراها لگد خوردند و مجلس دهم را از دست دادند!
نمونه دیگر...
...ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۱
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲گروه چلچراغ
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش چهارم):
#خصائل_اصلح
نمونه دیگر؛
به حجةالاسلام و المسلمین؛ ابوترابیفرد (امام جمعه موقت فعلی تهران)، عرض کردم: جنابعالی، آدم با سوادی هستید و حیف است شما به پای اصولگراها و سهمخواهان آنها بسوزید. خصوصاً که نایبرئیس مجلس هم هستید و شکست شما در انتخابات پیش رو برای بنده غصهآور است و...
ایشان مرا به آقازاده خودشان ارجاع دادند که حقوق و وکالت خوانده و رئیس ستاد ایشان بود و ۱۶ نفر از اساتید ارشد دانشگاه بعنوان مشاورین عالیمقام در خدمت او بودند. رفتم و گفتگوی نهچندان مفصلی با هم داشتیم. راهکاری سراغ داشتم که اگر همکاری میکردند، امکان داشت، لااقل ایشان وارد مجلس بشوند ولیکن با تسویفی متکبرانه، بیاعتنایی کردند و متاسفانه ایشان هم جزو لیست اصولگراها باخت! (و آن ۱۶ مشاور ارشد هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند!)
و باز هم نمونه دیگر؛
حجةالاسلام والمسلمین؛ مصباحیمقدم، بعد از شکست انتخاباتی ۱۳۹۴ اصولگراها (که خود وی هم جزو لیست نامزدهای مجلس بود)، در عینحال بمنظور قدردانی، دستاندرکاران ستاد انتخاباتی خود را به صرف شامی در رستوران طلائیه دعوت کردند و بنده هم که در یکی از سفرهای تبلیغاتی در معیت ایشان بودم، دعوت شدم. در آنجلسه به ایشان عرض کردم: لازمه که این ناکامی اصولگراها در مجلس، مورد آسیبشناسی قرار بگیرد و...
ایشان گفتند: جنابعالی که اهل آسیبشناسی هستید، بفرمایید؛ علت شکست ما چه بود؟!
گفتم: بنظرم علل مختلفی داشت.
گفت: مثلاً؟!
گفتم: مثلاً اینکه با طناب جبهه پایداری و... رفتید به چاه!
گفت: اگر این ائتلاف را هم نمیکردیم که همین تعداد رأی هم نصیب ما نمیشد!
گفتم: الفاتحه!
بشنو از نی چون حکایت میکند
از جداییها شکایت میکند
کز نیستان تا مرا ببریدهاند
در نفیرم مرد و زن نالیدهاند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
من به هر جمعیتی نالان شدم
جفت بدحالان و خوشحالان شدم
الغرض؛
علت اصلی شکست اصولگراها عدم التفات به تحلیل دقیق وضعیت روانی جامعه و عدم خلاقیت در اتخاذ تدابیر مناسب و مؤثر است که نمونه وحشتناک آن، جلسه هرزهخوانی شهره به #تتلو با شهید آ.رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ بود!
و عجیبتر اینکه بنده هر وقت خواستم کمکی بکنم با برچسب « به به پیشگوی اعظم!!» مرا به سخره گرفتهاند! و حال آنکه قریب باتفاق گمانهزنیهای سیاسی حقیر به هدف، اصابت کرده است!
چنان پر شد فضای سینه از دوست
که فکر خویش گم شد از ضمیرم
قدح پر کن که من در دولت عشق
جوانبخت جهانم گر چه پیرم
پیشبینی بر مبنای تحلیل وضعیت
«پیشبینی» به دو طریق بدست میآید:
۱) از طریق ارتباط با #عالم_غیب
۲) از طریق #تحلیل_وضعیت #عالم_شهود
به اولی معمولاً #پیش_گویی گفته میشود و به دومی، #پیش_بینی
فلذا بنده چنانکه بارها تصریح و تأکید کردهام؛ دنبال پیشگویی نبوده و نیستم و نمیتوانم باشم ولیکن دنبال پیشبینی بوده و هستم، آنهم حتیالامکان بر اساس تحلیلهای دقیق و عمیق علمی و واقعی همین عالم شهود که در اختیار عموم مردم هم است. لطفاً حاشیهپردازی نکنید🙏🌹
و اما بعد؛
تا جایی که بنده ارتباط و مقایسه و حلاجی داشتهام، مدعیان چپگرایی و اصلاحطلبی معمولاً در مقایسه با مدعیان راستگرایی و اصولگرایی، برای دستیابی به #قدرت، بیشتر و بهتر تحلیل میکنند و حتیالامکان بدون پیشبینی ولو غلط وارد معرکه نمیشوند. ولیکن این طرفیها چندان علاقه و توانی برای پیشبینی اوضاع ندارند! و اگر هم احیاناً وارد این مقولات شدهاند تا جایی که بنده متوجه شدهام، خیلی سطحی بوده است!
👌 ارجحیت منافع ملی!
ناگفته نماند که بنده هیچگونه تعلقی به هیچکدام از جریانات سیاسی چپ و راست و مدعیان اصول و اصلاح و اعتدال نداشته و ندارم ولو اینکه عدهای مرا جزو #اصولیون و برخی جزو #اعتدالیون و حتی بعضی جزو #اصلاحیون مینامند!
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
در غم ما روزها بیگاه شد
روزها با سوزها همراه شد
در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن کوتاه باید و السلام
بند بگسل باش آزاد ای پسر
چند باشی بند سیم و بند زر
با لب دمساز خود گر جفتمی
همچو نی من گفتنیها گفتمی
چون که گل رفت و گلستان درگذشت
نشنوی زآن پس ز بلبل سر گذشت
در هنگامه انتخابات، سعی میکنم گرایشم به جریانی باشد که به نهضت+نظام اسلامی گرایش بیشتری دارد ولیکن #منافع_ملی را بر هر امری ترجیح میدهم. وقتی پای منافع ملی پیش میآید، هیچگونه تعارف و ملاحظه و مراعاتی با هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ندارم، حتی #نظام_ولایی که تجلی واقعی و حقیقی نهضت+نظام اسلامی است!
چـو ایـران نباشد تن من مـبـاد
در این بوم و بر زنده یک تن مباد
همه سربسر تن به کشتن دهیم
بـه از آنکه کشـور به دشمن دهیم
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۱
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ معارف
🙏