eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
305 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
استوری های آرشیوی من در دو سال اخیر که از طریق فضای مجازی فعالیت می کردم، پلتفرم اصلی فعالیتم اینتساگرام بود. روزهایی که فیلترینگ اینستاگرام خیلی جدی شد و دیگه امکان گفتگو با مخاطبین اصلی ام که در اینستا بودند وجود نداشت، حدود یکماه وقت گذاشتم و با حجم زیاد قصه های مهم و فیلم های مهم را شناسایی کردم و بعضی ها را هم نگاه کردم. این استوری ها گزارش خلاصه و کسپولی من از آن دوره یکماهه است. 🆔@social_theory
14011025 edit.mp3
43.69M
⭕️ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان 🔴جلسه دوم ✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. ◀️جلسه دوم 🗣 ارائه کننده: حسین مهدیزاده 1️⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401 🆔@social_theory
🔴 لیستی از مهمترین فایلهای صوتی یا متنی از حسین مهدیزاده، در موضوعات اصلی پژوهش های او ... 1️⃣ از ‼️ ⚠️ متاسفانه برخی از این فایلها به علت بی مسئولیتی مدیران پلتفرم ایتا از بین رفته است و فقط خاطره ای از آنها برای بنده باقی مانده است! ✅حاشیه نگاری از دیدار رهبری با تمدن نوین پژوهان https://eitaa.com/social_theory/214 ✅گزارشی از جلسه رهبر انقلاب با مسئولان نظام درباره فضای مجازی سال 96 https://eitaa.com/social_theory/194 ✅یک یادداشت ناقص درباره اهمیت نظریه اجتماعی https://eitaa.com/social_theory/124 ✅حاشیه ای بر مخالفت حکمرانی معاصر با احکام شرعی مقابله با احتکار https://eitaa.com/social_theory/28 ✅معرفی کتاب «توسعۀ ایران: نقدی بر گذشته، راهی به‌سوی آینده» از رضا امیدی https://eitaa.com/social_theory/208 ✅یادداشت ماموریت ناگزیر انقلاب اسلامی: عبور از هابز و اسمیت https://eitaa.com/social_theory/237 ✅یادداشت «یک سوال وجواب درباره بیانیه گام دوم» https://eitaa.com/social_theory/252 ✅یادداشت کرونایی: حضور جهادی پشت سر طبیبان و پرستاران https://eitaa.com/social_theory/436 ✅یادداشت کرونایی: نقد صحبت های دکتر فیاض در روزهای آغازین بسته شدن درب حرمهای اهلبیت در آغاز کرونا https://eitaa.com/social_theory/440 ✅گزارشی از نشست «نظریه‌ای برای تأسیس پلتفرم‌های مجازی برای جامعه هیأت» در مرکز رشد دانشگاه امام صادق https://eitaa.com/social_theory/474 ✅مصاحبه درباره موضع انقلاب اسلامی درباره تحولات تکنولوژیک حوزه حکمرانی https://eitaa.com/social_theory/513 ✅مقاله نظریه پیشرفت مرحوم علامه حسینی الهاشمی https://eitaa.com/social_theory/634 ✅مقاله «تقریر نظریه پیشرفت استاد میرباقری https://eitaa.com/social_theory/575 ✅صوت اولین لایو من درباره ایده نظریه اجتماعی اسلام و آسیبهای غفلت از این سطح از اندیشه اسلامی https://eitaa.com/social_theory/578 ✅یادداشت در شهادت شهید فخری زاده: اولین شهید علوم انسانی ایرانی-اسلامی https://eitaa.com/social_theory/584 ✅مصاحبه با صفحه اندیشه روزنامه فرهیختگان: توسعه استارتاپی و سرباز جهانی https://eitaa.com/social_theory/618 ✅کلاس سه جلسه ای با عنوان «آینده جهان در تنازع نظریات اجتماعی» https://eitaa.com/social_theory/666 ✅ایده ای برای پژوهش درباره ماهیت اخلاقی رابطه خدایان در تاریخ بشر با انسانها و دیگر مخلوقات https://eitaa.com/social_theory/696 ✅اداره دولت کار یک مدیر سیستم ساز است. ایده ای که بعدا آن را با اهمیت رویای اجتماعی تکمیل کردم. اما در این مصاحبه به آن توجه نشده است https://eitaa.com/social_theory/699 ✅توصیه های استاد میرباقری به بنده برای فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 https://eitaa.com/social_theory/704 ✅کلیپهای پویش رویای ایرانی که در انتخابات بصورت شخصی آن را دنبال می کردم https://eitaa.com/social_theory/708 ✅در حاشیه یک عکس تبلیغاتی بسیار شریف و مهم https://eitaa.com/social_theory/723 ✅تاملاتی درباره گزینه مناسب برای ریاست جمهوری 1400 https://eitaa.com/social_theory/732 ✅کارگاه 4 ساعته عصر فضای مجازی و آینده انقلاب اسلامی https://eitaa.com/social_theory/745
🔴 لیستی از مهمترین فایلهای صوتی یا متنی از حسین مهدیزاده، در موضوعات اصلی پژوهش های او ... 2️⃣ از ‼️ ⚠️ متاسفانه برخی از این فایلها به علت بی مسئولیتی مدیران پلتفرم ایتا از بین رفته است و فقط خاطره ای از آنها برای بنده باقی مانده است! 🔆✅ جلسات ماهانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان|در حال برگزاری.... https://eitaa.com/social_theory/1284 ✅ جلسه اول تدریس انتقادی کتاب پسااسلامیسم دخانچی https://eitaa.com/social_theory/789 ✅ جزوه متن مصاحبه درباره «هیات و جهان پیشرو» https://eitaa.com/social_theory/806 ✅ معرفی یک کانال تلگرامی قدیمی از من در تدریس امامت به قرائت استاد میرباقری https://eitaa.com/social_theory/810 ✅ مناظره ای با صدیق ارجمند دکتر نامخواه درباره ماهیت نمازجمعه قسمت اول: https://eitaa.com/social_theory/816 قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/823 ✅در حاشیه حکم قطعی حبس برای مدیرعامل پلتفرم دیوار https://eitaa.com/social_theory/839 ✅نکاتی درباره تفاوت خوانش شیعه و سنی از شهادت پیامبر تا شهادت حضرت زهرا https://eitaa.com/social_theory/864 ✅دورهمی با مخاطبین اینستاگرام درباره «نظریه اجتماعی و فضای اجتماعی» https://eitaa.com/social_theory/891 ✅نقش حکومت در تولید آزادی https://eitaa.com/social_theory/894 ✅تاملی در ماهیت جهاد تبیین https://eitaa.com/social_theory/907 https://eitaa.com/social_theory/917 https://eitaa.com/social_theory/1122 ✅چند مناظره و گفتگو درباره ماهیت عقلانیت انقلاب اسلامی https://eitaa.com/social_theory/938 ✅نشست پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(نقدی بر برنامه عصر جدید) https://eitaa.com/social_theory/1016 ✅نشست نشست مبانی نظری پروژه «زیست شهر» در مجموعه گفتگوهای «مساله شهر» https://eitaa.com/social_theory/1022 ✅شست جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت" صوت جلسه اول: https://eitaa.com/social_theory/1033 صوت جلسه دوم: https://eitaa.com/social_theory/1046 ✅ مقاله اقتباس انحلالی، بیانی از نظریه فرهنگستان علوم اسلامی در نسبت اسلام و غرب https://eitaa.com/social_theory/1040 ✅ الگوی پیشرفت 50 ساله ایران. نسخه ای که شخصا در سال 97 در پاسخ به فراخوان رهبر انقلاب تولید کردم اما جایی منتشر نکردم. https://eitaa.com/social_theory/1045 ✅ نشست «پذیرش اجتماعی نهاد حجاب در دنیای مدرن» صوت جلسه اول: https://eitaa.com/social_theory/1123 صوت جلسه دوم: https://eitaa.com/social_theory/1124 ✅یادداشت های حکمرانی طبیعی یادداشت اول: https://eitaa.com/social_theory/1097 یادداشت دوم: https://eitaa.com/social_theory/1101 ✅ نقش «تصاویر آینده» در بحرانهای پسا 88 https://eitaa.com/social_theory/1161 ✅مصاحبه با روزنامه فرهیختگان درباره اغتشاشات 1401 https://eitaa.com/social_theory/1128 ✅ کارگاه‌های مجازی بررسی شعار "زن، زندگی، آزادی" https://eitaa.com/social_theory/1173 ✅نقدی بر معرفی بحران 1401 در قامت یک بحران رسانه ای https://eitaa.com/social_theory/1240 ✅منازعه بین «تصویر» و «مفهوم» در علوم انسانی مدرن https://eitaa.com/social_theory/1246 ✅نظریه اجتماعی و جایگاه آن در علوم اجتماعی معاصر https://eitaa.com/social_theory/1166 ✅ سلسله استوری های آرشیوی1️⃣|چگونه فیلم نگاه می کنم: https://eitaa.com/social_theory/1375
ایده متفاوت خانم جنتی درباره مساله حجاب و «نهاد اجتماعی زنانه»! این نشون میده که سخنان ایشون در پیش رهبری در جلسه بانوان درباره «خانه مولد» بازگشت به جهان قدیم نیست: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=51651 این ایده مصداق «فکر نو» است که رهبری میفرمایند که امروز در ایران فکر نو زیاد است. یعنی فکری برای یک جهان جدید را دنبال میکند، اما مدرن نیست و این خیلی مهم است! این فکر یک ایده حقوقی، سیاسی، اقتصادی و در نهایت قابل طرح در کلیت علوم اجتماعی است و صرفا یک بحث سطحی و یا نهایتا کالبدی نیست. به نظر می‌رسد این حرف جای طرح دارد و میشود از متفکرین حوزه زن و خانواده خواست که نسبت به آن ابراز نظر کنند... صفحه خانم جنتی در ایتا: 🆔@par1394 ------------ 🆔@social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
نقد یکی از مخاطبین به ایده «نهاد اجتماعی زنانه» 🆔@social_theory
استوری های آرشیوی این استوری ها را زمانی که اینستا فیلتر نبود، درباره خبر بسیار مهم حضور پهبادهای ایرانی در جنگ اوکراین نوشتم و منتشر کرده بودم. حالا که متاسفانه دسترسی ما برای گفتگو با مخاطبی که انتخاب کرده بودیم محدود شده است، آرشیوی از آن را در این پیامرسان نصفه نیمه ذخیره می کنم، به امید اینکه ایتا دوباره آنها را پاک نکند. 🆔 @social_theory
🔰اعتراضات فرانسه چه عبرتهایی برای ما دارد؟! 🔰توسعه تمرکز گرا و به نفع شهرهای پرجمعیت چه چالش هایی را در پی دارد؟! 🔰چرا تهران را باید فرعون و قارون شهرهای ایران نامید؟! فهم نقشه‌ی جمعیتی فرانسه برای فهم اعتراضات اخیر اهمیت بسیار زیادی دارد. آنچه منطق توسعه ایجاب می کند تمرکز جمعیتی شدید در یک نقطه با شدت بسیار بالا و در نقاط معدود دیگر با شدت کمتری می باشد. این مسئله زمینه ساز تجمیع و دپوی فرصتهای مادی و معنوی در یکسری نقاط محدود و بسترساز پیدایش سازوکارهای تبعیض آفرین می شود. این دپوی فرصتها عملا سازوکارهای قارون پروری را در یک لوپ مثبت قرار داده و حتی آن کسانی هم که نمیخواهند باعث وخیم تر شدن این بی عدالتی می شوند. همچنین این اختلاف طبقاتی و اختلاف فرصت ها باعث می شود مردمان یک سرزمین دیگر هم سرنوشت نباشند بلکه جامعه خود را در یک فرسایش قطبیدگی می بیند. معدود انسانهای برخوردار و جمعیت بسیار بالای انسانهای مورد تبعیض قرار گرفته. این مسئله حتی در کنکور به صورتی عیان تر خودش را نشان میدهد وقتی که بخش قابل توجهی از رتبه های برتر از دهک های برتر اقتصادی و کلان شهرها هستند. رویکردهای خدماتی طبعا به شهرهای پرجمعیت به دلیل توجیه اقتصادی بیشتر می رسد و فاصله و شکاف غنی و فقیر روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد. و این چنین می شود که در انقلابی که ایده آن توحید بود و یکسانی انسانها در امکان تکامل پرتو آن ایده بود؛ ام القرای این کشور تبدیل به بت برزگ و قارون و فرعون شهرها می گردد. حقیقتا باید گفت که توسعه محرومیت زاست و تا توسعه و منطقه توسعه و نظام کارشناسی توسعه هست آینده پرچالشی پیش روست.