گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای پیرامون شخصیت شهید آیتالله سید محمدباقر صدر
بسماللهالرّحمنالرّحیم
... مرحوم شهید صدر قطعاً یک نابغه بود؛ این یک خصوصیّتى است. خب، ما آدمهاى بااستعداد در حوزههاى علمیّه کم نداشتیم؛ آدمهایى که فهم داشتند، سلیقه داشتند، پشتکار داشتند و کارهاى بزرگى انجام دادند. علماى بزرگ ما مثل همین مراجع بزرگى که در این صدسال اخیر در ایران و عراق وجود داشتند همه مردمان بزرگى بودند. استعداد داشتند منتها نابغه یک خصوصیّاتى دارد که در اغلب این افراد، انسان این نبوغ را احساس نمیکند. مرحوم آقاى صدر "رضواناللهعلیه" به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنى کارى که از عهدهى او برمىآمد، از عهدهى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزههاى ما برنمىآید: فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواستهها -ایشان همین «البَنکُ اللّاربوى» را در جواب درخواست دولت پاکستان نوشت؛ آنطور که شنیدم آنها میخواستند یک کار اینجورى درست کنند، ایشان بلافاصله این [کتاب] را فراهم کرد و براى آنها فرستاد- ایشان واقعاً یک نابغهاى بود، مسائل را میفهمید، مسائل را حدس میزد.
ایشان در نجف ارتباط تامّ و تمامى با امام نداشتند؛ بهطور معمول، یک ارتباط خیلى ضعیفى با بیت امام و با تشکیلات امام [داشتند]، ارتباطشان خیلى زیاد نبود؛ ولیکن بهمجرّد اینکه انقلاب شد و امام آمدند ایران، ایشان آن حرف معروف را زد که به شاگردان خودش گفت ذوب بشوید در امام خمینى همچنان که او در اسلام ذوب شده؛ این حرف ایشان معروف است. این خیلى شناخت لازم دارد، خیلى فهمِ اوضاع لازم دارد که بفهمد مسئلهى انقلاب چیست. ما کسانى را داریم که تا همین امروز که قریب چهل سال از انقلاب میگذرد، هنوز درست نفهمیدهاند این انقلاب چه بود و چه شد و چه اتّفاقى افتاد... این آدم، آنروز درک کرد انقلاب را و مسائل و مفاهیم انقلاب را. اینها نبوغ است؛ یعنى شناخت درست محیط را، پیرامون را، علم را، بیان را، کیفیّت تبیین را، اثرگذارى را.
...حکومت و نظام اجتماعى، بدون نظریّه امکان ندارد که باقى بماند؛ اوّلاً به وجود بیاید، یا باقى بماند، یا رشد بکند. این آدم، آدم نظریّهپرداز بود؛ این انسان، انسان برجستهاى بود. به نظر من شخصیّت آقاى صدر، حالا اگر نگوییم بىنظیر، حدّاقل یک شخصیّت کمنظیر بود. خب، حالا ما کسانى با استعدادهاى خوب الحمدلله در حوزههاى علمیّه داریم؛ در قم که ما میدانیم و مىشناسیم افراد زیادى هستند؛ لکن آن نبوغ، یک چیز دیگرى بود که در ایشان وجود داشت.
... انشاءالله خداوند درجات آن شهید عالىقدر را عالى کند؛ خداوند اجر داد به این مرد بزرگ که شهادت را نصیب او کرد؛ آن هم آن شهادت دشوارى که ایشان مبتلا شد و دچار [ آن] شد. و امیدواریم که انشاءالله خداى متعال روزبهروز روح ایشان را به خودش نزدیکتر و مقرّبتر کند و درجات ایشان را عالىتر کند و ان شاءالله با اجداد طاهرینشان محشور بشوند.
والسّلام علیکم و رحمةالله
۱۳۹۵/۵/۲۵
به مناسبت سالروز #شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
امام دارای دو بال است: یک بال، بال فکری؛ یک بال، بال سیاسی. امام با یک دست مکتب را تبیین میکند، با دست دیگر زمام جامعهٔ اسلامی را در دست میگیرد و به سوی هدف پیش میبرد...
ما اگر چنانچه صد سال هم عمر کنیم، امّا ندانیم که امام ما برای چه بود و در راه اماممان حرکت نکنیم، شایسته و لایق نام شیعه نیستیم...
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
💠💠💠
💠
✔️ اخبار کوتاه از طرح مطالعاتی تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی
سهشنبه ۹۸/۱/۱۹
▪️مباحثه گفتار اول از کتاب هم رزمان حسین علیه السلام در گروه آموزش مختص نمایندگان طرح تبیین منظومه فکری رهبری امروز ساعت ۱۷ توسط نماینده شهر شیروان انجام میشود.
▪️برنامهی مباحثه کتب سیر مطالعاتی طرح تبیین در گروه جهادی #اصفهان، آغاز شد.
▪️هشتمین گروه مطالعاتی #کاشان فعالیت خود را آغاز کرد.
▪️یکی از دوستان حاج قاسم سلیمانی در روز گذشته میهمان آشپزخانهی جهادی #کاشان بودند.
▪️اعضای درخواست کنندهی ورود به گروههای سیر مطالعاتی در #تهران، در حال ورود به گروههای ۳۶ و ۳۷ سیر مطالعاتی هستند.
▪️گروه دوم سیر مطالعاتی در #شیروان مطالعه کتاب روش تحلیل سیاسی را از امروز شروع خواهند کرد.
▪️گروههای سیر مطالعاتی در #خرمآباد با شعار سالی که نکوست از بهارش پیداست، با تمام قدرت فعالیت خود را شروع کردند.
▪️گروههای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ سیر مطالعاتی در #قم در حال عضو گیری هستند.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از
#سـپـاه
عنوان: حـقـیقتـ درخـشانـــ
جمع آوری: محمـد فردے، محمـد محمدپور، امیرمحـمد حکـمتیـان
انتشارات: مرکـز اسنـاد و تحقیقـات دفـاع مقـدس
این کتـاب شامـل بیانـات مقـام معـظم رهبـرے در طول سالهـاۍ ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۵ در خصوص نقش دو نـهاد انقلابی سپاهـ پاسـداران و بسیج در دوران دفـاع مقدس است.
@khamenei_book1
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#تبیین منظومه فکرۍ رهبرے
📚 ۵ جلد از کـتـابــ هـاے بـیـاناتــ امـام امـت اسـلامۍ، رهـبـر معـظـم انـقـلاب حـضـرت آیـتالـلـهالعـظـمے خامـنهاے با موضـوعــ
#سپاه در کانال کتاب شناسی رهبر انقلاب معرفی شده است.
اسامی برخی از کتابها 🔻
۱. تاریخ شفاهی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۲. سپاه از دیدگاه مقام معظم رهبری
۳. حکمت نامه سپاه
و...
🔰🔰🔰🔰
@khamenei_book1
رهبر انقلاب اسلامی روز پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ مصادف با نیمهی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد "عجل الله فرجه الشریف" با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت.
🔸️سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۱ صبح از شبکههای رسانهی ملی پخش خواهد شد.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
یک سوال و یک تذکر
مطمئناً استفاده از ابزارهای ساخت دشمن، برای ضربه زدن به دشمن می تواند تاثیر گذار باشد. مطمئناً با ابزارهای موجود میتوانیم بخشی از اهداف خود را در بخشهای مختلف، عینیت بخشیم. امروزه توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و تلگرام... از ابزارهای رایج ارتباط جمعی هستند که صهیونیستی بودنِ آنها مورد اذعان همهی کارشناسان است. معنای صهیونیستی بودن آنها، یعنی آن ابزار ساخته شدهاند تا وسیله اشاعهی سبک زندگی غربی در جامعهی هدف و ضربه زدن در بخشهای مختلف باشند. این ابزارها با تفنگ و موشک و امثال اینها کاملا متفاوت هستند. شما وقتی تفنگی را در میدان جنگ به غنیمت گرفتید، میتوانید از این تفنگ صددرصد بر علیه دشمن استفاده کنید، شما وقتی پهبادی را به غنیمت گرفتید، میتوانید از آن بصورت صددرصدی بر علیه دشمن استفاده کنید، اما نرم افزار و برنامههای مجازی و اپلیکیشنها اینگونه نیستند، یعنی مدیریت آن ها به دست سازنده آنهاست، تمام اطلاعاتی که در این نرم افزارها مبادله میشود بی کم و کاست در اختیار سازنده آن قرار دارد و به راحتی میتواند کاربران را مدیریت کند. خب حالا ما هستیم و زمین دشمن (ابزار ساخت شده توسط او) و دغدغههای دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اقتصادی و آموزشی و از این قبیل موارد.
طرح مساله:
در زمین دشمن با توضیحاتی که داده شد، تاثیر ما برای ضربه زدن به او چقدر خواهد بود؟ ما با ابزاری که مدیریت آن صددرصد در دست دشمن است چقدر میتوانیم به او ضربه بزنیم؟ یا چقدر می توانیم اهداف خود را پیاده کنیم؟ به عبارت واضحتر، او چقدر به ما اجازه فعالیت بر علیه خودش را میدهد؟
(پاسخ این سوال بر عهدهی خوانندهی این متن)
مسئله بعدی که بسیار پر اهمیت است اینکه وقتی شما فراخوان میزنید و همه افراد را بدون اینکه آنها را از لحاظ سن و سواد و کارکرد و توانایی و تخصص و آگاهی و سواد رسانهای، تفکیک کرده باشید، بدون در نظر گرفتن هیچ یک از این موارد آنها را وارد زمین دشمن میکنید و از آنها در یک زمان موقت و پاره وقت یک استفاده حداقلی میکنید، مثل هشتگ زدن، بعد از اتمام این عملیات مجازی و به تعبیری بعد از این طوفان، در طول آن مدتی که این افراد در زمین دشمن باقی میمانند چه تضمینی وجود دارد آنها که با دعوت و فراخوان شما وارد زمین دشمن شدهاند، تحت تاثیر برنامه ها و افکار دشمن قرار نگیرند؟! به عنوان مثال وقتی گفته میشود در شب نیمه شعبان همگی وارد توییتر شوند و طوفان توییتر راه بیندازند و فلان جمله را هشتگ کنند،
#سوال: بعد از اتمام نیمه شعبان و مناسبتهای شبیه آن، افرادی که با فراخوان شما وارد توییتر شدهاند چه تضمینی وجود دارد که مورد آسیبِ سازندگان توییتر قرار نگیرند؟ شما بعد از این طوفان، این کاربران را چگونه مدیریت میکنید؟! به آنها چگونه مصونیت میدهید؟ بزرگوارانی که همه افراد را بدون هیچ گونه تفکیکی دعوت به ورود به توییتر میکنید لطفاً به این سوال ساده پاسخ کامل بدهید.
ممکن است سوالی مطرح شود که آیا شما مطلقا مخالف ورود به زمین دشمن هستید؟! پاسخ بنده همان فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که "برای ورود به زمین دشمن، جبههی هوشمند لازم است". نه فراخوان با نشر حداکثری.
ممکن است مسئلهی دیگری مطرح شود که این فضاها اگرچه ساخته دست دشمن است لکن قصد ما این است که بر روی افرادی که در آنجا فعالیت دارند یا حضور دارند تاثیر مثبت داشته باشیم، در پاسخ خواهیم گفت این افراد اگر خودی هستند چرا در زمین خود برای آنها برنامه نداشته باشیم و اگر دشمن ما هستند، در این صورت قطعاً تاثیر ما حداقلی خواهد بود، در حالی که زمین او را تبدیل به یک برند کردهایم. مسئله بعدی این گونه مطرح می شود، خب ما بخواهیم یا نخواهیم، اقدامی بکنیم یا نکنیم اکثریت مردم در این فضاها حضور دارند، پس ما مجبوریم برای فعالیت و تاثیر گذاری در آنجا حضور یابیم، پاسخ خواهیم داد همچنان که دشمن توانسته است در یک مدت خاص و با یک برنامهریزی معین، اینطور القا کند که تنها راه ارتباطی مردم با یکدیگر همین ابزارهایی است که من ساختهام ما هم میتوانیم در یک زمان مشخص و بک برنامهی منسجم این فرهنگ را در ذهن مخاطب عوض کرده و ابزارهای جایگزین را به او معرفی کنیم و تمرکز خود را بر خروج افراد از زمین دشمن و ساخت ابزارهای جایگزین بگذاریم.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
اما تذکر
سالها و قرنهاست که امت اسلام دچار انحراف در اصلیترین مبانی و معارف خود بوده است و همیشه یکی از بزرگترین دغدغههای مصلحان این بوده است که مسلمانان را با لبّاللباب اسلام آشنا کنند. در میان مصلحان، امامین انقلاب در میان ما بوده و هستند و ما سیره عملی آنها را در مبارزه با تحریف و قشری گری دیده و میبینیم. در چند هفتهی اخیر، چلههای مختلف را در استغاثه به امام زمان "علیهالسلام" و یا ادعیهی خاص میبینیم -ضمن احترام به همهی بزرگواران- حواسمان باشد که ظهور بیش از دعا، نیاز به مبانی فکری و معرفتی و تلاش برای آماده کردن حکومت جهانی حضرت ولیعصر"علیهالسلام" دارد، مراقب باشیم پیشنهاد چله نشینیها مردم را قشری و سطحی بار نیاورد. مراقب باشیم هر علامتی را به عنوان علامت ظهور معرفی نکنیم و در پی آن برای مردم پیشنهاد خاص چله نشینی معین نکنیم.
اسماعیل فخریان
۱۳۹۹/۱/۱۹
@fakhrian_ir
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
هم روحتان در انتظار #حضرتمهدی ارواحنا فداه باشد، هم نیروی جسمیتان در این راه حرکت بکند. هر قدمی که در راه استواری این #انقلاب اسلامی برمیدارید، یکقدم به #ظهور حضرت مهدی عجاللهتعالیفرجه نزدیکتر میشوید.
۶۰/۳/۲۹
#مهدویت
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
مسئله، مسئله داعیه خلافت و امامت بود. درراه اين داعيه، ائمه ما كشته شدند، يا به زندان رفتند. امامت يعنى چه؟ آيا يعنى همینکه مسئله بگويى و دنيا را ديگرى اداره كند؟ آيا معناى امامت در نظر شيعه و در نظر مسلمين، اين است؟ هيچ مسلمانى اين را قائل نيست؛ چه طور من و شماى شيعه مىتوانيم به اين معنا قائل باشيم؟ امام صادق دنبال امامت بود ـ يعنى رياست دين و دنيا ـ منتها شرايط جور نمىآمد؛ اما ادعا كه بود؛ براى خاطر همين ادعا هم آن بزرگواران را كشتند.
پس اين معناى حاكميت دين است كه پيامبران برايش مجاهدت كردند و ائمه برايش كشته شدند. حالا حاكميت دين، در بلد و در وطن خود ما ـ نه آن سر دنيا ـ به وجود آمده است؛ آيا مىشود يك نفر بگويد من دیندارم، من آخوندم، اما خودش را سرباز اين دين نداند؟ مگر چنين چيزى مىشود؟
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری