eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
392 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اسماعیل فخریان
یک سوال و یک تذکر مطمئناً استفاده از ابزارهای ساخت دشمن، برای ضربه زدن به دشمن می تواند تاثیر گذار باشد. مطمئناً با ابزارهای موجود می‌توانیم بخشی از اهداف خود را در بخش‌های مختلف، عینیت بخشیم. امروزه توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و تلگرام... از ابزارهای رایج ارتباط جمعی هستند که صهیونیستی بودنِ آن‌ها مورد اذعان همه‌ی کارشناسان است. معنای صهیونیستی بودن آن‌ها، یعنی آن ابزار ساخته شده‌اند تا وسیله اشاعه‌ی سبک زندگی غربی در جامعه‌ی هدف و ضربه زدن در بخش‌های مختلف باشند. این ابزارها با تفنگ و موشک و امثال اینها کاملا متفاوت هستند. شما وقتی تفنگی را در میدان جنگ به غنیمت گرفتید، می‌توانید از این تفنگ صددرصد بر علیه دشمن استفاده کنید، شما وقتی پهبادی را به غنیمت گرفتید، می‌توانید از آن بصورت صددرصدی بر علیه دشمن استفاده کنید، اما نرم افزار و برنامه‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها اینگونه نیستند، یعنی مدیریت آن ها به دست سازنده آنهاست، تمام اطلاعاتی که در این نرم افزار‌ها مبادله می‌شود بی کم و کاست در اختیار سازنده آن قرار دارد و به راحتی می‌تواند کاربران را مدیریت کند. خب حالا ما هستیم و زمین دشمن (ابزار ساخت شده توسط او) و دغدغه‌های دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اقتصادی و آموزشی و از این قبیل موارد. طرح مساله: در زمین دشمن با توضیحاتی که داده شد، تاثیر ما برای ضربه زدن به او چقدر خواهد بود؟ ما با ابزاری که مدیریت آن صددرصد در دست دشمن است چقدر می‌توانیم به او ضربه بزنیم؟ یا چقدر می توانیم اهداف خود را پیاده کنیم؟ به عبارت واضح‌تر، او چقدر به ما اجازه فعالیت بر علیه خودش را می‌دهد؟ (پاسخ این سوال بر عهده‌ی خواننده‌ی این متن) مسئله بعدی که بسیار پر اهمیت است اینکه وقتی شما فراخوان می‌زنید و همه افراد را بدون اینکه آنها را از لحاظ سن و سواد و کارکرد و توانایی و تخصص و آگاهی و سواد رسانه‌ای، تفکیک کرده باشید، بدون در نظر گرفتن هیچ یک از این موارد آنها را وارد زمین دشمن می‌کنید و از آنها در یک زمان موقت و پاره وقت یک استفاده حداقلی می‌کنید، مثل هشتگ زدن، بعد از اتمام این عملیات مجازی و به تعبیری بعد از این طوفان، در طول آن مدتی که این افراد در زمین دشمن باقی می‌مانند چه تضمینی وجود دارد آنها که با دعوت و فراخوان شما وارد زمین دشمن شده‌اند، تحت تاثیر برنامه ها و افکار دشمن قرار نگیرند؟! به عنوان مثال وقتی گفته می‌شود در شب نیمه شعبان همگی وارد توییتر شوند و طوفان توییتر راه بیندازند و فلان جمله را هشتگ کنند، : بعد از اتمام نیمه شعبان و مناسبت‌های شبیه آن، افرادی که با فراخوان شما وارد توییتر شده‌اند چه تضمینی وجود دارد که مورد آسیبِ سازندگان توییتر قرار نگیرند؟ شما بعد از این طوفان، این کاربران را چگونه مدیریت می‌کنید؟! به آنها چگونه مصونیت می‌دهید؟ بزرگوارانی که همه افراد را بدون هیچ گونه تفکیکی دعوت به ورود به توییتر می‌کنید لطفاً به این سوال ساده پاسخ کامل بدهید. ممکن است سوالی مطرح شود که آیا شما مطلقا مخالف ورود به زمین دشمن هستید؟! پاسخ بنده همان فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که "برای ورود به زمین دشمن، جبهه‌ی هوشمند لازم است". نه فراخوان با نشر حداکثری. ممکن است مسئله‌‌ی دیگری مطرح شود که این فضاها اگرچه ساخته دست دشمن است لکن قصد ما این است که بر روی افرادی که در آنجا فعالیت دارند یا حضور دارند تاثیر مثبت داشته باشیم، در پاسخ خواهیم گفت این افراد اگر خودی هستند چرا در زمین خود برای آنها برنامه نداشته باشیم و اگر دشمن ما هستند، در این صورت قطعاً تاثیر ما حداقلی خواهد بود، در حالی که زمین او را تبدیل به یک برند کرده‌ایم. مسئله بعدی این گونه مطرح می شود، خب ما بخواهیم یا نخواهیم، اقدامی بکنیم یا نکنیم اکثریت مردم در این فضاها حضور دارند، پس ما مجبوریم برای فعالیت و تاثیر گذاری در آنجا حضور یابیم، پاسخ خواهیم داد همچنان که دشمن توانسته است در یک مدت خاص و با یک برنامه‌ریزی معین، اینطور القا کند که تنها راه ارتباطی مردم با یکدیگر همین ابزارهایی است که من ساخته‌ام ما هم می‌توانیم در یک زمان مشخص و بک برنامه‌ی منسجم این فرهنگ را در ذهن مخاطب عوض کرده و ابزارهای جایگزین را به او معرفی کنیم و تمرکز خود را بر خروج افراد از زمین دشمن و ساخت ابزارهای جایگزین بگذاریم.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
اما تذکر سال‌ها و قرن‌هاست که امت اسلام دچار انحراف در اصلی‌ترین مبانی و معارف خود بوده است و همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های مصلحان این بوده است که مسلمانان را با لبّ‌اللباب اسلام آشنا کنند. در میان مصلحان، امامین انقلاب در میان ما بوده و هستند و ما سیره عملی آنها را در مبارزه با تحریف و قشری گری دیده و میبینیم. در چند هفته‌ی اخیر، چله‌های مختلف را در استغاثه به امام زمان "علیه‌السلام" و یا ادعیه‌ی خاص می‌بینیم -ضمن احترام به همه‌ی بزرگواران- حواسمان باشد که ظهور بیش از دعا، نیاز به مبانی فکری و معرفتی و تلاش برای آماده کردن حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر"علیه‌السلام" دارد، مراقب باشیم پیشنهاد چله نشینی‌ها مردم را قشری و سطحی بار نیاورد. مراقب باشیم هر علامتی را به عنوان علامت ظهور معرفی نکنیم و در پی آن برای مردم پیشنهاد خاص چله نشینی معین نکنیم. اسماعیل فخریان ۱۳۹۹/۱/۱۹ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم روحتان در انتظار ارواحنا فداه باشد، هم نیروی جسمی‌تان در این راه حرکت بکند. هر قدمی که در راه استواری این اسلامی برمی‌دارید، یک‌قدم به حضرت مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه نزدیک‌تر می‌شوید. ۶۰/۳/۲۹ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
مسئله، مسئله داعیه خلافت و امامت بود. درراه اين داعيه، ائمه ما كشته شدند، يا به زندان رفتند. امامت يعنى چه؟ آيا يعنى همین‌که مسئله بگويى و دنيا را ديگرى اداره كند؟ آيا معناى امامت در نظر شيعه و در نظر مسلمين، اين است؟ هيچ مسلمانى اين را قائل نيست؛ چه طور من و شماى شيعه مى‌توانيم به اين معنا قائل باشيم؟ امام صادق دنبال امامت بود ـ يعنى رياست دين و دنيا ـ منتها شرايط جور نمى‌آمد؛ اما ادعا كه بود؛ براى خاطر همين ادعا هم آن بزرگواران را كشتند. پس اين معناى حاكميت دين است كه پيامبران برايش مجاهدت كردند و ائمه برايش كشته شدند. حالا حاكميت دين، در بلد و در وطن خود ما ـ نه آن سر دنيا ـ به وجود آمده است؛ آيا مى‌شود يك نفر بگويد من دین‌دارم، من آخوندم، اما خودش را سرباز اين دين نداند؟ مگر چنين چيزى مى‌شود؟ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تداوم این روحیّه (انقلابی‌گری) پس از انقلاب نمونه‌های فراوانی در رفتار آیت‌الله خامنه‌ای دارد؛ برای مثال ایشان خردادماه سال ۱۳۶۸ در حاشیّه‌ی شایعات در مورد برنامه‌ کاری آینده‌ی خود-پس از اتمام مسئولیّت ریاست‌جمهوری -می‌گوید: همیشه در دوران این هشت ساله‌ی ریاست‌ جمهوری با افراد متعدّد گفتم که اگر امام به من می‌گفت شما برو بشو رئیس دایره‌ی عقیدتی.سیاسی گروهان ژاندارمری زابل، من می‌رفتم. الان هم همین جور است. اگر بنده را امام مامور کند، بنده اصلا معطل نمی‌کنم... زن و بچه‌ام را بر می‌دارم و می‌روم زابل می‌مانم (۵خرداد۱۳۶۸) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
عنوان: از ژرفــاے نـمـــاز مؤلف: ســیـد عـلۍ خـامـنـه‌اے ناشر: دفتـر نشـر فرهـنگ اسلــامۍ سال چاپ: ۱۳۷۷ این کتـاب، مجمـوعـه چند سخـنرانی است کـهـ در سال ۱۳۵۱ در مسـجد ((کـرامت مشهد)) ایراد شدهـ است. در این سخـنرانـی‌ها ضمن ترجمـهـ و تفسیر سورهـ حمـد مباحثـۍ چون توحید، تسبیحـات اربعه، ارکان و واجبات نمـاز مطرح شدهـ است. @khamenei_book1 ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r منظومه فکرۍ رهبرے
📚 ۸ جلد از کـتـابــ هـاے بـیـاناتــ امـام امـت اسـلامۍ، رهـبـر معـظـم انـقـلاب حـضـرت آیـت‌الـلـه‌العـظـمے‌ خامـنه‌اے با موضـوعــ در کانال کتاب شناسی رهبر انقلاب معرفی شده است. اسامی برخی از کتاب‌ها 🔻 ۱. درست فهمیدن اسلام ۲. هنر دینی از دیدگاه مقام معظم رهبری ۳. چشمه همیشه جاری و... 🔰🔰🔰🔰 @khamenei_book1
چیزی كه امام را وادار می‌کرد كه علی‌رغم همه‌ی این حرف‌ها، امید را از دست ندهد و به حركت خود ادامه دهد، انجام تکلیف الهی بود. او معتقد بود كه این انقلاب را یك دست غیبی هدایت و پشتیبانی می‌كند و ما نباید به دنبال نتیجه‌ی كار خود باشیم... بارها ایشان می‌فرمود كه ما كار را برای رساندن به «نتیجه» نمی‌كنیم، بلکه مأمور به انجام «تکلیف» هستیم... آن‌كس كه برای انجام تکلیف كار می‌كند، پیروزیش به این نیست كه به مقصود خود دست پیدا كند، بلکه زمانی احساس پیروزی می‌كند كه موفق شود به تکلیفش عمل كند. ۱۳۶۸/۰۳/۱ ۳۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
: ، مظهر به آینده است؛ یعنی همه‌ی امیدهایی که ما به چیزی پیدا می‌کنیم، ممکن است بشود، ممکن است نشود؛ امّا امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ی ولیّ مطلق حضرت حق، (عجّل‌الله تعالی فرجه و ارواحنا فداه) امید غیر قابل تخلّف است. ۱۳۹۷/۲/۱۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری