eitaa logo
تا ابد زندگی
938 دنبال‌کننده
367 عکس
81 ویدیو
0 فایل
🔴معارف کاربردی با نگاه عمیق به مرگ و حیات برزخی و عالم قیامت 👤 ارتباط با ادمین @admin_ravaasi ‌ ⭕آدرس دیگر صفحات ما https://zil.ink/ravasii ✅ آثار حجت‌الاسلام عابدینی؛ حول احادیث کتاب الموت و المعاد بحارالانوار ‌ 🔸 مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸علامه حسن زاده(ره) از قول مرحوم سید محمدحسن الهی _ برادر مرحوم علامه طباطبایی _ که در علم احضار ارواح و علوم غریبه خیلی قوی بود و با هر کسی که میخواست، چه مربوط به قدیم و جدید رابطه برقرار می کرد و سوال و جواب می کرد، نقل کردند که ایشان فرموده بودند: 🔹من روح دو یا سه نفر را نتوانستم احضار کنم که آن هم به دلیل شدت انغمار آن ها در خدمت به امیرالمومنین(ع) بود که وقت رابطه برقرار کردن با من را نداشتند. یکی سید بحرالعلوم(ره)، دیگری سید بن طاووس(ره) و شاید سوم‌شان _ البته شک از بند است _ ابن فهد حلی صاحب کتاب شریف عده الداعی بود. ❇️آقای حسن زاده می‌فرمودند: این سه نفر خیلی پرکار و موفق و عالی هستند. این احضار ارواح هم که می گویند به این معنا نیست که روح پایین بیاید، چون روح که مکان ندارد تا بخواهد بالا و پایین برود، بلکه به این معناست که آن شخص آن قدر قدرت دارد که بالا رفته و خودش را در ارتباط آن کسی که می خواهد با او رابطه برقرار کند قرار می دهد. کتاب تطهیر جان📚 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی✏️ @ta_abad_zendegi
🔹گفتیم که اگر انسان اوج گرفت بدن او روحانی می شود. لذا تروحن پیدا میکند. 🔹یعنی جسد در عین اینکه جسد است، لطیف شده و تابع نظم روحی می شود. لذا می تواند طی الارض بکند و می تواند عروج داشته باشد. 🔹هیچ مانعی ندارد. مانعیت بدن برای او از بین می رود و بدن تابع محض می شود. به خلاف ما که وقتی کاری را می خواهیم انجام بدهیم بدن با ما نزاع دارد. 🔹یک کسی می خواهد شب برای نماز بلند شود بدن با او نزاع می کند. بدن می خواهد بخوابد و خسته است. روح میل دارد بلند شود اما چون بدن با روح نزاع می کند، او را می خواباند. کتاب تولدی دیگر📚 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی✏️ @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔶امام صادق عليه السلام می فرمايند: از ملك الموت سوال شد چگونه قبض روح می كنی، در حالی كه كسانی كه می خواهند از دنيا بروند، بعضی در مشرق و بعضی‌در مغرب هستند؟ 🔶چگونه در يك ساعت و در آن واحد هر دو را باهم قبض رو می‌كند؟ طی الارض هم بخواهد بكند باز طول می كشد. گاهی حوادثی مثل زلزله پيش می آيد كه هزاران نفر در آن واحد قبض روح می شود. اگر دو زلزله بسيار شديد در دو نقطه عالم بيايد، چگونه ملك الموت می تواند جان همه را در يك لحظه توفى كند؟ 🔶با نگاه مادی كار خيلی سخت می شود ولی در نظام تجردی ، مسئله خيلی ساده می شود؛ دعوت است و اجابت. 🔶ملك الموت اينگونه می گويد: آن روح را می خوانم و او مرا اجابت می كند. اجابت هم همان متوفی شدن است. تولدي ديگر، صفحه ٤٥٧ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
❇️عالم برزخ - كه دالانی است كه انسان را به قيامت مرتبط می كند - دوران تطهير است كه از رحمت رحيميه حق نشأت گرفته است. چون كه امكان داشت كه بلافاصله بعد از عالم دنيا و مرگ قيامت باشد كه در اين صورت بسياری نجات پيدا نمی كردند، چرا كه جمعيت بسياری كه غير مخلَصين و غير مخلِصين هستند، در برزخ تطهير می شوند. ❇️بنابراين نظام عالم برزخ از رحمت های رحيميه خاص و از نظامات تطهيريه خاص الهی است كه در اين دوران عده زيادی از حالت قذارت و سنگينی معصيت پاك شده و نجاتشان محقق می شود. کتاب تطهير جان صفحه١٩٥ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
❇️رابطه انسان در لحظه احتضار و بعد از آن از نوع رابطه علم حضوری است که فقط حقایق را در برمی گیرد، اینکه می گویند علومی که انسان دارد اگر با عمل به جان انسان وارد نشده باشد در لحظات قبض روح، جا می ماند و همه اینها می ریزد، یا اینکه می فرمایند: تمام نسبت هایی را که انسان با آباء و همسر و فرزندان و دیگران دارد همه اینها در لحظه قبض روح می ریزد، مگر اینکه این نسبت ها در دایره الهی وارد شده باشد یا اعمالی که در حد لقلقه باشد و رابطه اش با وجود انسان ضعیف باشد، ملکه وجودی نشده باشد، همه اینها جا می ماند، اینها همه اشاره به این است که باید اینها با جان انسان رابطه برقرار کرده باشد و اگر با جان او رابطه برقرار نشده باشد همه اینها در همین دنیا در اثر شدت قبض روح و انتقال که می خواهد از عالم علم حصولی به عالم علم حضوری وارد بشود می ماند. کتاب لحظه دیدار صفحه 157 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔻يك شب من گفتم: پروردگارا! مراقبه چگونه است؟ همان طوری كه در حال استراحت بودم، چرتم برد. 🔻يك دفعه ديدم باران، مثل سيل از آسمان می بارد! كسی آمد و كنارم ايستاد، ولی من توجه ام به باران بود. تا به او نگاه كردم و رويم را برگرداندم، باران قطع شد! به من فهماندند كه مراقبه چيست و چگونه است. 🔻مقام مراقبه اين است كه همان طور به باران توجه داشتی، خود را مدام در حضور و محضر حق تعالی بدانی و ببينی! ولی بدان كه اگر "يك آن" غفلت كني، فيض قطع می شود! آقا جان! مواعظ آيت الله حق شناس @ta_abad_zendegi
✳️فطرت انسان وقتی به جایی می رسد که دیگر هیچ چاره نیست ناخودآگاه خداوند متعال را می خواند. ✳️مثل حدیثی می شود که وقتی شخصی نزد یکی از ائمه آمد و عرض کرد: من اسم أعظم را می خواهم، امام معصوم فرمود: او را بگیرید و در آب بیندازید، او را در آب عمیق انداختند، داشت غرق می شد، گفت: من شنا بلد نیستم. حضرت هم شروع کرد با اطرانیان خود صحبت کردن و اصلا انگار نه انگار که او دارد آنجا غرق می شود. وقتی که دید اوضاع خیلی خراب است و این ها قطعا قصد نجات او را ندارند و هیچ کسی کاری به او ندارد و او هم دارد غرق می شود، در آن لحظه به یك حقیقتی متوسل شد، تا توسل رخ داد، حضرت فرمود: او را بگیرید. او را گرفتند و بیرون آوردند، فرمود: آن لحظه آن حقیقتی که در آن رابطه به دست آوردی و دیگر از همه قطع امید کرده بودی آن اهم اعظم الهی بود. ✳️اسم اعظم را عملی به او نشان داد، منتهی چه کسی اینطوری می خواهد؟ چه کسی این طوری اسم اعظم می خواهد؟ طرف را تا پای جان می برند! ✳️لذا اسم اعظم را با این شهود که از همه، قطع تعلق بکند به انسان می دهند. کتاب لحظه دیدار صفحه 227 حجت السلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
🔻اولیای الهی در همین دنیا و در نظام مکاشفات خود، بوهای خوش و بد مردم را می فهمند و استشمام می کنند، در حالی که قطعاً این نظام مربوط به بدن آنها و همین دماغ دنیایی نیست، و این که در روایت آمده که ملائکه از بوی بد گناه آزرده می شوند. این بوی بد در حالی که واقعاً هست، اما با این دماغ دنیایی استنشاق نمیشود. 🔻همچنین در روایات دیگری داریم که از معصوم سؤال می شود: چطور شما از معاصی دوری می کنید؟ 🔻در پاسخ قابل فهم برای عموم مردم فرموده اند: وقتی که معصیت و حرام از دور خود را جلوه می دهد، بوی‌بد آن ما را می آزارد و ما به طرف آن نمی رویم و میل پیدا نمی کنیم. کتاب تطهیر جان 350 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️استعداد موت یعنی آماده بودن و قابلیت را تام کردن برای ورود به یک مرتبه ی بالاتر. کسی که استعداد موت دارد هنگامی که روح می خواهد از بدنش جدا شود دیگر احساس الم نمی کند. ❇️اما معمولاً به دلیل اینکه برای انسان ها هیچ گاه این استعداد تام نمی شود، به همان مقداری که تام نشده است احساس درد و سختی وجود دارد. فلذا جدا شدن روح از بدن سخت است. کتاب تطهیر جان صفحه 163 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
✳️انسان دارای مقصد است و همیشه پس از مرگ نیز به سمت آن مقصد حرکت می کند. ✳️این حرکت یا با اختیار است یا بدون اختیار و کارگران حضرت عزرائیل لحظه به لحظه در مقام انتقال موجودات عالم، به عالم دیگر هستند. ✳️مرگ تنها انتقالی است که خوب حس می شود وگرنه انسان دائماً در حال انتقال از مرحله ای به مرحله بعد و آماده برای پذیرش صورت های بعدی است. ✳️در حقیقت نظام روحی ما دائماً ما را به سمت آن مقصد حرکت می دهد. ✳️اگر با اختیار خود برویم این انتقال برای ما می شود کمال و اگر بدون اختیار ما را ببرند، دیگر این رفتن کمال نیست. برگرفته از جلسات نظام اندیشه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
🔷تجدید چاپ کتاب تا ابد زندگی جلد ۱ (تولدی دیگر) با موضوع حقیقت مرگ 🔷تالیف حجت الاسلام و المسلمین عابدینی 🔷سفارش از طریق لینک زیر: https://zil.ink/ta_abad_zendegi
🔰معاد، غايت نظام وجود 🔸علت تاثير معرفت بر معاد در حركت صحيح به سمت آن، اين است كه معاد غايت است. 🔸اگر غايت نباشد هيچ حركتی صورت نمی گيرد. در فلسفه شما می خوانيد كه "فاعلية الفاعل لغايته" يعنی اگر چهار عللی را كه داريم -علت فاعلی، علت غايی، علت صوری، علت مادی- بخواهيم خلاصه كنيم می شود دو علت: علت فاعلی و علت غايی. اگر هم اين دو تا را خواستيم خلاصه به يكی كنيم -كه اصل است- علت غايی می شود. يعنی اگر غايت نباشد هيچ حركتی صورت نمی گيرد‌. 🔸شما از خانه كه می خواهيد بيرون بياييد تصور می كنيد جايی را كه می خواهيد برويد نفعی برای شما دارد و به خاطر آن حركت می کنيد، حتی يك تصور خيالی. خودِ همين بيرون رفتن، يك غايت است. اگر غايت نباشد انسان قدم از قدم بر نمی دارد. 🔸نه تنها در انسان كه حركت اختياری دارد، بلكه در كل عالم اگر غايت نباشد حركتی صورت نمی گيرد. پس وجود حركت و كمال، متفرع بر غايت است و معاد، غايت نظام وجود است. 🔸اگر اين غايت نظام وجود نباشد، هيچ حركتی در عالمِ وجود انجام نمی شود. "الذي اعطي كل شيء خلقه ثم هدي" هدی به غايت آن، كه معاد آن است. لذا داريم "الا الي الله تصير الامور" يا "انا لله و انا اليه راجعون" و يا "كل الينا راجعون" اين آيات نشان می دهد كه همه به سمت آن غايت حركت می كنند. اگر آن غايت نباشد اصلا حركتی صورت نمی گيرد. تولدی ديگر، جلد اول از مجموعه كتب تا ابد زندگی استاد عابدينی @ta_abad_zendegi
❇️مرحوم آیت الحق آسید علی قاضی در وصایای خود فرموده بودند که مراقب وقت نماز باشید که اگر کسی بر اوقات نماز مراقبت کرد، من تضمین می کنم که باب مشاهده و مکاشفه بر او باز میشود. ❇️چرا که مکاشفه و مشاهده، ارتباط با عالم تجردی و بهره مندی از آنجا، ایجاد نسبت های جدید در وجود شخص و دیدن و رابطه برقرار کردن با نسبت های آن طرف است. در روایت هم آمده است که اوقات نماز، اوقات رابطه ی ملک الموت با انسان است و منظور اوقاتی است که انسان می خواهد از این عالم خارج و وارد عالم دیگر شود . ❇️پس در واقع وقت نماز، وقتی است که انسان می تواند از این عالم خارج و به عالم دیگر وارد شود اگر کسی مراقب بر این اوقات باشد، تمرین ورود به عالم دیگر در درون او محقق می شود و هرچقدر این امر را تثبیت کند، این حقیقت بیشتر در وجود او ثبات پیدا کرده، ملکه شده و غیر قابل تغییر می شود. 📚کتاب تطهیر جان_ صفحه ۳۷۲ حجت السلام و المسلمین عابدینی✏ 🔰 رسول خدا فرمود: ملک الموت در زمان نمازهای پنجگانه بر آنها وارد می شود، و آنان را نظاره می کند، اگر از کسانی باشد که بر نماز خود مداومت دارد، شهادت به لا اله الا الله و محمد رسول الله را به او تلقین می کند و ملک الموت، ابلیس را از او دور می سازد. بحار ج6ص169 @ta_abad_zendegi
💢اولی قرائت قرآن است كه حجاب ها و زنگ هارا از روی قلب بر می دارد، خصوصا اگر انسان با تدبر بخواند. 💢دومی قِلَّت اكل يعنی كم خوردن است؛ مخصوصا در شب كه اگر انسان معده اش را مانند مترفين پر كند خيلی محروميت می آورد. 💢سومی همنشينی با دانشمندان و رهبران دين قلب را نورانی مي كند. با عالم نشست و برخاست كنيد كه نفس نشست و برخاست با عالم، موثر است. 💢چهارم "والصلاة فی الليل" نماز در شب، قلب را نورانی می كند. 💢پنجمی هم "والمشی فی المساجد"است كه ان شاء الله شما هم داريد. مواعظ آیت الله حق شناس📚 @ta_abad_zendegi
✳️"مرگ، جدا شدن انسان از غیر خود است." و همه سختی آن هم برای همین است، چون انسان غیر خود را خود می پندارد و همه سرمایه گذاری برای غیر خود را سرمایه گذاری برای خود پنداشته، حال می خواهد از آن جدا بشود، خیلی سخت است. ✳️او احساس می‌كند كه دارد از خودش جدا می شود و فکر می‌كند كه مرگ جدا شدن از خود است، اما حقیقتا مرگ جدا شدن از غیر خود است و این در دنیا هم برای مؤمنین، در حرکت به سوی خداوند، محقق می شود که از غیر خود جدا می شوند و مصداق "موتوا قبل أن تموتوا" صدق می کند. تولدی دیگر صفحه ۲۲۲ و ۲۲۳ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi