eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
427 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
❣﷽❣ 💥غربت امام زماڹ (عج) را در غربت امام علي (ع) باید دید❗️ 💠امام علي (ع) در بیڹ مسلماناڹ زماڹ خویش! و آناني ڪہ وجود رسوڸ آخریڹ را درڪ کرده و نام علي (ع) را بارها و بارها از زباڹ مبارڪش شنیده و غدیر را دیده بودند، غریب بود و امروز فرزندش مہدے (عج) در بیڹ محبیڹ و منتظرینش غریب است و تنہا❗️ و بہ راستي، مردم زماڹ ظہور، در مورد ما چہ خواهند گفت؟ 💔امام علي (ع) غریب ڪوفہ بود و فرزندش غریب ڪوچہ پس ڪوچہ‌هاے غفلت ما 💥و چہ نازیبـا برخي از ما در جہل مرڪب خویش غوطہ‌وریم 🚫جہلي ڪہ نہ دنیایي برایماڹ مي‌گذارد و نہ آخرتي و اگر نشناسیمش و درمانش نڪنیم، ما را تا اعماق غفلت و گمراهي فرو خواهد برد. ⭐️ اے خدایي ڪہ امام علي (ع)، را بعنواڹ قرآڹ ناطق بر ما حجت قرار دادے، بہ ما بفہماڹ ڪہ غافلیم و یاریماڹ ڪڹ ڪہ از ایڹ گرداب غفلت خویش بروڹ آییم. ❌زمـ⏰ــاڹ ، مولایماڹ علي را درڪ نڪرد... . ⛅أللَّہـمَ؏َـجِّڸْ لولیِڪَ فرج @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 همه حامیان 🔸در این روزها که زمزمه پویش در برخی محافل به راه افتاده، مدافعان شبه انقلابی ابن خبرنگار فتنه‌طلب به شدت فعال شده و بعضا او را قبل از تشکیل محکمه، تدوین نموده‌اند. 🔹تشخیص جرم یا تبرئه متهم با قاضی است، دفاعیه را هم وکلای زبردست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تنظیم باید کنند که دست بسته هم نیستند، پس ماجرای این دفاعیه ها آنهم از زبان افراد انقلابی نما چیست؟! 🔹راه اندازی پویش های رسانه‌ای متوقف و منوط بر اثبات جرم نیست؛ فعالان رسانه‌ای و سیاسی، بر اساس قرائن و شواهد و استظهارات عرفی خود، امری را خلاف و چالش خیز تشخیص داده، اعلان پویش می کنند. آیا مدافعان مدرسی این اولیات را هم نمی دانند یا ماجرا چیز دیگری است؟! 🔸فرید مدرسی سرمایه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در قم است؛ چرا و با چه انگیزه‌ای عده‌ای خود را سپر کرده‌اند که خدشه‌ای به وجهه این عنصر مشکوک نیافتد؟! 🔹داغ کردن مسائل، جهت دادن به اخبار، بسیج کردن رسانه‌ها و به خط کردن لشکر سایبری جریان زاویه‌دار، تصریح رسانه‌های معاند مبنی بر آنکه مرجع(و نه منبع اولیه) خبر، فلانی بوده است! تشویش اذهان، تله رسانه‌ای برای ریاست مجمع تشخیص، تخریب عناصر انقلابی کارآمد در سالهای اخیر، انتشار اخبار محرمانه حوزوی و تحریک آستانه حساسیت مردم، خوراک دهی به عناصر بیگانه، عناوین قابل طرحی در این ماجراست. مزید بر مطالب مذکور، نمی توان سابقه مدرسی را در فتنه‌های حوزوی اخیر نادیده گرفت. داستان نامه ناصحانه، ماجرای نشست فیضیه، و ده ها ماجرای خرد و کلان دیگر. این آخرین اتمام حجت با همه دلسوزان و متولیان است؛ طبعا اگر اکنون تسامح و تساهل و تردید حاکم شود، فردا روز در موارد مشابه نمی توانیم هیچ کس جز خودمان را ملامت کنیم. 🔸 🔶حاشیه بی گمان فرید مدرسی کم حامی ندارد و برای دفاع از خود هم دست بسته نیست، دفاع افرادی به ظاهر انقلابی اما خاصیت دیگری دارد! پویش را در درون جبهه خودی متوقف می کند، همیشه خطرناک تر از هر مهاجمی بوده است. صدالبته گاه این حمایت عامدانه نیست و با چند واسطه، در نتیجه یک عملیات روانی، محاسبات این عناصر انقلابی را عوض و مغز و قلم آنان را به استخدام در می آورند! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅مصدق اشتباه کرد که انقلابی عمل نکرد، مردم هم اشتباه کردند نهضت را رها کردند. 🎙 رهبر انقلاب می فرماید: آن روزی كه كشور به كودتای امریكایی ۲۸ مرداد تهدید شد، اگر حضور مردم در صحنه تأمین می‌شد و مردم به صحنه می‌آمدند، بیست‌وپنج سال آن دیكتاتوری سیاه و از دست رفتن آن دوران بسیار حسّاس و مهم و هدر رفتن آن همه ثروت مادّی و معنوی را تجربه نمی‌كردند. ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ @tabyinchannel
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫💥 💥 ✅گفتگوي با ابوحنيفه پيشواي مشهور فرقه حنفي: 💠 ميگويد: در دوران  به حج رفتم و چون به مدينه رسيدم به خانه آن حضرت در آمدم و به انتظار اجازه ورود، در دهليز نشستم، ناگاه كودك نوپايي بيرون آمد، به او گفتم اي پسر بچه، شخص غريب كه در شهر شما آيد، كجا قضاي حاجت كند؟ گفت: «آرام باش»، سپس نشست و به ديوار تكيه كرد و گفت: «دوراز كنار نهرها و زير درختان ميوه و سايه انداز مساجد و وسط جاده، و دور از ديده ها... .» آنچه از اين كودك شنيديم مرا به شگفت آورد. به او گفتم: نامت چيست؟ گفت: « بن محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابيطالب» به او گفتم: اي پسر بچه، گناه از كيست؟ در پاسخ گفت: «از سه حالت بيرون نيست يا از خداست، كه از او نيست، زيرا سزا نيست پروردگار بنده را به آنچه نكرده عذاب كند، و يا از خدا و بنده با هم است، و همچنين هم نيست، زيرا براي شريك نيرومند، سزاوار نيست كه شريك ناتوان را ستم كند و يا از خود بنده است، كه از اوست، پس اگر خدا بگذرد از كرم اوست و اگر كيفر دهد به خاطر گنه و جرم بنده است.» ابو حنيفه گويد: امام صادق ـ عليه السّلام ـ را ملاقات نكرده و برگشتم و بدانچه شنيدم بي نياز شدم.[۱] 🔺پي نوشت: [۱] . بحراني، تحف العقول، اسلاميه، كتابفروشي اسلاميه، ۱۳۵۴ هـ ش، ص ۴۳۴ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷✨ ✨ ✅مباحثه با دو تن از علماء برجسته فرقه حنفيه 🔷ايامي كه هارون الرشيد  را محبوس كرده بود، ابو يوسف و محمد بن الحسن كه هر دو به مذهب اهل سنت، مجتهد عصر و از شاگردان ابوحنيفه بودند، با هم قرار گذاشتند نزد  عليه السّلام بروند و مسائل علمي از او بپرسند، و به اعتقاد خود با او مناظره كنند. چون به خدمت آن حضرت رسيدند، مقارن رسيدن ايشان مردي كه از طرف سندي ابن شاهك موكل بر آن حضرت بود، آمده گفت: نوبت من تمام شد و به خانه خود ميروم، اگر شما را خدمت و كاري هست بفرمائيد كه چون نوبت من شود آن را انجام دهم.  عليه السّلام فرمود: «برو، خدمتي و كاري ندارم». و چون مرد روانه شد، رو به ايشان كرد و گفت: «تعجب نميكنيد اين مرد كه امشب خواهد مرد و قصد دارد كه فردا براي حل مشكل مرا ياري نمايد». پس هر دو برخاسته و بيرون رفتند، در حاليكه به هم ميگفتند: ما آمده بوديم از او مسائل واجب و سنت بشنويم، او خود از خبر ميدهد، كسي را فرستادند تا بر در خانه آن مرد منتظر خبر نشست، نصفي از شب گذشت، فرياد و ناله از خانه بلند شد، مأمور پرسيد چه شده؟ گفتند: آن مرد بدون هيچ بيماري و مرضي مرده است. فرستاده رفت و خبر را به آن دو رسانيد. ايشان به خدمت  عليه السّلام آمده  پرسيدند: ميخواهيم بدانيم كه شما اين را از كجا به هم رسانده ايد؟  عليه السّلام فرمودند: «اين از آن علمها نيست كه ديگري را راهي به آن باشد. اين از آن باب است كه صلّي الله عليه و آله اخبار فرموده بود، عليه السّلام را.» آن دو متحير و مبهوت شدند و هر چه خواستند حرف ديگري بزنند نتوانستند و برخاسته و شرمنده برگشتند.[۱] 🔺پی نوشت: [۱] . اربلي، علي بن عيسي، كشف الغمه، مهر، چاپ دوم، ۱۳۶۴ هـ. ش، ج ۳، ص ۵۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خامنه ای: 💠شخصیت موسی‌بن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن میکند، ببینید حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ وقت متوقف نمی ماند. 🌹میلاد امام موسی کاظم(علیه السلام)مبارک باد.🌹 @tabyinchannel
🔴زنان را اینگونه فریب دادند..... زنان اینچ به اینچ برهنه‌تر شدند خیانت‌‌ها بیشتر شد تجاوزات گسترش پیدا کرد مردان به زنان راضی نشدند و ازدواج همجنس‌ها شروع شد بعد، ازدواج با حیوانات خانواده را نابود کردند دلیل شروع این مسابقه جهنمی یک چیز بود: زنان را با شعار دلربای "آزادی پوشش" فریب دادند ➖➖➖➖➖ @tabyinchannel
🔴 تدارک فتنه ‏تجربه بحران‌های ۷۸ و ۸۸ نشان داده که استراتژی طراحان براندازای، از کار و اعتبار انداختن نهادهای حافظ نظام، پیش از آغاز عملیات میدانی است و از این روست که شورای نگهبان، سپاه، وزارت اطلاعات و صداوسیما به موازات ولی و ولایت فقیه، در مقاطعی هدف حملات بی‌امان دشمنان داخل و خارج بوده است. ‏خط تخریب نهادهای انقلابی که چند سالی است آغاز گشته، اکنون با نقطه‌زنی دشمنان و خودزنی دوستان تشدید شده است. این توالی حوادث، زنگ خطری است که تدارک فتنه‌‌ای را خبر می‌دهد که دیگر سپر و شمشیری در مواجهه‌ی با آن باقی نخواهد ماند؛ اگر از توطئه‌ها غافل و با توطئه‌گران همصدا باشیم. "احمدقدیری" @tabyinchannel
. ♻️ نمونه مواردی که روحانی خود را فدای امام خامنه‌ای کرده 🔰حمید رسایی: یکی از محترمین قم اخیرا گفته اند که اگر مقام معظم رهبری یک فدایی داشته باشد، آن یک نفر حسن روحانی است. به نظرم این ظلم در حق حسن روحانی است که او را چیزی بدانیم که اصلا نیست! اگر کسی چنین ظلمی به حسن روحانی کرد، مطمئنا با خواندن این متن (که جملگی برگرفته از مواضع علنی حسن روحانی و‌ با یک جستجو قابل دستیابی است) به نتیجه ای خواهد رسید که من و شما رسیده‌ایم: 🔸حسن روحانی ... پیوست دارد
. ♻️ نمونه مواردی که روحانی خود را فدای امام خامنه‌ای کرده 🔰حمید رسایی: یکی از محترمین قم اخیرا گفته اند که اگر مقام معظم رهبری یک فدایی داشته باشد، آن یک نفر حسن روحانی است. به نظرم این ظلم در حق حسن روحانی است که او را چیزی بدانیم که اصلا نیست! اگر کسی چنین ظلمی به حسن روحانی کرد، مطمئنا با خواندن این متن (که جملگی برگرفته از مواضع علنی حسن روحانی و‌ با یک جستجو قابل دستیابی است) به نتیجه ای خواهد رسید که من و شما رسیده‌ایم: 🔸حسن روحانی درباره جایگاه زن و خانواده: «گذشت آن زمان که زن ها در خانه بمانند و خانه‌داری کنند.» 🔹امام خامنه‌ای چند هفته پس از این نظر روحانی: «یکی از شئون و مشاغل حضرت فاطمه‌زهرا، نقش "مادری، همسری و خانه‌داری" است. برخی افراد با به رُخ کشیدن حرف‌های ناقص و پوچ غرب در خصوص نگاه اسلام به زن، خدشه وارد می‌کنند. این فریفتگان غافل، خانه‌داریِ زن را تحقیر می‌کنند. خانه‌داری یعنی تربیتِ انسان و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر.» 🔹ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ: ﺑﻪ این ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺑﺪﺑﯿﻨﻢ. 🔸ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: در سیاست خارجی، خوش بینی و بدبینی معنا ندارد. 🔹امام خامنه ای: ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻮﺩ. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﮐﺠﺎﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻮد. 🔸حسن روحانی: ما از عاشورا درس مذاکره می‌گیریم. 🔹امام خامنه ای: آیا تاریخ را اینطور می‌فهمید که امام حسین با دشمنان خدا مذاکره کرد! 🔹امام خامنه ای: مسئولان فرهنگی ﻧﮕﺬﺍﺭند ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻧﺎﺻﺤﯿﺢ، ﺩﯾﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻟﺠﻦ ﻣﺎﻝ ﮐﻨﻨﺪ. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﻭ ﻣﻤﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﻢ، ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ می‌فهمند. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺯﻭﺭ ﻭ ﺷﻼﻕ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﺩ. 🔹امام خامنه ای: ﮔﺎﻫﻰ ﺷﻨﯿﺪﻩ می شود ﮐﺴﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﻭ ﮐﻨﺎﺭ می گویند، ﺁﻗﺎ ﻣﮕﺮ ﻣﺎ ﻣﻮﻇّﻔﯿﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ؟ ﺧﺐ ﺑﻠﻪ؛ ﻓﺮﻕ ﺣﺎﮐﻢ ﺍﺳﻼﻣﻰ ﺑﺎ ﺣﮑّﺎﻡ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ. 🔹امام خامنه ای: ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎ ﻳﻚ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﻭ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎﻱ ﻣﺎ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻴﭻ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻱ نمی‌تواند ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﻭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﻜﻨﺪ. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ: ﺩﻭﺭﺍﻥ ﭘﻴﺎم های ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﭘﻴﺎﻡ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﻠﻨﺪﮔﻮﻫﺎﻱ ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ، ﻣﻨﺒﺮﻫﺎﻱ ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ ﻭ ﺳﻨﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﻣﺪﻩ. 🔹امام خامنه ای: کسانی که ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺌﻮﺭﯾﺰﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﺎﺯﺵ، ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺯﻭﺭﮔﻮﯾﺎﻥ، ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﻃﻠﺒﯽ ﻣﺘﻬﻢ می کنند ﺧﯿﺎﻧﺖ می‌کنند ﻭ ﺩﺭﻭﻍ می‌گویند. ﻧﻈﺎﻡ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻧﻈﺎﻡ ﺷﺮﻑ ﻭ ﺳﻼﻣﺖ ﻭ ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﭘﻨﺠﻪ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﻭ ﺩﺍئما ﺳﺮ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﻋﺪﻩ‌ﺍﯼ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﯿﺎﺳﯽ‌ﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺭﮔﯿﺮی‌ها ﻭ ﺁﺷﻮﺑ‌ب‌هاﺳﺖ. 🔹امام خامنه ای: ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻟﻔﻆ "ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ" ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺴﺘﮑﺒﺮ ﻭ ﺯﻭﺭﮔﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ. 🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ( 5+1 ) ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﯿﻢ. 🔹🔸بعید است کسی با دیدن این چند نمونه در کنار بسیاری از نمونه‌های دیگر (که رسانه‌ای و علنی نشده) به حسن روحانی ظلم کند و او را فدایی رهبر انقلاب بداند. روحانی اگر اهل فدا شدن باشد، در حال فدا شدن برای چیز دیگری است که همه ما می‌دانیم و نیاز به توضیح ندارد.
رنج فراق هست و امید وصال نیست این هست و نیست کاش که زیر و زبر شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عادی‌سازی خیانت و همجنس‌گرایی در شبکه من‌وتو! شبکه‌ای که برای تغییر سبک زندگی ایرانی طراحی و ساخته شده و باید به شدت در مقابل این حملات فرهنگی هوشیار بود... @tabyinchannel
👌نکته حقوقی👌 📚سهم در ارث چگونه محاسبه می شود؟ ⭕️توجه: دو جنسه ای (خنثی) که اینجا در مورد آن صحبت شده ، فردی است که هم دارای آلت تناسلی مردانه و هم زنانه هست ، افراد به اصطلاح ترنس ، جنسیت 👈فیزیکی آنها ملاک تقسیم است. 🔷اگر در افراد دوجنسه مردانگی غالب باشد به اندازه مرد و اگر زنانگی غالب باشد به اندازه زن ارث میبرند و اگر 👈نتوان جنسیت را تشخیص داد به اندازه نصف سهم مرد و نصف سهم زن به آنها ارث تعلق میگیرد (ماده ۹۳۹ قانون مدنی) 👈(تشخیص این امر با پزشکی قانونی است) ─═ঊ❥❥⚖️⚖️❥❥ঊ═─ @Sadat6191
🕊 دل مرده ام، قبول، تو اما مسیح باش یک جمعه هم زیارت اهل قبور کن #شبتون_سرشار_از_آرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥 ⭐️💥 💥 ✅ باید از دستگیری‌های اخیر بترسند؟ 💠نباید از دستگیری و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود. 🔷از خانه یکی از مسلمانان مدینه شد، در این مورد دو نفر شدند؛ یکی مسلمان و دیگری یهودی، هر دو را کرده، به محضر آوردند. میان مسلمانان دلهره‏ ای پیدا شد که اگر ثابت شود که مسلمان سرقت کرده برای ما در مدینه و نزد یهودیان آبرویی باقی نمی‏ ماند، خدمت پیامبر رسیدند و گفتند: آبروی مسلمانان در خطر است؛ سعی شود که مسلمان تبرئه شود! امّا پیامبر را برای و مکتب آبروریزی دانستند. باز مسلمانان استدلال آوردند که: یهودیان تا کنون به ما ظلم‏ها کرده‏ اند و بر فرض که در این مورد به یک یهودی ظلم شود، در برابر آن همه ظلم چیزی نیست! اما فرمودند: حساب و از حساب ناراحتی‏ های قبلی جداست. 🔷سرانجام آن دو مورد بررسی پیامبر قرار گرفتند و بر خلاف میل مسلمانان یهودی تبرئه شد و این نمونه ، گرچه برای مسلمانان آن زمان بی آبرویی به همراه داشت، ولی را برای همیشه و ساخت. 🔷از همین رو نباید از و ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی میشود. آن چیزی که به و آبرو می دهد، است، نه ملاحظات سیاسی. بر همین اساس دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی، و ، نه آبروی مسئولین. 🔷 نیز نباید از تصفیه دمل های چرکین و مفسدین هراسی داشته باشند، بعون الله با این عزیزتر خواهد شد و با قدرت بیشتر به سمت حرکت خواهد کرد. که به خطر افتاده و به همین دلیل در حال تزریق ترس و ناامیدی هستند. ∆علی جعفری - کانال رجا @tabyinchannel
✅از سنگ صدا در می آید، اما از نه! 💠محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 🔷از سنگ صدا در می آید، اما از نه! با همه ، به چنان و ای دچار شده که حتی پس از ، رویش نمی شود علنا بگوید نفتکش ما را هم آزاد کنید! یعنی وضعیت پرونده به حدی و است که ترجیح میدهند حتی کلمه ای در این باره حرف نزنند. نفتکش دیدی، ندیدی! 🔷آنها همچنین ترجیح دادند را هم به دولت محلی جبل الطارق نسبت داده و اصلا از ذهن ها پاک کنند که ، اقدام به این کرده بودند. @tabyinchannel
👆 ✅دیوار کشی میان "فاسد و فساد" به گزارش مشرق، سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توییتر درباره دیوار کشیدن حجت الاسلام والمسلمین نوشت: @tabyinchannel
✨💥✨💥✨💥✨💥✨ 💥✨ ✨ ✅پرسش 💠بر اساس این حدیث: «پس باب پرسش از اموری که به شما مربوط نیست را ببندید و خود را برای دانستن چیزهایی که از عهده شما برداشته شده به زحمت نیندازید و برای زیاد کنید که آن شما است»، آیا (عج) از و تحقیق درباره و کردند؟ ⭕️پاسخ اجمالی 🔷در پاره‌ای از توصیه شده است از و بیش از حد در باره برخی امور مرتبط با خودداری شود: 🔺 (عج) در نامه‌اى به درباره چنین نوشت: «وَ أَمَّا عِلَّةُ مَا وَقَعَ مِنَ الْغَیْبَةِ فَإِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُول‏: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ،‏[۱] ... فَأَغْلِقُوا أَبْوَابَ السُّؤَالِ عَمَّا لَا یَعْنِیکُمْ وَ لَا تَتَکَلَّفُوا عَلَى مَا قَدْ کُفِیتُمْ وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَج‏...»؛[۲]  اما در مورد به این توجه داشته باشید که فرموده: اى کسانى که آورده‌اید، از چیزهایى نکنید که اگر شود، شما را سازد! پس درهاى از آنچه برایتان چندانی را ببندید و خود را به ‌خاطر آنچه از شما خواسته نشده، به زحمت نیندازید و براى‏ ‏_فرج‏، زیاد کنید؛ زیرا شما در آن است. 👇👇👇
👆👆👆 🔷نکته‌ای که (عج) در پایان توصیه‌های خود به صورت یک بیان کرده‌اند آن است که ما سربسته به داریم و براى‏ تصدیق ، لازم نیست که از همه کارهاى خدا سر درآوریم.[۳] این مطلب در کلّ و به خصوص در زمینه بسیار و روشنگر است. 🔷توضیح اینکه؛ ما به به ‌خاطر خدایى او و این‌که از هر نقصى (از جمله انجام کارهاى بیهوده و عبث) است، پى برده‌ایم. خدایى خدا می‌کند که هیچ نداشته باشد و از آن‌رو که انجام کارهاى عبث، عیب و نقص است، به ، ، از آن می‌باشد. ولى نکته مهمّى که باید به آن توجّه داشت این است که براى تصدیق عقلى این قضیّه، که از علت واقعی تمام افعال الهى هم آگاهى یابیم. بلکه با علم به این‌که دلیل بسیاری از کارهاى خدا برایمان مکشوف نیست، باز هم به ذات قدّوس او حکم می‌کنیم. بله اگر در موردى - به زبان (ص) یا (ع)- خود دلیل افعال خویش را بیان فرمود، و یا آن‌که مستقل نیز چنین دلیلی را درک کرد، از آن آگاه می‌شویم ولى حکیم بودن خداوند به دانستن آن دلایل واقعی نیست. 🔷بعد از پذیرش این ، دیگر پذیرفتن (عج) بر اندیشه‌مان گران نمی‌آید، آن‌وقت دیگر توقّع نخواهیم داشت که ابتدا علّت واقعی آن‌را دریابیم تا بعد حکیمانه بودن آن‌را تصدیق نماییم. به همین جهت خود را ملزم نمی‌کنیم که دست به توجیهاتى بزنیم تا امر را - به گمان خود - قابل قبول جلوه دهیم. در این صورت، در دانستن آنچه از عهده‌مان برداشته شده، خود را به زحمت نمی‌اندازیم. 👇👇👇
👆👆👆 🔷این خود (عج) است که در پاسخ به سؤالى درباره نوشته‌اند. طبق این توصیه، و کنکاش از این امر چندان لازم نبوده و از مواردى است که دانستن آن به عنوان یک تکلیف بر گردن ما گذاشته نشده است. کامل و عمیق به آن امورى است که خداوند اراده فرموده و تلاش بیش از اندازه و آزاردهنده براى کشف از رمز و راز آن، کار صحیحى نیست. بلکه سزاوار است که به جاى یافتن دلیل واقعی غیبت، به دنبال آشنایى با خاصّ خود در این زمان باشیم. البته دلایل و حکمت‌هایی در این زمینه ارائه شده است، اما هیچ‌کدام آنها به تنهایی نمی‌تواند بیانگر علت تامه موجود در حضرتشان باشد. 🔷نکته دیگر در این روایت، آن است ‌که تنها موردى است که (ع) تعبیر «علّت» را به کار برده‌ و تصریح کرده که پرسش درباره آن . در احادیث دیگر تعبیر «علّت» را به کار نبرده‌اند. از این‌جا می‌توان فهمید که (ع) از اطلاق این کلمه به آنچه در مقام فرموده‌اند، ابا داشته‌اند و این خود مؤیّدى است بر آنچه بیان شد.[۴] «علت» در این‌جا به این معنا است که؛ در صورت وجود علّت، غیبت امام ضرورى گردد و در صورت عدم آن، ظهور (عدم غیبت) ایشان ضرورت یابد، اما اعلام برخی حکمت‌ها چنین پیامدی را نداشته و می‌توان در مورد آن پرسش‌ها و گفت‌وگوهایی داشت. 🔷ناگفته نماند که در ، علّتى براى‏ (عج) ذکر نشده و آنچه مطرح می‌شود یا مبتنى بر ادّعاى عقلى بودن آن است و یا است و یا است که از برخى احادیث می‌شود. 👇👇👇