eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
761 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. تبادل: @shahid_bakrii ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ هم برای مردم، هم برای کشاورز 🔶 «مگه می‌شه گرون شدن گندم به نفع مردم باشه؟» ماجرا از این قرار بود که به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی گندم و انسجامی که در دولت برای خرید گندم وجود نداشت کشاورز ما رغبت کمتری به تولید گندم نشان می‌داد. برای تشویق کشاورزان به تولید گندم قیمت خرید تضمینی گندم بالا برده شد و نزدیک شد به قیمت جهانی، همین باعث شد قاچاق گندم کاهش پیدا کند. با ایجاد انسجام در خرید گندم از کشاورزان امسال به خودکفایی در گندم رسیدیم. از طرف دیگر برای این که همه‌ی اقشار مردم توانایی تامین نان خود را داشته باشند نانوایی‌ها سازماندهی شد، به قرص نان یارانه تخصیص پیدا کرد و نظارت‌ها انجام شد تا نیاز مردم و کشاورزان، هر دو برطرف شود. 🔸 : آقای آرش علاءالدینی 🆔 @tahlil_shjr
✅ اسب تازان 🔶 تابستان هزار و چهارصد بود توی رسانه‌ها پیچیده بود، دولت آقای رئیسی شش ماه هم دوام نمی‌آورد. مصاحبه پشت مصاحبه برای پیش‌بینی نرخ ارز دویست و هفتاد هزار تومانی، سه رقمی شدن تورم و ونزوئلایی شدن. کارشناسان میگفتند باید اقتصاد را جراحی کرد. می‌خواستند برای دولت جدید، تصمیم‌سازی بکنند. این حرف به کف جامعه هم رسیده بود. اما کارشناسان اقتصادی میدانستند چه جراحی بشود چه نشود، تورم هست. یعنی دوراهی بود که هر دو به تورم میرسید. دولت تحویل آقای رئیسی شد در حالی که تورم مصرف‌کننده حدود چهل‌و هشت درصد بود و تازان. تورم مثل اسب تازان، در حال تازیدن بود. لحظه به لحظه سرعتش را زیادتر میکرد تا به ابرتورم برسد. 🔶 در این شرایط آقای رئیسی رفت سراغ جوان‌ها. مشاور هرکدام را هم فرد باتجربه‌ای گذاشت. هم تحرک جوانان را میخواست و هم مغز متفکر مشاوران را. چهار وزارت‌خانه، اقتصاد، رفاه، صنعت و کشاورزی را سپرد به جوان‌ها. جوان‌هایی که عضو هیئت علمی بودند، همه هم اهل پژوهش و بحث. در دولت بحث‌های مختلفی بود. یکی می‌گوید باید ارز را تثبیت کرد و گرنه اقتصاد نابود می‌شود. دیگری می‌گوید باید ارز را تعدیل کرد و گرنه اقتصاد نابود می‌شود. 🔶 اما همه قبول داشتند که تولید احیا شود، پروژه‌های نیمه‌تمام، تمام ‌شود، به معیشت مردم به محرومین رسیدگی شود، شکاف دستمزد و شکافت طبقاتی از بین برود. اگر هیئت دولت به تصمیم واحدی می‌رسیدند آن تصمیم را اجرا می‌کردند حتی اگر شخصی این تصمیم را قبول نداشت. انجامش میداد و از تصمیم واحد دفاع میکرد. این همدلی دو دلیل داشت. 🔶 یکی عمل به اشتراکات نظری و دوم، شخص آقای رئیسی. اعضای هیئت دولت آقای رئیسی را رئیس جمهور می‌دانستند نه فردی در عرض خودشان. این سبک مدیریتی بود که توی وضعیت بحرانی که دولت واگذار شد به آقای رئیسی ظرف مدت کوتاهی ریل را عوض کرد. رشدی که سال‌های گذشته منفی بود تبدیل شد به مثبت پنج و شش دهم درصد. تورمی که پیش‌بینی میشد برود سه رقمی، کنترل شد. اسب تازان تورم آرام گرفت. 🔸 : آقای حمیدرضا مقصودی 🆔 @tahlil_shjr
✅ غازچران! 🔶 آزادی حمید نوری: کسانیکه از نزدیک با این پرونده و ائتلاف سنگین بوجود آمده بین سیستم امنیتی چند کشور و سازمان نفاق آشنایی و اطلاع دارند می دانند چه لابی سنگینی برای صدور حکم حمید نوری صورت پذیرفت. ضدانقلاب از سلطنت طلب تا خواهر رجوی حکم ابد را پیروزی بزرگ قلمداد نمود و رجزها خوانند. البته از ابتدا اسارت آقای نوری از داخل کشور کم کاری بسیاری انجام شد. حالا مرور لازم است. همیشه مرور لازم است. جمهوری اسلامی در عرصه میدان دست بالاتر را دارد. 🔶 زبان دنیا، زبان قدرت است و برای اعمال قدرت در عرصه بین الملل به "ابزار" عینی و معنوی نیاز است. جمهوری اسلامی سال ۱۴۰۱ تحت فشار قرار گرفت اما به یقین عملیات وعده صادق منجر به تقویت "ابزار اعمال قدرت" نظام گردید و انگاره های غربی ها درباره توان جمهوری اسلامی به عینیت رسید. هماهنگی "میدان و دیپلماسی" به این شکل تولید قدرت می‌کند‌. ایران در "چشم" جهانیان قدرتمند است. 🔸 : آقای دکتر علیرضا زادبر 🆔 @tahlil_shjr
شکست مذاکرات دولت اعتدال 🔶 علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه‌بر خباثت و بدعهدی دشمن، فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. مذاکره دو گونه است: مذاکره انفعالی (از موضع ضعف) و مذاکره تمدنی (از موضع قدرت). مذاکره انفعالی یعنی مذاکره کنیم که شاید یک امتیازاتی به ما بدهند و ما را نیز در جامعه جهانی بپذیرند و گشایش‌هایی برای ما ایجاد کنند. 🔶 اما مذاکره تمدنی، مذاکره از موضع ملتی است که آغازگر عصر جدید و پرچمدار یک حرکت تمدنی در برابرِ تمدن رقیب است. ما گفت‌وگو را قبول داریم، اما گفت‌وگو از موضع قدرت تمدنی، نه از موضع ضعف و انفعال. مذاکرۀ تمدنی، تفکر و دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را می‌طلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمی‌توانند پرچم‌دار این کار بشوند و اگر پرچم‌دار بشوند، نتیجه‌ای عائد نخواهد شد و به نظر می‌رسد علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه بر خباثت و بدعهدی دشمن، همین فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. البته بنده نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم و بگویم هیچ دستاورد مثبتی نداشته‌ایم، بلکه ریشۀ نتیجه‌بخش نبودنِ این نوع مذاکرات را دارم عرض می‌کنم. 🔶 حتی وقتی عده‌ای، گفت‌وگوی تمدن‌ها را طرح می‌کردند، ظرفیتشان ظرفیت گفت‌وگوی تمدنی نبود. این که با ادبیات تمدن غرب و در چارچوب جهانی‌سازی غربی با خودِ غرب مذاکره کنیم، گفت‌وگوی تمدنی نیست؛ گفت‌وگفت است نه گفت‌وگو! (۱۴‌۰۰) 🔸 : آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#انتخابات #جمهوری_اسلامی #مشارکت_حداکثری #جهاد_تبیین ✅ دو انتخاب، دو سرنوشت 🆔 @tahlil_shjr
دو انتخاب، دو سرنوشت.pdf
3.42M
دو انتخاب، دو سرنوشت 🔶 گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات و اهمیت مشارکت در آن. چرا باید رأی داد؟ چرا می گوییم قهر با انتخابات، کنش سیاسی غلط و مخرب است؟ چرا از سویی مسئولان طراز اول نظام سیاسی جمهوری اسـلامی - به ویژه رهبر معظم انقلاب- تا حد زیادی بــر مشارکت گسترده در انتخابات تأکیـد میکنند و از سوی دیگر، دشـمنان و رقبای ایران، حداکثر توان تبلیغاتی خــود را برای دلسرد کردن مردم از مشارکت سیاسی به خرج میدهند؟ 🆔 @tahlil_shjr
✅ عشایرِ هویت‌ساز 🔶 مقصد سفر استانی رئیس‌جمهور کهگیلویه‌وبویراحمد بود. آقای رئیس‌جمهور تا آن روز دیدارهای زیادی با عشایر داشت؛ از مشکلاتشان با خبر بود؛ می‌دانست عشایر دسترسی به بازار ندارند و دامی که پروار می‌کنند خریدار ندارد؛ اگر خریداری هم باشد به قیمت خیلی پایین دامشان را می‌خرند. این در حالی بود که ما در کشور با مشکل تامین دام مواجه بودیم. قرار شد دولت خوراک دام عشایر را تامین کند و به صورت امانی در اختیارشان بگذارد؛ گوشت پروار شده عشایر هم تضمینی بخرد. 🔶 او می‌خواست عشایر از پس هزینه‌های زندگی‌شان بر بیایند و از ظرفیت‌شان برای رفع نیاز کشور به گوشت قرمز استفاده شود. آقای رئیس‌جمهور روزی چند بار مشکلات عشایر را پیگیری می‌کرد و این همه ماجرا نبود؛ به دلیل مسائل تاریخی و نقش هویت‌سازی که عشایر دارند، عشایر برایشان مهم بودند؛ بهداشت‌شان، آموزش‌شان، تامین آب‌شان و بازسازی راه‌هایشان... با پیگیری‌های ایشان بالای صدوبیست مرکز بهداشتی برای عشایر راه‌اندازی شد و بخشی از راه‌هایشان بهینه‌سازی شد. 🔸 : سرکار خانم فاطمه نصراللهی 🆔 @tahlil_shjr
تفاوت دولت سوم روحانی و دولت دوم رئیسی 🔶 دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی یا ادامه دولت مرحوم هاشمی؛ این ها همه عناوین یک نماد است. دولت دوم شهید رئیسی نیز یک نماد است. قبل از هرچیز ذکر این تذکر ضروری است که سخن از مقایسه دو راهبرد برای اداره کشور است. به سخن دیگر دولت سوم روحانی تعریض یا گوشه و کنایه نیست. آنانکه قائل به ادامه دولت مرحوم هاشمی و خاتمی و روحانی هستند نیز تلاش می کنند از این مسیر خدمت کنند. 🔶 اما اینکه آیا این راه موثر است یا نه سخن دیگری است که غرض این متن نیست. این متن صرفا توجه دادن به مقایسه برخی اختلافات راهبردی این دو نماد است؛ دولت سوم روحانی یا دولت دوم رئیسی؟ 1⃣ نگاه به جمهوریت دو نگاه در موضوع جمهوریت حاکم است. یکی توده گرایی و دوم مردم سالاری. تفاوت این دو چیست؟ در توده گرایی صرفا انتخاب مردم اهمیت دارد. در مردم سالاری رشد انتخاب مردم. یعنی انتخاب از سر آگاهی و نه هر انتخابی. ثمره نگاه اول در انتخابات، جلب نظر مردم به هر قیمتی است و دومی رشد آگاهی مردم برای انتخاب احسن. 2⃣ نگاه به نقش مردم نگاه اول به نقش مردم صرفا در انتخابات است و نگاه دوم مشارکت و نقش پذیری. ثمره نگاه اول اینست که مردم انتخاب می کنند و لازم نیست در همه جزئیات تصمیم گیری ها ورود کنند اما در نگاه دوم مردم بعد از انتخابات نقش دارند و باید کنار منتخب شان مشارکت کنند. 3⃣ نگاه به دنیا در نگاه اول باید قواعد نظم نوین جهانی را پذیرفت و در نگاه دوم می گوید نظم نوین جهانی اصالت ندارد. اصالت هویت ملی ماست. مقایسه ثمره هر دو نگاه در موضوعی شبیه مذاکره اینست که اولی می گوید راهی غیر از مذاکره نیست و دومی می گوید مذاکره موضوعیت ندارد و طریقیت دارد. مذاکره بدون انتفاع بی ثمر است. 4⃣ نگاه به آزادی در نگاه اول آزادی ضروری است چون انسان آزاد است و خط قرمز جایی است که به دیگران صدمه بزند. در نگاه دوم آزادی ضروری است چون اختیار مقدمه انتخاب و رشد انسان است. لذا ازادی محدود می شود به عقلانیت انسانی نه صرفا صدمه به دیگران. ثمره ایندو نگاه را باید در محدودیت های عقلانی دید. مثل قانون حجاب و فیلترینگ و غیره 5⃣ نگاه به اقتصاد در نگاه اول اقتصادی رقابت همه چیز را حل و فصل می کند و نگاه دوم معتقد است رقابت به تنهایی منجر به کارامدی و کارایی نیست و نیاز به دولت تنظیم گر و هوشمند و موثر داریم. ثمره نگاه اول در واردات اینست که منطقا وقتی جنسی ارزان تر و باکیفیت تر است راهی جز واردات نیست و در نگاه دوم می گوید تقویت تولید داخلی به جهات راهبردی مهمتر از جنس ارزان و باکیفیت است. 6⃣ نگاه به عدالت یک نگاه اینست که باید پیشرفت کنیم و هرجا نقصی ایجاد شد با حمایت های اجتماعی انرا اصلاح کنیم و نگاه دوم اینست که عدالت تنها در نتیجه نیست و باید در مبدا و مسیر هم عدالت ایجاد کرد. ثمره ایندو نگاه در اقتصاد اینست که یکی در یارانه ها و اعانه ها متوقف می شود و دومی به رشد و توانمند سازی بیش از یارانه ها توجه می کند. 7⃣ نگاه به مصلحت نگاه اول به مصلحت اینست که ما در زمانه ای بسر می بریم که نباید بلندپروازی کنیم. نگاه دوم اینست که ما محکومیم به حق گرایی و مصلحت تنها زمانی بکار می آید که در نهایت منجر به حق گرایی شود. ثمره نگاه اول مصلحت سنجی به سبک مرحوم آیت الله هاشمی است و در دومی مصلحتی شبیه نرمش قهرمانانه. 8⃣ مدیریت برو یا مدیریت بیا در نگاه اول صرفا ساختار سلسله مراتبی است که اداره کشور را بر عهده دارد اما در نگاه دوم مدیرت ارشد خودش جلوتر از دیگران میرود و ساختار را با خود می کشد. ثمره نگاه اول ساختار بروکراتیک است و از نگاه دوم سفر استانی و اقدام جهادی و مهمتر اینکه تربیت خود و نیروی انسانی در سطوح مختلف نتیجه می شود. 9⃣ ولایت پذیری نگاه اول ولایت پذیر است و می گوید در چارچوب قانون تلاش می کنیم نظر رهبری را پیش ببریم. نگاه دوم می گوید نگاه راهبردی رهبری را می فهمیم و تلاش می کنیم آن نگاه را پیش ببریم. ثمره نگاه اولی اینست که ولایت فقیه مثل خط قرمز عمل می کند که نباید از آن تخطی کرد و نگاه دوم اینست که ولایت فقیه نقش پیش برنده دارد. اولی حداقلی و دومی حداکثری است. 🔟 ارزش های انقلاب نگاه اول در بهترین حالت این است ک ما باید تلاش کنیم ارزش های انقلاب را در کنار دنیا و رفاه مردم محقق کنیم. دومی می گوید دنیا و رفاه را باید از درون ارزش های انقلاب سامان بخشید. ثمره نگاه اول میشود نگاه ضمیمه ای ارزش ها به پروژه ها و ثمره نگاه دوم می شود نگاه ضمیمه ای پروژه ها به ارزش ها. 🔸 : آقای محسن مهدیان؛ تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
جایِ خالیِ امیدآفرینی 🔶 چقدر جای پمپاژ «امید» با تبیینِ راه طی شده در کشور، در میان مباحث کاندیدها خالی است. فرمود مهم‌ترین جهاد شما در گام دوم، جهاد امیدآفرینی است. فرمود به « قله نزدیکیم». فرمود بیشترِ مسیر را طی کرده‌ایم! اگر مسیرِ طی شده درست تبیین شود، اگر چگونگی طی این مسیر هم درست تبیین شود، آرا در سبد آن نامزدی خواهد ریخت که نشان دهد می‌تواند راهِ مانده تا قله را طی کند. 🔶 نامزدهایِ جبهۀ انقلاب بدانند، بهترین راه برای جلب آرا، امیدآفرینی است. خصوصاً با بهره‌گیری از عملکرد شهید جمهور. کاندیدهای جبهۀ انقلاب نبایستی در تلۀ پاسخ به سیاه‌نمایی‌ها بیفتند. قبل از آن باید «سفیدی‌ها» را با بهترین بیان بگویند. نگذارید دلمان در رقابت‌های انتخاباتی، باز هم برای رئیسی بسوزد. رئیسی هم اعتماد را زنده کرد و هم امید را. چقدر در این ایام می‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد و ذهن‌ها را تنظیم کرد! کاش استفاده کنیم. 🔸 : حجت الاسلام اسماعیل فخریان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍در برجام چه گذشت؟ در پاسخ به سوالات مردم از برجام چه بگوییم؟ 🎙با حضور آقای احمد محمدزاده با محوریت: 🔹چرا و چه زمانی تحریم شدیم؟ 🔸چه تلاش هایی برای از بین بردن تحریم ها شد؟ 🔹برجام به چه معنی است؟ 🔸چرا نقدهایی به برجام وارد است؟ 🔹آیا باید برجام ادامه یاید؟ 🗓زمان: یکشنبه ۳ تیر ماه، ساعت ۲۲ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
خیانت‌های جریان انقلابی به منافع ملی 🔶 حق با ظریف است. آهای آدم عاقل! 🔸اگر قرار بود برجام همه تحریمها رو برداره، بعد گفتن فقط تحریم‌های هسته‌ای، ولی هیچ تحریمی کم نشد و فقط با یک امضا همه چیز برگشت و بدتر از آن، فراموش کن! 🔸 اگر برجام ضمانت اجرایی به نفع ایران نداره، و ایران نمیتونه منفعت اقتصادی از آن ببره، فراموش کن! 🔸 اگر چند تا موسسه مالی و چند بانک خصوصی و دولتی ورشکسته شدن و با تنفس مصنوعی بانک مرکزی و شورای امنیت ملی ادغام شدن یا زنده ماندن، فراموش کن! 🔸فساد ۱۵ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، فراموش کن! 🔸کاهش رتبه علمی دانشگاه های ایران و کاهش سرعت رشد علمی، فراموش کن! 🔸سردار سلیمانی را شهید کردن و روز انتقام، آسمون کلیر نبود، فراموش کن! 🔸سنت و صنعت دامداری ما فلج شد تا آنجا که دام مادر و بزغاله و بره هم به فروش گذاشته شدن، و بسیاری از دامداری‌های کوچک نابود شدن، فراموش کن! 🔸از برادر رئیس‌جمهور تا چند وزیر و رئیس سازمان درگیر فساد شدن، فراموش کن! 🔸سه موج وحشتناک گرانی زمین و مسکن، در کنار تعطیلی و نیمه تعطیلی روند ساخت مسکن انبوه، فراموش کن! 🔸اینکه خواب بودم و صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده، و به مردم زودتر نگفتم تا نرن باک هاشون رو پر کنن، فراموش کن! 🔸مرگ و میر روزانه ۱۰۰۰ نفر در کرونا و دولت خسته و نومید واکسن از چین وارد نمی کرد، فراموش کن! 🔸تخریب هورالعظیم برای منافع اقتصادی و بعد گرد و غبار وحشتناک و ...، فراموش کن! 🔸اینکه فهمیدن برجام پشمه، در دولت دوم روحانی هیچ کشور خارجی علاقه به مراوده با ایران نداشت، فراموش کن! ♨️صدتا چیز دیگر رو هم فراموش کن؛ 📛ولی "هیهات من چای دبش!" اینو فراموش نکن!!! بماند که اون هم در دولت سیزدهم اتفاق نیفتاده، بلکه کشف شده! 🆔 @tahlil_shjr
آخرین و البته سخت ترین پیچ! 🔶 چنانکه پیش بینی می شد، انتخابات هشتم تیر ماه سال جاری، حساس ترین و البته سرنوشت ساز ترین انتخاباتی است که خواص و عوام جامعه اسلامی و انقلابی ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تجربه می نمایند. پس از شهادت شهید جمهور آیه الله دکتر رئیسی که خود نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی گردید و برای همیشه زمان روش و منش و سبک مدیریت مردمی و جهادی ایشان جاودانه و ماندگار شد. شرایطی برای ملت بزرگ ایران پیش آمد که در مسیر رسیدن به قله باید خود را برای عبور از آخرین پیچ سخت و دشوار، همه جوره آماده نماید. 🔶 چنانکه شواهد نشان می دهد این انتخابات تنها انتخاب یک عنصر برای کرسی ریاست جمهوری آینده نیست بلکه تثبیت جریان زلال خدمت صادقانه و بی منت به مردم و کشور و مکتب نورانی اسلام است که ریل گذاری آن را رئیس جمهور شهید آقای رئیسی با اهدای جان خود، بفضل الهی به سرانجام رسانید. آنچه نباید هرگز فراموش کرد: عدم بازگشت به شرایط پر از التهاب و انحراف و التقاط قبل از سال 1400 است و لذا آنچه بیش از هر چیز باید مد نظر هر ایرانی باوجدان و دلسوز به وطن و آینده کشور قرار داشته باشد اینست که اولا؛ حماسه مشارکت آحاد مردم در جهت تکمیل حماسه قدر شناسانه بدرقه شهدای خدمت، پمپاژ امید و عزت و اقتدار به متن جامعه است و ثانیا؛ انتخاب رئیس جمهوری که تراز ملت غیور ایران اسلامی باشد و این مهم جز از راه اجماع کاندیداهای جبهه انقلاب امکان پذیر نخواهد بود. 🔶 بحق انتخابات پیش روی، صحنه امتحان سختی است برای دل دادگان به ارزشها و آرمانها و میراث امام و شهدای والا مقام که شاهد کلید اصلی قفل آن و سربلندی در این آزموت سخت همان است که امام خامنه ای عزیز (مد ظله) فرمودند و آن حماسه ای برای تکمیل حماسه بدرقه شهید جمهور و رقابتی جدی برای خدمت نه قدرت، که قطعا در این فضا است که مصالح انقلاب و مردم بر مصالح شخصی کاندیداهای عزیز که همه آنها سرمایه های نظام و انقلاب و مردم محسوب می شوند رجحان می یابد و این انتظار را تقویت می کند که بیش از همه ی آحاد مردم حزب الله، این شخصیت های مدعی ریاست جمهوری هستند که باید در شرایط سخت و در این پیچ آخر و البته حساس و سرنوشت ساز با بصیرت و صبوری و ایثار، به اجماع فکر نموده و آخر الامر به یک نفر متمرکز بشوند و البته در این جاده ی دو طرفه آن فرد هم دولت آینده را دولت شخصی خود نبیند و بلکه دولتی زاییده اجماع و با استفاده از همه ی ظرفیت ها، حرکت رو به رشد و پیشرفت و آبادانی کشور را به نفع مردم و اسلام عزیز در جهت حرکتی فزاینده و خیره کننده؛ سامان دهد. انشالله. 🔸 : آقای ابوالقاسم علیزاده 🆔 @tahlil_shjr
فلسفه‌ی انتخابات 🔶 گاهی وقتی یک پدیده‌ یا یک نهاد از زمان پیدایش خود فاصله می‌گیرد، فلسفه‌ آن فراموش می‌شود. بازگشت به لحظه پیدایش و تاسیس، کمک می‌کند که آن فلسفه یادآوری شود. باید به این پرسش‌ها پاسخ داد که چرا در جریان انقلاب سال ۵۷ یکی از تغییرات کلیدی و رُکنی، موضوع انتخابات می‌باشد؟ چرا همه ارکان کشور، حتی خود نطام سیاسی مستقر و پس از آن قانون اساسی، سپس اصلاحات قانون اساسی و... به رأی گذاشته می‌شود؟ اصلا چرا انتخابات به این میزان اهمیت دارد؟ اصل انتخابات، چه فلسفه سیاسی را نمایندگی می‌کند؟ 🔶 می‌توان گفت ناموسِ کلّ جریان انقلاب و فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی، مسئله حضور، مشارکت، مداخله و میدان‌داری مردم است. در قانون اساسی، به الفاظ مختلف، مرتب تصریح شده و این حضور و مشارکت و مداخله، بسیار فراتر از امر انتخابات است. انتخابات کمک می‌کند و در واقع یادآوری می‌کند که ما هر چهارسال یکبار به ارکان نظام و آن عهدی که بستیم، پایبند باشیم و آن را فراموش نکنیم. 🔶 بطور کلی به دو طریق می‌توان جامعه‌داری و جامعه‌سازی یا به عبارتی حکومت‌‌داری و کشورداری کرد؛ یا باید به سمت مدل‌های نزدیک به دیکتاتوری رفت که در این صورت، جامعه بازیگر است و مشارکت فعال ندارد ولو اینکه در چنین نظامی انتخابات برگزار شود و یا حتی پرشورتر و با مشارکت بالا انجام شود که لزوما به معنای مداخله حداکثری مردم جامعه نیست. صورت دوم، حرکت به سمت مدل‌های فراگیر می‌باشد که در این مدل، جامعه موضوعیت پیدا کرده و همانطور که در قانون اساسی به آن اشاره شده، جامعه باید در رهبری کشور مشارکت کند و رهبری کشور، بسیار بالاتر از ایفای نقش بعنوان یک نفر می‌باشد. 🔶 آن چیزی که امام خمینی (ره) به ما هدیه داده یعنی ولایت فقیه، با ولی فقیه متفاوت است. مفهوم رهبری یک مفهوم شخصی نیست و ما یک رهبر نداریم بلکه یک نظام رهبری داریم. ولایت فقیه، یک نظام در هم تنیده و به هم پیوسته از مردم و جامعه می‌باشد و حول رکنی به نام ولی فقیه و در نسبت و تعامل با آن می‌باشد. پس این نطام می‌باشد که جامعه را رهبری می‌کند و کل جامعه را درگیر جامعه‌سازی و پیشرفت و ایفای نقش جمهوری اسلامی در جهان می‌کند. 🔶 لذا از منظر فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی، نفس مداخله و مشارکت مردم، حائز اهمیت و واجد اصالت می‌باشد و این همان چیزی است که از آن بعنوان "سیاسی‌بودن" یاد می‌شود. جامعه سیاسی، جامعه‌ای است که بیش از زندگی روزمره می‌اندیشد و انسان سیاسی فردی است که نسبت به تحولات و روندهای کلی حساسیت دارد. 🔸 : آقای دکتر محمد فدایی؛ معاون علمی اسبق بسیج‌دانشجویی 🆔 @tahlil_shjr
هدایت شده از شجر مدیا
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍برنامه هفتم پیشرفت 🎙با حضور آقای حسین عرب اسدی با محوریت: 🔹سیاست های کلی نظام چیست و چرا لازم الاجراست؟ 🔸برنامه های توسعه را چه کسی می نویسد؟ 🔹مفاد برنامه هفتم توسعه چیست؟ 🗓زمان: سه شنبه ۵ تیر ماه، ساعت ۱۰ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
رئیسی چه کرد؟ 🔶 سال ۹۶ را یادتان هست؟ وقتی روحانی و جهانگیری رقیب انتخاباتی رئیسی عزیز بودند! چه هتاکی‌ها که نکردند! چه بی‌ادبی‌هایی که نکردند! به او تهمت زدند، اما او فقط سکوت کرد. گفت من از آنچه مربوط به دستگاه قضا می‌شود، در مورد روحانی و معاون اولش خبر دارم، اما هیچ نمی‌گویم. 🔶 رئیسی سال ۹۶ برنده شد. در اخلاق برنده شد. در سیاست‌مداری برنده شد. در کشاکش حفظ نظام که اوجب واجبات است برنده شد. در صداقت برنده شد. در سعۀ صدر برنده شد. سال ۱۴۰۰ هم همه جوره برنده شد. به او تهمت بی‌سوادی زدند، اما او آرام فقط توضیح داد. به او توهین کردند، گفتند سندروم بی‌قرار صندلی داری، اما او متانت به‌خرج داد. اخلاق و معنویت او، رقبایش را ادب کرد. او یک روش دیگری در ادب کردن، در دفاع کردن از خود، در مواجهۀ با تهمت‌های و دروغ‌ها و توهین‌ها را نشان مردم داد. 🔶 امروز ما بیش از همیشه نیازمند همان شیوه هستیم. فقط این جنس آدم‌ها می‌توانند به مردم ایران خدمت کنند. فقط اینها می‌توانند در این کشور پیشرفت را رقم بزنند. منهای اخلاق سیاسی، منهای معنویت، منهای ازخودکذشتگی، منهای کار برای خدا، از کسی کاری برنمی‌آید. ایران با همه‌جا فرق دارد، مردمش با همۀ مردم دیگر فرق دارند. مردم ایران قلبا عاشق سیاستمداران صادق و باظرفیت هستند. 🔸 : حجت الاسلام اسماعیل فخریان 🆔 @tahlil_shjr
نکنید رفقا! همه با هم ضرر میکنیم. 🔶 بعد از شهادت شهید رئیسی جریان غربگرا دو راه حل بیشتر نداشت، یا باز هم تحریم انتخابات، یا حضور جدی، تحریم انتخابات بعد از شهادت رئیسی به معنای حذف و نابودی این جریان بود. آنها باید بین بقای خود و تقویت نظام از یک سوی و حذف خود و ضربه به نظام از سوی دیگر یکی را انتخاب می‌کردند. انتخابشان طبیعتا اولی بود. لذا خاتمی و روحانی هر دو تمام قد پای کار آمدند. 🔶 اصل حضور این جماعت باعث می‌شد بخش زیادی از بدنه اجتماعی قهر کرده با انتخابات وارد صحنه شوند. هر چقدر اینها جنب و جوش بیشتری کنند، بدنه بیشتری را وارد انتخابات می‌کنند و پروژه تحریم انتخابات به لحاظ تاریخی نابود می‌شود. بعضی دوستان ما عادت کرده‌اند به دوقطبی، می‌گویند مناظرات خوب نیست، چرا، چون دنبال همان حال و هوای جنگ و مسخره کردن و تهمت و توهین اند، وقتی می‌بینند قالیباف و جلیلی با این مسیر همراه نیستند و صدا و سیما هم طوری برنامه ریزی کرده که چنین نشود شاکی میشوند، این اشتباه است. 🔶 صحنه اگر اختلافات درش حاد شود و احساسی شود، و درش عقلانیت و اخلاق کم شود، ضربه به انقلاب میخورد و کمک به دشمن میشود. این قاعده کلی دلایل روشنی هم دارد. اگر حریف احساس ضعف کند، ممکن است برود به سمت راه حل قبلی، یعنی قهر، این خوب نیست. اگر هم بیاید و پیروز شود نتیجه‌اش یک فضای یأس و سرخوردگی در بین بهترین نیروهای انقلاب شکل میگیرد، همانکه دشمن میخواهد، اگر هم بیاید و شکست بخورد، حال وحدت اجتماعی کم است و این باعث می‌شود قدرت کشور در مقابل دشمن و هم برای حل مسائل داخلی کم باشد. بعلاوه و مهمتر اینکه آنها موفق شده‌اند بخشی از بدنه رأی متدینین را هم بکنند و با خود همراه کنند، در فضای دو اختلاف و احساسات این بدنه مذهبی که چه بسا تا پیش از این در سبد رای شهید رئیسی هم بودند به جریان طرف مقابل اضافه میشوند و این بسیار خطرناک است. بسیار. 🔶 از آن خطرناک‌تر کسانی هستند که دوتایی نفی و اثبات قالیباف و جلیلی را دنبال میکنند، اینها نمی‌فهمند در ادامه اگر قالیباف بماند و پزشکیان، عملا کمک به پزشکی و جریان او میکنند، چون باعث می‌شوند رای منفی به قالیباف تبدیل به رای سفید یا رای به پزشکیان یا عدم تمایل به حضور در انتخابات شود و اگر جلیلی بماند و پزشکیان نیز همینطور. رفقا خیلی این محاسبات ساده است. فکر کنید کاندیدای خود را انتخاب کنید ولی این انتخابات باید انتخابات مرگ "سیاست‌ورزی احساسی و جگر خنک کن" باشد، اسم این روش انقلابی‌گری و صراحت و خلوص و اینها نیست، بلکه کنش غیر عقلانی است. کنش غیر معنوی و غیر اخلاقی است‌. کنش رودررویی با دستورات صریح ولایت است. هواداران پرشور و احساساتی خوبند به شرط آنکه عقلانیت و اخلاق و فهم کلانشان از صحنه تحت تاثیر این شور و احساس قرار نگیرد. مراقب باشیم. 🔶 دلم می‌سوزد. من هم انتخاب خودم را دارم. اما در این مدت سعی کرده‌ام همین راهبرد را جلو ببرم. اگر لازم بود صرفا انتخاب خودم را تبلیغ میکردم به صراحت، اما هنوز عده‌ای دنبالند از لابلای کلام و متون این کانال، تقویت یک نفر و تضعیف دیگری را استفاده کنند. این نتیجه موقعیت اشتباهی است که درش ایستاده اند، خیلی از ما به این بازی دوسر باخت که همیشه ما را درش می‌اندازند شرطی شده ایم به دلیل غلبه خیال و احساسات. چه به جلیلی رای میدهیم چه زاکانی چه قالیباف چه هر کس دیگری، سعی کنیم کنش سیاسی خود را با شاخص شهید رئیسی و همراهانش هماهنگ کنیم. باید نگاه ملی و امتی و جهانی در من و شما غلیظ‌تر از نگاه کوتاه گروهی و حتی جریانی باشد. این تمرین می‌خواهد. من از تصفیه نشدن این خصلت در وجودمان بیشتر میترسم تا رای آوردن فلان کاندیدای مخالفم هر کس که باشد. 🔸 : آقای علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
هدایت شده از شجر مدیا
📣 توجه، توجه 🔺ضمن عذرخواهی از شما مخاطبین محترم، به اطلاع میرساند، با توجه به برگزاری سخنرانی زنده انتخاباتی مقام معظم رهبری فردا، ساعت ۱۰، نشست "برنامه هفتم پیشرفت" به زمان دیگری موکول خواهد شد. 📲 @shajar_media
هدایت شده از شجر مدیا
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍انرژی هسته ای 🎙با حضور آقای مهدی ذوالفقاری با محوریت: 🔹انرژی هسته ای را برای چه می‌خواستیم؟ 🔸آیا فقط برای انرژی هسته ای تحریم شدیم؟ 🔹چرا جمهوری اسلامی از خواستن و داشتن انرژی هسته‌ای کوتاه نیامد؟ 🔸در حال حاضر به چه دستاوردهایی در انرژی هسته‌ای رسیده ایم؟ 🗓زمان: چهارشنبه ۶ تیر ماه، ساعت ۱۰ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
اخلاق مداری؛ مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین.pdf
81.7K
✅ اخلاق مداری؛ مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین 🔶 مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین، اخلاق مداری هست. مرز بین اینکه میگوییم سیاست ما عین دیانت ما است و نظریه جدایی دین از سیاست در همین محور هست. آن سیاستی که سیاست بداخلاقی باشد، سیاست فریب باشد، سیاست دروغ و نیرنگ باشد هرگز دین آن را تأیید نمیکند. آنجایی که سیاست، سیاست اخلاق مدار باشد، سیاست درست باشد، بر پایه‌ی عدالت باشد، بر پایه‌ی دفاع از محرومین باشد بر پایه‌ی سعادت، تنظیم سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت باشد اینجا بحث وحدت و اتحاد سیاست و دیانت مطرح می‌شود. مرز بین همه‌ی اینها خلاصه همین بحث اخلاق مداری هست. 🔸 : حجّت‌الاسلام میرهاشم حسینی؛ متولی مدرسه‌ علمیه‌ آیت‌الله مجتهدی تهرانی 🆔 @tahlil_shjr