eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
763 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. تبادل: @shahid_bakrii ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
همراهی اسلام و جمهوریت؛ نگاهی نو به ضرورت مشارکت مردم در ادارۀ امور 🔰 قسمت اول 🔶 اسلام، از جمهوریت و مردم‌سالاری جدا نیست معمولاً وقتی که از دو بُعد جمهوریت و اسلامیّت نظام صحبت می‌شود، این موضوع طوری مطرح می‌شود که انگار این دو بُعد جمهوریت و اسلامیت از هم جدا هستند و جمهوریت به اسلام اضافه شده است! انگار وقتی اسلام باشد، جمهوریت در آن نیست. یا بعضی‌ها موضوع ولایت را اینگونه مطرح می‌کنند که امر ولایت یا ولایتمداری را باید با مردمسالاری در هم آمیخت، انگار اینها دو جزء هستند که در جامعه ما به هم اضافه شده‌اند. این ظلم بزرگی به اسلام است. اینگونه نگاه کردن به دین، یک غربزدگی مفرط و جاهلانه است. یعنی در اثر یک غربزدگی افراطی و جاهلانه بعضی‌ها تصور کرده‌اند جمهوریت، کشفی است که جوامع غربی انجام داده‌اند و در اسلام چنین چیزی نبوده است. 🔶 مشارکت مردم در سیره نبوی (ص) و علوی (ع) این نگاه واقعاً ظلم به رسول خدا (ص) و ظلم به امیرالمؤمنین (ع) است که ما تصور کنیم در اسلامیت و در ولایت؛ امر جمهوریت و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان، وجود ندارد. حضرت رسول (ص) با اینکه خودشان دانای کل و عقل کل بودند، مدام به مردم می‌گفتند «أشیروا عَلَیَّ»؛ به من مشورت بدهید. ایشان مردم را در تصمیم‌گیری مشارکت می‌دادند. حتی گاهی در اموری که انتظار می‌رفته از طریق وحی و عقل نبوی و علم الهی، موضوع مشخص شود، به مردم مراجعه می‌شده است. در شیوۀ اداره جامعه هم همین‌طور بوده است. پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) برای اجرای یک امر دینی، مردم را مشارکت می‌دادند. البته نحوه مشارکت دادن مردم می‌تواند صورت‌های مختلفی داشته باشد. 🔶 از حق مشارکت در تعیین سرنوشت نمی‌توان صرف نظر کرد اسلام؛ جمهوریت، مردمسالاری و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را تضمین کرده است. عبارت «جمهوری اسلامی» توضیح می‌دهد که اسلام، برنامۀ جمهوریت، مردمسالاری و مشارکت مردم را اعلام کرده است. اسلام، جمهوریت و مردم‌سالاری را واجب کرده است. جمهوریت برای ما یک امر شرعی است، اما جمهوریت و مشارکت مردم در جایی که دین ندارند، صرفاً یک حق است. فرق «مشارکت مردم» در اسلام با غرب این است که این موارد در غرب یک حق است که می‌توانی از حقّ خودت صرفنظر کنی؛ اما در اسلام یک امر واجب است که حق نداری از آن صرفنظر کنی. اسلام نه تنها جمهوریت را در ضمن خودش دارد، بلکه به صورت بسیار غلیظی به جمهوریت توجه دارد. جمهوریت و مردمسالاری یعنی مردم در ادارۀ امور خودشان دخالت کنند. 🔸 : حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#عدالت #انتخابات #مردم‌سالاری_دینی #اسلام_ناب #جمهوری_اسلامی ✅ همراهی اسلام و جمهوریت؛ نگاهی نو
همراهی اسلام و جمهوریت؛ نگاهی نو به ضرورت مشارکت مردم در ادارۀ امور 🔰 قسمت دوم 🔶 وظیفۀ مردم در برقراری عدالت ما خیلی از اوقات فکر می‌کنیم برپاکردن قسط و عدالت کار حاکمان است. البته حاکمان، انبیاء الهی و اولیاء خدا باید به عدالت رفتار کنند و قسط را برقرار کنند ولی این امر، سهم مردم را در برقراری قسط و عدل از بین نمی‌برد. مردم فقط وظیفه مطالبه‌گری برای عدالت را بر عهده ندارند. در تعبیر قرآن کریم در کنار ذکر رسالت انبیاء، نقش مردم هم برای برقراری قسط و عدالت در جامعه، پررنگ است. از نگاه قرآن کریم اینطور نیست که مردم فقط از حاکمان مطالبه‌گری کنند تا آنها قسط را برقرار کنند، بلکه خود مردم هم برای برقراری قسط و عدل مسئولیت دارند. 🔶 پیامبران آمده‌اند تا مردم عدالت را بر پا کنند قرآن کریم می‌فرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (سوره حدید، آیه 25). خیلی‌ها فکر می‌کنند پیامبران فرستاده شدند که صرفاً ما را به خدا دعوت کنند. می‌فرماید ما با بیّنات و دلایل آشکار پیامبران خودمان را فرستادیم تا مردم قیام به قسط بکنند و سرنوشت خودشان را تعیین کنند و قسط را در ادارۀ امور به عهده بگیرند. آیه شریفه می‌توانست اینجا بفرماید پیامبران را با کتاب و میزان فرستادیم تا پیامبران به قسط قیام کنند و مردم هم بهره‌مند بشوند ولی اینطور نگفته است. 🔶 اگر مردم برای برپا کردن عدالت اقدام نکنند، جامعه نابود می‌شود اسلامیّت نظام، برنامه و نرم‌افزاری برای جمهوریت است. اینجا هم کتاب و میزان، نرم‌افزاری برای برقراری عدالت است و مردم باید برای برقراری قسط قیام کنند. سهم بیشتر برقراری قسط به عهدۀ مردم است. این وظیفه آن قدر به عهدۀ مردم است که اگر مردم برپایی عدالت را ترک کردند، نبیّ خدا و ولیّ خدا هم این وظیفه را به عهده نمی‌گیرند و اگر مردم قیام به قسط نکردند و در این باره احساس مسئولیت نکردند، اولیاء خدا اجازه می‌دهند جامعه نابود بشود. یعنی اولیاء خدا نمی‌آیند به جای مردم، مسئولیت آنها را انجام دهند. 🔶 این حقیقت ناموسی دین است که مردم باید به قسط قیام کنند. مسئولیتی که مردم در این باره دارند، همان بخش جمهوریت است که آن قدر در نزد اولیاء خدا حساس است و اهمیت دارد که اگر جامعه مسئولیت خود را نشناسد، نابود شده و اولیاء خدا هم کاری نمی‌کنند. 🔸 : حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🆔 @tahlil_shjr
اندر حکایت حمایت چهره ها! 🔶 این روزها خبر حمایت این و آن به گوش می رسد. یادم هست انتخابات سال ۷۶ کلا همین حمایت ها محور فیلم های تبلیغاتی کاندیداها بود ولی در سطح مراجع و علمای بزرگ .. کلی مرجع از جناب ناطق نوری حمایت کردند و برخی هم از جناب ری شهری و اندکی هم از سید محمد خاتمی... 🔶 اصل این اقدام، ضد آگاهی است. ضد رشد است!‌ چرا؟ چون چه عالم چه سلبریتی وقتی بدون بیان دلایل خود، صرفا به حمایت می‌پردازد، گرچه شاید به رای بخشی از جامعه جهت بدهد ولی باعث رشد نمی‌شود! برخی چنان اعلام موضع می‌کنند تو گویی نظرشان حجت است! اینها هنوز نفهمیدند که در نگاه انقلاب اسلامی «انتخابات موضوعیت هم دارد نه فقط طریقیت» یعنی انتخابات صرفا محملی برای انتخاب یک فرد نیست و اتفاقا کلاس درسی برای فهم «مسائل مهم کشور و حکمرانی» است. 🔶 اینکه برخی خواص جامعه ادله خود را توضیح میدهند خیلی خوب است و اتفاقا معلوم می شود برخی افراد که یک عمر برای مردم از «حجیت برهان و ادله قطعیه» سخن گفته اند با چند «اماره ظنیه» جمع بندی می‌کنند و بجای گفتگو بر سر ادله قطعیه، ارجاعات عاطفی و ظنی را به میدان می کشند! ولی خب همین طرح ادله، باعث ایجاد زمینه نقد و گفتگو و رشد جامعه است و جای شکر دارد و سطح تفکر سیاسی نخبگان و مردم را رشد خواهد داد. 🔸 : آقای علیرضا کمیلی 🆔 @tahlil_shjr
بعد از مناظره دوم 🔶 خیلی زود دوگانه "دولت روحانی_دولت شهید رئیسی" شکل گرفته. این دو گانه را ساده نگیرید، همان ابتدای دولت حسن روحانی، رهبری به صراحت گفت ما دو راهبرد کلی برای اداره کشور داریم، یک راهبرد، اداره کشور و حل مشکلات کشور را گره میزند به اراده غربیها و راهبرد دیگر به ظرفیت و توان و استعداد داخلی و مردم. این دو راهبرد امروز قیافه و تصویر قابل اشاره دارد، یکی دولت روحانی و دیگری دولت رییسی. بحث یک دو گانه راهبردی مهم است. 🔶 ما دو دارایی مهم داشتیم که وسط مجادله بر سر رای آوری قالیباف و جلیلی توجه نکردیم به آنها، یکی شهادت رییسی و تک تک هیات همراهش، دوم واقعه حیرت آور غزه. هنوز هم دیر نیست، به جای چرتکه انداختن روی نظرسنجی ها و دعواهای مسخره‌ی "به کی رای میدی"، برویم روی درشت کردن همین دو مقوله در ذهن مردم. ماجرای غزه مهم است، حیف است در گفتگوها پر رنگ و شفاف نمیشود، بترسید و بترسیم از خون غزه، اگر مردممان را از آن غافل کنیم در این دعواهای بیفایده، بدجوری دامن گیر ما می‌شود. من دل‌نگران عاقبت پورمحمدی و پزشکیان هستم که در این وضعیت، دوباره مساله راهبرد تسلیم مقابل غرب را طرح می‌کنند. جای خطرناکی ایستاده اند. و متاسفم برای خودمان که از کنار مساله‌ای به این مهمی ساده می‌گذریم. 🔶 نکته دیگرم درباره طرح آقای جلیلی است. گفتمان و راهبرد او را انتخاب میکنم و به نظرم آقای جلیلی در برداشتن این پرچم هوشمندی کرد، او در این جهت از دولت رئیسی شهید هم حتی به نظرم جلوتر است. این دارایی بزرگ و رو به جلویی است، این گفتمان را من به‌هنگام ترین گفتمان برای کشور می‌دانم و دقیقا هماهنگ با تاکیدات گفتمانی رهبری و دوران امروز ما است. "یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه". 🔶 خود جلیلی ارزشمند است اما این گفتمان جدا به خودی خود ارزشمند است. نگاه جهانی که کل اتفاقات عالم را فرصت میبیند، این نکته که ایران را در آستانه یک جهش دوباره و قیام مجدد می‌بیند و در آخر هم دادن نقشی با شکوه به مردم و تک تک انسانها. این رویکرد راه حل مشکلات اقتصادی، اداره کشور، فرهنگی و غیره است، او نشان داده این گفتمان را تبدیل به طرح و برنامه هم کرده، و اساسا هیچ گفتمانی و طرحی با او قابل مقایسه نیست. در هر نشستی که او شرکت می‌کند من به این نگاه و راهبرد از عمق جانم آفرین می‌گویم. 🔶 بله البته میفهمم انتخاب رئیس جمهور انتخاب طرح و گفتمان نیست، بلکه انتخاب مدیری در سطح کلان است که بتواند کشور را با توانمندی ثابت شده‌ای، از این مقطع، یک گام پیش ببرد اما اینکه کسی اینقدر درست مساله امروز ما را تشخیص داده و انتخاب کند، و آن را سر دست بگیرد نکته ای نیست که بتوان از کنارش عبور کرد، آقای جلیلی حتی اگر رای هم نیاورد همین حضورش و زنده کردن این گفتمان در این دوران برای حل مساله عدالت و پیشرفت یک نعمت الهی است. 🔶 نکته دیگر آنکه اخلاق آقای جلیلی و قالیباف هر دو ستودنی است، قالیباف کاملا تلاش می‌کند طعنه و کنایه نزند، این ارزشمند است، او سعی می‌کند داشته های دیگران را به چشم آورد، آقای جلیلی هم گفتمان و طرح مهم خود را تشریح می‌کند. ادعای انسجام و وحدت را پزشکیان و پورمحمدی دارند اما بیش از همه در اخلاق و سبک کنش خصوصا آقای قالیباف می‌توان این نکته را مشاهده کرد. این خصلت برای اداره کشور نیاز است. 🔶 این سخن قاضی زاده مهم است، که به جز افراد، جریان‌های متصل به آنها را هم مشاهده کنید. به نظرم ولو بی اخلاقی در اطرافیان همه کاندیداها کم و بیش هست ولی از این جهت آقای جلیلی و پزشکیان باید بیشتر مراقبت کنند. دو جریان مهم بی اخلاقی در کشور حول این دو بزرگوار شکل گرفته اند، البته میفهمم که طرفداران این هر دو عزیز گسترده تر از این جریان‌های بی اخلاق هستند. و فرهیختگان و معتقدین و عزیزانی طرفدار و انتخاب کننده آنها هستند. لکن بالاخره دو جریان مهم بی اخلاقی در کشور وجود دارند که باید اصلاح شوند و معتقدم اصل اتصال این دو بزرگوار به این جریان‌ها مهمترین لطف خدا است برای پالایش و ارتقای جریان‌های بی اخلاقی موجود. 🔶 در آخر اینکه من روش آقای قاضی زاده و خصوصا زاکانی را نمیپسندم، این را قبلا هم گفته ام، اگر رهبری فرمود تخریب و لجن پراکنی نکنید فقط مرادش انقلابی ها نسبت به هم نبود، بلکه حتی نسبت به پزشکیان و پور محمدی هم بود. حتی اگر آنها رعایت نمیکنند، ما موظفیم تمرین کنیم و سیره سیدالشهدای خدمت را زنده نگه داریم. 🔸 : آقای علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
ملاک های افراد اصلح جهت کارگزاری جمهوری اسلامی از منظر کلام وحی 🔶 علم و دانش و آگاهی و تعهد و امانتداری (سوره یوسف، آیه ۵۵). نکته: در این آیه به دو مطلب و نشانه مهم برای پذیرش مسئولیت در قرآن بیان شده که عبارتند از: الف: علم و آگاهی، ب: امانتداری. 🔶 ملاک دوم، قدرت و توانمندی (سوره بقره، آیه ۲۴۷). نکته: در این آیه دو عنصر اصلی از ملاک های گزینش را میتوان استنباط کرد، الف: علم و دانش و آگاهی، ب: توانایی و توانمندی. 🔶 توجه به ارزش ها و نیازهای جامعه (سوره حج، آیه ۴۱). نکته مهم: فرد منتخب باید عبد الهی به معنای واقعی کلمه باشد، برپا کننده ارزشها و آرمان های دین خدا در زمین در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... باشد، و بتواند امر به معروف و ناهی از منکر را در همه ابعاد در زندگی مردم عملیاتی نماید. 🔶 بالاخره ما مسلمانیم و ملاک عمل ما قرآن کریم است. به فرموده ولی امر مسلمین امام خامنه ای عزیز بخاطر ایران و کشور رای دهیم، اگر به هر دلیلی از شرایط و عملکرد مسئولان گله مندیم، دلخوری و ناراحتی خود را با رای بی رای که شادی و نشاط دشمنان را بدنبال دارد محقق نکنیم و فردای قیامت بتوانم جوابگوی چرایی رای ندادن و... خود در محضر خدا و خلق الله و شهداء باشیم. انشاءالله. 🔶 مهم و در خور توجه است که بیایم این شاخصه ها را با مصداق های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مقایسه کنیم و بدون حب و بغض و با درایت و درک شرایط و مقتضیات و بر اساس نیازهای زمانه و توانمندی‌ها و داشتن برنامه راهبردی و قابل اجرا در کشور و ... فرد تراز انقلاب را شناسایی و به دیگران هم تواصی کنیم تا در هشتم تیر در یک عمل عبادی و سیاسی و انسانی آن فرد را راهی خیابان پاستور کنیم و دل و روح و روان همه را آرامش و طمانینه ببخشیم و دل عاشقان انقلاب را در داخل و خارج شاد و دشمنان را مایوس نماییم. انشاءالله. 🔸 : آقای سهراب خلیلی 🆔 @tahlil_shjr
چه باید نامید؟ 🔶 جواد ظریف در خوشبینانه ترین حالت یک دیپلمات باتجربه و وطن خواه بود که دوست داشت با مذاکره سایه تحریم ها را از سر مردم بردارد، در این مسیر خیلی هم تلاش کرد اما در نهایت با عهد شکنی و فریبکاری آمریکا و غربی ها از توافق صورت گرفته هیچ چیز عایدی کشور نشد بلکه خسارت‌های بسیاری هم به ما تحمیل شد و هشتصد تحریم هم به تحریم های قبلی اضافه شد و خودش هم تحریم شد. 🔶 مومنانه، متعهدانه و وطن پرستانه اش این بود که جواد ظریف با حریت و آزادگی مقابل مردم ایران بایستد و بگوید آی مردم من برای شما و به خاطر شما ننگ مذاکره با آمریکا و قدم زدن با وزیر خارجه اش را به جان خریدم، چندین دور با آنها مذاکره کردم به توافق هم رسیدم تمام تعهداتمان در توافق را هم جلوجلو و زودتر از موعد مقرر انجام دادیم، اما طرف مقابل ثابت کرد پیمان شکن، دروغگو و فریبکار است و هرکس دیگری بعد از این ادعا کند با مذاکره یا رابطه با آمریکا مشکل این کشور حل می شود سرتان کلاه میگذارد و یک شیاد است زیرا من تا آخر این خط رفتم و نتیجه اش هیچ بود و خودم را تحریم کردند. 🔶 اما چکار کرد؟ حتی یک بار آمریکایی ها را به عهد شکنی متهم نکرد در عوض تا می‌توانست با فرافکنی شکست برجام را یکبار به گردن مجلس انداخت، یک بار به گردن سپاه انداخت و در شرایطی که هیچ وزیر خارجه ای اندازه ایشان اختیارات نداشت یک بار هم رهبری را تلویحا مقصر شکست برجام عنوان کرد و گفت وزیر خارجه در این کشور هیچ کاره است و در نهایت هم گفت اصلا هدف ما از برجام حل مشکلات اقتصادی کشور نبود. چنین آدمی را چه باید نامید؟ 🔸 : آقای ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر حوزه جنسیت 🆔 @tahlil_shjr
فلسطین همیشه برای امام مسئله بود.pdf
76.7K
✅ فلسطین همیشه برای امام مسئله بود 🔶 بیداری امت، وحدت کلمه، مبارزه مسلحانه، کمک و همیاری در سطوح مختلف و شناخت خطر صهیونیسم جهانی مؤلفه‌های اصلی کنش‌گری امام خمینی (ره) در مسئله فلسطین و مبارزه با اسرائیل پیش از انقلاب است که تداوم آن در بعد انقلاب دقیقاً مبتنی بر همین مؤلفه‌ها قابل احصا و درک است. یکی از اصول امام خمینی رحمه‌الله در مسئله فلسطین، داشتن نگاهی مستمر به این مسئله از ابتدای آغاز دوران مبارزاتی‌شان علیه رژیم پهلوی بود. 🔸 : آقای محسن فایضی؛ کارشناس مسائل فلسطین 🆔 @tahlil_shjr
دیگر درمان، دغدغه نیست 🔶 مناظره های دیشب را میلیون ها ایرانی دیدند. در مساله بهداشت و درمان که یکی از دغدغه های جدی مردم است، نگاهی به کارنامه دولت شهید رئیسی ما را مصمم به ادامه این مسیر خواهد کرد. این فهرست را مرور کنیم تا ریل خدمت رسانی گم نشود: 1️⃣ اژدهای کرونا با کشته های روزی ۷۰۰ نفر، با تولید واکسن و مدیریت صحیح مردمی، از بین رفت. 2️⃣ در دولت شهید رئیسی هیچ ایرانی وجود ندارد که بیمه نشده باشد. 3️⃣ ۶ میلیون نفر از افرادی که در دهک های یک تا ۵ هستند، به صورت رایگان بیمه شدند. 4️⃣ با تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، ۱۰۷ بیماری، درمانش دیگر رایگان شد. بیماری های مثل دیابت و سرطان. 5️⃣ زوج های نابارور، پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی پیدا کردند. کودکانشان تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. 6️⃣ برای بیماری ام اس، که به داروی داخلی حساسیت دارند، داروی برند تامین شد. 7️⃣ کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا، رایگان شد. ۱۰ هزار کودک دیگر به راحتی شنوایی دارند. 8️⃣ ارائه رایگان خدمات به بیماران اتیسم شروع شد. تا به امروز ۹ هزار اتیسمی در سامانه بیمه سلامت، نشان دار شده اند. 9️⃣ ۱۵ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد. 🔟 ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی مثل سی تی اسکن و ام آر آی در مناطق محروم توزیع شد. 1️⃣1️⃣ نسخه الکترونیک که سالها بود تبدیل به آرزو شده بود، عملی شد. 🔶 این ها تنها بخشی از خدمات وزارت بهداشت دولت شهید خدمت بود که سبد هزینه ها را در خانواده ها به شدت کاهش داد. فرق میکند چه کسی رئیس جمهور باشد. این مسیر باید ادامه پیدا کند. 🔸 : آقای حسین کاظم زاده 🆔 @tahlil_shjr
✅ هم برای مردم، هم برای کشاورز 🔶 «مگه می‌شه گرون شدن گندم به نفع مردم باشه؟» ماجرا از این قرار بود که به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی گندم و انسجامی که در دولت برای خرید گندم وجود نداشت کشاورز ما رغبت کمتری به تولید گندم نشان می‌داد. برای تشویق کشاورزان به تولید گندم قیمت خرید تضمینی گندم بالا برده شد و نزدیک شد به قیمت جهانی، همین باعث شد قاچاق گندم کاهش پیدا کند. با ایجاد انسجام در خرید گندم از کشاورزان امسال به خودکفایی در گندم رسیدیم. از طرف دیگر برای این که همه‌ی اقشار مردم توانایی تامین نان خود را داشته باشند نانوایی‌ها سازماندهی شد، به قرص نان یارانه تخصیص پیدا کرد و نظارت‌ها انجام شد تا نیاز مردم و کشاورزان، هر دو برطرف شود. 🔸 : آقای آرش علاءالدینی 🆔 @tahlil_shjr
✅ اسب تازان 🔶 تابستان هزار و چهارصد بود توی رسانه‌ها پیچیده بود، دولت آقای رئیسی شش ماه هم دوام نمی‌آورد. مصاحبه پشت مصاحبه برای پیش‌بینی نرخ ارز دویست و هفتاد هزار تومانی، سه رقمی شدن تورم و ونزوئلایی شدن. کارشناسان میگفتند باید اقتصاد را جراحی کرد. می‌خواستند برای دولت جدید، تصمیم‌سازی بکنند. این حرف به کف جامعه هم رسیده بود. اما کارشناسان اقتصادی میدانستند چه جراحی بشود چه نشود، تورم هست. یعنی دوراهی بود که هر دو به تورم میرسید. دولت تحویل آقای رئیسی شد در حالی که تورم مصرف‌کننده حدود چهل‌و هشت درصد بود و تازان. تورم مثل اسب تازان، در حال تازیدن بود. لحظه به لحظه سرعتش را زیادتر میکرد تا به ابرتورم برسد. 🔶 در این شرایط آقای رئیسی رفت سراغ جوان‌ها. مشاور هرکدام را هم فرد باتجربه‌ای گذاشت. هم تحرک جوانان را میخواست و هم مغز متفکر مشاوران را. چهار وزارت‌خانه، اقتصاد، رفاه، صنعت و کشاورزی را سپرد به جوان‌ها. جوان‌هایی که عضو هیئت علمی بودند، همه هم اهل پژوهش و بحث. در دولت بحث‌های مختلفی بود. یکی می‌گوید باید ارز را تثبیت کرد و گرنه اقتصاد نابود می‌شود. دیگری می‌گوید باید ارز را تعدیل کرد و گرنه اقتصاد نابود می‌شود. 🔶 اما همه قبول داشتند که تولید احیا شود، پروژه‌های نیمه‌تمام، تمام ‌شود، به معیشت مردم به محرومین رسیدگی شود، شکاف دستمزد و شکافت طبقاتی از بین برود. اگر هیئت دولت به تصمیم واحدی می‌رسیدند آن تصمیم را اجرا می‌کردند حتی اگر شخصی این تصمیم را قبول نداشت. انجامش میداد و از تصمیم واحد دفاع میکرد. این همدلی دو دلیل داشت. 🔶 یکی عمل به اشتراکات نظری و دوم، شخص آقای رئیسی. اعضای هیئت دولت آقای رئیسی را رئیس جمهور می‌دانستند نه فردی در عرض خودشان. این سبک مدیریتی بود که توی وضعیت بحرانی که دولت واگذار شد به آقای رئیسی ظرف مدت کوتاهی ریل را عوض کرد. رشدی که سال‌های گذشته منفی بود تبدیل شد به مثبت پنج و شش دهم درصد. تورمی که پیش‌بینی میشد برود سه رقمی، کنترل شد. اسب تازان تورم آرام گرفت. 🔸 : آقای حمیدرضا مقصودی 🆔 @tahlil_shjr
✅ غازچران! 🔶 آزادی حمید نوری: کسانیکه از نزدیک با این پرونده و ائتلاف سنگین بوجود آمده بین سیستم امنیتی چند کشور و سازمان نفاق آشنایی و اطلاع دارند می دانند چه لابی سنگینی برای صدور حکم حمید نوری صورت پذیرفت. ضدانقلاب از سلطنت طلب تا خواهر رجوی حکم ابد را پیروزی بزرگ قلمداد نمود و رجزها خوانند. البته از ابتدا اسارت آقای نوری از داخل کشور کم کاری بسیاری انجام شد. حالا مرور لازم است. همیشه مرور لازم است. جمهوری اسلامی در عرصه میدان دست بالاتر را دارد. 🔶 زبان دنیا، زبان قدرت است و برای اعمال قدرت در عرصه بین الملل به "ابزار" عینی و معنوی نیاز است. جمهوری اسلامی سال ۱۴۰۱ تحت فشار قرار گرفت اما به یقین عملیات وعده صادق منجر به تقویت "ابزار اعمال قدرت" نظام گردید و انگاره های غربی ها درباره توان جمهوری اسلامی به عینیت رسید. هماهنگی "میدان و دیپلماسی" به این شکل تولید قدرت می‌کند‌. ایران در "چشم" جهانیان قدرتمند است. 🔸 : آقای دکتر علیرضا زادبر 🆔 @tahlil_shjr
شکست مذاکرات دولت اعتدال 🔶 علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه‌بر خباثت و بدعهدی دشمن، فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. مذاکره دو گونه است: مذاکره انفعالی (از موضع ضعف) و مذاکره تمدنی (از موضع قدرت). مذاکره انفعالی یعنی مذاکره کنیم که شاید یک امتیازاتی به ما بدهند و ما را نیز در جامعه جهانی بپذیرند و گشایش‌هایی برای ما ایجاد کنند. 🔶 اما مذاکره تمدنی، مذاکره از موضع ملتی است که آغازگر عصر جدید و پرچمدار یک حرکت تمدنی در برابرِ تمدن رقیب است. ما گفت‌وگو را قبول داریم، اما گفت‌وگو از موضع قدرت تمدنی، نه از موضع ضعف و انفعال. مذاکرۀ تمدنی، تفکر و دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را می‌طلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمی‌توانند پرچم‌دار این کار بشوند و اگر پرچم‌دار بشوند، نتیجه‌ای عائد نخواهد شد و به نظر می‌رسد علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه بر خباثت و بدعهدی دشمن، همین فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. البته بنده نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم و بگویم هیچ دستاورد مثبتی نداشته‌ایم، بلکه ریشۀ نتیجه‌بخش نبودنِ این نوع مذاکرات را دارم عرض می‌کنم. 🔶 حتی وقتی عده‌ای، گفت‌وگوی تمدن‌ها را طرح می‌کردند، ظرفیتشان ظرفیت گفت‌وگوی تمدنی نبود. این که با ادبیات تمدن غرب و در چارچوب جهانی‌سازی غربی با خودِ غرب مذاکره کنیم، گفت‌وگوی تمدنی نیست؛ گفت‌وگفت است نه گفت‌وگو! (۱۴‌۰۰) 🔸 : آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#انتخابات #جمهوری_اسلامی #مشارکت_حداکثری #جهاد_تبیین ✅ دو انتخاب، دو سرنوشت 🆔 @tahlil_shjr
دو انتخاب، دو سرنوشت.pdf
3.42M
دو انتخاب، دو سرنوشت 🔶 گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات و اهمیت مشارکت در آن. چرا باید رأی داد؟ چرا می گوییم قهر با انتخابات، کنش سیاسی غلط و مخرب است؟ چرا از سویی مسئولان طراز اول نظام سیاسی جمهوری اسـلامی - به ویژه رهبر معظم انقلاب- تا حد زیادی بــر مشارکت گسترده در انتخابات تأکیـد میکنند و از سوی دیگر، دشـمنان و رقبای ایران، حداکثر توان تبلیغاتی خــود را برای دلسرد کردن مردم از مشارکت سیاسی به خرج میدهند؟ 🆔 @tahlil_shjr
✅ عشایرِ هویت‌ساز 🔶 مقصد سفر استانی رئیس‌جمهور کهگیلویه‌وبویراحمد بود. آقای رئیس‌جمهور تا آن روز دیدارهای زیادی با عشایر داشت؛ از مشکلاتشان با خبر بود؛ می‌دانست عشایر دسترسی به بازار ندارند و دامی که پروار می‌کنند خریدار ندارد؛ اگر خریداری هم باشد به قیمت خیلی پایین دامشان را می‌خرند. این در حالی بود که ما در کشور با مشکل تامین دام مواجه بودیم. قرار شد دولت خوراک دام عشایر را تامین کند و به صورت امانی در اختیارشان بگذارد؛ گوشت پروار شده عشایر هم تضمینی بخرد. 🔶 او می‌خواست عشایر از پس هزینه‌های زندگی‌شان بر بیایند و از ظرفیت‌شان برای رفع نیاز کشور به گوشت قرمز استفاده شود. آقای رئیس‌جمهور روزی چند بار مشکلات عشایر را پیگیری می‌کرد و این همه ماجرا نبود؛ به دلیل مسائل تاریخی و نقش هویت‌سازی که عشایر دارند، عشایر برایشان مهم بودند؛ بهداشت‌شان، آموزش‌شان، تامین آب‌شان و بازسازی راه‌هایشان... با پیگیری‌های ایشان بالای صدوبیست مرکز بهداشتی برای عشایر راه‌اندازی شد و بخشی از راه‌هایشان بهینه‌سازی شد. 🔸 : سرکار خانم فاطمه نصراللهی 🆔 @tahlil_shjr
تفاوت دولت سوم روحانی و دولت دوم رئیسی 🔶 دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی یا ادامه دولت مرحوم هاشمی؛ این ها همه عناوین یک نماد است. دولت دوم شهید رئیسی نیز یک نماد است. قبل از هرچیز ذکر این تذکر ضروری است که سخن از مقایسه دو راهبرد برای اداره کشور است. به سخن دیگر دولت سوم روحانی تعریض یا گوشه و کنایه نیست. آنانکه قائل به ادامه دولت مرحوم هاشمی و خاتمی و روحانی هستند نیز تلاش می کنند از این مسیر خدمت کنند. 🔶 اما اینکه آیا این راه موثر است یا نه سخن دیگری است که غرض این متن نیست. این متن صرفا توجه دادن به مقایسه برخی اختلافات راهبردی این دو نماد است؛ دولت سوم روحانی یا دولت دوم رئیسی؟ 1⃣ نگاه به جمهوریت دو نگاه در موضوع جمهوریت حاکم است. یکی توده گرایی و دوم مردم سالاری. تفاوت این دو چیست؟ در توده گرایی صرفا انتخاب مردم اهمیت دارد. در مردم سالاری رشد انتخاب مردم. یعنی انتخاب از سر آگاهی و نه هر انتخابی. ثمره نگاه اول در انتخابات، جلب نظر مردم به هر قیمتی است و دومی رشد آگاهی مردم برای انتخاب احسن. 2⃣ نگاه به نقش مردم نگاه اول به نقش مردم صرفا در انتخابات است و نگاه دوم مشارکت و نقش پذیری. ثمره نگاه اول اینست که مردم انتخاب می کنند و لازم نیست در همه جزئیات تصمیم گیری ها ورود کنند اما در نگاه دوم مردم بعد از انتخابات نقش دارند و باید کنار منتخب شان مشارکت کنند. 3⃣ نگاه به دنیا در نگاه اول باید قواعد نظم نوین جهانی را پذیرفت و در نگاه دوم می گوید نظم نوین جهانی اصالت ندارد. اصالت هویت ملی ماست. مقایسه ثمره هر دو نگاه در موضوعی شبیه مذاکره اینست که اولی می گوید راهی غیر از مذاکره نیست و دومی می گوید مذاکره موضوعیت ندارد و طریقیت دارد. مذاکره بدون انتفاع بی ثمر است. 4⃣ نگاه به آزادی در نگاه اول آزادی ضروری است چون انسان آزاد است و خط قرمز جایی است که به دیگران صدمه بزند. در نگاه دوم آزادی ضروری است چون اختیار مقدمه انتخاب و رشد انسان است. لذا ازادی محدود می شود به عقلانیت انسانی نه صرفا صدمه به دیگران. ثمره ایندو نگاه را باید در محدودیت های عقلانی دید. مثل قانون حجاب و فیلترینگ و غیره 5⃣ نگاه به اقتصاد در نگاه اول اقتصادی رقابت همه چیز را حل و فصل می کند و نگاه دوم معتقد است رقابت به تنهایی منجر به کارامدی و کارایی نیست و نیاز به دولت تنظیم گر و هوشمند و موثر داریم. ثمره نگاه اول در واردات اینست که منطقا وقتی جنسی ارزان تر و باکیفیت تر است راهی جز واردات نیست و در نگاه دوم می گوید تقویت تولید داخلی به جهات راهبردی مهمتر از جنس ارزان و باکیفیت است. 6⃣ نگاه به عدالت یک نگاه اینست که باید پیشرفت کنیم و هرجا نقصی ایجاد شد با حمایت های اجتماعی انرا اصلاح کنیم و نگاه دوم اینست که عدالت تنها در نتیجه نیست و باید در مبدا و مسیر هم عدالت ایجاد کرد. ثمره ایندو نگاه در اقتصاد اینست که یکی در یارانه ها و اعانه ها متوقف می شود و دومی به رشد و توانمند سازی بیش از یارانه ها توجه می کند. 7⃣ نگاه به مصلحت نگاه اول به مصلحت اینست که ما در زمانه ای بسر می بریم که نباید بلندپروازی کنیم. نگاه دوم اینست که ما محکومیم به حق گرایی و مصلحت تنها زمانی بکار می آید که در نهایت منجر به حق گرایی شود. ثمره نگاه اول مصلحت سنجی به سبک مرحوم آیت الله هاشمی است و در دومی مصلحتی شبیه نرمش قهرمانانه. 8⃣ مدیریت برو یا مدیریت بیا در نگاه اول صرفا ساختار سلسله مراتبی است که اداره کشور را بر عهده دارد اما در نگاه دوم مدیرت ارشد خودش جلوتر از دیگران میرود و ساختار را با خود می کشد. ثمره نگاه اول ساختار بروکراتیک است و از نگاه دوم سفر استانی و اقدام جهادی و مهمتر اینکه تربیت خود و نیروی انسانی در سطوح مختلف نتیجه می شود. 9⃣ ولایت پذیری نگاه اول ولایت پذیر است و می گوید در چارچوب قانون تلاش می کنیم نظر رهبری را پیش ببریم. نگاه دوم می گوید نگاه راهبردی رهبری را می فهمیم و تلاش می کنیم آن نگاه را پیش ببریم. ثمره نگاه اولی اینست که ولایت فقیه مثل خط قرمز عمل می کند که نباید از آن تخطی کرد و نگاه دوم اینست که ولایت فقیه نقش پیش برنده دارد. اولی حداقلی و دومی حداکثری است. 🔟 ارزش های انقلاب نگاه اول در بهترین حالت این است ک ما باید تلاش کنیم ارزش های انقلاب را در کنار دنیا و رفاه مردم محقق کنیم. دومی می گوید دنیا و رفاه را باید از درون ارزش های انقلاب سامان بخشید. ثمره نگاه اول میشود نگاه ضمیمه ای ارزش ها به پروژه ها و ثمره نگاه دوم می شود نگاه ضمیمه ای پروژه ها به ارزش ها. 🔸 : آقای محسن مهدیان؛ تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
جایِ خالیِ امیدآفرینی 🔶 چقدر جای پمپاژ «امید» با تبیینِ راه طی شده در کشور، در میان مباحث کاندیدها خالی است. فرمود مهم‌ترین جهاد شما در گام دوم، جهاد امیدآفرینی است. فرمود به « قله نزدیکیم». فرمود بیشترِ مسیر را طی کرده‌ایم! اگر مسیرِ طی شده درست تبیین شود، اگر چگونگی طی این مسیر هم درست تبیین شود، آرا در سبد آن نامزدی خواهد ریخت که نشان دهد می‌تواند راهِ مانده تا قله را طی کند. 🔶 نامزدهایِ جبهۀ انقلاب بدانند، بهترین راه برای جلب آرا، امیدآفرینی است. خصوصاً با بهره‌گیری از عملکرد شهید جمهور. کاندیدهای جبهۀ انقلاب نبایستی در تلۀ پاسخ به سیاه‌نمایی‌ها بیفتند. قبل از آن باید «سفیدی‌ها» را با بهترین بیان بگویند. نگذارید دلمان در رقابت‌های انتخاباتی، باز هم برای رئیسی بسوزد. رئیسی هم اعتماد را زنده کرد و هم امید را. چقدر در این ایام می‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد و ذهن‌ها را تنظیم کرد! کاش استفاده کنیم. 🔸 : حجت الاسلام اسماعیل فخریان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍در برجام چه گذشت؟ در پاسخ به سوالات مردم از برجام چه بگوییم؟ 🎙با حضور آقای احمد محمدزاده با محوریت: 🔹چرا و چه زمانی تحریم شدیم؟ 🔸چه تلاش هایی برای از بین بردن تحریم ها شد؟ 🔹برجام به چه معنی است؟ 🔸چرا نقدهایی به برجام وارد است؟ 🔹آیا باید برجام ادامه یاید؟ 🗓زمان: یکشنبه ۳ تیر ماه، ساعت ۲۲ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
خیانت‌های جریان انقلابی به منافع ملی 🔶 حق با ظریف است. آهای آدم عاقل! 🔸اگر قرار بود برجام همه تحریمها رو برداره، بعد گفتن فقط تحریم‌های هسته‌ای، ولی هیچ تحریمی کم نشد و فقط با یک امضا همه چیز برگشت و بدتر از آن، فراموش کن! 🔸 اگر برجام ضمانت اجرایی به نفع ایران نداره، و ایران نمیتونه منفعت اقتصادی از آن ببره، فراموش کن! 🔸 اگر چند تا موسسه مالی و چند بانک خصوصی و دولتی ورشکسته شدن و با تنفس مصنوعی بانک مرکزی و شورای امنیت ملی ادغام شدن یا زنده ماندن، فراموش کن! 🔸فساد ۱۵ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، فراموش کن! 🔸کاهش رتبه علمی دانشگاه های ایران و کاهش سرعت رشد علمی، فراموش کن! 🔸سردار سلیمانی را شهید کردن و روز انتقام، آسمون کلیر نبود، فراموش کن! 🔸سنت و صنعت دامداری ما فلج شد تا آنجا که دام مادر و بزغاله و بره هم به فروش گذاشته شدن، و بسیاری از دامداری‌های کوچک نابود شدن، فراموش کن! 🔸از برادر رئیس‌جمهور تا چند وزیر و رئیس سازمان درگیر فساد شدن، فراموش کن! 🔸سه موج وحشتناک گرانی زمین و مسکن، در کنار تعطیلی و نیمه تعطیلی روند ساخت مسکن انبوه، فراموش کن! 🔸اینکه خواب بودم و صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده، و به مردم زودتر نگفتم تا نرن باک هاشون رو پر کنن، فراموش کن! 🔸مرگ و میر روزانه ۱۰۰۰ نفر در کرونا و دولت خسته و نومید واکسن از چین وارد نمی کرد، فراموش کن! 🔸تخریب هورالعظیم برای منافع اقتصادی و بعد گرد و غبار وحشتناک و ...، فراموش کن! 🔸اینکه فهمیدن برجام پشمه، در دولت دوم روحانی هیچ کشور خارجی علاقه به مراوده با ایران نداشت، فراموش کن! ♨️صدتا چیز دیگر رو هم فراموش کن؛ 📛ولی "هیهات من چای دبش!" اینو فراموش نکن!!! بماند که اون هم در دولت سیزدهم اتفاق نیفتاده، بلکه کشف شده! 🆔 @tahlil_shjr
آخرین و البته سخت ترین پیچ! 🔶 چنانکه پیش بینی می شد، انتخابات هشتم تیر ماه سال جاری، حساس ترین و البته سرنوشت ساز ترین انتخاباتی است که خواص و عوام جامعه اسلامی و انقلابی ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تجربه می نمایند. پس از شهادت شهید جمهور آیه الله دکتر رئیسی که خود نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی گردید و برای همیشه زمان روش و منش و سبک مدیریت مردمی و جهادی ایشان جاودانه و ماندگار شد. شرایطی برای ملت بزرگ ایران پیش آمد که در مسیر رسیدن به قله باید خود را برای عبور از آخرین پیچ سخت و دشوار، همه جوره آماده نماید. 🔶 چنانکه شواهد نشان می دهد این انتخابات تنها انتخاب یک عنصر برای کرسی ریاست جمهوری آینده نیست بلکه تثبیت جریان زلال خدمت صادقانه و بی منت به مردم و کشور و مکتب نورانی اسلام است که ریل گذاری آن را رئیس جمهور شهید آقای رئیسی با اهدای جان خود، بفضل الهی به سرانجام رسانید. آنچه نباید هرگز فراموش کرد: عدم بازگشت به شرایط پر از التهاب و انحراف و التقاط قبل از سال 1400 است و لذا آنچه بیش از هر چیز باید مد نظر هر ایرانی باوجدان و دلسوز به وطن و آینده کشور قرار داشته باشد اینست که اولا؛ حماسه مشارکت آحاد مردم در جهت تکمیل حماسه قدر شناسانه بدرقه شهدای خدمت، پمپاژ امید و عزت و اقتدار به متن جامعه است و ثانیا؛ انتخاب رئیس جمهوری که تراز ملت غیور ایران اسلامی باشد و این مهم جز از راه اجماع کاندیداهای جبهه انقلاب امکان پذیر نخواهد بود. 🔶 بحق انتخابات پیش روی، صحنه امتحان سختی است برای دل دادگان به ارزشها و آرمانها و میراث امام و شهدای والا مقام که شاهد کلید اصلی قفل آن و سربلندی در این آزموت سخت همان است که امام خامنه ای عزیز (مد ظله) فرمودند و آن حماسه ای برای تکمیل حماسه بدرقه شهید جمهور و رقابتی جدی برای خدمت نه قدرت، که قطعا در این فضا است که مصالح انقلاب و مردم بر مصالح شخصی کاندیداهای عزیز که همه آنها سرمایه های نظام و انقلاب و مردم محسوب می شوند رجحان می یابد و این انتظار را تقویت می کند که بیش از همه ی آحاد مردم حزب الله، این شخصیت های مدعی ریاست جمهوری هستند که باید در شرایط سخت و در این پیچ آخر و البته حساس و سرنوشت ساز با بصیرت و صبوری و ایثار، به اجماع فکر نموده و آخر الامر به یک نفر متمرکز بشوند و البته در این جاده ی دو طرفه آن فرد هم دولت آینده را دولت شخصی خود نبیند و بلکه دولتی زاییده اجماع و با استفاده از همه ی ظرفیت ها، حرکت رو به رشد و پیشرفت و آبادانی کشور را به نفع مردم و اسلام عزیز در جهت حرکتی فزاینده و خیره کننده؛ سامان دهد. انشالله. 🔸 : آقای ابوالقاسم علیزاده 🆔 @tahlil_shjr
فلسفه‌ی انتخابات 🔶 گاهی وقتی یک پدیده‌ یا یک نهاد از زمان پیدایش خود فاصله می‌گیرد، فلسفه‌ آن فراموش می‌شود. بازگشت به لحظه پیدایش و تاسیس، کمک می‌کند که آن فلسفه یادآوری شود. باید به این پرسش‌ها پاسخ داد که چرا در جریان انقلاب سال ۵۷ یکی از تغییرات کلیدی و رُکنی، موضوع انتخابات می‌باشد؟ چرا همه ارکان کشور، حتی خود نطام سیاسی مستقر و پس از آن قانون اساسی، سپس اصلاحات قانون اساسی و... به رأی گذاشته می‌شود؟ اصلا چرا انتخابات به این میزان اهمیت دارد؟ اصل انتخابات، چه فلسفه سیاسی را نمایندگی می‌کند؟ 🔶 می‌توان گفت ناموسِ کلّ جریان انقلاب و فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی، مسئله حضور، مشارکت، مداخله و میدان‌داری مردم است. در قانون اساسی، به الفاظ مختلف، مرتب تصریح شده و این حضور و مشارکت و مداخله، بسیار فراتر از امر انتخابات است. انتخابات کمک می‌کند و در واقع یادآوری می‌کند که ما هر چهارسال یکبار به ارکان نظام و آن عهدی که بستیم، پایبند باشیم و آن را فراموش نکنیم. 🔶 بطور کلی به دو طریق می‌توان جامعه‌داری و جامعه‌سازی یا به عبارتی حکومت‌‌داری و کشورداری کرد؛ یا باید به سمت مدل‌های نزدیک به دیکتاتوری رفت که در این صورت، جامعه بازیگر است و مشارکت فعال ندارد ولو اینکه در چنین نظامی انتخابات برگزار شود و یا حتی پرشورتر و با مشارکت بالا انجام شود که لزوما به معنای مداخله حداکثری مردم جامعه نیست. صورت دوم، حرکت به سمت مدل‌های فراگیر می‌باشد که در این مدل، جامعه موضوعیت پیدا کرده و همانطور که در قانون اساسی به آن اشاره شده، جامعه باید در رهبری کشور مشارکت کند و رهبری کشور، بسیار بالاتر از ایفای نقش بعنوان یک نفر می‌باشد. 🔶 آن چیزی که امام خمینی (ره) به ما هدیه داده یعنی ولایت فقیه، با ولی فقیه متفاوت است. مفهوم رهبری یک مفهوم شخصی نیست و ما یک رهبر نداریم بلکه یک نظام رهبری داریم. ولایت فقیه، یک نظام در هم تنیده و به هم پیوسته از مردم و جامعه می‌باشد و حول رکنی به نام ولی فقیه و در نسبت و تعامل با آن می‌باشد. پس این نطام می‌باشد که جامعه را رهبری می‌کند و کل جامعه را درگیر جامعه‌سازی و پیشرفت و ایفای نقش جمهوری اسلامی در جهان می‌کند. 🔶 لذا از منظر فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی، نفس مداخله و مشارکت مردم، حائز اهمیت و واجد اصالت می‌باشد و این همان چیزی است که از آن بعنوان "سیاسی‌بودن" یاد می‌شود. جامعه سیاسی، جامعه‌ای است که بیش از زندگی روزمره می‌اندیشد و انسان سیاسی فردی است که نسبت به تحولات و روندهای کلی حساسیت دارد. 🔸 : آقای دکتر محمد فدایی؛ معاون علمی اسبق بسیج‌دانشجویی 🆔 @tahlil_shjr
هدایت شده از شجر مدیا
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍برنامه هفتم پیشرفت 🎙با حضور آقای حسین عرب اسدی با محوریت: 🔹سیاست های کلی نظام چیست و چرا لازم الاجراست؟ 🔸برنامه های توسعه را چه کسی می نویسد؟ 🔹مفاد برنامه هفتم توسعه چیست؟ 🗓زمان: سه شنبه ۵ تیر ماه، ساعت ۱۰ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr