جامع الاخبار:تا پيغمبر(صلّى اللّه عليه و آله)كه فرمود:هر كه هر روز يك بار مسواك كند خدا از او خشنود باشد و بهشت را بايد و هر كه هر روز دو بار مسواك كند سنت پيغمبران را ادامه داده و خدا بهر نماز او ثواب صد ركعت نويسد،و از فقر برهد و بويش خوش شود و حفظش فزايد و فهمش نيرومند شود،و خوراكش گوارا گردد،و دردهاى دندانهاش بروند،و بيمارى از او دور شود،و فرشتهها باو دست دهند از نورى كه در او بينند،و دندانهاش پاك شوند و فرشتهها هنگام بيرون رفتن او از خانه او را بدرقه كنند و حمله عرش برايش آمرزش خواهند و هم كروبيان،و خدا بشمار هر مرد و زن مؤمن ثواب هزار سال برايش نويسد،و هزار درجه از او بالا برد،و همه درهاى بهشت را برويش باز كند تا از هر كدام خواهد بدرون رود،و نامه عملش را بدست راستش دهد،و حسابش را آسان كند و درهاى رحمت بر او گشايد،و از دنيا نرود تا جاى خود را در بهشت بيند،از پيغمبران پيروى كرده و بهمراه آنان به بهشت رود. و هر كه هر روز مسواك كند از دنيا نرود تا ابراهيم(عليه السّلام)را خواب بيند،و روز قيامت در شمار پيمبران باشد،و خدا هر حاجت دنيا و آخرتش را برآورد،و روز قيامت در سايه عرش باشد كه جز آن سايهاى نيست،و در بهشت يار ابراهيم(عليه السّلام)باشد و يار همه پيغمبران،
#مسواک
متن اصلی #حدیث
https://eitaa.com/talab_elm/941
⭕️بیان شرایط امروزهی علم و عالم و کمدین و کمدی 👇
🔹ای خواجه مکن تا بتوانی طلب علم
کاندر طلب راتب هر روز بمانی
🔹رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
تا داد خود از کهتر و مهتر بستانی
🔹خواهی که شوی محرم اسرار بزرگان
رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
🔹نه درس به کار آید و نه علم ریاضی
نه قاعده مشق و نه مستقبل و ماضی
🔹نه هندسه و رسم و مساحات اراضی
خواهی که شوی مجتهد و حاجی و قاضی
🔹رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
صد سال اگر درس بخوانی همه هیچ است
🔹در مدرسه یک عمر بمانی همه هیچ است
خود را به حقیقت برسانی همه هیچ است
🔹جز مسخرگی هر چه بدانی همه هیچ است
رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
🔹خواهی که شوی زینت بزم همه اشخاص
رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
🔹خواهی تو اگر راحت و آسوده بمانی
رخش طرب اندر همه ایران بدوانی
🔹خود را به مقامات مشعشع برسانی
هم داد خود از کهتر و مهتر بستانی
😊رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز…
#حسن_ریوندی
هدایت شده از رسانه فتن (اخبار خاص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نترس عزیزم... همه چیز تمام شد
@fetan2
قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع شَیْ ءٌ یَقُولُهُ النَّاسُ #عَوْرَةُ_الْمُؤْمِنِ_عَلَی_الْمُؤْمِنِ_حَرَامٌ فَقَالَ لَیْسَ حَیْثُ یَذْهَبُونَ إِنَّمَا عُنِیَ عَوْرَةُ الْمُؤْمِنِ أَنْ یَزِلَّ زَلَّةً أَوْ یَتَکَلَّمَ بِشَیْ ءٍ یُعَابُ عَلَیْهِ فَیَحْفَظَ عَلَیْهِ لِیُعَیِّرَهُ بِهِ یَوْماً مَا.
سَأَلْتُهُ عَنْ #عَوْرَةُ_الْمُؤْمِنِ_عَلَی_الْمُؤْمِنِ_حَرَامٌ فَقَالَ نَعَمْ قُلْتُ أَعْنِی سُفْلَیْهِ فَقَالَ لَیْسَ حَیْثُ تَذْهَبُ إِنَّمَا هُوَ إِذَاعَةُ سِرِّهِ.
🛑این دو روایت و ماشابهه را با روایت بعدی چگونه جمع میکنید؟!
دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبِی وَ جَدِّی وَ عَمِّی حَمَّاماً بِالْمَدِینَةِ- فَإِذَا رَجُلٌ فِی بَیْتِ الْمَسْلَخِ فَقَالَ لَنَا مِمَّنِ الْقَوْمُ إِلَی أَنْ قَالَ مَا یَمْنَعُکُمْ مِنَ الْأُزُرِ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ #عَوْرَةُ_الْمُؤْمِنِ_عَلَی_الْمُؤْمِنِ_حَرَامٌ قَالَ فَبَعَثَ أَبِی إِلَی کِرْبَاسَةٍ فَشَقَّهَا بِأَرْبَعَةٍ ثُمَّ أَخَذَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا وَاحِداً ثُمَّ دَخَلْنَا فِیهَا إِلَی أَنْ قَالَ سَأَلْنَا عَنِ الرَّجُلِ فَإِذَا هُوَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع.
----------
🔰وسائل الشیعه
#حدیث
#وجه_جمع
#تعارض
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع #نِعْمَ_الْبَیْتُ_الْحَمَّامُ تُذْکَرُ فِیهِ النَّارُ وَ یَذْهَبُ بِالدَّرَنِ.
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ #بِئْسَ_الْبَیْتُ_الْحَمَّامُ یَهْتِکُ السِّتْرَ وَ یَذْهَبُ بِالْحَیَاءِ.
🛑 حال روایت بعدی رو هم ملاحظه کنید
دَخَلَ عَلِیٌّ وَ عُمَرُ الْحَمَّامَ #فَقَالَ_عُمَرُ بِئْسَ الْبَیْتُ الْحَمَّامُ یَکْثُرُ فِیهِ الْعَنَاءُ وَ یَقِلُّ فِیهِ الْحَیَاءُ #فَقَالَ_عَلِیٌّ ع نِعْمَ الْبَیْتُ الْحَمَّامُ یُذْهِبُ الْأَذَی وَ یُذَکِّرُ بِالنَّارِ.
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع نِعْمَ الْبَیْتُ الْحَمَّامُ یُذَکِّرُ النَّارَ وَ یَذْهَبُ بِالدَّرَنِ.
وَ قَالَ عُمَرُ بِئْسَ الْبَیْتُ الْحَمَّامُ یُبْدِی الْعَوْرَةَ وَ یَهْتِکُ السِّتْرَ
⭕️قَالَ #فَنَسَبَ_النَّاسُ قَوْلَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع إِلَی عُمَرَ- وَ قَوْلَ عُمَرَ إِلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع.
🔰 وسائل الشیعه
#حدیث
#وجه_جمع
#تعارض
⭕️عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ #عَبْدِ_اَللَّهِ_بْنِ_أَبِي_يَعْفُورٍ قَالَ: لاَحَانِي #زُرَارَةُ_بْنُ_أَعْيَنَ فِي نَتْفِ اَلْإِبْطِ وَ حَلْقِهِ فَقُلْتُ نَتْفُهُ أَفْضَلُ مِنْ حَلْقِهِ وَ طَلْيُهُ أَفْضَلُ مِنْهُمَا جَمِيعاً فَأَتَيْنَا بَابَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَطَلَبْنَا اَلْإِذْنَ عَلَيْهِ فَقِيلَ لَنَا هُوَ فِي اَلْحَمَّامِ فَذَهَبْنَا إِلَى اَلْحَمَّامِ فَخَرَجَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ عَلَيْنَا وَ قَدْ أَطْلَى إِبْطَهُ
🔸فَقُلْتُ لِزُرَارَةَ يَكْفِيكَ؟
🔹قَالَ لاَ لَعَلَّهُ إِنَّمَا فَعَلَهُ لِعِلَّةٍ بِهِ فَقَالَ فِيمَا أَتَيْتُمَا فَقُلْتُ لاَحَانِي زُرَارَةُ بْنُ أَعْيَنَ فِي نَتْفِ اَلْإِبْطِ وَ حَلْقِهِ فَقُلْتُ نَتْفُهُ أَفْضَلُ مِنْ حَلْقِهِ وَ طَلْيُهُ أَفْضَلُ مِنْهُمَا
📌فَقَالَ أَمَا #إِنَّكَ_أَصَبْتَ اَلسُّنَّةَ وَ #أَخْطَأَهَا_زُرَارَةُ أَمَا إِنَّ نَتْفَهُ أَفْضَلُ مِنْ حَلْقِهِ وَ طَلْيَهُ أَفْضَلُ مِنْهُمَا ثُمَّ قَالَ لَنَا اِطَّلِيَا فَقُلْنَا فَعَلْنَا مُنْذُ ثَلاَثٍ فَقَالَ أَعِيدَا فَإِنَّ اَلاِطِّلاَءَ طَهُورٌ فَفَعَلْنَا فَقَالَ لِي تَعْلَمُ يَا اِبْنَ أَبِي يَعْفُورٍ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ عَلِّمْنِي فَقَالَ ... الخبر
⭕️عبد اللّٰه بن بكير،از عبد اللّٰه بن ابى يعفور نقل كرده كه گفت:زرارة بن اعين در باره كندن و تراشيدن موى زير بغل با من به مخاصمه و منازعه برخاست،من گفتم:كندن آن افضل است از تراشيدن و داروى نظافت گذاردن از هر دو افضل است و او اين گفته را از من قبول نمىكرد،هر دو به اتّفاق به درب منزل امام صادق عليه السّلام رفتيم،اجازه دخول گرفتيم،به ما گفتند:حضرت به حمام تشريف بردهاند. پس به طرف حمّام رفتيم،امام عليه السّلام از حمّام بيرون آمدند در حالى كه زير بغلشان را دارو گذارده بودند.
🔹من به زراره گفتم:آيا #فعل_امام عليه السّلام كفايت مىكند؟
🔸زراره گفت:نه چون ممكن است حضرت به خاطر جهتى اين كار را كردهاند. حضرت به ما فرمودند:براى چه شما اين جا آمديد؟ من عرض كردم:زرارة بن اعين در باره كندن و تراشيدن موى زير بغل با من به مباحثه و منازعه برخاسته،من مىگويم:كندن از حلق افضل است و طلا نمودن از هر دو افضل مىباشد.
📌حضرت فرمودند:امّا تو در اين سنّت و حكم الهى به صواب رفته و زراره خطاء كرده،بدانيد كندن آن از تراشيدنش افضل و طلا نمودنش از هر دو افضل مىباشد، سپس به ما فرمودند:شما هم آن را طلا كنيد يعنى دارو بگذاريد. عرض كردم:سه روز پيش اين كار را انجام دادهايم. حضرت فرمودند:اعاده كنيد زيرا نوره كشيدن پاككننده است،پس ما اين كار را كرديم،حضرت به من فرمودند:ياد بگير. عرضه داشتم:فدايت شوم مرا تعليم فرماييد. حضرت فرمودند ... الخبر
🔰علل الشرایع #حدیث
#وجه_جمع
#تعارض
🔹عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: کُنْتُ فِی الْحَمَّامِ فِی الْبَیْتِ الْأَوْسَطِ
فَدَخَلَ عَلَیَّ أَبُو الْحَسَنِ ع وَ عَلَیْهِ النُّورَةُ وَ عَلَیْهِ إِزَارٌ فَوْقَ النُّورَةِ #فَقَالَ_السَّلَامُ_عَلَیْکُمْ
فَرَدَدْتُ عَلَیْهِ السَّلَامَ وَ بَادَرْتُ فَدَخَلْتُ إِلَی الْبَیْتِ الَّذِی فِیهِ الْحَوْضُ فَاغْتَسَلْتُ وَ خَرَجْتُ.
#تعارض
👇👇👇
🔸ثَلَاثَةٌ #لَا_یُسَلَّمُونَ الْمَاشِی مَعَ الْجَنَازَةِ وَ الْمَاشِی إِلَی الْجُمُعَةِ وَ #فِی_بَیْتِ_حَمَّامٍ
🔹#لَا_تُسَلِّمُوا عَلَى الْيَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ لَا عَلَى عَبَدَةِ الْأَوْثَانِ وَ لَا عَلَى مَوَائِدِ شَارِبِ الْخَمْرِ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ الشِّطْرَنْجِ وَ النَّرْدِ وَ لَا عَلَى الْمُخَنَّثِ-
وَ لَا عَلَى الشَّاعِرِ الَّذِي يَقْذِفُ الْمُحْصَنَاتِ إِلَى أَنْ قَالَ وَ لَا #عَلَى_الَّذِي_فِي_الْحَمَّامِ وَ لَا عَلَى الْفَاسِقِ الْمُعْلِنِ بِفِسْقِهِ
#وجه_جمع
👇👇👇
⭕️قَالَ الصَّدُوقُ فِی هَذَا إِطْلَاقٌ فِی التَّسْلِیمِ فِی الْحَمَّامِ لِمَنْ عَلَیْهِ مِئْزَرٌ وَ النَّهْیُ الْوَارِدُ عَنِ التَّسْلِیمِ فِیهِ لِمَنْ هُوَ لَا مِئْزَرَ عَلَیْهِ
----------
🔰 وسائل الشیعه و مستدرک الوسائل
#حدیث
⭕️ نمونه ای از فردی که «سمع شیئا لم یحمله علی وجهه و وهم فیه»؛
🔹عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع یَنْهَی عَنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ فِی الْحَمَّامِ؟!
🛑فَقَالَ لَا إِنَّمَا نَهَی أَنْ یَقْرَأَ الرَّجُلُ وَ هُوَ عُرْیَانٌ فَأَمَّا إِذَا کَانَ عَلَیْهِ إِزَارٌ فَلَا بَأْسَ.
🔰الکافی #حدیث
#وجه_جمع
#تعارض
⭕️نمونه ای از ملاحظه #ظرفیت_مخاطب و اینکه هر سخن جای خودش را دارد؛
🔹مرحوم #مجلسی_اول دو شرح بر کتاب من لایحضر دارند که یکی عربی هست به نام #روضة_المتقین و دیگری که به پیشنهاد پادشاه صفوی نوشته شده است با زبان فارسی میباشد به نام #لوامع_صاحب_قرانی
✅حالا ملاحظه فرمایید که در شرح یک روایت چگونه فضای فارسی و عربی که دو نوع مخاطب دارند را مدنظر قرار داده اند.
روایت الفقیه؛
🔰#مَنْ_أَطَاعَ_امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلَی مَنْخِرَیْهِ فِی النَّارِ قِیلَ وَ #مَا_تِلْکَ_الطَّاعَةُ قَالَ تَدْعُوهُ إِلَی النِّیَاحَاتِ وَ الْعُرْسَاتِ وَ الْحَمَّامَاتِ وَ لُبْسِ الثِّیَابِ الرِّقَاقِ فَیُجِیبُهَا.
----------
توضیح لوامع؛
🔰در وصيت كبيره از آن حضرت صلوات اللّٰه عليه و آله منقولست كه وصيت به امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه فرمودهاند و در حديث قوى از سكونى از حضرت امير المؤمنين نيز منقولست كه حضرت فرمود كه هر كه اطاعت كند زن خود را حق سبحانه و تعالى او را سرنگون بتقدم بينى در جهنم اندازد چون خوارى در آن بيشتر است كه او را برو كشند كه بينى او بر خاك كشيده شود، از حضرت رسول صلى اللّٰه عليه و آله پرسيدند كه چه فرمان برداريست كه سبب اين نوع عذاب مىشود پس حضرت فرمودند كه آنست كه زن طلب كند از شوهر خود رخصت رفتن به عزاها و عروسيها و حمامها و جامهاى باريك و شوهر او را رخصت دهد و از براى او جامه تنگ بياورد. و ظاهرا مراد اين باشد كه هر حمامى كه خواهد برود و در هر عزا و عروسى به تماشا رود و چادر بدن نما خواهد كه بدنش در زير چادر نمايان باشد چنانكه بسيارى از زنان بىعصمت چنين مىكنند هر چند خاطر جمع باشد كه زنا نكنند مع هذا زنانى كه اين مقدار عصمت ندارند عاقبت به زنا نيز گرفتار مىشوند پس اگر بقدر ضرورت به حمامى كه به ايشان نزديكتر باشد بروند يا به عزا و عروسى خويشان نزديك روند يا جامهاى تنگ و نفيس را در خانه از جهت شوهر پوشند #ظاهرا_ضرر_نداشته_باشد و اللّٰه تعالى يعلم.
توضیح روضة المتقین؛
🔰يمكن أن يكون المراد من الخبر النهي عن إطاعة الزوجة #في_كل_ما_تقول فإنها باعتبار #ضعف_عقلها مائلة إلى الحرام و القبائح و الإسراف، و يكون قوله عليه السلام بعد أن أطلقه أولا بالمذكورات #من_باب_المثال يعني من كان مطيعا لزوجته في كل ما تقول فإنها تريد أن تذهب إلى كل حمام للتفرج و إلى كل نياحة كذلك كما هو مشهور مشاهد في أكثر النسوان و تدعوه إلى الثياب الرقاق فإنها تبلى سريعا و هو إسراف أو الملحفة التي تحكي ما تحتها و يفتتن الرجال بها، و أن يكون تفسيرا للإطاعة في المذكورات و أمثالها من القبائح (أو) مع الريبة (أو) يكون مطلقا و يكون محمولا على المبالغة (أو) لأنه ينجر إلى الحرام غالبا كما هو المشاهد بأنه إذا أطاعها في بعض الأشياء فبالأخرة يطيعها في المعاصي و القبائح، و لهذا ورد الأخبار (بأن شاوروهن و خالفوهن لئلا يطمعن في الإطاعة) و #الأحوط_أن_لا_يطيع_الزوجة_مطلقا إلا في الطاعات، #بل_و_لا_في_الطاعات أيضا لأن لها فيها مكرا خفيا #كالشيطان، و لهذا
قال الله تعالى حكاية مقررة إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظِيمٌ و قال تعالى إِنَّ كَيْدَ اَلشَّيْطٰانِ كٰانَ ضَعِيفاً لا بمعنى أن يترك الطاعة بقولها مثلا #إذا_قالت_صل_في_المسجد #ينبغي في هذا الوقت أن يصلي #في_البيت، و بالعكس (أو) إن ذهب إلى المسجد لا يذهب بمجرد قولها بل بقول رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم كما في إطاعة النفس و الشيطان - أعاذنا الله و جميع المؤمنين #من_شر_الثلاثة. ☺️😊
#حدیث
⭕️توضیحی پیرامون گزارش 212 #رجال_کشی:
🔰*عَنْ زُرَارَةَ:
وَ اللَّهِ لَوْ حَدَّثْتُ بِكُلَّمَا سَمِعْتُهُ مِنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) لَانْتَفَخَتْ #ذُكُورُ_الرِّجَالِ عَلَى الْخَشَبِ.
📝واژه « الذکر » که جمع آن « ذکور » است ، اگر چه در مورد آلت تناسی به کار می رود ، اما در معانی دیگر نیز استعمال می شود .
👌مثلا « الذکر من الحدید » ، یعنی « بهترین جنس آهن » ، همینطور این واژه در مورد مردان دلیر و نیروند و سرسخت و تسلیم نشدنی نیز به کار می رود و می گویند « رجل ذکر » یعنی « مردی نیروند و تسلیم نشدنی »
📚ترجمه المعجم الوسیط ، ج ۱ ص ۶۷۲ ماده « ذکر »
👌در روایت آمده است ؛ « ذکور الرجال » و این اضافه « اضافه بیانیه » به تقدیر « من » است ؛
📚بدائه النحو ، ص ۲۰۹
🔸بنابراین تعبیر « ذکور الرجال » یعنی ؛ « نیرومندان و دلیران از مردان »
👌زراره می گوید ، اگر هر آنچه که از امام صادق علیه السلام شنیدم ، بازگو کنم و بین شیعیان منتشر کنم ، دشمنان چون قدرت درک و فهم آن را ندارند ، شیعیان را به کفر و شرک و غلو متهم می کنند و بر شیعیان سخت می گیرند تا جایی که حتی مردان دلیر و نیرومند شیعه را نیز به پای چوبه دار کشیده و اعدام می کنند و بدن هایشان بر روی چوبه دار می ماند تا باد کند ؛
🔹« لانتفخت ذکور الرجال علی الخشب » «مردان دلیر و نیرومند بر روی چوبه دار ، باد می کردند »
🔺شبیه تعبیر فوق در روایت دیگری نیز آمده است ، مثلا امام صادق ع فرمود ؛
« یا یونُسُ، لَیلَهَ النِّصفِ مِن شَعبانَ یَغفِرُ اللّهَ لِکُلِّ مَن زارَ الحُسَینَ علیه السلام مِنَ المُؤمِنینَ ما تَقَدَّمَ مِن ذُنوبِهِم وما تَأَخَّرَ، وقیلَ لَهُم: استَقبِلُوا العَمَلَ. قُلتُ: هذا کُلُّهُ لِمَن زارَ الحُسَینَ علیه السلام فِی النِّصفِ مِن شَعبانَ؟ فَقالَ: یا یونُسُ، لَو أخبَرتُ النّاسَ بِما فیها لِمَن زارَ الحُسَینَ علیه السلام، لَقامَت ذُکورُ الرِّجالِ عَلَى الخَشَب »
🟢« اى یونس! شب نیمه شعبان، خداوند، گناهان پیشین و پسینِ زائران باایمان حسین علیه السلام را مى آمرزد و به آنها گفته مى شود: «عمل را از سر بگیرید». گفتم: این همه، براى زائر حسین علیه السلام در شب نیمه شعبان است؟! فرمود: «اى یونس! اگر مردم را از همه پاداش زیارت حسین علیه السلام در آن شبْ آگاه کنم، مردان دلیر و نیرومند ، ، بر چوبه دار خواهند رفت» « لقامت ذکور الرجال علی الخشب »
📚وسائل الشیعه ج ۱۴ ص ۴۷۰
✅یعنی اگر مردمان از تمام ثواب زیارت امام حسین ع در شب نیمه شعبان آگاه شوند ، افراد کم ایمان ، قادر به درک و پذیرش آن نیستند و بر شیعیان سخت می گیرند و آنان را به شرک و کفر نسبت می دهند ، تا جایی که حتی دلیران و نیرومندان شیعه را نیز به پای چوبه دار کشیده و اعدام می کنند ؛
📚بحار الانوار ج ۹۸ ص ۹۵
#حدیث
#یادداشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرمول استراحت کودکان
✍ استراحت کار ذهنی، کار جسمی و استراحت کار جسمی خواب است. اگر کار ذهنی انجام دهید و به خواب پناه ببری دچار تشویش افکار و استرس مزمن میشوید. بعضی وقت ها بچهها را باید به کار گرفت. همه لباسها را در لباسشویی نگذارید! بچه باید یاد بگیرد که لباس زیر خودش را چنگ بزند. استراحت درس خواندن، تبلت و موبایل و موسیقی و چت در واتساپ و اینستاگرام گردی و خواندن رمان و دیدن فیلم نیست!
🟣استراحت کار ذهنی جمع کردن کمد، پیادهروی، پهن کردن سفره، ظرف شستن و جارو کردن و هر کاری است که جسم درگیر باشد. این را جدی بگیرید بچه ها باید تحرک داشته باشند.
#تربیت_فرزند
#دکتر_سعید_عزیزی
#خواب
#استراحت
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 اینو حتما ببینید
❗️ مرد غزهای از مسلمانان چیزی میخواهد و سپس از شدت خشم و اندوه بیهوش میشود
❌ او که دختربچۀ تازهیتیمشده را در آغوش دارد میگوید: چطور به او بگویم پدرومادرت شهید شدهاند؟! کسی میتواند پدرومادرش را برگرداند؟ ای مسلمانان! این شهر پر از کودک است.
❗️ ما چیزی نمیخواهیم جز اینکه بیشتر در تظاهرات شرکت کنید و بیشتر در فضای مجازی بنویسید که «کودککشی را پایان دهید». فقط همین!
@HozeTwit
هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 یکی از مشکلات دینداری در این زمان، آن است که افراد یک جامعه، دینی را پذیرفته و خود را عامل به آن معرفی میکنند ولی برای درک و فهم آن هیچگونه وقت و هزینهای صرف نمینمایند و در عوض تمام توجه خود را به علم و سواد غیر دینی معطوف داشته و ارزش و اعتبار علمی را تنها در گرو کسب دیپلم و مدارک بالای دانشگاهی میدانند و صاحبان علم و دانش را ممتاز معرفی میکنند؛ به این وسیله این فرصت را در اختیار دشمنان دین قرار میدهند که از ابهام و تاریکی مسائل حقیقی دین استفاده کرده و آنها را مورد تحریف قرار دهند.
۸۷٫۱۱٫۱۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
اِسْتَقْبَلَنِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ قَدْ عَلَّقْتُ سَمَكَةً فِي يَدِي فَقَالَ اِقْذِفْهَا إِنَّنِي لَأَكْرَهُ لِلرَّجُلِ اَلسَّرِيِّ أَنْ يَحْمِلَ اَلشَّيْءَ اَلدَّنِيَّ بِنَفْسِهِ ثُمَّ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ أَعْدَاؤُكُمْ كَثِيرَةٌ عَادَاكُمُ اَلْخَلْقُ يَا مَعْشَرَ اَلشِّيعَةِ إِنَّكُمْ قَدْ عَادَاكُمُ اَلْخَلْقُ فَتَزَيَّنُوا لَهُمْ بِمَا قَدَرْتُمْ عَلَيْهِ .
https://noorlib.ir/book/view/1348?volumeNumber=6&pageNumber=480&viewType=html
عبد اللّه جبله كنانى گويد: روزى يك قطعه ماهى در دستم بود كه با امام كاظم عليه السّلام ملاقات كردم، حضرتش فرمود:
آن را بينداز؛ بهراستى كه من براى مرد گرانقدر مكروه مىدانم كه چيز پستى را با خودش حمل كند.
سپس فرمود: شما گروهى هستيد كه دشمنان بسيارى داريد. مردم با شما دشمنى دارند.
⭕️اى گروه شيعيان! مردم با شما دشمنى دارند؛
✅پس با آنچه كه مىتوانيد خود را براى آنان بياراييد.
#الکافی
#حدیث
7ویژگی عمر که سسب شده عمر به منبعی منحصر به فرد تبدیل شود.mp3
545.8K
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
⏪ ویژگی هایی که سبب شده، #عمر_انسان به منبعی منحصر به فرد و #بی_بدیل، تبدیل شود؛
▪️ آیت الله ملک زاده
قسمت دوم در؛
https://eitaa.com/mabaheth/6419
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تسلط و تدریس خوب رسائل، كفايه و سطح اسفار، تازه اول درس خواندن است.
مبادا قانع شوید که یک کتابی نوشتم یک سال از آن استفاده نشد!
❗️ باید ده تا مثل محقق نایینی و علامه طباطبایی داشته باشیم!
٩٢/١١/١٠
_آیت الله #جوادی_آملی
💬 حوزه علمیه تمدن ساز
@HozeTwit
عَنْ أَبِی حَمْزَةَ، قَالَ:
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ:
🛑«إِذَا قَالَ الرَّجُلُ لاِءَخِیهِ الْمُوءْمِنِ: #أُفٍّ، #خَرَجَ_مِنْ_وَلاَیَتِهِ [۱]؛
وَ إِذَا قَالَ: أَنْتَ عَدُوِّی، کَفَرَ أَحَدُهُمَا [۲]،
وَ لاَ یَقْبَلُ اللّهُ مِنْ مُوءْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ مُضْمِرٌ عَلی أَخِیهِ الْمُوءْمِنِ سُوءاً».
----------
[۱] فی مرآة العقول: «خرج من ولایته» أی #محبّته_و_نصرته_الواجبتین_علیه. ویحتمل أن یکون کنایة عن الخروج عن الإیمان.
[۲] لأنّه إن کان صادقا کفر المخاطب، وإن کان کاذبا کفر القائل.
#الکافی
#حدیث
أَخْبَرَنَا أَبُو بَصِیرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «أَیُّمَا رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا اسْتَعَانَ بِهِ رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِهِ فِی حَاجَةٍ فَلَمْ یُبَالِغْ فِیهَا #بِکُلِّ_جُهْدٍ،
فَقَدْ خَانَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْمُوءْمِنِینَ
قَالَ أَبُو بَصِیرٍ: قُلْتُ لاِءَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: مَا تَعْنِی بِقَوْلِکَ: «وَ الْمُوءْمِنِینَ»؟
😱قَالَ: «مِنْ لَدُنْ أَمِیرِ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام إِلی آخِرِهِمْ».
#حدیث
#اخوت
مشکلات و اشکالات رجال الکشی.mp3
19.43M
⭕️ مشکلات و اشکالات رجال الکشی
استاد حیدری فطرت
جلسه پنجم
#صوت
⭕️ مشکلات و اشکالات کشی⭕️
1⃣اشکالات علمی
2⃣مشکلات بهره وری از کتاب
• اسناد کشی
• مرسلات
○ تعلیقات
○ رجال غریب یا اسناد مفرد
○ ضعف پاره ای از اسناد
○ تصحیف در عناوین راویان
• مشکل استخراج اطلاعات از کتاب
○ پراکندگی اطلاعات مربوط به یک راوی
○ ارائه ندادن جمع بندی نهایی درباره وضعیت رجالی راویان
○ تصحیف
○ منطبق نبودن عنوان با محتوا
○ به کار رفتن مثل ها و استعارات
○ فهم نشدن ارتباط گزارش با مساله
📌متن کامل تر در تصویر 👌
صوت در؛
https://eitaa.com/talab_elm/964
طلب العلم فریضة🌟
أَخْبَرَنَا أَبُو بَصِیرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «أَیُّمَا رَجُلٍ
عن الکافی:
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: «مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ، فَاحْتَاجَ مُوءْمِنٌ إِلی سُکْنَاهَا، فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا، قَالَ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: یَا مَلاَئِکَتِی،
بَخِلَ عَبْدِی عَلی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا، وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی، لاَ یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً».
----------
#حدیث
#اجاره_خانه
هدایت شده از اجتهاد
💢بررسی مالکیت دادههای کلان از منظر فقهی
✔️امروزه با جمع آوری خیل عظیمی از دادهها و ایجاد کلان داده، مباحث مهمی پیرامون اینکه مالکیت این داراییهای ناملموس برای چه کسی است و چه قوانین فقهی و حقوقی بر آن منطبق میشود شکل گرفته است. فقه اسلامی قوانین مشخصی برای داراییها و تملیک آن دارد که میتوان از این قوانین در بررسی ماهیت داراییهای ناملموس الهام گرفت. در ایران، مالکیت کلان داده ممکن است به دو صورت دولتی و خصوصی باشد. در حالت دولتی، این نوع دادهها به عنوان داراییهای ملی محسوب میشوند و معمولا در زمینههایی مانند اقتصاد، امنیت ملی و … مورد استفاده قرار میگیرند. در حالت خصوصی، دادهها ممکن است اطلاعات مشتریان، تراکنشهای تجاری و سایر دادههای مرتبط با فعالیتهای تجاری باشند که به کمک آن فرآیندهای تجاری و اتخاذ تصمیمهای استراتژیک برای مشتریان از سوی شرکتهای خصوصی تسهیل میشود در هر صورت استفاده از این دادهها بایستی در چهارچوبهای مشخص شرعی و قانونی باشد.
📝 بخوانید: بررسی ماهیت کلان داده (BIG DATA) و اسباب مالکیت آن از منظر فقهی: http://ijtihadnet.ir/?p=73910
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 نقد جدی رهبری به ترویج سطحی دین
❌ ترویج سطحی دین اصلا تبلیغ نیست!
🔹 باید توجه داشت ایمانی که مردم پیدا میکنند، سست، عوامانه، سطحی و قشری نباشد؛ بشدت از این پرهیز شود.
❗️ اکتفا نشود به تغلیظ احساسات مردم و تشریفات افراطی. تأکید بر این چیزها بهطور افراطی، اصلاً مفید نیست و بههیچوجه تبلیغ دین محسوب نمیشود. این را پایهی کار قرار دهید!
🗓 ۸۳/۰۹/۱۱
@HozeTwit
❎از خدا بترسیم یا به او امید داشته باشیم...؟
⭕️[روضة الواعظین] وَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: یَا بُنَیَّ خَفِ اللَّهَ خَوْفاً أَنَّكَ لَوْ أَتَیْتَهُ بِحَسَنَاتِ أَهْلِ الْأَرْضِ لَمْ یَقْبَلْهَا مِنْكَ وَ ارْجُ اللَّهَ رَجَاءً أَنَّكَ لَوْ أَتَیْتَهُ بِسَیِّئَاتِ أَهْلِ الْأَرْضِ غَفَرَهَا لَكَ.
🔹حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: ای فرزند! از خدا بترس، بگونه ای که اگر با اعمال حسنه تمام مردم زمین به محضرش برسی، باز هم احتمال عدم پذیرش آنها را بدهی.
و طوری به خدا امیدوار باش که اگر فرضا با گناهان جمیع مردم روی زمین وارد شوی، باز هم امید به مغفرت و بخشش او داشته باشی.
📚 بحارالأنوار ٫ جلد 67 ٫ صفحه 394
#حدیث