#وبینار_تربیت_جنسی
🔰 هفتمین نشست از سلسله نشست های علمی #امر_جنسی برگزار می شود؛
❇️انگاره های والدین درباره تربیت جنسی فرزندان
🔸 با حضور:
👤دکتر سید محسن اصغری نکاح، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
👤دکتر سید علی آذین، دانشیار پژوهشگاه ابن سینا
👤حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی، استادیار پژوهشگاه قرآن و حدیث
🔸 دبیر علمی:
👤حجت الاسلام دکتر حسن بوسلیکی، مدیر گروه تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⏰ پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۰ تا ۱۲
🌐 لینک شرکت در جلسه:
http://dte.bz/ethicsconf
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥 نگاه به حجاب
⭕️ برخی میگویند: #حجاب برای این است که ما دیده نشویم!
✅ برخی آزارگران و سارقان دختران، دلیل انتخاب طعمه های خود را بدحجابی و بدپوششی عنوان کردند، نه عوامل دیگر...
🌺 خداوند می فرماید (آیه 216 سوره بقره): چه بسا چیزهایی که از آن #کراهت دارید و برای شما سخت است، خیر و #صلاح شما در آن است.
🎙 دکتر شاهین فرهنگ
@umefafgaraei
#تربیت_جنسی
سلسله کارگاه های مهارت افزایی مادران
🔰 کارگاه اول تربیت جنسی
👈محور های دوره: هویت جنسی و جنسیتی، سلامت جنسی، تربیت جنسی در دوره کودکی، بلوغ و نوجوانی و ...
🌱 دوره کودکی
👤با تدریس سید محمد کمیل حسینی
🔹مدیر عامل مؤسسه آرمانا و مجمع فعالین خانواده، مدرس دانشگاه و مشاور
📅 زمان:۲۹ دی تا ۲ بهمن
🌱 دوره بلوغ
👤با تدریس زهرا مهاجر
🔹مدرس دانشگاه، مشاور کودک و نوجوان و عضو تیم مشاوران تربیت جنسی خانواده محور مبتنی بر رشد
📆 زمان:۶ تا ۹ بهمن
🌱 دوره نوجوانی
👤با تدریس فاطمه کمالی حسینزاده
🔹مشاور کودک و نوجوان کلینیک آستان قدس رضوی (آستان مهر) و پلی کلینیک دانشگاه فردوسی مشهد
📆 زمان: ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه
⏰ ساعت:18 الی 20:30
⏳مهلت ثبتنام: ۲۷ دیماه
🌐 دوره به صورت مجازی برگزار میشود.
✍️ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📞 09036116356
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#دیاثت_فرهنگی
✴️بی توجهی نسبت به بی حجابی، بی حیایی و عشوه گری ناموس، مصداق #دیاثت نیست؛ ولی مطمئناً میتواند مصداق #بی_غیرتی قلمداد شود.
⚠️متأسفانه زندگی به سبک بی غیرتان، برای برخی از افراد #قباحت ندارد و حتی بعضاً آن را #نماد_روشنفکری هم میدانند. به همین دلیل، همین که کسی ایشان را بی غیرت خطاب کند، بابت انتساب به آن واژه #خشمگین خواهد شد!
♨️و برخی از مردان به جای این که بابت عشوه گری همسرانشان در جامعه، رگ غیرتشان بیرون بزند، از خود کلمه بی غیرتی اعلام #انزجار می کنند!
❇️اگر بخواهیم این تناقض در قباحتِ بی غیرتی و تطهیر ماهیت آن را از سوی برخی افراد ریشه یابی کنیم، مطمئناً باید به نقش #تهاجم_فرهنگی و عدم مقابله مناسب در برابر آن اذعان نمود.
♨️شبکه های بیگانه، بی غیرتی و بی عفتی را چنان با رنگ و لعاب به تصویر می کشند که آن رفتار به تدریج در ذهن مخاطب #تطهیر می شود و در گام بعدی به آن متخلق می شود و این در حالی است که این شبکه ها هنوز نتوانسته اند تقدس واژگانی چون #حیا، #عفت، #غیرت و... را از بین ببرند.
🌿امروز که این واژگان، هنوز در اذهان عمومی دارای تقدس و #ارزش هستند، میتوان با کار صحیح فرهنگی و به خصوص هنری و #روشنگری در خصوص قباحت بی حیایی، بی عفتی و بی غیرتی، تلاش کرد تا در #سالم_سازی جامعه و خانواده نقش ایفا کرد.
✅و خائنترین #مسئولان کسانی هستند که به جای تلاش در جهت روشنگری، میکوشند تا امکان غلبه #فرهنگ_بیگانه بر فرهنگ ایرانی اسلامی ما را بیشتر فراهم کنند که این رفتار مصداق کامل «#دیاثت_فرهنگی» است.
✍️سیاوش آقاجانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ازدواج_پایدار
#بحران_طلاق
⚠️رشد ۱۶.۴ درصدی «#طلاق» در بهار ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته
🔶آمارهای موجود کشوری بیانگر این واقعیتاند، که گرچه طی چهار سال اخیر بخش اعظم طلاقها به زندگیهای مشترکی با طول مدت ازدواج یک تا پنج سال باز میگردند، اما در عین حال، همواره بین ۱۱ تا ۱۳.۵ درصد از طلاقهای ثبت شده نیز معطوف به زندگیهای مشترکِ ۲۰ ساله و بیشتر میشود.
🔶در سال گذشته، آمار طلاق با طول مدت ازدواج بیش از ۲۹ سال، رو به افزایش رفته و این در حالی است که انتظار میرود زوجین پس از قریب به ۳۰ سال #زندگی_مشترک به یک پختگی در روابط خود رسیده باشند.
🔶بررسی آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نشان میدهد: آمار «طلاق» که از سال ۹۶ تا ۹۸ با روند نزولی همراه بود، در سال ۹۹ با ثبت ۱۸۴ هزار و ۶۵۴ رویداد #افزایش یافت و در واقع بیشترین آمار طلاق طی چهار سال اخیر، در سال گذشته به ثبت رسیده است.
📚منبع خبر: 👇
https://www.isna.ir/news/1400101913821/
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «واکاو
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
🔰33مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «واکاوی عوامل مؤثر بر هویتیابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی»
👤با ارائه دکتر معصومه محمدحسین زاده؛ دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد
📆در تاریخ چهارشنبه 22 دی ماه، بهصورت وبینار و حضوری برگزار شد.
👤 #دکتر_محمدحسین_زاده در این نشست، به تشریح بخشی از پژوهش خود در دانشگاه علوم پزشکی پرداختند. در ابتدای جلسه، #روایتی که توسط ایشان آماده شده بود، توسط آقای دکتر طباطبایی خوانده شد. این داستان، #چکیده_پژوهش دکتر محمدحسین زاده در طول 5 سال پژوهش ایشان بوده است.
📃 در این #داستان، دلایل سهل انگاری و #افول_تدریجی عفاف و حجاب دانشجویان پزشکی عمومی در طول #هفت_سال دانشجویی مطرح میشود که برگرفته از تجربیان دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش می باشد.
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
❇️یکی از اهداف مهم برنامه درسی رسمی دانشگاه در دوره پزشکی عمومی، نهادینه سازی ارزشهای اسلامی و ایرانی ازجمله #عفاف_و_حجاب است؛ اما #تجارب زیسته دانشجویان، حاکی از شکلگیری و نقش #برنامه_درسی_پنهان، در فرآیند هویت یابی #عفافگرایی دانشجویان است.
✅عوامل مربوط به برنامه درسی پنهان دانشگاه عبارتند از: محیط شناختی، اجتماعی، فیزیکی و محیط دیوانسالاری
❇️فرآیند هویت یابی #عفافگرایی در پژوهش حاضر، تجربه ای است که تقریباً از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل در دانشکده پزشکی را شامل می شود و دانشجویان، لااقل از لحاظ ذهنی و فکری در تمام #محیط_آموزشی با آن درگیر هستند.
✅این هویت یابی، به صورت مستقیم، #رفتار دانشجویان را در زمینۀ عفاف و حجاب را #هدایت میکند.
✴️عوامل مؤثر بر شکلگیری آنومی #هویت_یابی عفافگرایی عبارتند از:
🔶مستقیم و گسترده: شرایط علّی
🔷غیرمستقیم و تسهیلگر: شرایط زمینه ای و مداخله گر
📌دانشجویان پزشکی در مواجهه با «آنومی هویت یابی»، کنش و واکنشهایی را از خود نشان میدهند که تحت شرایط #زمینه_ای و #مداخله_ای قرار دارد.
⭕️این کنش و واکنشها به صورت بهم ریختگی طرحواره های ذهنی موجود آنها در رابطه با #عفاف_و_حجاب و نیز تلاش برای سازگاری با جو پزشکی تجلی می یافت و پیامد این فرآیند «#سهل_انگاری در عفاف و حجاب» بود.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ACwi4TCEnixzW6Y
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#اسوه_متانت_و_حیا
#حضرت_ام_البنین
❇️خانم ام البنین (س) آن قدر #پاکدامن، #پاک_نفس و صادق و وفادار بودند که وقتی به عنوان #عروس وارد خانه #امام_علی (ع) شدند، به امام گفتند: من از دروازه خانه شما پیش نمی روم، تا زمانی که حضرت زینب (س) #اجازه ورود به من بدهند.
🍁🍂🍁🍂🍁
🌷13 جمادی الثانی #روز_تکریم_مادران_و_همسران_شهدا گرامی باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥فریب در فضای مجازی
⚠️عاقبت چت های غیرضروری با #نامحرم
🔥 #تجاوز به دختران با مواد بیهوش کننده و لحظه رویارویی مجرمان با قربانیان
📌 شاید گمان کنید قربانیان این حادثه، افراد جاهل و ساده لوحی بودند؛ در حالی که برخی از آنها، تحصیلات و جایگاه اجتماعی بالایی داشتند؛ اما باز #فریب خوردند.
♨️💥♨️💥♨️
💥برخی فریب ها در #فضای_مجازی #جبران_ناپذیر است.
♨️ 9 ماه است که هر روز دارم می میرم و به خاطر آبرویم سکوت کردم؛ چون فکر میکردم اینها از من فیلم گرفتند. ازتون میخوام هر روز بکشیدشون...
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
🔔#نشست_مجازی
💬 با عنوان: «خوانش و نقد برخی از کتابهای داستان در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی»
👥👥جلسه هماندیشی: با مشارکت اعضای محترم کارگروه
📆زمان: چهارشنبه 29 دی ماه ساعت 15:00
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#پارادوکس_تصویری_شدن_زنان_محجبه
⛔️ولَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ
📸عکس #سلفی، آوردن "خود" از #حاشیه به #کانون_توجه است.
⭕️در این میان، حضور تصویری زنان و #دختران_محجبه در اینستاگرام، مسألۀ متناقض نمای دیگری است. آنها هم خود را میپوشانند و هم به رخ میکشند. نمایش شیوۀ پوشش، نوعی #ابزار_هویت است.
📛از طرفی باید #پوشش، #حیا و #عفاف، به عنوان یک #هویت به چشم آید و چشم پُر کن باشد و از طرفی باید مصداق عفاف و حجاب باشد و این همان #پارادوکس تصویری شدن زنان #محجبه است.
⚠️وسوسۀ "خودنمایی" اینستاگرام، ابتدا زنان محجبه را در "لانگ شات" قرار می دهد و سپس، آرام آرام به چشم بیننده نزدیک می کند.
♨️خاصیت #جلوه_فروشی اینستاگرام، به تدریج بر دختران غلبه می کند و #کشف_حجابی_تدریجی رخ می دهد. چراکه اساساً اینستاگرام دنیای جلوه فروشی و اشتراک گذاری همۀ ابعاد یک زندگی هر جایی و دم دستی است؛ قرار دادن همۀ پستو در #ویترین!
📌حتی اگر شهروند این شهر رؤیایی، بخواهد از معنوی ترین حالات خود تصویرسازی کند، در واقع چه اتفاقی می افتد؟ چیزی مانند تظاهر به اخلاص یا #نمایش_عفاف.
✍️دکتر وحید یامین پور
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#سقوط_با_بی_حیایی
🔻برخی از رفتارها در زندگی، موجب میشود تا انسان در مسیری کاملاً خلاف ضد رشد و کمال، حرکت کند و در آستانه #سقوط قرار بگیرد.
🔻از جمله این رفتارها، میتوان به #بی_حیایی اشاره کرد؛ زیرا بیحیایی بسترساز بسیاری از ضد هنجارها و نابهنجاریهای دیگر است.
⛔️عارضه بیحیایی، زدودن #ایمان است و بدون آن چیزی باقی نمیماند.
📛برخی افراد هیچ باکی ندارند که مردم آنان را در حال انجام کار ناشایست ببینند!
🔻اینان افراد بیحیایی هستند که اگر در حال گناه دیده شوند، هیچ گونه #تأثر_قلبی پیدا نمیکنند.
☑️بیحیایی، یعنی مبادرت به کار قبیح در حضور دیگران، بدون هیچگونه نگرانی.
📌 آینده خوشی در انتظار افرادی که بیحیایی را در پیش میگیرند، نخواهد بود.
☑️زیرا کسانی که علناً گناهانی را مرتکب میشوند و با زیبا نشان دادن آن، دیگران را هم به انجام آن ترغیب میکنند؛ علاوه بر #آلودگی خود، جامعه را نیز به فساد و #تباهی میکشانند.
✍️عباس پسندیده
🔰#پیامبر_اکرم (ص) میفرمایند:
🍃"مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ"
🍃 "کسی كه لباس حيا را بكند، غيبت او جايز است"
📚منبع: بحارالأنوار، ج 77، ص 211
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥فیم کوتاه مثل مامان
#آموزش_حجاب_به_دختران
❇️ در#آموزش_حجاب به دختران، گرچه نمیتوان منکر نقش #اجتماع، #سیستم_آموزشی و #گروه_همسالان شد؛
✅اما میتوان اذعان نمود، هیچ نهادی به اندازه #خانواده، بر حجاب دختران اثرگذار نیست و خانواده قابلیت این را دارد که فرزندان را مطابق هنجارهای خود #تربیت کند.
@umefafgaraei
#غیرت_دینی
#نواب_غیور
✴️#غیرت_دینی کلید واژه ای است که #حضرت_آقا چندی پیش در سخنرانی ۱۹ دی بر روی آن تأکید کردند. رهبری در این سخنرانی از لزوم حفظ غیرت دینی و تأثیر فراوان آن در پیشبرد اهداف اسلام و مبارزه با کفر و طاغوت سخن گفتند.
✅یکی از کسانی که به راستی مصداق بارز و روشنی از #غیرت_دینی را برای آیندگان به یادگار گذاشت، شهید سید مجتبی #نواب_صفوی است.
👈نمونههایی از غیرت دینی در زندگی و سیره ایشان:
❇️تبدیل تهدید به فرصت
🔶شهید نواب صفوی، هر تهدیدی علیه دین را به فرصتی برای تبیین معارف دینی تبدیل کرده و علیه باطل از آن استفاده میکرد.
❇️شجاعت و جسارت در برابر افکار و جریانات انحرافی
🔶انسان ترسو و بزدل هرگز نمیتواند در برابر جریانات منحرف بایستد. یکی از مؤلفههای غیرت که به طور جدی در شخصیت شهید نواب حضور داشت، #شجاعت و جسارت او در مبارزه با ضلالت و گمراهی بود.
✍️محمد سفرکرده
🍂🌻🌻🌻🍂
🍁شهيد سيد مجتبي نواب صفوي و 3 تن از ياران با وفايش، در سحرگاه 27 دي 1334 همزمان با سالروز شهادت بانوي دو عالم، در ميدان تير زندان عشرت آباد تيرباران شدند و به فيض #شهادت نائل گرديدند.
💐يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #عفاف_کودکان 📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍 ✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35
#عفافگرایی
#عفاف_کودکان
📚معرفی کتاب الکترونیکی پای سیب 🍎
✴️پای سیب داستان موزونی است که در قالب 68 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر #حجاب، #عفاف و #امر_به_معروف پرداخته است.
🌿 لاله شخصیت اصلی داستان پای سیب، دختری حدوداً ۹ ساله است که اعتقادی به رعایت حجاب ندارد. اما دوستانش روناک و محدثه که #حجاب خود را رعایت می کنند، سعی دارند دوست خود لاله را نیز، به حجاب #دعوت کنند.
🌿لاله در مقابل دعوت آنها از خود #واکنش_منفی نشان میدهد و آنها را به حسادت متهم میکند. او برای رعایت نکردن حجاب خود دلایلی دارد و حاضر نیست که دلایل دوستانش را بشنود و بپذیرد.
✅اما به واسطه ماجرایی، نظر لاله نسبت به رعایت حجاب #تغییر میکند.
🍃🍎🍃🍎🍃
✅ویژه دختران 8 الی 10 سال
👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
✏️شعر: فاطمه غلامی
📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی:
👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی
❇️نسخه الکترونیکی "پای سیب" در فروشگاه طاقچه 👇
https://taaghche.com/book/115312/
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#امر_به_معروف و #نهی_از_منکر
🎥ضرورت امر به معروف
⭕️شبکه بی بی سی فارسی، جهت #خنثی_سازی فعالیت آمران به معروف، هفته ای یک ساعت آموزش #ضد_امر_به_معروف دارد!
📌آیا در حوزه علمیه و پایگاه ها و مساجد، هفته ای یک ساعت برای #آموزش امر به معروف صرف می شود؟
⚠️این همه مؤمن و مؤمنه در شهر حضور دارند که در امورات ریز خود دقت میکنند؛ حیف نیست که اینها جهنمی شوند؟! حیف نیست که در #قیامت، خوک و میمون محشور شوند؟!
🎙علی تقوی؛ بنیانگذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده
@umefafgaraei
#عفافگرایی
💻کرسی علمی ترویجی حجاب
🔰 «دیرینهشناسی تبیینهای دینی حجاب در اندیشه اسلامی معاصر: دوران پیدایش نهضت مشروطه به بعد»
🎙 ارائه بحث:
👤 حجت الاسلام والمسلمین امیر مهاجر میلانی
📝 کارشناس:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدسجاد ایزدهی
📝 مدیر علمی:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید دهقان
📆 یکشنبه سوم بهمن 1400 / ساعت 10
🎧حضور مجازی از طریق:
🌐 live.mou.ir/wrc
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_در_روابط
🎥فروپاشی خانواده و قتل، سرانجام روابط آزاد فامیلی
♨️ماجرای خانواده ای که به #حجاب و محرم و نامحرم اعتقادی نداشتند و به اصطلاح خودشان مثل خواهر و برادر و بدون رعایت حدود، در کنار هم بودند؛ اما...
🎙به نقل از خانم سریر استاد دانشگاه و وکیل پرونده
👈آدرس اینترنتی برنامه کامل 👇
https://www.aparat.com/v/bAghm
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#اقیانوس_عفاف
#ولادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
🌹روزی که خداوند فاطمه سلام الله را آفرید، ایشان را بهانۀ آفریدن زمین و همۀ کائنات و عالمیان دانست و #اقیانوس_عفاف_و_حیا را در وجود مرضیه عفیفه (س) نهاد تا زنان او را #الگو قرار دهند.
🌺 در جاهلیت قبل از اسلام که دختران زنده به گور میشدند، پیامبر به دختران و بانوان #شأنیت بخشیدند، اما متأسفانه در عصر امروز، گاهی #عفت و #حیا، جای خود را به ضدارزشها میدهد و در برخی مجامع و اماکن، اگر بانویی #باحیا و #باعفت باشد، مورد #تمسخر قرار میگیرد.
🌺 ولادت این بانو به نام #روز_زن انتخاب شد؛ چرا که زندگی ایشان سراسر تجلّی ارزشهای اسلامی است. حضرت صدیقه طاهره (س) #الگوی_جاودانه زنان عالم و بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینههای علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج، فنون شوهرداری و تربیت فرزند و... هستند.
🌺 ایشان به عنوان #مادری_نمونه، خود را به تمامی فضائل آراسته بودند و لحظهای از #تربیت_اسلامی غافل نبودند و فرزندانی را #پرورش دادند که تکتک آنها زینتبخش عالم هستند.
🍃🌹🌹🌹🍃
🌹#ولادت با سعادت حضرت #فاطمه_زهرا سلام الله علیها، #روز_مادر و هفته بزرگداشت #مقام_زن، بر تمام عفافگرایان تهنیت باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#کهکشان_عفاف
🎥 علت خلقت
#ولادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
🌷فاطمه عصمت است بر مریم
🌷فاطمه عفت است بر هاجر
🌷فاطمه عزت است بر کعبه
🌷نه فقط کعبه، بلکه بالاتر...
🌷زینت فرش و قبلۀ عرش است
🌷از نگاهش فرشته می ریزد
🌷غنچه هم، بی ارادۀ زهرا
🌷از دل خاک، برنمی خیزد...
💫🌸💫🌸💫🌸💫
🌸ولادت با سعادت و پر خیر و برکت دردانۀ عالم هستی ✨ حضرت صدیقه طاهره سلام علیها ✨ بر عفافگرایان خجسته باد.
💐#روز_مادر گرامی باد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حضرت_زهرا_عفیفه_دوعالم
#حضرت_فاطمه_الگوی_جهانیان
⁉️آیا حضرت زهرا (س) الگوی زنان هستند یا الگوی همه انسانها؟
🔷پرواضح است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای همه انسانها هستند و همه بشریت میتوانند با تأسی از سیره ایشان، راه نجات و #سعادت خود را طی نمایند.
🔷کرامت ها و #فضیلت ها مختص مردان نیست. چنانچه زنان، جوهری داشته باشند، مسیر تعالی و #بالندگی_معنوی برای آنان هموار است.
👈اگر حضرت علی (ع) الگو و نمونه انسان کامل و ایده آلند در وجود مرد بودن،
👈زهرای مرضیه نیز الگوی ایده آل انسان کاملند در مظهر زن بودن.
🔰قرآن وقتی میفرماید (احزاب،33/ 31):
🌿«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة»
✴️مقصود از «لکم» همه انسان هاست، نه فقط مردان.
✅این مطلب درمورد حضرت زهرا (س) نیز صادق است.
🔷آنچه حضرت فاطمه (س) را #اسوه و نمونه ساخته، #کمال_انسانی اوست و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است.
🔷#ارزشهای_انسانی اختصاص به زن یا مرد ندارد و به تبع آن اسوه های انسانی نیز همین گونه اند.
✅حضرت فاطمه (س) چنان که اسوه زنان هستند، اسوه مردان نیز هستند (همانند پیامبران و امامان)
🌻بین زن نمونه بودن و نمونه زن بودن تفاوت است؛ #زن_نمونه یعنی زنی که سیره و روش او را همگان قادرند در زندگی اتخاذ و اعمال نمایند و براساس سیره و سلوک او مسیر زندگی خویش را بپیمایند و نمونه زن یعنی زنی که میان زنان نمونه و الگوست.
📎متن کامل👇
https://azargh.farhang.gov.ir/fa/home/hejab/hazratfateme
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
🔔#نشست_مجازی
💬 با عنوان: «بررسی جامعه شناختی نمایشی شدن سبک پوشش؛ عوامل و راهکارها»
🎤حجت الاسلام حسین اسدی؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
📆زمان: چهارشنبه 6 بهمن ماه ساعت 15:00
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «خوانش
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستانهای_تربیت_و_آموزش_جنسی_کودکان
🔰34مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «خوانش و نقد برخی از کتابهای داستان در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی»
👥👥به صورت هماندیشی و با مشارکت #اعضای_محترم_کارگروه
📆در تاریخ چهارشنبه 29 دی ماه، بهصورت وبینار برگزار شد.
📃 در این نسشت، سه #کتاب با عناوین
1️⃣ پیشی کوچولو بگو به خودِ خودم دست نزن!
✍️ نویسنده: معصومه یزدانی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب (قبل از دبستان تا پایه سوم)
2️⃣ بدن من مال منه!
✍️ نویسنده: مؤسسه پروفامیلیا و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب
3️⃣ رازهایی که نباید مخفی کرد
✍️نویسنده: جینین ساندرز و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: ب و ج (مقطع دبستان)
❇️توسط جناب آقای طباطبایی خوانش شد و با همراهی اعضای محترم، مورد #نقدوبررسی قرار گرفت. هر سه کتاب نقد شده در کارگروه، به بیان ها و روشهای مختلف، به آموزش #خودمراقبتی به کودکان پرداخته است که به زعم اعضای محترم کارگروه، که از روانشناسان و متخصصان تربیتی هستند، داستانهای ارائه شده عمدتاً مناسب به نظر نمی رسند.
👈درادامه گزیده ای از نظرات و انتقادات حاضران در جلسه تقدیم است👇
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستان_به_خود_خودم_دست_نزن
👤 دکتر اسلامیان: به نظر انتخاب شخصیت گربه، در اثرگذاری پیام خودمراقبتی به کودکان، جای بحث دارد و به آن اشکال وارد است.
👤آقای محروقی: در این داستان، به بخشی از اندامهای جنسی در داستان اشاره شده است؛ اما اندامهای جنسی دیگر هم هستند، که ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد.
👤 دکتر تقی پور: ورود به این مباحث برای کودکان، در #منابع_دینی و سیره بزرگان و... بوده و یا خلاقیت های زمانه برای انتقال این مباحث است؟ محتواهای این کتاب آموزش جنسی است یا تربیت جنسی؟
👤 خانم تربتی: ازآنجاکه کودکان در سنین زیر 5 سال، قدرت درک انتزاعی ندارند، باز گذاشتن داستان چندان اثرگذار نیست؛ چون نمیتوانند خودشان داستان را در ذهن خودشان ادامه بدهند و به نتیجه برسند.
👤خانم عطیه: از آنجایی که به نظر میرسد کتاب برای سنین 4 سال نوشته شده است و چون کودک نیاز به دریافت محتوای بیشتر ندارد، پایان بندی کتاب مناسب بود.
👤آقای طباطبایی: شاید اگر به جای گربه، عروسک بود، همذات پنداری بهتر صورت می گرفت. چراکه ممکن است کودک با خود بگوید: گربه ها که همیشه بدون لباس هستند. تعبیر «خود خودم» یک مفهوم فلسفی عمیق است که چندان مناسب نیست. صرف نظر از آموزه های ناب اسلامی، خصلت #حیا در ما ایرانی ها وجود دارد؛ لذا شدت حیای پدر و مادرها و حتی معلمان، برای طرح این مسائل مطرح است و طرح این موضوع را به مثابه میدان مین میبینند که ممکن است موجب تحریک کنجکاوی و #بیداری_جنسی کودک شود؛ بنابراین، بیان این مطالب، جرئت و دقت و درایت ویژه ای میخواهد.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستان_بدن_من_مال_منه
👤 دکتر صابری فتحی: متن کتاب و سخنی با والدین متفاوت است. داشتن دانش هرگز نمیتواند از بچه #محافظت کند. آیا در خطر بودن کودک، دلیلی برای مناسب بودن این کتاب برای کودک است؟!
👤خانم طالبیان: چالش اغلب این کتابها که #اومانیستی هستند، این است که در بلندمدت مشکل ایجاد میکند. کودک با مالک دانستن خود برای بدنش، ممکن است در نوجوانی، تمایل به انجام هر کاری داشته باشد.
👤آقای محروقی: علاوه بر مشکلات محتوایی کتاب، مهمترین مسئله ای که مورد غفلت قرار گرفته، این است که فقط بحث دوست داشتن، #ملاک_درستی یا نادرستی رفتار است! جا دادن این طرحواره در ذهن کودک، با بزرگتر شدن او، ملاک عملش را فقط دوست داشتن و نداشتن قرار میدهد! و ممکن است از کارهای منفی لذت ببرد و آنها را دوست داشته باشند. درحالیکه مورد تأیید بودن خانواده و #خالق هم مهم است و این از آموزه ها غرب است.
👤خانم روضه: ملاک در این داستان برای اجازه دادن و ندادن و لذت بردن و نبردن، خود #شخص است! در این داستان برای ارتباط نزدیکان با شخصیت اصلی، نوعی #مجوز صادر شده بود و این درحالی است که آمارها چیز دیگری را نشان میدهد.
👤آقای دکتر سعیدی: نیاز است که این کتابها کمی #بومی_سازی شود. چراکه ترویج نگهداری حیوان را نیز انجام میدهد. مشکل این کتابها این است که میخواهند #حفاظت_کودک را به خودش بسپارند. تجاربی داریم که اینگونه آموزشها #نتایج_عکس هم داشته و بچه ای که برای دفاع از خود، داد زده، جان خود را از دست داده است (واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار 2030).
@umefafgaraei