eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 با موضوع بررسی چالش‎های مربوط به ⁉️چرا باید حجاب، قانون داشته باشد؟ ⁉️آیا برخورد کیفری نیاز هست یا خیر؟ ⁉️حجاب اجباری یعنی چه؟ ⏰از شنبه (25 مردادماه) الی چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۹ 👤با حضور 🔸شبکه سوم سیما https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ با 📌تهدید جامعه با دوچرخه سواری در اماکن عمومی 🔷مدتی است که دوچرخه سواری بانوان، به شدت از سوی برخی ، به صورت مغرضانه و می‎شود و از سوی برخی دیگر نیز، مورد اشاعه و قرار می‎گیرد. آنها بر این باور هستند که دوچرخه سواری یک است و چرا باید پایمال شود؟! 🔷هرچند درصد کمی از ، به دوچرخه سواری به چشم یک ورزش نگاه می‎کنند، اما مکان‎های متعددی در سطح شهرها، برای دوچرخه سواری بانوان، پیش‎بینی و درنظر گرفته شده است. 🔷اما متأسفانه در چند ماه اخیر، مشاهده می‌شود که برخی بانوان، از محیط‌هایی که برای این امر، به آنان اختصاص داده شده، بی‌مهابا خارج شده و دوچرخه ‌سواری را، بعضاً با بسیار اسفبار، به سطح شهر و بوستان‎ها آورده‎اند و علاوه بر پیامدهای فردی این امر، زمینه پیامدهای زیانبار دوچرخه سواری در عرصه اجتماع را، پدید آورده‎اند. 🔷چراکه غالباً دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی، آن هم با پوشش‎های نابهنجار و زننده، زمینۀ نوجوانان و جوانانی را فراهم می‎آورد، که در آستانه یا اوج بیداری غریزه جنسی قرار دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📝حدود سال 1354 بود که مشغول تمرین بودیم. 🔺ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم، بعد از او وارد شد و بی مقدمه گفت: "داداش ابراهیم، تیپ و هیکلت خیلی جالب شده! وقتی داشتی تو راه می‎اومدی، دو تا پشت سرت بودند و مرتب از تو حرف می‎زدند!... شلوار و پیراهن شیک که پوشیده بودی👕👖 و از ساک ورزشی🎒 هم که دستت بود، کامل مشخص بود که ورزشکاری..." 🔺ابراهیم با شنیدن این حرفها، یک لحظه جا خورد. انگار توقع چنین حرفی رو نداشت و خیلی توی فکر رفت. 🔺ابراهیم از آن روز به بعد، پیراهن بلند و شلوار گشاد می‎پوشید و هیچ وقت هم ساک ورزشی همراه نمی‎آورد و لباس‎هاش رو هم، داخل کیسه پلاستیکی می‎ریخت! 🔺هرچند خیلی از بچه‌ها می‎گفتند: "بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟!... ما باشگاه می‎یاییم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و تو با این هیکل روی فرم، این چه لباس‎هاییه که می‎پوشی؟" 🔺اما ابراهیم به حرف‎های اونا اهمیتی نمی‎داد و به دوستانش توصیه می‎کرد: "اگر ورزش رو برای خدا انجام بدین عبادته و اگر به هر نیت دیگری باشین ضرر می‎کنین". 🌿🌿🌿🌿🌿 💠 پس از پیروزی انقلاب، در سازمان تربیت بدنی مشغول و بعد از آن به آموزش و پرورش منتقل شد. اما با آغاز ، راهی جبهه نبرد شد. سرانجام در عملیات "والفجر مقدماتی"، پنج روز در کانال‌های "فکه" کردند و تسلیم دشمن نشدند. 💠ابراهیم در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ ، بعد از فرستادن بچه‌های باقی‎مانده به پشت خط مقدم، ماند و از آن پس، دیگر کسی او را ندید و باقی ماند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از سیزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " مدیریت تشکل‎های مردمی عفاف و حجاب مشهد" 🌿بر اساس تجربه ۵ ساله فعالیت میدانی و با توجه به چالش‌ها، شرایط و ظرفیت‌های موجود در این عرصه در شهر مقدس مشهد 👤با ارائه آقای مهدی ، عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س) ⏰در تاریخ چهارشنبه 22 مرداد ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارسته‌پور در ابتدای جلسه، به ارائه تعاریفی از جنگ و رابطه آن با فرهنگ پرداختند. ایشان انواع جنگ‎های بین جبهه حق و باطل را، در سه دسته جنگ سخت (نظامی)، جنگ نیمه سخت (اقتصادی) و (فرهنگی)، عنوان نمودند و بر اهمیت جنگ نرم در عصر حاضر، تأکید نمودند. 🔺 ایشان متولیان مبحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق را، سه بخش اصلی "، و " عنوان کردند و اضافه نمودند که با توجه به شرایط موجود اعم از: 1. رسالت پشتیبانی نظام‎های حاکمیتی 2. ضعف و استمرار نظام‌های حکومتی 3. ظرفیت بالقوه و ویژه نظام‎های مردمی 📌 کار اصلی بر روی دوش است. 🔺 این فعال فرهنگی، مهم‎ترین چالش و ضعف در بخش نظام‎های مردمی را، نداشتن تعریف شده و اصطلاحاً عدم جبهه سازی و تشکل‌ها و فعالیت فرهنگی مردمی و و جزیره‌ای عمل کردن، عنوان کردند. 👤 سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به بیان راهبرد در این عرصه پرداختند: 1. توصیه و تشویق به ایجاد، گسترش و توسعه تشکل‎های فرهنگی مردمی 2. دستور به جبهه سازی و ایجاد ستاد هماهنگی این تشکل‎ها (قرارگاه خاتم) و 3. کردن این بخش از نظام‌های حکومتی و دادن عرصه میدانی باز () https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، در بخش دوم ارائه خود، به بیان جایگاه در بحث جنگ نرم و مقوله فرهنگی پرداختند و اذعان نمودند که ۹۰ درصد فعالیت ، در عرصه فرهنگی متمرکز و خلاصه شده است و دلایل اصلی این ادعا را، سه مورد بیان کردند: 1. بودن، زود بازده بودن و همه‌گیر بودن مسئله عفاف و حجاب 2. در مقابله با مسئله شهوت و غرایز در طول تاریخ 3. بسیار بالا در قالب‎های قابل استفاده در این عرصه از جنگ نرم 👤 آقای وارسته‌پور در ادامه، با تأکید بر پرخطر بودن ، برای نظام و حکومت اسلامی، مهمترین پارامتر در مسأله تهاجم فرهنگی را، عفاف و حجاب برشمردند و در واقع، نهایی و اصلی دشمن را، در نابودی و نظام اسلامی ، مسئله خدشه‎دار نمودن این عرصه دانستند. 🔺 ایشان در بخش سوم، به مسئله عفاف و حجاب در شهر پرداختند و این مسئله را به دلایلی که ادامه ذکر شده است، دارای جایگاه ویژه دانستند: 1. رسالت فرهنگی و مذهبی شهر مشهد 2. پایتخت معنوی جهان اسلام بودن 3. زیارتی بودن شهر مشهد (جهانی و ملی) 4. هویت فرهنگی جهانی و الگوسازی تمدنی برای جهان اسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، طبق وعده داده شده، موردنظر خود را ارائه نمودند. ایشان ضمن ارائه این طرح، به بیان ظرفیت‎ها و فرصت‎ها و چالش‎ها و تهدیدهای حال حاضر نیز اشاره نمودند. 🔺 ایشان بر وجود رابطه قوی و مستمر، میان سطوح و بخش‌های مختلف تشکل‎ها و سازمان‎های مختلف، از جمله هیئت اندیشه‌ورز، تشکل‌ها و فعالین مردمی عرصه عفاف و حجاب و کمیته اجرایی شهر مشهد تأکید نمودند و همانگونه که در شکل مذکور رؤیت می‌شود، سازمان پیشنهادی بخش تشکل‏ها و فعالین مردمی عفاف و حجاب نیز، در قالب چهار کمیته ، ، ، رسانه و سایبر و ، با جزئیات کامل، به شکل یک نمودار به تصویر کشیده شده است. 🔺 نکات مهم مربوط به طرح شامل موارد ذیل است: 1. لزوم جبهه سازی و شبکه سازی با توجه به 2. هم‎افزایی و عدم موازی‌کاری بخش‌ها و ارکان وارد شده در طرح 3. استفاده از همه موجود در عرصه عفاف و حجاب و مشخص شدن جایگاه‎ها و نقش‌ها و بالقوه شدن ظرفیت‎های موجود 4. لزوم یک مدیریت فراگیر، قوی و فعال جهت اجرایی شدن طرح و یکپارچه‎ سازی سنجش‎ها https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارسته‌پور، ضمن تأکید بر و اجرایی برای همه اقشار جامعه (سطح اول: فعالین و تشکل‎ها؛ سطح دوم: مساجد، کانون‎ها و محلات و سطح سوم: مخاطب عمومی جامعه و قشر خاکستری)، به بیان اهمیت چهار گروه ‎، ، و پرداختند که می‎بایست برنامه‎ریزی‎های لازم بر روی آنان صورت پذیرد. 🔺 سخنران محترم کارگروه، ضمن بیان تجربه ۵ ساله و فعالیت‎های فرهنگی صورت گرفته در سه بخش مقدمات، جذب و تثبیت و پخش دو کلیپ، نحوه فعالیت فرهنگی مقر خود را، بیشتر تبیین نمودند و در انتهای جلسه نیز، به انتقادات و سؤالات اعضای کارگروه، پاسخ دادند. https://eitaa.com/umefafgaraei
5️⃣ (بخش پنجم) 🔥 نکته قابل تأمل این است که در حوزه بازی‎های رایانه‎ای، بسیار حرفه‎ای عمل می‌کنند و به‎تدریج جامعه را وارد می‌کنند. 🔶 این محصولات در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها، به سادگی عرضه می‌گردید تا این‎که روند توزیع این بازی‎ها از سال 90، همگام با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی، تغییر نمود. ⚠️ بخشی از بازی‌های رایانه‎ای موجود در بازار، سرشار از مباحث و مضامین و محتواهای جنسی بوده و برهنگی کامل را نمایش می‌دهند. در این بازی‎ها جرمی را پیدا نمی‎کنید که به آن پرداخته نشده باشد. 🔶 چنین بازی‌هایی تأثیر دفعی و آنی بر روی افراد نخواهند داشت، اما در طی یک پروسه نه چندان طولانی، را بر روی بر جای خواهند گذاشت. ♨️ در برخی از بازي‎هاي رايانه‎اي، مصرف و وجود دارد. صحنه‌های جنسی و نیز وجود دارد. اين صحنه‎ها به شكل فيلم نيست و كودكي كه این بازی را، بازي مي‎كند بايد حركات جنسي را انجام دهد. 🔥 در بعضي از بازي‎ها براي اين‎كه شخصيت اصلی بگيرد و ميزان بالا برود، باید اقداماتی از قبیل ارتباط جنسي يا مصرف مواد مخدر صورت پذیرد تا انرژي لازم براي ادامه بازي كسب گردد. مثلاً وقتي به او دير خون مي‎رسد، بايد كارهايي را انجام دهد كه نرسيدن خون را جبران كند و یا موادمخدر در نقش جبران‌كننده می‎باشد. 🍃 👤 پژوهشگر بازی های رایانه ای https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 تصاویر زیادی از همسران، مادر و دختر یا پدر و پسرهایی که لباس‎های مشابه هم پوشیده‎اند و اصطلاحاً با هم می‎کنند، را دیده‎ایم. اما اینکه فردی بخواهد لباس خود را با خود، ست نماید، عجیب به نظر می‎رسد. 💥 این اتفاق در کشورهای غیراسلامی اقدام عجیب و تازه‎ای نیست؛ اما بیم آن می‎رود که همچون مدهای گذشته، این مد نیز، در ایران مورد استفاده قرار گیرد. 📛 متأسفانه در سال‎های اخیر، نگهداری از حیوانات و انس گرفتن با آن‌ها و حیوان بازی در افزایش چشم‌گیری یافته است و روزانه عکس‌های بیشماری از چهره‎های مختلف ایرانی، با حیوانات خانگی خود منتشر می‎شود. 🔷 برخی کارشناسان کمبود ، کمبود ، کمبود ، تمایل به ، ، ، آسیب‌های روحی و روانی، ، و تأثیر را، از دلایل گسترش نگهداری از حیوانات خانگی مطرح می‌کنند. 🔷 امروزه و مانند گذشته مستحکم نیست و این امر در درازمدت موجب در انسان می‌شود. بنابراین به منظور رفع و احساسی، گرایش به حیوانات خانگی زیاد می‎شود. 🔷 و ، از دیگر عوامل مؤثر در نگهداری از حیوانات خانگی محسوب می‎شود. نگهداری از سگ و گربه و برخی دیگر از حیوان‎ها نظیر روباه که در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی پیدا کرده، در بین برخی از افراد نوعی تلقی می‌شود. ✍️ کارشناس روانشناسی https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهاردهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی" 👤ارائه دهنده: آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 29 مرداد ماه ساعت 17:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei