eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله نشست های امر جنسی با موضوع: ❇️ بررسی پدیدۀ (ازدواج سفید) به عنوان رقیبی برای نهاد سنتی 👇 با حضور اساتید 👤 دکتر تقی آزاد ارمکی 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرج الله هدایت نیا 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین بستان 📝 دبیر جلسه: دکتر مهدی عباسی 📆 زمان: پنجشنبه: 25 دی ساعت 10 صبح 🎧 لینک جلسه مجازی: http://dte.bz/ethicsconf @umefafgaraei
✴️سؤال مسابقه هفته 34، پاسخ مستدل –و احتمالاً متکی به منابع- ارجمند در خصوص نظر گروهی بود که معتقدند، می‎توانیم خوب‎های را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 🌺در مسابقه این هفته شکوه عفاف، 4 نفر از عفافگرایان گرامی: 🍃خانم‌ها مائده ، عصمت ، لیلا و آقای سیدعلی پاسخ‎های خود را ارسال نموده بودند؛ که متن آقای بیضائی مورد توجه قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 🔶 در هر طرح‏ بايد ، ، ‏ و ‏ را بررسی کنیم و بایستی مجموعه باشد؛ وگرنه استناد اجزاء، باعث استناد مجموعه نخواهد بود. 🔶 ممكن است يك كتاب، يك حدیث داشته باشد و مستند باشد و حجّیت داشته باشد و مبنای صحیح حرکت فردی- اجتماعی توحیدی فرد قرار بگیرد و ممكن است هزار حدیث در آن باشد؛ اما مستند نباشد... چه برسد یک سند کلانِ بالادستیِ بسیار تأثیرگذار مانند که در یک پارادایم دیگر و با شبکه ای از روابط در هم تنیده طراحی شده است، که نمی‌تواند مورد مماشات قرار بگیرد و اجزاءش را بدون این ، وارد طرح مبتنی بر خویش کرد. 🔶 چراکه ما در هر طرحى- چه تربيتى، چه اخلاقى، چه اجتماعى و سياسى و چه اقتصادى و حقوقى-، بایستی گزاره‌ها را با ربط‌هایشان و ناظر به جهت حرکت‌شان مورد بررسی قرار بدهیم. 🌿🌸🌸🌸🌿 📚 ملغمه ای از اندیشه های دو اندیشمند جلیل القدر، استاد مرحوم علی صفایی حائری ره و استاد سید محمدمهدی میرباقری حفظه الله ✍️سیدعلی بیضایی @umefafgaraei
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ ✴️این سخن در نگاه اول درست است. اگر مطلبی به دست ما می‌رسد، باید سعی کنیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و سند ۲۰۳۰ به عنوان یک مقالۀ علمی! جا دارد که چنین برخوردی با آن شود؛ ولی ۲۰۳۰ یک سند دارای چارچوب و است، نه یک متن علمی؛ بنابراین باید به سؤالات زیر دهیم: 1️⃣چرا سراغ سند ۲۰۳۰ برویم؟ آیا سند بالادستی آموزشی مان را باید از کشورهای دیگر بگیریم؟ 🔷پاسخ به این سؤال خیلی دشوار نیست. تمام قواعد علمی و دانش مطالعات برنامه درسی، چنین راهنمایی می کنند که هر کشوری باید بر اساس خودش، اش را و ترسیم نماید. 2️⃣فارغ از مسئله مربوط به سؤال یک، آیا از اتخاذ برخی مواضع مثبت این سند، وجود نخواهد داشت؟ 🔷پاسخ خیلی روشن آن است که اگر مطالبی کاملاً نو و راهگشا در سند ۲۰۳۰ هست که در اسناد بالادستی نظام ما نیست، لازم باشد که در اسناد خود کنیم و به هر روی، یک سند (یعنی سند بومی خودمان) باید در جبهۀ کار قرار گیرد. 3️⃣آیا این سؤال واقعاً مسئله ما است؟ 🔷زمانی این سؤال منطقی است که واقعاً بررسی نشان دهد که ۲۰۳۰ سخن نو و راهگشایی دارد؛ اما خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمام گزاره ‌های مثبت 2030، ناظر به عدم ظلم و تبعیض و... در اسناد داخلی ما هم وجود دارد و دلیلی برای به وجود نخواهد داشت. 🌱ادامه دارد... ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 4️⃣آیا اتخاذ مباحث مثبت سند ۲۰۳۰ -ولو آنکه می دانیم در اسناد بومی هست- هیچ منفعتی نخواهد داشت؟ حداقل آن است که رابطۀ ما را با جهان غرب بهتر میکند. 🔷باید توجه داشت که ۲۰۳۰ هم، ملمو از و است. مثلاً حذف ظاهری خوب دارد ولی باطنی خطرناک! چراکه (تفسیر متن) به عهدۀ است. ⚠️شما حذف کلیشه جنسیتی را می پذیرید و مجبور می‌شوید روزی به نام نداشته باشید. شما این عبارت را می پذیرید و باید بپذیرید، زن برای خروج از کشور به تنهایی، به هیچ اجازه‌ای نیاز نخواهد داشت. 📌دقت بفرمایید کننده شما نیستید! شما به عنوان یک مطلوب می‌پذیرید که مدارس باید را اجرا کنند؛ اما مفهوم تربیت جنسی شما با تدوین کنندگان ۲۰۳۰، زمین تا آسمان است! ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دکتر ساقیان و همکاران در سال 1396، پژوهشی را با عنوان "ابعاد نوروبیولوژیک عفاف و حجاب" انجام دادند و نتایج آن نشان داد به منظور حفظ و برقراری در هورمون‌های استرسی و جنسی، پایبندی به فرهنگ و ضرورت می‌یابد. ❇️از دیدگاه نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی، تحریک‌های جنسی مداوم، به عنوان عامل استرس‌زا شناخته می‌شود که در صورت عدم پاسخ مناسب به آنها با ارضای درست میل جنسی، هورمون‌های جنسی و استرسی به هم می خورد. علاوه بر این، آثار نامطلوبی نظیر تنش‌های روانی، بیماری‌ها و انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و به عملکرد مغز نیز، بروز می‎کند. ✴️حجاب و عفاف از دیدگاه ، دو جنبه دارد: 1️⃣یکی اینکه، شخص ورودی‌های تحریک جنسی را نکند 2️⃣و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران کند. 🍀بر اساس ساختار مغزی زن و مرد، خصوصاً در بخش که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان، نسبت به زنان منتهی می‌شود، به نظر می‌آید که نقش زن در از ایجاد محرک‌های جنسی و نقش مرد در ورودی‌های تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد. 🍀به علاوه، به دلیل بزرگ‌تر بودن اندازه نیز، مردان پاسخ‌های قوی‌تری به تحریکات جنسی می‌دهند. 📌بنابراین، اگر چه تحریک‌گری جنسی مردان هم می‌تواند برای زنان و مردان دیگر باشد؛ ولی تحریک‌گری جنسی از سوی خانم‌ها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان می‌گذارد و این امر، بر اهمیت لزوم و زنان می افزاید. @umefafgaraei
🔴فراخوان گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 💠به منظور بررسی علل و و ارائه راه‌کارهای مواجهه با این دو آسیب اجتماعی در جامعه ایران، گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری در صدد برنامه ریزی به منظور برگزاری سلسله کرسی های علمی ترویجی با محوریت سرفصلهای زیر می باشد. 🌼علل و زمینه‌های تأخیر ازدواج و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد: ♦️اجتماعی فرهنگی ♦️روان‌شناختی و تربیتی ♦️اقتصادی ♦️حقوقی 🌼علل و زمینه‌های افزایش طلاق و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد: ♦️اجتماعی فرهنگی ♦️روان‌شناختی و تربیتی ♦️اقتصادی ♦️حقوقی 🌼آینده پژوهی خانواده: ♦️پیش بینی وضعیت آینده ازدواج و طلاق در ایران ♦️ارائه برنامه‌هایی و راهبردها برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در آینده 💠بدین منظور جناب آقای دکتر محمدرضا سالاری فر مدیرمحترم گروه خانواده و رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از متخصصان خانواده در رشته های مختلف دعوت به عمل می آورد که با ارائه طرح در این نشستها مشارکت نمایند. 👇مراکز مرتبط و پژوهشگران، می توانند از راه های زیر برای هماهنگی اقدام نمایند: 🔺کارشناس گروه پژوهشی خانواده (آقای خزاعلی): 02532111361 🔺دبیر اجرایی سلسله کرسی ها (خانم هاشمی): 09301373086و 02166402600 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اولین درجۀ عفت چیست؟ 🎈کار سختی است، اما با تمرین شدنی است... 🌿و افرادی که این سختی را کشیده اند، شیرینی و لذت عبادات را چشیده اند... 🌱🌷🌷🌷🌱 🎙 استاد عالی @umefafgaraei
5️⃣3️⃣ ✍️علاوه بر حیا و ایمان، پرورش چه مؤلفه‎هایی (روحیات، صفات و ویژگی‎ها)، می‎تواند به افزایش عفاف‌ورزی در افراد کمک کند؟ 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سی‌وپنج، دوشنبه 29 دی 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 1 بهمن 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: 🔶«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ» 🔶همانا فاطمه به‌شدت ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود. ✴️آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام به‌خاطر و ، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به سلام‌الله‌علیها نیز به‌خاطر ، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها به‌مراتب از عیسی علیه‌السلام برتر است. ✅نمونه‌هایی از شدید حضرت زهراء سلام الله علیها: 🍁الف) وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند. 🍁ب) حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد. 🍁پ) ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. 🍁ت) به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پرده‌ای کشیده شد تا مردی او را نبیند. 🍁ث) ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیافتد لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبه‌دار قرار گیرد. 📚منبع درسنامه عفاف، ص104 . Kanoon-amin.ir @umefafgaraei