eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعای مادر (س) 🍁پناه می برم... 🍁شبیه بچگی، به چادرِ مادرم... 🍂🌻🌻🌻🍂 🍁خزان زود هنگام و كبود شدن ياس بوستان پيامبر، بر عفافگرایان تسليت باد. @umefafgaraei
🍂آن غنچه که پژمرد، شکوفا شدنی نیست 🍂آن پهلو که بشکست، مداوا شدنی نیست 🍂گیرم پس از این، هیچکس از یاس نگوید 🍂این داغ جگر سوز، که امحا شدنی نیست 🍂🍁🍂🍁🍂 🌻با سلام و عرض ادب 📣به استحضار عفافگرایان ارجمند می رساند به دلیل تقارن زمانی جلسه عفافگرایی با شب شهادت عفیفه دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جلسه کارگروه عفافگرایی چهارشنبه 15 دی ماه برگزار نمی شود. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «بررسی و نقد برنامه‎ ها
🔰31مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "بررسی و نقد برنامه‎ های تربیت جنسی رایج دنیا" 👤با ارائه دکتر سید محسن اصغری نکاح؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 1 دی، به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. 👤 به منظور ایجاد بینش مناسب در خصوص و برنامه های آموزش یا تربیت جنسی جهان و با هدف بررسی برنامه های تربیت جنسی در جهان، به ارائه بحث پرداختند. 🔷مراد از در سخنان ایشان، برنامه های رسمی و مدونی است که از و برخوردار شده اند و گزارش های رسمی از آنها وجود دارد. بنابراین اذعان می‎شود که در ادیان ابراهیمی و به خصوص ، به تربیت جنسی اهتمام ویژه شده است؛ اما در دهه های اخیر متناسب با تغییرات اجتماعی و متولیان دینی، به دلایل مختلفی از سرمایه گذاری و تدوین و ارائه تربیت جنسی جای مانده اند. ✅گذشته از تحریف های پیش آمده در برخی ادیان، شاید مهمترین دلیل عدم بروز و ظهور برنامه های رسمی تربیت جنسی برخاسته از ادیان ابراهیمی، و به از جریان برنامه سازی بوده است. 🍃🌻🌻🌻🍃 @umefafgaraei
🔶برای آگاهی از روند توسعه جریان آموزش یا در جهان، رخدادها و فعالیتهای منتهی شده به تدوین برنامه های تربیت جنسی در برخی کشورها مورد پیگیری قرار گرفت. ضمن مرور رخدادهای زمینه ای مرتبط با مسائل جنسی، برنامه های مدون و رسمی تربیت جنسی رایج در خارج از کشور، که بیشتر منبعث از کشورهای غربی بوده و هستند، بررسی شد. ازجمله این برنامه ها می توان به برنامه های زیر اشاره کرد: 👈فقط پرهیز (AOE)، 👈آموزش جامع جنسی (CSE) 👈آموزش جنسی و ارتباطات (SRE) 🔶در مقام نقد و بررسی، مشاهده می شود، نسبت به این برنامه‌ ها توسط متخصصان همان کشورها شده است و برخی از تحقیقات جدید نیز، گویای این برنامه‌ ها در دستیابی به سه هدف اصلی و مشترک زیر بوده است: 👈 پیشگیری از شیوع ایدز و بیمارهای منتقله 👈پیشگیری از بارداری ناخواسته 👈و گاه پیشگیری از سوءاستفاده ⚠️با توجه به تحولات اجتماعی و صنعتی و فناوری، نیاز به برنامه های تربیت جنسی سنجیده و پاسخگو و رشد دهنده، یک واقعی است که کشورهای غربی، با درک ناکافی از مسئله و با هدفگذاری های نامناسب و شیوهای اجرای چالش انگیز، نه تنها نتواسته اند به موجود پاسخ دهند؛ بلکه با خارج کردن مسئله از و جایگزین کردن آموزش مستقیم به جای جریان های تربیتی اصیل، امروزه خود به چالش های جدیدی برای جوامع تبدیل شده اند. @umefafgaraei
🔷به عبارتی برنامه‌هایی که در دهه های اخیر، در کشورهای مختلف در حال برگزاری است و یا جهت گیری ‌های تربیت جنسی که اکثر کشورها دارند، به جای ، بر و چالش آفرینی متمرکز شده اند! ✅و در مقام عمل نیز، به و در مدرسه و ترویج دسترسی به وسایل پیشگیرانه بارداری پرداخته اند! 🔷در حالی که وضعیت رو به تزاید ایدز و سایر بیماری های منتقله جنسی و بارداری های ناخواسته، حکایت از برنامه های مزبور در کشورهای مبدع و مجری برنامه های آموزش یا تربیت جنسی مزبور دارد. 📌از طرفی، از آنجا که چنین الگوها و برنامه هایی با جایگاه تربیتی خانواده و با ارزش های فرهنگی جوامع مختلف نیز در تضاد است، نمی توان از این برنامه‌ها، برای و به خصوص استفاده کرد. ⛔️از جهت دیگر، مرور و بررسی منابع و آثاری که در ایران در رابطه برنامه های یا ایده های تربیت جنسی منتشر شده ‌اند نیز، در بسیاری از موارد برگرفته از همان برنامه‌های کشورهای غربی می باشند که با تمرکز بر جنسی به جای جنسی نمی توانند جوابگوی و ایرانی باشند. @umefafgaraei
🔶مرور تحلیلی برنامه های آموزش یا تربیت جنسی سایر کشورها، زمینه با سازوکارها و استفاده از برخی این برنامه ها را فراهم می آورد... 🔶اما اغلب برنامه های آموزش یا تربیت جنسی بررسی شده، برنامه‌ها و روش های مدونی برای جلوگیری از ، که یکی از است، ارائه نکرده اند. 🔶همچنین، جلوگیری از پرورش و رشد و سوءاستفاده کننده نیز، در برنامه‌های جنسی مانده است. درواقع تربیت جنسی باید به گونه ای باشد که از پرورش سوءاستفاده گران نیز نماید. 📌نکته مهم: اهرم ها و نهادهای اجتماعی، حقوقی و فرهنگی، نقش مهمی در ، شکل گیری و توسعه برنامه های تربیت (آموزش) جنسی داشته اند. ✅نکته دیگر: برنامه های مزبور همواره از برخودار شده و با ساختارهای رسمی نظیر پیوند خورده اند؛ که این عوامل به همراه جریان رسانه ای و استنادسازی های علمی و دانشگاهی، نقش مهم و شاید ناپیدایی در گسترش و برنامه های آموزش جنسی داشته اند و 📣پیام آن برای جامعه آن است که و تریبت جنسی رشد دهنده و در قالب و نیز، نیاز به و و البته نیازمند و پیوند خوردن با نهادهای رسمی و نیمه رسمی در جامعه است. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/fiPospP27XWfb7Q @umefafgaraei
❇️ کاربرانی هستند که هر روز ‎ های رنگی زیبایی از خانه و زندگی و اعضای خانواده‌شان در حالت‌های مختلف منتشر می‌کنند. آنها بیشتر روزمره نویسان اینستاگرامی هستند که فعالیت‌های خود را با تمام جزئیات به تعریف می‌کنند. از آشنایی با همسرشان و عاشقانه‌شان می‌گویند. درباره شان و بارداری و زایمانشان می‌نویسند و از تک تک لحظه‌هایشان، عکس‌های خوشرنگ و لعاب دارند و در پست می‌کنند. ⚠️این فعالان بی‌سروصدای اینستاگرامی بسیار پرطرفدارند. کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر می‌رسند؛ اما مثل یک سینمایی ذهن‌های زیادی را به خودشان مشغول می‌کنند. در ظاهر بی‌خطر هستند؛ اما باعث مشکلات و ‌های زیادی شده‌اند. 💥 های اینستاگرامی روزبه روز بیشتر می شود. تاجایی‎که کامنت‌های این صفحات پر است از پیام‌های طرفدارگونه و خوش به حالت گفتن‌هایی‌هایی که نشان از محبوبیت بسیار اینستاگرامرها و سوئیت‌هوم‌های رنگی دارد: 🍁"صفحه شما حال مرا خوب می‌کند" 🍁"خوشبختی یعنی همین!" 🍁"چقدر خوشبختید...حسودیم شد" 🍁"دلم برای خودم سوخت" 🍁"کاش من هم می‌توانستم مثل شما زندگی کنم" و... ⁉️ اما این جملات تا کجا ادامه دارند؟ آرامش چند زندگی، تحت تأثیر سوئیت‌هوم‌ها بهم ریخته است؟ و... 🔥متأسفانه اکثر کاربران نمی‌دانند همه چیز در قاب مربعی خلاصه نمی‌شود و همه آنچه که می‌بینند نیست. چون آنها تنها شاهد یک برش یا به اصطلاح یک از کیک بزرگ زندگی اینستاگرامرها هستند. @umefafgaraei
♨️متأسفانه برخی زوج ها، تحت تأثیر و زندگی واقعی‌شان با زندگی اسلایسی آن‌ها، کردند و تصمیم گرفتند زندگی مشترکشان را به امید یک زندگی زیبای دیگر مشابه بلاگر‌ها، کنند! 👇👇👇 ❇️ اتاق زایمانم باید عین اتاق زایمان آن بلاگر باشد! 🔻 خانم: این بلاگر اینجا زایمان کرد، پس من هم باید بروم اینجا زایمان کنم؛ مگر من چیزی از فلانی کمتر دارم؟! 🔻 هدیه فلان بلاگر برای زایمانش فلان چیز بوده، تازه شوهرش هم بیکار است. تو که خیرِ سرت شغل خوب داری و مدام کار می‌کنی، پس حتماً باید برای من آن هدیه را تهیه کنی. 🔻 در بیمارستان، گل‌آرایی فلان بلاگر چنین بوده و تو هم باید برای من چنان کنی! 🔺 آقا: این بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی را برای چه می‌خواهی؟ بیمارستان‌ها که به‌خاطر کرونا اصلاً اجازه ملاقات و این چیز‌ها را نمی‌دهند. یعنی فقط خودت هستی و بعد به خانه می‌آییم. چه لزومی دارد اینقدر هزینه کنیم؟ 🔻 خانم: خب می‌خواهم عکس‌های زیبا بگیرم! 🔺 آقا: خب این عکس‌ها را چه کسی قرار است ببیند؟ پس تو دنبال آن حس خوبی که از این تزئینات می‌آید نیستی، دنبال آن عکس هستی! 🔻 خانم: آره! من چه چیزی کمتر از آن بلاگر دارم؟ من هم می‌خواهم یک صفحه بزنم. چرا او اینقدر موفق است و من نیستم؟! 👆👆👆 ⚠️چرا هیچ کس در این زمینه کاری نمی‌کند که بگوید این اصلاً آدم موفقی نیست! این زندگی کاملاً برش خورده است و آن قسمت‌هایی که دلشان می‌خواهد را می‌دهند. 👤 مریم لامعی، وکیل پایه یک دادگستری @umefafgaraei
📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍 ✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر ، و پرداخته است. 🌿گلابتون، روایتگر اتفاقات یک روز شخصیت ریحانه است. ریحانه که حدوداً ۱۰ سال دارد، به همراه مادرش، برای خرید لباس وارد فروشگاهی می‌‎شود و پس از انجام خرید، خود را برای رفتن به یک میهمانی پرماجرا آماده می‌کند... 🌿ریحانه در این مهمانی متوجه می‌شود که می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای او و اطرافیانش داشته باشد. 🎈🎁🎈🎁🎈 ✅ویژه دختران 9 الی 11 سال 👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی ❇️نسخه الکترونیکی "گلابتون" در فروشگاه طاقچه 👇 https://taaghche.com/book/111203/ @umefafgaraei
📚 کتاب جذّابِ «من زنده ام» را به خاطر دارید؟ 👈"خاطرات اسارتِ خانم معصومه آباد و همراهانش" 📃 یکی از خوانندگان این کتاب «» بودند. ایشان پس از خواندن کتاب، دو نامه، خطاب به خانم آباد نوشته اند. یکی از نامه ها در «نینوا» نوشته شده و به رشادت های معصومه آباد اشاره دارد و نامه دیگر که در بغداد نوشته، به این شرح است: بسمه تعالی 🍃 خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصّب مراقبت می‌کردم، کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. 🍃 و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟ 🍃 آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند. برادرت بغداد « سلیمانی » ✅ آری! در که تحقق آموزه های اسلامی است " و " چون نگینی می درخشد 💎 📌 و چقدر امروز، زمانه ما، محتاجِ این نگاهِ است. 🌹 کاش می شد این نگاه را تکثیر کرد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «تلاشی
🔰32مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تلاشی برای ارتقای «راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» ✅ (ارائه شده توسط مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) و بر پایۀ نظرات اعضای محترم کارگروه عفاف‎گرایی" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی، مسئول کارگروه عفافگرایی 📆در تاریخ چهارشنبه 8 دی ماه، به‎صورت وبینار و حضوری برگزار شد. 👤 در این نشست، در دو بخش به کلی طرح دکتر سید مجید امامی اشاره کردند و همچنین کارگروه عفافگرایی را برای ارتقای طرح ارائه کردند. ✴️ دکتر امامی طرح سه پایه خود را به شرح زیر معرفی نموده بودند: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️برخی از ابهامات طرح: 🔶آیا برای این طرح امکانات ویژه‎ای تدارک دیده شده است؟ 🔶اگر فقط ساماندهی بر مُد و لباس باشد، فقط یک راهبرد (راهبرد دوم) مستقیماً مرتبط است؛ والا باید پذیرفت: 🔺حجاب فارغ از بحث عفاف جنسی مطرح شده و کلاً عفاف جنسی مغفول مانده است! 🔺نسبت‌ طرح با تشکل های حجاب و عفاف و مردم مؤمن (آمرین به معروف و ناهیان از منکر) تبیین نشده است و... ❇️برخی از پیشنهادات مطرح شده: 1️⃣در راهبرد اول: 🔶واژه حیا به عفت (عفاف) تبدیل شود یا عفاف بعد از حیا بیاید. 🔶به پیشنهاد استفاده از گفت‎وگوی عمومی توجه شود. 2️⃣در راهبرد دوم: 🔶در کنار دسترس‌پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه، جلوگیری شدید از واردات، تولید و توزیع البسه غیرعفیفانه و برخورد بسیار جدی با متصدیان امر ضروری است. 🔶طراحی البسۀ عفیفانه، به دو صورت عمومی و اختصاصی (دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان دولت، ورزشکاران و... پیگیری شود. 3️⃣در راهبرد سوم: 🔶موضع برخورد اولاً باندهای طراحی لباس و لابراتورهای عکاسی و آرایشگاه‎ها، سپس فروشگاه‎ها و ثالثاً فروشندگان لباس و در مرحلۀ بعدی خود مشتریان در عرصه‎های مختلف اجتماع است. 🔶در مورد برخورد با مشتریان، مخاطب شناسی و تعیین مصادیق تخلف و نوع برخورد مناسب، بسیار اساسی و فوری است و... 📚 پاورپوینت ارائه شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ioAwfKeFKJCiRt4 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DQL7F6xio5FCW6M @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک تکریم عفت ✅ برخی بر این باورند که بدون رعایت حجاب و نداشتن محدودیت ناشی از آن، راحت تر زندگی می‎کنند و حتی بیشتر مورد قرار می‎گیرند؛ ⚠️ آنها تلاش می‎کنند دیده شوند و به چشم بیایند؛ اما کار به اینجا ختم نمی‎شود و به مرور در یک نادرست، هر روز باید متفاوت تر و دیدنی تر از دیروز به میدان بیایند، تا شان حفظ شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 📌 اگر بخواهیم جامعه ای با حیا و آرام داشته باشیم، آیا نباید و در آن شود؟ @umefafgaraei
📣📣📣 سی و سومین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «واکاوی عوامل مؤثر بر هویت‏یابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی» 🎤 ارائه دهنده: خانم دکتر معصومه محمدحسین ‎زاده؛ دکتری برنامه‎ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 22 دی ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، مقابل مسجد امام رضا (ع)، اداره کل امور شاهد و ایثارگر 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰حلقه علمی رسانه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می کند؛ 📚نشست علمی «فرهنگ سلبریتی و آسیب‌های پیش‌روی سبک پوشش از منظر اسلام» 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر حسین اسدی 📝دبیر علمی: جناب آقای دکتر کوشکی 📆زمان: سه شنبه 21 دی ماه ساعت 16 ✴️موضوعات نشست: 🔶مفهوم شناسی پژوهش 1️⃣تعریف سلبریتی و تفاوت آن با شهرت 2️⃣تعریف فرهنگ سلبریتی 3️⃣تعریف سبک پوشش 🔶آسیب های فرهنگ سلبریتی بر سبک پوشش 1️⃣جلوه گرایی (با بررسی مفهوم تبرج و لباس شهرت) 2️⃣مصرف گرایی (با بررسی مفهوم اتلاف، اسراف و تبذیر) 3️⃣تغییر ارزش های اجتماعی پوشش (با بررسی مفهوم حیا و عفاف) 🔗لینک جلسه در بستر قرار: https://room.gharar.ir/c1b0bfe1-fa97-450a-ad52-ed4902b12c59 @umefafgaraei
📝طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال 1397، نتایج حاصل از وضعيت سنجي پوشش و آرایش ایرانيان نشان مي‌دهد كه با افزایش مصرف محصولات سينمایي، زنان نيز مي‏شود. ⭕️در كمترین ميزان بدپوششي 54/8 درصد از زنان قرار دارند كه اصلاً به نمي‏روند و در بيشترین حالت 81/8 درصد زنان بدپوشش هستند و هر هفته به سينما مي‏روند. 🍂🌻🌻🌻🍂 📌البته این نكته قابل بررسي است كه در این رابطه كدام متغير مستقل و كدام وابسته است: 👈بدپوششي زنان، گرایش آنها را به سينما رفتن تشدید مي‏كند و یا سينما رفتن موجب افزایش بدپوششي زنان مي‌شود؟ ✅اما آنچه قطعي است، آسيب‏دار بودن توليدات سينمایي است كه آن را در شرایط علت و معلولي قرار مي‏دهد. ❇️درواقع دو تئوري جامعه شناختي «» و «» كه در اولي، تأثير سينما بر اجتماع و درمورد دوم، بازتاب فضاي اجتماعي بر توليدات سينمایي مورد توجه قرار مي‌گيرد. ✅اما آنچه از تعریف برمي‌آید، بيشتر شامل نظریات تأثيرات مي‌شود و رسانه را یک نهاد معرفي مي‌كند. @umefafgaraei
♨️تکیه بر زیبایى ، به ویژه در سال‌هاى اخیر رایج شده است! در یکى از مدارس در پرسش از سى مادر، تنها هفت مادر با نام فرزندشان و یا که نامش را بر فرزند خویش نهاده بودند، آشنایى داشتند. 🔷مادران و پدران مسلمان باید بدانند، چه بسا با نهادن نامی زشت و ناپسند، بر فرزندان خویش، باعث و آنان در تمام ایام زندگی خواهند شد. 🔶 از طرق مختلف، تمام سعی خویش را برای ریشه‌کن کردن زشت و یا بی‌محتوا مصروف نموده است. 🔷اسلام می‌خواهد تا اصل را به انسان‌ها بیاموزد. شاید هنوز اهمیت نامگذاری صحیح فرزندانمان را به‌خوبی در نیافته‌ایم؛ اما با کمی تفحص در روایات، نه تنها نامگذاری را در می‌یابیم، بلکه به و روانی آن نیز که در فرد و خانواده به وجود خواهد آورد، پی خواهیم برد. 🔶اگر قرآن کریم و روایات اسلامی ما، به نام‌های نیک و نامگذاری صحیح این همه اهمیت داده‌اند؛ چرا ما در امر نامگذاری سهل‌انگار و بی‌توجه باشیم؟ چرا با نهادن نام به ‌ظاهر زیبا، اما برای فرزندانمان، خود را در برابر آنان و آنها را در برابر جامعه سازیم؟ ✴️ با نهادن اسامی نیک بر روی فرزندان خویش، آنان را حفظ کرده‌ایم و فروغی روشن را در آسمان ضمیرش به ودیعت نهاده‌ایم. 📚 مهکام، آموزش خانواده و فرزندپروری @umefafgaraei
🔰 هفتمین نشست از سلسله نشست های علمی برگزار می شود؛ ❇️انگاره های والدین درباره تربیت جنسی فرزندان 🔸 با حضور: 👤دکتر سید محسن اصغری نکاح، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد 👤دکتر سید علی آذین، دانشیار پژوهشگاه ابن سینا 👤حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی، استادیار پژوهشگاه قرآن و حدیث 🔸 دبیر علمی: 👤حجت الاسلام دکتر حسن بوسلیکی، مدیر گروه تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⏰ پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🌐 لینک شرکت در جلسه: http://dte.bz/ethicsconf @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاه به حجاب ⭕️ برخی می‎گویند: برای این است که ما دیده نشویم! ✅ برخی آزارگران و سارقان دختران، دلیل انتخاب طعمه های خود را بدحجابی و بدپوششی عنوان کردند، نه عوامل دیگر... 🌺 خداوند می فرماید (آیه 216 سوره بقره): چه بسا چیزهایی که از آن دارید و برای شما سخت است، خیر و شما در آن است. 🎙 دکتر شاهین فرهنگ @umefafgaraei
سلسله کارگاه های مهارت افزایی مادران 🔰 کارگاه اول تربیت جنسی 👈محور های دوره: هویت جنسی و جنسیتی، سلامت جنسی، تربیت جنسی در دوره کودکی، بلوغ و نوجوانی و ... 🌱 دوره کودکی 👤با تدریس سید محمد کمیل حسینی 🔹مدیر عامل مؤسسه آرمانا و مجمع فعالین خانواده، مدرس دانشگاه و مشاور 📅 زمان:۲۹ دی تا ۲ بهمن 🌱 دوره بلوغ 👤با تدریس زهرا مهاجر 🔹مدرس دانشگاه، مشاور کودک و نوجوان و عضو تیم مشاوران تربیت جنسی خانواده محور مبتنی بر رشد 📆 زمان:۶ تا ۹ بهمن 🌱 دوره نوجوانی 👤با تدریس فاطمه کمالی حسین‌زاده 🔹مشاور کودک و نوجوان کلینیک آستان قدس رضوی (آستان مهر) و پلی کلینیک دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه ⏰ ساعت:18 الی 20:30 ⏳مهلت ثبت‌نام: ۲۷ دی‌ماه 🌐 دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود. ✍️ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 📞 09036116356 @umefafgaraei
✴️بی توجهی نسبت به بی حجابی، بی حیایی و عشوه گری ناموس، مصداق نیست؛ ولی مطمئناً می‎تواند مصداق قلمداد شود. ⚠️متأسفانه زندگی به سبک بی غیرتان، برای برخی از افراد ندارد و حتی بعضاً آن را هم می‎دانند. به همین دلیل، همین که کسی ایشان را بی غیرت خطاب کند، بابت انتساب به آن واژه خواهد شد! ♨️و برخی از مردان به جای این که بابت عشوه گری همسرانشان در جامعه، رگ غیرتشان بیرون بزند، از خود کلمه بی غیرتی اعلام می کنند! ❇️اگر بخواهیم این تناقض در قباحتِ بی غیرتی و تطهیر ماهیت آن را از سوی برخی افراد ریشه یابی کنیم، مطمئناً باید به نقش و عدم مقابله مناسب در برابر آن اذعان نمود. ♨️شبکه های بیگانه، بی غیرتی و بی عفتی را چنان با رنگ و لعاب به تصویر می کشند که آن رفتار به تدریج در ذهن مخاطب می شود و در گام بعدی به آن متخلق می شود و این در حالی است که این شبکه ها هنوز نتوانسته اند تقدس واژگانی چون ، ، و... را از بین ببرند. 🌿امروز که این واژگان، هنوز در اذهان عمومی دارای تقدس و هستند، می‌توان با کار صحیح فرهنگی و به خصوص هنری و در خصوص قباحت بی حیایی، بی عفتی و بی غیرتی، تلاش کرد تا در جامعه و خانواده نقش ایفا کرد. ✅و خائن‌ترین کسانی هستند که به جای تلاش در جهت روشنگری، می‌کوشند تا امکان غلبه بر فرهنگ ایرانی اسلامی ما را بیشتر فراهم کنند که این رفتار مصداق کامل «» است. ✍️سیاوش آقاجانی @umefafgaraei
⚠️رشد ۱۶.۴ درصدی «» در بهار ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته 🔶آمارهای موجود کشوری بیانگر این واقعیت‌اند، که گرچه طی چهار سال اخیر بخش اعظم طلاق‌ها به زندگی‌های مشترکی با طول مدت ازدواج یک تا پنج سال باز می‌گردند، اما در عین حال، همواره بین ۱۱ تا ۱۳.۵ درصد از طلاق‌های ثبت شده نیز معطوف به زندگی‌های مشترکِ ۲۰ ساله و بیشتر می‌شود. 🔶در سال گذشته، آمار طلاق با طول مدت ازدواج بیش از ۲۹ سال، رو به افزایش رفته و این در حالی است که انتظار می‌رود زوجین پس از قریب به ۳۰ سال به یک پختگی در روابط خود رسیده باشند. 🔶بررسی آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد: آمار «طلاق» که از سال ۹۶ تا ۹۸ با روند نزولی همراه بود، در سال ۹۹ با ثبت ۱۸۴ هزار و ۶۵۴ رویداد یافت و در واقع بیشترین آمار طلاق طی چهار سال اخیر، در سال گذشته به ثبت رسیده است. 📚منبع خبر: 👇 https://www.isna.ir/news/1400101913821/ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «واکاو
🔰33مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «واکاوی عوامل مؤثر بر هویت‏یابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی» 👤با ارائه دکتر معصومه محمدحسین ‎زاده؛ دکتری برنامه‎ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 22 دی ماه، به‎صورت وبینار و حضوری برگزار شد. 👤 در این نشست، به تشریح بخشی از پژوهش خود در دانشگاه علوم پزشکی پرداختند. در ابتدای جلسه، که توسط ایشان آماده شده بود، توسط آقای دکتر طباطبایی خوانده شد. این داستان، دکتر محمدحسین زاده در طول 5 سال پژوهش ایشان بوده است. 📃 در این ، دلایل سهل انگاری و عفاف و حجاب دانشجویان پزشکی عمومی در طول دانشجویی مطرح می‌شود که برگرفته از تجربیان دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش می باشد. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️یکی از اهداف مهم برنامه درسی رسمی دانشگاه در دوره پزشکی عمومی، نهادینه سازی ارزشهای اسلامی و ایرانی ازجمله است؛ اما زیسته دانشجویان، حاکی از شکلگیری و نقش ، در فرآیند هویت یابی دانشجویان است. ✅عوامل مربوط به برنامه درسی پنهان دانشگاه عبارتند از: محیط شناختی، اجتماعی، فیزیکی و محیط دیوانسالاری ❇️فرآیند هویت یابی در پژوهش حاضر، تجربه ای است که تقریباً از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل در دانشکده پزشکی را شامل می شود و دانشجویان، لااقل از لحاظ ذهنی و فکری در تمام با آن درگیر هستند. ✅این هویت یابی، به صورت مستقیم، دانشجویان را در زمینۀ عفاف و حجاب را می‎کند. ✴️عوامل مؤثر بر شکلگیری آنومی عفافگرایی عبارتند از: 🔶مستقیم و گسترده: شرایط علّی 🔷غیرمستقیم و تسهیلگر: شرایط زمینه ای و مداخله گر 📌دانشجویان پزشکی در مواجهه با «آنومی هویت یابی»، کنش و واکنش‌هایی را از خود نشان می‎دهند که تحت شرایط و قرار دارد. ⭕️این کنش و واکنش‌ها به صورت بهم ریختگی طرحواره های ذهنی موجود آنها در رابطه با و نیز تلاش برای سازگاری با جو پزشکی تجلی می یافت و پیامد این فرآیند « در عفاف و حجاب» بود. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ACwi4TCEnixzW6Y @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️خانم ام البنین (س) آن قدر ، و صادق و وفادار بودند که وقتی به عنوان وارد خانه (ع) شدند، به امام گفتند: من از دروازه خانه شما پیش نمی روم، تا زمانی که حضرت زینب (س) ورود به من بدهند. 🍁🍂🍁🍂🍁 🌷13 جمادی الثانی گرامی باد. @umefafgaraei