.
بچه ها ، در یک حجم واحد ، مواد مختلف وزن های متفاوتی دارن.
مثلا
یک ق چ خ نمک ، پنج گرمه
یک ق چ خ بکینگ پودر ، چهار گرمه
یک ق چ خ آویشن ، دو گرمه
در مورد پیمانه ها هم همینه 👌
یک پیمانه شکر ۲۰۰ گرمه
یک پیمانه آرد کیک ۱۲۵ گرمه
و القصه...
بنابراین دنبال تبدیل نباشین ، بهتره که
هم ترازو
هم پیمانه
و هم قاشق های اندازه گیری استاندارد
رو بخرین و هر ماده ای رو مطابق دستور با ابزار مناسب اندازه بگیرین 👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.
.
و نکته ی بعدی اینکه
ترازوهای دیجیتال برای اندازه گیری وزن های زیر ده گرم ، دقیق نیستن.
شما در پیام قبلی متوجه شدین که یک ق چ خ بکینگ پودر چهار گرمه
اما باز هم من توصیه میکنم بکینگ پودرُ با قاشق های اندازه گیری ، اندازه بگیرین نه با ترازو
ترازو چهار گرمُ دقیق نشون نمیده ، البته یه راهکار برای افزایش دقتش وجود داره ، اما بازم بهتره با همون قاشق ها اندازه بگیرین 👌👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.
.
برای افزایش دقت ترازو در اندازه گیری وزن های زیر ده گرم
بهترین کار اینه که وقتی ظرفُ روی ترازو میذارین ، وزن ظرفُ صفر نکنین.
مثلا وزن ظرف ۵۰ گرمه و شما می خواین به اندازه ی چهار گرم بکینگ پودر وزن کنین.
ترازو رو روشن کنین ، ظرفُ روی ترازو بذارین ، عدد ۵۰ رو بهتون نشون میده ، حالا اینقدری بکینگ پودر داخلش بریزین که به عدد ۵۴ برسه.
این روش خیلی دقیق تر از زمانی هست که وزن ظرفُ صفر میکنین و حالا می خواین ۴ گرم بکینگ پودرُ وزن کنین.
👌👌👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.
🌹 لیست آموزشهای رایگان کانال
🌹برای دسترسی به آموزش های موجود در کانال ، روی لینک های زیر ضربه بزنین🌹
🌺 توصیه میکنم اول از همه توضیحات مربوط به مواد اولیه و ابزار رو بخونین .👌
🌺 ۹۵درصد آموزشها همراه با فیلم هست ☺️
✅ درباره ی من
✅ توضیحات مربوط به مواد اولیه
✅ توضیحات مربوط به ابزار کار
✅ آموزش روغن جدا کننده
✅ آموزش شیرینی کشمشی
✅ آموزش شیرینی تانتن خرمایی( بدون فر )
✅ آموزش دسر پانته
✅ آموزش سالاد کاردینال
✅ آموزش کوکی شکلاتی
✅ آموزش کیک کدو حلوایی
✅ آموزش کیک هویج
✅ آموزش شیرینی فسایی
✅ آموزش بمب شکلاتی ( ایده ی نوشیدنی )
✅ آموزش نان خامه ای ( نارنجک )
✅ آموزش فرم دادن خامه ی قنادی
✅ آموزش شیرینی قندی
✅ آموزش برنامه ی پخت شیرینی عید و نحوه ی نگهداری از آنها
✅ آموزش کرم سوهان
✅ آموزش کیک لیمو نارگیل
✅ آموزش کرم کارامل
✅ آموزش ناگت مرغ
✅مارمالاد سیب
✅ سوپ جو
✅ کیک خرما ( رژیمی )
✅ پودینگ خرما
✅ سوپ شیر
✅ کیک باقلوا
✅ مشکوفی ، ماقوت
✅ شیر برنج
✅ دیگچه مشهدی
✅ کیک هل و گلاب
✅ شله زرد
✅ آموزش خاگینه ی خرما
✅ آموزش کوکی برنجی
✅ آموزش کیک توت فرنگی
✅ آموزش کرم انبه
✅ آموزش کیک شاتوت
✅ آموزش چیکن استراگانف
✅ آموزش کیک صبحانه
✅ آموزش کرم هلو
✅ آموزش کیک خیس
✅ کیک کارتونی
✅ آموزش کیک گوشت
✅ آموزش موس کیک شکلاتی
✅ آموزش شیر عسلی خانگی
✅ آموزش باقلوای شعیریه
✅ آموزش پای اسفناج
✅ آموزش کیک بسبوسه ی کرمدار
✅ آموزش حکاکی هندوانه
✅ آموزش کوکی برنجی
✅ آموزش ترافل سیب و دارچین
✅ آموزش تمیز کردن شیشه ی فر
✅ آموزش کیک سه شیر
✅ آموزش سرکه ی سیب
✅ نان سبزی حاج خانوم ساز
✅ ایده ی بسته بندی کیک برای چاشت مدرسه ی بچه ها
✅ ایده ی بسته بندی میوه
✅ ایده ی بسته بندی کوکی
✅ ایده ی بسته بندی ساندویچ
✅ آموزش حلوای زعفرانی مجلسی
✅ آموزش کیک برانی
✅ آموزش کلوچه ی کنجدی
💜💜💜
.
آقا من چند روزه دارم توبه میکنم🙈
امیدوارم خدا پذیرفته باشه و امیدوارم دهه نودی ها منو بخشیده باشن🙏🙏
عمیقأ و شدیداً معتقد بودم که دهه نودی ها ، گودزیلایی بیش نیستن🙈🙈
امّا
امّاااااااا
امّااااااااااااااا
چند روز پیش یه دورهمی با خاله ها و زن دایی ها داشتیم ، اونجا متوجه یه موضوعی شدم که به خودم اومدم و راه توبه در پیش گرفتم🙈🙈
.
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
. حلما خانوم عزیزمون ، برای این اجرا و این هنرنمایی ، سه ماهه داره زحمت می کشه و تمرین می کنه و حالا
.
این پستُ یادتونه؟
حلما خانوم ، دختر دایی ناز و قشنگم که تئاتر کار می کنه.
حلما از وقتی خیلی کوچولو بود ، کلاس می رفت و تمرین می کرد ، بعد از چندین سال کلاس رفتن و تمرین کردن و اجراهای رایگان
بالاخره اواخر سال قبل به درآمد رسیده و دستمزد دریافت کرده.
بعد فکر میکنین با دستمزدش چی کار کرده ؟
بخشی از دستمزدشُ به حساب سبد ارزاق واریز کرده بود.☺️
و اینقدر این بچه خویشتن داره که به منم چیزی نگفته بود ، در دور همی چند روز پیش مون خالم بهم گفت خیلی برات دعا کردم خاله ، خیلی کار خوبی کردی که طرح سبد ارزاق رو معرفی کردی .
اونجا بود که مامان حلما بهم گفت ، حلما از اولین دستمزدش یه مقداریُ واسه این سبد واریز کرده .
و من بعد از شنیدن این خبر در افق محو شدم و راه توبه در پیش گرفتم 🙃🙃
.
.
حالا اعتراف میکنم که دهه نودی ها نه تنها گودزیلا نیستن بلکه
خیلی هم دلهای بزرگی دارن و عاشق کارهای انسان دوستانه هستن👌👌
ببین ، خیلی دل می خواد که
تو از سن پنج شیش سالگی کلاس بری و تمرین کنی و اجرای رایگان داشته باشی تا برسی به سن ۱۱ سالگی و حالا دستمزد بگیری و بعد اولین جایی که پولتو خرج می کنی یه کار خیر باشه👌👌
من واقعا واقعا واقعا به حال و روز حلما غبطه خوردم. امیدوارم پولش پر برکت باشه و خیرش به همه برسه 🙏🙏
.
.
و نه تنها من
بلکه خیلی های دیگه هم معتقد بودن که دهه نودی ها گودزیلا هستن😁🙈
خلاصه نبینم و نشنوم زین پس کسی از این حرفها بزنه ها❌
الان من رفتم تو تیم دهه نودی ها و می خوام که ازشون حمایت کنم💪
دیگه نمک گیر مرام و معرفتشون شدم😉
.