🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
یک جمله راجع به محرّم و عاشورا عرض کنیم. محرّم، یکی از همین مقاطع تاریخی است. عاشورا را شیعه، با همهی وجود نگه داشتند:
...و ملت اسلام اگر #نام_حسین را و #یاد_حسین را زنده نگه بدارد و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همهی #موانع و #مشکلات عبور خواهد کرد. لذاست که ما در انقلاب اسلامی، در نظام جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، همه - مردم، مسئولین، بزرگان، شخص امام بزرگوار ما - بر روی مسئلهی امام حسین و مسئلهی عاشورا و همین عزاداریهای مردمی، تکیه کردند و جا دارد. این عزاداریها جنبهی نمادین دارد، جنبهی حقیقی هم دارد؛ دلها را نزدیک میکند، معارف را روشن میکند.
🎙بیانات #رهبری؛
🗓۱۹ دی ماه ۸۶؛
🔹️جمع مردم قم .
✍و اکنون باید پرسید که ما در محرّم، برای کدام حسین عزاداریم؟
آیا در تعظیم نام و یاد حسین ، #راهی در مقابل خود گشوده می یابیم تا عبور از همه موانع و مشکلات ممکن گردد و یاس و نا امیدی را، برای طی راه ، بر ما غالب نگرداند؟؟؟
💠@ziafat_andishe
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهید_رئیسی:
عاشورا به من آموخته که هرگز نباید #ناامید بشوم.
🔻یک دنیا امیدوارم...
ما هم اگر بخواهیم مشکلاتمانحل بشود، امروز در این عالمپر موج که امواجامروز از زمان جناب #نوح #سنگین_تر است ، آن قدر که خیلی ها رو با خودش می بَرَد.
فقط تنها راه نجات ،سوار شدن بر #کشتی_اباعبدالله است.
✍در روایتی از امام صادق (ع) چـنین آمـده است:
إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بـْنُ عَلِی...
نخستین کسی که زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز مـی گردد،حـسین بن علی(ع) است.
#استاد_طاهرزاده:
🎤در روایت است #رجعت که پیش می آید ،همه ائمه رجعت می کنند، و اگر همه ائمه رجعت نکنند ،
🔻حتما جدم #حسین رجعت می کند،
🔻یعنی تاریخ آینده ، #تاریخ_امامحسین است.
خیلی عجیب است که در شرایطی خاص ، رجعتِ بعضی از ائمه حتمی نیست ، ولی #محال است کهاباعبدالله رجعت نکنند.
✍و اکنون چگونه می توان به استقبال روضه هایی غائبانه از حضور حسین برویم؟
و اگر امروز#دوّم_محرّم،زینب کبری به کربلا می آید،جز این است که در عهد الست خود، ایمان به آینده تاریخی دارد که از امروز شروع می گردد و این آینده متعلق به اوست؟
فلذا سختی ها و مصائب کربلا در این افق،برایش قابل تحمل که نه؛!!!
همه #جمیل است،
فلذا تاریخ را تا ابد ، با اینجمله به تماشا کردنِ #راز_کربلا فرا می خواند:
🔻ما رایت الا جمیلا.
آری عبور از ظلمات بنی امیه با #حسین و #زینب یقینی است،
وما اکنون به این راه فراخوانده شده ایم.
و رییسی شهید ،عازم این راه بود؛
و اکنون او با من و تو نجوا دارد.
آیا گوشمان شنوای این راز است؟؟؟
#دوّم_محرم
💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻#برای_روز_عفاف_و حجاب:
(#قسمت_اول)
#استاد_طاهرزاده:
بشر عصر جدید با تاکید بر همانی که هست ،و نه آن چه باید باشد ،خود را خدایگان عالم می پندارد ، به آن معنا که خود را عاملِ بودنِ آن چه هست،
و عاملِ نبودنِ آن چه نیست ، می شناسد .
با چنین تصوری از خود ، لزومی به #نقش_امور_قدسی و ماورائی در امر #حکومت و #قانون نمی بیند و اساسا وجهی برای به میان آمدن #حکومت_دینی در این تاریخ در نظر ندارد ،
مگر آن که این بشر #معنای_فراخ_تری برای خود مدّ نظر آورد.
✍و آیا می توان اکنون به مناسبت روز عفاف وحجاب ،در این مساله اساسی و بنیادین تاریخ امروز کمی درنگ کرد و پرسید:
چگونه می توان از مساله حجاب به عنوان یک امر قدسی؛ فارغ از دوگانه #شرع یا #قانون ، آن گونه گفت که جامعه ما ،در استقبال از حضور زنده و پر نشاط این امر قدسی ، به وادی تفکر وارد شود و پرسش از خود داشته باشد .
پرسشی که همواره تازه است و راز تازگیش را باید از درد عمیق بی معنایی بشر مدرن جست وجو کرد.
و در راه طلب این پرسش است که به ضرورت حضور زن در
#جهان_بین_دو_جهان ، خواهیمرسید.
حضور زنی که نسبت خود را با #وجود یافته و با حقیقت دوباره مانوس گشته؛ تا از گمگشتگی و بی ماوایی رها گردد.
و ما در انتظار #زبانی هستیم تا در آن زبان بتوانیم فارغ از همه مشهورات ،در #دامن_وجود و رجوع به حقیقت ، نسبت های خود را بیابیم، چرا که این نسبت ها همان #عالَم ما هستند و ما فقط در این عالَم می توانیم از حجاب بگوییم،
🔻در انتظار #انس با #عالَم_انقلاب_اسلامی...
💠@ziafat_andishe
1403.04.21-sh ofogh.mp3
14.04M
#استاد_طاهرزاده:
☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت #حضرت_زینب سلام الله علیها مطرح میکنند تا هر صحنه از صحنه های کربلا را بر اساس همان مبنای #عزت و #حماسه مدنظر داشته باشیم . تا کربلا را در جایگاهی که در آن تاریخ به ظهور آمده است درک کنیم که بنا دارد همه تاریخ را سیراب کند . .☘️
🎤#اقای_رحیم_پور_ازغدی:
ابن عباس: عقیلتنا زینب
و این یعنی:
#زینب_قوه_عاقله ماست.
اظهارات زینب هم اعتبار عقلانی و هم معرفتی دارد.
زینب قدرت تفکر ماست.
همه در محضر حضرت زینب ناقص العقلند.
🔻ما رایت الا جمیلا :
آینه شخصیت زینب است.
قله معرفت و معنویت است ، هیچ کس در آن شرایط نمی تواند این جملات را بگویدمگربه #دروغ .
#زبان_حال_زینب در آن شرایط است.
🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
#رحیم_پورازغدی(۱):
نیم روز عاشورا فشرده ترین نمایشگاه انسانی تاریخ ماست.
از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله همه حاضر بودند و نقش داشتند.
_عرفای بزرگ اهل سلوک گفته اند:
منشا شجاعت زینب کجاست؟
معنویت زینب است.
🔻ما رایت الا جمیلا.
قدرت روحی زینب که چقدر با خدا یکی شده.
یزید این قدر ترسناک بوده که از کل جهان اسلام فقط ۷۰ نفر پای امامحسین مانده اند.
همه ترسیده اند.
_#ترس_از_راه_دور...
و زینب در غل و زنجیر،
چشم در چشم یزید:
🔻کار ما خیلی تمیز بود ،شما کثیف بودید.
رضایت نامه از تقدیر الهی را در بهترین زیباترینجملات بیان می کند.
🔻ما رایت الا جمیلا یعنی :
کربلا برطبق #برنامه_ما جلو رفت، نه طبق خواست شما.
شما قصد تحقیر و ترساندن ما را داشتید و همه چیز برعکس شد.
من از خدا توقع برای برهم زدن صحنه برای جلوگیری از شهادت نداشتم.
🔰تفصیل صوت :
https://eitaa.com/ziafat_andishe/711
🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
#رحیم_پورازغدی(۲):
🔻آدم خائن و بی عرضه مساویست:
🔰 امام صادق (علیه السلام):
مَا أُبَالِي إِلَى مَنِ اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً ؛
من برايم فرق نميكند كه تو امانت خود را به شخص #خائن بسپارى يا كسى كه #امانت را نابود ميكند و#بی_عرضه است (يعنى هر دو بنظر من صحيح نيست كه امانت به آنها بسپارى).
حضرت زینب در کربلا نشان داد که هم در احکامتشریعی: چه چیز #وظیفه من است
هم در برابر حکم تکوینی خدا:
چه #اتفاق خواهد افتاد تسلیماست.
منشا آن یک یقین و تسلیم در آن روح است.
راضیه مرضیه است
کمترین اعتراض در تکوین که نهایتش، ظهر عاشوراست؛
و نه دربرابر تشریع که باید شما ۷۰ نفر در برابر ۳۰ هزار بجنگید و سپس شهادت و اسارت و شلاق و...
اعتراضی ندارد.
🎤تفصیل صوت:
https://eitaa.com/ziafat_andishe/711
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
#رحیم_پورازغدی(۳):
از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما :
🔻چرا #خانواده را می بری؟
_نمی دونی اسیر میشن ،
_کتک می خورن ،
_ بی احترامی میشه ؟؟؟
بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته.
چون باید بریم.
بسیار قوی است.
زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!!
نشانی از انانیت نیست تا بگوید :
پس تکلیف #ما چه می شود؟؟؟
و حرمت ما ؟
و غربت و اسارت چه؟؟؟
یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد،
شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن.
توهین می شنوی.
نه #دو گانگی است نه #بیگانگی.
فانی مطلق.
این زینب را روایت کنید که :
من نیستم.
احساسات من ،منافع من ،
احترام من ،مساله اصلی نیست.
یعنی من نیستم!!
سالکی است که فانی شده.
احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند.
اصلا اگر #من بود صحنه عاشورا #زیبا نبود.
🔻چون من نبود زیبا شد.
عبد فانی از اراده خود در ارده خداست.
پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست.
🔻این زینب واقعی است.
_دنبال عزت حقه،
_#کثرات ندیدن کائنات ندیدن،
_مثل ما اهل خیالات نیست،
_زهر طبیعت را می چشدو#لبخند می زند.
🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد.
از هر روحی بیرون نمیاد.
اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه
این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق.
✍اکنون از خود بپرسیم:
ما در سوگ کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟
🎤تفصیل صوت :
https://eitaa.com/ziafat_andishe/711
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_طاهرزاده:
ارادت به شهدا ,یک امر عاطفی نیست؛ ارادت به کسانیست که متذکر عالَم ما میباشند و در هر دوره از انقلاب،
🔻شهدا #طوری ظهور کردند که آن ظهور در دوره قبل به آن شکل رخ نداده بود. تا معلوم شود ما در #عالَم_انقلاب_اسلامی در هر آغازی #آغاز_دیگری را میتوانیم تجربه کنیم.
ظهور شهدای دفاع مقدس عالمی را به ما عطا کرد که در ادامه آن عالم با #شهید_حججی در دل آن عالم آغاز دیگری به ظهور آمد و با شهید #حاج_قاسم_سلیمانی گویا #آغاز_آغازهای_عالم بعد از عالم دفاع مقدس به ظهور آمد و ما بیشتر از قبل در معرض تجلی تجلیات وجود قرار گرفتیم.
🔻آیا نباید باز منتظر آغاز دیگری بود.؟؟؟
✍و #استاد_طاهرزاده_عزیز در کدام افق حاضر هستند که با حضورشان می توانند آینده را ببینند و از آن به ما گزارشی بدهندتا اکنون ،دوباره با #رییسی_شهید در سرآغازی دیگر باشیم؟؟؟
و پس از رییس جمهور شهید ،کدامین آغاز را به انتظار نشسته ایم؟
ساده اندیش نباشیم، ما از پیشگویی و ...حرف نمی زنیم ، فرسنگها فاصله است از این حرف های عوامانه تا گزارشگری آینده.
آری متفکر با استقرار در ساحتی از اندیشه، می تواند به انتظار بنشیند و ما را نیز #امیدوارانه به این ساحت فرا خواند.
و اکنون #وقت_پرسش است ؛پرسشی که از سر #طلب_ماست،برای معنایابی خود، فلذا همواره تازه است؛
چگونه می توان در این تاریخِ بی عالَمی و بی معنایی،گوش های خود را برای شنیدن ندای بی صدایی آماده نکنیم ؛
آن گاه که خدا در هر لحظه ،در دل #رخدادهایی که در #انقلاب پیش می آید ،ما را به سوی خود فرا می خواند؟؟؟
#در_انتظار_عالَم_انقلاب_اسلامی
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
من یک بار در یک صحبتی، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که:
_ بر تشنگی صبر کند،
_بر کشته شدن یاران صبر کند؛
اینها #صبرِ_آسان است. #صبرِ_سختتر این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هِی ایجاد تردید کنند.
چه کسانی؟ افرادی مثل:
_عبدالله جعفر،
_عبدالله زبیر،
_عبدالله عباس؛
این شخصیتهای برجستهی بزرگ آن روز دنیا، #آقازادههای_مهم_اسلام، اینها هی بگویند نکُن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن #عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که:
🔻 من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسهها، تردیدافکنیها، #راه_شرعی_درستکردنها بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسی است که میتواند این #تحول_عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتدا کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتی گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است.
🔰بیانات #رهبری
۱۳ تیرماه ۱۳۹۰
💠@ziafat_andishe
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛
اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول.
تاریخی که در آن #زن می شود نگاهبانش ،
و #معلّم_ثانی بشریت.
زنی که در تاریخ بی عالَمی و ناامیدی ، #اشارت و #بشارت_روح_الله را می بیند ؛
با او هم عهد می شود ؛
و#دعوت او را می شنود ؛
دعوت به آینده...
و زن چگونه در این دعوت ،نسبت ها و تعلق های خود را می بیند و می یابد؟؟؟
در همین دعوت امام است که نسبت #مادری ،تاریخ سازی است،
او با امام چیزی را یافته است که در این نسبت فقط با #نذر فرزندش برای #عباس ، خود را می بیند و حاضر می یابد.
و این زن ، در مادریش ،اکنون حاضرترین انسان تاریخ است .
حضوری امیدوارانه در استقبال از آینده اش.
و آیا مساله زن امروز چیزی جز این است:
🔻کدامین دعوت می تواند برای فردا و پس فردای زن امروز ،امید آفرین باشد؟
ایا می توان به #رخداد_انقلاب_اسلامی که در امروزِ ما پنهان شده، دوباره نگاه کنیم؟؟؟
#مادر
#تاسوعا
#نذر_عبّاس
#شهید_مصطفی_صدرزاده
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛ اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول. تاریخی که در آن #زن می شود نگاهبا
اکنون دوباره می توان به پیام رهبری دوباره نگاه کرد ؛
ایشان در پیامی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۱ به کنگرهی «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زنان مسلمان ایرانی را در بهترین زبان و سخن بیان کردند.
به قسمت پایانی پیام توجه کنیم:
زن مجاهد مسلمان ایرانی، #معلّم_ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از #معلم_اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمهی زهرا و بر همهی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشتهی ایران اسلامی.
اکنون باید پرسید:
در چه نحوه از حضور می توان ، زن امروز را به آینده بشارت داد تا امیدوارانه در تاریخ حاضر باشد؟
چقدر به حضور تاریخی او در افق تفکر حضرت روح الله توجه کرده ایم تا اکنون به او ، به عنوان معلم ثانی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها؛ توجه شود؟؟؟
در کدامین افق می توان انتطار تولد شخصیت هایی در حوزه زن را کشید که دعوتی در حضور آن ها نهفته است ؟
دعوتی که می تواند زن ناامید و خسته تاریخ امروز را به آینده شوق آمیزش بشارت داد.
و مگر آینده چیزی جز فهمگذشته است؟
و ما تا در گذشته خود درست حاضر نشویم، در آینده هم حضور نداریم.
اگر جهان مدرن ، ما را به بهانه حضور در فضای زندگی تکنولوژیک ، به جدایی از سنت های جهان دیروز دعوت می کند ،باید همین نقطه را برای گفت وگو انتخاب کنیم،
نقطه ای که در آن از #جهان_بین_دو_جهان باید گفت و شنید؛
و آیا #انقلاب_اسلامی همان حضور جهانی بین دو جهان برای آینده ما نیست؟
و در این افق می توان از نیازمندی های زیستن در این جهان بگوییم ، سپس نسبت #حجاب برای حضور زن از این ابهام و پوشیدگی و اجمال به در می آید.
تفصیلی بر این متن :
https://eitaa.com/ziafat_andishe/718
#زن_مجاهد
#ستمهای_مدرن
#معلم_ثانی
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe