فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبر_انقلاب:
بعضی افراد گفتند «دختران، مدال نیاوردند.» من میگویم دختران، با این حرکت و با این رفتار سنگین و بزرگوارانهشان، بالاترین مدال را به گردن زن مسلمان آویختند.
۱۳۷۱/۶/۲۶
#استاد_طاهرزاده(۲):
🔻وجود امام و فتوحِ ساحتِ قدسیِ آخرالزمانی،در توجه به تفکرِ#دکتر_فردید:
از طریق تفکر انقلاب میتوان در ذات ظلمانی شیطانی قرن #نفوذ کرد تا آن ساحت پوشیده شده وجود حق ،که همان اسماء الهی و نور محمدیست به اراده الهی نه اراده بشری ،گشایش حاصل کند و بدین سان است که ساحت ابلیسی آخرالزمانی فرو میریزد و فتوح ساحت قدسی نور محمدی گشایش مییابد و امکان زیستن ایمانی حاصل میشود.
خ
✍️با چه زبانی می توان از زنی گفت که #فاتح_گفتمان_انقلاب در صحنه ورزش بین المللی است؟
ایا این زن، همان زن فاخری نیست که در افق اندیشه امام متولد شده و امام او را به رهبری قبول می کند و اکنون در دفاع از #قدس و #فلسطین، به انصراف های خود از مواجهه با قصابان صهیونیست افتخار می کند؟
و اینانصراف یعنی #سلبِ_اختیاریِ امکانِ حضورِ خود در صحنه ای که ماهها برایش #تمرین کرده ای و چشم انتظاری !!!
به راستی چگونه می توان از این #تقدیر_توحیدی در جهان جدید غافل شد؟
تقدیری که #بودن_انسانی_زن را به رخ عالَم می کشد ،
تقدیری که بزرگ ترین معارضه سیاسی برای آماده گری حضور دین در آینده جهان مدرن را رقم خواهد زد ، آن هم در زمانه ای که با ظهور #هوش_مصنوعی، هر لحظه جهان پوچ شده مدرن ، از خود پرسش گر است که:
اصلا بودن انسان چه ضرورتی دارد؟
و جهان امروز چه نیازی به #زن دارد؟
#مبینا_نعمت_زاده
#دکتر_فردید
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
و سوال مهمی که اکنون می توانیم از آن ،
با هم بگوییم و بشنویم :
منظور از #تقدیر_توحیدی_زن در جهان جدید چیست؟؟؟
چشمانتظار پاسخ های شما هم راهان فرهیخته هستیم،
و دلگرمی بزرگ اکنون تاریخ، حضور ما در ساحتی از تفکر است که در آن ساحت می توان با #پرسش_گری از خود ، آماده گر قلب خود باشیم برای #یافتن،
و یافتن چه ارتباطی با سواد و معلومات و کسب کردن های رایج دارد؟
ما اکنون در انتظار یافتنی هستیم که در پی پرسش ما می آید،
🔹️پرسشی از سر #درد،
🔹️پرسشی از سر #تامل،
🔹️و شاید پرسشی از سر #درنگ،
🎧شنوای پاسخ های شما بزرگواران فرهیخته هستیم 👇👇👇
#بشنو_از_زن...
💠@Beshnoazzan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه اکنون میتوان نگرانی برای آینده دختر ۱۹ ساله را از زبانی شنید که خطر بی آیندگی ، بیشتر و شدیدتر از هرجایی در کنار گوشش حس که نه ،چشیده شده ؟؟؟
عصبانیت این ها آن گاه به اوج میرسد که یک دختر قهرمان مدال آور ایرانی، در دنیای پر از #دلبستگیهای_پوچ ،به #دلبستگی_بر_عهدی_مقدس اشاره
می کند،
عهدی که همه عهدهای او در ذيل آن دائما به تجدید دیدار فرا خوانده می شوند ومعنا می یابند و حیات این عهد فقط با آزادی جان زن از همه تعلقات پوچِ رایجِ امروز،ممکن است.
آری، مبینا اتفاقا #آزاد است چون آزادی غذای جانش است ،
#آینده دارد، چرا که اصلا آزادی برای ساختن آینده است ،
واکنون این عهد مقدس در زمانی به گوش تاریخ می رسد که به زعم آنها،خدا مُرده و اختیار همه چیز به تکنیک سپرده شده، پس چه جای گفت وگو از این عهد است؟
گوش جان او اکنون شنوای امام است و زبانش سلاحی نرم در تاریخ سیطره مندانه ظالمان؛
سخن این زن، اکنون قدرتمندتر و مخوف تر از هر #سلاحی ، معادلات جهان مدرن را برهم می زند ،همان گونه که#زینب کاخ ابن زیاد و یزید را برهم ریخت؛ این #زن در متن تاریخ است ، زنده است و اهل #زندگی و #آزاد و آزاده.
#استاد_طاهرزاده:
#ظهور_امام ،مجال خروج از غرب زدگی ۱۵۰ ساله را فراهم کرد .آنچه او میگفت سخن دیگری بود که گاه گاه همه امور را بر هم میزد . با سوره حمدش ساحت پنهانی عرفانش را برای عالمیان آشکار کرد .
در تفسیر و تفکر اجمالی امام طومار غرب زدگی پیچیده شد و آنچه تجلی کرد ساحت قدس دین بود.
#مبینا_نعمت_زاده
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی در ظلمت جاهلیت اولی،با عهد محمدی، امت اسلام پا گرفت وغبار سقیفه،آن عهدرا پوشانید،و این شجره طیبه پژمرد؛
برای حیاتش آب که نه،خون لازم بود،آن هم خون خدا؛
#ثارالله آمد وخونش بر#شمشیرهای_جهالت دوران پیروز گشت تا روح الله بیاید و دردمندانه ازدرد استخوان سوز پوچی،بشر را به آینده ای بشارت دهد تا از برهوت برهند؛
اکنون جهان دراین برهوت بی خدایی منتظراست تا تو فرزند روح الله،با زبان حسین بن علی ،با بشر آخرالزمانی سخن بگویی، با ۲کلمه:
#غزه کربلای عصر جدید است.
آری عصر جدید با بشرناامید و ناتوان، در این نا کجا آباد به کدامین آینده چشم دوخته است؟
خدای دیروز و پس پریروز مُرده و خدای امروز همان تکنیک است،
و کدامین باطل السحر اکنون می تواند ما را از این ظلمت جادوی تکنیک برهاند؟اکنون تو آمده ای تا کل ارض کربلا را روایت کنی،
مبعوثشده ای تا قصه ظهر کربلا را بربشر بی قصه بخوانی:
انّی لم اخرج اشراً و لابطراً و لاظالماً و لا مفسداًوانما خرجت#لطلب_الاصلاح فی امّة جدّی.
و آمده ای تا زبان بگشایی وبه#مدعیان_حقوق_بشر،ندا دهی:
هل من ناصر ینصرنی.
و اکنون غزه اشارتی است تا بشررا به آزادی از آزادی رایج حقوق بشری،راه بَرَد؛تادر آزادی جان،شنیدن این سخن اباعبدالله ممکن شود:
اگردین ندارید #آزادمرد باشید.
اکنون#غزه بیش از آن که #روضه باشد، #پرسش است:
ای فرزندروح الله،#درد_تو چیست که با آن صبوری ممکن می گردد؟
#استاد_طاهرزاده:
✍️با تفکر ایمانیِ امام مردمان دیدند که خداوندحافظ دین خود است،ضمناً ولی الهی درجهان هست. خداوند جهان را رها نکرده است ونمیگذارد که تاریکی و نومیدی بر جهان غلبه کند.
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در روزگاری که مکاتب روانشناسي هر روز مردم را بیش تر و بیش تر به سمت خود می خوانند ،
و تمام شئون زندگی را آموزش پذیر دانسته و با عنوان روانشناسي انگیزشی، جوانان و نوجوانان را به آنچه که نیست دعوت می کنند؛
دختری ۱۹ ساله ،تعالی و پیشرفت خود را در ساحتی دیگر جست وجو می کند،
ساحتی که غیب عالم است و در ان عالم دعای پدر و مادر کارساز است ،
این جا فقط #باید اعتماد کرد.
ودر این اعتماد مقدس و پاکیزه، چه جایی برای #اعتماد_به_نفس_و_مهارت_تمرین و...می ماند ؟
در این ساحت همه چیز جای خود است وهیچ چیز عرصه را بر چیز دیگر تنگ نمی کند.
و مگر نوجوان امروز جز در #کرامت_نفس خود می تواند نسبت خود را با ساحت غیب الغیوبی عالم درک کند؟
آری امروز #ملیکا شاهدی است تا باانسان علم زده و تکنیک زده سخنی بگوید:
ایا در آن روانشناسي که اثری از معنای انسان و معنویت و تهذیب نفس نباشد، می توان راهی جست وجو کرد؟
اگر گم شده انسان امروز ، معنای بودن خویش است، چگونه می توان در علمی که ذکر وفکر انسان را فقط در ساحت مادیگرایی و لذت طلبی خلاصه می کند، و از اکنون بی نهایت جاودان او غافل است ، به دنبال پاسخ بود؟
🔻حضور در محضر #اباعبدالله یعنی حاضر شدن در اکنونی که منتظر بعدش نیست،
بعدش شکست باشد یا پیروزی؟؟؟
چه فرقی دارد ؟؟؟
فقط باید اکنون باشد تا عازم آینده گردد .
و چه خوب این دختر ایران، در بی نهایت ترین حضور خود، تاریخ را به نهایی ترین حضورها بشارت گر است.
حضور این دختر قهرمان مدال آور،حضور در یک #تقدیر_توحیدی_تاریخی است که امام ما را به آن فراخواند.
#مبینا_نعمت_زاده
#بشنو_از_زن
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_طاهرزاده:
معجزه #تفکر_تاریخی و نظر به آینده:
در فهم تاریخیِ خود، باید متوجه باشیم، این ضرورت تاریخی است که ما را به سوی رخدادی جدید سوق داده است، به سوی تاریخی که در آن تاریخ در نظر به احساس بنیادین خود امثال شهید حججیها و شهید قاسم سلیمانیها فهمیده میشوند و آنها از آنِ خودمان میگردند و میتوان در آینه وجود آنها آینده مردم خود را احساس کرد. این است معجزه تفکر تاریخی.
✍️و آیا می شود در افقی به نام تفکر تاریخی ،به #جهالت_تاریخی هم درنگی داشت؟
همان جهالتی که سال ۶۱ هجری ، اباعبدالله، را به میدان کربلا کشانید و
صحنه تاریخی عاشورا را رقم زد و من وتو امروز هم چنان در زیارت اربعین هم عهد با امام صادق علیه السلام ، شهادت می دهیم که تو آمدی تا ما را از برهوت جهالت بِرَهانی!!!
و فقط در این جهالت است که تقلیل اربعین به یک مراسم صرفا دینی و تکراری وعادت گونه هرساله، ممکن می گردد.
درتفکر تاریخی میتوان از جهالت تاریخی رهید آنچنان که حسین می شود:#امام_حقیقت_طلبان:
چه سنی و چه شیعه،
چه ایرانی و چه اروپایی،
چه عرب و چه غیر عرب.
و در این افق دیگر حججی و حاج قاسم و ابو مهدی و اسماعیل هنیئه همه ، هم عهد یک تاریخند؛
همان #تاریخ_احرار .
تاریخ حسین.
#اربعین
#تفکر_تاریخی
#جهالت_تاریخی
💠@ziafat_andishe
روایت ۲۸ مرداد(۱)؛
عاقبت آن #حادثه_شوم_شومترین حادثه زندگی مردی که با حوادث شومتاریخی،اُخت بود_اتفاق افتاد:
بیست وهشتم مرداد ماه هزار وسیصدوسیودو.
دیگر برای #اقای_کاشانی هم دیر بود که قد برافرازد و راه بر تهاجم مغول آسای غربِ رذل ببندد،و#آقای_مصدق هم در بهت ساده لوحی خویش فرو رفت ودر پایان شب اول،در اتاقی در باشگاه افسران ،به عنوان اسیری که خود با پای خود به اسارتگاه آمده بود،فقط توانست از آقای صدیقی بپرسد:
مردم کاری نکردند؟
طرفداران ما که دائم با خون خود می نوشتند یا خون یا مصدق،عاشقان وفادار نهضت ملی نفت ایران، آن ها که از ته حلقشان برای ما فریاد می کشیدند و با تمام وجودشان سینه چاک می دادند، مردان و زنان عبور وطن پرست، آن دانشجویان بی پروای جان برکف..ببینم!
حتی خیل عظیم مسلمانان مبارز،بازاریان و دکان داران هم کاری نکردند ؟
قربانتان گردم اقا!شما این خیل عظیم را کنار گذاشتید تکیه تان را از آن هابرداشتید .یادتان نمی آید آقا آن جملهی 《معروف را از خاطر بریده اید ،آقا،که مصدق سنگ را بسته است و سگ را آزاد گذاشته است》؟
کاش به جای همه این ها می پرسیدید:حتی توده هایی که آن همه به ایشان #آزادی دادیم و دستشان را برای هرکاری باز گذاشتیم قدمی در راه آزاد کردن ما برنداشتند؟
شما هم برای زخم زبان زدن فرصت پیدا کردهاید ها ،دکتر!
خیر آقا خدانیاورد آن روزی را بخواهم به جنابعالی زخم زبان بزنم!
🔻من خودم را سرزنش می کنم که ادعای استادی #جامعه_شناسی داشتم و جامعه خودم را ذرهایی نمیشناختم....
حالاخیلی همنامید نباشید دکتر!شاید فردا...شاید پس فردا....
✍️#نادر_ابراهیمی
📖#سه_دیدار
💠@ziafat_andishe
روایت ۲۸ مرداد(۲):
#دیدار_کاشانی_زاهدی:
زاهدی ،که نامردی بیحساب هرزه وابله بود،پس از دوازده روز که در خانه اقای بنی صدر_پدر همان کسی که بعدها اولین رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران شد_لنگر انداخته بودو از همان جا ، آرام آرام، به رهبری آمریکایی ها مقدمات سرنگونی ملت را فراهم آورده بود،کرسی نخست وزیری را تصرف کرد و از مشاوران خود پرسید:حالا چه کار باید بکنیم؟
_اول از همه شاه را خبر کنید که برگردد و بر تخت شاهنشاهی ایرانزمین تکیه بزند.
_وتا آب ها از آسیاب نیفتاده به دیدار #سید_ابوالقاسم_کاشانی بروید ؛چون ،از مردان بزرگ نهضت ملی ، فقط اوست که زخم خورده واقعی ان نهضت است.
_بعد هم پیامی برای #مکی بفرستید که 《سربازِ خطاکارِ سپاهِ مصدّق 》لقب گرفته است و از دست مصدّق و یارانش، دل پرخونی دارد.یادتان باشد بدون خبر قبلی از کاشانی دیدن کنید تا نتواند خود را پنهان کند و بههمراه خود چند عکاس وخبرنگار ببرید و از آن ها بخواهید دمادم از شما کنار کاشانی عکس بگیرند..در انواع اداها، کله ها را به هم بچسبانید و لبخند بزنید، به هرقیمتی که شده....
برای آن که بااو به یک لحطه توافق برسید کافی است بگویید:《هنوز نیمی از شهر در تصرف کمونيست های مسلح است》 تا باور کند که دست مبارک اسلام از آستین ابلیس هم بیرون بیاید ....
و زاهدی ،سوای سه عکاس وخبرنگار و دونظامی ناشناس،به دیدار آیت الله کاشانی در خانه دوستش در شمیران رفت.
#مصدّق
#ایت_الله_کاشانی
✍️#نادر_ابراهیمی
📖#سه_دیدار
💠@ziafat_andishe
روایت ۲۸ مرداد(۳)؛
🔻عزمملاقات حاج اقا روح الله با آیت الله کاشانی:
حاج آقا روح الله خبر ملاقات زاهدی با آیت الله کاشانی و قول قطعی عامل مصیبت را در باب #نفت میشنود. رادیو را خاموش میکند ، ته استکان چای را سر میکشد، سوز حادثه سیاه ۲۸ مرداد را با صدها روز سیاه و خاکستری دیگر میآمیزد و به یادخانه ذهن میسپارد، اشک ناپیدا را از گوشه چشمان سیاه افسرده بر میگیرد ، برپا میشود ، شال و قبا میکند و نعلین به پا میکند، #قدس_ایران را با آن مهر و فروتنی که متعلق به #بانوی_بزرگ_محبوب اوست و تا پایان زندگی هم در تعلق او میماند از اندرونی صدا میکند و میگوید:
《بنده ،با اجازه ،و به امید خدا ،به تهران میروم ؛به کربلا به شمیران، به دیدار حضرت آقای ابوالقاسم کاشانی ،و به امید خدا تا آخر شب برمیگردم 》و تَک ، با یک خودروی همگانی، در اندیشههای دور و دراز ،خویش را به تهران میرساند، و به شمیران، و در کوچه باغهای شمیران ، نشانی به دست، سکونتگاه موقت آقای کاشانی را مییابد، و در را به آرامی میکوبد.
#قدس_ایران
#بانوی_بزرگ_محبوب
✍️#نادر_ابراهیمی
📖#سه_دیدار
💠@ziafat_andishe
🔰روایت۲۸ مرداد( قسمت ۴)،
🔰ملاقات امام با آیت الله کاشانی:
در را به آرامی می کوبد.
کسی میپرسد: کیست ؟
حاج آقا روح الله ،در آنی ،میاندیشد :《 او را که نمیبایست راه بدهد ،راه داد؛ و حال احتیاط میکند 》.و جواب میدهد: بنده #سید_موسوی_خمینی هستم؛ از آشنایان حضرت آیت الله .به زیارتشان آمدهام .
_یک دقیقه صبر کنید ببینم بیدارند یا نه. _اگر خواب بودند، همین جا قدم میزنم تا بیدار شوند .حالا مزاحمشان نشوید .
_چشم حاج آقا.
و بعد ، در گشوده میشود.
_بفرمایید حاج آقا ،بفرمایید. معذرت میخواهم .حضرت آیت الله از ملاقاتهای بیمورد پرهیز میکنند.
_ از بیموردترین ملاقاتها #پرهیز نکردند. حالا...
_ غافلگیر شدند
_ اعتبار پرهیز ،در غافلگیر نشدن است آقا! _درست میفرمایید... این را به خودشان بگویید.
_ همین کار را میکنم .اصلاً برای همین آمدهام.
آقای کاشانی در آستانه در میایستد؛ دست به چهارچوب گرفته، کوچک ،چون وَطوات، خسته و خجل، به استقبال .
حاج آقا روح الله خمينی، آهسته وسر به زیر،سلام می کند.اقای کاشانی به همان آهستگی پاسخ می دهد و عقب می کشد تا داه برای ورود مهمان باز شود.
حاج آقا روح الله،روی فرش کهنه مینشیند.
آقای کاشانی،با ته مایه ای از خواهش ، شرمسارانه، می گوید: روی تخت...روی تخت بنشینید، لطفا!
_خیر.
آقای کاشانی برتخت می نشیند.
سکوت می آید وفضای اتاق را سر ریز میکند به حیاط،که بچه ها در آن بازی و غوغا می کنند.کسی بچّه ها را تشر می زند.خاموشی بیرون،خاموشی درون را سنگین تر می کند.
چای می آورند.....
#کتاب
#تاریخ
✍️#نادر_ابراهیمی
📖#سه_دیدار
💠@ziafat_andishe
↩️↩️↩️ادامه قصه:
...هر دو مرد چای می نوشند. نوشیدنِ آقای کاشانی،قدری صدا دارد وبا لرزش لب ها همراه است.
نوشیدن آقای خمینی،اما،هیچ صدا ندارد.
خمینی به حرف های #صاحبه_بانو در فرو دست قلعهی حَسَن فَلَک، در درّه گل زرد می اندیشد:
🔻صاحبه خانم نگاه می کند به روح الله که چای را در نعلبکی ریخته است و با صدا می نوشد.
_روحی جان، نوشیدنی را باید #بی_صدا نوشید.
هُرت نباید کشید.
خوردن و نوشیدنِ به اندازه، سپاس نعمت هاست و نوعی عبادت است؛ به شرط آن که با کفِّ نفس همراه باشد، و با این اطمینان که همسایه گرسنه نیست.
#صدای_دهان ،به زیبایی خوردن و نوشیدن صدمه می زند؛یعنی به زیبایی عبادت. وهر عبادتی، چون متصل به خداوند است، باید که زیبا باشد؛ چرا که 《خداوند زیبا است، وزیبایی را دوست دارد.》
چقدر خوب بود حرف های صاحبه بانو، وچقدر خوب بود اندیشیدن به حرف های صاحبه بانو، در فرودست قلعه حسن فلک در درّهی گلِ زرد.
✍️چگونه ممکن است به بشر بی قِصّه امروز، از قصّه این سخن روح الله گفت :
«#دامن_مادر بزرگترین مدرسهای است که بچه در آنجا تربیت میشود. آنچه که بچه از مادر میشنود غیر از آن چیزی است که از معلم میشنود. بچه از مادر بهتر میشنود تا از معلم. در دامن مادر بهتر تربیت میشود تا در جوار پدر؛ تا در جوار معلم. [این ]یک وظیفۀ انسانی است، یک وظیفۀ الهی است، یک امر شریف است؛ انسان درست کردن است.»
📚صحیفه امام، ج ٩، ص: ٢٩٤
🗓۲۴ اردیبهشت ۵۸
او در ایام کودکی و نوجوانی سخنی را از صاحبه شنیده است که سخن قلب است، سخنی از سر تفکر ،
و این سخن در وجود روحی کوچک ،آرام آرام نفود می کند، مثل رسوخ آب بر روی سنگ ، پس هیچ گاه فراموش نمی شودو تکراری هم نیست،
پس از سالها، با زنان سخن می گوید، سخنی که مادرانه است واز قلب عمه صاحبه به قلب روح الله نشسته است؛
او طعم این تربیت را چشیده است،
او می داند که تربیت توحیدی فارغ از همه مقایسه های شرک آمیز رایج، فقط ،در دامن مادر ممکن است.
#قصّه
#کتاب
#تربیت_توحیدی
📖#سه_دیدار
✍️#نادر_ابراهیمی
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
↩️↩️↩️ادامه قصه: ...هر دو مرد چای می نوشند. نوشیدنِ آقای کاشانی،قدری صدا دارد وبا لرزش لب ها همراه
و اکنون در مجالی که با قصه روح الله کوچک، برایمان فراهمشد، می توان از خود پرسش کرد:
چگونه می توان از شرّ#مقایسه های رایج شرک امیز در تربیت رهید؟
آن گاه که دائما فرزندان از قول مادران می شنوند:
🔹️چای را هُرت نکش وگرنه دیگران می گویند چه بچه بی ادبی!!؟؟
🔹️این لباس را بپوش تا دیگران بگویند که چه قدر خوشگلی!!؟؟
🔹️این کار را بکن یا نکن تا دیگران.....
به راستی در افقی که خور وخواب و پوشاک و همه اقتضائات زندگی با شاخص خوش آیندی دیگران ، شکل گرفته و با این شاخص، به امانت داری فطرت توحیدی کودک خود، هیچ توجهی نداریم،چگونه می توان تولد انسان های بزرگ پس فردایی را به انتظار نشست و از خود محوری انسان مدرن آزاد گشت ؟
اگر #زبان_مادری زبان تفکر است، باید در افق صبر وانتظار مقیم گردیم و بدانیم که تفکر همچون #شیاری است بر روی سنگ که این شیار فقط با #جان_سوزی ، در وجود فرزند رسوخ کرده و تولد روح الله ها را بشارت می دهد.
و در این افق، دیگر مگر جایی جز برای #خدا می ماند؟
و پاسداشت این حریم توحیدی جز از عهده مادر بر می آید؟
#استاد_طاهرزاده:
✍️اگر خدا در افق حضور انسان، در نزد انسان حاضر نباشد، ناخودآگاه آن انسان، خود را خدا میداند؛ ولی اگر انسان متوجه حضور خداوند در عالم باشد ، همه چیز را #وابسته به او میداند و سعی میکند در جهانی که همه چیز وابسته به خداوند است، خود را بپروراند تا به خداوند نزدیک شود.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
ادامه دارد...
بشنو از زن چون حکایت میکند
↩️↩️↩️ادامه قصه: ...هر دو مرد چای می نوشند. نوشیدنِ آقای کاشانی،قدری صدا دارد وبا لرزش لب ها همراه
آیا جز این است که در سبک زندگی رایج، زن امروز برای ساحات مختلف زندگی خود از جمله:
_ تربیت ،
_لباس،
_لوازم منزل،
_صحبت کردن،
_تحصیل،
....
در همه و همه این امور ، خود را در نگاه دیگران جست وجو می کند و با مقايسه های شرکآمیز ، در این افق ،امور خود را تنظیم می نماید؟
و چگونه می توان در این افق، به انتظار تولد روح الله های کوچک امروز و خمینی های فردا و پس فردا، نشست آنگونه که به مدد #رابطه_متعالی_زن_با_وجود_خویش،
دائما فرزندان در تمنای استشمام رایحه بهشتی هستند که فقط در #زیر_پای_مادرشان می یابند و #خانه یعنی همان بهشتی که مادر آن را بنا کرده است؟
به راستی مگر جست وجوی زن امروز برای یافتن معنای خود در نگاه دیگران، همان #جهنمی نیست که بیگانگی از بهشت مادرانه را برای او به ارمغان اورده و اکنون حدیث دوری او از نیستان وجودی خویش ،همان نفیری است که مرد و زن را نالان کرده است ؟
بشنو از زن چون حکایت می کند.
وز جدایی ها شکایت می کند.
از نیستان تا مرا ببریدهاند.
از نفیرم مرد وزن نالیده اند.
#مقايسه
#بهشت_مادری
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe
واکنون باز هم باید در وضع تربیت کلان کشور خود پرسش گر شویم :
آیا مقایسه ها و رقابت ها ،قتلگاه فطرت توحیدی فرزندان مانیست آن گونه که شخصیت ذاتا کریمانه فرزندان ما، که هدیه ای الهی است:
لقد کرمنا بنی ءادم... را نابود سازیم؟
چگونه میتوان تعلیم وتربیت رایج در مدارس خود را بپذیریم آن گاه که دائما فرزندان ما به غیر خود شدن دعوت میشوند؟
.
در این وضعیت، هیچ گاه خودشان به خودی خود مقبول نیستند و دائما باید مانند و شبیه ممتازترین شاگردان مدرسه شوند تا مقبول واقع شوند و به چشم معلم و مدیر آیند و ارزشمند باشند.
و چگونه می توان #گزینش_های_رایج_مدارس را پذیرفت آن گاه که فرزندان معصوم بافطرت توحیدی را به بهانه های مختلف، فاقد شاخصهای پر از هیچ خود دانسته و به تعبیری آن ها را شایسته ورود به مدارس خود نمی دانند.
فاصله این مدارس که حتی خود را تحول خواه هم می نامند تا افق تربیت توحیدی خمینی پرور کجاست؟
و در این میان، صاحبه بانو های امروز، همان مادرانی هستند که امانتداران فطرت توحیدی فرزندان خود می باشند .
#نقد
#مدرسه
#تربیت_توحیدی
💠@ziafat_andishe
امام حسن عسگری فرموده اند:
#زیارت _اربعین یکی از۵ نشانه مومن است.
ایا میتوان زیارت اربعین را بیش از انکه یک متن مناسبتی بدانیم ، آن را #پرسشی از خود ببینیم.
آیا میشود این فرازها پرسشی باشد از خودمان که این جهالت چیست؟
این پرسش میتواند ما را به مهمانی حدیث جنود عقل و جهل از امام صادق دعوت کند.
سپس بر ضیافت تفکر امام خمینی که حاشیه نویس بر این متن زیبا شده اند،وارد شویم.
#جهالت
#زیارت_اربعین(۱)
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤ای حسین زير خاک آرميدهای؛ بپاخيز كه غم امانم را بريده...
اکنون خواهرت #زينب به اربعينت آمده.
✍️و چگونه می توان با حضرت زینب خود را همعهد بیابیم در حالی که سنگینی بار امانت کربلا بر دوشش را نمیتوان هرگز فهمید.
و یقینا با #پیاده_روی_اربعین،ما به فرسنگ ها فاصله خود از زینب اقرار میکنیم آن گاه که:
پایمان تاول میزند،
آن گاه که در مسیر کرب وبلا، دچار غمو مصیبتی شویم،
آن گاه که تحمل گرما طاقت فرساست،
آن گاه که....
و باخود میگوییم سال بعد نمیآی...
جمله ام نا تمام است،
شرمندگی از زینب ، نمی گذارد.
تو کجا و زینب کبری کجا؟؟؟؟
#شهید_آوینی:
گِل وجود آدمی خاک فقر است که با اشک آمیختهاند و در کوره رنج پختهاند. زینب کبری گنجینهدار عالم رنج است.
او را این چنین بشناس!
او محمل گرانبارترین رنجهایی است که در این مبارکه نهفته است: لقد خلقنا الانسان فی کبد.
او وارث بیت الاحزان فاطمه است و بیت الاحزان قبله رنج آدمی است.
🔻 #مداحی آذری آقای حاج مهدی قربانی در حضور رهبر انقلاب. ۸۷/۱۱/۲۸
#بشنو_از_زن...
💻 farsi.khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
🖤 منش زینب کبری(سلاماللَّهعلیها)، پیروز است
📝 #رهبر_انقلاب:
حادثهی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصهی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری. زینب (سلاماللَّهعلیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. ۱۳۸۹/۲/۱
✍️آیا امروز غزه همان کربلایی نیست که زنانش هم عهد با زینب کبری ،اولوالعزم هایی هستند که با مجاهدت خویش ،تاریخ را به درنگ دعوت می کنند
تا انسان ها از خود پرسش گر شوند :
این همه امید در عصر ناامیدی وپوچی بشر مدرن از کجا؟؟؟
این همه امید درمیان غم و مصیبت و شهادت و اسارت و آوارگی و ناامنی از کجا؟؟؟
و #زن_غزه، پرسش است برای هر حقیقت طلب تاریخ تا راه تفکر را برای بشر امروز هموار سازد .
#زینب
#اربعین
#زن_غزه
💠@ziafat_andishe
🖥 @khamenei_reyhaneh
🏴 متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئتهای دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی
✏️بسماللهالرّحمنالرّحیم
مثل همهی اربعینهای دیگر، امروز شما جوانان عزیز این حسینیّه را با حضور خودتان، با احساسات پاک خودتان، نورانی کردید؛ از همهی شما تشکّر میکنم به خاطر حضورتان و برنامهای که بحمداللّه به بهترین وجهی انجام گرفت. برنامهها بسیار خوب بود، سرود خوب بود، تلاوت قرآن خوب بود، زیارتی که خواندند بسیار خوب بود، منبر بسیار خوب بود، برنامهی آقای مطیعی بسیار خوب بود؛ بحمداللّه همهی برنامههایی که شما اینجا اجرا کردید، برنامههای پُرمغز، پُرمعنا و آموزندهای بود.
✏️در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة. «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبههی حسینی و جبههی یزیدی تمامنشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبههی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئلهی ظلم است، مسئلهی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبههی حسینی است که در مقابلهی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطهی مقابلش هم جبههی جُور است، جبههِی ظلم است، جبههی شکستن عهد الهی است.
✏️امروز شما در دنیا این را میبینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبههای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همهی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبههی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم»، با هر کسی که با جبههی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیلهِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همهِی احوال هست. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» اینجوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر اینجور فکر کردیم، اینجور شناسایی کردیم، اینجور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم.
✏️جوانیتان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. انشاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامهریزی کنید؛ برای اینکه برنامهریزیتان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با #قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. #یاد_گرفتن_ننگ_نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیهی اسلامی است. انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ المُؤمِنون.
انشاءاللّه که موفّق و مؤیّدباشید.
💻 farsi.khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیهٔ امروز رهبر انقلاب به دانشجویان:
یاد گرفتن ننگ و عار نیست.
✍️اگر بنابر روایت امام صادق علیه السلام در زیارت اربعین، شهادت امام حسین برای آزادی مردم از بند جهالت بود،
آیا میتوان سخنان امروز رهبری را در راستای تذکر به جهالت تاریخ دانست آن گاه که ما در #سیطره_کبر_و_تکبر، با خودبینی و خود خواهی ،به اثبات کمالات برای خود مشغول شویم و دیگران را کوچک شماریم و یا نادیده بگیریم ، جز در موقع نیاز به آن ها.
در این وضعیت است که هر یک دیگری را طرد می کنند و به یکدیگر حسن ظنی ندارند و اخوت ایمانی بین آنها هرگز محکم نمیگردد.
پس در این وضعیت،دیگر یادگرفتن نه تنها افتخار نیست که کوچک شدن و شاید ننگ و عار باشد.
آری تکبر ، از #جنود_جهل است ؛
جهلی که حسین برای رهایی مردم از آن ، به کربلا آمد.
...لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله...
#اربعین
#جهالت
#جنود_عقل_و_جهل
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #رهبر_انقلاب ،
امروز در نخستین دیدار دولت چهاردهم:
آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند.
برخی را تایید و
برخی را هم تاکید کردم.
تعداد زیادی را هم نمیشناختم و نظری نداشتم. ۱۴۰۳/۶/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #رهبر_انقلاب در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم:
اگر به لایههای زیرساختی هوش مصنوعی نرسیم ممکن است در دنیا آژانسی برای هوش مصنوعی مثل انرژی اتمی تشکیل دهند و #مانع_پیشرفت کشور شوند
:
✍️اکنون شنیدن طنین این کلام ، همان ندایی نیست که از انقلاب اسلامی به جان اهل نظر و علم می رسد و آن ها را به سوی این نظر و علم دعوت می کند تا خود را مهیای دیدنِ فردا کنند و چشم انداز این علم را بنگرند.
آیا اکنون رهبر انقلاب، همان #متفکر_هوشمند_آینده_بین_تاریخ نیستند که ما را به پرسشی دعوت می کنند:
ما باید در انتظار کدامین علم برای فردای خود باشیم که ما را در فردا و پس فردای خود حاضر کند و نه تنها عامل سیطره دنیای ظلم، که عامل عزت قدرتمندانه ما گردد؟؟؟
و#هوش_مصنوعی فقط در این چشم انداز ، برای پس فردای ما راهگشاست.
و#جهالت_تاریخی، که مثل حسین ها را به میدان شهادت فرا می خواند، همین نشنیدن ها و ساده اندیشی هاست.
_لیستنقذ عبادک من الجهاله_
✍️#استاد_طاهرزاده:
در جهان مدرن یعنی در تاریخی که هویت آن را نهضت علمی شکل میدهد، ما در کجای آن باید قرار گیریم که از یک طرف در آن نهضت حاضر باشیم و عقل مناسب آن نهضت را که روحی است تاریخی، دریابیم _به عنوان #عقل_تکنیکی_ و از طرف دیگر نسبت به قیامی که با انقلاب اسلامی شروع شده ،قد خم نکنیم و از پای ننشینیم ؟
آیا نباید به فرهنگی فکر کرد که ظرفیت جای دادن این دو را در خود دارد.
#عقل_تکنیک
#هوش_مصنوعی
#چشم_انداز_انقلابی
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبر_انقلاب،
روز اربعین:
«حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛به معنای: درست اندیشیدن،
درست سخن گفتن،
درست شناسایی کردن،
دقیق به هدف زدن است؛«حَربٌ لِمَن حارَبَكُم»اینجوری است...
✍️آیا می توان در عصر غربت بشر،طنین این کلام رهبری را جرعهنوش شویم؟
میدانم که گوشهایمان اکنون عاجز از شنیدنها هستند وهمه فقط زبان شدهاند؛
گویا این عجز از شنیدن ،همان مسلخی است که حسین را به وادی کربلا فراخواند و اوهم جانش را بذل کرد تا راهی برای عبوراز #جاهلیت_دوران نشان دهد.
مگر کربلا جایی جز تقابل اسلام ناب و اسلام نیمه کاره سقیفه ای مقید به ظواهر بود؟
و اکنون چگونه می توانیم به طلبه،دانشجو،دانشمند،فیلسوف،معلم،سیاستمدار، فعال فرهنگی ،بسیجی و...گفت که:
بیاییم دست از تحجّرمان برداریم،تحجّر از نگاه رهبری را بشناسیم:
#معنای_تحجر این است كه از هر آنچه كه بهصورت یك باور در ذهن انسان وارد شده، بدون اینكه پایههای استدلالی و استناد مستحكمی داشته باشد، بیدلیل و متعصبانه دفاع كردن.۱۳۸۱/۱۱/۰۸
باور کنیم که اکنون درست فکرکردن و درست سخن گفتن،همان هم عهدی تاریخی باحسین است:
سلم لمن سالمکم
و چگونه میتوان از#بی_فکری زنهار دهیم،آن گاه که بهآن خو کردهایم و بسان #زائری_مرموز،مدام درمیان ما،در حال رفت وآمد است.بگذار بگویم که اصلا گویی ما به انتظارش هم نشسته ایم.
پس چگونه میتوانم این کلام را زمزمه کنم:
سلم لمن سالمکم
و به راستی #زن_صاحب_سخن، همان متفکری نیست که با او،زبانِهم زبانی متولد میگردد وسپس گوشها شنوا؟
💠@ziafat_andishe
به مناسبت شروع به کار#دولت_جدید(۱):
مسئولان در قیامت#دست_بسته محشور میشوند.
عن النّبیّ صلَّى اللَّه علیه و آله قال:لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه
این حدیث دربارهی بنده و امثال بنده است؛
[رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر ده،نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ «اِلّا جیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه»،[مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که اینقدر دردنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که میآورند، دست او را به گردنش بستهاند؛ یعنی دستبسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را.
در آن حوزهِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم،بعضی از کارها انجام میگیردکه ما میتوانستیم مانع آن بشویم ونشدیم؛حالا یا:
غفلت کردیم [وارد] نشدیم،
یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛
این کار خلاف،زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگرــ
یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزهی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛
یا بهخاطر اینکه ما نفهمیدیم،دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم،مشورت نکردیم، پرسوجو نکردیم و ندانستیم،
یا نه، دانستیم،تنبلی کردیم،امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا انشاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد،فوت شد.
ادامه↙️
@ziafat_andishe
اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً اینجوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد.بعضی می دوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً میآورند؛این چیز خیلی مهمّی است.مغلولاً میآورند او را در پای محاسبه الهی...
اینهارا باید ما بفهمیم؛اینها را باید بفهمیم.دنبال کرسیهای ریاست[بودن] ــ چه ریاست اجرائی،چه ریاست تقنینی؛ میبینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند،اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره،خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد ــ عقل نیست.ملاحظه کردید؟اگر چنانچه این ریاست،مایهی یک چنین دغدغهای است،خب انسان رها کند؛مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشودو واجب باشدبرای انسان؛ آن [جا] بله[لازم است].
بنده دورهی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــحالا دورهی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دورهی دوّم دیگریقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند:هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم.درست این است که اگرچنانچه تکلیفی وجود ندارد،واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگرچنانچه ناچار شد، ناگزیر شد،به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.۱۳۹۷/۰۹/۲۷
🔻#بیانات_رهبری،درس خارج فقه.
@ziafat_andishe