eitaa logo
Antifeminism
79 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
.... هوابارانی ست؛لطیف وزیبا... این دوکلمه ی آخرچه نقشی دارند؟نه اشتباه نکنید،میدانم برای قشرجوان مینویسم ومطمئنم بهترازمن نقش آن دورامیدانید،امادنبال معنای صفت میگردم.دراین فکرهستم ودراین هوای بارانی ودلچسب مجال قدم زدن رامغتنم میشمرم تانفسی تازه کنم؛جلو وجلوترمیروم،اطرافم رانظاره میکنم زیبایی درختان سبزوخیس خورده بابازی واذیت پرندگان کوچک روی درختان سرماخورده،حسِ خوب قدم زدن رادوچندان کرده است. سوالاتم دورسرم تاب میخورند؛دنبال پیداکردن معنی صفت بودم های متفاوت رامیبینم،تفاوت چهره رانمیگویم،تفاوت رنگها ذهنم راخیره کرده.موهای پریشان وآرایش های متفاوت،آستینهای بالارفته وشلوارهای شصت سانتی ونودسانتی،سوت مغزم رابه صدادرمیاورد.به این فکر افتاده ام که چه کسی تعریف درست ازدختربودن رامیداند؟چه کسی به به دختران نوزده-بیست ساله یاد داده به این شکل درجامعه قدم بزنند،آخرمن که درکتابهای روانشناسی ووبررسی تفاوتهای زنان ومردان وانواع این کتابها،چیزهای دیگری خوانده بودم.اصلا یک سوال کدام یک از این دخترهامیتواندتعریف خودش ازحجاب رابیان کند؟راستی ایا حجاب هم صفت است؟ چرافکرم آرام نمیگیرد؟آخرازروی کدام کتاب فارسی نوشتن، کدام کتاب معتبرخواندن وازکدام فطرت همچین چیزهایی میزاید؟ جلوتر میروم،حالم از فکرهایم حسابی ضدحال میخوردوباصدای دوتااز دخترهای کنارپارک به خود میاید.به آنجای بحثشان رسیده ام که دخترباحجاب وآراسته ای دخترمقابلش راکناری کشیده وبه اومیگوید؛"من که چیزی نگفتم خواهرگلی فقط خواستم بگم پوششتون مناسب نیست وخیلی هاروبه شماخیره کرده واون دخترباموهای بزک کرده وآرایشی که رنگ ولعابی به اوداده میگوید"به خودم مربوط است" همان جمله ای که فکر میکنم منطقی ترین جواب ازنظر عده ای از دخترهاست. ذهنم رابه گوشه ای از پارک روی صندلی افتاب خورده ای،هل میدهم تایخش بازشودودلم هم کمک میکندتاآرامَش کند.به این فکر میکنم که آیا دخترهای سرزمینم داستان فمنیسم رامیدانند؟دختران ما ازکجافکر کردندبانیمه برهنگی میتواننداستعدادهایشان رانشان دهند؟ازکجادریافتندکه بی حجابی ازباحجاب بودن بهتراست؟بلافاصله ذهنم پیام میفرستدکه شایدبازهم منطق بی منطقی به کمکشان آمده وگفته،خواهی نشوی رسوا/همرنگ جماعت شو...از حرف ذهنم خنده ام نمیگیردوسریع پیغام میفرستم که آخراین دخترهامگرداستان جماعت غربی رامیدانند؟مگرداستان ""ازفعالان راشنیده یاخوانده اند؟مگراز رنج فریادهای زنانِ قرن نوزده وبیست وپیشترازآن چیزی شنیده اندکه چطورازفریادهای پایمال شدن حقوقشان به جایی رسیدندکه دیگرقائل به ازدواج هم نبودندوآزادی مطلق ازجمله آزادی جنسیِ بدون قیدوشرط رامیخواستندوآنرا اوج افتخارونشانه ی قدرت شان میدانستند.نمیدانم این دردندانستن راچگونه بایدبه سرزمینم بگویم،این ندانستنهاوتن دادن به هرآنچه دیگران رفته اند، و مارابه اینجارسانده یااز نگفتنهای امثال من است؟آخراز و برای یک دختروعشق ومحبت و چه بدی هادیده اندویاشنیده اندکه تصمیم برنشان دادن گوهرهای ذاتیشان کرده اند؟حالا تازه میفهمم صفت چه واژه ایست.کاش صفتهای دخترانمان دوباره جان بگیرند،کاش حجاب تاج افتخاردختران وزنانمان شود نه رنگ های عجیب وغریب موهای بیرون زده!!! امروز برایت میگویم ازکسی که قراربود برای من وتو الگوی تمام زیبایی های زنانه باشد؛از "زهرایی"میگویم که تو ففط اشک بردردهایش راشنیده ای،چراخطبه ی فدکیه وصلابت سخنانش رادراجتماع نخوانده ای،نمیدانم.توکه نگرانی باحجاب نتوانی درجامعه فعالیت کنی،حضرت زهراراه حضوراجتماعی راهم نشانت میدهد،حالابگو کم حجابیت برای چیست؟خانم دکتربشوی یا لیسانس وفوق لیسانس هم که بگیری،بالاو پایین هم که بروی نسخه ی آرامش فقط ایمان به چیزی ست که معلم بزرگت درکتاب بزرگش فرموده،با بی حجابی دنبال پیشرفت نباش،خداوندشیرینی وعده هایش رادرعفت وحجاب قرارداده... دلم آرام ترمیشود وحالا صدای اذان هم ازمسجدی کنارپارک به گوش میرسدودل من مشتاق تر برای اینکه حرفهایم رابه دوستانم بگویم،همان هایی که مطمئنم اگربه درستی حیاوعفت برایشان تبیین شود،گره های بسته مغزشان بازمیشودوآنگاه پوسترهاوعکس های هنرپیشهای بی هنرراازصفحه اتاق موبایلهایشان حذف میکنندوتنهاخواهند نوشت:"من کمترین توانایی ام این است که بالباسم میتوانم شخصیت هاراعوض کنم" نرجس کارآزما دانشجوی پزشکی https://eitaa.com/Antifeminism2
حجت الاسلام و المسلمین : نباید را مانند دید. حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا در نشست علمی «» که با همکاری انجمن علمی_پژوهشی زن و خانواده جامعه الزهرا سلام الله علیها و مرکز تحقیقات زن و خانواده دراین مرکز به صورت وبینار برگزار شد، با بیان اینکه نخستین چالش انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در صبح ۱۵ اسفند در فیضیه این مسئله را یادآور شدند که زنان باید با حجاب اسلامی به محیط کار بروند. این مطلب را کیهان منعکس کرد و دو روز مانده به ، در بین نگرانی ایجاد نمود، طرفداران و تعدادی از زنان هم موضوع مناسبی برای ایجاد چالش پیدا کردند. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: در دهه ۱۳۳۰ گروهی از دانشجویان و دانش آموزان ایرانیان خارج از کشور راه انداختند که مرکب از افراد و افراد بود. در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ که اوج جریانات در و بود، اعضای این پیشنهاد دادند که موضوع زنان در کشور را در اولویت قرار دهیم و در سال ۵۵ اولین ویژه ­نامه­ شان درباره وضعیت منتشر می­شود. وی تاکید کرد: از چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تا چند ماه بعد، ­ ها وارد کشور شدند تا کار را به دست بگیرند، این نگرانی در بین انقلابیون وجود داشت که نکند انقلاب به بیراهه رود. تعدادی از به طور جداگانه از تشکل ­های خود، گروه ­هایی با دغدغه ­های زنانه راه انداختند. حساس شدن ­_های_داخلی بعد از سخنرانی ۱۵ اسفند (ره)   حجت الاسلام والمسلمین ­_نژاد با بیان اینکه بعد از سخنرانی امام در ۱۵ اسفند اعضای خانم حساس می­ شوند، مطرح کرد: بعد از این واقعه وارد کشور شدند تا وضعیت لحظه به لحظه مبارزه زنان علیه حکم امام را منعکس کنند. در ۱۷ اسفند تعدادی از دانشجویان علیه راهپیمایی کردند و این راهپیمایی در روز بعد هم ادامه پیدا می­ کند که تعداد این افراد طبق گزارش­ ها قریب به ۸ هزار نفر بود. برخی از شخصیت­ ها مانند آیت الله در ۱۹ اسفند ماه به پرداخت و در نهایت بیان کرد که قرار نیست توسط حکومت شود، در روز بعد امام این بحث آیت الله طالقانی را تایید کردند، اما توجه­ ها را به جلب نمودند، اما اینگونه منعکس می شود که امام گفتند نیست. در این زمان ­های خارج از کشور برای متقاعد کردن دولت ایران برای نبودن وارد کشور شدند. ذهنیت ­_های_غربی از ایران همان ذهنیت متاثر از شرق شناسی است و نمی توانند تصور کنند که با اینکه برای وجود دارد، اما زنان می­ توانند بر خلاف قبل از انقلاب به عرصه ورود جدی پیدا کنند. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیان کرد: بعد از دو سال مسکوت ماندن مسئله، در سال ۵۹ گزارشی به امام می­ رسد که به صورت در تفرج گاه ها حضور پیدا می ­کنند، بعد از این واقعه امام به صورت جدی ورود می­ کنند که ، ورود با به ادارات را تصویب می­ کند و دادستانی هم دنباله این جریان را می­ گیرد. در پاییز ۵۹ سفارتخانه­ های ایران در کشورهای غربی اعلام می کنند که از این پس گذرنامه­ هایی که فاقد عکس با باشند، باطل می شوند، این مسئله برای حساسیت ایجاد کرد و ایشان در جلسه­ ای که تعداد آن به ۳۰۰ نفر می­ رسید گرد هم آمدند.  ، ، و غیره از بودند و این افراد در حال حاضر به معتقد هستند که بیان می­کنند و باید علیه_حجاب_اجباری متحد شوند. در سال ۵۹ امام درباره حجاب، تند و تیز برخورد می­ کنند و حزب توده به دلیل خطر امپریالیسم از نظر امام حمایت کرد. رهبر معظم انقلاب نخستین فردی بود که به مسئله حساسیت نشان داد   حجت الاسلام والمسلمین _نژاد عنوان کرد: از نخستین شخصیت­ های اسلامی که مسئله برای او اولویت داشت، رهبر معظم انقلاب بود که در زمان ریاست جمهوری دستور تشکیل مرکزی برای زنان را صادر کردند. در دهه ۱۳۷۰ در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش دفتر حقوق زنان در ریاست جمهوری راه اندازی می شود، یکی از کارهای این دفتر، ایجاد سازمان­ های مردم نهاد (NGO)زنانه بود، این حرکت متاثر از ورود سیاست­ های نئولیبرال بود.در این مقطع برخی از زنان فمینیست به بهانه کمپین­ های غیرفمینیستی وارد کشور و دولت شدند و اهداف فمینیستی را دنبال کردند.   ورود فمینیست ها به مراکز تصمیم ساز در دوران سازندگی عضو هیات
امنای مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: در این زمان با چرخش گفتمان توسعه به جای گفتمان انقلابی مواجه بودیم، همچنین سیاست نشریه­ های باز نیز در راستای شاخص­ های توسعه دنبال شد، به حدی که فمینیست­ های سکولار مانند مهرانگیز کار بلندگوی فمینیست­ ها در مجله زنان می­شوند. با آمدن دولت اصلاحات فضای جامعه بازتر می شود و این امکان بوجود می آید که از سال ۷۷ تشکل­های مستقل راه اندازی شوند که نوشین احمدی یکی از این تشکل­ ها را رهبری می کرد. وی اظهار داشت: از سال ۸۲ نواندیشان دینی وارد بحث حجاب می شوند و در سال ۸۳ جایزه صلح نوبل به تعلق می­گیرد، در حالی که سابقه کار خانم عبادی حقوق کودک و بعضا حقوق زنان بوده و هیچ فعالیتی مربوط به صلح نداشت؛ توجیهی که اعطا کنندگان داشتند این بود که ایشان برای کودکان، کار می کند و اگر کودکان به سروسامان برسند صلح حاکم می­شود که این توجیه تنها یک بهانه بود. اعطای جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی باعث شد که موضوع زنان در ایران برجسته تر شود، این موجب شد که زنان با اختلافات عمیق اعتقادی و انقلابی دور هم جمع شده و حول محور زنان به اشتراک رسیدند. در حوالی سال ۸۳ یا ۸۴ درباره این موضوع بحث می کنند که آیا حجاب با محوریت جنبش های فمینیستی دنبال شود یا خیر که به تصویب نمی رسد.   ورود جدی گشت ارشاد به میدان از زمان دولت احمدی نژاد   حجت الاسلام زیبایی نژاد تاکید کرد: از سال ۸۳ با انتقاد رهبر انقلاب از وضع حجاب، گشت ارشاد وارد میدان می شود و با آمدن دولت آقای احمدی نژاد این ورود گشت ارشاد جدی تر می­شود. از سال ۸۵ جنبش­ های فمینیستی ایران به این نتیجه می­ رسند که از مسیر تشکیلات نمی­ توانند اهداف خود را دنبال کنند. با راه افتادن اینترنت در ایران کمپین یک میلیون امضاء توسط فمینیست­ ها فعال می شود که مخاطب عموم مردم است، در این کمپین نیز قرار گرفتن حجاب در محور کلیدی مبارزات فمینیستی رای نمی آورد.وی یادآور شد: از دهه ۶۰ ما با شیوع ویدئو ها مواجه بودیم و ۵۰ درصد از کسانی که تلویزیون داشتند، ویدئو هم داشتند، در دهه ۷۰ ماهواره وارد شده و اینترنت وارد کشور می­شود. از نیمه دهه ۸۰ ما وارد بحث شبکه­ های اجتماعی شدیم که ابتدائاً فیس بوک است و از اوایل ۹۰ به اینستاگرام و دیگر برنامه های می رسد و در دهه ۹۰ بحث های مربوط به مطرح می شود. ظهور زنان فمینیست در قامت فتنه گران سال ۸۸   رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: بحث حجاب به طور جدی از انتخابات سال ۸۸ تبدیل به مطالبه فمینیستی شده و با ورود همسران برخی از کاندیداها، عدم اجباری بودن حجاب مطرح می­شود. در جریان ۸۸ معلوم می ­شود که تعداد زیادی از معترضین فتنه سبز از زنان فمینیست هستند؛ تحلیل ما این بود که جنبش­ های فمینیستی در حال احیای خود هستند و می­ خواهند به جنبش ۸۸ خدمت کنند. در انتخابات ۸۸ اجماعی بین فمینیست­ ها شکل گرفت که جریان زنان باید خود را در خدمت جنبش 88 قرار دهد. تا بعد از پیروزی، این جنبش خود را در خدمت جریان زنان قرار دهد، پس از وقایع ۸۸ تعدادی از این زنان دستگیر و بعد از آزادی روانه خارج شدند که این موجب تضعیف جریان فمینیستی داخل ایران شد. انجمن عدالت برای حقوق ایرانیان بعد از ۸۸ در خارج از کشور راه می­افتد که هدف اصلی آن­ها دفاع از حقوق جنسی زنان بود. از اوایل دهه ۹۰ که فضای مجازی فعال­تر شده، اقدامات گروه­ های فمینیستی هم وارد یک فضای جدید  شده است. فضای مجازی تحرکات فمینیستی را وارد فاز جدیدی کرد   ایشان با بیان اینکه در برخی از تحلیل­ ها حجاب به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی مطرح شده است، یادآور شد: کمپین های کشف حجاب و ارسال تصویر آن ها به رسانه ­های غربی توسط مسیح علی­نژاد کلید خورد و پس از این جریان نهادهای بین المللی از این جریان حمایت کرده و به او جوایز بین المللی را اهدا می­کنند. در سال ۹۵ مسیح علی نژاد کمپین چهارشنبه های سفید را راه اندازی می کند که تحت عنوان آزادی­ های یواشکی با رنگ سفید مطرح شد، انتخاب رنگ سفید به معنای صلح با زنان محجبه بود، یعنی ما از حجاب شما دفاع می کنیم، شما هم از آزادی­ های ما دفاع کنید.حجت الاسلام والمسلمین ­_نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ ویدا موحد در خیابان انقلاب در بلندی روسری خود را سر چوب می­ آویزد و بعد از آن در چند جای دیگر هم این کار را انجام می­ دهند که این حرکت برد رسانه ­ای بین المللی پیدا می­ کند.وی گفت: شائبه سیاسی بودن این جریان با ملاقات مسیح علی نژاد با سران آمریکا پررنگ تر می­ شود که این موجب انتقاد برخی از فمینیست­ ها شد، چرا که از نظر آنان برای دخترانی که کشف حجاب می­ کنند، تبعات سیاسی به­ بار آورده و احکام آنان سنگین ­تر می ­شود. کسانی مانند نوشین احمدی معتقدند که نباید حجاب به مسئله کانونی زنان تبدیل شود، چرا که زنان ده­ها مسئله دارند. برخی از ­
ها و جامعه­ شناسان معتقدند که این کمپین­ های بیش از اینکه در خدمت زنان باشد، در خدمت جریانات سیاسی و حتی بازار آزاد است. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تصریح کرد: در بحث حجاب اتفاقی رخ داده که برای جریان فمینیسیتی و جریان حاکمیت بعد مهمی است و آن بحث این است که نباید را مانند حجاب صدر اسلام دید. در صدر اسلام با حجاب به مثابه حکم شرعی مواجه­ ایم، امروز علاوه بر اینکه حجاب حکم شرعی است، به مثابه یک امر سیاسی هم دیده می­شود. در مشروطه به بی­ حجاب ها مارک غرب­زدگی می­ خورد، در زمان رضاخان با سیاست­ های او گره می­ خورد، در دهه ۴۰ و ۵۰ مبارزه با رژیم شاه با بحث حجاب پیوند می­ خورد، زمانی که به حکومت جمهوری اسلامی می­ رسیم، موضع­ گیری­ های امام و حاکمیت حجاب را به نماد زن مسلمان انقلابی تبدیل می­ کند. وی افزود: اینکه حجاب نماد انقلابی است باعث می­ شود که هر کس انگیزه مقابله با انقلاب دارد، سراغ حجاب می­ رود و فردا اگر حاکمیت از بحث حجاب کوتاه آمد، به منزله شکست انقلاب قلمداد می­ شود و من این سخن را به رهبر معظم انقلاب عرض کردم. ایشان به بنده یادآوری کردند که گویا تصور کردید که ما حجاب را به امری نمادین تبدیل کردیم، در حالی که جریانات چپ، حجاب را به امری نمادین تبدیل کرده­ اند که شکست حجاب را به مثابه شکست انقلاب قلمداد کنند؛ من بعد از مطالعه درباره این موضوع به این نتیجه رسیدم که حق با رهبر معظم انقلاب است. اگر حجاب تبدیل به امری نمادین شود، چند اتفاق می ­افتد، نخست اینکه خود این مسئله برای انقلابیون و مخالفین حساسیت برانگیز می­ شود، اثر دیگر این است که مطالبات به حاشیه می رود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تاکید کرد: نباید تصور شود که اگر حاکمیت از بحث حجاب تنازل کند، دیگر مسئله­ ای وجود ندارد؛ بلکه مسائل دیگر محور تخاصم خواهد بود. کشوری که بیشترین درصد شیعه را دارد جمهوری آذربایجان است که میتینگ های ­گرایی در آن برگزار می­ شود، اگر ما هم از حجاب کوتاه بیاییم، باید زیر بار دیگر مسائل نیز برویم. به فرمایش رهبر انقلاب، اگر ما از حجاب کوتاه بیاییم، وضع ما به مراتب بدتر از کشورهای اسلامی و ترکیه می­شود، چراکه بحث ­های سیاسی هم مطرح خواهد شد. https://eitaa.com/Antifeminism2
  شاخه‌ای از  است که به دنبال درک مفاهیم سنتی زنانه، از جمله  ، همسو و موازی با ایده‌های است.[۱] بر خلاف اولین مبارزات که بر  متمرکز بود، و از  آغاز شد، به دنبال اثبات این موضوع است که زنان هنوز هم می‌توانند باشند بدون آنکه زنانگی خود، به ویژه از نظر ، را نادیده بگیرند یا نفی کنند. در جریان ، صرفاً بر برابری قانونی و اجتماعی زنان متمرکز بودند و از پذیرفتن «» خویش خودداری می‌کردند؛ برخی حتی از اندیشیدن به مردان تنفر داشتند و اغلب ویژگی‌های فیزیکی و شخصیتی‌ای را برمی‌گزیدند که بسیار از آنگونه که یک زن معمولی به نظر می‌رسید، دور بود. بدین‌گونه بود که ظاهر فیزیکی کلیشه‌ای از و به‌وجود آمد. از طرف دیگر، ، مفاهیم و جذابیت‌های مربوط به بدن زنان و نیاز آنها به رابطهٔ را می‌پذیرد. همچنین به دنبال اصلاح برخی کلمات ناخوشایند و تبدیل آنها به ابزارهایی قدرتمند به نفع خود است؛ مانند کلمه «» که در جنبش  دیده شد. بخشی از به عنوان پاسخی به واکنش‌های منفی و شدید  علیه موج دوم فمینیست توسعه یافت. این واکنش‌های منفی به کلیشه‌هایی همچون «» و «» بود که در طول موج دوم به‌وجود آمده بودند؛ قسمتی از این شاخهٔ نیز بر این اعتقاد است که موفقیت موجب شد تا جنبه‌های ، مانند پاشنه بلند و کردن، که قبلاً در جهت ضعیف جلوه دادن بکار برده می‌شد، اصلاح شود.[۲] کلام به لحاظ زبان شناختی، تغییر معنایی کلمات دارای استاندارد دوگانه به نفع ، مانند «»، را مطرح می‌کند.[۳] هدف از این کار از بین بردن   اعمال شده به یک زن که رفتار جنسی او به طرز  به نشانه‌ای از « غیراخلاقی» و  تفسیر شده‌است.[۴] بررسی اجمالی به لحاظ فلسفی، این موضوع را مطرح می‌کند که یک می‌تواند -از جهت روان شناختی، اجتماعی و سیاسی- با ، پوشیدن لباسهای جذاب و پذیرش جذابیت‌های مرموزانهٔ جنسی، به خود  بدهد برای خود، به عنوان یک شخصیت با اعتماد به نفس جنسی، ارزش قائل شود. بلاغت انتخاب و توانمندسازی برای تأیید چنین رفتارهای واضح به کار می‌رود،[۵] زیرا آنها دیگر رضایت اجباری در پذیرش  اجتماعی مانند «»، «»، « از خودگذشته»، «» و غیره را نمایندگی نمی‌کنند. سایر اعتراض دارند که به اصطلاح «توانمند سازی » یک تضاد فلسفی است که در آن یک زن تصمیم می‌گیرد که خود را از نظر مورد توجه قرار دهد و در نتیجه دیگر نمی‌تواند زنی برای خودش باشد و نه شخص خود را کنترل کند.[۶] در بحث و گفتگویی مداوم، در مخالفت استدلال می‌کند که عمل جذابیت جنسی نوعی  در روابط بین مرد و زن است که ممکن است در حوزه‌های برابری فرهنگی، اجتماعی و جنسیتی رخ دهد. :  یک زن دانشجو که قبل از ورود به کلاس، می‌زند.   یک معترض در مخالفت با «شرمساری هرزه‌ها» در طول راهپیمایی سلیطه‌ها - نیویورک. ، گونه‌ای از ، استفاده از را تقویت‌کننده می‌داند؛[۷] و استدلال را از پذیرش آرایش کردن، تا اعتبار دادن به که مشاغل خاصی دارند که بر اساس  جسمی زنان است، توسعه می‌دهد. کارهایی مانند  یا ، و همچنین  کوتاه . منابع ۱↑ R. D. Lankford, Women Singer-Songwriters in Rock (2010) p.98 ۲↑ Natasha Walters, Living Dolls: The Return of Sexism (2010) p. 129 ۳↑ What is Lipstick Feminism ۴↑ J. Hollows/R. Mosely eds. , Feminism in Popular Culture (2006) p. 84 ۵↑ Walters, p. 28 and p. 43 ۶↑ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام wisegeek2وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.). ۷↑ Helmut Newton and Stiletto Feminism[پیوند مرده] https://eitaa.com/Antifeminism2
دیدگاه جریانات ♀️ و غربگرا ♀️♂️ = حق مالکیت بر بدن، 🏳️‍🌈= حقوق بشر، یک زن و مرد نامحرم =🏳 ♋ = ارائه اما شرعی = ، نشانه عقب ماندگی و اجبار! 🕎 و ✡جهانی قسم خورده اند کاری خواهند کرد که و مشغول شوند و دیگر نسلی از انسان بجز نسل یهود باقی نماند تا اداره جهان را بعهده گیرند! دگر اندیشان و منحرفان در ایران، ابزار و پیاده نظام بوده و هستند. / https://eitaa.com/Antifeminism2
۲۳ساله روسی صاحب ۱۰ کودک در ۱۰ماه شد ۲۳ ساله و شوهر میلیونرش با اجاره کردن همزمان ۱۰ رحم، صاحب ۱۰ کودک در ۱۰ ماه شدند. انها برنامه ریزی کرده اند تا ۱۰۵ (از طریق ) داشته باشند. ۲۳ ساله و شوهر میلیونرش با کردن همزمان ۱۰ ، صاحب ۱۰ در ۱۰ ماه شدند. کریستینا اوزتورک ۲۳ ساله که اصالتاً اهل است با ۵۶ ساله میلیونرش پس از آنکه ۱۰ نوزاد را در۱۰ ماه با به دنیا آوردند فاش کردند که برنامه ریزی کرده اند تا ۱۰۵ (از طریق ) داشته باشند. این می‌گوید من و شوهرم بچه خیلی دوست داریم. توان بزرگ کردن ۱۰۵ را هم داریم. زحمت ۹ ماه و آن‌ها هم که به عهده ۱۰۵ دیگراست. پس دیگر چرا باید تعلل کنیم؟! https://eitaa.com/Antifeminism2
بررسی لایحه و حمایت از نشست خبری با موضوع بررسی در برابر "(تبیین مفاهیم و مبانی ) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین در ابتدای این نشست خلاصه‌ای از مراحل طی شده برای تدوین این لایحه و وضعیت فعلی آن در مجلس ارائه دادند: عنوان لایحه مورد بحث در برابر خشونت است که بعد از ده روز از تصویبش در هیئت وزیران در حال حاضر در نوبت بررسی در مجلس است. مباحث پیرامون این لایحه را می‌توان ذیل چند عنوان کلی مطرح کرد: تبار شناسی  بحث لایحه در دنیا تباری دارد که با تبار آن در ایران متفاوت است و طبیعتا بحث مد نظر در این‌جا، بحث از تبار آن در ایران است. در اوایل دهه هشتاد پژوهشی با عنوان "بررسی پدیده _علیه_زنان" به سفارش مرکز امور زنان ریاست جمهوری و با همکاری وزارت علوم، انجام شد که طی آن پرسش‌هایی از زنان عضو خانواده در 26 استان کشور انجام شد تا میزان در مورد آنان معلوم شود. نتیجه‌ این پروژه این بود که 66 درصد از زنان در کشور، را تجربه کرده‌اند. البته باید به این نکته توجه داشت که تجربه کردن خشونت خانگی با این‌که فی الحال تحت هستند متفاوت است. نتیجه این پروژه این بود که معلوم شد مسئله‌ی در خانواده یک مسئله‌ی فراگیری است و این باعث شد که مسئولین به فکر تدوین قانونی برای مقابله با افتادند. کار اساسی تدوین این قانون به عمر دولت اصلاحات نرسید؛ در دولت آقای احمدی نژاد و در زمان خانم مجتهدزاده که مسئول مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بودند، متنی آماده شد که شامل مجموعه موادی بود که برای مقابله با خشونت تنظیم شده بود. در آن زمان از پژوهشکده زن و خانواده برای برگزاری جلسه نقد دعوت شد. در آن جلسه نقدهایی به دست‌اندرکاران پروژه وارد شد که اکثرشان نقدهای رویکردی بود. مانند این‌که متن تدوین شده بومی نبود و بیشتر ترجمه‌ی کارهای دیگر بود که به نوعی اصلاح شده بود.در دولت اعتدال و در زمان مدیریت خانم متنی تنظیم شد. روال کاری به این شکل است که دولت مصوبه را برای قوه قضائیه ارسال می‌کند و مصوبه بعد از اصلاحات قوه قضائیه به مجلس ارسال می‌شود. بعد از ارسال مصوبه به قوه قضائیه که در اواخر ریاست آیت الله لاریجانی بود، قوه قضائیه متن مصوبه را برای اعمال اصلاحات به قم ارسال کرد. نتیجتا متن جدیدی به قوه قضائیه تقدیم شد. با آمدن آقای رئیسی به قوه قضائیه دستور جدیدی مبنی بر بررسی مجدد این متن ابلاغ شد و در نتیجه یک متن جدیدی در قوه قضائیه تولید و به دولت فرستاده شد. در دولت این متن مجددا بازتولید شد و به مجلس ارسال گردید. اختلاف نظرهایی که در مجلس وجود دارد ناشی از همین دوگانگی متن دولت و قوه قضائیه است؛ هرچند که جدای از نظر به محتوا، متن دولت از نظر ظاهری خوش صورت‌تر و منسجم‌تر از متن قوه قضائیه است. باید توجه داشت که بحث و نقد محتوایی در این جلسه ناظر به متن دولت است. عدم وجود پیوست تحلیلی، اشکال اساسی قانون نویسی در کشور نکته‌ای که در این‌جا مطرح است این است که اصولا قانون نویسی و سیاست نویسی در کشور یک اشکال اساسی دارد و آن این‌که فاقد پیوست تحلیلی هستند. پیوست تحلیلی یعنی چه تحلیلی باعث تدوین این قانون شده است؟ منطق حاکم بر تدوین این قانون چیست؟ برای نوشتن متن قانون ابتدا باید موضوع از ابعاد مختلف تحلیل شود و ضرورت تدوین قانون نشان داده شود. البته مواردی هست که در آن پیوست تحلیلی دیده می‌شود. مانند سند تحول تعلیم و تربیت که در آموزش و پرورش تصویب شده است و پیوست سیصد صفحه‌ای دارد که معروف به پیوست مشهد است. در آن‌جا چون منطق حاکم بر تدوین این سند روشن است می‌توان آن را نقد و بررسی کرد. البته در مقدمه‌ی همه‌ی متون قوانین چکیده‌ای از پیوست تحلیلی وجود دارد که به ضرورت اشاره دارد، اما نباید شعاری باشد. در لایحه دولت یک مقدمه وجود دارد، اما در طرحی که مجلس پیشنهاد داده است آن مقدمه نیز وجود ندارد و طرح بدون مقدمه از ماده یک شروع می‌شود؛ این مزیتی است که لایحه دولت دارد. ضعف اساسی لایحه دولت، پیوست تحلیلی است. در پیوست تحلیلی چند مورد باید ذکر شود. عنوان لایحه دولت حفظ کرامت و حمایت از زنان در مقابل است. اولین موردی که در پیوست تحلیلی لایحه دولت باید ذکر شود، این است که نشان داده شود چقدر مهم هستند. دوم این‌که نشان داده شود چقدر مهم است؛ که بخاطر این اهمیت، این لایحه خصوصا برای تدوین شده است نه مطلق . مثلا آماری از پزشکی قانونی آورده شود که نشان دهد نسبت به زنان انجام می‌شود که به لحاظ نوع و تعدا
د به گونه‌ای است که موجب تدوین این# قانون شده است. علاوه بر این باید ثابت شود که مکانیزم‌های موجود برای جلوگیری از این مسئله کافی نیست و سیستم تربیتی و مجازاتی نهاد حاکمیت به گونه‌ای نیست که بازدارنده باشد. آیتم دیگری که تدوین این لایحه را موجه می‌کند این است که شاید از نظر عددی خیلی بالا نباشد، اما پیامدهای آن به لحاظ خاص بودن ، بسیار مخاطره آمیز است. اشکالی که بر این متن وارد است این است که پیشفرض حاکم بر متن روشن نیست؛ متن موجود در لایحه بر چه پیشفرضی استوار است؟ چه چیزی باعث می‌شود؟ احتمالات و تحلیل های مختلفی درباره رخ دادن وجود دارد. در ادبیات . اگر باشد، سیاست‌ها باید به سمت و سویی برود که این اقتدار را کاهش دهد. اما اگر گفته شود باعث نمی‌شود بلکه ترس از اعمال اقتدار و احساس بی قدرتی باعث می‌شود، سیاست‌ها به سویی می‌رود که اقتدار مرد را افزایش دهد و زن را آماده کند که این اقتدار را بپذیرد. احتمال سوم این است که  اکثرا از بی‌شخصیتی حاصل می‌شود. کسی که کرامت نفس داشته باشد، به خرج نمی‌دهد؛ ابراز برای آدم‌های بی‌شخصیت است. اگر این‌طور باشد، سیستم تربیتی باید را پررنگ کند. هرچقدر احساس ارزشمندی بیشتر شود حس حقارت کمتر می‌شود و در نتیجه هم کمتر می‌شود. حاصل کلام این است که باید پیشفرض‌ها روشن باشد تا بتوان آن‌ها را تحلیل و نقد کرد و هر پیش‌فرضی راه حل مناسب با خودش را دارد. در حالی‌که این پیوست تحلیلی در متن حاضر، نسبت به فرضیه ساکت است. در ادامه ایشان به ذکر نکاتی پیرامون تدوین لایحه پرداختند: قانون باید مسئله را حل کند نه جابجا باید توجه داشت که طول و عرض لایحه‌ای که تدوین می‌شود با مسئله تناسب داشته باشد. گاهی اوقات برای یک مسئله‌ی کوچک یک قانون وسیعی جعل می‌شود که دامنه‌اش مسائل دیگر را هم می‌گیرد. نکته‌ی بعدی که بسیار مهم است و از آن غفلت می‌شود این است که قانون باید مسئله‌ را حل کند نه این‌که مسئله را جابجا کند. اغلب اوقات قوانین وضع شده منجر به جابجایی مسئله می‌شود. برای مثال پروژه‌ای که در 26 استان کشور انجام شد و طبق آن معلوم شد که 66 درصد را تجربه کردند و منجر به تدوین این لایحه شد، بر اساس مفاهیم فردگرایانه انجام شده است؛ زیرا آن‌چه که از مطالعه‌ی پرسش‌های آن پروژه برداشت می‌شود این است که هرچیزی که شادکامی فرد را محدود کند مصداق است. از این‌جا معلوم می‌شود که مفهوم ، مفهوم وارداتی است و اصولا در ادبیات دینی از این مفهوم استفاده نمی‌شود. حال اگر بخواهیم بر اساس این دستورالعمل و طبق این برداشت از خشونت، مردان را از هر نوع اقتدار منع کنیم، بر فرض که مسئله‌ی حل ‌شود،ا مسائل دیگری مثل بی غیرتی و بی مسئولیتی مردها در قبال حمایت از به وجود می‌آید. پس قانونگذار باید پیامدهای فرهنگی و اجتماعی اجرایی شدن قوانین را در نظر بگیرد. آیا هر نامطلوب است؟ آیا قابل تقسیم به خوب و بد است؟ در این‌جا یک تفاوت رویکردی وجود دارد. همان‌طور که در کتاب از ظهور تا سقوط نوشته‌ی آنتونی آربلاستر آمده است، بر یک پیشفرض هستی شناسانه مبتنی است و آن این است که آن‌چه وجود دارد فرد است و نه اجتماع؛ یک مسئله‌ی اخلاقی هم دارد و آن این‌که تمام ارزش‌ها باید به شادکامی فرد منجر شود. ولذا آندره میشل فرانسوی در دهه 1980 در مقاله‌اش‌ نوشته است که امروزه زوج‌های اروپایی به قانون‌گذار اجازه نمی‌دهند، قوانینی را وضع کند که شادکامی فردی آن‌ها را محدود کند. یعنی قانون‌گذار باید در خدمت شادکامی فرد باشد و نظم اجتماعی باید از آزادی فردی پاسداری کند. پس به این معنا شامل هرچیز که شادکامی فردی را بگیرد می‌شود. استثنایشان هم تنها در جایی است که شادکامی یک فرد برای شادکامی فردی دیگر مزاحمت ایجاد کند؛ این جمله‌ای که از زمان ابراهام لینکون معروف شده است هم از  مبانی مهم لیبرالیسم است: " هرفرد به جایی ختم می‌شود که آزادی دیگران آغاز می‌گردد." در این لایحه چگونه تعریف شده است؟ در فصل اول لایحه که تعریفات است قبل از تعریف یک تعریف از آمده است که هیچ کدام از این تعاریف بومی نیست و عینا تعاریف اعلامی سازمان جهانی حقوق بشر است که به فارسی ترجمه شده است. : منزلت انسانی که به عنوان یک ارزش ذاتی و صرف نظر از موقعیت اجتماعی و اموری مانند تحصیلات، قومیت، نژاد، مذهب و دیگر ویژگی‌های شخصیتی، مبنای شخصیت و حقوق هر انسان، اعم از زن و مرد است. یعنی همه‌ی ابنای بشر کرامت دارند و هیچ‌کس حق ندارد حرمت شخص دیگر را خدشه دار کند. حتی اگر آن شخص از اقلیت‌های باشد؛ چون کرامت ذاتی است.خشونت
هر رفتار اعم از فعل یا ترک فعل که به جهت یا موقعیت آسیب پذیر یا نوع رابطه‌ی مرتکب، بر وارد شود و موجب ورود آسیب یا ضرر به جسم یا روان یا شخصیت یا حیثیت و یا محدودیت و یا محرومیت از حقوق قانونی وی گردد. در این‌جا چند ملاحظه در مفهوم وجود دارد: که در این لایحه از آن بحث می‌شود قابل تقسیم به خوب و بد نیست و همیشه نامطلوب است. حال اگر کسی مسئول دیگری باشد، آیا می‌شود هیچ منعی  از او سر نزند؟ به این مثال توجه کنید: برخی از (البته طبق تعریفی که از ارائه شد) برای تربیت لازم است. برای مثال در روایات آمده که بچه‌ها را به بعضی از سختی‌ها عادت دهید تا موقعی که بزرگ شدند راحت‌تر بتوانند با سختی‌های زندگی مقابله کنند؛ تربیتی که همیشه با شادکامی همراه باشد فرد را شکننده می‌کند. آن چیز که در عالم پست مدرن مطرح است این است که هیچ ارزش واقعی وجود ندارد و همه‌ی ارزش‌های اخلاقی نسبی هستند. بنابراین وقتی والدین ارزش‌های خودشان را به فرزندان منتقل می‌کنند در واقع آن چیزی که مورد علاقه‌ی خودشان هست را منتقل می‌کنند نه آن چیزی که ارزش واقعی دارد. راهکاری که ارائه می‌کنند این است که والدین باید در مورد ارزش‌های اخلاقی مورد نظر خودشان با فرزندان صحبت کنند و حق انتخاب را به فرزندان واگذار کنند و دیگر مسئولیتی به عهده‌ی آنان نیست. اما آن‌چه که ما می‌گوییم این است که این مسئولیت بر عهده‌ی والدین است و آن‌ها مسئول هستند که ارزش‌ها را منتقل کنند و اگر فرزندان زیر بار نرفتند چیزی از مسئولیت والدین کم نمی‌شود و ممکن است آن‌ها حدی از محدودیت را برای فرزندان ایجاد کنند. ، امر نوعی یا شخصی افعالی هستند که عرفا حساب می‌شود اما در مقابل برخی از افعال هستند که عرفا به حساب نمی‌آیند ولی برای شخص خاصی آزاردهنده است؛ طبق تعریف عامی که از ارائه شد، دسته دوم هم از مصادیق به شمار می‌رود. اما برخی می‌گویند تعریف ارائه شده از هر آزاری را دربر نمی‌گیرد، بلکه به آن آزاری اشاره دارد که باعث آسیب یا ضرر جدی شود. بنابراین مثلا یک فعلی که عرفا آسیب رسان نیست ولی یک شخص از آن بدش می آید و موجب آزار او می‌شود از مصادیق نیست. هرچند که با مراجعه به لغتنامه در می‌یابیم که آسیب معنای عامی دارد و هر نوع رنجشی را شامل می‌شود. جعل اصطلاح بحث دیگر این است که در این‌جا جعل اصطلاح شده است. عرفی این است که در لحظه‌‌ی ارتکاب فعل طرف مقابل احساس آزردگی کند ولی اگر در لحظه‌ی انجام فعل ناراحت نشود و بعد از گذشتن مدتی احساس آزردگی کند، از نظر عرف از مصادیق خشونت نیست بلکه از مصادیق عناوین دیگری همچون فریب و.... است؛ اما در تعریف ارائه شده در این متن عام هست و همه‌ی فروض بالا را دربر می‌گیرد. راهکارهای فرهنگی به‌جای راهکارهای جزایی پرسش بعدی این است که آیا باید در قبال هر فعل ناروایی، مجازات حقوقی قرار داد؟ به نظر می‌رسد می‌توان بسیاری از رفتارهای ناروا را  با کارهای فرهنگی اصلاح کرد؛ و آن‌چه در این‌جا دیده می‌شود این است که لایحه این توجه را داشته و به همین علت نهادهای دیگر در امر تعلیم و تربیت برای فرهنگ‌سازی ورود کرده‌اند و این از مزیت‌های این لایحه است؛ اما مشکلی که در این لایحه وجود دارد این است که وقتی بعد فرهنگی و تربیتی خشونت ناروا پررنگ‌تر است، مسئله باید بیشتر به سمت مسائل فرهنگی معطوف شود نه جزایی. در ساختاری که طراحی شده است و در آن وزارت علوم و آموزش و پرورش و .... وجود دارد نباید رئیسش رئیس قوه قضائیه و یا وزارت دادگستری باشد. این نشان می‌دهد که نگاه حقوقی و جزایی بر نگاه فرهنگی و تربیتی غلبه دارد و باید اصلاح شود. خاص بودن یک بحث دیگری که مطرح است این است که لایحه بایستی به خاص بودن آزار و توجه کند. خاص بودن به این است که در بسیاری از مواقع زن بعد از اعلام جرم توان اثبات جرم را ندارد و این موجب می‌شود که در بسیاری از مواقع بخاطر ایجاد اتهام شود. علاوه بر این اعلام جرم و ابراز از طرف زن، عواقب بسیاری را برای او به همراه خواهد داشت؛ ولذا بسیاری از ابراز نمی‌شود. در این‌جا باید دنبال راه‌کاری بود که چگونه این خشونت‌ها که ممکن است مخاطراتی برای زن داشته باشد، محرمانه کشف و آسیب‌های روانی او، محرمانه ترمیم شود. خاص بودن خانواده بحث خاص بودن خانواده  یک بحث مهمی است. پیمایشی توسط خانم انجام شده است و طی آن از 83 نفر که معتقد بودند تحت هستند، مصاحبه‌ی کیفی گرفته شده است؛ نقطه‌ی اشتراک آن‌ها در این بود که همه‌ی آن‌ها اعتقاد داشتند که حاکمیت نباید در این مسئله مداخله کند؛ پس معلوم می‌شود که حوزه‌ی خانواده یک پیچیدگی خاصی دارد. یک خانواده‌اش را دوست دارد و
حاضر نیست علیه شوهرش اقامه‌ی دعوا کند. لذا هروقت یک زن علیه شوهرش اقامه‌ی دعوا می‌کند از این دو حالت خارج نیست: یا ، تبدیل به خشونتی شده است که غیر قابل تحمل است یا در جایی است که تصمیم به طلاق گرفته شده و دیگر به برگشت فکر نمی‌شود. دخیل بودن عوامل دیگر (غیر از شخص) در خشونت آیا همه‌ی منشا روانی دارند؟ پیشفرض این لایحه این است که همه‌ی ناشی از مقصر بودن فرد است. این پیشفرض تا حدی قابل قبول است اما باید توجه داشت که عوامل دیگری هم در این دخیل هستند. مثل ساختارهای اجتماعی، حقوقی و اقتصادی که عامل فشار بر روان مردم هستند. این‌ها نکات مهمی هستند که باید در پیوست تحلیلی آورده شود. آیا باید بین زمانی‌که زن خودش مقصر علیه خودش هست و بین وقتی که مردی عامل علیه اوست، تمایز گذاری شود یا خیر؟ گاهی اوقات که از طرف مرد انجام می‌شود واکنشی است نه کنشی و بین کنشی و واکنشی فرق وجود دارد. این نکته باید مورد بررسی قرار بگیرد. در مقابل حد شرعی اشکال دیگری که در این لایحه وجود دارد این است که در جایی که حد شرعی وجود دارد، شده است. در این‌جا ممکن است این شائبه ایجاد شود که احکام شرعی بسندگی ندارد؛ در جایی می‌توان کرد که مسئله از تعزیرات است، یعنی مقدر شرعی ندارد و امرش به دست حاکم است. عدم استفاده از کارشناسان برای تدوین لایحه نکته‌ی دیگر این که افرادی از کارشناسان که حوزه تخصصیشان بوده است گله مندند که چرا دستگاه حاکمیت موقع تدوین متن سراغ آن‌ها نمی‌رود و از ظرفیت‌های آنان بهره نمی‌برد. انتظار می‌رود بحث اتصال دانشگاه‌ به قانونگذاری هم مانند بحث اتصال دانشگاه و صنعت که جزو شعارهای دولت است بیشتر مورد توجه قرار گیرد. پرسش و پاسخ در ادامه اصحاب رسانه پرسش‌هایی را مطرح نمودند: حجت الاسلام و المسلمین در پاسخ به سوالی که از اقدامات انجام شده در راستای اصلاح این لایحه پرسیده شده بود، فرمودند: علت نگرانی دولتی‌ها از این‌که این لایحه از قوه قضائیه به قم آمد، این بود که سبک تحلیل ما با جاهای دیگر فرق می‌کند یعنی ما دنبال تعاریف پایه و رویکردهای کلی و این‌که این لایحه چه ادبیاتی را دارد ترویج می‌کند و چه پیامدهایی دارد و رویکردهای کلانش چیست، هستیم. ما چند جلسه در قم و دو نشست در تهران برگزار کردیم و کارشناسان متعددی را آوردیم. خانم اشرف گرامی زادگان از مرکز امور زنان ریاست جمهوری تشریف آوردند. نماینده قوه قضائیه و بعضی از اساتید دانشگاه آمدند. نتیجه‌ی این نشست‌ها این بود که متن جدیدی بازتولید شد که مشکلش این بود که آن متن وسیع‌تر از بحث بود. مجددا نشستی را طراحی کردیم که یک نشست تحلیل موضوع از زاویه‌ی اجتماعی است، دیگری نشست حقوقی است و یک نشست هم همین نشست فعلی است که بحث در مورد کلیات لایحه است. جناب در ادامه به یکسری از مزایای این لایحه نیز اشاره کردند و کلامشان را با نقدی به نظام تربیتی کشور پایان دادند: از حق که نگذریم در جامعه‌ی ما خیلی از زنان با وجود قوانین فعلی دچار مشکل هستند و قوانین نسبت به مشکلاتشان ساکت هست و باید فکری به حالشان شود؛ حاکمیت نباید نسبت به ظلمی که به برخی از می‌شود کوتاه بیاید. بخشی از این لایحه مشکلاتی را حل می‌کند. مثلا ما در زمینه‌ی سوء استفاده از زنان در فضای مجازی قوانین بروز نداریم. فایده‌ی تدوین این لوایح این است که راه چاره‌ای درمورد مسائل و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم نشان می‌دهد. اما باید حواسمان باشد که وقتی قانونی می‌گذاریم تا مسئله‌ای را حل کنیم آن قانون باعث بروز مشکلات دیگر نشود. نظام تربیتی ما زاست مدرسه‌ی ما زاست. هر نظامی که تمایزات زن و مرد را نبیند و دختر و پسر را در یک نظام آموزشی مشترک با مضامین مشترک آموزش دهد در واقع ایجاد می‌کند. سیستم تربیتی که پسر را برای مرد بودن و دختر را برای زن بودن تربیت نمی‌کند، است. وقتی ارزش‌های دیگر مثل تحصیل را بر خانواده ترجیح دادید، این پایه گذاری است و ضد خانواده است. است. چیزی را به نام خانواده به رسمیت نمی‌شناسد و این از عجایب است که خود مدرنتیته عامل مهمی در زمینه‌ی رواج خشونت است و خودش می‌خواهد حلال این مشکل شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
🔆 روایت ،خبرنگار مسیحی از علاقه اش به 🧕🏻 سال‌هاست که به کشور‌های مختلف اسلامی سفر می‌کنم، و در این بین بار‌ها به شهر‌هایی که در آن مکان‌های مذهبی وجود دارد و حجاب الزامیست رفته‌ام تا جایی که می‌توانم بگویم کاملا با اشکال مختلف حجاب آشنا شده ام و خودم هم قادرم خودم را با دقت زیاد مرتب کنم! بعد از اینهمه سال، الآن می‌توانم بگویم من به علاقه‌مند شده‌ام، چرا که حجاب اسلامی ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که به من به عنوان یک آرامش می‌دهد. برخی از این جنبه‌ها کاربردی و بعضی هم اجتماعی هستند: 1️⃣ شما نیازی ندارید که موهای‌تان را بطور دائم مرتب کنید. 2️⃣ شما نیازی ندارید ساعت‌ها به اینکه چه لباسی پوشیده اید و بدنتان چگونه دیده می‌شود فکر کنید. 3️⃣ شما به گونه‌ای خاص احساس راحتی می‌کنید. چرا که می‌دانید هیچ چشمی بدن شما را هدف نگرفته است. 4️⃣ من می‌دانم که می‌گوید این بدن خودمان است و ما آزادیم، اما حقیقت این است که جامعه بی نقص نیست و دیگران همیشه به لباس و شکل بدن ما توجه می‌کنند. 5️⃣ گاهی واقعا آرزو می‌کنم کاش ما (حداقل طیف مذهبی‌مان) پوشش مذهبی‌مان را حفظ می‌کردیم.» https://eitaa.com/Antifeminism2
🔴 یا از حد مرد ...⁉️ 🔻شاید براتون جالب باشه بدونید برخلاف چیزی که نشون میدن؛ ✅برای اولین بار برای زن اقتصادی قرارداد ... ✅و اولین بار اسلام برای زن قرار داد ... ●پس چی باعث شده زنان در این مورد اشتباه فکر کنن؟! 👇👇 💯متأسفانه بد فهمیدنِ مفهوم در اسلام، همراه شده با بدآموزی‌های القاء شده‌ی به عنوان تکریم زن در ! این‌ها با هم آمیخته شده و یک جریان غلط ذهنی و فکری به وجود آورده(رهبری ٨٣/۵/١٧) ●نتیجه‌ی این در غرب چیه؟ 👇👇 ⭕️"سالی کلاین"، ، در مورد میگه: «... در حقیقت آنچه به دست اومد نبود بلکه مشروعیت بخشیدن زیاد به مردان بود»💯 📖برگرفته از: » https://eitaa.com/Antifeminism2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 صوت ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر 🔘 بایسته‌های سیاست‌گذاری ج.ا.ا در موضوع خانواده 🔺 🔺 خصوصاً و یکی از موضوعات مطروحه و مورد توجه ادبیات و در مباحث 🔺 تبدیل از یک مسئله فرهنگی به یک مسئله در بین تحلیلگران 🔺 انجام کنش‌های بیشتر در و بین‌المللی کردن و انتقال مسائل انقلاب اسلامی علی‌الخصوص و ترویج که توسط ارائه شده است. 🔺 اذعان مراکز مطالعاتی به بالا بودن دوز در مقایسه دیگر و کارآمدی در حوزه و . https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رو ول کنید حسن روحانی رو دریابید! به بهانه ی موزیک ویدئو‌ی کثیف یادی کنیم از حمایت رئیس جمهور از سند مستهجن نگار ۲۰۳۰ به گفته‌ی رئیس جمهور این تا پایان دولت دنبال میشه! کرونا هم‌ آمد!همه چیز مجازی شده !وزیر جوان هم اینترنت فاجعه بار ۵G به اسم پیشرفت داره افتتاح میکنه!پس ۲۰۳۰ خیلی راحت اجرا میشه! شون هم اهنگ میده بیرون و در اختیار بچه ها میزاره! https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این سخنرانی آقای مصداق روزگار فعلی ماست. ما رو درگیر و غیره کردند و در خفا مشغول فشار برای تصویب فتنه‌ای به‌نام هستند! ✍️ یا همان ساسان حیدری در آهنگ پیشین خود موسوم به دکتر! نه تنها از یک نفر، بلکه از چندین هنرپیشه استفاده کرده بود!! عجیب است که چرا آهنگ قبلی انقدر بولد نشد، اما این یکی در صدر قرارگرفته! آیا قرار است حواس ما را از امری مهمتر پرت کنند؟؟ https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 : نقد دیدگاه در زمینه برابری زن و مرد از منظر قرآن و روایات (مبانی‌ انسان‌شناختی تعلیم و تربیت اسلامی) 👥نویسندگان:سید علی / محمدرضا / علیرضا قمصری/ خسرو 📎منبع: مجله تربیت اسلامی، مقاله 2، دوره 5، شماره 11، زمستان 1389، صفحه 33-58 📌چکیده: فمینیسم دارای نحله‌های مختلفی است که با شروع شده و به و و و حتی رسیده است. این نحله‌های مختلف، در مورد تفاوت و تساوی زن و مرد نیز دیدگاه‌های متفاوتی دارند. از جمله بر برابری زن و مرد، بر برتری زن بر مرد و بر تفاوت زن و مرد و ویژگی‌های خاص هر یک تأکید دارند. ◀این مقاله با نگاه نقد بیرونی به بررسی مسئله یا از منظر آیات قرآن و روایات معصومان(ع) پرداخته و با تمسک به دوازده دسته دلیل نقلی، به تبیین تفاوت زن و مرد از نگاه اسلام پرداخته است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 : بررسي انتقادي #راديکال و #سوسياليستي با الگوي فطرت گرايانه در مطالعات زنان 👤نویسنده: مجتبی 📎 منبع: نشریه الگوي پيشرفت اسلامي ايراني؛ بهار و تابستان 1395 , دوره 4 , شماره7 ، از صفحات 35-59. 📌چکیده: نظريه هاي و - سوسياليستي، عليرغم تفاوت هاي بنيادي که با يکديگر دارند اما از اين لحاظ که رهايي «» را در گرو شبيه گردانيدن او به مرد مي دانند با يکديگر متشابهند. اين دسته از نظريات با ناديده گرفتن استعدادهاي متفاوت زنان و مردان، خواهان تشابه وضعيتي اين دو جنس، در همه عرصه ها هستند.اين تشابه وضعيتي، نه تنها رهايي زنان از بند محدوديت هاي اجتماعي را در پي ندارد بلکه موجب تحقير جنس زن خواهد شد. نيز نه تنها تفاوت هاي «» ميان زن و مرد را به رسميت نمي شناسند بلکه نافي تفاوت هاي «» نيز هستند. و شان«زن» به عنوان مخلوقي الهي که بهره مند از امکانات فطري است در نظريات جايگاهي ندارد. ◀ با بهره گيري از نص صريح قرآن، در صدد به دست دادن تعريفي از«» بر مي آيد که از «» منتزع نيست. در اين الگو رابطه مکمل و اعتلاي زن و مرد از استلزامات وجودي هر يک از دو به شمار مي آيد. همچنين در الگوي فطرت محور، پويايي رابطه ميان زن و مرد، بر بستر نهاد است، نهادي که مباني وجودي اش به واسطه اشاعه نظريات به مخاطره افتاده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 : و ­ : در سده ۱۹ 👤نویسنده: محبوبه 📎منبع: نشریه: طالعات اجتماعي - روان شناختي زنان (مطالعات زنان) پاييز 1389 , دوره 8 , شماره 2 (پياپي 24) ; از صفحه107 تا صفحه 123 📌چکیده: ،بيش تر، جنبشي به نظر مي آيد که مي خواست بر پايه اصول و با پرهيز از ، حقوق اوليه زنان، يعني آزادي و برابري، را به وسيله استدلال و در قالب قانون به دست آورد، اما با ايستادگي و مقاومت ، که خود نيز ارزش هاي آزادي، برابري، و تکيه به روش هاي استدلال عقلي و تلاش قانوني را تبليغ مي کرد، روبه رو شد. 📜اين نوشتاربراي اثبات اين فرض که دليل ايستادگي فرهنگ و سياست در برابر خواسته هاي بوده شکل گرفته و در کنار آن به بررسي واکنش در برابر اين مساله نيز پرداخته است. بر پايه اين پژوهش، ، پس از آن که به کمک درآميختن فشار عيني و فشار فکري يا ترکيب قدرت و استدلال، گفتاري چيره را آفريد،تنها توانست سامانه کهنِ انحصار را اندکي بازتر کند، نه اين که آن را کنار بزند. نيز مي خواست، به همين ترتيب و با استفاده از سخنان فيلسوفان ، راستي خود را به سامانه اثبات کند، اما کم کم ضرورت به کارگيري فشار و دگرگوني تعادل قدرت را درک کرد و سرانجام توانست، هم چون خود ليبراليسم، به کمک چيزي بيش تر از استدلال، يعني قدرت، مطرح شود. 📏روش اين پژوهش تحليلي ­ تاريخي، و گرد آوري داده ها به صورت کتابخانه يي است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: تأملی نظری پیرامون خوانش گرایش از خوب در کشورهای اسلامی 👥نویسندگان: امیر‌محمد / فهیمه / رضا 📌چکیده مقاله­ حاضر با هدف معرفی برخی گرایش‌های فمینیستی در کشورهای اسلامی نزد افرادی چون ، و در باب حکمرانی خوب، از منظر گفتمان نو‌گرایی اسلامی به نقد و بررسی اندیشه‌های آنها می‌پردازد. این گرایش‌ها ذیل جریان بزرگ‌تر متجددین جای می‌گیرند. ◀به ­زعم آن‌ها احکام اسلامی ماهیتی تاریخی دارند و بزرگ‌ترین مانع حضور در و به­ تبع تنزل شاخص‌های حکمرانی خوب در کشورهای اسلامی محسوب می‌شوند. لذا معتقدند با بازتفسیر دوباره­ نص اسلامی، می‌توان شرایط مناسبی برای تغییر بسیاری از احکام اسلام ناظر بر امور زنان پیدا کرد. ❓در همین راستا، پرسش اصلی در این مقاله این است که چه نقدهایی بر خوانش گرایش در کشورهای اسلامی از حکمرانی خوب وجود دارد؟ با توجه به داده‌های موجود، به نظر می‌رسد که نوع تلقی آنان از حکمرانی خوب مبتنی بر مطالعه‌ای ناقص، پیش‌داوری و بی‌توجه به بسترهای فرهنگی است. 🔚در مقاله­ پیش رو به روش گفتمانی، پس از بررسی آثار سه تن از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان در این حوزه، خوانش آنان از نگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نهایتاً روند تسهیل حکمرانی خوب در ایران با توجه به ارزیابی نوگرایان دینی بیان می‌شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ، مفاهیم و امکان ها 👥نویسندگان: محمدتقی /نسیم السادات شریعت پناهی 📌چکیده با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت قرار دادند. در مقابل، مخالفان نیز این مفهوم را مفهومی متناقض دانسته و با تمرکز بر دو مفهوم «» و «»، امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می کشند. ⬅در این مقاله اندیشه های و نظرات موافقان و مخالفان این دیدگاه فمینیستی بررسی و رویکردهای مطرح شده در این حوزه طبقه بندی شد. ◀در بخش موافقان، سه گروه با استراتژی های تحدید مفهوم ، و و در بخش مخالفان، سه گروه با تأکید بر مفهوم ، با تأکید بر موفق نبودن و با تأکید بر منطق کلامی شناسایی شدند. ◀ پس از بررسی نظرات و یافته های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به گستردگی حیطه ی مفهومی دو مفهوم اصلی یعنی «» و «» نمی توان مدعی امکان یا عدم امکان قطعی این مفهوم شد. بدیهی است در مبحث امکان مفهومی توجه به زمینه های مفهومی مانند و در زمینه اجتماعی مطرح شده ضروری است. از این رو بسته به زمینه اجتماعی و گستره تعریف دو مفهوم می توان به یا رأی داد. https://eitaa.com/Antifeminism2