eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
جلوه ها بسیار أمّا دل یکی، دلبر یکی بین این میخانه ها، باده یکی ساغر یکی ریشه های ما یکی، مصدر یکی، محشر یکی تا أبد حیدر یکی، کوثر یکی، مادر یکی چارده تا جلوه دیدیم از خدا، مطلب یکی است سجده کن چون حضرت معشوق ما امشب یکی است وا شده امشب به سمت آسمان ها پنجره می‌شود گفت از نگاه یار، صدها خاطره می‌رسد گاهی از آنجا که نباید تذکره من گدای این درم، من کار دارم با گره از گره هایی که کورند عشق پیدا می‌شود خوش به حال ما رضا این بار بابا می‌شود عشق را وقتی خدا در بین عالم باب کرد ابروی دلدار ما را قبله‌ی محراب کرد تا رضا را دیدن این گل پسر بی تاب کرد خنده ای کرد و دل بابای خود را آب کرد او که عشقش بوده از حالا به زهرا آمده آن یکی یکدانه‌ی آغوش بابا آمده جان فدای آن کسی که مست و حیرانش شده هرچه حور است و ملک گهواره جنبانش شده بارها خورشید، محو نور ایمانش شده عالمی دلبسته‌ی ذکر رضاجانش شده خوب شد أصلاً کسی امشب جوابم را نداد چون عریضه می‌برم مشهد دم باب الجواد اینکه می‌گویند دستش سفره‌ی جود خداست آینه قدّی سلطان سریر ارتضاست عاشقش کعبه است، ذاتاً قبله و روح دعاست کاظمینش چون خراسان، چون نجف، چون کربلاست ابتدای حاجت است و انتهای حاجت است سائل و مسکین کنار سفره او راحت است از زیارت دور شش گوشه، چه چیزی بهتر است کعبه‌ی مشکل گشا، باب الحوائج أصغر است من فدای آنکه تا دنیاست، عشق مادر است خنده اش شیرینی بزم علی اکبر است از میان عرش، نور محشری آورده اند جلوه ای از جلوه های حیدری آورده اند می‌درخشد ماه شب های کویری حسین می‌شود دید از دو چشم او دلیری حسین می‌کند در وقت وقتش دستگیری حسین می‌شود سرباز عصر روز پیری حسین از لب خشکیده اش گفتم که آب آتش گرفت بر فراز نیزه ها قلب رباب آتش گرفت «رضا دین پرور» @Arshiv_Gholam
إسلام يقود الحياة نسخه PDF.pdf
4.42M
💥الإسلام یقود الحیاة ✍ آیت اللّه، الشّهید، سیّد محمّد باقر الصّدر (رحمه اللّه) 💠 یحتوی هذا الکرّاس علی جواب الرّسالة الّتی وجهها جماعة من علماء المسلمین فی لبنان إلی سماحة آیة اللّه العظمی السّید محمّد باقر الصّدر، یستوضحون فیها فقهیّاً عن مشروع دستور الجمهوریة الإسلامیة في ایران الّذی طرحه امام المجاهدین و زعیم المسلمین سماحة آیة اللّه العظمی سیّد الخمیني (دام ظلّه) @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حق پدر🎥 🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه) 💠 حق والدین بر فرزندان و حق فرزندان بر والدین 🔸قَالَ أمیرالمؤمنین (علیه السّلام): 🔻إِنَّ [لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ] لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ حَقّاً وَ إِنَّ [لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ] لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ حَقّاً فَحَقُّ الْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ أَنْ يُطِيعَهُ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ إِلَّا فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ، وَ حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ يُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ يُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ يُعَلِّمَهُ الْقُرْآن‏. 📜نهج البلاغة، حکمت ۳۹۹، ص ۵۴۶ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰قيس بن سعد بن عباده با چند تن از يارانش از شهر بيرون آمد و برفت تا به مصر داخل شد و بر منبر فرا رفت
🔔حسب الامر اساتید و برخی از رفقا، ناظر به این مطلب، نکته کوتاهی رو عرض می‌کنم: 🔻باتوجّه به مجموع روایات ما، روشن است که اگر در روایتی، مدح و منقبتی در مورد خلفاء ثلاثه بیان شده، از باب تقیّه است. ⚠️مردم جامعه، حتّی در زمان خلافت ظاهری أمیرالمؤمنین (صلوات اللّه علیه)، بعضاً نگاه مثبتی نسبت به آن‌ها داشته‌اند و حضرات هم در مواجهه با عموم مردم این نکته را لحاظ کرده‌اند. 🕯این هم از مظلومیت حضرات بوده و هست. 💠 برای نمونه و شاهد مدّعی به روایتی اشاره می‌کنم: 🔰كِتَابُ نَفَحَاتِ اَللاَّهُوتِ نَقْلاً مِنْ كِتَابِ اَلْمَثَالِبِ لاِبْنِ شَهْرَآشُوبَ، أَنَّ اَلصَّادِقَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) سُئِلَ [عَنْهُمَا]، فَقَالَ: 🔸كَانَا إِمَامَيْنِ قَاسِطَيْنِ عَادِلَيْنِ، كَانَا عَلَى اَلْحَقِّ وَ مَاتَا عَلَيْهِ، فَرَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ؛ 🔸فَلَمَّا خَلاَ اَلْمَجْلِسُ، قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ: كَيْفَ قُلْتَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ⁉️ 🔸فَقَالَ: نَعَمْ، أَمَّا قَوْلِي «كَانَا إِمَامَيْنِ» فَهُوَ مَأْخُوذٌ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ جَعَلْنٰاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى اَلنّٰارِ»، وَ أَمَّا قَوْلِي «قَاسِطَيْنِ» فَهُوَ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ أَمَّا اَلْقٰاسِطُونَ فَكٰانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»، وَ أَمَّا قَوْلِي «عَادِلَيْنِ» فَهُوَ مَأْخُوذٌ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «اَلَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ»، وَ أَمَّا قَوْلِي «كَانَا عَلَى اَلْحَقِّ» فَالْحَقُّ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ قَوْلِي «مَاتَا عَلَيْهِ» اَلْمُرَادُ أَنَّهُ لَمْ يَتُوبَا عَنْ تَظَاهُرِهِمَا عَلَيْهِ بَلْ مَاتَا عَلَى ظُلْمِهِمَا إِيَّاهُ، وَ أَمَّا قَوْلِي «فَرَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ» فَالْمُرَادُ بِهِ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يُنْتَصَفُ لَهُ مِنْهُمَا، آخِذاً مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ مٰا أَرْسَلْنٰاكَ إِلاّٰ رَحْمَةً لِلْعٰالَمِينَ». 📜بحار الأنوار، ج ۳۰، ص ۲۸۶ @Arshiv_Gholam
🔰وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ أَخْبَرَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الْعَلَوِيُّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) أَنَّهُ قَالَ: 🔻لَتُمَحَّصُنَّ يَا شِيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ تَمْحِيصَ الْكُحْلِ فِي الْعَيْنِ، وَ إِنَّ صَاحِبَ الْعَيْنِ يَدْرِي مَتَى يَقَعَ الْكُحْلُ فِي عَيْنِهِ وَ لَا يَعْلَمُ مَتَى يَخْرُجُ‏ مِنْهَا، وَ كَذَلِكَ يُصْبِحُ الرَّجُلُ عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُمْسِي وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا وَ يُمْسِي عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُصْبِحُ وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا. 📜الغيبة للنعماني، ص 206 و 207 @Arshiv_Gholam
♦️ممكن است كه بسيارى از اشخاص حتّى خودشان هم توجّه نداشته باشند به اينكه بنده خودشان هستند، نه بنده خدا. خودشان هم خودشان را مبرّا و منزّه مى‏دانند، و اين براى همان حُبّ نفسى است كه انسان دارد. اين حُبّ نفس، تمام عيوب انسان را به خود انسان مى‏پوشاند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 9 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔹و أمّا همسفر، مؤمنين هستند كه به همّت همديگر و إتّحاد قلوب شخص اين منازل بعيده را طيران خواهد نمود و إليه يشير قوله عزّ من قائل «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى‏». 🔻و لعلّ بدون إجتماع كار انجام نگيرد و شايد از اين جهت رهبانيت در اين امّت منع شده باشد. 🔸استاد ما (رضوان اللّه عليه) مى‏فرمود: خيلى كار از إتّحاد قلوب ساخته گردد كه از متفرّد برنمى‏آيد. إهتمام تامّى در اين مطلب داشت. 🔅همين‏طورهاست همه مفاسد، زير سر اختلاف قلوب است كه شرح آن به طول انجامد، شايد اگر موفّق شدم اشاره كنم كه همسفر و رفيق چه در حضر و چه در سفر بايد به چه نحو باشد و تو با او به چه نحو بايد سلوك كنى. 📜تذكرة المتقين، ص 56 @Arshiv_Gholam
⭕️ چون نامه معاويه به قيس رسيد، صلاح در آن ديد كه دفع الوقت كند و او را از تصميم خود آگاه نسازد و در لشكركشى به جنگ او شتاب نورزد. پس در پاسخ او نوشت: 💠أمّا بعد، نامه‏ات رسيد و در باب قتل عثمان هر چه گفتى دريافتم. من در اين حادثه شركت نزديك نداشته‏ام. گفتى كه دوست من مردم را بر ضدّ عثمان برانگيخت تا او را كشتند، من از اين امر بى‏خبرم. و گفتى كه عشيره من از اين واقعه بر كنار نبوده‏اند، به جان خودم سوگند كه عشيره من در كار او سزاوارترين مردم بودند. و أمّا از من خواسته بودى كه در خون‌خواهى عثمان از تو متابعت كنم و وعده‏هايى هم به من داده‏اى، اين چيزى است كه بايد در آن بينديشم و كارى نيست كه در انجامش شتاب توان كرد. به تو تعرّضى نخواهم كرد و از من عملى كه تو از آن ناخشنود باشى سر نخواهد زد. تا ببينى و ببينيم. و السّلام عليك و رحمة اللّه و بركاته. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 77 @Arshiv_Gholam
119.5K
🔰سئوال⁉️ سلام سئوال داشتم تمرکز حواسم خیلی کم شده. دیگه مثل چند روز پیش نمی‌تونم حواسم رو سرکلاس جمع کنم، مرتّباً پرت میشه. هیچ اتّفاقی هم نیفتاده، بحث ازدواج و... هم نیست. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آمادگی نفس🎥 🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه) 💠 سلمان خواست که سلمان شد... 🔸عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔻لَا يَسْتَغْنِي الْمُؤْمِنُ عَنْ خَصْلَةٍ وَ بِهِ الْحَاجَةُ إِلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ، تَوْفِيقٍ مِنَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. 📜المحاسن، ج‏2، ص 604 @Arshiv_Gholam
إصلاح النفس نسخه PDF.pdf
3.21M
💥إصلاح النّفس ✍ آیت اللّه سیّد کمال الحیدري 💠 عرض للأخلاق التّعلیمیة و الواقعیة @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️چرا ما ملاک پیشرفت را تکنیک و صنعت می‌دانیم⁉️ استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۲۰ @Arshiv_Gholam
♦️تعلّق به اين دنيا، اين اسباب اين مى‏شود كه انسان را مُنْحَط مى‏كند. ممكن است يك كسى به يك تسبيحى آن قدر تعلّق داشته باشد كه يك كس ديگرى به يك سلطنت اين تعّلق را نداشته باشد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 11 @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ أَبِي حَفْصٍ الْأَعْشَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): 🔻مَنْ سَعَى فِي حَاجَةٍ لِأَخِيهِ فَلَمْ يَنْصَحْهُ فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ. 📜الكافي، ج‏2، ص 362 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔻و در حين لبّيك گفتن، بايد ملتفت باشد كه اين اجابت ندائي است كه به اين متوّجه شده. أوّلاً قاصد باشد كه قبول كردم كلّ طاعتى كه از براى خداوند متعال است. و ثانياً مردّد باشد كه اين عمل از اين قبول خواهد شد يا نه، 🔹قضيه سيّد السّاجدين (سلام اللّه عليه) را به نظر بياورد كه در احرام نمى‏توانستند لبّيك بگويند و غش مى‏كردند از راحله خود مى‏افتادند، سؤال مى‏شد جواب، مى‏فرمودند مى‏ترسم خداى من بفرمايد لا لبّيك، 🔹و هم به نظر بياورد از اين كيفيت يوم محشر را كه تمام مردم به اين شكل از قبر خود بيرون مى‏آيند، عوراند و سربرهنه و ازدحام‏آورنده بعضى در زمره مقتولين و برخى در نمره مردودين، بعضى متنعّم، بعضى معذّب، بعضى متحيّر در امر، بعد از آنكه جميعاً در ورطه اولى متردّد بودند، چون داخل حرم شود بايد حالش حال رجاء و امن باشد، از سخط و غضب الهى. مثل حال مقصّرى كه به بست خانه رسيده باشد به مفاد آيه شريفه «وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً». 📜تذكرة المتقين، ص 58 و 59 @Arshiv_Gholam
قیس بن سعد.pdf
79.5K
🔰جریان فرمانروایی قیس بن سعد در مصر ⭕️ از نصب تا عزل ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 74 تا 79 @Arshiv_Gholam
51.1K
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم برای تمرکز حواسّ در نماز و کلاس راهکاری بیان بفرمایید. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
افعل تفضیل .عالم زاده نوری .pdf
893K
💥ساختار أفعل تفضیل در اخلاق ✍ استاد محمّد عالم زاده نوری 💠 بررسی ساختار تفضیل در إستنباط نظام أخلاقی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دُلار نخرید🎥 🔰استاد مهدی دانشمند 🔻اگه امشب شایعه بشه، پشکل گرون میشه، خیلی‌ها زیر زمین هاشون رو پر از پِشکل می‌کنن! @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیش از نیازت پول دربیار🎥 🔰 حاج علیرضا پناهیان 🔻روایات این کلیپ رو در پست های بعدی بارگزاری خواهیم کرد... @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎥بیش از نیازت پول دربیار🎥 🔰 حاج علیرضا پناهیان 🔻روایات این کلیپ رو در پست های بعدی بارگزاری خواهیم
🔰مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ بَهْرَامَ عَنْ عَمْرِو بْنِ جُمَيْعٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 💰لَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يُحِبُّ جَمْعَ الْمَالِ مِنْ حَلَالٍ يَكُفُّ بِهِ وَجْهَهُ وَ يَقْضِي بِهِ دَيْنَهُ وَ يَصِلُ بِهِ رَحِمَهُ. 📜وسائل الشيعة، ج‏17، ص 33 @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎥بیش از نیازت پول دربیار🎥 🔰 حاج علیرضا پناهیان 🔻روایات این کلیپ رو در پست های بعدی بارگزاری خواهیم
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حَرِيزٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبْدِ الْخَالِقِ الْجُعْفِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 💵 إِنَّ مِنْ بَقَاءِ الْمُسْلِمِينَ وَ بَقَاءِ الْإِسْلَامِ أَنْ تَصِيرَ الْأَمْوَالُ عِنْدَ مَنْ يَعْرِفُ فِيهَا الْحَقَّ وَ يَصْنَعُ فِيهَا الْمَعْرُوفَ فَإِنَّ مِنْ فَنَاءِ الْإِسْلَامِ وَ فَنَاءِ الْمُسْلِمِينَ أَنْ تَصِيرَ الْأَمْوَالُ فِي أَيْدِي مَنْ لَا يَعْرِفُ فِيهَا الْحَقَّ وَ لَا يَصْنَعُ فِيهَا الْمَعْرُوفَ. 📜الكافي، ج‏4، ص 25 @Arshiv_Gholam