eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
682 دنبال‌کننده
114 عکس
51 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
3.36M
⁉️ در شرایطی که جامعه هنوز به رشد کافی نرسیدند، چرا باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم؟ مگر نه اینکه مشارکت حداکثری در چنین شرایطی، باعث تکرار امثال دولت روحانی میشه؟ 🎙 @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ ⁉️ در شرایطی که جامعه هنوز به رشد کافی نرسیدند، چرا باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری د
🎙 خلاصه 🔹 اساس جامعه اسلامی بر تربیت آحاد مردم است نه لزوماً دستیابی به اهداف سیاسی - اجتماعی 🔸 حضور اکثریت مردم، جایگزین عصمت امام در عصر غیبت است 🔹 حضور اکثریت مردم، فارغ از گرایش‌های مختلف، موجب قوام و ایمنی نظام از کید دشمنان است.
🔸دیدگاه مرحوم آیت الله در باب « در امور سیاسی» 🔹ورود علماء و روحانیون به عرصهٔ سیاست 🔸تفاوت و غربی 🔹نظریهٔ برای جایگزینی عصمت امام معصوم در زمان غیبت 🔸آیا مشارکت در امور سیاسی و ، حق مردم است یا تکلیف آنان؟ 🔹راه حل برای جلوگیری از وقوع فساد در سیستم چیست؟ @DrRamazan
مهدی جان تقویم ما هنوز بهاری ندیده است بشکن سکوت یخ زده ی انتظار را 🤲🏻 اللهم عجل الولیک الفرج 🌺 ولادت حضرت ولی عصر بر تمام مستضعفان و آزادگان جهان مبارک باد 🌺
👈🏻نقش و جایگاه زنان در تاریخ معاصر 🔆حضوری / آنلاین 🔻با حضور ✅حجت الاسلام دکتر رضا رمضان نرگسی 🔆عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم 🔆مولف کتاب زنان در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران 🔸زمان: پنجشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۸ تا ۱۴ 🔹مکان: سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد واقع در بلوار شهید پاکنژاد 🔺ثبت نام: ارسال مشخصات؛ نحوه شرکت(حضوری یا آنلاین) و شماره تلفن به: @basirat93 🔻اطلاعات بیشتر در خصوص سرفصل ها؛ صدور گواهی شرکت در دوره، نحوه شرکت به صورت مجازی، اطلاع از نشست ها و برنامه های بعدی، دسترسی به فایل نشستهای قبلی؛همکاری تبلیغی با موسسه آفتاب ولایت در مدارس و ... را در کانال رشد در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/roshd_yazd 📢 همه اخبار و رویدادهای فرهنگی اجتماعی مهم استان یزد اینجاست👇 🇮🇷https://eitaa.com/Farhangyazd
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اهل سنت نمي‌توانند فکر کنند؟ 🔰 فرق نگاه و به جامعه اسلامی در گذر زمان، چیست؟ 🔰 اهل سنت با چه مشکلی در برقراری یک مواجه اند؟ بخش اول همانطور که در اين فيلم مي‌بينيد، مهمانان يک برنامه تلوزيوني مصر، يک طرف است و طرف ديگر . ❔ سوال اینست؛ چرا اهل سنت نمي‌توانند متعالي فکر کنند؟ منظوراز تعالی، جمع بین و است. آنچه در عمل می‌بینیم، اینست که جوامع سنّی مذهب، يا بايد کشوری مثل ، داشته باشند (ضد تحصيل دختران، ضد رسانه هاي جمعي، ضد هر چيزي که اسمش را تجدد بگذاريد) يا شبیه کشوري مثل بشوند که هر چند اسم اسلامی را يدک مي‌کشد، اما کاملا يک کشور غربي است؛ انواع محرمات رواج رسمي دارد و با اسرائيل هم رابطه دارد و.... ❔ و سوال دیگر اینکه چرا نه اين است و نه آن؟ چگونه ايران توانسته جمع بين تجدد و سنت بکند؟ هم دينش را درست و حسابي داشته باشد، هم دنیایش رو اداره کند و هم به محتواي کامل اسلامي مقيد باشد ❗️ (اين مسئله ربطی به رعايت شدن همه برنامه‌ها در سطح جامعه ندارد) @DrRamazan
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
بخش دوم 🖋 پاسخ این سوالات، در این سرّ نهفته است که اهل سنت در گذشته و در دوران خلفا است؛ لذا حديث گرا و قشري نگر ميشوند. درحالی که ايده آل شيعه در آينده و دولت است. از نظر شيعه دوره خلفا اصلا دوره ايده آلي نبود. بطوري که بلافاصله بعد از وفات ، تمام دستوراتش را رها کردند و کردند انچه نبايد مي‌کردند و با نزديکترين افراد پيامبر به بدترين وجه رفتار شد. از نظر شيعه هرچه زمان مي‌گذرد رشد بیشتری در جامعه اسلامي رخ مي‌دهد بطوري که علیه السلام تنها 4 يار داشت اما علیه السلام 72 يار داشتند. و برعکس از نظر اهل سنت، هر چه زمان مي‌گذرد جامعه عقب رفت دارد. از نظر شیعه اين رشد نامتناهي است و به حدي خواهد رسید که جامعه لياقت رهبري مستقيم نماينده خداوند را پيدا مي‌کند @DrRamazan
سخرانی حجت الاسلام رضا رمضان نرگس .mp3
30.85M
🔰 سیر تکامل جامعه و تمدن شیعی در و نقش مستقیم عج در آن 🎙 📌 مکان جلسه: مسجد فاطمیه یزد 📌 زمان جلسه: 18 اسفند 1402 @DrRamazan
🎙 سلام علیکم ممنون میشم اگر کسی پاسخ این سؤالات رو می‌دونه برام ارسال کنه: ۱. چرا صفویان تشیع را به عنوان دین رسمی اختیار کردند و گسترش دادند، آیا مسئله صرفاً سیاسی بوده؟ یعنی از دین استفاده ابزاری شده؟ ۲. آیا مردم به زور شیعه شدند؟ آیا قتل عامی صورت گرفت؟ ۳. چرا علماء مخصوصاً علمای جبل عامل با صفویه همکاری کردند؟ اغراض آنها چی بود؟ نقش آنها در اجبار دینی چی بوده؟ رابطه آنها با صفویه چگونه بود؟ 🔻 ظاهرا پژوهشگران غربی، پاسخ‌هایی می‌دهند که نوعی نگاه منفی در غرب ایجاد می‌کند. @DrRamazan
1.24M
🔷 پاسخ سوال اول؛ چرا صفویه تشیع را دین رسمی اعلام کردند؟ @DrRamazan
792.1K
🔶 پاسخ سوال دوم‌؛ آیا در فرآیند رسمی شدن مذهب تشیع، اجبار یا قتل عامی در کار بوده است؟ @DrRamazan
631.1K
🔷 پاسخ سوال سوم؛ چرا علمای شیعه با سلاطین صفوی همکاری می‌کردند؟ @DrRamazan
اللهم العن قتلة أمیرالمؤمنین 〰〰〰〰〰〰 آمدی دیر چرا چشم براهت بودم از همان شب که تن فاطمه ام گشت کفن شادی ام بود همان دم که توأم تیغ زدی عمر من بود سراسر همه اندوه و محن 🏴🏴🏴🏴 التماس دعای فراوان 🙏🏻 @DrRamazan
🔰 مقدار بُرد برنامه اقاي () تا چه حد است؟ 🔻برنامه زندگی پس از زندگی كه در ساعت 17 و 15 دقيقه پخش می‌شود و در آن، افرادي نشان داده می‌شوند كه از عالم ارواح خبر مياورند را بايد در چه حد ارزیابی كرد؟ در مقابل اين برنامه عكس العملها بسيار متفاوت بوده است؛ - برخي آن راملاك عمل در دنيا گرفته‌اند و معتقدند كه بر اساس مشاهدات افراد در اين برنامه، را بايد خيلي آسان گرفت - برخی موضع گيري منفي كرده اند و معتقدند كه اين برنامه است و اين برنامه ميخواهد را براي مردم به ارمغان بياورد. - دسته سومي هم هستند كه تلاش ميكنند از اساس منكر شده و عليرغم ارائه شواهد بسيار محكم و متقن، ان را دروغ بدانند. حتي برخي از عوامل بيگانه به برخي از تجربه گران مراجعه كرده اند و گفته اند با بيت كون و پول مجازي به شما پول ميدهيم كه بياييد جلوي دوربين بگوييد كه من دروغ گفتم. 👇🏻 در صوت زير تلاش شده مقدار بُرد اين برنامه برای مخاطبان تشريح شود @DrRamazan
audio_2024-03-30_09-45-36.ogg
2.27M
🔰 بُرد برنامه تا چه حد است و اساساً می‌بایست با چه نگاهی این برنامه را بررسی کرد؟ 🎙 @DrRamazan
🔰 آیا ، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 قسمت اول قسمت دوم @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🔰 آیا #روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی قسمت اول قسمت دوم @
⁉️ آیا روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 🔻 قسمت اول بسم الله الرحمن الرحیم 📚ماهيت تاريخ، يک ماهيت تکرار شونده است. به همين دليل، يکي از فوايد مطالعه تاريخ درس آموزي و عبرت گرفتن از وقايع گذشته است. 📌 در دوران ، مناصب اجتماعي زيادي در دست روحانيت و قرار داشت که ميراث دوران بود. مثل منصب ثبت املاك و اسناد، قضاوت، طبابت، مديريت اوقاف، آموزش و پرورش و ... ♨️ اين مناصب عمدتاً پولساز بود و باعث شده بود قدرت اقتصادي زيادي در اختيار روحانيت باشد؛ همين مسئله نیز تبدیل به نقطۀ جذّابي شده بود براي نفوذ افراد بي‌سواد يا حتّي بي‌دين و فاسد العقيدة و منافق مثل سيد حسن ، ، و ... ❌ وجود چنين افرادي در سيستم روحانيت، از طرفي بهانۀ خوبي دست دشمنان مي‌داد كه اين‌ها را برجسته كرده و و مردم را نسبت به كل دستگاه روحانيت بدبين كنند و از طرفي ديگر باعث شده بود تا اختلاف در ميان روحانيت بيشتر شود و دسته‌بندي‌ها پررنگ‌تر شود و به راحتي برخي از افراد روحاني برخي ديگر را به راحتي مورد توهين و عتاب قرار دهند كه با نگاهي به كتاب خاطرات نجفي قوچاني () اين مسئله ديده مي‌شود. 🔶 با تسلط ، چون پشتوانه مردمي روحانيت خيلي محكم نبود، حكومت رضاشاه توانست با كمك كليد واژۀ و زدودن خرافات از دين، افكار عمومي را بر عليه روحانيت جهت دهد. بطوري كه در درگيري با رضاخان سر خانواده‌اش، يا در مبارزات با رضاخان، حوزه و روحانيت از پشتوانۀ مردمي خوبي برخوردار نبود و عملاً رضاخان پيروز ميدان شد. 🔻 به نوعي، مي‌توان يکي از دلايل روي کار آمدن رضاخان را ادبار عمومي مردم از حوزه و روحانيت دانست. 🔷 پس از روي کار آمدن رضاخان، سياست‌هاي ضد ديني و ضد روحانيتي که رضاخان به کار گرفت (مناصب سنتي را از دست روحانيت خارج كرد) باعث شد روحانيوني که منافقانه به سلك روحانيت آمده‌ بودند، لباس را کنار گذاشتند و ريش شان را تراشيدند و رسماً از حوزه روحانيت بيرون آمدند. با کنار رفتن اين افراد و باقي ماندن افراد خالص و مخلص در حوزه، کم کم دوباره نگاه عموم جامعه نسبت به روحانيت و حوزه اصلاح شد و نگاه مثبتي شکل گرفت. خصوصاً بعد از ماجراي مسجد تنفر عمومي نسبت به رضاشاه شدت گرفت بطوري كه حتّي ديگر رضاشاه در ميان دولت‌مردان خودش نيز جايگاهي نداشت. ✅ و از آن طرف نگاه‌ها به طرف روحانيت چرخيد تا جايي که در زمان محمدرضا شاه اقبال عمومي نسبت به حوزه و روحانيت به نهايت خودش رسيد. و در نتيجه اين اقبال عمومي در درگيري محمد رضا و روحانيت شيعه - خصوصاً بعد از مأموريت محمد رضا براي اجراي طرح در ،- روحانيت شيعه پيروز شد و به وجود آمد. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🔰 آیا #روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی قسمت اول قسمت دوم @
⁉️ آیا روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 🔻 قسمت دوم امروز هم عیناً همين مسئله مطرح است؛ 🔰 با روي کار آمدن جامعۀ اسلامي و قرار گرفتن قدرت در دست افراد مؤمن و متدين، تشنگي قدرت در افراد فاسد العقيده و منافق موجب نفوذ افراد زيادي از گروه‌هاي فرصت طلب در بدنۀ نظام شد، به طوري كه افراد بي‌سواد و بي‌تقوا با لباس روحاني برخي از مناصب مهم را اشغال كردند. ❌ دشمنان انقلاب از اين فرصت استفاده كردند و با برجسته كردن افراد منحرف، فضاي تبليغي سنگيني بر عليه و مذهبي‌ها ترتيب دادند. براي همين امروز مي‌بينيم به تدريج نگاه عموم مردم نسبت به حوزه و روحانيت يا افراد حزب اللهي سرد شده و افراد مذهبي يا ملبّس به لباس روحاني بعضاً با نگاه‌هاي سنگين مردم مواجهه مي‌شوند. ♨️ گرچه اين مسئله ناراحت کننده است و به حکم عقل و شرع، هر کسي موظّف است بسته به شرايط و توانش، در راه ارتقاء و اصلاح نگاه مردم به متدينين بکوشد، امّا با نگاه تاريخي و بلند مدت، اين مرحله را مي‌توان مرحلۀ «شروع اوج‌گيري دوبارۀ حوزه و روحانيت» دانست. ❗️با سرد شدن نگاه مردم نسبت به بدنۀ انقلابي، و بالا رفتن هزينۀ حزب اللهي بودن، ورود افراد منافق به اين قشر کمتر شده و افرادي که نيت سالمي ندارند خود به خود، آرام آرام تصفيه و الک مي‌شوند. 📌اين مسئله در جريانات سال‌هاي 78 و 99 و 98 و 1401 به خوبي ديده مي‌شود كه چگونه افراد نفوذي سنگ بي‌حجاب‌ها را به سينه زدند و از بدنۀ روحانيت فاصله گرفتند و به اصطلاح، كردند. 🔷 و از آن طرف نيز افراد صالح حوزه با كارهاي جهادي و خدمت خالصانه به مردم تفاوت روحانيت نفوذي و روحانيت اصيل را به مردم نشان خواهند داد. ✅ بنابراين، وضعيت كنوني و نگاه‌هاي بعضاً سنگين به روحانيت، هرچند ممكن است به ظاهر ناخوشايند باشد امّا در كل به نفع روحانيت و نظام اسلامي است و باعث خالص سازي روحانيت و نيروهاي مذهبي خواهد شد، إن شاء الله. @DrRamazan
🔰 کارگاه بررسی حوادث انقلاب 🔻 بررسی جریان‌های منافقین در انقلاب اسلامی 🎙 📆 زمان: پنجشنبه، 16 فروردین ⏱ ساعت 12 - 8:30 @DrRamazan
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
دردا که ماه رحمت حق، باز هم گذشت با آنکه لحظه لحظهٔ او مغتنم گذشت درهای مغفرت به روی ما گشوده بود مهمانی خدا به وسعت جود و کرم گذشت بر خرمن گناه من آتش کشید دوست با آنکه دید معصیتم از رقم گذشت ای دل به هوش باش پس از ماه مغفرت ماهی که می‌زدند گنه را قلم گذشت 🌸 عید سعید فطر بر تمامی روزه‌داران و مسلمین جهان مبارک 🌸
🔰 نهضت خرّمدینی در انقلاب اسلامی و رسالت متدينين ✍🏻 محمدتقی رمضان نرگسی 🔻قسمت اول قسمت دوم 🌷بسم الله الرحمن الرحیم دو سده از درخشیدن ستارۀ اسلام در شبه جزیرۀ عربستان گذشته بود و مسند خلافت رسول الله در غصب حکّام عباسی، خلیفه به خلیفه منتقل می‌شد. مردم ایران که با سودای یافتن حق و حقیقت به دین اسلام گرویده بودند، حالا با دیدن سه دورۀ متفاوت از حکومت خلفای اسلامی، دیگر امیدشان از آیین اسلام کم سو گشته بود و اسلام را همانند زرتشت می‌دیدند. تصوّر تکرار سلسلۀ ظالم و متکبّر ساسانی و استفادۀ ابزاری از دین به نفع جیب پادشاهان، باعث شده بود تا کم کم نجوای شیطانی خرّمدینی در قلوب مردم راه باز کند. نهضتی که هدفش نه اسلام، بلکه ضربه زدن به هرگونه آیین الهی بود. 🔸 به رهبری ، اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری جریان داشت. آرمان اصلی این نهضت، همان‌طور که از اسمش پیداست، مخالفت با هر گونه آیین و دین الهی بود. سلسلۀ ساسانی، با آنکه داعیه‌دار آیین بود امّا مملوّ از فساد و تبعیض و تکبّر بود و همین مسئله، باعث شد تا مردم ایران سلسلۀ ساسانی را عاری از (چیزی شبیه مقام ولایت که از طرف خدا عطا شده است) بدانند. 🔹 با نزول شریعت اسلام در عربستان و رسیدن ندای آن به گوش مردم فارس، اولین چیزی که مردم ایران را به خود جذب کرد، مفاهیم عمیق و حقانیّت اسلام بود. گویی اکنون فهمیده‌اند فرّه ایزدی نه در سلسلۀ ساسانی، بلکه در ذرّیۀ شخصی به نام «محمّد» است. همین مسئله باعث شد تا فوج فوج ایرانیانی که تشنۀ حق و حقیقت بودند، به دین اسلام گرویدند. ❌ امّا با گذشت زمان و روی کار آمدن سلسله‌هایی که هیچ رنگ و بویی از اسلام نداشتند و فقط نام خلیفة الله و خلیفة الرسول را یدک می‌کشیدند، گروه زیادی از مردم احساس کردند اسلام هم چیزی بیشتر از آیین زرتشت ندارد و صرفاً ملعبه‌ای است برای به قدرت رسیدن خلفاء. بخاطر همین نهضتی تحت عنوان «نهضت خرّمدینی» در میان تودۀ مردم رواج یافت. دقیقاً در همین برهۀ حسّاس، اتّفاقی حیاتی رقم خورد که تاریخ کشور و مردم را برای مدّت‌ها از شرّ شیاطین ایمن گرداند؛ سفر امام هشتم به . علیه السلام به بهانۀ ولیعهدی توسّط خلیفه عباسی به ایران فراخوانده شد و هم‌زمان به دستور امام، گروه زیادی از برادران و خواهرانشان نیز برای پیوستن به این امام بزرگوار به ایران مهاجرت کردند. اتّفاقی که افتاد این بود؛ چون حضور فرزندان امام کاظم باعث می‌شد مردم نسبت به تشیّع متمایل بشوند، مأمون به افرادش دستور داد هرجا این‌ها را یافتند شهید یا دستگیر کنند. ❗️وقتی مردم ایران دیدند فرزندان رسول الله، برادران و خواهران ولیعهد، توسّط حکومت وقت قلع و قمع می‌شوند، اولین جرقّه‌ای که در ذهنشان زده شد این بود که اسلام حقیقی با آنچه خلفاء نشان می‌دهند متفاوت است. پس از آنکه منش و سبک زندگی امام زادگان را دیدند، کم کم این جرقّه در ذهنشان محکم‌تر شد و خود به خود، نهضت خطرناکی که می‌توانست برای همیشه مردم ایران را از دین جدا کند، از بین رفت. @DrRamazan
🔰 نهضت خرّمدینی در انقلاب اسلامی و رسالت متدينين ✍🏻 محمدتقی رمضان نرگسی 🔻قسمت دوم قسمت اول 🔸 حالا با گذشت حدود دوازده قرن از ماجرای ، در سال‌های اخیر با مقوله‌ای روبرو شدیم که به نوبۀ خود بی‌نظیر است. یکی از اساتید جامعه شناسی می گفت: فتنه‌ای که در سال 1401، تحت عنوان رخ داد، بعد از ماجرای نهضت خرّمدینی، اولین نهضت مردمی در ایران بود که شعارهای ضدّ دینی داشت. ❗️تمام نهضت‌هایی که در ایران اتّفاق افتاده، از نهضت و ماجرای ملی شدن صنعت نفت تا ، تمام نهضت‌ها یا رنگ و بوی دینی داشتند یا لااقل شعار ضدّدینی نداشتند. فتنۀ ، اولین نهضتی است که با شعار ضدّیت با دین و خصوصاً اتفاق افتاده بود. ⁉️ وقتی در خواسته‌ها و شعارهای فتنۀ سال 1401 دقیق می‌شویم، می‌توانیم ماجرای فتنۀ مهسا امینی را به نهضت خرّمدینی در قرن دوم و سوم هجری تشبیه کنیم؛ با این تعریف که مردمی که از اسلام، تعریف درست و صحیحش را نشنیده‌اند و از احکام اسلامی، صرفاً برخوردی تند و خشن، بدون منطق و حکمت را دیده‌اند، حالا با برخی مظاهر آن ضدّیت پیدا کرده‌اند و به قیام علیه دین برخواسته‌اند. ♨️ با الهام‌گیری از ماجرای ، می‌توان گفت: همان‌گونه که امام رضا علیه السلام و خانوادۀ ایشان، با پخش شدن در کشور و نشان دادن به مردم توانستند آن‌ها را از نهضت خرّمدینی نجات دهند، امروز هم یکی از راه‌های دفع این فتنه، نشان دادن حقانیت و منطق و سبک زندگی اصیل اسلامی به مردم است. 🙏🏻 طبیعتاً اصلی‌ترین گروهی که می‌تواند در این مسئله مفید فایده باشد، حوزۀ علمیه و طلّابی هستند که اولاً شناخت دقیقی نسبت به منطق و مفاهیم دینی دارند و ثانیاً بخاطر کم بهره بودن از بودجه‌های هنگفت دولتی، سبک زندگی ساده و بی‌تشریفاتی دارند. با توزیع طلّاب در سطح کشور و برقراری ارتباط مستمرّ و عمیق با مردم، می‌توان تا حدودی معضل عدم شناخت دقیق از دین را برای بخشی از مردم برطرف کرد. ❌ نکتۀ اصلی اینجاست که به دلیل بند بودن زندگی طلّاب به شهریه، بسیاری از طلّاب علیرغم وجود علاقه و میل، شرایط رفتن بین تودۀ مردم در شهرهای مختلف را ندارند. لذا مخاطب اصلی این نوشتار، مسئولین حوزوی هستند که باید زمینه را برای تبلیغ گسترده طلّاب و پخش شدن آن‌ها میان مردم فراهم سازند. 🌺 در انتهاء تبرک می‌جویم از فرمایشات گهربار ولیّ جامعه، حضرت که در تیرماه سال 1402خطاب به مسئولین حوزوی فرمودند: «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. مرتبه‌ی اوّل چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی و امثال اینها؛ «تبلیغ» در مرتبه‌ی دوّم است. ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل» @DrRamazan