بیشتر بودن میل جنسی زنان نسبت به مردان !!!!
🤔#پرسش :
❓آیا طبق دیدگاه اسلام , میل جنسی زنان بیشتر از میل جنسی در مردان است ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌در این شکی نیست که تمایلات جنسی در مردان بسیار بیشتر از زنان است , لذا یکی از مشکلاتی که همواره در مورد زنان مطرح می شود , مساله سرد مزاجی آنان است , چنان که در تفسیر نمونه می خوانیم :
"(بر خلاف آنچه در ميان عوام معروف است) ميل جنسى در مردان به- مراتب بيش از زنان است و از جمله ناراحتيهايى كه در كتب علمى مربوط به مسائل جنسى در باره غالب زنان ذكر مىكنند مسئله" سرد مزاجى" است در حالى كه در مردان، موضوع بر عكس است، و حتى در ميان جانداران ديگر نيز همواره ديده مىشود كه تظاهرات جنسى، معمولا از جنس نر شروع مىشود. "
📚تفسير نمونه، ج 3، ص: 261
❕این نکته مورد تصریح پژوهشگران این عرصه نیز واقع شده است , یکی از متخصصین می گوید :
"رایج ترین اختلال جنسی خانمها، سردمزاجی است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. اغلب سردمزاجی زنان بدون هیچ دلیلی شروع می شود و ممکن است برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. با ادامه و عدم درمان سردمزاجی زنان، مشکلات جدی در روابط زناشویی ایجاد می شود. متاسفانه این اختلال در نهایت منجر به جدایی زوجین می شود. علل زیادی برای بی میلی زنان وجود دارد.... "
🌐https://b2n.ir/m73269
👌و متخصص دیگری نیز می گوید :
"سرد مزاجی در روانشناسی به معنای لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی گفته می شود و یکی از شایع ترین اختلالات جنسی زنان است. برچسب ” سرد مزاجی ” به دلیل القا احساس حقارت به زنان، توسط متخصصان سکسولوژیست به واژه ” هیپو جینیسموس Hypogyneismus ” تغییر یافته است. "
🌐https://b2n.ir/z49428
👌و متخصص دیگری نیز می گوید :
"به طور کلی سرد مزاجی زنان به مفهوم به ارگاسم نرسیدن یا عدم ارضای آنها در رابطه جنسی است. این مفهوم شامل بازه وسیعی از مسائل مختلف است. از جمله میتوان ناتوانی زنان در پاسخ به محرک های جنسی و انزجار زن از رابطه جنسی را نام برد. به عبارت دیگر سرد مزاجی به معنای لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل به رابطه است و از شایعترین اختلالات جنسی در زنان است. امروزه واژه سرد مزاجی به دلیل ایجاد احساس حقارت در زنان، توسط متخصصین با واژه هیپوجینیسموس (Hypogyneismus) جایگزین شده است. دلایل این عارضه می تواند بازه متنوعی از عوامل روحی و روانی تا عوامل فیزیکی را شامل شود. "
🌐https://doctoreto.com/blog/frigidity-in-women
👌و متخصص دیگری نیز می گوید :
"در بیشتر موارد به طور طبیعی زن مزاج سردتری نسبت به رابطه جنسی دارد. سرد مزاجی زنان در صورتی که طولانی مدت باشد و به مشکل تبدیل شود روابط عاطفی زن و مرد را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث افزایش اضطراب و پریشانی می شود. در این شرایط ضرورت آگاهی از جنبه های مختلف مشکل و مراجعه به مشاوره جنسی بیشتر می شود. "
🌐https://honarehzendegi.com/fa/Cold-tempered-women
💠#ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕بله در روایاتی که شیخ کلینی در بابی از کافی شریف نقل کرده است , آمده است که شهوت جنسی در زنان بیشتر از مردان قرار داده شده است ;
"بَابُ فَضْلِ شَهْوَةِ النِّسَاءِ عَلَى شَهْوَةِ الرِّجَال "
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج 5، ص: 338
❕اما در همان روایات تصریح شده است که خداوند متعال به موازات افزايش شهوت زن، نيروهاى كنترلى وى را نيز افزايش داده است. حيا و صبر از نيروهاى مهار كنندهاى هستند كه در زنان، بيش از مردان وجود دارد : " جعل للمراه صبر عشره رجال _ ولكِنَّ اللَّهَ ألقى عَلَيهِنَّ الحَياء "
📚همان مدرک
❕بنابراین عملا حیا و صبر زن مانع ظهور و بروز شهوت جنسی اش است و همین حیا و صبر موجب شده است که تمایلات جنسی در ابتدای امر , در زن کمتر از مرد باشد و مردان هستند که متمایل به ارتباط گیری جنسی و ارتباط جنسی با زنان هستند .
👌در واقع روایات فوق اشاره به این نکته دارد که :
❕ تصور نشود زنان از ارتباط جنسی لذتی نمی برند و مردان نیز بی توجه به همسران خود , دنیا و لذاتش را ترک کرده و روی به عبادت و بندگی و رهبانیت و ترک دنیا بیاورند , بلکه زنان هم میل و شهوت جنسی دارند , اگر چه این میل و شهوت جنسی در ابتدای امر , پس پرده حیا و صبر قرار گرفته است , اما مرد باید با ارتباط جنسی با همسر خویش و انجام ملاعبه و عشق بازی , این حیا و صبر را کمتر کند تا زن از همبستری لذت ببرد , پس از آنکه این ملاعبه و عشق بازی صورت گرفت , لذتی که زن از همبستری می برد , به مراتب بیشتر از لذتی است که مرد می برد , چنان که در نقلی امام صادق ع فرمود :
" إنَّ اللَّهَ جَعَلَ لِلمَرأَةِ صَبرَ عَشَرَةِ رِجالٍ، فَإِذا هاجَت كانَت لَها قُوَّةُ شَهوَةِ عَشَرَةِ رِجالٍ. " "خداوند براى زن، صبر ده مرد را قرار داده؛ ولى وقتى شهوت او برانگيخته شود، قدرت شهوت ده مرد را دارد. "
📚همان مدرک از کتاب کافی شریف
👌لذا در روایات متعددی , رهبانیت و ترک همبستری با زنان نکوهش شده است :
📚وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ١٠٦ باب ٤٨
❕و به ملاعبه و عشق بازی با همسر تاکید شده است تا میل جنسی همسر بر انگیخته شود و همسر نیز از همبستری لذت ببرد , لذتی که به مراتب از لذتی که مرد می برد می تواند بالاتر باشد , در صورتی که همبستری همراه با ملاعبه و عشق بازی باشد :
📚وسایل الشیعه ج ٢٠ ص ١١٨ باب ٥٧ " باب استحباب ملاعبه الزوجه و مداعبتها "
❕بنابراین در ابتدای امر , تمایلات جنسی در مردان بیشتر از زنان است , لذا مردان هستند که متمایل به ارتباط گیری جنسی هستند و مشکل زنان در این مرحله سرد مزاجی است و حیاء و صبری که خداوند به زنان داده است , مانع ظهور و بروز این میل جنسی است , اما پس از ارتباط گیری مرد با همسرش و انجام ملاعبه و عشق بازی , از صبر و حیای زن کاسته می شود و در این هنگام , لذتی که زن از همبستری با همسرش می برد , از مرد نیز می تواند بیشتر باشد .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ به شبهات و مطالب تکراری و پوسیده عقیل هاشمی :
1⃣اعتقاد عمر و عایشه به حذف آیاتی از قرآن چون آیه رجم و رضاع کبیر :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2737
2⃣صدقه دادن علی علیه السلام در حال رکوع نماز و نزول آیه ولایت :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2530
3⃣توضیحاتی پیرامون رفع القلم در روز مرگ عمر :
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1860
4⃣یا علی گفتن خداوند در هنگام خداحافظی با پیامبر اسلام در معراج :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/688
با نشر این پست در ثواب روشنگری شریک شوید !!!!
پاسخی به شبهه وهابی تحت عنوان : " طبق سخن امام صادق امام زمان باید خیلی وقت پیش ظهور میکرد "
🤔#پرسش :
❓طبق سخن امام صادق امام زمان باید خیلی وقت پیش ظهور میکرد.
1⃣پرده اول:علت غیبت امام زمان ترس است.
أَبَا عَبْدِاللهِ يَقُولُ : إِنَّ لِلْقَائِمِ غَيْبَةً قَبْلَ أَنْ يَقُومَ؛ إِنَّهُ يَخَافُ. وأَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلى بَطْنِهِ، يَعْنِي الْقَتْلَ.
امام صادق گفت:برای قائم ما غیبتی هست زیرا او میترسد که کشته شود.
📕 منبع : اصول کافی 159/2
📜الحديث الثامن عشر : موثق كالصحيح.
مرآة العقول جلد ۴ صفحه ۵۲
2⃣ پرده دوم:با وجود 30نفر وحشت امام از بین میرود.
عَنْ أَبی بَصِیرٍ عنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ: لَابُدَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ مِنْ غَیْبَةٍ وَ لَابُدَّ لَهُ فِی غَیْبَتِهِ مِنْ عزْلَةٍ وَ نعْمَ الْمنْزِلُ طَیْبَةُ وَ مَا بِثَلَاثِینَ مِنْ وَحْشَةٍ
📝امام صادق(ع) فرمود: صاحب این امر را ناگزیر از غیبتی است که باید از مردمان فاصله گیرد. بهترین منزل مدینه است 🤏🏼و با وجود سی نفر، دیگر وحشتی نمی ماند.
📗🗞(کلینی، 1363ش، ج1، 340)
⏮هزار و خورده ای سال از غیبت جناب امام زمان شیعه میگذرد
و30نفر که سهل است 30میلیون یاور هم برای امام زمان وجود دارد ولی باز ظهور نکرده.
◾️1_یا وحشتش هنوز ازبین نرفته است
◾️2_یا در بین شیعه ها30نفر مسلمان پیدا نمیشود
◾️3_یا اینکه امام صادق اشتباه کرده که گفته با30نفر وحشتش ازبین میرود. ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌متاسفانه وهابی در بیان روایت مذکور جهالت و عناد ورزیده است و ترجمه صحیحی از روایت ارائه نداده است , زیرا مقصود از " وحشت " در روایت مذکور تنهایی است نه ترس , که این تنهایی امام مهدی ع توسط سی تن از شیعیانش در عصر غیبت صغری برطرف می شود , زیرا در غیبت صغری ارتباط بین امام مهدی ع و شیعیانش به صورت کامل قطع نشده بود .
❕متن روايت مذکور در كتاب شریف الكافى چنين است که امام جعفر صادق عليه السلام فرمود:
«لَا بُدَّ لِصَاحِبِ هذَا الْأَمْرِ مِنْ غَيْبَةٍ، وَ لَابُدَّ لَهُ فِي غَيْبَتِهِ مِنْ عُزْلَةٍ، وَ نِعْمَ الْمَنْزِلُ طَيْبَةُ، وَ مَا بِثَلَاثِينَ مِنْ وَحْشَةٍ "
"صاحب اين امر را چارهاى نيست از غيبت، و بايد كه غايب شود و او را در حال غيبت خويش چاره نيست از آن كه از مردم دورى گزيند. و خوب منزلى است طيبه و با سى فرد ، تنهایی نيست»
📚الكافى: ج 1 ص 340 ح 1
👌در کتاب لغوی معجم الوسیط تصریح شده است که ماده " وحشه " به معنای تنهایی می آید و می نویسد :
" مشی فی الارض وحشا " " به تنهایی و بدون همراه در زمین راه رفت " الوحشه : تنهایی _ خلوت بودن "
📚ترجمه المعجم الوسیط ج ٢ ص ٢١٦٧
👌بنابراین معنای روایت مذکور آن است که تنهایی و خلوت امام مهدی ع در دوره غیبت صغری , توسط سی تن از شیعیانش برطرف می شود , چنان که در روایت دیگری , امام صادق ع فرمود :
"لِلقَائِمِ غَيْبَتانِ إِحداهُما قَصيرَة وَ الاخرى طَويلَة. الْغَيبَةُ الْأُولى لا يَعلَمُ بِمَكانِهِ فيها إِلّا خاصَّة شيعَتِهِ ... "
"قائم، دو غيبت دارد: يكى كوتاه و ديگرى طولانى. درغيبت نخست، جز خواصّ شيعه، جاى او را نمىدانند "
📚الکافی ج ١ ص ٣٤٠
❕لذا می بینیم که مرحوم فیض کاشانی در شرح روایت می گوید :
" مراد از طيبه شهر مدينه است يعنى اگر در مدينه پنهان شود و گوشه گيرد و با او سى نفر از شيعيان او باشند كه با هم انس گيرند احساس تنهايى نمىكنند. گويا اين روايت اشاره به غيبت كوتاه حضرت دارد زيرا در غيبت كبراى ايشان، شيعيان او راهى براى رسيدن به ايشان ندارند " بيان طيبة هي المدينة المقدسة يعني إذا اعتزل فيها مستترا و معه ثلاثون من شيعته يأنس بعضهم ببعض فلا وحشة لهم كأنه أشار بذلك إلى غيبته القصيرة فإن في الطويلة ليس لشيعته إليه سبيل "
📚الوافى: ج 2 ص 41 ح 925
👌در دوره غیبت کبری هم , خلوت و تنهایی امام مهدی ع به وسیله خضر نبی ع برطرف می شود , چنان که امام رضا ع فرمود :
"«خضر از آب حيات نوشيد و زنده است و تا دميدن در صور نمىميرد. او پيش ما مىآيد و سلام مىدهد و صدايش را مىشنويم ... به زودى، خداوند، او را مونس قائم در روزگار غيبتش مىكند و وى را از تنهايى بيرون مىآورد». "...وسَيُؤنِسُ اللَّهُ بِهِ وَحشَةَ قائِمِنا في غَيبَتِهِ، ويَصِلُ بِهِ وَحدَتَهُ. "
📚کمال الدین ج ٢ ص ٣٩١
❕در رابطه با این که امام مهدی علیه السلام به خاطر ترس از کشته شدن , به غیبت رفتند , در دو نمایه ذیل توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2579
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3311
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
❕پاسخ به شبهات کانال وهابی که اشکالاتی بر اساس روایات کافی شریف مطرح می کند :
1⃣می گوید که در روایت شیعه آمده است که اگر شیعیان از نام و مکان امام زمان ع مطلع شوند , این قضیه را به دشمنان لو می دهند , در حالی که روشن است که مقصود روایت شیعیان منافق و به اصلاح شیعه نمایان است , نه شیعیان واقعی که در ذیل خود امامان علیهم السلام ویژگی های این شیعه نمایان را بیان کرده اند :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4364
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2937
2⃣باطن حال کسانی که ایمان کامل به خداوند نیاوردند و اصل اساسی امامت را نپذیرفتند , به صورت سگ و خوک است , چنان که در ذیل توضیح داده ایم :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1314
👌در روایت مورد استناد وهابی از کافی شریف هم آمده است که امام صادق ع هم از این امت معاند و دشمن با اصل امامت و امام مهدی ع تعبیر می کند به امت خوک صفت و ملعون , وهابی اشکال کرده است که چرا امام ع چنین تعبیری را کرده است , در حالی که خداوند در قرآن این امت را برترین امتها دانسته است , در ذیل توضیح داده ایم که امت خوک صفتی که با اصل امامت مخالفت کرده اند و به دستور خداوند در مورد امامت ایمان نیاورده اند , مخاطب خداوند از تعبیر مذکور نیستند :
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3144
3⃣وهابی در ادامه اشکالاتی مطرح می کند پیرامون روایتی که می گوید امام مهدی علیه السلام به خاطر ترس از کشته شدن به غیبت رفتند , در ذیل پاسخ اشکالاتش را داده ایم :
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2579
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3311
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
⚫️فرا رسیدن سالروز وفات فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت می گوییم ؛
⚫️پرسش و پاسخهای مرتبط با فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛
1⃣تاریخ دقیق وفات حضرت #معصومه چه روزی هست؟
هرجایی مطلبی میخونم تاریخ وفات حضرت معصومه معلوم نیست اما #تقویم ما ۱۰ربیع الثانی نوشتن. و اینکه حضرت معصومه #وفات کردند و یا شهید شدند❕
و چرا ایشان #ازدواج نکردند ❕و چه #ثوابی برای زیارت ایشان است ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2241
2⃣آیا واقعا یک بار زیارت حضرت فاطمه معصومه آدم رو #بهشتی می کند ❗️من برم هر جنایتی که دلم می خواد بکنم بعد برم زیارت حضرت معصومه میرم بهشت ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2242
3⃣نکاتی در مورد فاطمه معصومه سلام الله علیها و فضائل ایشان ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1208
4⃣مگر نه اينكه ازدواج نيمى از دين است؟
مگر نه اينكه پيامبر اسلام به ازدواج توصيه اكيد كرده است؟
مگر نه اينكه #امام_كاظم معصوم بود و بايد به توصيه هاى پيامبر اسلام گوش جان ميسپرد؟
پس چرا دخترانش را از ازدواج محروم كرد؟
با اين استدلال #معصومه , خواهر امام رضا حتى نصف دينش را كامل نكرده است و كافر از دنيا رفته است!
سر تا پاى ادعاهاى اسلامگرايان متناقض و دروغ است كه به خورد ما داده اند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1438
5⃣تحدى و سئوال از تمامى شيعيان و متوليان اين مذهب
از تمامى آخوندهاى شيعه، مراجع، تمامى شيعيان عام و تمامى كسانى كه به شفابخشى و كرامات قبر و ضريح معصومه در قم اعتقاد دارند، تقاضا داريم به اين سئوال پاسخ قانع كنند و منطقى بدهند.
چرا فاطمه معصومه كه حتى سنت پيامبر اسلام يعنى ازدواج را به جا نياورده است، داراى تقدس است ، ایشان چه خدمتی به بشریت کرده اند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2002
6⃣اگر فاطمه معصومه سلام الله علیها شفاء دهنده است ، چرا حرم ایشان در ایام شیوع کرونا بسته شد ❕و اگر ایشان شفاء می دهند چرا خودشان با بیماری از دنیا رفتند ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2005
7⃣آیا برای توسل و تکریم امامزادگان ( چون فاطمه معصومه س ) دلیلی از #آیات قرآن و #روایات داریم❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2826
🤲یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه ، فان لک عند الله شانا من الشان
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
زراره و آتش زدن روایات امامان علیهم السلام !!!!
🤔#پرسش :
❓احادیث زیادی از شیعه نزد زراره بوده که برای زراره قابل درک نبوده و اراده کرده بود آن احادیث زیاد را آتش بزند !!!
زراره میگوید بر امام باقر وارد شدم از من سوال کرد از احادیث شیعه چه داری ؟ گفتم احادیث زیادی دارم که اراده کردم آن را آتش بزنم . امام باقر فرمود چرا ؟ نمونه ای از احادیثی که برای تو دچار سردرگمی شده بیاور تا در آن بنگرم که مشکل چیست ...
📙 کتاب بصائر الدرجات ص 273
متن عربی عنْ زُرَارَةَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَسَأَلَنِي مَا عِنْدَكَ مِنْ أَحَادِيثِ اَلشِّيعَةِ قُلْتُ إِنَّ عِنْدِي مِنْهَا شَيْئاً كَثِيراً قَدْ هَمَمْتُ أَنْ أُوقِدَ لَهَا نَاراً ثُمَّ أُحْرِقَهَا قَالَ وَ لِمَ هَاتِ مَا أَنْكَرْتَ مِنْهَا فَخَطَرَ عَلَى بَالِيَ الأدمون [اَلْأُمُورُ]فَقَالَ لِي مَا كَانَ عَلَى اَلْمَلاَئِكَةِ حَيْثُ قَالَتْ أَ تَجْعَلُ فِيهٰا مَنْ يُفْسِدُ فِيهٰا وَ يَسْفِكُ اَلدِّمٰاءَ ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌متاسفانه وهابی در بیان ترجمه روایت تقطیع صورت داده و روایت را به صورت کامل ترجمه نکرده است .
❕احادیثی از فضائل اهلبیت علیهم السلام در دستان زراره بوده است که زراره چون در ابتدای آشنایی با مکتب اهلبیت ع بود , توان درک و فهم آنها را نداشت و تصمیم گرفته بود که آنها را آتش بزند که با راهنمایی امام باقر ع قضیه برایش روشن شد و متوجه شد که نباید هر آنچه را که از درکش بالاتر است , انکار کند .
👌روایت مذکور چنین است که حسن بن مولى از زراره نقل می کند که گفت :
" پيش ابوجعفر امام باقر ع رفتم . از من پرسيد از احاديث شيعه چه چيز دارى؟
گفتم من احاديث زيادى از آنها دارم كه تصميم داشتهام آتشى بيافروزم و همه را آتش بزنم. پرسيد براى چه؟ بگو ببينم كدام را قبول ندارى بدلم چند مطلب خطور كرد.
❕امام ع به من فرمود :
" علم و دانش ملائكه چقدر بود وقتى اعتراض كردند به خداوند که ميخواهى آدم را بيافرينى تا در زمين فساد كند و خونريزى نمايد. " " دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَسَأَلَنِي مَا عِنْدَكَ مِنْ أَحَادِيثِ الشِّيعَةِ قُلْتُ إِنَّ عِنْدِي مِنْهَا شَيْئاً كَثِيراً قَدْ هَمَمْتُ أَنْ أُوقِدَ لَهَا نَاراً ثُمَّ أُحْرِقَهَا قَالَ وَ لِمَ هَاتِ مَا أَنْكَرْتَ مِنْهَا فَخَطَرَ عَلَى بَالِيَ الْأُمُورُ فَقَالَ لِي مَا كَانَ عِلْمُ الْمَلَائِكَةِ حَيْثُ قَالَتْ أَ تَجْعَلُ فِيها مَنْ يُفْسِدُ فِيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ "
📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٢٣٦
❕علامه مجلسی در شرح روایت می گوید :
"شايد زراره منكر احاديث فضائل ائمه عليهم السّلام بوده بدين وسيله امام ع او را متوجه قصه ملائكه كه منكر فضل و مقام آدم بودند و نمىتوانستند مقام او را درك كنند , کرد , و زراره را با اين جمله متوجه ميكند كه انكار اين مقامات از كمى معرفت است و شايسته نيست انسان چيزى را كه نمىداند منكر شود بلکه بايد در مقام تسليم باشد چرا که ملائكه از شناخت آدم عاجز ماندند با اينكه فرشتگان درگاه خداون بودند , بعيد نیست كه تو نيز عاجز از درك مقام آنها باشى. "
" بيان لعل زرارة كان ينكر أحاديث من فضائلهم لا يحتملها عقله فنبهه ع بذكر قصة الملائكة و إنكارهم فضل آدم عليهم و عدم بلوغهم إلى معرفة فضله على أن نفي هذه الأمور من قلة المعرفة و لا ينبغي أن يكذب المرء بما لم يحط به علمه بل لا بد أن يكون في مقام التسليم فمع قصور الملائكة مع علو شأنهم عن معرفة آدم لا يبعد عجزك عن معرفة الأئمة ع. "
📚بحار الانوار ج ٢٥ ص ٢٨٢
👌توضیح بیشتر :
❕مطابق روایاتی , گاه فهم روایات اهلبیت ع دشواری هایی دارد که انسان متوجه آن نمی شود , در چنین مواردی باید در کلام آن بزرگواران تامل و تدبر کردند , نه آنکه به صرف نفهمیدن و ندانستن , آن روایت را تکذیب کرد , چنان که در نقلی امام صادق ع فرمود :
" همانا حديث ما دشوار وبسيار سنگين است وآن را جز فرشته مقرّب، يا پيامبر مرسل، يا بندهاى كه خداوند دلش را با ايمان آزموده و يا شهرى نفوذ ناپذير بر نمىتابد. "إنّ حديثَنا صَعْبٌ مُستصعَبٌ لا يَحتَمِلُه إلّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أو نبيٌّ مُرسَلٌ أو عبدٌ امتَحَنَ الله قلبَه للإيمانِ أو مدينةٌ حَصينةٌ. "
📚الخصال ج ١ ص ٢٠٨
💠ادامه 👇👇👇
💠ادامه 👇
❕برخی در این رابطه می نویسند :
" بنا به روايات گوناگون «حَدِيثُنا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ»، برخى سخنان پيشوايان دين، محتوايى دشوار دارند و به دليل مضمون والايشان بسان مرغ عنقا به صيد انديشههاى معمولى درنمىآيند. در اين ميان هر كس وظيفه دارد كه مرز فهم خود را دريابد و حد آن را نگاه دارد و احاديث برتر از آن را به دليل نافهمى، انكار نكند. در تاريخ نقد حديث، اما، با اين گونه انكارها روبهرو هستيم. برخى تنها به دليل وجود مطالبى شگرف و ديرباور در يك حديث، به ردّ گفتههاى پيشوايان دين پرداختهاند؛ در حالى كه امامان تنها هنگامى اجازه ردّ سخن منسوب به ايشان را دادهاند كه مخالف محسوسات و مسلّمات عقلى و قرآنى نباشد.
❕از اين رو، امام صادق (ع) هنگام نقادى حديث از سوى حمزه بن طيار ، به او امر مىكند كه بازايستد و سكوت كند و چون وى سكوت مىكند، امام مىفرمايد:
" لا يَسَعُكُمْ فيما يَنْزِلُ بِكُمْ مِمّا لا تَعْلَمُونَ إلّا الكَفّ عَنْهُ وَالتَثَبّتُ وَالرَدُّ الى أئمَّةِ الهُدى " آنچه به شما مىرسد و بدان آگاهى نداريد شما را گريزى نيست جز باز ايستادن و انديشيدن در آن و بازگرداندن آن به پيشوايان هدايت. " ( المحاسن ج ١ ص ٢١٦ )
📚 آسیب شناخت حدیث ص ٢٨٤
❕قرآن نیز به روشنی دستور می دهد که نباید امری را از روی نفهمیدن و ندانستن , تکذیب کرد , چنان که فرمود :
"بلكه آنها چيزى را تكذيب كردند كه آگاهى از آن نداشتند، و هنوز واقعيتش بر آنان روشن نشده است اينچنين پيشينيان آنها نيز تكذيب كردند پس بنگر عاقبت كار ظالمان چگونه بود؟! " " بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الظَّالِمِينَ " ( یونس ٣٩ )
❕امام صادق ع در این رابطه فرمود :
"خداوند با دو آيه از قرآن، دو درس مهم به اين امت و بندگانش داده است، نخست اينكه جز آنچه مىدانند نگويند، و ديگر اينكه آنچه را نمىدانند انكار نكنند، سپس دو آيه زير را تلاوت فرمود أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ (آيا خداوند پيمان كتاب آسمانى را از آنها نگرفته است كه جز حق در مورد خداوند نگويند) بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ (مشركان چيزهايى را انكار كردند كه از آن آگاهى نداشتند، در حالى كه جهل دليل بر انكار نيست). " "إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى حَصَرَ عِبَادَهُ بِآيَتَيْنِ مِنْ كِتَابِهِ أَلَّا يَقُولُوا حَتَّى يَعْلَمُوا وَ لَا يَرُدُّوا مَا لَمْ يَعْلَمُوا إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ وَ قَالَ بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُه "
📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٥٣٧ _ الکافی ج ١ ص٤٣
👌امیر مومنان ع فرمود :
" زمانی که از احادیث ما چیزی را شنیدید که نمی شناختید و به آن علم نداشتید , آن را به سوی ما بازگشت دهید و توقف کنید و تسلیم باشید تا زمانی که حق برایتان روشن شود " "إِذَا سَمِعْتُمْ مِنْ حَدِيثِنَا مَا لَا تَعْرِفُونَهُ فَرُدُّوهُ إِلَيْنَا وَ قِفُوا عِنْدَهُ وَ سَلِّمُوا إِذَا تَبَيَّنَ لَكُمُ الْحَق "
📚تحف العقول ص ١١٦
❕بنابراین نباید روایتی را به صرف نفهمیدن و ندانستن رد نمود .
👌در روایت مورد استناد وهابی , آمده است که زراره روایاتی از اهلبیت ع در دستش بود که نمی توانست آن را درک کند , روایاتی که از فضائل بالای اهلبیت علیهم السلام سخن می گفت , لذا تصمیم گرفته بود که آنها را آتش بزند که امام باقر ع با تذکر به جریان ملائکه و آدم ع یاد آور شد که نباید به صرف ندانستن چیزی , آن چیز را انکار و رد نمود , زراره نیز در آن زمان تازه به مکتب اهلبیت ع پیوسته بود و پذیرش برخی از روایات برایش سخت بود , اما به تدریج به درجات بالای علم و دانش با شاگردی کردن در محضر ائمه علیهم السلام رسید , چنان که علامه مجلسی می نویسد :
"این امور از زراره در ابتدای امرش ( و ابتدای تشرفش به مکتب امامان ع ) بود و هنوز در دین راسخ نشده بود , چرا که زراره در آغاز امر از دانشمندان مخالف شیعه بود و در ذهنش قواعد باطل مخالفین بود , اما به برکت امامان ع از کاملین در ایمان و افاضل علمای دین شد " " و هذه الأمور من زرارة كان في بدو أمره قبل رسوخه في الدين، لأنه كان أولا من علماء المخالفين، و كان قد استقر في ذهنه قواعدهم الباطلة، فصار ببركتهم عليهم السلام من كمل المؤمنين و أفاضل علماء الدين. "
📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج15، ص: 229
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌مطالبی که زئوس کلیپ ساز در کلیپ هایش مطرح می کند , همان مواردی است که سایر معاندین در فضای مجازی به صورت نوشتار مطرح کرده و زئوس آن موارد را تبدیل به کلیپ می کند و مطالب بی ربط را کنار هم قرار می دهد و چرند پراکنی می کند , لذا ما معمولا مستقیما به مطالب زئوس پاسخ نمی گوییم زیرا او همان اشکالاتی را مطرح می کند که دیگران قبلا مطرح کرده اند و ما هم پاسخشان را داده ایم به عنوان نمونه :
1⃣در کلیپ ٣٥٢ : تحت عنوان برهان خلف مدعی شده است که خلقت جهان توسط خداوند حتما بر پایه نیازمند بودن خداوند است !!!!
👌در ذیل پاسخ ادعایش را داده ایم و هدف از خلقت جهان هستی و انسان را تبیین کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1606
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2851
2⃣او دو کلیپ ٢٤٨ و ٣٥٣ را در مورد قصاص ساخته است , و پیرامون تساوی در قصاص اشکالاتی را مطرح کرده است که چرا مرد در برابر قتل زن قصاص نمی شود !!! در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1204
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3908
❕یا می گوید که چرا فرد آزاد در قبال کشتن برده , قصاص نمی شود , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3258
3⃣او در کلیپ ٣٤٩ مطالب بی ربطی را در کنار هم قرار داده است , در جایی مدعی می شود که در اسلام عقل تعطیل شده است و حتی اگر سخن خدا بر خلاف عقل باشد , باز سخن خداوند مقدم است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/987
❕یا در جایی پیرامون امتحان الهی و کرونا سخن پراکنی می کند که در ذیل در این رابطه پاسخ گفته ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1991
👌در سلسله مباحث قرار دادن مطالب بی ربط کنار همدیگر به ناگاه متعرض بحث در مورد ماموریت ابراهیم ع برای ذبح اسماعیل ع یا ماموریت خضر برای کشتن یک نوجوان می شود که در ذیل پیرامون آن بحث کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1277
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/374
👌و به ناگاه متعرض بحث در مورد عزاداری بر امام حسین ع در دوران کرونا می گردد که در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2476
👌تقریبا پاسخ تمام کلیپ های زئوس یعنی حدود ٣٥٠ کلیپی که درست کرده است در تاریخچه کانال است و ما قبلا به آن پرداخته ایم و سعی می کنیم به تدریج آدرس پاسخها را بگذاریم !!!!!
عصمت امامان علیهم السلام و کذب گویی مدرسی طباطبائی !!!!
🤔#پرسش :
❓ادعاى عصمت براى ائمه، ادعائى جعلى كه در زمان امام ششم و هفتم ظهور كرد
آيا قرآن عصمت ائمه را بيان كرده يا ساخته ذهن پيروان آنهاست؟
▪️علامه مدرسى طباطبائى كه از بزرگترين علماى قرن اخير شيعه است در ص ١٧ از كتاب تطور المبانى الفكرية للتشيع كه در مورد اتفاقات ٣ قرن اول تاسيس اين مذهب ميباشد، در مورد چگونگى بوجود آمدن اعتقاد به عصمت ائمه شيعه مينويسد:
در زمان حيات امام صادق، ايده عصمت ائمه توسط هشام بن حكم كوفى كه از متكلمين بزرگ شيعه هم عصر امام صادق و كاظم بوده، ميباشد بوجود آمد و جزو عقايد اصولى شيعيان شد.
▪️معناى اين ادعاى علامه مدرسى اين است كه ادعاى عصمت ائمه نه در قرآن بلكه ساخته ذهن هشام بن حكم بوده است ولى در اين مذهب جعلى با تحريف ترجمه يك آيه آنرا به يكى از اعتقادات اصولى آنها تبديل كرده است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌شیعه معتقد است که امامان علیهم السلام از تمام گناهان پاک و معصوم اند , چنان که شیخ صدوق می گوید :
"اعتقاد ما این است که انبياء و پيامبران و ائمه عليهم السّلام معصوم و پاك از هر نوع آلودگى هستند , هرگز گناهى چه كوچك و چه بزرگ از آنها سر نميزند مخالفت با خدا نمىكنند و مطيع فرمان اويند هر كس آنها را در هر يك از حالات غير معصوم بداند ايشان را نشناخته است , ما معتقديم كه آنها متصف به مرتبه كمال و تمام و علم از ابتداى امر تا آخر هستند در هيچ يك از احوال خود نميتوان به ايشان نسبت نقص و خطا و جهل داد. "
" اعْتِقَادُنَا فِي الْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ وَ الْأَئِمَّةِ ع أَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ مِنْ كُلِّ دَنَسٍ وَ أَنَّهُمْ لَا يُذْنِبُونَ ذَنْباً صَغِيراً وَ لَا كَبِيراً وَ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ وَ مَنْ نَفَى الْعِصْمَةَ عَنْهُمْ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ فَقَدْ جَهِلَهُمْ وَ اعْتِقَادُنَا فِيهِمْ أَنَّهُمُ الْمَوْصُوفُونَ بِالْكَمَالِ وَ التَّمَامِ وَ الْعِلْمِ مِنْ أَوَائِلِ أُمُورِهِمْ إِلَى آخِرِهَا لَا يُوصَفُونَ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ بِنَقْصٍ وَ لَا عِصْيَانٍ وَ لَا جَهْلٍ "
📚اعتقادات الامامیه ص ٩٦
❕این اعتقاد شیعه بر گرفته از آیات قرآن است , چرا که خداوند در سه آیه " ابتلاء " و آیه " تطهیر " و آیه " اولی الامر " با صراحت تمام , عصمت امامان علیهم السلام را بیان می دارد , در ذیل پیرامون این سه آیه توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2994
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4097
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3450
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3814
👌پیامبر گرامی و امیر مومنان و سایر امامان علیهم السلام هم با صراحت تمام تصریح بر عصمت خود می کردند , چنان که پيامبر گرامی فرمود :
" هر كسى خوشش مىآيد تماشا كند شاخه ياقوت قرمز را كه خداوند بدست خويش كاشته و مايل است چنگ به آن بزند علي و ائمه بعد از او را دوست بدارد آنها برگزيدگان خدا و برجستگان هستند و از هر گناه و خطائى معصوم و پاكند. "
"مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى الْقَضِيبِ الْيَاقُوتِ الْأَحْمَرِ الَّذِي غَرَسَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِيَدِهِ وَ يَكُونَ مُتَمَسِّكاً بِهِ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِهِ فَإِنَّهُمْ خِيَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ صَفْوَتُهُ وَ هُمُ الْمَعْصُومُونَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِيئَة "
📚امالی صدوق ص ٥٨٣ _ عیون الاخبار ج ٢ ص ٥٧
👌و باز فرمود :
" جبرئيل به من گفت دو ملك و فرشتهاى كه بر علي موكلند گفتند كه تاكنون از موقعى كه همراه آن جناب بودهاند گناهى بر او ننوشتهاند. "
"أَخْبَرَنِي جَبْرَئِيلُ عَنْ كَاتِبَي عَلِيٍّ أَنَّهُمَا لَمْ يَكْتُبَا عَلَى عَلِيٍّ ذَنْباً مُذْ صَحِبَاه "
📚کنز الفوائد ج ١ ص ٣٤٨
👌و باز فرمود :
" دو ملك نگهبان علي بر ساير فرشتگان موكل بر مردم افتخار ميكنند كه موكل بر علي هستند زيرا آن دو به جانب خدا نرفتهاند با گناهى از علي كه موجب خشم خدا گردد. " "إِنَّ حَافِظَيْ عَلِيٍّ لَيَفْخَرَانِ عَلَى سَائِرِ الْحَفَظَةِ بِكَوْنِهِمَا مَعَ عَلِيٍّ ع وَ ذَلِكَ أَنَّهُمَا لَمْ يَصْعَدَا إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِشَيْءٍ مِنْهُ فَيُسْخِطَهُ "
📚کنزالفوائد ج ١ ص ٣٤٨ _ اثباه الهداه ج ٣ ص ٢٦٩
💠#ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕و باز فرمود :
" من و علي و حسن و حسين و نه نفر از فرزندان حسين عليهم السّلام پاك و معصوم هستيم. " "أَنَا وَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُونَ "
📚کفایه الاثر ص ١٩ _ عیون الاخبار ج ١ ص ٦٤ _ کمال الدین ج ١ ص ٢٨٠ _ اعلام الوری ص ٣٩٦ _ مناقب آل ابی طالب ج ١ ص ٢٩٥ _ کشف الغمه ج ٢ ص ٥٠٩
❕سليم بن قيس می گوید از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام شنيدم که مىفرمود :
"فرمانبردارى و اطاعت لازم است از خدا و پيامبرش و اولو الامر ( امامان ع ) به اين جهت دستور داده شده از اولى الامر اطاعت نمايند چون آنها معصوم و پاكند هرگز امر به كار خلاف نميكنند. "
" إِنَّمَا الطَّاعَةُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِوُلَاةِ الْأَمْرِ وَ إِنَّمَا أُمِرَ بِطَاعَةِ أُولِي الْأَمْرِ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ لَا يَأْمُرُونَ بِمَعْصِيَتِه "
📚الخصال ج ١ ص ١٣٩ _ علل الشرایع ج ١ ص ١٢٣ _ وسائل الشیعه ج ٢٧ ص ١٣٠
❕امام سجاد ع فرمود :
" امام از ما خانواده بايد معصوم باشد و عصمت صفتى نيست كه در ظاهر بدن باشد تا شناخته شود به همين جهت نميتوان تشخيص داد مگر اينكه تصريح به امامت او شود (و منصوص از جانب حجت قبل باشد).
❕عرض كردند معنای معصوم چيست؟
فرمود: " او چنگ زده به ريسمان خدا و آن قرآن است كه از يك ديگر جدا نميشوند تا قيامت امام راهنما بسوى قرآن و قرآن راهنماى بسوى امام است اين است معنى اين آيه إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ. " "الْإِمَامُ مِنَّا لَا يَكُونُ إِلَّا مَعْصُوماً وَ لَيْسَتِ الْعِصْمَةُ فِي ظَاهِرِ الْخِلْقَةِ فَيُعْرَفَ بِهَا فَلِذَلِكَ لَا يَكُونُ إِلَّا مَنْصُوصاً فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَا مَعْنَى الْمَعْصُومِ فَقَالَ هُوَ الْمُعْتَصِمُ بِحَبْلِ اللَّهِ وَ حَبْلُ اللَّهِ هُوَ الْقُرْآنُ لَا يَفْتَرِقَانِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ الْإِمَامُ يَهْدِي إِلَى الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ يَهْدِي إِلَى الْإِمَامِ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ "
📚معانی الاخبار ص ١٣٢
❕امام صادق عليه السّلام فرمود :
"انبياء و اوصياى ايشان بايد گناهى نداشته باشند زيرا آنها معصوم و پاكند. "
" الْأَنْبِيَاءُ وَ أَوْصِيَاؤُهُمْ لَا ذُنُوبَ لَهُمْ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ "
📚خصال ج ٢ ص ٦٠٨ _ بحار الانوار ج ٢٥ ص ١٩٩
❕می بینیم که اندیشه عصمت امامان علیهم السلام توسط خداوند و پیامبر و خود امامان ع پایه گذاری شده است , نه هشام بن حکم و اگر هشام بن حکم هم مروج عصمت ائمه ع بود , از این جهت بود که این اندیشه را از کتاب و سنت و امام صادق ع فرا گرفته بود , نه از نزد خود ابداع کرده باشد , چنان که در نقلی آمده است که حسين اشقر گفت :
" به هشام بن حكم گفتم معنى اين گفته شما چيست كه امام بايد معصوم باشد ?!!! گفت من از امام صادق ع اين سؤال را كردم فرمود : معصوم كسى است كه از تمام گناهان بتوفيق و لطف خداوند خوددارى كند خداوند در قرآن ميفرمايد: وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ. "
" مَا مَعْنَى قَوْلِكُمْ إِنَّ الْإِمَامَ لَا يَكُونُ إِلَّا مَعْصُوماً قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ ذَلِكَ فَقَالَ الْمَعْصُومُ هُوَ الْمُمْتَنِعُ بِاللَّهِ مِنْ جَمِيعِ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ قَدْ قَالَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ "
📚معانی الاخبار ص ١٣٢ _ البرهان فی تفسیر القرآن ج ١ ص ٦٦٧
❕ملحدین ورشکسته و دروغگو به سخنان کذب و خلاف واقع فردی به نام مدرسی طباطبائی استناد کردند که هشام بن حکم موسس نظریه عصمت در نزد شیعه است , در حالی که کذب این ادعا را روشن کردیم .
❕ملحدین به همین راحتی دروغ می گویند و مدرسی طباطبائی مفت خور را عالم بزرگ شیعه و علامه معرفی می کنند , در حالی که فرد مذکور هیچ جایگاهی در حوزه قم ندارد و از قم فراری اش دادند و کرسی تدریسش به آمریکا مهد اسلام منتقل شد ❗️❗️❗️
👌اخیرا نیز برخی از علمای قم بر کتابی که او نوشته و معاند به آن استناد کرد , ردیه ای نوشتند تحت عنوان : " نقد و بررسی نظریه تطور تاریخی تشیع " که در ذیل می توانید شرح حال کتاب را بیشتر بخوانید :
🌐http://hekmateislami.com/?p=5432
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir