eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒📒 ❤️ > 👈 ......ادامه ♦️در واقع موید به روح القدس و دارای طهارت و مسدّد به نیروی ربّانی هستند که آنان را به کارهای فرا میخواند . 🔆 البته برخی استفاده تکوینی از آیات فوق را بدون شاهد دانسته‌اند و با توجه به اینکه کار امام ایصال به است برخی گفته اند : برای این امر امام باید برنامه الهی را محقق سازد و این هدف با تشکیل حکومت و اجرای احکام و تربیت و پرورش نفوس انسانها در ظاهر و باطن تامین می شود . ♦️بر این اساس افزون بر باطنی ، امام در بخش تشریع ، برنامه الهی به مرحله اجرا در می آورد ؛ خواه از طریق حکومت عدل باشد یا بدون آن . 🔆آنها در این مرحله عهده دار مردم و اجرای احکام الهی و پرورش دهنده انسانها و به وجود آورنده پاک ، منزه و انسانی هستند . ♦️در حدیثی از امام علی بن علیه السلام آمده است که امامت همان منزلت و وراثت اوصیا و خلافت خدا و رسول ، زمام دین و نظام مسلمین و دنیا و عزت مومنان است . 🔆 اساس بالنده اسلام و شاخه بلند آن است . با امام نماز و زکات و روزه و حج و جهاد کامل می شود ، بیت المال و انفاق به نیازمندان فراوان می گردد . ♦️ اجرای و احکام و حفظ مرزها و جوانب کشور صورت می گیرد ، امام حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می شمارد و با و اندرز نیکو و دلیل رسا و محکم آدمیان را به راه پروردگار خویش فرا می خواند ، امام به سان درخشانی است که با نور آن جهان روشن می شود ، 🔆 روشنی است که در دل تاریکیها انسانها را هدایت میکند ، امام خدا در میان آفریدگان و حجت خدا بر بندگان و مدافع حریم الهی است . ♦️ با توجه به اینکه خداست که به وجود زمینه‌ها و ویژگیهای امامت در شخصی به طور کامل دارد ، تنها او می‌تواند امام را نصب و جعل کند ، 🔆از این رو بر اساس مذهب شیعه امامیه ، انتخاب مردم در تعیین امام هیچ نقش و ندارد . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۳۸و۱۳۹ بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ﴿١٣٨﴾ منافقان را بشارت ده که عذابی دردناک برای آنان است. (۱۳۸) الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ﴿١٣٩﴾ همان کسانی که کافران را به جای مؤمنان سرپرست و دوست خود می‌گیرند؛ آیا عزت و قدرت را نزد آنان می طلبند؟ یقیناً همه عزت و قدرت فقط برای خداست. (۱۳۹) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٣٨) -در اين آيه مى‌گويد: «به اين دسته از منافقان بشارت بده كه عذاب دردناكى براى آنها است» (بَشِّرِ الْمُنافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذاباً أَلِيماً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 464 کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٣٩) -و در اين آيه اين دسته از منافقان چنين توصيف شده‌اند: «آنها كافران را به جاى مؤمنان دوست خود انتخاب مى‌كنند» (الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ) . سپس مى‌گويد: هدف آنها از اين انتخاب چيست؟ «آيا راستى مى‌خواهند آبرو و حيثيتى از طريق اين دوستى براى خود كسب كنند» ؟ ! (أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ) . «در حالى كه تمام عزتها مخصوص خداست » (فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً) زيرا عزت همواره از «علم» و «قدرت» سر چشمه مى‌گيرد و اينها كه قدرت و علمشان ناچيز است، كارى از دستشان ساخته نيست كه بتوانند منشأ عزتى باشند. اين آيه به همۀ مسلمانان هشدار مى‌دهد كه عزت خود را در همۀ شؤون زندگى اعم از شؤون اقتصادى و فرهنگى و سياسى و مانند آن، در دوستى با دشمنان اسلام نجويند، زيرا هر روز كه منافع آنها اقتضا كند فورا صميمى‌ترين متحدان خود را رها كرده و به سراغ كار خويش مى‌روند كه گويى هرگز با هم آشنايى نداشتند، چنانكه تاريخ معاصر شاهد بسيار گوياى اين واقعيت است! برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 465 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 بَشِّرِ الْمُناَفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِيماً (138) الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَآءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعا (139) 🍀 ترجمه: منافقان را بشارت ده كه برای آنها عذابى دردناک است. (138) همان کسانی كه كافران را به جاى مؤمنان، سرپرست و دوست خود انتخاب می کنند آیا عزّت را نزد آنان مى طلبند؟ همانا همه عزتّ برای خداست. (139) 🌷 : بشارت ده 🌷 : دردناک 🌷 : انتخاب می کنند 🌷 : جمع ولى يعنى دوست و سرپرست 🌷 : آیا می طلبند؟ 🌷 : همه 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است که ابتدا به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بَشِّرِ الْمُنافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذاباً أَلیماً : را بشارت بده که برای آنها عذابی دردناک است. سپس قرآن اين دسته از را توصيف می کند الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ: کسانی هستند که کافران را به جای مؤمنان سرپرست و دوست خود انتخاب می کنند. هدف آنها از اين انتخاب چيست؟ 🌸 آيا راستى مى‌خواهند آبرو و عزتی از طريق اين دوستى براى خود كسب كنند؟ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً: آیا را نزد آنان می طلبند؟ همانا همه عزت برای خداست. زيرا عزّت همواره از و سرچشمه مى ‌گيرد و اين ها كه قدرت و علمشان ناچيز است، كارى از دستشان ساخته نيست كه بتوانند منشأ عزّتى باشند. اين آيه به همه مسلمانان مى ‌دهد كه عزّت خود را در دوستى با دشمنان اسلام طلب نکنند، زيرا هر روز كه منافع آنها اقتضا كند فوراً صميمى ‌ترين متّحدان خود را رها كرده و به سراغ كار خويش مى ‌روند كه گويى هرگز با هم آشنايى نداشتند، چنانكه تاريخ معاصر شاهد بسيار گوياى اين واقعيّت است. 🔹 پيام های آیات 138و139سوره نساء ✅ را در وابستگى به كفّار جستن، خصلتى منافقانه است. ✅ ، حقّ سرپرستى مؤمنان را ندارند و مؤمنان نیز نباید ننگ سلطه ى كفّار را بپذیرند. ✅ در ، به جاى گسترش روابط با كشورهاى كفر، در فكر برقرارى روابط با كشورهاى اسلامى باشیم. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 پدر در برابر فرزند سومــــــ 🍃همان‌طور که رعایت احترام والدین و مراعات ادب در محضر آنان برای فرزندان لازم شمرده شده، در برابر، مراعات ادب در برخورد پدر و مادر با فرزندان نیز لازم و پسندیده است. 🍂برخی مفسّران، نظرخواهی ابراهیم (علیه‌السلام) از فرزندش اسماعیل درباره فرمان الهی مبنی بر ذبح او را ادبی از ناحیه پدر در برابر فرزند برشمرده‌اند: 📖 «قالَ یبُنَیَّ اِنّی اَری فِی المَنامِ اَنّی اَذبَحُک فَانظُر ماذا تَری‌...».  《سوره صافات آیه ۱۰۲》 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 (ص) 🦋مجروحى، مجروح ديگر را حمل مى‏كند!🦋 🌿يكى از ياران پيامبر مى‏گويد: من از جمله مجروحان بودم، ولى زخم‏هاى برادرم از من سخت‏تر و شديدتر بود، تصميم گرفتم هر طور كه هست خود را به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم برسانيم، چون حال من كمى از برادرم بهتر بود، هر كجا برادرم باز ميماند، او را به دوش مى‏كشيدم و بالاخره با زحمت خود را به لشكر رسانديم. به اين ترتيب پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم و ارتش اسلام در محلى به نام حمراء الاسد (هشت ميلى مدينه) رسيده و در آن جا اردو زدند 🦋گزارش معبد🦋 🌿 خبر حركت ارتش اسلام به لشكر دشمن رسيد، به خصوص كه شنيدند حتى مجروحين مسلمان همراه لشكرند، همين خبر كه حاكى از نهايت مقاومت مسلمانان بود، دشمن را به وحشت انداخت. 🌱در اين بين معبد خزاعى كه يكى از مشركان بود و از مدينه به سوى مكه مى‏رفت، در سرزمين روحاء به لشكر ابوسفيان رسيد، ابوسفيان در مورد چگونگى لشگر اسلام از او سؤال كرد، او گفت: محمد صلى الله عليه و آله و سلم را ديدم با لشكرى بسيار كه تا كنون، همانند آن را نديده بودم، در تعقيب شما هستند و به سرعت پيش مى‏آيند. 🌿ابوسفيان با نگرانى و اضطراب گفت: چه ميگويى؟ ما آن‏ها را كشتيم و تار و مار كرديم... 🌱معبد گفت: من نمى‏دانم شما چه كرديد؟ همين قدر مى‏دانم كه لشكر عظيمى در تعقيب شما است. 🌿در اين وقت، لشكر دشمن تصميم قاطع گرفت كه عقب‏نشينى كند و به دنبال اين تصميم به سوى مكه گريخت. کانال 👇 @Targomeh
🌴 پسر خدا نیست ⚠️ -173 📖 🥀جمعی از مفسران در شان نزول این آیات چنین روایت کرده اند که طایفه ای از مسیحیان نجران خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله اسلام رسیدند و عرض کردند : 🍃چرا نسبت به پیشوای ما خورده می گیری ؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : من چه عیبی بر او گذاشتم ؟ گفتند : تو می گویی او بنده خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله او بوده است . آیات نازل شد و به آنها پاسخ گفت . 📕لَّن يَسْتَنكِفَ الْمَسِيحُ أَن يَكُونَ عَبْدًا لِّلَّهِ وَلَا الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَمَن يَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيْهِ جَمِيعًا 🥀ﻣﺴﻴﺢ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻨﺪﮤ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺳﺮﭘﻴﭽﻲ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﻤﻲ‌ﻛﻨﺪ. ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥِ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ‌ﻃﻮﺭ. ﺧﺪﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺍﻭ ﺳﺮﭘﻴﭽﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﺥ‌ﻭﺷﺎﻧﻪ ﺑﻜﺸﻨﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺯﻭﺩی‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻳﻜﺠﺎ ﺍﺣﻀﺎﺭ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ. (١٧٢) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹و من اوفی بعهده من الله؛ 🔸از خدا وفادار تر به عهدش کیست؟ 📚سوره - 11 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دور از گناه باش! ✍در صحرا هیزم های بزرگ را با هیزم های کوچک و ریز روشن می کنند. گناهان بزرگ هم با گناهان کوچک شروع می شوند. به همین خاطر است که روی گناهان ریز و کوچک حساسیت نشان داده و می گوید: اگر به سراغ شرّ و شرارت بروید هر چند کم و ناچیز نتیجه آن را خواهید دید: 🔹مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَةٍ شَرّاً یَرَه؛ 🔸و هر كه هموزن ذرّه‏ اى بدى كند [نتيجه‏] آن را خواهد ديد. کانال 👇 @Targomeh
📚 طبق آیه 65 سوره ✅آدم باید راه درست رو انتخاب کنه، و نگران حرف مردم نباشه قدرت و عزت دست خداست از خودش بخواه! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☄آیا حیوانات هم روز قیامت محشور می شوند؟ ✍آیاتی در اشاره به حشر حیوانات دارد از جمله: ✅الف ـ "ما من دابة فی الارض ولا طائر یطیر بجناحیه الاّ امثالکم ما فرطنا فی الکتاب من شیء ثم الی ربّهم یحشرون" 🔰هیچ جنبنده ای در زمین و هیچ پرنده ای که با دو بال خود پرواز می کند نیست مگر این که امت هایی مانند شما هستند، ما هیچ چیز را در این کتاب فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می شوند. ✅ب ـ "و اذالوحوش حشرت" 🔰وحوش جمع وحش است و وحش حیوانی است که هرگز با انسان‌ها انس نمی گیرد. ظاهر آیه از این جهت که در سیاق آیات توصیف کننده قیامت قرار دارد بیانگر این است که حیوانات وحشی هم در روز قیامت مانند انسان‌ها محشور خواهند شد اما این که پس از محشور شدن چه وضعی خواهند داشت و سرانجام کارشان چه خواهد شد در کلام خدای تعالی و روایات معتبر چیزی نیامده است. ♻️حال باید دید ملاک حشر و بازگشت انسان به سوی خدا چیست؟ و آیا همان ملاک در حیوانات نیز وجود دارد؟ 🔆ملاک حشر در انسان جز نوعی از زندگی ارادی و شعوری نیست، ملاک سعادت تنها همان داشتن شعور و فطرت انسانی است که به کمک پیامبران راه مشروعی از اعتقاد و عمل را به روی او باز می کند و انسان آن راه را می پیماید. با تفکر عمیق در مراحل زندگی حیوانات و در نظر گرفتن حالات مختلفی که هر نوع از حیوانات در مسیر زندگی به خود می‌گیرند روشن می‌شود که حیوانات هم مانند انسان دارای آرا و عقاید فردی و اجتماعی‌اند و حرکات و سکناتی که در راه بقا و جلوگیری از نابود شدن از خود نشان می‌دهند همه بر مبنای آن عقاید است، حیوانات نیز مانند آدمیان تا اندازه‌ای از موهبت اختیار برخوردارند و نیز دارای سطحی از فهم و شعوراند، فرض کنید حیوانی نزدیک مزرعه شما می‌آید، شما چوبی را بلند می‌کنید او فرار می‌کند، این فرار یعنی انتخاب کتک نخوردن بر سیر شدن، این انتخاب است گرچه بی شک به درجه قوت انتخاب انسان نیست و می‌توان گفت، انتخابی نیمه آگاهانه است، هر چند همه انسان نیز کارهای خودشان را با اختیار آگاهانه انجام نمی‌دهند و برخی از انتخاب‌ها همانند فرار حیوان است. 🔅به هر حال نمی توان ادعای قاطع کرد که حیوانات اختیاری ندارند زیرا به همان اندازه درک و شهور می توانند اختیار داشته باشند و در روایات نیز می‌توان مطالبی را یافت که برخی از آن‌ها تکلیف دارند. در روایتی آمده است که بزی که به بز دیگر شاخ زده است در قیامت قصاص می‌شود. در هر صورت در این که حیوانات محشور می‌شوند بحثی نیست ولی در این که به بهشت و جهنم می‌روند در آیات و روایات تا آن جا که ما اطلاع داریم از آن بحثی نشده است. 📚انعام آیة 38. 📚تکویر (81) آیة 5. 📚تفسیر نورالثقلین، ج 1، ص 715 کانال 👇 @Targomeh
_خداوند راه هدایت را به شما نشان داده، دیگر انتخاب با شماست... که شاکر باشید یا ناسپاس! 📚سوره - 3 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چهار عامل ما را 🔥‍ جهنـمی 🔥‍ کرد در قیامت بارها میان اهل بهشت و جهنم گفت و گو رخ می دهد ٬ که قرآن ترسیمی از آن گفت و گوها را بیان فرموده است٬ یکی از آن صحنه ها که در سوره آمده این است که: اهل بهشت از مجرمان می پرسند: چه عاملی شما را به دوزخ روانه کرد؟ ⚫️ آنها می گویند : ۴ عامل : ۱ - « لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلّینَ » ٬ پای بند به نماز نبودیم . ۲ - « لَمْ نَکُ نُطْعِمُ المِسْکینَ » به گرسنگان اعتنا نمی کردیم. ۳ - « کُنّا نَخوُضُ مَعَ الْخائِضینَ » ٬ ما در جامعه فاسد هضم شدیم . ۴ - « کُنّا نُکَذِّبُ بِیَوْمِ الدّین » ٬ قیامت را هم نمی پذیرفتیم. 📚 قصص الصلاة - ص ۱۸۹ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا