eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
-آفرینش آسمان‌ها و زمين از آفرینش انسان‌ها مهم‌تر است ولی بیشتر مردم نمی‌دانند. 📚سوره /آیه 57 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام باقر (علیه السلام) به یکی از اصحاب خود فرمود: «هرگاه به عزم و اراده‌ی الهی، تصمیم به سفر دریایی گرفتی، همان کلام خداوند عزّوجلّ را [که نوح (علیه السلام) در هنگام سوارشدن بر کشتی فرمود] بخوان: بِسْمِ اللهِ مَجْراها وَ مُرْساها إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَحِیم و اگر دریا شد، به‌جانب راست خود تکیّه کن و بگو با از خداوند، و نام خداوند، ای دریا! با الهی از حرکت و تلاطم بایست و با آرامش خداوندی قرار گیر و به اذن خداوند آرام‌شو! که هیچ و محقّق نمی‌شود. مگر به‌خواست خداوند عزّوجلّ». 📚 من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۴۵۹/ نور الثقلین کانال 👇 @Targomeh
🍁حركت و توقّف، هر دو بايد با از باشد. «بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها» 🍁كشتى بيش نيست، انسان بايد به باشد كه همه چيز به اراده‌ى اوست. «ارْكَبُوا فِيها بِسْمِ اللَّهِ» 👌پیامبر (صلی الله علیه و آله)- وقتی نوح (علیه السلام) سوار کشتی شد و از ترسید، عرض کرد: «خدایا! به حقّ محمّد (صلی الله علیه و آله) و آل محمّد (از تو می‌خواهم که مرا از غرق‌شدن نجات دهی». پس خداوند عزّوجلّ او را داد. 📚 الأمالی،ص۲۱۸/ نورالثقلین صفحه226 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفات مومنان درقرآن🌺 ☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷 1⃣بین خوف و رجاء❤️ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﻴﻢ [ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ] ﻭ ﺍﻣﻴﺪ [ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ]ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ.(سجده ١٦) 2⃣همواره در مسیر تکامل❤️ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا ﻭﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ.(انفال٢) 3⃣توکل❤️ وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ﻭ ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺗﻮﻛﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ.(انفال٢) 4⃣اقامه نماز❤️ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ.(انفال٣) 5⃣انفاق❤️ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ ﻭ ﺍﺯﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ، ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(انفال٣) 6⃣شب زنده داری❤️ تَتَجَافَىٰ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ [ ﻣﻠﺎﺯم ﺑﺴﺘﺮ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ] ﭘﻬﻠﻮﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ.(سجده١٦) ☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 🐝 ....ادامه 🐝به گفته برخی دیگر زنبور را گردانیده است . 🐝برخی نیز در پی ویژگی هایی در زنبور عسل برآمده‌اند که بیانگر وحی به آنها باشد . 🐝 غرایز متناسب با عملکرد که او را در استفاده از و تولید مایعات گوناگون یاری می‌کنند . 🐝 وجود گروهی خاص در میان زنبوران عسل در شیوه گزینی و جستجو برای غذا ، قدرت تشخیص فوق العاده رنگ ها برای تشخیص شناختن ها ، توان ویژه در تشخیص طعم ها و بوها و زمان و شیوه ویژه برقراری ارتباط با . 🐝 گرچه دستوری به زبور عسل با افعال امری چون * اتّخذی * ، * کلی * و فاسلکی * برخی از مفسران را بر آن داشته تا احتمال وجود در این موجودات کوچک را مطرح کرده و از همین رو آنها را شایسته خطاب در امر و نهی الهی بدانند . 🐝بسیاری ضمن غیر عاقل دانستن و در نتیجه ممکن نبودن امر تشریحی به آن ّ تعبیر یاد شده را به امور تکوینی بازگردانده و گفته اند : خدا در زنبور و طبایعی پدید آورده که به گونه طبیعی موجب این می گردند . 🐝 مفسران ، حرف * * در * مِن الجبال * و * مِن الشّجر * را یتبعیضیه دانسته و نساختن خانه در همه ها و درختان را دلیل آن به شمار آورده‌اند ؛ 🐝 همچنین در بیان از * ممّا یعرشون * اختلاف نظر دارند . 👈دسته ای آن را به درخت و داربست هایی که از آن تهیه می شود ، 👈گروهی به خانه‌ها 👈 و برخی به ساخته بشر تفسیر کرده‌اند . 🐝 فخر رازی با دو نوع دانستن عسل ، گونه وحشی آن را که در کوهها و جنگلها به سر می‌برد بر * من الجبال بیوتا و من الشّجر * و را که در خانه‌های انسان‌ها زیست می‌کند بر * ممّا یعرشون * تطبیق کرده است . 🐝 برخی مفسران در معنای * کلی من کلّ الثّمرات * و پاسخ به اشکال عدم امکان خوردن از همه میوه ها ، * من * را تبعیضیه یا به معنای ابتدای دانسته‌اند؛ به این معنا که زنبور از شهد گلهایی بهره می گیرد که در آینده میوه خواهند شد ، 🐝از این رو گروهی * * را در آیه مقدر دانسته و گفته اند که مقصود ، شکوفه های میوه نه خود آنهاست . 🐝 آنان در شیوه کاربرد یاد شده معتقد مواد اولیه و عصاره میوه در آن وجود دارد . ادامه دارد .....‌‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۰۳ قرائتی وَ اذْكُرُوا اللَّهَ فِي أَيَّامٍ مَعْدُوداتٍ فَمَنْ تَعَجَّلَ فِي يَوْمَيْنِ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ وَ مَنْ تَأَخَّرَ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ لِمَنِ اتَّقى‌ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ‌ و خدا را در روزهاى معيّنى ياد كنيد، (روزهاى 11 و 12 و 13 ماه ذى‌الحجّه كه به ايام تشريق معروف است.) پس هر كس تعجيل كند (و اعمال مِنى‌ را) در دو روز (انجام دهد،) گناهى بر او نيست و هر پرهيزكارى كه تأخير كند (و اعمال را در سه روز انجام دهد نيز) گناهى بر او نيست. و از خدا پروا كنيد و بدانيد شما به سوى او محشور خواهيد شد. کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌸 وَاذْكُرُوا اللَّهَ فِي أَيَّامٍ مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ تَعَجَّلَ فِى يَوْمَيْنِ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ وَمَنْ تَأَخَّرَ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ لِمَنِ اتَّقَى وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنّكُمْ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ 🍀 ترجمه:و خدا را در روزهاى معیّنى یاد كنید، پس هر كسی تعجیل كند در دو روز پس گناهى بر او نیست و هر که تأخیر كند گناهى بر او نیست برای کسی که پرهیزکار باشد و خدا را تقوا پیشه كنید و بدانید شما به سوى او محشور خواهید شد. 🌺 هر چه داریم از خداست و اگر باز چیزی می خواهیم از باید بخواهیم به خاطر همین قرآن در آیات متعددی می فرماید: و اذکروا الله: و خدا را یاد کنید. یاد و مثل گل می ماند. گل ها در بعضی مکان ها و در بعضی زمان ها مثل وقت صبح یا مثل وقت شب رایحه و عطر خاصی دارد که بسیار دلنشین و شادی بخش است و آثاری به همراه دارد ذکر خدا هم همین طور در بعضی مکان ها و بعضی زمان ها آثار فوق العاده ای دارد برای مثال روزهای 11 و 12 و 13 ذی الحجه که درباره حاجیان در این آیه آمده است: و اذکروا الله في أيام معدودات:و خدا را در روزهاى معينى ياد کنید. روزهای 11و12و13 ذی الحجه را می نامند که معنای آن به زبان فارسی یعنی روزهای روشنی بخش که آثار و برکات خاصی دارد. 🌺 می تواند سه روز در سرزمین منا بماند و با سه روز تأخير وارد مكه شود و بقيه اعمال خودش را انجام دهد هم مى تواند دو روز در بماند و عجله کند و خودش را به خانه خدا برساند و باقيمانده اعمال را آنجا انجام دهد چه تأخير كند چه عجله کند گناهی بر او نیست البته براى كسى كه باشد.( فمن تعجل فى يومين فلا إثم عليه و من تأخر فلا إثم عليه لمن اتقى:پس هر کسی تعجیل کند در دو روز پس گناهی بر او نیست و هر که تأخير كند گناهی بر او نیست برای کسی که پرهیزکار باشد) سپس می فرماید و اتقوا الله یعنی خدا را برای خود حفظ کنید. و اعلموا أنكم إليه تحشرون: و بدانيد شما به سوى او محشور خواهيد شد. محشور شدن يعنى روزى همه جمع می شوید. 🔹 پيام های آیه 203سوره بقره🔹 ✅ زمان در دعا اثر دارد. «فى أیّام معدودات» ✅ در سایه لطف خود، راه را بر مردم تنگ نمى كند.«فمن تعجّل...ومن تأخّر» ✅ اساس كار، است. «لمن اتّقى» به فرموده روایات منظور از «تقوا» در اینجا دورى كردن از محرّمات در حال احرام مى باشد. ✅ تعجیل در خروج از در روز 12 ذى الحجة یا تأخیر تا روز 13، باید همراه تقوا باشد. «لمن اتّقى» ✅ اگر عجله براى نشان دادن زرنگى یا هدف فاسدى باشد و یا اضافه ماندن در آن سرزمین جهت خودنمایى و شهرت باشد، عمل فاسد مى شود. ✅ كارِ و سرزمینِ مقدّس به تنهایى كافى نیست، انسان نیز باید مقدّس و با تقوا باشد. دوبار كلمه «تقوا» در كنار هم براى زائران خانه ى خدا آن هم در سرزمین منا، نشانه ى نفوذ شیطان در همه جاست. ✅ به معاد، قوى ترین عامل تقواست. «واتّقوا اللَّه... انّكم الیه تحشرون» کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٠٣) 💠-اين آيه آخرين آيه است كه در اينجا در بارۀ مراسم حجّ، سخن مى‌گويد و سنتهاى جاهلى را در رابطه با تفاخرهاى موهوم نسبت به نياكان و گذشتگان در هم مى‌شكند و به آنها توصيه مى‌كند كه (بعد از مراسم عيد) به ياد خدا باشند مى‌فرمايد: «خدا را در روزهاى معينى ياد كنيد» (وَ اذْكُرُوا اللّهَ فِي أَيّامٍ مَعْدُوداتٍ) . 💠در اين كه منظور از اين اذكار چيست؟ در احاديث اسلامى به اين صورت تعيين شده كه بعد از پانزده نماز كه آغازش نماز ظهر روز عيد قربان، و پايانش نماز روز سيزدهم است، 💠 جمله‌هاى الهام‌بخش زير تكرار گردد: اللّه اكبر اللّه اكبر لا اله الاّ اللّه و اللّه اكبر و للّه الحمد اللّه اكبر على ما هدانا اللّه اكبر على ما رزقنا من بهيمة الانعام. سپس در دنبال اين دستور مى‌افزايد: «كسانى كه تعجيل كنند و (ذكر خدا را) در دو روز انجام دهند گناهى بر آنان نيست، و كسانى كه تأخير كنند (و سه روز انجام دهند نيز) گناهى بر آنها نيست، براى كسانى كه تقوا پيشه كنند» (فَمَنْ تَعَجَّلَ فِي يَوْمَيْنِ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ وَ مَنْ تَأَخَّرَ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ لِمَنِ اتَّقى) . 💠 اين تعبير در حقيقت، اشاره به نوعى تخيير در اداء ذكر خدا، ميان دو روز و سه روز مى‌باشد. و در پايان آيه، يك دستور كلى به تقوا داده مى‌فرمايد: «تقواى الهى پيشه كنيد و بدانيد شما به سوى او محشور خواهيد شد» (وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ) . 💠 اين جمله مى‌تواند اشاره به اين باشد كه مراسم روحانى حجّ، گناهان گذشتۀ شما را پاك كرده، و همچون فرزندى كه از مادر متولد شده است پاك از اين مراسم باز مى‌گرديد، اما مراقب باشيد بعدا خود را آلوده نكنيد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 185 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ ✨مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ ﴿۸۷﴾ ✨و از رحمت‏ خدا نوميد مباشيد ✨زيرا جز گروه كافران كسى ✨از رحمت‏ خدا نوميد نمى ‏شود (۸۷) 📚 مبارکه یوسف بخشی از ۸۷ ┄┅═✧❁🍃🌸🍃❁✧═┄ کانال 👇 @Targomeh
❤️آیات فراوانی در قرآن کریم درباره امام حسین(ع) وجود دارد. آیاتی که بر اساس منابع تفسیری و روایی، مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) است: 💐۱) سوره مبارکه اسراء/آیه ۳۳ «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتی‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً : وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُورًا»؛ و نفس محترمی را که خدا قتلش را حرام کرده نکشید مگر به حکم حق و آن کسی که کشته شده برای ولی او سلطه (حق قصاص) قرار دادیم اما در قتل اسراف نکنید چرا که او مورد حمایت است. در جلد دوم تفسیر «عیاشی» ذیل این آیه از امام باقر (ع) روایتی نقل شده که حضرت می‌فرماید: «این آیه در مورد امام حسین (ع) است که مظلوم کشته شد، و امام زمان(عج) ولی اوست وقتی قیام کند، از قاتلان آن حضرت خونخواهی خواهد کرد». 💐۲)سوره مبارکه مریم/ آیه یکم «کهیعص». در جلد سیزدهم تفسیر نمونه روایتى است که این حروف مقطعه را به داستان قیام امام حسین(ع) در کربلا تفسیر کرده است: «کاف» اشاره به «کربلا»، «هاء» اشاره به «هلاک خاندان پیامبر» صلى‌الله علیه و آله و «یاء» به «یزید» و «عین» به مسأله «عطش» و «صاد» به «صبر و استقامت» حسین و یاران جانبازش‏. 💐۳) سوره مبارکه حج/ آیه ۶۰ «ذلِکَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِیَ عَلَیْهِ لَیَنْصُرَنَّهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ»؛ (آرى، مطلب) چنین است! و هر کس به همان مقدار که به او ستم شده مجازات کند، سپس مورد تعدى قرار گیرد، خدا او را یارى خواهد کرد؛ یقیناً خداوند بخشنده و آمرزنده است! 💐۴)سوره مبارکه احقاف/آیه ۱۵ «وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعینَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لی‏ فی‏ ذُرِّیَّتی‏ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنِّی مِنَ الْمُسْلِمین». در این آیه آمده است: وَوَضَعَتْهُ کرْهًا وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا طبق روایتی از رسول خدا(ص)، آیه مذکور در حق امام حسین (ع) نازل شده است.(حسین بن حمدان الخصیبی، الهدایة الکبری، ص۲۰۲) 💐۵) سوره مبارکه الرحمن/ آیه ۲۲ «یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجان» در جلد بیست و سوم تفسیر نمونه، حدیثى از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که در تفسیر آیه «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ ...» فرمود: عَلِىُّ وَ فاطِمَةُ علیهما السلام بَحْرانِ عَمِیْقانِ، لایَبْغِی أَحَدُهُما عَلى‏ صاحِبِهِ، یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ، قالَ: الحَسَنُ وَ الْحَسَیْنُ علیهما السلام: «على و فاطمه دو دریاى عمیقند که هیچ یک بر دیگرى تجاوز نمى‌‏کند و از این دو دریا، لؤلؤ و مرجان یعنى حسن و حسین خارج شده‌‏اند». ادامه 👇👇👇 کانال 👇 @Targomeh
💐۶) سوره مبارکه فجر/آیه ۲۷ «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی» در تفسیر مجمع‌البیان آمده است: سوره‌ای که به عنوان سوره امام حسین (ع) معرفی شده، سوره فجر است. در روایتی که در خصوص فضیلت این سوره از امام صادق (ع) نقل شده، حضرت می فرماید: «سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحبی بخوانید که این سوره، سوره حسین بن علی (ع) است و هر کس این سوره را بخواند روز قیامت با امام حسین (ع) در درجه ای از درجات بهشت است». در پایان این سوره آمده است: یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی(فجر/ ۲۷ الی۳۰)؛ تو ای روح آرام یافته به سوی پروردگارت باز گرد در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود و در سلک بندگانم و در بهشتم داخل شو». شیخ عبدالله بحرانی پس از نقل روایتی که از امام صادق (ع) در خصوص این سوره و اختصاص آن به امام حسین (ع) بیان شد، می نویسد: «یکی از حاضران پس از بیان امام صادق (ع) عرض کرد: چگونه این سوره، سوره امام حسین (ع) است؟ حضرت فرمود: مراد از (نفس مطمئنه) در این آیه امام حسین (ع) و اصحاب و شیعیان آن حضرت است». علاوه بر آیاتی که در شأن امام حسین (ع) ذکر شد برخی از آیات و سوره‌های قرآن در شأن اهل بیت پیامبر(ص) مثل حضرت زهرا (س) و امیر مؤمنان و یا امام حسن و امام حسین (ع) هستند. از جمله آیاتی که در شأن اهل بیت (ع) نازل شده و امام حسین (ع) را نیز شامل می‌شود می‌توان به آیات زیر اشاره کرد: 💐۷) آیه تطهیر؛ آیه ۳۳ سوره مبارکه احزاب در این آیه خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا»؛ از ام سلّمه روایت شده که این آیه در خانه من نازل شد و در خانه هفت نفر بودند. رسول خدا (ص)، جبرئیل، میکائیل، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع). 💐۸) سوره مبارکه آل‌عمران/ آیه ۶۱، که به آیه «مباهله» مشهور است، نیز به همین شکل است: «فَمَنْ حاجَّـکَ فِـیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْنآءَنا وَأَبْنآءَکُمْ وَنِسآءَنا وَنِسآءَکُمْ وَأَنْفُسَنا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلی الکاذِبِـینَ». مفسران و محدثان شیعه تصریح کرده‌اند که این آیه مزبور در حق اهل‌بیت (ع)نازل شده است و منظور از «أبناءنا» منحصراً امام حسن و امام حسین(ع) است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در انواعی دارد: حسابرسی سریع. «و هو أسرع الحاسبین» از تمام نعمت ها می پرسند. «لتسئلنّ یومئذٍ عن النعیم» از همه می پرسند حتّی از پیامبران. «فلنسئلنّ الّذین ارسل علیهم و لنسئلنّ المرسلین» حسابرسی بعضی آسان است. «حساباً یسیراً» حسابرسی بعضی سخت است. «حساباً شدیداً» استاد نوروزی ╭─🍁🍂🍁🍂🍁🍂─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سران کشورهای غرب به اینگونه رفتارهای غیر عقلانیت و شیطانی بها می دهند و عملِ اینگونه گمراهان را قانونی اعلام می کنند تا مردم در گمراهی خود فرو روند و خودشان برملت خود و سایر ملت ها سیطره داشته باشند. 🎥 فقط عروس خانم رو بببینید استغفرالله😭 با وجود داشتنِ دو دختر زنش را طلاق داده حالا خودش عروس شده!!! بازگشت از نشانه های ظهور 👇🏽👇🏽 «وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ» « یاد کن لوط را آنگاه که به قوم خود گفت همانا شما به کار زشتی می پردازید که هیچ یک از جهانیان پیش از شما آن را انجام نداده است !» (عنکبوت- 28) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🕥📚 (ع) 🔷 عكس العمل لجوجانه قوم عاد در برابر هود عليه‏السلام‏ قوم هود عليه‏السلام در برابر اندرزهاى پر مهر حضرت هود عليه‏السلام به جاى اين كه پاسخ مثبت بدهند، به لجاجت و سركشى پرداختند، با صراحت او را تكذيب كردند، و گفتند: براى ما تفاوت نمى‏كند، چه ما را اندرز بدهى يا ندهى. خود را بيهوده خسته نكن، روش ما همان روش پيشينيان است و از آن دست نمى‏كشيم، و اين تهديدهاى تو، دروغ است و ما هرگز مجازات نمى‏شويم. نيز به يهود گفتند: آيا آمده‏اى كه ما را (با دروغ‏هايت) از معبودهايمان باز گردانى؟ اگر راست مى‏گويى عذابى را كه به ما وعده داده‏اى بياور. حضرت هود عليه‏السلام آن چه توانست قوم خود را پند و اندرز داد، و شب و روز به دعوت آن‏ها به سوى حق پرداخت، و راه روشن نجات را به آن‏ها نشان داد، و با اصرار و تكرار، آن‏ها را از انحراف و گمراهى برحذر مى‏داشت، ولى تنها اندكى از آن قوم، به هود عليه‏السلام ايمان آوردند، و اكثريت قاطع مردم، رو در روى هود عليه‏السلام قرار گرفتند و نسبت دروغگويى، جنون و ابلهى به هود عليه‏السلام دادند و بر كفر و عناد خود افزودند. قرآن گوشه‏اى از داستان گفتگوى هود عليه‏السلام با قومش را چنين بيان مى‏كند: هود: اى قوم من! تنها خدا را بپرستيد، جز او معبودى براى شما نيست، آيا پرهيزگارى پيشه نمى‏كنيد؟ بزرگان قوم: ما تو را در مقام نادانى و سبك مغزى مى‏نگريم، ما به طور قطع تو را دروغگو مى‏دانيم. هود: اى قوم من! هيچ گونه ابلهى و سفاهت در من نيست، بلكه من فرستاده‏اى از سوى خدا به سوى شما هستم، پيامهاى خدا را به گوش شما مى‏رسانم و خيرخواه امين براى شما هستم. آيا تعجّب نمى‏كنيد كه دستور آگاهى‏بخش خداوند توسط مردى از ميان شما به شما برسد، و او شما را از مجازات الهى بترساند؟ بزرگان قوم: آيا به سراغ ما آمده‏اى كه تنها خداى يگانه را بپرستيم، ولى آنچه را كه پدرانمان مى‏پرستند، رها سازيم، اگر راست مى‏گوئى آنچه را كه از عذاب به ما وعده مى‏دهى، بياور. هود: پليدى و غضب پروردگارتان، شما را فرا گرفته است، آيا با من در مورد نامهايى كه شما و پدرانتان بر بتها نهاده‏ايد، ستيز مى‏كنيد؟ در حالى كه خداوند هيچ دليلى درباره آن نازل نكرده است؟ پس شما منتظر (شكست من) باشيد، و من نيز در انتظار عذاب شما خواهم بود کانال 👇 @Targomeh
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و با صادقان باشید. 📚/119 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سؤال قرآنی: براساس آیه ۵٠ سوره ، بهشتیان به تقاضای آب جهنمیان چه پاسخی می‌دهند؟ 🔸پاسخ سؤال قرآنی: می گويند: خداوند اين آب ونعمت ها را بر كافران حرام كرده است. کانال 👇 @Targomeh
⚜اگر قصد راهنمایی و تربیت کسی را دارید، در قدم اول از گفتار نرم و با محبت بهره گیرید؛ حتی اگر مخاطب شما فرعون سرکش یا سران لجوج کفار جاهلی باشند. 📚(/44 و /215) کانال 👇 @Targomeh