eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
736 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
21 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌐 شبکه‌ی نویسندگان حوزوی از تا 🔸صفحه مرکزی «نویسندگان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 🔸صفحه «افکار بانوان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645 🔸صفحه «شاعران حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3921805394C8402216852 🔸صفحه «هم‌نویسان» https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac 🔸 صفحه نویسندگان خراسان رضوی https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✔️ از حضور فضلا و نخبگان نویسنده در جمع نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء استقبال می‌کنیم؛ تا را تجربه کنیم. @HOWZAVIAN ✍️✍️✍️و این پویش ادامه دارد ....
. تضعیف یا تقویت مناسک دینی؟ ✍زينب نجیب [۱]. برخی افراد نه از سر دلسوزی و نگرانی برای عمل به دین بلکه به دلایلی مانند ژست روشنفکری، هر روز به بهانه‌ای به مناسک دینی می‌تازند و با تحلیلی‌هایی به قول خودشان جامعه‌شناسانه آن‌ را فاقد اعتبار می‌نامند. ژست روشنفکرانه کوچک‌ترین علت مقابله‌ی آن‌هاست. در میان برخی از آن‌ها می‌توان به وضوح اصل نگرانی در باب گسترش و بسط دین و دینداری را شاهد بود. چرا نگران نباشند؟ آنان که شبانه‌روز از دشمنی با نظام و انقلاب دست بر نمی‌دارند اما در اغلب موارد نتایج عکس می‌گیرند؛ نگران که هیچ باید عصبانی نیز باشند. اما نگارنده فارغ از جدل با این جماعت به دنبال تبیینی در راستای یکی از کارکردهای مناسک دینی است. [۲]. مناسک دینی و شعائر الهی مفاهیمی دینی هستند که دارای ویژگی‌هایی از جمله نمادین بودن، جلوه‌خواه بودن، پویایی و جمعی بودن‌. به عبارتی مناسک دینی هم نماد و ظهور حقایق متعالی در جامعه است و هم حیاتش به بروز و ظهور در صحنه علنی جامعه بستگی دارد. یعنی؛ در کنج خلوت قابل اجرا نیست. از طرفی پویاست یعنی محدود به عناوین نیست و گاهی در گذر زمان تولید می‌شود مانند برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی که توسط آیت الله خامنه‌ای جزء شعائر اسلام نام گرفت. از سوی دیگر امری جمعی است که هدفش در جمع تأمین می‌شود مانند نماز جمعه. [۳]. با این ویژگی‌هایی که در بالا اشاره شد به این نکته رهنمون می‌شویم که مناسک دینی دارای خصوصیاتی‌ست که می‌تواند ابزاری برای ایجاد انسجام و حرکت‌ها و جریان‌های اجتماعی باشد. این پدیده در واقع از ملزومات رهبری اجتماع است و ظرفیت‌های متنوعی دارد. نقش‌آفرینی در فرهنگ‌سازی، هویت‌سازی، تولید سبک زندگی و قالبی ممتاز برای وحدت آفرینی و انسجام‌بخشی در جامعه، از جمله کارکردهای مناسک دینی‌ست.  [۴]. جامعه اسلامی جامعه‌ای است که بیش از تکیه به اعمال و احکام فردی نیازمند اطاعت از خدا به صورت جمعی می‌باشد. آیت الله خامنه‌ای در این باره می‌فرمایند:"اطاعت از خدای متعال، چند مرتبه دارد...یک اطاعت،...در مواردی خدای متعال می‌فرماید که این عمل را انجام دهید – ولو این مسئله، مسئله‌ی شخصی است – مثلاً نماز بخوانید، یا فرض کنید که صوم و زکات و بقیه‌ی امور. این یک جور اطاعت است که انسان امر الهی را اطاعت می‌کند، نهی الهی را اطاعت می‌کند. از این مهمتر، اطاعت خطی است. یعنی روش و راه و نقشه‌ای که خدای متعال برای زندگی معین می‌کند؛ این را یک مجموعه‌ای از مردم اطاعت کنند تا این نقشه تحقق پیدا کند. این نقشه با اَعمال فردی حاصل نمی‌شود؛ این یک حالت دیگری است، یک مسئله‌ی دیگری است، مسئله‌ی بالاتری است؛ یک کار جمعی نیاز دارد تا اینکه نقشه‌ی الهی، هندسه‌ی الهی در وضع جامعه‌ی اسلامی تحقق پیدا کند".(۶ اسفند ۱۳۸۸،بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری)  [۵]. با توجه به ویژگی‌ وحدت‌آفرینی و انسجام‌بخشیِ مناسک که در بالا اشاره شد و با توجه به غایت اصلی دین و دینداری در نگاه رهبر معظم انقلاب می‌توان چنین نتیجه گرفت که مناسک دینی می‌تواند رفتار آحاد جامعه را در قالب‌های مورد نظر که برخاسته از ارزش‌هاست شکل دهد ارزشی که از نقش‌آفرینی جمعی مردم در جامعه سخن می‌راند. ارزشی که خود ارزش‌آفرین است و تمام صفات عالیه‌ی انسانی مانند ایثار، گذشت، خیرخواهی، عدالت‌طلبی، مسئولیت‌پذیری، صداقت و...را ظاهر می‌کند. بنابراین در حداقل‌ترین نگاه تأمین همین یک کارکرد می‌تواند توفق بزرگی در جامعه اسلامی ایجاد کند و تمرینی باشد تا حقایق متعالی در دورن جامعه نهادینه شود. [۶]. دین اسلام بیش از آنکه امری فردی باشد اهدافی جمعی دارد بنابراین ملزومات آن اهداف نیز جمعی می‌باشد و هرچه که این بازوی دین را تقویت کند موجب موفقیت دین خواهد شد. مهم‌ترین و زیباترین تصویر دینداری در تمدن اسلامی، خود را نشان می‌دهد. این تمدن جز با مجموعه‌‌ی انسان‌ها در جامعه اسلامی که از آن به مردم‌سالاری دینی یاد می‌کنند تحقق نمی‌یابد. مردم‌سالاری دینی یعنی مردم خود برپایه‌ی مبانی دین، انقلاب‌کننده، نظام‌ساز، دولت‌ساز، جامعه‌ساز و در نهایت تمدن‌ساز باشند. مردم‌سالاری در قالب مشارکت مردمی شکل می‌گیرد یعنی چیزی شبیه آنچه در مناسکی همچون اربعین و راهپیمایی غدیر شاهد آن هستیم. [۷]. حال چگونه می‌توان وزنه‌ی مناسک دینی را در دینداری مردم سبک شمرد؛ وقتی درمی‌یابیم که در انجام آن حکمتی به بلندای تمدن‌سازی نهفته است؟ هرچند نگارنده معتقد است مناسک تمدن‌ساز ظرفی است که محتوایی تمدن‌ساز می‌طلبد و هرگز نباید به ظاهر تمسک کرد اما نباید به دنبال حذف و یا تضعیف آن بود بلکه باید با تولید محتوای غنی در مسیر تقویت این بازوی دین حرکت کرد و البته به بالا بودن آمار چنین مناسکی افتخار نمود. @AFKAREHOWZAVI
حمایت کانون مدادالفضلاء از 2200 دانش آموخته حوزه علمیه در شبکه پیامرسان 🌱 کم گوی و گزیده گوی چون دُر 🌱 تا ز اندک تو جهان شود پُر 💠 ما در ویراستی 👇👇 https://virasty.com/HOWZAVIAN @HOWZAVIAN
. تاریخ و انتخاب‌ ✍نجمه صالحی سراسر زندگی بشر و حتی تاریخ با انتخاب عجین شده است. انتخاب‌های خرد و کلان نظیر انتخاب دوست، انتخاب رشته، انتخاب همسر، انتخاب کاری جای کار دیگر یا شخصی جای شخص دیگر و... در تاریخ، این انتخاب همیشه به‌دست مردم و بدنه جامعه نبوده است، از قضا بیشتر تحولات تاریخ در دست انتخاب سلاطین، حکما و سردمداران حکومتی بوده و عوام، به ناچار تابع این انتخاب اجباری یا تحمیل شرایط می‌شدند! به عنوان نمونه، پس از رحلت نبی خاتم صلی الله علیه و آله، اقلیتی معلوم الحال دست به انتخابی دیگر زدند و مردم عامی را با خود همراه کردند و بدنه‌ی عظیم مردم، ساکت و مقهور این انتخاب ماند؛ زیرا عوام، هنوز اهمیت انتخاب بد را درک نکرده بود و نمی‌دانست این سنگ کج تا کجا دیوار را کج، بالا می‌برد! نمی‌دانست این انتخاب نادرست، گردبادی می‌سازد که سرنوشت اسلام را طور دیگری رقم می‌زند و می‌شود آنچه نباید شود. به تدریج ملت‌ها دریافتند اگر جامعه از انتصاب الهی خالی شود ناچار به‌دست حکمای جور می‌افتد و دین و دنیای مردم به تاراج می‌رود و دست‌خوش طوفان‌های عظیم می‌شود. قرن‌ها گذشت تا مردم متوجه شوند، نباید اجازه داد سرنوشت‌شان به‌دست جنایتکاران بیفتد، پس حداقل کاری که می‌توانستند انجام دهند اعتراض در مقابل اعمال سلاطین بود! چه بسیار جان‌ها که بر سر این واکنش‌ها از دست رفت تا این‌که آن میراث، به انقلاب اسلامی ایران رسید؛ انقلابی که انتخابِ سرانجامی نیکو و خروج ازظلمت با هدف پرواز به سمت نور و رهایی از ظلم بود. شواهد تاریخی نشان می‌دهد در ایران، نحوه‌ی اداره امور شهرها از ابتدای پیدایش حیات اجتماعی غیر از عصر سلوکیان تا اواخر دولت سلطنت پهلوی دوم با اراده سلاطین و حاکمان اداره می‌شد. با انقلاب مشروطه، پادشاهی مطلق به پادشاهی مشروط تبدیل شد و نخستین تجربه مشارکت ایرانیان شکل گرفت. مجلس شورای ملی قوانین انجمن بلدیه و انجمن ایالتی و ولایتی و نظایر آن را به تصویب رساند، لکن عدم آمادگی ساختاری ایران، برای پذیرش این سبک قوانین و شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه موجب اجرا نشدن و شکست قانون‌های مصوب شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شرایط مناسبی فراهم گردید تا مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه خویش سهیم باشند و چه بسا تمرینی داشته باشند برای تشکیل دولت کریمه‌ی مهدوی و زمینه‌سازی ظهور بعون الله. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. «ترس و درس» ✍زهرا نجاتی پسرجوان بی‌تجربه لابد به عشق دیده شدن و شاید هم سرگرمی، شاید از سر بیکاری، شاید هم به خاطر مقدار کمی پول که توی جیبش گذاشته‌اند، راهی می‌شود. چند نفر پشت سرش صف میکشند پشت پرچمی که دست اوست و آنچه می‌خواهند به خورد جامعه می‌دهند. مردمی که از رو به رو می‌بینند نه نِیَّت پسر را می‌فهمند نه تفاوت او با بقیه را. و این داستان تلخ خیلی هاست. داستان تلخ بعضی سلبریتی‌ها که در ایام ززا، هرچه خواستند، گفتند و کردند و بعدها چوبش را خوردند. داستان تلخ نیت‌ها(nitt) همان گروهی که نه آموزش می‌بینند نه ارزش و ضد ارزش می آموزند در نتیجه ارزان هستند و دست یافتنی. با کمترین وعده‌ای اسباب سوءاستفاده بقیه را فراهم می‌کنند. داستان تلخ تمام زنانی که فریب بازی کثیف فمنیسم را خوردند و می‌خورند. داستان تلخ همه کسانی که حجاب را اشتباه و بد فهمیده‌اند. داستان تلخ درصد بالایی از پانزده هزارنفر که در اغتشاشات، نقش داشتند. این فیلم باهمه طنز بودنش، پر از درس است و ترس، برای همه کسانی که ممکن است ندانند، اما فقط بازیچه و اسباب سواستفاده بقیه‌اند. @AFKAREHOWZAVI
. تقابل فرهنگ سنتی و مدرن در ژاپن ✍فاطمه شکیب رخ فرهنگ سنتی مردم ژاپن که بر احترام و ادب متقابل استوار بود با ورود به عصر صنعتی و تمدن غرب متحول گردید! در این راستا جایگاه متفاوت زنان امروز، با شنیده های پیشین ما تفاوت دارد! در ژاپن بيشترين بار زندگی خانوادگی و اجتماعي بر دوش زنان است و حضور اجتماعي زنان در جامعه، با پا به پای بودنِ مردان، ارتباطی تنگاتنگ دارد؛ آن‌ها در زندگی روزمره، بايد رضايت همسر و فرزندان و هم كارفرما را تأمين كنند! زنان ژاپنی، نسبت به جمعیت زنان شاغل ایالات متحده در ابعاد بالاتری کار می‌کنند. سطح درآمد بین زن و مرد در ژاپن مساوی نیست. زن ژاپنی به‌طور میانگین ۴۰ درصد کمتر از یک مرد درآمد کسب می‌کند و یک دهم مقام‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار گرفته‌است. زنان اغلب در مشاغل پاره وقت یا موقت یافت می‌شوند! در سال ۲۰۲۱، به دلیل تنهایی بیش از حد مخصوصا در زنان و دختران این کشور و میزان بالای خودکشی آن‌ها، و پیشگیری از خودکشی در ژاپن تأسیس شد! در این راستا برای حل معزل تنهایی، چاره های دیگر نیز پنداشتند! مانند ساخت پرده هایی برای تنهایی زنان در ژاپن! این اقدام توسط یک شرکت ژاپنی انجام گردید! ممکن است که در نگاهی سطحی این مطلب مضحک به نظر رسد، اما با کمی تأمل بیشتر درک خواهد شد، که ساخت چنین محصول هایی ناشی از بیکاری و پیشرفت نیست! بلکه یک تراژدیِ گریه‌آور است که فرزند ناخلف تقابل فرهنگ ژاپنی ها و آمیختگی آن با تمدن پلاستیکی غرب در طی این سال ها می باشد! در واقع زن ژاپنی، در عین حفظ برخی میراث های سنتی فرهنگی خویش، عمل کننده بر باورهای تمدن غرب نیز شده است و این تناقص فرهنگی بر دوش او سنگینی کمر شکنی را به بار نشانده است، اینکه زنان در عین جنس دوم بودن، مجاب به کارهای مردانه هستند، برآمده از همین تقابل می باشد! @AFKAREHOWZAVI
. بازبینی حجاب از نگاه سیاحان اروپایی ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد سفرنامه نویسی یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای ماندگاری تاریخ است. دوره صفویه از طلایی‌ترین دوران تاریخ این سرزمین در ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی بوده‌است. در این دوره سیاحان غربی بسیاری از کشور‌های مختلف به ایران آمدند و از آنان سفرنامه‌هایی به‌جای‌مانده که می‌تواند بسیار راهگشا باشد. از مباحث مهم این سفرنامه‌ها پوشش مردمان ایران به ویژه زنان است. زیرا تا قبل از این در منابع از پوشش‌های زنان سخن به میان نیامده‌است. دلیل این اتفاق، شاید تقیّد سفرنامه‌نویسان مسلمان بوده‌است، چیزی که سیاحان به آن تقیّد نداشتند... ادامه متن در خبرگزاری دانشجو 👇 http://snn.ir/004bMB @AFKAREHOWZAVI
پیاده روی تمدن ساز ✍مخدره چمن خواه امسال حدود ۲۲ میلیون نفر که بیش از سه و نیم میلیون آنها ایرانی بودند به پیاده‌روی اربعین رفتند. ۲۲ میلیون انسان از ادیان مختلف در عصر سکولار، اومانیسم و ... و در دورانی که همجنس‌گرایی در غرب قانون شده و تبلیغات سوء غرب، علیه مسلمانان به اوج خودش رسیده است. در گرمای بالای ۴۵ درجه به کشور عراق رفتند. رسانه‌های غربی این واقعه و جنبش را به حاشیه برده و درباره آن خبری مخابره نکردند و در بعضی از رسانه‌هایشان آن را وارونه، کج و حقیر جلوه دادند. حال این حرکت عظیم مردمی چه معنایی دارد؟ [۱] از دو دیدگاه به اربعین نگاه می‌کنیم، از نظر کیفی و از نظر کمی. در مورد کیفیت باید بگوییم اربعین ماهیت دینی دارد و در جهانی که غرب مدعی است دین به عرصه خصوصی رانده شده و قراردادی و عرفی است. اجتماعی با این ابعاد بسیار شگفت انگیز، شکل گرفت در حالی‌که همه ابعادش برای عالم غرب غیر قابل فهم است. و از نظر کمی می‌بینیم که هر سال از سال گذشته تعداد بیشتری به پیاده‌روی اربعین می‌روند. جمعیت ۲۲ میلیونی از کل جهان، یک رقم بسیار بالایی است. فرضیه‌هایی که غرب از مردم ایران به دنیا مخابره کردند، ناامیدی، یأس، دین گریزی و آدمهایی منزوی و دارای گسست نسلی و کشوری در حال فروپاشی اجتماعی؛ اما پیاده‌روی اربعین تمام فرضیه‌های آنها را منهدم و نابود کرد. در حالی‌که مناسبات و مراسمات محرم و صفر به جامعه روح داده است و بافت تاریخی دینی ایرانیان همان محرم و صفر است. امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) در مورد محرم و صفر فرمودند:« محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». بنابراین محاسبات غربی‌ها همیشه، با شکست مواجهه شده‌است. [۲] امام خامنه‌ای در مراسم سی و سومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب فرمودند:« از سرمایه‌ی ایمان مردم، برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. مردم، مؤمنند، مردم ایمان دارند؛ این ایمان می‌تواند عمل صالح تولید کند؛ این کار را شما می‌توانید بکنید؛ که امام بزرگوار ما استاد بی‌نظیر این کار بود؛ امام، استاد بی‌نظیر استفاده‌ی از ایمان مردم برای تولید عمل صالح بود.». بنابراین ایمان که یک امری نهفته و ناپیداست تبدیل می‌شود به عمل صالح که یک امری آشکار و بیرونی است و این عمل اگر جمعی باشد شرایط اجتماعی را به طور کلی تغییر می‌دهد. ظهور و بروز پیاده‌روی اربعین در این سالیان اخیر به قدری قوی و جدی شده، که از آن می‌توان روایت تمدنی می‌کنیم. [۳] از سال ۶۱ هجری قمری، اربعین وجود داشته؛ ولی هر زمان با مشکلات بسیار فراوانی روبرو بوده است. به لطف الهی و برکت جمهوری اسلامی و ایثار و محبت عراقی‌ها، پیاده‌روی اربعین به شکل بسیار زیبایی در حال انجام شدن است. اربعین همانند یک مناسک دینی است که شور، شعور، عمق دینی و دارای فضیلت بسیار است. اربعین گویاترین زبان فرهنگی جامعه ایران و یک پدیده کاملاً مردمی است. در اربعین مردم عراق یک عمل اخلاقی را بدون هیچ چشمداشت و سود شخصی به نمایش میگذارند. می‌توان اقرار کرد اربعین یک جنبش جهانی، مسیری الهی، سفیرانی حسینی، رسالتی زینبی و حی بودن عاشورا را به بهترین وجه در معرض دید جهانیان قرار داده‌است. اربعین نقطه عطفی است که نشان داد آنچه در جمهوری اسلامی قرار است محقق بشود، چگونه است. اربعین پر از تجربیات معنوی درونی است آنجا تنها با پا گام برنمی‌داریم؛ بلکه درون و نفس هم با پا قدم برمی‌دارد و اوج می‌گیرد. @AFKAREHOWZAVI
. «سلطان تراریخته» ✍طیبه فرید مُراد سجلّش، سجل نبود. سیاهه بود. شایداگر شرع دست و بالش را نبسته بود باز هم می‌گرفت، هشت تا، ده تا، صدتا. اصلا حرمسرای پالانی می‌ساخت. فقط از یک زنی‌که صیغه‌ای قفقازی هفت تا پسر داشت که هفتمی‌اش عباسقلی بود. ریز و درشت‌شان توی دست و پای روس ها چرخیده بودند.پادویی می کردند.پیش چشم افسرهای شوروی خودشان را به موش مردگی می زدند اما زورشان به رعیت بدبخت می رسید. عباسقلی هم لنگه خودش بود.دو سه جین بچه پس انداخته بود.دلال بود، توی دربار ناصری. دلال دخترهای گرجی خوش بر و رو.سلطانْ جماعت از یک جایی جنس بومی می زند زیر دلشان، می روند توی کار واردات. مجال حرف زدن از قوانلوهای قجر نیست.برگردیم سر ریخت و پاش پالانی ها.... رضا پسر عباسقلی برعکس پدر و جد پدری اش تَرَقیده بود.نوجوانی هایش فعلگی کرده بود و توی اصطبل قزاقخانه پِهِن اسب ها را می روفت.کم کم حال و هوای اصطبل روس ها به ریه اش ساخت وخودش را کشید بالا و شد وکیل باشی گروهان شصت تیر.با این خیزی که رضا برداشته بود یک نسخه معیوب از پالانی ها را پیوند زد به قزاق ها. خداییش آدمی که ننه اش را توی قبرستان چهار راه حسن آباد خاک کرده اند و همه می دانند هنوز استخوان هایش نپوسیده اما او دستور می دهد خاک قبرستان را به توبره بکشند و جایش ساختمان اطفاییه بسازند، این آدم معیوب نیست؟! درست بود که ترقی کرد و شد یک رأس قزاق اما جان به جانش هم که می کردی همه اخلاقهای دوره پالانی اش را برداشته بود با خودش آورده بود.بخاطر خوش خدمتی هایش تیمور آیرُملو دخترش تاج الملوک را به عقدش درآورد.رضا توی سنگلج تهران خانه جمع و جوری اجاره کرد.تا من دو خط دیگر بنویسم به لطف پدر تاج الملوک،فرمانده سپاه قزوین شده و تا شما یک گلویی تازه کنید نسخه احمدشاه را پیچده و با پدرسوختگی انگلیس ها کودتا کرده و رسیده به مسند سردار سپهی.آخرش هم که تاسف شاعر افاقه نکرد که:یارب مباد آنکه گدا معتبر شود و شد. محصول پیوندی پالانی ها و قزاق ها شده بود شاه تراریخته مملکت،کسی که محصول مزرعه مشروطه چی ها را لگد کرده بود و کفشش را زده بود توی خون مجاهدهای جنگلی شده بود اعلی حضرت همایونی.از هزار و سیصد و چهار تا هزار و سیصد و بیست چند سال می شود؟او همینقدر شاه بود.اما اجاره نشین خانه سنگلج تهران تبدیل شد به بزرگترین زمین دار آسیا.باغ ها و مزارع و روستاهای شمال را با اخلاق قزاقی اش از چنگ رعیت فلک زده درآورد،آن هم زیر قیمت و مفت،عطش زمین خواری اش تمامی نداشت. از بس مار خورده بود، افعی شده بود.... «جراید خارجی آن روز نوشتند: در ایران جانوری پیداشده که زمین می خورد.» خون رعیت را کرد توی شیشه.از تجدد خواهی و به باد دادن حیثیت ناموس ایرانی تا قصه راه آهن. هر غلطی احمد شاه با آن عقل ناقصش نکرد او انجامش داد. بنام رعیت ایران و به کام انگلیس ها. ریل های راه آهنی که ساخت به جایی که شرق را برساند به غرب از بر و بیابان های جنوب از جایی بیرون شهرها می گذشت تا تجهیزات انگلیسی ها را ببرد شمال،مالیاتش را هم بستند به قند و شکر و چای!اروپایی ها می گفتند ایران راه آهنی ساخته که از هیچ جا به هیچ جا می رود! شهریور سال بیست، روزی که رفت، خیابان های تهران زیر چکمه قزاق ها و انگلیس ها بود اما رعیت خوشحال بودند. پایان @AFKAREHOWZAVI
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
#تمدید_شد 📣چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا سلام الله علیها برگزا
. چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان تا اواسط آذر ماه تمدید شد. امروز جلسه‌ای با حضور همکاران معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار کردیم و از تجربیاتشان‌ در دوره‌های قبلی گفتند. بانوانی که تألیفات دارند اعم از کتاب، مقاله علمی پژوهشی و رساله، فرصت را از دست ندهند...(حاضرین به غائبین اطلاع دهند لطفا) ✍نجمه صالحی _دبیر اجرایی همایش‌ ملی کتاب سال بانوان https://virasty.com/najmehsalehi/1695234984930626808 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. دلیرمردان سرزمین من ✍️نجمه صالحی سرزمین من لاله‌هایی همچو خورشید دارد؛ سرزمینی که خاکش بوی استقامت می‌‌دهد؛ سرزمین پاکیزه‌ای که هر تکه از خاکش هم قداست دارد! در سرزمین من می‌شود رد پای مردان خدا را در آسمان پیدا کرد! رد پای دلیران عاشق، گم‌نامان نام‌آوری که از آسمان سرفراز ایران کوچ می‌کردند و با رفتن‌شان سرافرازی را برای سرزمین‌شان به یادگار می‌گذاشتند. با همت، شور، شهادت و جانبازی‌شان؛ قدرت، صلابت، استقامت و پایداری را به ایرانیان هدیه می‌دادند. در جبهه‌ها، رقابت در پیشی گرفتن برای ورود به حریم عاشقی موج می‌زد! رزمنده‌ها با خطر رمل، مین، کمین، توفان ماسه، دریای مواج، خمپاره، گلوله و رد قناسه، دست و پنجه نرم می‌کردند و خون‌شان دشت را همچون گلگون می‌کرد. دلیرمردان کربلای پنج، فتح المبین و والفجر هشت و...اسطوره‌های یقین بودند که با بالی رها به سوی دیار عاشقی پرواز کردند و تاریخ، رشادت‌هایشان را در خود ثبت کرد. 🥀روح همه‌ی شهدا شاد و یادشان گرامی🥀 https://virasty.com/najmehsalehi/1695377280966890254 @AFKAREHOWZAVI