eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
714 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
191 ویدیو
15 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. 2⃣«شنبه دیگری در راه است» ✍🏻فاطمه شکیب رخ صبح شنبه است و کابوس اصلاحات هنوز به کرسی ریاست ننشسته است؛ تا چشم هایم را می بندم، رقم مشارکت حوالی ۴۰ درصد، خواب را از سرم می پراند! غیر قابل باور آنکه، اینبار اصلاحات با تمام توان، به میدان آمد و این مشارکت فعلی، مشمول تلاش های بی وقفه آنان نیز به شمار می رود! از این رو، شاید به توان به این نتیجه دست یافت؛ سراشیبی سقوط قوت مشارکت در جبهه انقلاب، بیشتر پر رنگ بوده، آخر اینبار همان شانزده میلیون رای شهید جمهورمان هم، تکرار نشد! دلایل این اتفاق را مرور می کنم؛ آیا این رفتار مردم، اعتراضی به عدم اجماع کاندیدای جبهه انقلاب بود؟! آیا هیچ کدام از این کاندیدا، در منظر عموم، جایگزین خوبی برای ادامه راه شهید رئیسی نبوده اند؟! آیا رفتارهای قومی گرایی یکی از کاندیدای مطرح، سبب کاهش مشارکت قابل ملاحضه در برخی استان ها از جمله کهکیلویه و بویر احمد، شده است؟! باید نقاط ضعف و علل این مشارکت پایین شناخته شود؛ تا در شنبه دیگر، افسوس هزار راه نرفته گریبان ما را نگیرد! @AFKAREHOWZAVI
. 3⃣«انتخابات و ما و ما ادراک ما نقش ما» ✍زهرا نجاتی از تحلیل نتایج انتخابات امروز می توان این نتیجه را گرفت که مردم ترجیح میدهند یا به رومی رومی، رای بدهند یا به زنگی زنگ.مردم از محافظه کاری خسته شده اند. از نتایج دیگر این انتخابات داشت این بود که ما در معرفی شهید رئیسی کوتاهی کرده‌ایم. اگر جریان اصلاحات که می‌رفت تا به خاموشی بگراید؛ حالا با آوردن شخص ناشناخته‌ای مثل پزشکیان که دراوج ناامیدی و ناباوری اصلاح طلب‌ها با رای ده میلیونی بالا آمد به دلیل کمکاری ما در معرفی شهیدرییسی است. 🔹او همچنان و همان، طور که در طول زندگانی‌اش مظلوم بود بعد از شهادت نه تنها از سوی دشمنانش، بلکه از سوی ما جماعت انقلابی هم مورد کم لطفی قرار گرفت. 🔹 اگر این طور نبود ما باید لااقل برای جذب همان جماعتی که برای تشییع جنازه او به خیابات ریخت، موفق می‌بودیم. 🔹اگر امروز کسانی هستند که فکر می کنند آقای پزشکیان می‌تواند راه و روش آقای رئیسی را ادامه دهد، به دلیل کم کاری ماست ما نه جلیلی را معرفی کرده ایم نه گفتمان جلیلی را نه رئیسی را و نه گفتمان رئیسی را. 🔹ما حتی در معرفی خدمات دولت آقای رئیسی هم کم کاری کرده‌ایم. چرا و چگونه اش را هر کسی باید از خودش بپرسد. برای معرفی این شهید عزیز چه کرده؟ 🔹برای اینکه خدمات آقای رئیسی دیده شود چه کرده؟ برای اینکه گفتمان خدمت و گفتمان عزت را به مردم معرفی کنیم و نشان دهیم که دولت آقای رئیسی با تمام کم و کاست ها تومنی صنار، با دولت فخیم زخم بستر تفاوت می‌کند، چه تلاشی کردیم؟ البته کم‌کاری ما به شرط جبران آن در یک هفته پیش رو، قابل بخشش است. باید کم‌کاری ها را دید، تشخیص داد و جبران کرد تا بتوانیم به رای آوردن جناب آقای جلیلی امیدوار باشیم. 🔹اهمیت این موضوع آنجا است که آقای جلیلی یک فرد نیست یک گفتمان است. ادامه دهنده گفتمان حاج قاسم گفتمان انقلاب، گفتمان امام، ادامه دهنده دیپلماسی عزت برخلاف دیپلماسی ذلت. 👈 این ها را باید برای مردم گفت. اگر اینها فقط در جامعه نخبگانی ذکر شود، نفعی به حال عموم مردم نخواهد داشت. 🔹اگر این ایراد به آقای جلیلی وارد است که ایشان گفتمان نخبگانی دارد،این من و شما هستیم که در کف بیابان و در مواجهه با مردم باید گفتمان او را به شکل ساده میان مردم رواج دهیم. 🔹اگر آقای پزشکیان امروز می‌تواند با همهمه و با جار و جنجال های انتخاباتی بین حتی بدنه مذهبی جامعه جایی برای خود درست کند، این ضعف از ماست ما نتوانسته‌ایم برتری جلیلی را به مردم ثابت کنیم. عده‌ای از مردم، گمان می کنند پزشکیان می تواند راه و روش رئیسی را ادامه دهد، در این جا هم ما کم کاری کرده‌ایم. ما منظورم همه ماست نه فقط جماعت فعال رسانه ای. همه ما مردم که به این راه و روش اعتقاد داریم. همه کسانی که در عمق قلب هایشان، طرفدار دیپلماسی عزتند. همه کسانی که به گفتمان امام و انقلاب، اعتقاد دارند. باید برای جبران این کوتاهی‌ها باید چاره‌ای بیندیشیم و تنها یک هفته فرصت داریم... @AFKAREHOWZAVI
. 4⃣《 بسم رب شهدا و صدیقین》 ✍بغدادی فقط کمی مانده تا از این پیچ تاریخی هم گذر کنیم ما قوم بنی اسرائیل نیستیم که بعد از انهمه معجزه به حضرت موسی گفتند ما از از غذای اسمانی خسته شده ایم و برای ما خیار و عدس و پیاز بیاور وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا ۖ قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ۚ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ ۗ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۗ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ موسی کلیم فرمود ایا چیز پست می خواهید جای خیر و شهید جمهور ما خیر کثیر امت مان بود خدایا او را برای ما تبدیل به پست نکن ما در این انتخابات نشان می دهیم که به خاطر سختی های اقتصادی وعده های سفره های رنگین انان را باور نمی کنیم و صبر می کنیم بر طعام واحدی که تو برایمان مقدر کردی إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ‌ ما را به دوران ذلیلانه ی روحانی برنگردان و هبوط نده ... دهه ۹۰ یکی از سخت ترین روزها و سال ها یمان بود... دیپلماسی بی عزت دوستی با دشمنان دشمنی با دوستان هنوز یادمان هست... در این برهه ی حساس بعد از دهه ولایت و عیدالله اکبر ...باردیگر در روز مباهله به میدان خواهیم رفت. فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ با همسر و بچه هایمان به نبرد زور و تذویر خواهیم رفت، لعنت خدا بر کاذبین سر خواهیم داد @AFKAREHOWZAVI
5⃣شبهات شبهاتی مثل: ... به شدت در گروه‌ها و کانالهای تلگرام در حال دست به دست شدن است. علنا خبر و تصویر برای این محتواها درست می‌کنند و بعد در سطح بالا منتشر می‌کنند. این در حالی‌ست که تعداد گروه‌ها و کانالهای حامی آقای جلیلی بسیار بسیار اندک است. آنها هم رسانه را قبضه کرده‌اند و هم بدون رعایت مرز اخلاق و شرع تولید محتوا دارند. بعد، ما مانند آنکه زیر دوش برای خود آواز می‌خواند و از صدای خود لذت می‌برد در دنیای ایتایی خود پیام‌های زیبا را برای آرامش یکدیگر دست‌به‌دست می‌کنیم. به نظرم، با این حجم از کار تبلیغاتی و رسانه‌ای جریان مقابل، همین تعداد رأی به آقای جلیلی، معجزه بوده است. برای جبران باید از لاک خود درآمد و حداقل بین مردم رفت تا بتوانیم با جهاد تبیین گره‌گشا باشیم. ✍زینب نجیب @AFKAREHOWZAVI
. 6⃣«حشمت فردوس» ✍طیبه فرید اینجا جنوب شهر است.البته نه همه ی جنوب شهر،یک کوچه بن بست از محله ای کوچک.کوچه ای که ماهیت کوچه بودن خودش را حفظ کرده واثری از برج در آن نیست.مردهایمان دارند درِ دکان های ابزار فروشی سر کوچه تراکت و پوستر پخش می کنند و سعی دارند مغازه دارها و عابرهای پیاده را قانع کنند که حداقل در انتخابات مشارکت کنند.ماهم زنگ در خانه ها را می زنیم شاید یک نفر بی خبر باشد که جمعه انتخابات است.زنگ در اولین خانه هیچ صدایی ندارد.به ساعتم‌نگاه می کنم.چیزی به ساعت شش عصر نمانده.احتمالا زنگ خرابست و شاید هم از دست پسر بچه هایی که سر ظهر زنگ را می زنند و فرار می کنند سیم هایش را قطع کرده اند.زنگ خانه دوم هم همینطور است ،زنگ همسایه روبرویی و زنگ خانه سوم هم. احتمال دوم یعنی مردم آزاری قوت می گیرد.دارم با خودم کلنجار می روم که کاش از در یکی از این خانه ها یک زن بیرون بیاید.زن ها زبان هم را بهتر می فهمند. طولی نمی کشد که از در خانه سوم مردی سن و سال دارِ یغوری بیرون می آید.با ابروهای در هم تابیده و کهنه اخمی که وسط پیشانی خط خطی اش جا خوش کرده! آن قدر ،قَدَر قدرت و قوی شوکت است که دوست دارم زمین دهان باز کند و مرا ببلعد.شیطان درونم می گوید: «یا اکثر پیغمبراااااا.حشمت فردوس اینجا چکار می کنه!الان میگیرتمون.» یکی از بچه ها جعبه شیرینی را تعارف می کند.حشمت با سگرمه های درهم می گوید« تا ندونم مال چیه برنمی دارم....» دوستم می گوید:«شیرینی عید غدیره.» حشمت سگرمه هایش را باز می کند و می گوید :«هااااااا،حالا شد» دوباره ما را برانداز می کند که همانجا عین میخ ایستاده ایم.معطل نمی کنم و آب دهانم را قورت می دهم و‌می گویم: ان شاالله که رأی می دید؟ حشمت دوباره اخم هایش می تابد توی هم و می گوید:«دِکی!» ببخشید اینجایش را الکی گفتم ،نمی خواهم صداقت روایت را دستخوش تخیل کنم. اخم هایش می تابد توی هم و می گوید:«چرا شرکت نکنم؟»تبلیغات را می گیرم طرفش و سفارش می کنم نامزد مورد نظر را به بقیه معرفی کند و او می گوید« برید تبلیغاتتونو بدید اونا که نمی‌شناسن.ما همه مون می‌شناسیمش!»و بعد یکجوری در مدحش حرف می زند که از خودمان وا می رویم. هنوز حرفش تمام نشده که پیرزنی با موهای فرسفید کوتاه می آید توی بهار خواب و داد می زند« ما هم می‌خوایم به ....رأی بدیم »بعدهم چادرش را می پوشد و می آید دم‌در... درِ خانه حشمت شلوغ شده .مردها از سر کوچه خودشان را می رسانند.فکر می کنند خبری شده. توی ذهنم حساب و کتاب می کنم که اگر با این سرعت پیش برویم عملا هیچ غلطی نمی شود کرد.توی اولین تبلیغ میدانی مان چیزی کاسب نشدیم.ملت خودشان مناظره ها را دیدند.حداقل تا اینجای دعوتمان زیره به کرمانِ حشمت و زنش بردیم. پیرزن دارد قصه پسر معلولش را می گوید و هزینه های بهزیستی که کفاف زندگی اش را نمی دهد.ادامه گفت و گوی حشمت و زنش را می سپاریم به مردها و می رویم سراغ خانه بعدی. زنگش را فشار می دهیم.هیچ صدایی ندارد. باید در بزنیم. @AFKAREHOWZAVI
7⃣ حمایت "برندا شفر" کارمند و استراتژیست موساد از مسعود پزشکیان ✍🏻فاطمه شکیب رخ می گفت؛ اسراییل هویت مهره های خود را پنهان و آنان را تا بالاترین سطح، حمایت می کند؛ چطور باور‌کنیم که آقای پزشکیان مهره است و اسرائیل از او به این دلیل حمایت می کند؟! گفتم؛ اول اینکه، مهره با جاسوس فرق می کند؛ آن که اسرائیل در حفظ هویتش می کوشد جاسوس است و‌ نه مهره! مهره مانند یک ابزار است که برای ورود جاسوس، کارآیی و کاربرد دارد! دوم‌اینکه، در دول پیشین اصلاحات، مهره ها نه در شخص ریاست جمهوری، بلکه در سطوح پایین تر مدیریتی بودند! در نتیجه، چون اسرائیل می داند چه تفکری سبب نفوذ برای او، در میدان اطلاعاتی کشورما می شوند؛ حمایت خود را از آنان اعلام می کند؛ تا بواسطه‌ی مهره هایی که در این دولت ها پست مدیریتی می گیرند؛ جاسوس های خود را وارد سازد! @AFKAREHOWZAVI
🔰پذیرش مقطع عالی سطح۳ مطالعات زنان در پژوهشکده زن و خانواده مزایای تحصیل در پژوهشکده زن و خانواده: ✔️ بهره‌مندی از اساتید خبره و متخصص حوزه زن و خانواده ✔️ آموزش به شیوه حل مسأله و خلاقانه ✔️ توانمندسازی دانش‌پژوهان در تحلیل مسائل ✔️ ایجاد انگیزه جهت راه‌اندازی تشکل و حلقه‌های علمی تخصصی و ... 🗓مهلت نام‌نویسی(دوره حضوری و مجازی): 20تیرماه ۱۴۰۳ شیوه برگزاری: ▪️حضوری در قم ▪️مجازی 📌دوره مجازی صرفا مختص طلاب خارج از قم و تهران می‌باشد. 📲 جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال آموزش پژوهشکده مراجعه نمایید. https://eitaa.com/amoozesh_wfrc
. 8⃣مراسم عزا ✍مریم حمیدیان اشتباه کردم نماز مغرب و عشا را توی مسجد خواندم. باید می‌رفتم منزل آقا. دامادشان آنجا مجلس گرفته‌اند. اینها برای خودشان مسجد را مشکی‌پوش کرده‌اند. زشت بود. باید به صاحب عزا احترام می‌گذاشتند. سر می‌اندازم بین صفوف را ببینم. میان زن‌ها همهمه است. لب می‌گزند و رنگشان با هر حرف درگوشی زردتر می‌شود. دختر آقا هم مسجد نیامده‌اند. توی مراسم منزل خودشان، به عزا نشسته‌اند. این زن‌ها آمده‌اند به کی تسلیت بگویند؟ من هم اشتباه کردم آمدم اینجا. ظهر که اسما را دیدم گفت برای نماز مغرب مراسمی در بیت آقا برپاست. دلم برای دختر آقا شور می‌زند. بارداری و مصیبت با هم جور در نمی‌آید. زن‌ها موقع عزا بی‌تاب می‌شوند. حواسشان به جنین نیست. دختر آقا اما با زن‌های دیگر فرق دارد. کوه صبر است. آنقدر بی‌تابی نمی‌کند که مراقبت از شکم فراموشش شود. این مسجد مثل مسجدی نیست که بزرگش را از دست داده. صدای ‌پای مردها دلم را آشوب می‌کند. حالا که مراسم جدا گرفته‌اند بنشینند عزاداری کنند. این تکاپو برای چیست؟ زن‌ها دل به روضه نمی‌دهند. خود روضه خوان هم چشمش به حرف‌های در گوشی صف اولی‌هاست. فایده ندارد. این مجلس عزا نیست. سجاده‌ام را مچاله می‌کنم توی کیف دستی. صدای فاتحه مع‌الصلوات می‌آید. بچه‌ها از زیر پرده میان مسجد می‌دوند در گوش مادرانشان چیزی می‌گویند. زن‌ها بلند می‌شوند. کفش‌ها را کامل نمی‌پوشند. فرار می‌کنند. این مراسم نمایشی هم تمام شد. حیاط مسجد خلوت است. انگار نه انگار دقایقی قبل مراسمی بوده. سر راه می‌روم برای خانم چیزی بگیرم. رویم نمی‌شود دست خالی بروم. شهر به دنیای مردگان شبیه شده. سرها پایین. نگاه‌ها دزدکی. می‌ترسند. حتی از خودشان. از سوالی که ناخواسته بین‌شان رد و بدل شود. درب خانه آقا بسته است. باد پارچه مشکی بالای در را تکان می‌دهد. چراغ کم‌سویی روشن است. پس مراسم کو؟ آرام می‌کوبم به در. این خانه محل نزول فرشتگان است. حرمت دارد. اسما را بین در می‌بینم. چشمانش خیس است. منتظر سوال نمی‌شود. داماد آقا، خانم را سوار بر مرکب کردند و رفتند. _کجا؟ توی محله! توی شهر. هر جا یاران پدرشان زندگی می‌کنند. رفتن برای مولا رای جمع کنند. کیسه‌ میوه‌ها از دستم رها می‌شود. سر می‌خورند میان کوچه. صاحب عزا و در خانه این و آن رفتن؟ زن حامله و مرکب؟ رای برای علی؟ مگر سال پیش توی آخرین حجی که رفتیم پیامبر خودشان برای علی رای جمع نکردند؟ از همه بیعت نگرفتند؟ پس این چه حیله‌ای است؟ روی زمین می‌نشینم. تکیه می‌دهم به دیوار خانه وحی. از میان آجر‌ها بوی بهشت می‌آید. اسما بین در نشسته اشک می‌ریزد. گریه‌ام نمیاید. من عصبانی‌ام. از مردمی که باید لحظه‌ای دختر داغدار پیامبر را رها نکنند ولی توی خانه‌هایشان قایم شده‌اند. از مردمی که عهدشان با امام را فراموش کرده‌اند بیزارم. از این بی‌تفاوت‌های عافیت طلب برائت می‌جویم. امامت از جانب خدا به علی داده شد ولی وقتی امت پای‌کار نباشند، دختر پیامبر یک تنه برای رای‌ دادن مردم تبلیغ می‌کند... @AFKAREHOWZAVI
🔆 پویش 💐 با سلام و خدا قوت ☑️ صفحه پویش محور درصدد است محتوای انتخاباتی حمایت از جبهه انقلاب و خدمت را در صفحه هم نویسان تجمیع کند. با ما همراه باشید با پویش توجه داشته باشید تجمیع محتوای مکتوب و ایده های رسیده به دست اصحاب هنر و قلم به ویژه مبلغان میدانی می رسد. ارسال محتوا به گروه جامع «نویسندگان جبهه انقلاب»👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3078291578C8d44d853d1 وقت اندک است، بشتابیم... 🌐 https://eitaa.com/hamnevisan
‌ قرائت حدیث کسا 👆🏻 دوشنبه و سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء ‌ ‌‌ 💠@Delneveshteeee
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ ظریف از چه می ترسد؟ آیا جعبه سیاه برجام در دستان جلیلی ست؟ آیا با افشای پشت پرده برجام، کدخداپرستان به زباله‌دان تاریخ می‌روند؟ سفرهای استانی برج نشینان جای تعجب ندارد؟ ⭕️ پشت پرده حمایت پیرهای اصلاحات از پزشکیان چه خبر است؟ @HOWZAVIAN
. 9⃣«حضرت عباس آقاسی ،حسینای عباس معروفی» ✍طیبه فرید عصر چهارشنبه بخت با صورت کشیده و یک قبضه و نیم ریش همراه پدر و مادرش آمد خانه کلیم بابا.خانم‌جان سینی خالی چایی را که آورد توی آشپزخانه یک حبه قند گذاشت توی دهانش و با خنده گفت:«قیافه اش خیلی آشناست».راست می گفت.اولین بار که دیدمش به نظرم قیافه اش آشنا می آمد.شبیه نقاشی های قهوه خانه ای «قوللر آقاسی» از حضرت عباس.وقتی داشت می رفت سمت فرات که عکس خودش را توی آب نگاه کند.شاید هم عینِ حسینای عباسِ معروفی توی سال بلوا... آن روزها تازه دیپلم گرفته بودم.دوست داشتم درس بخوانم.طالبان توی مزار شریف آسمان را به زمین دوخته بود.جنگ هر کجای دنیا که باشد اثر فرهنگی خودش را می گذارد.یک جای دیگر جنگ بود اما یک جای دیگرتوی ذهن آدم ها ریش بلند بیشتر از اینکه محاسن باشد شده بود سوژه .هیچکس حواسش به ریش مردهای ماد و پارس روی دیوارهای تخت جمشید نبود!یا حتی یاران میرزا کوچک خان.از دلم گذشته بود که نکند با آن ریش و پشم و شکل و شمایل نگذارد درس بخوانم.همه می گفتند ازدواج هندوانه در بسته است.کی می داند بعدش چی می شود.از کجا می شود فهمید تویش چه خبرست؟ بابا کلیم می گفت «مگر شهر هِرت است؟برایش شرط می گذاریم.می گوییم دخترمان قصد ادامه تحصیل دارد،نمی خواهی نخواه».توی همان جلسه اول بابا همه سنگ هایش را با حسینا واکند.روزی که برای همیشه رفتم خانه بخت یکی دو ترم از درس خواندنم گذشته بود. پیش می آمد فامیلشان بخواهد بیاید خانه و به او سر بزند اما من امتحان داشته باشم و او نگذارد آب از آب تکان بخورد.شام و ناهار آماده نباشد و او خم به ابرو بیاورد.خانه‌مان به جای خانه تازه عروس و دامادها شده بود عین خوابگاه دانشجویی.بچه اولمان که آمد هنوز داشتم‌ درس می خواندم.دومی هم....بچه هایمان بزرگ شدند ومن هنوز داشتم درس می خواندم.بیست سال گذشت.وسط پیشانی حسینا و دو طرف چشم‌هایش چین افتاده بود.داشتم درس می خواندم و اوبا یک قبضه و نیم ریش پای قولی که آن عصر چهارشنبه به بابا کلیم داد مردانه ایستاد. الغرض دمِ انتخابات، گول دروغ های نخ نمای خناّس ها را نخورید.آدم اگر فکرش طالبانی باشد زنش را توی خانه حبس می کند!مردی که زنش خانم دکتر باشد یک پا حضرت عباس توی نقاشی های قوللر آقاسیست و یک پا حسینا توی سال بلوای عباس معروفی.... سرتا پایش را باید طلا گرفت. پ.ن *قوللر آقاسی بنیانگذار نقاشی عاشورایی @AFKAREHOWZAVI
💢 نامه به همسایه 🔰 نامه را از وسط تا کنید و تمام خانه‌های شهر را پر کنید. پسرها ترجیحا شب‌ها نامه را پخش کنند و دخترها صبح و عصر. @AFKAREHOWZAVI
. سال‌روز رویداد بزرگ مباهله گرامی باد. ✍حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن الویری 🔹 به بهانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ـ بخش اول إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات ـ ۱۰) بر پایه آموزه‌های دینی مؤمن بودن و در جبهه حق بودن به مفهوم بری بودن از هر اشتباه و خطا نیست، و چه بسیارند کسانی که به عنوان یک مسلمان پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام مرتکب خطاها یا گناهانی کوچک و بزرگ از عرصه شناخت تا رفتار می‌شوند. نصیحت، خیرخواهی نسبت به یکدیگر، کمک فکری، تبیین، موعظه، ارشاد و مانند آن که جایگاهی بلند در آموزه‌های اخلاقی اسلامی دارد، همگی بر این پیش‌فرض استوار است که چه بسا یک مؤمن معتقد هم دچار اشتباه شود و لذا نیازمند راهنمایی و خیرخواهی و مانند آن است. پیش‌فرض آیه شریفه دهم سوره مبارکه حجرات هم که مخاطبان خود را به آشتی دادن برادران دینی فرا می‌خواند، همین است که چه بسا دو برادر یا دو جریان که هر دو موصوف به ایمان هستند، هر دو و یا یکی از آن دو، سخن یا رفتار نادرستی داشته باشد که موجب اختلاف و درگیری منجر به کشتن یکدیگر (حجرات، ۹) در جامعه دینی شود. یعنی حتی خطاهایی تا این اندازه بزرگ هم موجب بیرون رانده شدن از دایره ایمان نیست. از یاد نبریم که مؤمن دور از هر خطا و کاستی در عرصه شناخت و رفتار، امام معصوم علیه السلام است. همین تحلیل در باره ارزش‌های ثانویه مانند انقلابی بودن صدق می‌کند. این گونه نیست که فرد یا جریانی صرفا به دلیل رفتاری که ما آن را انقلابی نمی‌دانیم و یا حتی به دلیل ارتکاب یک خطا از دایره انقلابی بودن بیرون گذاشته شود. وقتی در باره ایمان که بنیادی‌ترین معیار سنجش و ارزیابی انسان‌هاست قرآن می‌گوید به دشمنی که در میدان جنگ اظهار اسلام کرد نگویید که مؤمن نیستی (نساء، ۹۴)، به طریق اولی در سلب ارزش‌هایی مانند انقلابی بودن از کسانی که خود را در جبهه انقلاب می‌دانند و پیشینه آنها هم گواه این ادعاست، باید احتیاط کرد. یکی از چالش‌های اخلاقی در عرصه انتخابات که اکنون به فراوانی دیده می‌شود، مطلق‌نگری‌هایی زیر پوشش دین است که با آموزه‌های دینی سازگار به نظر نمی‌رسد. خودحق‌پنداری به گونه‌ای که خود را حق مطلق و جانب دیگر را شر مطلق بدانیم، آشکارا بر خلاف آموزه های دینی است، همان گونه که یافتن یک خطا یا کاستی موهوم یا واقعی در طرف مقابل و آن را بهانه‌ای برای بیرون نهادن او از دایره ارزش‌ها قرار دادن ناسازگار با آموزه‌های دینی است. هیچ یک از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات و جبهه پشتیبان آنها، خیر مطلق نیست و هیچ کدام هم شر مطلق نیست، هر دو ممکن است خطاهایی داشته باشند؛ حال اگر یک جریان به نام دین و به بهانه این خطاها خود را خیر مطلق و طرف مقابل خود را شر مطلق بداند بر خلاف آموزه‌های دینی رفتار کرده است. به همین ترتیب، این تلقی که عده‌ای خود را جبهه انقلاب به صورت مطلق بدانند و طرف مقابل خود را که از قضا پیشینه‌ای درخشان‌تر در بذل جان و مال در راه انقلاب دارد، خارج از جبهه انقلاب بشمرند، سخنی قابل دفاع نیست. بر این پایه، یکی از معیارهای داوری در باره دو نامزد همین است که ببینیم آن‌ها تا چه اندازه با وجود احتمال خطا در طرف مقابل از متهم ساختن آن‌ها به خروج از دایره ارزش‌های دینی و انقلابی پرهیز می‌کنند. @HOWZAVIAN
. 0⃣1⃣فقط بیایید. ✍زهرا نجاتی سال‌ها پیش که درکتاب یکی از نویسندگان، واژه حکمت اِنسی را دیدم، هنوز درست نفهمیده بودم، چه معنایی دارد اما بعدها که به چندتایی از این حکمت‌ها، پی بردم، بعضی چیزها معلوم شد. حکمت‌هایی مثل این که آدم، عاقبت به چیزی که دغدغه‌اش بوده می‌رسد. مثل اینکه زن و شوهر، اگر واقعا بخواهند، می‌توانند باهم زندگی کنندـ. ـ اینکه رزاق، خداست و هرکس به رزقی که در تقدیرش نوشته شده، می‌رسد. حالا به چند حکمت انسی پی برده‌ام. یکی اش هم اینکه کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من. مثل اینکه اگر خودت برای خودت کاری نکنی دیگران برایت کاری نخواهند کرد. مثل اینکه مردم چاره‌ای ندارند جز اینکه نیاز به حاکمی دارند چه جائر چه عادل. مثل اینکه یا خودت تصمیم میگیری یا برایت تصمیم می‌گیرند... این روزها، هوای ایران ما کم و بیش انتخاباتی است. البته نه به معنای واقعی‌اش چرایش را نمی‌دانم اماخبرهایی در راه است. خیرهایی که قرار است آینده ما را تعیین کند. نه فقط چهارسال و هشت سال که عبب افتادن وجلوافتادن ما برای سالیان. چه بسا ظهورامام زمانمان، به تاخیر یا تعحیل بیفتد. برای همین است که این روزها و شب‌ها شب قدر انقلاب شناخته میشود. برای همین است که باید دوید، باید نخوابید، باید بی قرار شد.حتی شاید برای اینکه این حکمت انسی را به خیلی‌ها یاداوری کنیم به همان چهل میلیونی که رای ندادند... یادآوریشان کنیم که حق شماست، اعتراضتان را رساندید. به فکر افتادیم، غصه خوردیم. حرفتان را فهمیدیم.. اما به خدا رای دادن حقتان است.. نیامدن شما یعنی رای می‌دهید به همین وضع موجود.. بیایید و به هرکس می‌خواهید رای بدهید اما یادتان باشد وضع موجود ناشی از کسانی است که به اشتباه هشت سال بهشان رای دادیم. همان کسانی که دوستان کسانی بودند که حالا هم به جای جواب و ارایه برنامه، دارند ویولا می‌کنند و دروغ می‌گویند.. اما بیایید با چشم باز بیایید همه طرف را ببینید. همه حرف‌ها را بشنوید اصلا فقط فرداشب و پس فرداشب، مناظرات را ببینید و به هرکس خواستید رای بدهید. فقط بیایید و حقتان را بگیرید. بیایید و بگویید.. فقط بیایید. @AFKAREHOWZAVI
. 1⃣1⃣یک عمر تجربه، یک دنیا امید... ✍زينب نجیب 🌱 آرام نشسته‌ام و دور از تمام هیاهوها، پلک‌هایم را بسته‌ام، اما می‌بینم که راه تاریخی مردم به کدام سمت است و حق، چطور در زمان اندک سه ساله خود را نمایان کرد و چطور همچون نوش‌دارویی ویروس کشنده‌ی ناامیدی و جهل را به امید و آگاهی تبدیل کرد. 🌱انتخابات، برای یک ملت آزاده و مستقل مهم است اما اگر کمی از ظواهر ماجراهای ریز و درشت و گاهی ناراحت‌کننده، فاصله بگیریم، چیزهایی می‌بینیم که امیدبخش‌تر و آرزوسازتر است. بیایید دوباره مرور کنیم واقعیت‌های بزرگی را که از بازی حقارت‌بارشان بیرون زده است: 🌱تا چندی پیش، کسی جرأت نقدکردن برجام را نداشت. اما امروز ساده‌ترین مردم، با شنیدن واژه‌ی برجام، ۸ سال انتظار و تباهی در ذهنشان موج می‌زند. نه از آن رو که اصل آن تباهی بود، که اگر تباهی بود، رهبر و ملت اجازه نمی‌دادند. اما ۸ سال تباهی شد چون تفکری همچون روحانی و ظریف خطرناک بود. تفکری که هر حرکتی در جامعه‌ی ایرانی را به یک امضا گره زده بود. و چه نکبتی بالاتر از تسلیم در برابر اخم دشمن. چه نکبتی بالاتر از اینکه ادعا کنی زبان دنیا را می‌فهمی اما با همان زبان کلاه گشادی بر سرت رود. اما امروز مردم می‌دانند و آگاهند که دوستی با دشمن چه عاقبتی دارد. 🌱در دوره‌های گذشته بحث‌هایی در رابطه با میدان و دیپلماسی می‌شد و البته به جایی رسید که ظریف گفت؛ دیپلماسی قربانی میدان شد. حال امروز به‌گونه‌ای شده است که تجربه شهید امیرعبدللهیان در همراهی میدان و دیپلماسی نتایج پرافتخاری رقم زده و در میان کاندیداها تأکید بر مقاومت نقطه قوت است. هرچند برخی هنوز بی‌حیایی می‌کنند. اگر یک زمان، نوشته‌ی "الموت اسرائیل" روی موشک‌های ما از نظر ظریف اشتباه محض بود، امروز موشک‌های ما در خاک اسرائیل آرام گرفته‌اند و نه‌فقط ما بلکه دنیا برای آن کف می‌زند. 🌱امروز یک قدم جلوتر هستیم وقتی می‌گوییم "می‌توانیم"، احتمال پذیرشش بالاتر است. از این‌رو آقای جلیلی مدام برنامه ارائه داده و از "می‌شودها" سخن می‌راند. این در حالی‌ست که بعد از روحانی چنان موج ناامیدی جامعه را فرا گرفته بود که حتی دوستداران رئیسی به او می‌گفتند ای کاش قبول مسئولیت نمی‌کردی. ناامیدی و دست‌اندازی چنان بود که ملت باور نداشتند می‌توان مرگ و میر حاصل از کرونا را در عرض مدت کوتاهی کنترل کرد و برای آن واکسن تولید کرد. اما دیدند که اگر برای خدمتگزاری آمده باشی، می‌شود. امروز هیچ‌کس حاضر نیست ۸ سال دولت روحانی را گردن بگیرد. 🌱آن روزها دغدغه‌ها، حول محور موضوعاتی همچون پوشش و فیلترینگ و دیوارکشی خیابان‌ها و... می‌چرخید. امروز حول سرعت اینترنت و برنامه‌ریزی در باب حضور بانوان برای تماشای فوتبال و ... است. 🌱آن روز برای یک روستایی دیدن ده‌یار آرزو بود. اما امروز می‌دانند که رئیس جمهور در میان مردم است و گوش شنوایی آنهاست. 🌱آن ۸ سال اگر سیل و زلزله و بحرانی پیش می‌آمد، رئیس‌جمهور به دیدن روزانه‌ی گزارش‌ها اکتفا کرده و همان را برای مردم با افتخار تعریف می‌کرد. امروز مردم می‌دانند که می‌توان رئیس جمهوری داشت که در اولین ساعات بحران حضور داشته باشد و تا زانو در گل در کنار مردم حرکت کند. 🌱امروز تعامل با دنیا فقط به معنای تعامل با آمریکا نیست، امروز تعامل با دنیا هر کشوری را در هر سوی عالم دربرمی‌گیرد. 🌱 آری، مردم پیروز شده‌اند، و این باوری‌ست که تنها با سه سال دولت خودکفا، همراه و همدل با مردم به قلب‌ها نشست. و مردی از جنس شهید رئیسی می‌تواند آن را ادامه دهد. 🌱الحمدلله که پس از سالها انزوا و توهین و تخریب جریان انقلاب به اسم آزادی، شهید رئیسی و هم‌پیمانانش، معنای تازه‌ای به "ما می‌توانیم" دادند و می‌دهند. 🌱امروز همه‌ی فریادها و بغض‌های‌مان، همه‌ی خواسته‌های سرکوب شده‌مان، راه را بر نماینده‌های فلاکت و عقب‌گرد گرفته است و در پیشگاه مردم مجبورند که برای دو تا رأی بیشتر، از تاریخ ۸ ساله‌شان کمتر بگویند و نگاهشان را بدون برنامه به افق‌های دور بدوزند که شاید فرجی شود. 🌱 ما دست تمام کسانی که دغدغه‌های‌شان نمی‌گذارد رأی بدهند، می‌فشاریم و از آنها می‌خواهیم به کسی اعتماد کنند که حد نصاب خدمتگزاری را می‌داند، دست کسانی که امیدشان آن‌ها را به رأی کشانده نیز می‌فشاریم؛ که ما همه به یک نتیجه رسیده‌ایم: *می‌خواهیم آن گذشته‌ی نکبت‌بار ۸ ساله دیگر بازنگردد* @AFKAREHOWZAVI
. 2⃣1⃣«زمانه» ✍سیده ناهید موسوی دوران انقلاب و قیام مردم سرزمینم را درک نکرده‌ام، از اعلامیه پخش کردن و کاست‌های صوتی امام خمینی (ره) هم فقط چیزهایی بوده که در فیلم‌ها تماشا کردم، از حلقه‌های بحث و گفتگو در زیرزمین‌ها و سخنرانی طرفدارن اسلام و انقلاب هم داستان‌هایی شنیده‌ام، از روشنگری هایی که بزرگان و فعالان انقلابی برای مردم و جوانان محله خود می‌کردند و روضه‌هایی که در ایام محرم و حتی روزهای عادی درجلسات مخفی خود جهت توسل به ائمه داشتند، برایم گفته‌اند. شب و روز برای هدف و قیام برعلیه سلطنت پهلوی آن دوران کار می‌کردند، سخنان امام ابتدا درذهن و روح آن‌ها رخنه می‌کردو بعد اعلامیه‌ها را در پستوی خانه و مغازها جاسازی می‌کردند تا به دست مردم برسد،چهره پر از آرامش و طمنینه امام (ره) اول درقلب‌ مردمان نقش بست و سپس شبانه با اسپره رنگی،دیوارهای شهر و محله‌ها را زینت بخشید. مساجد را تبدیل به پایگاه‌های مردمی و کانون جلسات خودجوش کردند. هر جوان به تنهایی پای امام و آرمان‌هایش ایستاد. من و جوانان زیادی آن زمان‌ها را درک نکردیم، ما نه انقلاب و نه امام (ره) را بلکه هشت سال دفاع مقدس را هم به چشمان خود ندیده‌ایم. صدای آژیر خطر، موشک و خمپاره های کور، شهادت جوانان فامیل و محله، آوردن خبر و پلاک شهدا،حجله بستن و تشیع پیکرهای بی گناهان و... را نیز لمس نکردیم، فقط شنیده‌ایم و یا درصحنه‌هایی از فیلم‌ و سریال‌ها به نظاره نشستیم.ما جنگ تن به تن، به مثابه خیابانی و میدانی درمرزها را ندیده‌ایم. ما فقط تحریم‌های سخت و غیرقانونی از نوع خود در جهان را احساس کردیم، نامش را جنگ نرم گذاشته‌اند. نرم اما شکننده و پُرفشار جنگ رسانه‌ای، حمله به عقاید و مبانی فکری مردم،نفوذ در تفکرات آن‌ها برای پیاده‌سازی فرهنگ و تمدن بی پایه و سست غرب، از تحریم اقتصادی شدید و کوچک‌ شدن سفره مردم تا تحریم دارویی برای درمان کودکان و بزرگسالان، تهاجم‌ها هم چاشنی جنگ هستند؛ تهاجم فرهنگی و فتنه‌های پی در پی آن ... القصه اینکه، این روزهای پُر تیتر و خبر کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که سکان دار قوه مجریه هست، یادآور روزهای‌‌یست که خیلی از بزرگ‌ترهای ما آن را زندگی کردند، روزهایی برای تحول و انتخاب به بزرگی یک تاریخ، و انتخابی که مسیر خود را با اطمینان خاطر و بدون پشیمانی طی کنند. الان اما،کسی اعلامیه و صوت کاستی به شیوه قدیم گوش نمی‌دهد. اینجا مردم پای کار آمده‌اند چهره به چهره در میادین شهر و روستاها،خانه به خانه مشغول جهادتبین هستند. رسانه، مطبوعات و مخصوصاً فضای مجازی دردو جبهه مجزا بشدت فعال هستند. این‌جا صدای موشک، خمپاره، ویرانی و... نیست اما صدای دروغ، تزویر، فریب و نفاق بلند و بلندتر شده است. خبر شهادت و پلاک از جبهه نداریم ولی احتمال فریب و انحراف از خط امام و ولایت که نهایت آن پشیمانی است به وفور دیده می‌شود. جوانان انقلابی و میهن دوستی، شبانه روز مخلصانه و حتی گمنام درحال خدمت رسانی هستند،یکی با سلاح قلم و تولید محتوا، دیگری با زبانی شیوا و پای درد دل مردم نشستن و... اهل پُست و مقام باشید یا معمولی، الان وقت آن رسیده مثل زمان‌هایی که نبوده‌ایم تبلیغ کنیم تا با مشارکت بالا انتخابی اصلح داشته باشیم. ما به عقب برنمی‌گردیم و با اتحاد و همدلی به اوج قله می‌رسیم. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب @AFKAREHOWZAVI
. 3⃣1⃣یادداشت "اخلاق رسانه و انتخابات" ✅در زمان انتخابات رسانه‌ها باید بیش‌ازپیش به رعایت اصول اخلاقی رسانه‌ها پایبند باشند. ادامه یادداشت در لینک زیر: isfahanziba.ir/51161 @AFKAREHOWZAVI
. 4⃣1⃣محقق شدن « مشارکت بالا وانتخاب اصلح » ✍سادات حمیدی خداوند در قرآن درباره ی حضرت سلیمان علیه السلام می فرماید: وَمِنَ الشَّيَاطِينِ مَنْ يَغُوصُونَ لَهُ وَيَعْمَلُونَ عَمَلًا دُونَ ذَلِكَ وَكُنَّا لَهُمْ حَافِظِين ؛ و برخى از شياطين بودند كه براى او غواصى و كارهايى غير از آن میکردند و ما مراقب آنها بوديم ﴿۸۲ انبیای ﴾ مصداق این آیه در ایران می تواند برخی کسانی باشند که به انگیزه براندازی یا رابطه با آمریکا و اهداف شیطانی بی حجابی و عادی شدن فرهنگ مبتذل غربی و... در انتخابات مشارکت و رای می دهند و نه به خاطر اعتلای انقلاب ، تداوم راه امام و شهدا و اطاعت از رهبر معظم انقلاب. لذا آنها با شرکتشان در انتخابات « مشارکت» را بالا می برند و ناخواسته به انقلاب کمک می کنند. اما حضرت رسول اکرم ﴿ صلّی الله علیه وآله ﴾ فرمودند:« إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّیَّاتِ وَ لِکُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَی» ارزش هر عملی به نیت است و ارزش هر انسانی به نیت اوست .( وسائل الشیعه، ‌ج1،ص 35) اما دربحث تشویق مومنین به جهاد در یک آیه می فرماید : يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ اى پيامبر مؤمنان را به جهاد برانگيز اگر از شما بيست تن شكيبا باشند بر دويست تن چيره مى ‏شوند و اگر از شما يكصد تن باشند بر هزار تن از كافران پيروز مى‏ گردند چرا كه آنان قومى‏ اند كه نمى‏ فهمند ﴿ انفال۶۵﴾ به این معنا که به طور کلی هریک نفر از مؤمنین می تواند در جهاد در راه خدا نیرویی به اندازه ی نیروی ده نفر از جبهه باطل را داشته باشد. سپس می فرماید: الْآنَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا فَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ صَابِرَةٌ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُوا أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ اكنون خدا بر شما تخفيف داده و معلوم داشت كه در شما ضعفى هست پس اگر از شما يكصد تن شكيبا باشند بر دويست تن پيروز گردند و اگر از شما هزار تن باشند به توفيق الهى بر دو هزار تن غلبه كنند و خدا با صابران است ﴿ انفال۶۶﴾ به این معنا که مومنان اگر حتی ضعیف هم باشند لااقل هر یک نفر می تواند بر دو نفر غلبه کند. لذا قدرت ایمان خود را دست کم نگیریم که از دو برابر تا ده برابر توان غلبه دارد. بنابراین با این انگیزه برای دکتر جلیلی به عنوان کاندید جبهه انقلاب و«اصلح » تبلیغ کنیم این کار را جهاد در راه خدا بدانیم که با این حرکت دسته جمعی به قول قرآن هر صد نفر از ما به اذن پرورد گار توان غلبه بر گروههای دویست نفری تا هزار نفری را خواهیم داشت و خداوند هم با صابران است. و ان شا الله اگر با اطاعت از قرآن صابرانه و مصمم در این جهاد شرکت کنیم، از آن طرف هم‌ گروهی به دلایل غیر الهی رای بدهند مشارکت حداکثری رقم خواهد خورد و هر دو خواست رهبر معظم انقلاب: « مشارکت بالا و انتخاب اصلح » محقق خواهد شد. @AFKAREHOWZAVI
. 5⃣1⃣یک ایران، جهاد تبیین ✍آمنه عسکری منفرد کشور عزیزمان ایران در این روزهای حساس باقی‌مانده تا دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری لحظات سرنوست‌سازی را پشت‌سرمی‌گذارد. روزها و شبهایی که با دروغها، تهمت‌ها و گاه حرکت‌های گمراه‌کننده‌ از جانب افراد و طرفداران دولت سیاه روحانی و خاتمی که عامل عقب‌ماندگی‌ در کشور بودند و این‌بار در کسوت طرفداری از آقای پزشکیان با تکیه بر دروغ و فراموشکاری ملت، پا به عرصه‌ی رقابت انتخابات گذاشته‌اند و به گفته‌ی خودشان با تلاش شبانه‌روزی چهره به چهره، فرد‌به فرد با مردم گفتگو می‌کنند، تا آنان را برای رای دادن به دکتر پزشکیان قانع کنند. این بار اما یک ایران باید آماده‌ی تبیین حق و حقیقت شود تا کشور باردیگر در دوران رکود و عقب‌ماندگی گرفتار نشود. روزهای سیاه دولت روحانی و خاتمی که مسئولین وقت از ترس قهر کدخدا، به دنبال مذاکره با آمریکا بودند و با نشر اکاذیب حتی آب خوردن مردم را به امضای برجام گره زدند، در قلب مراکز انرژی هسته‌ای سیمان ریختند که مبادا مستکبران خم به ابرو داشته باشند و به دروغ مردم را با وعده‌ی برداشته‌شدن تحریم‌ها فریب‌دادند، همان روزهای پرالتهاب شیوع کرونا که جلوی تولید واکسن داخلی را گرفتند و با ممانعت از ورود واکسن مجاز و گره‌زدن ان به تحریم‌ها، به جای حضور در میان مردم شهرها و روستاها، با ویدیوکنفرانس، پروژه افتتاح می‌کردند و مردم را به بازی گرفتند، به جریان ناامیدی در کشور دامن زدند و با طعنه و تمسخر دردِ مردم را نادیده گرفتند. و امروز بعد از چشیدن روزهای امید و پیشرفت کشور داخلی و خارجی در دولت خدمت سه ساله شهید رییسی، تنها راه عبور از این جریان خدعه و نیرنگ، تبیین چهره‌ی حقیقی دو نامزد باقی‌مانده ریاست‌جمهوری و انتخابی آگاهانه است. دکتر جلیلی به حق ادامه‌دهنده‌ی راه رییس‌جمهور شهید است و این امر با بررسی کارنامه‌ی ایشان در مناصب گوناگون از جمله حضور در شورای عالی امنیت ملی و خدمت در کنار دولت خدمت سیزدهم و آشنایی با برنامه‌هایی که برای اداره کشور معرفی کرده است، برای همگان قابل بررسی است. همچنین با بررسی کارنامه دکتر پزشکیان که سالها در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و اینک به عنوان مهره‌ی ادامه‌دهنده‌ی دولت سوم روحانی به میدان آمده و به گفته‌ی خودش هیچ برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارد و از همین حالا همراه با وزرای دولت روحانی با تکیه بر دروغ و فریب و لجن‌پراکنی علیه رقیب، به دنبال جمع کردن آراء اقشاری هستند که تا دیروز خودشان مسبب بیکاری، فقر و کمبودهایشان بودند. امروز وظیفه‌ی هر ایرانی غیور که دلش برای سرافرازی و پیشرفت داخلی و بین‌المللی ایران اسلامی می‌تپد، این است که با تلاش شبانه‌روزی در جهت تبیین حقایق، این فرمایش رهبر انقلاب را چراغ راه خویش قرار دهد: «هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه‌‌ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.»(بیانات رهبر انقلاب، ۱۴۰۰/۷/۵) و این بار با انتخابی صحیح نقش تاریخی خود را در پرونده‌ی اجتماعی و تاریخی ایران ایفا کند. @AFKAREHOWZAVI
1⃣7⃣ بعد از اولین مناظره دو نفره بین آقای جلیلی و آقای پزشکیان به این فکر کردم که قطعا دلایل متقن زیادی برای انتخاب ایشان برای ریاست جمهوری دارم ولی اگر به خاطر یک عقیده و جمله ایشان بخواهم به او رای بدهم، قطعا این جمله خواهدبود: «ما باید دشمن را پشیمان کنیم از تحریم کردن» چون به نظرم تحقق عملی این یعنی حرف یعنی عملی‌شدن شعار « استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» مخاطب عزیزم : خوشحال می‌شوم اگر شما هم دلیل رای‌دادنت به آقای جلیلی را در دو جمله برام به این آیدی ارسال کنی! @Amar97N مطمئن باش که نظرت حتما منتشر می‌شود و به زیباترین و کاملترین دلیل طبق نظر مخاطبین کانال، به قید قرعه هدیه‌ای تعلق می‌گیرد. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 8⃣1⃣سرگردانی در بیابانهای تیه، نتیجه‌ی حمایت از تزویر سامری است. در این روزهای داغ انتخاباتی این هشدار مختار به یاوران بی‌بصیرتش که از ترس حاصل از «تزویر»، «حق» را در میدان تنها گذاشتند، ما را به تامل در انتخاب فرا‌می‌خواند. همانجا که گفت: «تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می‌آید. تزویر سکه‌ای دورو است که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می‌بینند و اهل معرفت ابلیسش را... تزویر به شما امان می‌دهد که مقاومتتان را بشکند، پس از غلبه شک نکنید که گردنتان را می‌شکند.» بیایید آگاهانه، شجاعانه و به ‌هنگام تصمیم بگیریم و آینده‌ی کشور عزیز، مقتدر و سربلندمان ایران اسلامی را به فردی کارامد، انقلابی، شجاع بسپاریم تا به سرنوشت یاران مختار دچار نشویم. باور کنیم همیشه راه بازگشت از خطا وجود ندارد و تاوان برخی انتخابها، از دست دادن دین و دنیایمان خواهدبود. اکنون که به فرموده رهبر معظم انقلاب و فضل الهی و همت دولت عزیزمان به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، با انتخاب غلط دچار عقب‌‌ماندگی نمی‌‌شویم، سقوط خواهیم کرد و سرنوشتمان همچون یاران حضرت موسی (علیه‌السلام) که فریب گوساله سامری را خوردند، در بیابانهای تیه، سرگردانی و حیرانی خواهد بود. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
. 1⃣9⃣ این مرد آمده است. با دستی پر و دلی صاف. آمده است جلوی تکرار تاریخ ذلت و وطن فروشی را بگیرد و مدار عزت را هم چنان برقرار نگه دارد. این مرد آمده است . مشروعیت اش مهر تایید خورده و مقبولیتش به دست ماست. نیرنگ و خدعه و دروغ هم در صف مقابل ایستاده است تا داد بزند و گریبان چاک کند و ورق پاره بر سر نیزه بزند. ما تا ورودی خیمه تزویر رسیده ایم.‌چیزی نمانده ستون خیمه را از جا بکنیم. هوشیار و بیدار باشیم مبادا این مرد را از دم خیمه برگرداندند. https://eitaa.com/khane_8
. 0⃣2⃣انتخاب سخت ✍ فاطمه‌ایمانی وقتی می‌خواهید بگویید کسی برای دیگری مزاحمت ایجاد کرد، از کدام جمله استفاده می‌کنید؟ -الف مزاحم ب بود. -الف برای ب مزاحمت ایجاد می‌کرد. -الف موی دماغ ب بود. -الف خار چشم ب بود. -الف برای ب دست و پا گیر بود. -الف مخالف منافع ب رفتار می کرد. -الف با ب سر ناسازگاری داشت. بستگی دارد که نگاه شما به الف و ب چگونه باشد. مسلما اگر آن‌ دو نفر، کسانی باشند که با نوع فعالیت‌هایشان آشنایی کافی دارید، انتخاب جمله آسان‌تر است. گاهی انتخاب آنقدر آسان است که ناخودآگاه دست به انتخاب می‌زنید و نیازی نیست جملات متعدد را کنار هم بچینید یا به معنای کلمات مختلف بیندیشید. اما در مورد «انتخاب کلمات بهتر» می‌توان گفت همیشه «انتخابی سخت» پیش رو داریم. هر چه به کاربرد کلمات آگاه‌تر باشیم و معنای آن‌ها را موشکافانه‌تر بررسی کرده‌باشیم، سخن‌گفتن و نوشتن برایمان سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل «توماس مان» معتقد است : «نویسنده کسی است که نوشتن برایش سخت‌تر از دیگران است.» او هر حرفی را به راحتی به زبان نمی‌آورد و هر جمله‌ای را به راحتی برای نوشته‌اش نمی‌پسندد چون اهل دقت و اندیشه است. نویسنده باشیم. @AFKAREHOWZAVI