eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
706 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
193 ویدیو
15 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دخت علی.mp3
5.58M
اورا خدا نام نهاد، زینب. انگار نامش با مصائب گره خورده است. همینست که اورا ام‌المصائب میخوانند. شاهدم اشک های رسول خداست که بر گونه های نوزاد می‌ریخت. نبی خدا که او را در آغوش گرفت، لحظه ای کربلا برایش مصور شد. صورت بر صورتش گذاشت و بر مصائبش گریست. قدم که به این دنیا گذاشت، انگار پروانه هارا میهمان بیت رسول‌الله کرده بود. آمده بود تا مونس زهرا شود. غمخوار حسن شود و همدم حسین. و شاید خدا لبخند علی را دیده بود که اورا زینب نام نهاد؛ زینت پدر! حکمت خداراشکر، اورا زینب نامید تا آینه علی باشد در دنیا. کردار و رفتارش چون علی باشد و گفتارش نیز علوی. چون پدرش، با صلابت سخن بگوید و خطابه ای کند. چنان که ستون های کاخ یزید را به لرزه در بیاورد. او همانند علی بود، اسوه صبر و تسلیم محض امر خدا و چون پدر صبر بر مصائب کرد تا دین نبوی پابرجا و اسلام زنده بماند. آری! زینب، زینت پدر بود و مونس مادر. مادر که فاطمه باشد دختر زینب می‌شود؛ عابده آل علی. او در ذهن ما، در کربلا و سختی‌هایش تصور می‌شود اما حسین چه از او دیده بود که در میان وداعشان ‌فرمود: خواهرم! مرا در نماز شب فراموش نكن. و انگار از همان بدو تولد، از همان موقعی که در قلب آل‌محمد جای گرفت، شده بود پرستار تک تک آنها. خدا می‌دانست، قلب های این خاندان، قرار است داغ‌هایی بس طاقت فرسا برخود ببیند و شاید خدا زینب را فرستاد تا مرهم شود بر تمام زخم هاشان. چه خوب میلاد پرستار کربلا، روز پرستار نامیده شد. زینب الگوی صبر و ایمان، ایثار و فداکاری‌ست برای این فرشتگان زمینی. پس، ای الگوی پرستاران سرزمینم، میلادتان مبارک. [زینب رضوی یک دهه‌هشتادی]
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 صبر و شجاعت زینبی ✍ سادات‌حسینی در دنیایی پر از تلاطم و روزمرگی وقتی از شجاعت و صبوری صحبت می‌کنیم مصادیق زیادی خصوصاً در مکتب اسلام، به ذهن شلوغ ما می‌رسد. در مکاتب دیگر شاید بتوان اسوه‌هایی را یافت که در برهه‌هایی از زمان بسته به شرایط زمانی و اعتقاداتِ خود پای ارزش‌هایی ایستاده‌اند و تبدیل به یک الگوی مثال زدنی شده‌اند؛ اما چون آن ارزش‌ها از شاخص‌های انسانی و‌ مبانی محکم و ماندگاری که انسان ذاتاً و فطرتاً با آن‌ها خلق شده و تمایل به آن دارد، توأم نبوده، باعث مغفول ماندن آن‌ها حتی در مکتب‌های خودشان شده و فقط در تاریخ‌ِ آن کشورها به یادگار مانده و کم‌کم روبه فراموشی رفته‌اند؛ چرا که شجاعت‌ و صبوری‌شان بیشتر به خاطر حب‌نفس و کسب منزلت و رسیدن به ارزش‌های مادی و دنیایی و متأثر از اندیشه خاص و پیروی از جریان‌های سلطه‌جو بوده است. از دیدگاه ما مسلمانان آن صبری را صبر واقعی و آن شجاعتی را شجاعت حقیقی می‌دانیم که فراتر از خواسته‌های شخصی و دنیایی باشد؛ به عبارتی شجاعتِ توأمِ با گذشتِ از خود به خاطر خدا و بندگان‌ِخدا و صبرِ همراه با هم‌نوع دوستی ارزشمند است. پس هر آنچه را که برای آن صبوری و شجاعت به خرج می‌دهیم هیچ‌گاه از تمایلات نفسانی تبعیت نکرده است و همین امر باعث شده این صفات ارزشمند، ماندگار و تبدیل به یک مکتب و الگوی مثال‌زدنی بشود. ما به عنوان مسلمان شیعه از شجاعت و صبر که می‌شنویم شاید بتوان کمتر انسانی را یافت که از شجاعت و استقامت و صبوری حضرت زینب (سلام‌الله علیه) اطلاعی نداشته باشد. دلیل این امر هم چیزی جز سختی کشیدن در راه خدا و اعتقاد به ارزش‌ها و مبانی الهی و ادای وظیفه و تکلیف الهی نمی‌تواند باشد. لذا سیره این بانوی پاکدامن برای همه مردم به‌ویژه بانوان و دختران مسلمان و غیر مسلمان، آموزنده و عبرت‌آموز می‌باشد. آن بانوی فهیم و عالمه، الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه‌های علمی، اخلاقی، تربیتی هستند که نتیجه‌ آن در زهد و علم و معاشرت و بردباری و حماسه و عشق و دل‌دادگی و احساس مسئولیت بروز کرده بود. سیره و رفتار آن عقیله بنی‌هاشم و اسوه صبر و مقاومت و شجاعت برای ما بسیار ارزشمند و مایه فخر و تعجب شیعیان می‌باشد؛ که چگونه یک زن می‌تواند فارغ از هرگونه احساس و عواطف زنانگی، هرگز از دشمن اموی و منحرفین خوف و هراسی نداشته باشد. کمتر زنی را می‌توان یافت که به‌خاطر غلبه احساس و لطافت بتواند در بزنگاه‌ها عالمانه و عاقلانه عمل کند. به پاسداشت از خودگذشتگی و ایثار و‌ شجاعت این بانوی گرامی سر تعظیم بر آن مقام پاک و‌ سلاله ناب علوی فرود می‌آوریم و در تلاشیم همواره بر طبق سیره و روش ایشان عمل کنیم و با الگو گرفتن از منش و روش این بانوی والا مقام همچنان در زندگی مسیر درست را برای رسیدن به سر منزل مقصود و راه سعادت انتخاب کنیم. @AFKAREHOWZAVI
«عمه سادات» 💚🌱زینب، زینت پدر است.زینب میوه دلِ حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بود. زینب یار با وفای برادر خود حسین علیه السلام شد و عمه‌ای بی‌نظیر و ستودنی برای سادات.خط به خط، از کرامات و صبوری بی‌کران ایشان را که می‌خواندم درکِ عظمت و بزرگواری‌شان بیش از پیش برایم سخت‌تر می‌شود. حمد و ستایش خدایی را که چُنان نیکو خصالی را آفرید و محترم ساخت. 💚🌱عمه سادات؛ به صبر معنا بخشیدند نه صبر به ایشان، از همان وقتی که داغ روزگار و سختی‌هایش نتوانست کمر همت وی را خمیده کند. تکیه‌گاه و عَلم شدند تا بی‌پناهی و غربت جگرگوشه‌های خود را تسکین دهند، و رسالت جد بزرگ خود و برادرشان حسین(ع) را از کربلا تا شام به گوش جهانیان برساند. 💚🌱عمه سادات؛ اشک‌هایش را درون خود فرو می‌ریخت تا اینگونه به او قدرت ببخشند و با صدایی رَسا، کاخ یزید را متزلزل می‌کرد تا برای تاریخ ثابت کند که جز زیبایی چیز دیگری ندیده است. چشمان بانوی صبر، درد و رنج‌های فراوانی را تحمل کرده است اما، صبورانه و به دور از بی تابی امام زمان خود؛ یعنی امام سجاد علیه السلام را تیمار کردند. و پا به پای اُسرا در کربلا آن‌ها را در آغوش گرم خود پناه دادند. 💚🌱زیبایی آسمان دمشق مدیون وجود مبارک و نازنین شماست، بانوی با فضیلتی همچون شما، به آن دیار اعتبار و شهرت بخشیدند. قُبه و بارگاه مُنور زینبی، آغوش گرمی برای هر دلشکسته و مظلومی در عالم است. گرچه در این ایام، زینب گونه زیستن را در عُمق وجود مادران و دختران غزه و لبنان می‌بینیم اما صبر عمهِ سادات چیزی جز زیبایی مُطلق نیست. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب و بشرالصابرین ✍🏻سیده ناهید موسوی @AFKAREHOWZAVI
صدیقه صغری در تراز صدیقه کبری ✍ فاطمه علی زاده علی آبادی امروز یادآور نزول سوره کوثر بر قلب نازنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است و تداعی کننده جشن و سرور ملائکه الله و افلاکیان. آری امروز روز اعطای خیر کثیر به کوثر است. روزیست که صدیقه کبرا (سلام الله علیها) دختری را در تراز و قامت خویش به دنیا آورده است. صدیقه صغری خواندندش چرا که پرورش یافته دامان صدیقه کبراست. اما در حقیقت و کمالات، گویی صدیقه کبراست. آن چنان در دامان مادر پرورش یافت و به چنان مقامی دست یافت که از لحاظ مرتبت و منزلت، چه بسا برتر از بسیاری از زنان نامی، همچون آسیه همسر فرعون و مریم بنت عمران شد. همان گونه که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مقام و منزلت حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: مریم سیده زنان عصر خویش بود اما حضرت زهرا (سلام الله علیها) برترین زنان عالم تا روز قیامت است، صدیقه ی صغری (س) نیز چنان در دامان مادر پرورش یافت که گویا همان صدیقه کبراست و سیده نساء العالمین. *مقایسه ای کوتاه بین زینب کبری سلام الله علیها و آسیه همسر فرعون* آسیه زنی بود که دلبسته ی هدایتی شد که پیامبر زمانش به او عرضه کرد و زمانی که جسمش در زیر شکنجه تاب نیاورد از خداوند خواست : « پروردگارا! برای من در بهشت خانه ای بنا کن و من را از دست فرعون و عمل گمراه کننده فرعون نجات بده». آری آسیه شکنجه دید اما درد و رنجش جسمانی بود و در واقع، از خداوند طلب مرگ می کرد. اما آن رنج ها و محنت ها که بر حضرت زینب سلام الله علیها در روز عاشورا رفت از داغ برادر، فرزند، برادر زاده، یاران و همراهان، تهاجم دشمن، هتک احترام، مسئولیت حفظ کودکان و زنان،.... کجا می توان با مصائب جسمانی مقایسه نمود. اما در مقابل همه این مصائب، زینب سلام الله علیها به پروردگارش عرض نکرد: «ربِّ نجِّنی». بلکه در روز عاشورا عرضه می دارد: {الهی تقبّل منّا هذا القُربان} ____________________ @AFKAREHOWZAVI
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 بانوی مقاوم ✍ فلاح‌زاده در پنجم جمادی الاول دختری در خانواده‌ای برجسته چشم به جهان گشود. او را زینب نام نهادند؛ چرا که در عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم واقعا زینت پدر بود. او را عقیلةالعرب نامیدند؛ ولی او نه تنها در عرب جایگاه ارجمند و باکرامت داشت؛ بلکه در تمام دنیا نامش فراگیر شد. شجاعت، بلاغت و مقاومت زینب(سلام‌الله) است که او را در میدان دفاع و پاسداری از حریم دین برجسته می‌کند. مقاوم‌ در کنترل نفس، مقاوم در ناملایمات، مقاوم در مقابل دشمن، استوار در جبهه حق و باطل، مقاوم در پرستاری از سربازان اسلامی، روحیه دادن و دلداری دادن به خانواده از کوچک و بزرگ در حین مبارزه، همراه و همدل شدن با امام از صفات برجسته‌ای این بانوی بزرگوار است. همچنین امام شناسی به موقع، همراه بودن با ولی جامعه، تبیین به موقع. او دارای بلاغت و فصاحت و کلام ادیبانه و بی‌نظیر بود. خطبه‌ی لطیف و با اقتدارش در کوفه وجدان های خفته را بیدار می‌کند و جرأت و شهامت به مردم می‌دهد تا در مقابل ظلم و جور طلب حق‌خواهی کنند. قدرت بیان در مقابل حاکمان جور و محکومیت و رسوایی حاکمان اموی و فریاد بیداری و خون‌خواهی او در دربار یزید، باعث می‌شود که پیام‌ خون شهیدان به دنیا صادر شود. از فرصت‌های اجتماعی به نحو احسن استفاده می‌کند و اهداف والا و مقدس سیدالشهدا را به ثمر رساند. @AFKAREHOWZAVI
📣 | استقبال شاعران از موج همدلی مردم ایران با فلسطین و لبنان «یا علی» برلب بیا مظلوم را یاری کنیم موسم «ان تنصرالله» است همکاری کنیم ظهر عاشوراست ما یک عمر اهل روضه ایم لشگر حق را بیا با هم علمداری کنیم روز پیکار است با جان با قلم با آب و نان آن همه «یا لیتنا»! این بار ما کاری کنیم جان مظلومان به لب آمد مسلمان! چاره ای بی طرف معنا ندارد ترک بی عاری کنیم پیکر اسلام دارد برتن خود زخم ها زینبی باشیم و این تن را پرستاری کنیم صحنه گردان ظهور مهدی زهرا شویم بر دلش غم ها ی بسیار است غمخواری کنیم دستبند و حلقه و زنجیر، پابندش نباش این فراخوان عیار ماست عیّاری کنیم تا بهاری گردد این فصل زمستانی که هست همچو باران « انفقوا» را بر زمین جاری کنیم ✍️ طاهره ابراهیم‌نژاد آکردی 🔹جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛ شماره کارت:
6037998200000007
شماره شبا:
Ir320210000001000160000526
کد دستوری: * پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 📢 راوی همدلی باش 👇 @iranehamdel_contact
آثار هنری من... ✍🏻فاطمه تقی زاده دخترکوچکی که به کارهای هنری علاقه داشتم و از چیزهای کوچک کاردستی هایی می ساختم. دوست داشتم مرا هنرمند خطاب کنند... روزی خالق آثار هنری نه بهتر است بگویم شاهکار هنری شدم، آثاری که در نشاندن نقش و طرح زیبا و ماندگارشان باید تمام آنچه را که در چنته داشتم رو می کردم. هنرمندی شدم با نام هنری مادر... خالق ۴ اثر هنری با رنگ و طرح های منحصر به فردی که هر کدام سبک جدیدی از من است... کافی است کمی از جایی که ایستاده ایم حرکت کنیم و زاویه دیدمان را تغییر دهیم به قول سهراب چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید... با تغییر در نوع تفکر از روز مرگی ها و عادات زندگی بشری می توان شاهکار استخراج کرد. زمانی که خداوندی که خالق ماست ما را به این رسالت برگزیده چرا به آن افتخار نکنیم؟ یک هنرمند برای هرچه کامل تر و زیبا تر شدن اثرش شب و روز تلاش می کند و نه تنها آن را سرزنش نمی کند بلکه همیشه به او افتخار می کند و نمایشگاهی از آثارش بر گزار کرده و منتی بر آنها ندارد که طراحی تان کردم و جوانیم را گذاشم و شب تا دیر وقت برای تکاملتان وقت گذاشتم، اصلا آنقدر روحیه هنرمند، لطیف است که با ملایمت به روی آثارش دست می کشد و مراقبشان است که مبادا خط و خشی رویشان بیفتد. مادران شما هنر مندید، خالق آثاری منحصر به فرد خودتان ،مواظب هنرتان باشید. . @AFKAREHOWZAVI
حماسه‌‌ی زینبی... ✨روز تولد حضرت زینب کبری(سلام‌اللَّه‌علیها) روز پرستار نام گرفت. شاید در نگاه اول دلیل این نام‌گذاری، پرستاری ایشان از امام سجاد در حادثه‌ی کربلا باشد. اما رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: "تلاش حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) فقط این نیست که از امام بیمار در کربلا حراست و پرستاری کرده است. حضرت زینب از روح کلّی اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستاری کرد؛ پرستاری بزرگ او آن‌جاست. حضرت زینب در مقابل یک دنیا بدی، ظلم، بی‌انصافی، حیوان‌صفتی و قساوت، یک تنه ایستاد. و با این ایستادگی، توانست از روح کلّی اسلام حراست و پرستاری کند. همچنان که می گوییم امام حسین (علیه‌السّلام) اسلام را حفظ کرد، می‌توانیم دقیقاً ادّعا کنیم که حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) هم با ایستادگی خود، اسلام را حفظ کرد. این ایستادگی، یک رمز و راز و یک عامل اصلی است". (۳ مرداد ۱۳۸۰،بیانات در دیدار جمعی از پرستاران) ✨ این راز و رمز باز می‌گردد به اینکه "نقش پرستار نقش احیاگر و زنده‌کننده است".(۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، بیانات در دیدار جمعی از معلمان و پرستاران و کارگران) زیرا "اگر طبیب، درمان خود را به انجام رساند، اما خدمات پرستاری نباشد، تأمین سلامت بیمار دشوار می‌شود".(۳ مرداد ۱۳۸۰، بیانات در دیدار جمعی از پرستاران ✨حال نکته اینجاست که پرستاری حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) ادامه طبابت چه کسی بود؟ در خطبه‌ی۱۰۸ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی علیه السّلام در وصف پیامبر اکرم می‌فرمایند:"وَ مِنْهَا طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ". او (پیامبر) پزشکی است که با طب خویش پیوسته در گردش است. امام علی (ع) با تشبیه پیامبر اسلام (ص) به طبیبی که با طب خود سخت به دنبال نیازمندان به طبابت روحی می گردد، رسالت آن حضرت را در معالجه روح و جان انسان‌ها بیان می‌کند. او در پی علاج جهل و اخلاق نکوهیده و پست است، ✨نکته ای که در این جا قابل دقت است؛ این است که پیامبر اسلام (ص) بر خلاف طبیبان و پزشکانی که با جسم فیزیکی مردم در ارتباط‌اند و در مطب و محل کار خود به انتظار مریض می‌نشینند، تا بیماران به آنها مراجعه کنند، این پیامبر است که به سراغ بیماران می‌رود. به بیان دیگر، پیامبر برای رسالتش که درمان بیماری روح و جان مردم است، رسالت فراگیر دارد، و این رسالت اقتضای آن را دارد که او به سراغ مردم برود و به دنبال درمان آنها باشد. ✨و این زینب کبری(سلام‌اللَّه‌علیها) دختر حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه اطهر (سلام‌اللَّه‌علیها) است که به مقام پرستاری و احیاگری نائل می‌شود. او همچون جد بزرگوار خود از روح اسلام در جامعه‌ی مسلمین حراست می‌کند. او بعد از واقعه کربلا به اسارت می‌رود. اما از هر کوی و برزن که عبور می‌کند نطفه‌ی حق و حقیقت، ولایت و عدالت را می‌کارد و مسیر پر فراز و نشیب و پر از مصیبت اهل بیت را به مسیر "نجات یک تاریخ" مبدل می‌کند. آری، او یک تاریخ را رهبری می‌کند... ✍زينب نجیب @ghalamenajib
. نگاه استوار، روایتگری منعطف ✍فهیمه فرشتیان اکنون دوران جنگ روایت هاست و پیروز کسی است که افکار عمومی را از آن خود کند.‌ ما به تناسب طبع انسانی و به سبب دغدغه اعتقادی می‌خواهیم فاتح میدان باشیم و روایتمان دنیا را در نوَردد.‌ این روزها دنیا سرشار از ماجراست و مخاطب تشنه شنیدن.‌ خبر هر حادثه‌ای می‌تواند به دقیقه نکشیده از شرق به غرب عالم برسد. رسانه ها قدرت نفوذ تا درونی ترین لایه های زندگی را دارند و می‌توانند هر لحظه انسانهای زیادی را با خود همراه کنند. حال در این بحبوحه جنگ، اولین نیاز یک رزمنده میدان روایت چیست؟ شما چه چیزی را پیشنهاد می‌دهید؟ رسانه قوی و پر مخاطب؟ ابزار کار حرفه ای و امکانات به روز ؟ شبکه ای از ارتباطات و دوستان ؟ و یا شاید عواملی دیگر.‌ من بنا به آنچه از روایتگران موفق تاریخ میدانم معتقدم سربازان و فرماندهان این عرصه نیاز به نگاه استوار و عقیده محکم دارند. عقیده ای که سبب شود تمام زندگی شان را عطر روایت بردارد. چشم اندازی که کمک کند بتوانند از هر فرصتی برای گفتگو‌ و انتقال معنا به مخاطب خود استفاده کنند‌‌. این را از جستجو، و مطالعه درباره بزرگ روایتگر کربلا برداشت کرده ام.‌ اگر او ایمان به مسیر کربلا نداشت چگونه می‌توانست بعد از آن‌همه رنج و درد عاشورا، و در دلِ اسارتی طولانی گردن راست کند و از پس بیان ماجرای کربلا بربیاید؟ هدف حقیقی امام حسین چنان که خودشان در خطبه های چند روز آخر عمرشان بیان می‌کنند مقابله با ظالم است و مقاومت در برابر گردنکشی او.‌ این هدف در ذره ذره وجود زینب سلام الله علیها رسوخ کرده بود که توانست چنان کند که گفته اند و شنیده ایم.‌ و به نظر می آید دومین نرم افزار در وجود یک روایتگر، شناخت مخاطب و ارائه مطلب به تناسب موقعیت اوست. همانطور که حضرت زینب در کاخ یزید جدی، خشک و بدون ذره ای ملاطفت سخت گفتند،(کِد کَیدَکَ وَ اسعَ سَعیَکَ ... فَوَاللهِ لا تَمحو ذِکرَنا)(۱)و‌جایی دیگر با ‌مردم کوفه چنان حرف زدند که آنها از بی حرکتی و یلگی خود شرمنده شدند(اَ تَبکون؟ اَلا فَلا رَقَأَتِ العَبرَةُ وَ لا هَدَأَتِ الزَّفرَة)(۲) آنگاه مقدماتی برای برخی قیامها فراهم کردند.‌ حضرت، در مقابل افراد ناآگاه و دور مانده از اصل حقیقت، ابتدایی ترین اطلاعات را ارائه دادند.خودشان را معرفی کردند و شجره نامه طیبه ای که به آن متصل بودند، تا بلکه قلبی به تپش بیفتد با نام رسول خدا یا خاطره ای زنده شود با روزهای زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها در مدینه و یا کسانی به یاد دوران عدالت علی علیه السلام بیفتند.‌ حضرت زینب رسانه ای نداشتند. خودشان بودند و خودشان . اما هم یقین داشتند که باید بگویند، هم می‌دانستند هر مخاطب چه نوع داده ای نیاز دارد. پس پیروز میدان روایت شدند. و از پس قرن‌ها هنوز آثار غلبه ایشان بر رقیب در زندگی بشر جاری است‌.‌ اکنون بزرگ ترین تجمعات دنیا به نام امام اباعبدالله برگزار می‌شود و انسانها از هر سوی عالم ندای لبیک یا حسین سر می‌دهند.‌ ۱.هر چه حیله داری به کار بگیر ،هر کاری میتوانی انجام بده، والله نخواهی توانست یاد ما را از آفاق ذهن مردم دور کنی. ۲. گریه‌ی شما هرگز بند نیاید؛ این چه گریه‌ای است که شما میکنید؟ میدانید چه کردید؟  و در ادامه میفرمایند اِنَّما مَثَلُکُم کَمَثَلِ الَّتی نَقَضَت غَزلَها مِن بَعدِ قُوَّةٍ اَنکاثا؛ شماها کاری کردید که همه‌ی زحمات گذشته‌ی خودتان را نابود کردید. @AFKAREHOWZAVI
. امنیت و پرهیز از «تلقی انفعال» اگر امنیّت در جایی نباشد، دیگر چیزی در آن کشور یا جامعه نیست. امنیّت، در واقع، زیربنای همه‌ی وسیله‌ها و راه‌های پیشرفت یک ملّت و یک کشور است. آرامش روانی جامعه و امکان تحصیل و پیشرفت جوانان متاثر از امنیّت است. 🔗انتشار یادداشت سرکار خانم مرضیه عاصی در رحا مدیا https://rahamedia.net/?p=6548 @AFKAREHOWZAVI
ایام انتخابات برای انتخاب اصلح تبلیغ می‌کردم. زنگ می‌زدم به مردم و سر صحبت را باز می‌کردم. آشنا و غریبه فرقی نداشت. بعضی شماره‌ها را از ربات توی نرم‌افزار ایرانی می‌گرفتم و بعضی دیگر خانواده و دوستان دور و نزدیک. لحظات مختلفی را تجربه می‌کردم. صداهای شاد یا خسته زیادی شنیدم. حرف زدن با مردم برایم لذت‌بخش بود. حتی اگر پایان مکالمه می‌گفتند به نامزد مخالف نظر من رای می‌دهند. یکی از لحظاتی که خیلی برایم سخت گذشت موقعی بود که به آقایی تلفن کردم. صدای خوردن آهن به یک جای محکم می‌آمد. مشخص بود سرکار است و شغل سختی دارد! بعد از سلام و خسته نباشید پرسیدم رای میدین؟ گفت:" معلوم نیست نمی‌دونم." گفتم:"آقای فلانی دغدغه معیشت ندارد. شعارهای عامه‌پسند می‌دهد. به فکر ما و شما که از طبقات پایین هستیم نیست. حتی گفته بنزین رو لیتری ۳۵ تومن می‌کنم." گفت:"من ماشین ندارم و تلفن را قطع کرد!" کلافگی و حوصله نداشتن برای یک بحث سیاسی میان یک شغل سخت را کاملا درک کردم. بهش حق دادم عجله کند و قطع کند. حرف نزند. اما شکستم وقتی گفت من ماشین ندارم، هرچی می‌خواد بشه! برای لحظه‌ای دست‌هایش را تصور کردم که از آن کار سخت چگونه شده. دست‌هایی که هیچوقت قرار نبود آیفون دست بگیرند و با رفع فیلتر به اینستاگرام بروند. دست‌هایی که سخت کار می‌کنند تا نان حلالی سر سفره خانواده ببرند. خانواده‌ای که کوچکترین حقش آب و برق و گاز منظم است! ✍مریم حمیدیان @AFKAREHOWZAVI
. با خواندن یک برش از تاریخ، با شنیدن روایت‌های تأثیرگذار، شاید به ذهن‌تان رسیده داستان یا رمان آن را بنویسید. از این لحظه به بعد دغدغه ذهنی‌تان می‌شود که:« باید شروع کنم. باید رمان این جریان یا این آدم را بنویسم.» اما باز می‌گویید:« چگونه شروع کنم؟» یعنی آموختن همین مهارت‌ها. _ مهارت پژوهش برای رمان و داستان تاریخی _ سوژه یابی در تاریخ _ مهارت فضا سازی در رمان تاریخی _ دیالوگ در رمان تاریخی _تاریخ برای نوجوانان _فانتزی نویسی تاریخی و... 🔰سر فصل‌های دوره در ساهور هستند. 🌐https://eitaa.com/bouath
💢صبحانه با زرافه‌ها؛ "کتاب باز" پوچ‌گرای سینمای ایران زهرا راد ✅صبحانه بازرافه‌ها آخرین ساخته سروش صحت، نسخه مردانه فیلم توقیفی "ارادتمند؛ نازنین، بهاره تینا"ست که حالا در قامتی مردانه بازسازی شده است. داستان چند مرد بی‌هدف و عیاش؛ چیزی بیش از قرائتی پوچ‌گرایانه از زندگی انسان عصر حاضر که هدفی جز لذت بردن ندارد، در لباس یک کمدی با پایان سیاه و‌ چاشنی جملات فلسفی بی‌خاصیت، به خورد مخاطب نمی‌دهد. ناگفته نماند که این کمدی نامرغوب به شوخی‌های سخیف، الفاظ رکیک و صحنه‌های دائمی استعمال مواد مخدر و رقص مردان، آراسته شده بود. ✅این فیلم نشان می‌دهد که اگر کتاب باز حرفه‌ای هم باشی ولی جهان بینی توحیدی نداشته باشی، نهایت یک پوچ‌گرای کمدی پرداز می‌شوی و‌ وجهی از حیات انسانی را به نمایش می‌گذاری که باید به حقیقت تراژدیک چنین زیست غیرانسانی گریست. ✅انسان فیلم صبحانه با زرافه، موجود بی‌هدف و بی‌آرمانی است که حقیقت و عدالت را حتی در مفهوم سقراطی و افلاطونی هم نمی‌شناسد، چه رسد به نگاه توحیدی. او یک عیاش تمام عیار است که در لحظه زندگی می‌کند و نهایت در یک وضعیت توهم‌زا به مرتعی بر فراز یک تپه در کنار زرافه‌ها هم صعود می‌کند. ✅پوچ‌گرایی و فقدان جهان بینی معرفتی البته بیماری رایج سینمای روشنفکری و نشان از دانایی و فرهیختگی روشنفکرانه دارد، آن‌چنان‌که " تهمینه میلانی" در برخی آثارش از " صادق هدایت" به همین عناوین یاد می‌کند. این یعنی در فکر سینماگر ایرانی هنور انقلاب نشده، او در جهان دیگری زیست می‌کند و فیلم می‌سازد. ✅کاش می‌شد انقلاب اسلامی را به سینمای ایران صادر کرد. 🆔 @banooytamaddonsaz
انتشار یادداشت خانم آمنه عسکری منفرد «چرا مبارزه با استکبار یک رفتار منطقی است؟» در خبرگزاری فارس به آدرس https://farsnews.ir/Rahbari_Plus/1731242400199474491 @ghalamnegaremonfared
56.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه صبحانه ایرانی و مختصری درباره سوریه با حضور نویسنده حوزوی و عضو تحریریه مجتهده امین، سرکار خانم طیبه فرید @AFKAREHOWZAVI
بخش دوم کوچه پس‌کوچه‌های این سیاره در میان صفحات فضای مجازی می‌چرخم و میان عکس‌هایی که از اهالی غزه و مردم فلسطین به اشتراک گذاشته شده دنبال یک ایده می‌گردم. به این فکر می‌کنم که چه کاری از دست من و ما برای شاد کردن این مسلمانان و دلگرم کردن‌شان ساخته است؟! صفحات را اسکرول می‌کنم و زیرلب می‌گویم: نه دستم بهشون می‌رسه نه می‌تونم پول و غذا و دارو براشون ببریم نه میشه... ناگهان فکری به سرم می‌زند. در نوار جستجو، دنبال موقعیت مکانیِ فلسطین و غزه می‌گردم.‌ با انبوهی از صفحات شخصی اهالیِ آن گوشه‌ی غریب از دنیا مواجه می‌شوم. میان‌شان می‌چرخم و صفحاتی که مربوط به دختران و پسران نوجوان است پیدا می‌کنم. براساس محتوای صفحه و عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اند تاریخ تولدها و وقایع مهم زندگیشان را پیدا می‌کنم. حالا آن آدم‌های دور، تنها و دست‌نیافتنی، انگار رفیق و همسایه شده‌اند. از اینکه ساکنان دره‌ی سیلیکون نرم‌افزاری ساخته‌اند که با آن‌همه سانسور و تحریم و الگوریتم‌های سوگیرانه باز هم موفق نشد جلوی به هم رسیدن ما را بگیرد احساس قدرت می‌کنم. یکی از نوجوانان فلسطینی را که جشن تولدش از همه نزدیک‌تر است انتخاب می‌کنم و تصمیم می‌گیرم به پروژه‌های درسی‌ که هر دانش‌آموز باید براساس آن درباره‌ی یک محدوده جغرافیایی مسلمان نشین تحقیق کند، جشن تولد یکی از ساکنان آن محدوده را هم بیافزایم. حالا هم کلاس جغرافی مفرح و شاد برگزار خواهد شد و هم در کنار درس و کسب دانش، قلب‌های دانش‌آموزان مسلمان به یکدیگر نزدیک خواهد شد. به کوچه‌ پس‌کوچه‌های دور و نزدیک این جهان که با تمام جزئیاتش در دستانم است نگاه می‌کنم و به این نتیجه می‌رسم که واقعا دشمن دانا انسان را بالا می‌برد! (ادامه دارد...) یک روایت از مصاحبه با آقای محمدصادق میرزایی به قلم مریم‌سادات پرسته‌زاد 💠@mashhadname 🔸روایت بچه محل های امام رضا علیه‌السلام 🔹شما هم راوی باشید🌱 ارسال روایت از طریق: 💬 @mah_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖می‌خواهم در آغوش مادرم بخوابم... آرام‌تر جانِ مادر! آرام‌تر. ارام‌تر نجواکن! قدری آرام‌تر گریه کن! اگر دنیا این همه ظلم و جنایت و مظلوم‌کشی را طاقت بیاورد، زمین و زمان طاقت نمی‌‌آورد! اگر زمین و زمان طاقت بیاورد، وجدان انسانهای آزاده طاقت نمی‌آورد که تو را اینچنین بی‌تاب، مظلوم و غریب ببیند و دم نیاورد... آخر تا به حال دنیا بعد از کربلا، این حجم از دنائت و پستی و ظلم را به خود ندیده بود! این همه کودک کشی، مظلوم کشی، آن هم از جانب آنها که خود را مدافعان حقوق بشر، زنان و کودکان می‌نامند؟ من مطمئنم به زودی این غم در چشمانت، این آه در صدایت و این بغض بی‌انتها در گلویت، که حکایت از زخم عمیق جانت دارد، همان‌طور که قلب ما را پاره پاره کرده، زمین و زمان را به هم خواهد ریخت و انتقامِ سخت و هولناک از خون‌آشامان غاصب صهیونیست خواهد گرفت. بمیرم برایت آرام جان مادر! آرام باش، کمی آرام‌تر ناله کن که: «می‌خواهم در آغوش مادرم، بخوابم» مطمئن باش مادر شهیدت اگر چه به ظاهر دستانش از دنیا کوتاه است، اما صدای تو را می‌شنود، اشک چشمانت را پاک میکند و برای آرامشت دعا می‌کند، به خصوص که اینک تو اگرچه کودکی اما مردی از مردان مقاومت هستی که می‌گویی من از هیچ‌کس نمی‌ترسم. آرام‌تر فرزندم! بمبهای بی رحم صهیونیستها از سگهای ولگرد هم وحشی‌تر و بی‌رحم‌ترند، درست مانندِ سربازان بی‌رحمی که آنها را پرتاب می‌کنند... تو هنوز کودکی و نمی‌دانی! مادرها حتی، وقتی شهید هم شده باشند، باز مادرند و از شنیدن ناله‌ی فرزندشان بی‌قرار می‌شود.آرام‌تر ناله کن، آرام‌تر جانِ مادر... 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
«الزهراء» ✍ بسم رب ریحانة المصطفی (ص) چند قرن می‌گذرد، اما هنوز که هنوز است، اهانت‌ها و کینه‌ها نسبت به حضرت زهرا (س) تمامی ندارد. مگر زهرا همان دختر عزیز، نور چشم و جگرگوشه‌ی پدرش نبود؟! این چه کینه‌ای است که تمامی ندارد؟! مسجدی در ادلب سوریه بنا شده و نام آن را «الزهراء» نهاده‌اند. کلی اعتراض از سراسر کشورهای به‌ادعای مسلمین به گوش می‌رسد! یکی می‌گوید: «نام زهرا تفرقه می‌سازد.» آیا نام دختر رسول اکرم (ص) باعث تفرقه می‌شود؟! یا می‌گویند «رنگ مسجد سیاه است، نماد حسینیه است.» مگر خانه‌ی خدا به رنگ سیاه نیست؟! این اعتراضات به جایی رسید که تصمیم گرفتند نام مسجد را تغییر دهند. آری، دشمنی با حضرت زهرا بنت رسول‌الله (ص) تمامی ندارد. شاید این سوال پیش آید که چرا؟ چون حضرت زهرا (س) تا پای جان خود و فرزندش را فدای ولایت کرد، هیچ‌گاه پشت امام علی (ع) را خالی نکرد، همسر امام علی (ع) و مادر حسنین (ع) است، همچون مادرش حضرت خدیجه (س) از اسلام دفاع کرد. زیرا جان و روح حضرت علی (ع) است. حضرت زهرا (س) در اوج مظلومیت، در برابر ظلمی که به او و به خاندانش داشتند، هیچ‌گاه تسلیم نشد. حتی در آن لحظات سخت و پر از درد، وقتی که به‌طور آشکار ظلم به ولایت علی (ع) را مشاهده می‌کرد، همچنان دفاع از حق را بر هر چیز دیگری ترجیح داد. خطبه‌ی فدک به‌ خوبی نشان می‌دهد که او چگونه حق را از باطل جدا کرد و در برابر ظلم قد علم کرد. این دشمنی‌ها و اعتراضات به نام حضرت زهرا (س) تنها بخشی از نقشه‌ای است که دشمنان برای کمرنگ کردن یاد او و کاهش تأثیر آموزه‌هایش در تاریخ اسلام دارند. اما تاریخ گواهی می‌دهد که هرچقدر هم دشمنان تلاش کردند، یاد او همچنان در دل‌ها زنده است. آن‌ها می‌خواهند نام حضرت زهرا (س) را فراموش کنند، اما زهرا (س) و یاد او از دل‌های مؤمنان هرگز محو نخواهد شد. چرا که او برای همیشه نماد ایستادگی در برابر ظلم، نماد وفاداری به ولایت و نماد حقیقت‌جویی در تاریخ اسلام است. کلام آخر: « ایام را دریابیم که ستونهای ولایت هستند.» @AFKAREHOWZAVI
فاطمه همچون لیلة‌القدر است؛ خدا می‌داند. دوباره اسم فاطمه سلام‌الله علیها، در و دیوار شهر را پر کرده است. از پرچم گنبد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گرفته تا کوچه پس کوچه‌ها... اسم در و دیوار و کوچه که می‌آید دلم می‌لرزد؛ نه همیشه. وقتی که با اسم حضرت مادر برده می‌شود، دلم را برمی‌دارند و می‌برند کوچه بنی‌هاشم... خودش تک و تنها می‌نشیند روبروی دست‌های بسته فاتح خیبر، کوه مقاومت، قله رشادت، او که آوازه شجاعت و قدرتش به گوش ریگ‌های صحرای سینا هم رسیده بود. و زل می‌زند به پاهای کوچک حسن علیه‌السلام که کوه صبر را فتح می‌کند. گوش می‌سپارم به ولایت‌مداری فاطمه سلام‌الله‌علیها که از درد دل به خود می‌پیچد؛ ولی بی‌تاب دل مولایش است. دلم پیچ و تاب می‌خورد از آن همه صبری که پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله املایشان کرده است. می‌مانم به کدام سوی کوچه نظر کنم؟ می‌مانم کدامین زخم را مرهم گذارم؟ کوچه و در و فاطمه... در طول تاریخ هر چه که شیعه کشیده است، از همین مثلث عزاست... مولای من! فرزند زهرا سلام‌الله‌علیها! تسلیت و تعزیت ما را بپذیرید. 🖤 این چند بیت میان باران اشک خودش آمد؛ نه مقدمه‌ای تاکنون داشته است، نه سابقه‌ای. به عشق مولاتی آمد و بر صفحه نشست. امیدوارم حضرت مادر از ما بپذیرند. فاطمه همچون لیلة‌القدر است؛ خدا می‌داند. برتر از هزار روز و هزار شب است؛ خدا می‌داند. گر بمیرم پای فاطمه، حق است؛ خدا می‌داند. دل من اسیر حضرت زهراست؛ خدا می‌داند. ای شمس و فلک! بنویسید بر سر و سینه خود «سر و جانم همه شیعه زهراست»؛ خدا می‌داند. ای دنیای فنا! بدان که بی‌فاطمه، تو بی‌قدری. اگر مانده‌ام اینجا، به عشق انتقام سیلی زهراست؛ خدا می‌داند. دل و جان در گرو عشق تو دارم، زهراجان! گر همه جان و روانم برود بَهر تو، رواست؛ خدا می‌داند. مرگ من را جز در رکاب مهدی موعود منویس. که اگر در بستر و هر جای دیگر بروم، جفاست؛ خدا می‌داند. ✅ برسانید به دست عاشقان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها https://eitaa.com/pahlevaniqomi ✍️پهلوانی قمی @AFKAREHOWZAVI
«مرز خیر و شر» همگی انسان‌ها لاجرم دوران کودکی و بعد از آن نوجوانی، جوانی و سپس بزرگسالی را طی می‌کنند. چندی پیش، جمله‌ای شنیدم که می‌گفت: «آدم‌ها در بزرگسالی همانگونه با کودکان اطراف خود برخورد می‌کنند که دوست داشتند با آنان برخورد شود.» میزان درستی یا نادرستی این جمله شاید مشخص نباشد اما؛ درون همه انسان‌ها خیر و نیکی ذاتاً نهادینه شده است همانطور که شر و پلیدی. پس مهرمندانه زیستن توأم با عشق را الگوی زندگی خود قرار دهیم. مدتهاست که کودکان قد و‌ نیم قد اطراف خود را که می‌بینم، ناخودآگاه مظلوم‌ترین کودکان عالم و تاریخ بشریت یعنی غزه به ذهنم می‌آید. کودکانی که تصاویر و صحنه‌های دلخراش آنان در جنگ علیه بشریت چهارستون تن آدمی را بلرزه در می‌آورد. هر کودکی از نزدیکان خود را آن لحظه که به آغوش می‌کشم و به بازی‌های گروهی آن‌ها خیره می‌شوم، حقیقتاً امنیت و آرامش مطلق آنان باعث شکرگزاری است. بازی، تفریح، خوراکی، مدرسه و... این‌ها و البته مهر والدین، امنیت و آرامش ملزومات یک زندگی برای کودکان است، کودکانی که دنیای آن‌ها تنها با سرگرمی و تفریحی خلاصه می‌شود، اما در غزه بیش از دوازده هزار دانش آموز شهید شده‌اند و مدارس فراوانی طی این یک‌سال کاملا ویران شده است. جانسوز است قِصه‌ی کودکانی که دنیای کودکانه و شاد آنان خیلی زود به پایان می‌رسد. خبرها از همدلی در جای جای کشورم برای کمک و یاری رساندن به مردم غزه و لبنان حکایت دارد. برای تأمین لباس گرم، شیر خشک و... خیر و عمل صالح همراه همدلی و ایثار خیلی زودتر منتشر می‌شود. بگذار برای تسکین دردهای اندکی از این مردمان، آنگونه رفتار کنیم که مهر و محبت جای خود را به شر و سنگدلی بدهد. نصرٌ من الله و فتح قریب ✍🏻سیده ناهید موسوی @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔹🔹🔹 🖌 تفکر «موفقیت چندنسلی» چند وقت پیش درباره جایگاه خانواده در یهود، پژوهش میکردم. یافته ها حیرت انگیز بود. اگر بتوانی از جنگل وحشی انواع خانواده در جهان امروز، که ساخته مغرضانه برخی از یهود است، بگذری، شاید به دهکده امنی که یهود برای خانواده خود پسندیده، برسی. مفاهیمی از خانواده که در جهان امروز تخریب میشود، در بین یهودیان همچون امری مقدس، حفظ و حراست شده است؛ مفاهیمی مثل «پدرسالاری»، «کثرت فرزندان» و «موفقیت چندنسلی» عکس منتشر شده از ایلان ماسک، در حالی که در میان تعجب حضار در یک مهمانی، پسرش را بر دوش گذاشته و لبخند بر لب دارد، این روزها توجه ها را به خود جلب کرده‌ است. در این عکس آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید، اهمیت فرزند و فرزندآوری و کثرت فرزندان است؛ اما دقیقتر نگاه کنید، با عینک قوم یهود، تفکر «موفقیت چندنسلی» را خواهید دید. اینکه ۲ درصد یهودی ساکن در آمریکا، مالک ۴۰ درصد منابع این کشور هستند، مرهون همین تفکر است. پدرسالاری چندنسلی، شیوه ای است که یهود در پیش گرفته، پدری که خود را وقف خدمت به خانواده میکند و فرزندانی که راه پدر را ادامه میدهند تا نتیجه آن بعد از چند نسل، میراثی عظیم باشد. نمونه این سبک خانواده را میتوان در خانواده «کندی» دید که گفتند ما باید قدرت سیاسی را به دست بیاوریم و بعد همه دنبال آن رفتند. و یا خانواده «راکفلر» که گفتند ما باید روی تجارت کار کنیم و ثروت و منابع مالی بسیار به دست آوردند. درک این میراث عظیم، معادله پیچیده ای نیست. فرض کنید یک مشاور اقتصادی به شما بگوید من یک برنامه برای تو دارم، اگر تو 10 هزار تومان هر روز پس‌انداز کنی، وقتی به 80 سالگی برسی، میلیون‌ها تومان داری. شما می‌گویید من نمی‌خواهم در 80 سالگی میلیون‌ها تومان داشته باشم، من می‌خواهم همین الان داشته باشم! این دقیقا همان بینش فردگرایی است که در جهان ما غالب شده است. اما وقتی به خانواده‌های پدرسالار چندنسلی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنها در 80 سالگی میلیون‌ها تومان دارند، و بعد در 100 سال و 150 سال بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ میلیاردها تومان برای نسل‌های بعدی پس‌انداز کرده‌اند. این همان ایده خانواده چندنسلی است؛ نسلی از ایلان ماسک، که بر شانه های ثروت و قدرت نسل قبل می نشیند... ✍ فرشته زارعی @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا فاطر بحق فاطمه(سلام الله علیها) تا گفت السلام علی...، روضه پا گرفت قلب رئوف حضرت صاحب عزا، گرفت ازمیخ گفت و از در و دیوار و دود گفت از گرد و خاک چادر و روی کبود گفت از دست بسته‌ی یل‌خیبر، میان خلق افتادن عمامه حیدر میان خلق لرزید شانه‌های قرار و امان ما بی‌تاب شد ز گریه امام زمان ما از روضه‌خوان بخواه سخن مختصر کند آری بگو رعایت حال پسر کند از شهر غربت پدرش زود بگذرد نام مغیره را به زبان کمتر آورد ... قدری درنگ کرد و از آنجا گریز زد از فاطمه به زینب‌کبری گریز زد از کوچه‌ی مدینه گذشت و به شام رفت با کاروان به کوچه‌ی پر ازدحام رفت یابن الحسن! به خاطر مادر ظهور کن آقا تو را به زینب مضطر ظهور کن @AFKAREHOWZAVI