eitaa logo
تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
5هزار دنبال‌کننده
612 عکس
216 ویدیو
257 فایل
📌 کانالی برای آشنایی و شناخت: #تاریخ اسلام، تاریخ و #سیره اهل بیت(ع)، تاریخ #تشیع و تاریخ اجتماعی شیعه. آدرس ارتباطی: @javadyavari
مشاهده در ایتا
دانلود
📌محل اقامت اسرا در شام ◀️طبق نقل مشهور را از باب یا ساعت، وارد شهر کردند و در ورودی ، بر سکویی که محل نگهداری اسرا بود، جای دادند که در معرض دید عموم مردم باشند. ◀️در روایتی دیگر، اسرا را در آغاز ورود به در محلی و بی سقف جای داده و چند را به نگهبانی آنان گماردند. ◀️به گزارش امام (ع)، خانه ای به آنان دادند که بر سرشان فروریزد و آنان را بکشد. ◀️خطبه کوبنده امام (ع) در مسجد جامع باعث گردید که اسرا را به خانه ای کنار منزل یزید ببرند. ◀️طبق گزارش شیخ مفید، اتاق و مردان جدا بود. 📚صفار، بصائر الدرجات، ص۳۳۷‌. 📚مفید، الارشاد، ج۲، ص۲۶. 📚سیدبن طاوس، الملهوف، ص۲۱۹. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📢 کاروان کربلا.... سر شهیدان را از دروازه "توما" به آوردند در حالی که شهر را آذین بسته بودند. هنگامی که امام (ع) در کنار در جامع بودند، نزد آنان آمد و گفت: 📢 ستایش خدایی که شما را کشت و نابود کرد و مردم را از شر شما آسوده نمود و را بر شما پیروز کرد. 📌 امام (ع) به او فرمود: آیا خوانده ای؟ پیرمرد گفت آری. امام فرمود: پس آیه( ) را شنیده ای که خداوند فرمود: بگو من هیچ پاداشی از شما دربرابر رسالتم درخواست نمی کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم.(اهل بیتم) (شورا: ۲۳) گفت: آری. امام سجاد(ع) فرمود: ما همان اهل بیتی هستیم که خدا این آیه را مخصوص ما نازل کرد. پیرمرد، خجل شد و گریست. سپس سر به آسمان برداشت و گفت: 📢 خداوندا در پیشگاه تو از آل محمد علیهم السلام، از و انس بیزاری می جویم. 📚شیخ صدوق، امالی، ص۲۳چ 📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۳۰ 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 تاریخ دقیق چه سالی است. از حجت الاسلام دکتر محمد جواد سرتختی: طبق شواهد موجود، ماه سال ۶۱، یعنی ۴۰ روز بعد از ، تاریخ دقیق رسیدن کاروان اسرا به سرپرستی امام (ع) به است. برخی از و اندیشمندان همانند، بیرونی، ابن نمای حلی، سیدبن طاووس، هروی و ، تصریح کرده اند: حضور اهل بیت امام حسین(ع) در در روز بیستم سال۶۱ یعنی همان بوده است. افزون بر این گزارشها، شواهد دیگری برای اثبات این امر وجود دارد که می توان به آنها استناد کرد. از جمله: 1⃣ الحاق سر امام حسین(ع) به بدن امام توسط امام (ع) در روز همان سال؛ به تصریح شیخ و ابن فتال نیشابوری؛ زیرا الحاق سر در یک سال بعد، معقول نبوده و بعید به نظر می رسد. 2⃣همچنین هیچ گزارشی مبنی بر حضور امام (ع) در در غیر این سال نیست. 📚صدوق، امالی، ص۲۳۱، 📚ابن فتال، روضه الواعضین، ص۱۹۲، 📚ابوریحان بیرونی، آثارالباقیه، ص۳۳۱. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌شهادت امام حسن(ع)، ۷ صفر یا ۲۸صفر؟ پاسخ: ۲۸ صفر تاریخ دقیق شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بوده و ۷ صفر میلاد امام کاظم علیه السلام است. 📌چند سالی است که عده ای به تبعیت از سنت های مردم ، ۷صفر را در روز شهادت امام علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می گیرند و حال آنکه قول مشهور و معتبر، شهادت آن حضرت در #۲۸صفر است. بنابراین، برای پاسخ به این نکته که دیدگاه آنان ضعیف است چند نکته قابل بررسی است: ✅بررسی اقوال: ◀️بسیاری از محدثان و مورخان قدیم و جدید شیعه، ۲۸ را ماه شهادت امام معرفی کرده اند. ◀️برای اولین بار مکی عاملی( معروف به ) از علمای قرن۸ نظریه #۷صفر را مطرح کرده است. در سند این روایت کسی وجود نداشته و عبارت قیل آمده است؛ بنابراین، این روایت ضعف سندی دارد. ◀️گزارش دیگری که مستند قائلان به ۷ صفر است، از کتابی با عنوان تواریخ الائمه الاثنی عشر، به یکی از علمای (۴ امامی) به نام بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. در بررسی های انجام شده، انتساب این روایت و این کتاب مختصر با عنوان موجز به قاسم درست نیست. ◀️لازم به ذکر است که رسی متوفی 246قمری است. جالب آنکه قاسم، شهادت امام علیه السلام را در سال 260 ذکر کرده است، اما وی در این تاریخ(260ق) زنده نبوده است تا امام را گزارش کند، پس چگونه تاریخ شهادت امام (ع) را نوشته است؟ ◀️لازم به ذکر است که بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. ◀️هیچ یک از علمای بزرگ شیعه مانند شیخ ، ، و دیگران گزارش 7 صفر را نقل نکرده اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته اند. بلکه همگی بر ۲۸ صفر اتفاق دارند. ◀️گزارش نیز بر فرض پذیرش، بدون سند و است. یعنی گوینده آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. ◀️در منابع متقدم و معاصرشیعه، اخبار شهادت امام حسن(ع) در ۲۸ صفر مورد توجه بوده است چنانکه و قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. ◀️نکته دیگر آنکه منابعی چون اگرچه گزارش۷صفر را از شهید اول نقل کرده اند، اما گزارش ۲۸صفر را پذیرفته اند. 📌نکته دیگر آنکه در تعدادی از منابع تاربخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعضین، فاضل حموی در انیس المومنين و شیهد اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز امام علیه السلام نقل کرده اند. حال چگونه برخی روایت ۷صفر درباره شهادت را از می پذیرند ولی روایت ولادت امام کاظم علیه السلام در ۷صفر را از او نمی پذیرند و می گویند شاه دستور داده که روایت ولادت جعل شود، اما این روایت مال قبل از عصر ناصرالدین شاه است. 📚برای مطالعه بیشتر ر.ک: بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، . 💠 : به نظر می رسد ۷صفر شهادت امام حسن نبوده و همان ۲۸ صفر صحیح است. البته نظر بنده آن است که ۷ صفر امام موسی علیه السلام است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مقایسه دو برخورد یک جوان در کشور الجزائر به ظاهر خودش را شیعه معرفی میکند و از مردم آدرس حسینیه و مسجد را سوال میکند، افراد سلفی و وهابی و طرفدار داعش را ببینید چگونه پاسخ او را میدهند!! اما در مقابل جوان دیگر در پیاده روی اربعین خودش را سنی معرفی میکند و میخواهد در موکب ها نماز به روش اهلسنت بخواند... ببینید تفاوت درک و فهم بین پرورش یافتگان مکتب اهلبیت علیهم‌السّلام مکتب بنی امیه 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌امام (ع) ◀️بنابر روایات مشهور، امام موسی بن جعفر(ع) در هفت صفر سال 128 قمری در منطقه اَبواء بین مکه و مدینه به دنیا آمد. ◀️امام صادق(ع) هنگام بازگشت به مدینه سه روز به مهمانان غذا داد. ◀️ابوالحسن، ابوابراهیم و ابوعلی از کنیه های مشهور ایشان بوده و القاب مشهوری مانند کاظم، صابر، امین، عبدصالح و زَيْنِ الْمُجْتَهِدِين برای آن حضرت ذکر شده است. ◀️فروبردن خشم و چشم پوشی از آزار مخالفان، علت اصلی شهرت ایشان به کاظم بیان شده است. براساس خبری از ابن حجر هیتمی(م974ق)، آن حضرت در میان مردم عراق به باب قضاء حوائج در نزد خدا معروف است. 📚 ابن ابی الثلج، تاريخ أهل البيت، ص82؛ 📚 فتال نیشابوری، روضة الواعظين و بصيرة المتعظي، ج1، ص221. 📚«طبری شیعی ولادت امام کاظم(ع) را ذی الحجه سال 127 نقل کرده است.» طبری شیعی، دلائل الامامه، ص303. 📚شیخ مفید، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص215؛ 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی¬طالب، ج‏4، ص323. 📚خطیب بغدادى‏، تاریخ بغداد، ج13، ص327. 📚 صفار، بصائرالدرجات في فضائل آل محمّد، ج1، ص440. 📚برقی، المحاسن، ج2، ص418. 📚ابونصر بخاری، سر السلسلة العلوية، ص36؛ 📚کلینی، الکافی، ج2، ص109، ح3؛ 📚ابن حجر هیتمی، الصواعق المحرقة في الرد على أهل البدع والزندقة، ص203. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌جاهلیت در دوران مدرنیته در خبرها آمده بود: رسوایی وزیر دادگستری ! وزیر دادگستری فرانسه از میان ۸ مردی که باهاشون رابطه داشته، از یکی حامله‌ شده، حالا همشون رو به دادگاه کشونده تا با حکم دادگاه و آزمایش ژنتیک بابای بچه رو پیدا کنه! به تعبیر یکی از اساتید رشته تاریخ: این همان نکاح در عصر جاهلی است. با این تفاوت که آن زمان و این بساط در کار نبود و زن، مردان را جمع کرده و به انتخاب خود(بسته به پولی که از مردان می گرفت) یکی را تعیین می کرد. (مادر عمرو عاص) پس از چنین نکاحی، فرزندش را به بن وائل ملحق کرد زیرا او پول بده خوبی بود؛ لذا ابوسفیان معترض بود و می گفت عمرو فرزند من است و نابغه به خاطر ، عاص را تعیین کرد.🙄🙄🙄 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌هفت فایده امام (ع) درباره فواید امر به معروف و نهی از منکر فرمود: 1⃣امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه نیکوکاران است؛ 2⃣ فریضه بزرگی است که دیگر فرایض به واسطه آن برپا می گردد؛ 3⃣ به واسطه آن راه ها امن می گردد؛ 4⃣ درآمدها حلال می گردد؛ 5⃣ حقوق و اموال غصب شده به صاحبش برمی گردد؛ 6⃣ زمین آباد شده؛ 7⃣ از دشمنان انتقام گرفته ش ه و کارها سامان می پذیرد. 📚 کلینی، کافی، ج۵، ص۵۶ 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 اگرچه کتابها و مقالات زیادی درباره کوفه نوشته شده است، اما به نظر می رسد هنوز بخش هایی از کوفه شناسی مورد غفلت واقع شده است. ابن سعد در کتاب (کبیر) به شخصیت هایی از رجال کوفه اشاره کرده و آنان را در چند دسته بندی معرفی می کند. در این دسته بندی نگرش آنان نسبت به یا (ع) بسیار واضح است: به عنوان نمونه: 1. گروهی که از خلفا روایت نقل می کردند؛ 2. گروهی که از خلفا و امیرمؤمنان علی(ع) روایت نقل می کردند؛ 3. گروهی از خلفا روایت نقل می کردند، ولی از امیرمؤمنان علی(ع) روایت نقل نمی کردند؛ 4. گروهی تنها از عبدالله بن مسود روایت نقل می کردند؛ 5. گروهی تنها از امیرمؤمنان علی(ع) روایت نقل می کردند؛ و.... در این جریان شناسی مشخص است که جریان در کوفه در اقلیت بوده است؛ در این جریان شناسی می دانیم که چرا عده ای در واقعه کربلا تصمیم های متفاوتی دارند؛ چرا نخبگان و پیروان آنان در جامعه کوفه تاثیر داشته اند و..... برای مطالعه بیشتر، ر.ک: 📚ابن سعد، الطبقات الکبرا، ج6، ص131 به بعد 👇👇 🌻 @ahlebait110
از مدینه تا کربلا.pdf
2.86M
📌از مدینه تا این کتاب حاوی سخنان امام علیه السلام از مدینه تا کربلا است. نویسنده: حضرت آیت الله محمدصادق 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌عثمانی کردن مردم برای جلوگیری از حکومت اهل بیت(ع) یکی از سیاست های حاکمان نامشروع تغییر باورهای ارزشی مردم است. ممکن است این هدف هم در مورد مردم ایران در دستور دشمنان به ویژه وهابیت خبیث قرار بگیرد. نتیجه چنین تغییری ولنگاری اخلاقی و گسترش فساد و حتی ایجاد تعارض بین مردم و حاکمیت مشروع است. به عنوان نمونه: بنی امیه افزون بر ، ، و شیعیان، تغییرات اساسی و بدعت گذاری در دین،(1) تلاش برای تغییر جمعیت مذهبی شهرهای شیعه نشین ازجمله را در دستور کار قرار دادند. با حمایت آنان، کوفه مملو از مذهب گشت. (2) تا آنجا که با ، یا با ، ، همراهان امیرمؤمنان(ع) در صِفین و اندکی از علویان به تفکر عثمانی پیوستند.(3) آنان علي بن ‌قَرَظه بن کَعب را به تفکر عثمانی دعوت کردند و او در در مقابل سپاه امام (ع) قرار گرفت، در حالیکه برادر وی عمرو بن‌ قَرَظه در ركاب امام حسين(ع) به رسید.(4) بنابر گفته ابن مشهدی(م قرن6)، طایفه بنی تَیم کوفه از امیرمؤمنان(ع) و کینه داشتند،(5) یا آنکه قبیله بنی اَود، سَبّ و لعن امیرمؤمنان (ع)، امام (ع)، امام (ع) و حضرت (س) را از افتخارات خود دانسته و به فرزندانشان می آموختند. (6) 📚 اسکافی، المعیار و الموازنه، ص126. 📚ابن حجر عسقلانی، مقدمه فتح الباری بشرح صحیح بخاری، ج6، ص132؛؛ 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج11، ص44. 📚«مُغِيرَةُ بْنُ شُعْبَة قصد داشت با بخشیدن پنج هزار درهم به حُجرِبن عَدی، مانع قیام وی شود.» احمدبن داود دينورى، الأخبار الطوال، ص223. 📚«برای نمونه، ابووائل شقیق بن سَلَمه، به عثمانی ها پیوست.» ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص99. 📚طبری، تاریخ الامم والملوک، ج5، ص434 📚مشهدی، فضل الکوفه، ص20. 📚ثقفى، الغارات، ج2، ص842؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص61. 📌مراقب باشیم که ما را در مقابل دین و ارزشها و قرار ندهند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌زمانی نام امام (ع) جرم بود. نصربن علی از علمای اهل تسنن گوید: رسول الله(ص) فرمود: هرکس من و امام (ع) و امام حسین(ع) و پدر آنان و مادر آنان را دوست داشته باشد، در قیامت با من است. طبق گفته : چون نصر این حدیث را نقل کرد، عباسی دستور داد تا را هزار بزنند. وقتی به او گفتند که نصر شیعه نبوده و از علمای اهل تسنن است، او را آزاد کرد. 📚خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ج13، ص289. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌دور زدن ناصبی ها(دشمنان اهل بیت) ناصبیان(دشمنان اهل بیت) در بصره خوش نداشتن که به بروند؛ لذا امام صادق(ع) به آنان سفارش می کرد که در همانجا کنند. به عنوان نمونه، بن عبدالملک کِردین از اهلالی بصره است که از بیم جانش نمی تواند به زیارت برود و امام (ع) او را سفارش به عزاداری در همان بصره می کند. 📚قولويه قمی، كامل الزيارات، ص101. 👇👇 🌻 @ahlebait110
... حسن بن ابی حمزه نقل می کند: 🌞 روزی امام (ع) در هوایی گرم در مزرعه به سختی مشغول بود.🌻🌴🌾🌾 گفتم: شما کجا هستند که شما این چنین مشغول شده اید؟ امام (ع) فرمود: بزرگوارتر از من، پدرانم بودند که با دست خود 🌾🌾 می کردند و کار خود را به دیگران واگذار نمی کردند. حسن می گوید، پرسیدم: منظورتان از پدرانتان چه کسانی هستند؟ امام بن جعفر(ع) پاسخ داد: جدم رسول خدا(ص)، ، حسن و حسین بن علی و فرزندان آنان، همگی به امور و زراعت مشغول بوده و کارشان را به دیگران نمی سپردند. 📚کلینی، کافی، ج۵، ص۷۵ 📚صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۵۲ 👇 👇 🌻 @ahlebait110
📌نشست علمی دفتر نشست‌های علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌کند: ⬅️نشست چهل و هفتم: «تحلیل سنت های قرآنی در و تاثیر آن در جهان اسلام» 👤ارائه‌دهنده: حجت الاسلام و المسلمین رحیم 👤ناقد: حجت الاسلام دکتر محمدجواد 👤مجری و دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر ⏰زمان: دوشنبه28 شهریورماه 1401ساعت 11تا۱3 ⬅️مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی، سالن جلسات علمی. لینک حضور مجازی: https://b2n.ir/taqribstudies 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌سیره و سبک زندگی رضوی امام (ع) فرمود: ◀️در ميان ميوه‏ جات از انار استفاده كنيد كه حتی حبّه‏ اى از آن، قلب را صفا و نور می بخشد. ◀️بر شما باد به ؛ زيرا معده را پاك مى‏كند، بلغم را زدوده، اعصاب را تقويت می كند، فرسوده‏ كننده را از بين مي برد، را نيكو ساخته، روح را آرامش میدهد، و اندوه و غمّ را مي زدايد. ◀️ را حبّه حبّه بخوريد؛ زيرا كه اين لذيذتر و گواراتر است. ◀️به همسران باردار خود بخورانید، اگر فرزند باشد پاکدل، عالم و شجاع خواهد شد و اگر باشد خوش سیرت و خوش صورت می گردد. 📚کلینی، الکافی، ج6، ص345، ج6، ص23؛ 📚شیخ صدوق، عيون أخبار الرضا، ج2، ص35. 📚طبرسی، مکارم الاخلاق، ح7؛ ص194. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌ممانعت مخالفان از عزداری شیعیان آیا در طول تاریخ کسانی بوده اند که از عزاداری شیعیان یا زیارت قبر اهل بیت و سیدالشهدا منع کرده باشند؟ پاسخ: بله برخی از جریان های انحرافی به مخالفت با اجرای شعائر شیعی ازجمله حرم اهل بیت(ع) و برای امام (ع) می پرداختند و حتی حسن بن علی دستور قتل زنی به نام را به دلیل نوحه خوانی بر سیدالشهدا(ع) صادر کرد.(1) مخالفان شیعه در عزاداری روز برای شیعیان و ، آشوب ایجاد می کردند. (2) 📚تنوخی، نشوار المحاضرة و أخبار المذاكرة، ج2، ص233- 231. 📚ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج9، ص561. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌معرفی کتاب فرهنگ و تمدن حاکم بر مقارن ظهور نویسنده: سید حامد انتشارات دانشگاه معارف 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌مبارزه با بی حیایی عده ای با بهانه مرگ یک خانم، را قی کرده و از سر هموطن و ناموس مردم می کشند، و و را می زنند، اینان خائن و منافقانی هستند که باید قوه قضائیه با آنان برخورد قاطع کرده و به اشد مجازات برساند و الا سنگ روی سنگ بند نمی شود. های مانند مهران ، علی ، و.... دنبال بی ناموس کردن مردم، مجوز فساد یا چشم چرانی خودشان هستند و الا به سوختن قرآن و مسجد یا مرگ با عزت (دختر کرد) یا شهادت ماموران امنیت واکنش نشان می دادند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه درباره جنایت و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران ... اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکی‌های صورت‌گرفته را اعلام می‌دارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زده‌اند مسئله را پیگیری خواهد کرد... 📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌پروژه سوریه یادمان نرود که ، و از قتل یک کودک در سوریه ۱۰ سال ناامنی و و آوارگی و عقب ماندگی به جای گذاشتند. اگر با اغتشاشگران برخورد نشود، با بی حیایی برخورد نشود، فردا نه امنیتی سیاسی هست و نه امنیت برای خانواده ها و.... 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 مسلمانی و برخورد با بی حیایی امیرمؤمنان (ع) درباره حضور در جامعه و عدم رعایت حکم شرعی ارتباط زن با مردان نامحرم، فرمود: «اى مردم ! به من خبر رسيده است كه زنان شما در بين راه با برخورد كرده و آنان را- با دست خود- كنار می زنند، آيا شرم نمی كنيد؟! خدا لعنت كند كسى را كه ندارد.» آن حضرت همچنین، زنان را از حضور بی مورد در بازار، نهی می کرد و می فرمود: «زن، نباید صداي خود را براي اظهار کند، یا زینتی مانند بپوشد- که نامحرم بشنود- یا بوي خوش او به مشام نامحرمی برسد.» 📚برقی، المحاسن، ج1، ص115؛ 📚کلینی، الکافی، ج5، ص537، ح6. 📚مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص215. پاسخی به امثال و مهدی نصیری و.... 👇👇 🌻 @ahlebait110
سیره فرهنگی و اجتماعی امام حسن مجتبی.pdf
491.8K
📌سیره فرهنگی و اجتماعی امام حسن مجتبی علیه السلام نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جواد سرتختی 🏴 امام علیه السلام تسلیت باد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌تسلیت در اغتشاش های اخیر تعدادی از فرزندان خانواده نیروهای انتظامی، بسیجی ها و عموم مردم به شهادت رسیدند. به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و برای این شهیدان علو درجات را از خداوند منان خواستاریم. روحشان شاد و یادش گرامی باد. فاتحه مع الصلوات 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌پاسخی به اظهارات زشت شهاب حسینی آقای بازیگری که با حمایت مردم به یک تبدیل شده است، با نادیده گرفتن 'اغتشاشگران به حمایت از آنان پرداخت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران شبیه و عباسیان است و اهل بیت هیچ گاه با مخالفان و معترضان برخورد نمی کردند. اول انکه: ظاهرا شما توی ایران نیستی و خبر از جنایات اغتشاشگران و شهادت حدود ۳۵ نفر از شهروندان نداری. ، انگلیس، سعودی و....مانند امویان دنبال عثمانی کردن سلبریتی ها هستند تا جای حق و باطل عوض بشه. دوم آنکه: شما کمی مطالعه کنید، متوجه می شوید که اهل بیت چقدر با جهل و جنایت مبارزه کرده اند. به عنوان نمونه: امیرمؤمنان (ع) اگرچه اهل گذشت، و مدارا، اصلاح و ارشاد خاطیان است، اما: ◀️وقتی اهل (به سرکردگی طلحه و زبیر و عایشه) در بصره جنایت کرده و مردم را کشتند، امام علیه جنایات آنان قیام کرد. ◀️وقتی به قتل مردم پرداختند، امام با آنان به نبرد برخاست. ◀️در مواجهه با ضایع شدن حتی کسی را که میکرد یا در معامله غش میکرد، می زد؛ ◀️به فرد آزاد یا بنده، یهودی و مسیحی به سبب نوشیدن شراب، هشتاد می زد؛ ◀️ را و حد شرعی را بر آنان اجرا میکرد؛ ◀️هرگاه در قبیله و قومی مرد و شری بود، او را در زندان حبس می کرد؛ ◀️ به جامعه اسلامی را دنبال می کرد؛ ◀️اموال غارت شده را برمی گرداند؛ ◀️در مقابل زیاده خواهی (عقیل) و غریبه می ایستاد؛ 📚ابن اشعث، الجعفریات، ص44. 📚نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص538. 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب، ج2، ص147. 📚يعقوب بن إبراهيم، الخراج، ص162. 👇👇 🌻 @ahlebait110