🌷 « #گزارش #یادداشت / #نقد » 🌷
✅موضوع: #نقد_فیلم «بیست و یک روز بعد»، اثر سینمایی آقای محمدرضا خردمندان.
🏷 عنوان: (ابد و) «بیست و (یک روز) بعد»
🖌 علی ابراهیم پور
🗓تاریخ نگارش: 10شهریور1396
📇تعداد واژگان: 937
🗒تاریخ انتشار: 12شهریور1396
📎توضیح: انتشار همزمان این یادداشت در سایت #بانی_فیلم و #روزنامه بانی فیلم به تاریخ یکشنبه، 12شهریور96 - شماره3517 - ص4.
💠مطالعهی نسخه #کامل و #نهایی :
🔰 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/181 (بخش اول)
🔰 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/182 (بخش دوم)
💠 لینکهای مربوط به انتشار:
🗞 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/185 (تصویر مطلب در روزنامه)
📥 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/186 (دانلود ص4 روزنامه بانیفیلم )
🌀 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/184 (تصویر کامل مطلب در سایت)
♻️ http://www.banifilm.ir/%D8%A7%D8%A8%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B9%D8%AF/ (لینک مستقیم بانی فیلم)
🔹پ.ن: مثل همیشه، از شنیدن نظرات دوستان همراه، خوشحال خواهم شد.☺️🙏💐
🔹پ.ن2: از سه دوست عزیز و البته گمنامم کمال تشکر را دارم که مهربانانه برای قوام گرفتن متن، من را کمک و همراهی کردند.😌
[ #گزارش_یادداشت #گزارش_نقد_فیلم ]
🌐 @aliebrahimpour_ir
#دقت #روش #روش_شناسی #تحقیق #روش_تحقیق
📚 #روش_تحقیق با تکیه بر حوزه علوم #قرآن و حدیث؛ دکتر #پاکتچی؛ ص28
[ #برش | #ازکتاب |#نکته ]
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#دقت #روش #روش_شناسی #تحقیق #روش_تحقیق 📚 #روش_تحقیق با تکیه بر حوزه علوم #قرآن و حدیث؛ دکتر #پاکتچ
#دقت #روش #روش_شناسی #تحقیق #روش_تحقیق
📚 روش تحقیق با تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث؛ #دکتر_پاکتچی؛ ص29
🌐 @aliebrahimpour_ir
#توییت
💠 یه بابایی بود، کل محرم و صفر رو کامل پیرهن مشکی میپوشید؛
اما قد ارزن #اخلاق سگیاش عوض نمیشد.
مثل اون نباشیم.
🌐 @aliebrahimpour_ir
. باسمه
. 🎬 #نقد_فیلم سینمایی🎬
. « #سارا_و_آیدا »
✳️عنوان:
«سارا و آیدا» نقطهای تباه در پروندهای سفید
. [نسخه #اصلی]
. ▫️علی ابراهیمپور▫️
💠از «کتاب قانون» گرفته تا «حوض نقاشی»، کارنامهی پر و پیمانی برای #مازیارمیری ساخته و او را در ژانر اجتماعی صاحبسبک کرده؛ «سارا و آیدا» هم گرچه در همان #ژانر اجتماعی است، به هیچ وجه توقع مخاطب را برآورده نمیکند.
💠میری، شبیه همان دو راهیِ اخلاقیای را در «سارا و آیدا» تصویر کرده که مجری طرحش ،همایون اسعدیان، در فیلم اخیرش (یک روز بخصوص) ساخته! این دو راهی برای سارای فیلم (غزل شاکری) ساخته میشود. او باید پول هنگفتی جور کند تا مادر بازنشستهی فرهنگیاش را زندان نیاندازند. دوستش آیدا (پگاه آهنگرانی) اما، میخواهد روحیهی سارا را حفظ کند و یاریاش دهد و برای همین دست به دامن نامزدش سعید (مصطفی زمانی) میشود. او پول را میدهد ولی از سارا میخواهد مدارک یک مناقصه بزرگ را از شرکتش بدزدد و به او بدهد و دوباره برگرداند. این کار را میکند؛ پشیمان میشود؛ آیدا به کمکش میآید و مدارک را میگیرد ولی تصادف میکند و میمیرد و تقصیرها به گردنش میافتد. سارا هم در دقیقه آخر میگوید که کار خودش بوده و تمام!! فیلمنامه در همین حد تباه است!
💠 سناریو از حد یک ایده -که همانا روایتی از یک رفاقتِ عمیقِ دخترانه باشد- جلوتر نرفته. شدیدا چالشهای داستانی دارد. فیلم تقریبا بی تعلیق است! اگر بینندهای فیلم را تا آخر ببیند، از روی مرام خودش است؛ نه درام فیلم. از نیمه فیلم به راحتی آخر داستان را میشود حدس زد. کاراکترها شدیدا تیپیکالاند. سارا دختر مهربان و آرام ؛ آیدا خوشقلب و بازیگوش؛ سعید دو روی قالتاق! با همین چند ویژگی ساده کاملا میتوانید داستان را در ذهنتان خلق کنید و مطمئن باشید داستانی که در ذهنتان ساختهاید، همانی است که روی پرده نمایش داده شده؛ بدون خلاقیت خاصی در پرداخت یا بیان. اصلا سارا و آیدای فیلم آیا واقعا رفاقتی عمیق دارند؟ اگر رفاقتی عمیق دارند چرا سارا مشکلی که سعید برایش ایجاد کرده را اول از همه با آیدا در میان نمیگذارد؟ در رابطه عمیق، چنین برخوردی قابل هضم است؟
💠علاوهبر این، اتفاقاتی در فیلمنامه میافتد که مخاطب حیران میماند! بدون هیچ دلیل مشخصی رابطه سارا با نامزدش (علیرضا) صریح و شفاف نیست یا مثلا آمدن گاهوبیگاه سعید به در خانهی سارا! خصوصا این آخری آنقدر تکرار میشود که شک میکنیم کارگردان واقعا فیلم را برای سینما ساخته یا تلویزیون. نماها ساده و ابتدایی فیلم هم این شک را تقویت میکند. به خاطر تمام این مشکلات است که دوست داریم تصویرمان از مازیار میری، همان تصویری که قبل از «سارا و آیدا»یش داشتیم، باقی بماند.
💠 #ساراوآیدا ارزش دیدن دارد، نه به عنوان یک اثر فاخر سینمایی؛ به عنوان یک فیلم معمولی که بخواهید تفریحانه ببینید و اندکی هم ذهنتان را قلقلک بدهد. همین و فقط همین.
//پایان//
[ #فیلم #نقد #سینما #نقد_فیلم_سینمایی #رزومه #یادداشت #نقدفیلم #نقدسینما]
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🎬 #انتشار متن مجروح [] #نقد_فیلم سینمایی « #سارا_و_آیدا » 🔺سایت « #جوان_آنلاین » 🗓تاریخ نگارش: 5مهر1
✅ تصویر کامل مطلب در سایت
🎬 #انتشار متن مجروح [] #نقد_فیلم سینمایی « #سارا_و_آیدا »
🔺سایت « #جوان_آنلاین »
🗓تاریخ نگارش: 5مهر1396
🗒تاریخ انتشار: 6مهر1396
🌐 http://www.javanonline.ir/874079
عقل یشمی خالخال پشمی
🎬 #انتشار متن مجروح [] #نقد_فیلم « #سارا_و_آیدا » 🔺 #روزنامه #جوان 🗒انتشار: شماره۵۲۰۰، 5شنبه ، 6مه
🔰 نسخه کامل ص6 (فرهنگ و هنر) #روزنامه #جوان
🔰 پنجشنبه، 6مهر96 - شماره 5200.
✅ در این صفحه، متن مجروح [] #نقد_فیلم سینمایی « #سارا_و_آیدا »، نوشته علیابراهیمپور به چاپ رسیده است.
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🔰 نسخه کامل ص6 (فرهنگ و هنر) #روزنامه #جوان 🔰 پنجشنبه، 6مهر96 - شماره 5200. ✅ در این صفحه، متن مج
روزنامه جوان، شماره۵۲۰۰، 5شنبه ، 6مهر، ص6.pdf
304.6K
🔰 نسخه PDFباکیفیت ص6 (فرهنگ و هنر) #روزنامه #جوان
🔰 پنجشنبه، 6مهر96 - شماره 5200.
✅ در این صفحه، متن مجروح [] #نقد_فیلم سینمایی « #سارا_و_آیدا »، نوشته علیابراهیمپور به چاپ رسیده است.
🌐 @aliebrahimpour_ir