eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
703 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: « »، اثر سینمایی بهرام توکلی. - شماره2 🏷 عنوان: «تنگه ابو‌قریب» نسخه‌ی ایرانی اما ناقص «ستیغ‌اره‌ای» (بررسی مقایسه‌ای تنگه‌ابوقریب بهرام‌توکلی و Hacksaw Ridge مل‌گیبسون) 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 97/6/10 📇تعداد واژگان: 1250 🗒تاریخ انتشار: 97/11/1 📎توضیح: منتشر شده در 📸https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/482 💠مطالعه‌ی نسخه و : 1️⃣https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/480 [بخش اول] 2️⃣https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/481 [بخش دوم] 💠 لینک‌های مربوط به انتشار: 🔗 http://aftabeyazd.ir/index.php?year=1397&month=11&day=01&category=8& 🔗 http://aftabeyazd.ir/127997-%C2%AB%D8%AA%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D9%88%E2%80%8C%D9%82%D8%B1%DB%8C%D8%A8%C2%BB-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B5-%C2%AB%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%BA%E2%80%8C%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%C2%BB.html 🔗http://aftabeyazd.ir/?newsid=127997 🔗http://aftabeyazd.ir/archive/1397/11/01/8.pdf 🔹پ.ن: درباره‌ی تنگه ابوقریب، سه نقد نوشتم. نقد کامل و مفصل در شماره اخیر نشریه منتشر شده است. نقد شماره1 که در رسا منتشر شد را در اینجا بخوانید: https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/448 🌐 @aliebrahimpour_ir
📣 تازه‌ترین شماره «نقدسینما» منتشر شد - 25اسفند97 🔺شماره ۱۳و۱۴ #نقدسینما در یک جلد و در ۳۳۶ صفحه‌، منتشر شد. این شماره با طراحی و قطع جدید در کتاب‌فروشی‌ها و مراکز فرهنگی در دسترس مخاطبان خواهد بود. 🔺با گفتارها و نوشتارهایی از: پرویز جاهد، بهمن فرمان‌آرا، پوران درخشنده، احسان عبدی‌پور، متیو برنارد، آندره لافونتین، سوزان کینگ، مارک دی‌گریفیث، کتی بنجامین و... @MovieReviewMag
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📣 تازه‌ترین شماره «نقدسینما» منتشر شد - 25اسفند97 🔺شماره ۱۳و۱۴ #نقدسینما در یک جلد و در ۳۳۶ صفحه‌،
📌 « » (شماره 3 - نسخه کامل) 🔻 : 📥 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/489 🔶عنوان: در اوج و حضیض «تنگه‌ابوقریب» 🔸زیرعنوان: شاه‌کارهای کارگردانی، تقلید‌ها و ضعف‌های متنی در نقد فیلم تنگه‌ابوقریب 🏷 تیتر چاپ شده: «دزموند داس» در گردان عمار 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 28/مرداد/97 🗒تاریخ انتشار: اسفند97 📇تعداد واژگان: 2370 📖 انتشار در نشریه - شماره 13و14 - اسفند97 📮خرید نشریه: 🔗 https://b2n.ir/28827‌ 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 #گزارش #نقد_فیلم « #تنگه‌_ابوقریب » (شماره 3 - نسخه کامل) 🔻 #دانلود : 📥 eitaa.com/aliebrahimpour
در اوج و حضیض «تنگه‌ابوقریب» - علی ابراهیم پور.pdf
553K
📌 #گزارش : #دانلود #نقد_فیلم « #تنگه‌_ابوقریب » (شماره 3 - نسخه کامل) 🔶عنوان: در اوج و حضیض «تنگه‌ابوقریب» 🔸زیرعنوان: شاه‌کارهای کارگردانی، تقلید‌ها و ضعف‌های متنی در نقد فیلم تنگه‌ابوقریب 🏷 تیتر چاپ شده: «دزموند داس» در گردان عمار 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 28/مرداد/97 🗒تاریخ انتشار: اسفند97 📇تعداد واژگان: 2370 📖 انتشار در نشریه #سینمایی #نقدسینما - شماره 13و14 - اسفند97 📮خرید نشریه: 🔗 https://b2n.ir/28827‌ 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 #توییت ۱۰متن پهنای مغازه، بنر قیمت؛ روی همه قیمت‌هایش با ماژیک خط‌خطی کرده. آب هویج ۱۰۰۰؛ شیرموز ۲۰۰۰؛ آب آناناس ۵۰۰۰! خدا باعث‌وبانی‌اش را #لعنت کند. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.2.26]
📜علم تولید کردنی نیست، کشف کردنی است 🔻رسول جعفریان در کانال تلگرامی خود نوشت: 🔹این روزها مرتب از تولید علوم انسانی سخن گفته می شود. واقعیت این است که علم طبیعی باشد یا انسانی، علم است، امر کشفی است، نه امر تولیدی؛ چرا این کلمه را تا این اندازه با تسامح بکار می بریم؟ این صنعت است که تولید می شود، علم بر اساس هر تعریفی که باشد، نوعی کشف است، کشف واقع. اگر چیزی کشف واقع است، آن را تولید نمی کنند. آنچه تا اندازه ای و در ترکیب با علم تولید کردنی است، صنعت است، صعنتی که تازه بخش مهمی از آن هم دانش و علم است که باید کشفش کرد، و آنگاه که فرضا در معماری تبدیل به شهرسازی و خانه سازی می شود، می تواند با علائق و آرمانها و باورهای مردم ترکیب شده و این طور تولید شود. اگر این تعبیر درست باشد، در تکنولوژی آن هم از زاویه ای خاص درست است. ما در مورد قوانین نور، تابش خورشید، پدید آمدن گرما و سرما و آثار و حرکت آنها، و صدها مساله دیگر، علم تولید نمی کنیم، علم کشف می کنیم، در علوم انسانی هم هرچند نه به آن دقت، اما از نظر ماهیت علم بودن، کار کشف می کنیم. آن وقت بر اساس آن نظریات، وقتی می خواهیم معماری خانه مان را درست کنیم، به گونه ای طراحی می کنیم که بهترین تناسب را داشته باشد. همان وقت، بر اساس برخی از باورهای مذهبی یا اخلاقی، پنجره و محل نور را مشخص می کنیم. چطور ممکن است کسی این دو مقام را به راحتی با هم خلط کند و مرتب دم از تولید علوم انسانی بزند. اگر چیزی علم است، باید درس خواند، باید تحصیل کرد تا مناسبات واقعی موجود در عالم را فهمید. این فریب است که کسی تصور کند ما می توانیم علوم انسانی را خلق کنیم و آن وقت دنیای مطابق میلمان را بسازیم. یکی از نتایج این ماجرا آن است که حالا در قم موسساتی درست شده که به مغزشان فشار می آورند علوم انسانی بسازند و علم را مطابق خواهش نفس خویش کنند. @saraeer
📜معناداری اصطلاح «تولید علم» 🔻علی ابراهیم‌پور در پاسخ به «رسول جعفریان» نوشت: 🔹آقای رسول جعفریان، در ادامه‌ی یادداشت‌های روزمره‌شان درباره‌ی علم، در نوشتار اخیر خود، بر تعبیر «تولید» علم تاخته‌اند. لُب نقد ایشان این است که علم کشف‌کردنی است، نه تولیدکردنی و استفاده از «تولید» که از تبار استعاره صنعت مایه می‌گیرد، نادرست است. 🔹البته این اولین بار نیست که به اصطلاح «تولید» علم، ایراد وارد می‌شود. این اشکال -که از همان سالیان ابتدایی طرح این شعار توسط رهبری، مطرح شد- آنقدر تکرار و نخ‌نما شده است که دور از ذهن بود که دگربار مطرح گردد. شخص رهبری نیز مکرر به بی‌ثمری آن اشاره کرده‌اند: (ر.ک: بیانات در 1385/05/23) 🔹مقصود از تعبیر تولید علم به‌معنای درنوردیدن مرزهای علم و دانش، برای اذهان بی‌غرض، روشن است. اما اگر بخواهیم به این اشکال –نه در سطح نازل و ژورنالیستی مطروحه، بلکه- به عنوان پرسشی فلسفه علمی بنگریم، از پنج جنبه نادرست و غیروارد است: 1.جنبه‌ی جامعه‌شناسی علم 🔹هر استعاره، وجه و بُعدی از ابعاد شیء را معرفی کرده و شیء مورد شناسایی را «به‌مثابه» مصداقی از استعاره، می‌نمایاند. علم، غیر از آنکه ذاتا گزارشی مطابق و کاشف از واقع است، هویتی جمعی و بین‌الاذهانی میان محققان و نهادهای علمی اجتماع دارد و از این جهت، خود کنشی از کنش‌های اجتماعی است. براین‌اساس، علم همچون دیگر کنش‌ها ارادی جامعه، قابل تولید است و استعاره تولید از این حیث درباره‌ی آن کاملا بامعنا و عالمانه است. 🔹کسی که علم را فقط‌وفقط کشف واقع بداند، به‌سختی دچار کژ کارکرد استعاره در فهم شده است؛ چرا که کاشفیت و آیینه‌ی‌واقع‌بودن نیز، فقط بُعدی از ابعاد علم و صرفا یکی از استعاره‌های معرِّف هویت علم است و نه کل آن. بنابراین تبدیل «علم به‌مثابه آیینه واقع» به «علم مساوی است با آیینه واقع»، مصداقی از گرفتار‌شدن به کژکارکرد استعاره است که از آن تحت عنوان مغالطه «کنه و وجه» یاد می‌کنند. مغالطه‌ی کنه و وجه، آفت تحویلی‌نگری است و شیء را تنها در یک بُعد آن منحصر کرده، از ابعاد دیگر آن غافل می‌ماند. 2.جنبه معرفت‌شناختی 🔹کاشفیت و استعاره «آیینه واقعیت»، محمولی معرفت‌شناختی درباره‌ی علم است. با صرف نظر از هویت بین‌الاذهانی و اجتماعی علم، هرچند علم از حیث معرفت‌شناختی، صورت ذهنی مطابق با واقع است، از همین حیث و با نگاه رئالیستی و واقع‌گرایانه، محقق نمی‌تواند احکام ریاضی، طبیعی یا انسانی را ایجاد کند، اما می‌تواند آن‌ها را بفهمد، کشف کند و وارد جهان ذهنی خود کند. اتحاد ذهن عالِم با عالَم (واقعیت خارجی) و سپس وارد کردن آن به زبان و کتابت، تلاش شخص دانشمند و «تولید» اوست. 3.جنبه‌ی منطقی 🔹«تولید» بدون اشتقاق از استعاره صنعت، به‌خودی‌خود نیز واژه‌ای معنادار برای انتساب به علم در منطق اسلامی است. در منطق، حصول نتیجه‌ای که از دو مقدمه‌ی قیاس حاصل می‌شود، با مشتقات ماده «و-ل-د» از آن یاد می‌شود. (ر.ک: الاسس المنطقیه للاستقرا، منطق و مباحث الفاظ، تلخيص المحصل و...) 4.جنبه‌ی زبان‌شناسانه 🔹واژه‌ی «صنعت» در سنت و تراث اسلامی-ایرانی، به معنای مطلق پیشه، حرفه و کار است. مطابق با این سعه معنایی، از نبوت و حکمت و خلافت تا آهنگری و... را در بر می‌گیرد. (ر.ک: رساله صناعیه میرفندرسکی) بر این اساس، صنعت استعاره نیست؛ بلکه از حیث زبان‌شناسانه، صنعت دانستن علم، حقیقی است. 5.جنبه‌ی تاریخی 🔹ورای تمامی مباحث نظری، رابطه‌ی قدرت و اقتصاد با علم و معرفت، برآگاهان تاریخ، مسئله‌ای پوشیده نیست. در طول تاریخ، هنگامی که حاکمیت یا نهادهای اقتصادی، نیازمند به علم یا معرفتی می‌شده‌اند، علم و معرفت متناسب با آن، رشد کرده و بالیده است. تولید و نشر کتبی مانند اخلاق ناصری و زیج ایلخانی، ماجرای بیت‌الحکمه، داستان نگارش «شاهنامه» و همچنین، اثرات علمی انقلاب صنعتی، نمونه‌های روشن تاثیر نهادهای قدرت و اقتصاد بر علم‌اند. 🔹در دورانی که لازم است اهتمام اصلی شخصیت‌ها، بر روی ترویج، امتداد و عملیاتی‌کردن سیاست تولیدعلم متمرکز شود، گاه اشکالاتی ابتدایی مطرح می‌شود که اصل ماجرا را منحرف می‌سازد. واقعیت آن است که تولید علم –چنانکه در بیانیه گام دوم توصیف شده است- به گفتمانی رایج تبدیل شده و دیگر در اصل و ضرورت آن، شک و شبهه‌ای نیست. شک در مقابل بدیهی، هرچند ممکن است به‌سان ریختن زباله (!) در زم‌زم برای برادر حاتم‌طایی، موج آنی رسانه‌ای بیافریند، اما منطق جریان گفتمان تولید علم، آنچنان قوی و استوار است که روسیاهی آن، تنها به چهره‌ی زغال‌ها خواهد ماند. 🔸متن کامل این یادداشت را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید: http://rasanews.ir/fa/news/600922 🔸یادداشت رسول جعفریان با عنوان «علم تولید کردنی نیست، کشف کردنی است» را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/saraeer/362 @saraeer
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📜معناداری اصطلاح «تولید علم» 🔻علی ابراهیم‌پور در پاسخ به «رسول جعفریان» نوشت: 🔹آقای رسول جعفریان،
معناداری اصطلاح تولید علم - نقد رسول جعفریان - علی ابراهیم پور.pdf
207.1K
📌 عنوان: معناداری "«تولید» علم" از جنبه جامعه‌شناسی علم، معرفت‌شناسی،‌ منطقی، زبان‌شناسانه و تاریخی 🔖 (نقدی بر یادداشت " تولیدکردنی نیست" آقای رسول جعفریان) 🖌 علی ابراهیم‌پور 🗓نگارش: 97.12.16 📝تعداد واژگان: 2222 📍انتشار: خبرگزاری رسا 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/600922 📍انتشار خلاصه در کانال سرائر: 🔗 https://eitaa.com/saraeer/423 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « / » 🌷 📌 عنوان: معناداری "«تولید» علم" از جنبه جامعه‌شناسی علم، معرفت‌شناسی،‌ منطقی، زبان‌شناسانه و تاریخی 🔖 (نقدی بر یادداشت " تولیدکردنی نیست" آقای رسول جعفریان) 🖌 علی ابراهیم‌پور 🗓نگارش: 97.12.16 📝تعداد واژگان: 2222 📍انتشار: خبرگزاری رسا 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/600922 📍انتشار خلاصه در کانال سرائر: 🔗 https://eitaa.com/saraeer/423 📥 متن یادداشت 🔗https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/496 ✏️ مطالعه یادداشت آقای دکتر رسول جعفریان: 🔗https://t.me/jafarian1964/11870 🌐 @aliebrahimpour_ir
آن‌تن فروشی یا تن فروشی - نقد سیاست صداوسیما در تبلیغات - 98.2.28.pdf
123.7K
🔥 متن کامل 🔥 📌 عنوان: «آن‌تن فروشی یا » صداوسیما 🔖 نقدی بر بی‌قانونی آشکار اداره بازرگانی صداوسیما و راه‌کارهای پیش‌رو 🖌 علی ابراهیم‌پور 🗓نگارش و انتشار در خبرگزاری : 98.2.28 📝تعداد واژگان: 1473 ✅ مطالعه در 🖇 http://fna.ir/d9nncl 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 آن‌تن فروشی یا ؟ 🔖نقدی بر بی‌قانونی آشکار اداره بازرگانی صداوسیما و راه‌کارهای پیش‌رو 🖌علی ابراهیم پور (سطح عالی حوزه علمیه قم - کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ) 🗓 نگارش و انتشار در فارس :1398.2.28 از سه 🍀 چند هفته‌ای است که کلیپ یک هموطن درباره ناکارآمدی « » همراه با لبخند در گوشی افراد ردوبدل می‌شود؛ شاید آن هموطن به‌درستی از محصول استفاده نکرده و نتوان به آن برای داوری درباره‌ی این محصول استناد کرد. اما چند روزی است که وزارت بهداشت رسما اعلام کرده « » که با تبلیغات بسیار عریض و طویلی، شبکه‌های رسانه ملی را قبضه کرده، فاقد مجوز از سازمان غذا و داروست و هیچ‌گونه مجوز درمانی ندارد و اساسا در علم پزشکی،‌ هیچ درمان قطعی برای جلوگیری از ریزش مو وجود ندارد! 🍀 هنوز خاطره و از یاد‌های ما نرفته که موارد جدیدی روز‌به‌روز به این لیست اضافه می‌شوند. سوال اینجاست که اداره بازرگانی صداوسیما که مسئولیت آنتن‌فروشی را برعهده دارد، بر اساس چه روال و ساختاری کار می‌کند که اینقدر بی‌دروپیکر هر چیزوناچیزی به خورد مردم داده می‌شود؟ نظارت کجاست؟ این سوالی بود که -تهیه‌کننده سینما و تلویزیون- هم در توییتی به آن اشاره کرد. پاسخ -نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما- اما بسیار شگفت‌انگیز و عذری بدتر از گناه بود؛ او مدعی شد هم گزارش داده‌اند و هم مکاتبه کرده‌اند؛ اما چون صداوسیما پول ندارد، پس حق دارند پخش کنند! 🍀 اداره بازرگانی، آنتن صداوسیما را دربرابر چه چیزی می‌فروشد؟ علی‌الظاهر پول. طبیعی نیز هست؛ بودجه صداوسیما عموما در دولت است تا بتواند اعمال فشارهای خود را داشته باشد. اما این ابدا معامله‌ی با مصلحتی نیست. صداوسیما غیر از آنکه با و مردم بازی می‌کند، لگد به مردم به یگانه تریبون حاکمیت نیز می‌زند. 🍀 هرچند فضای مجازی درصدی از زمان مخاطبین را از آن خود کرده، اما با این حال، هنوز صداوسیما نفر اول رسانه‌ی مورد مراجعه بدنه‌ی مردم است. مخاطب وسیعش، او را به گزینه‌ی اول تبلیغات صنایع کشور تبدیل کرده و هیچ رسانه‌ی دیگری نمی‌تواند از لحاظ برد اثرگذاری و همچنین، قیمت با او رقابت کند. صداوسیما اصلی‌ترین رسانه‌ی رسمی است و در همین تریبون، صحبت مقامات را به عموم مردم می‌رساند. بنابراین اعتماد به آن، مساوی است با اعتماد به زبان حاکمیت. مردم هنگامی که کارشناسی در تلویزیون می‌بینند، باور دارند -ویا حداقل در مقام باور داشتن هستند- که کسی با نظارت او را قرار داده و او واقعا کارشناس است. آشپز را آشپز می‌پندارد و پزشک را پزشک. همچنین است، تبلیغات! مخاطب پیام بازرگانی، تبلیغات محصولی که در صداوسیما پخش می‌شود را محصولی مورد تایید حاکمیت می‌داند. مردم، تبلیغات تلویزیون را باور می‌کنند، چون «تلویزیون» آن را پخش می‌کند. حال اگر این محصول، بی‌پشتوانه و نادرست باشد، بیش از هر چیز، و صداوسیما که تریبون حاکمیت است، ضربه می‌خورد. 🍀 مجموعه ضوابط تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی را نه‌به‌راحتی در سایت اداره بازرگانی صداوسیما، بلکه در کتاب مجموعه «قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور» (چاپ وزارت ارشاد اسلامی) می‌توان پیدا کرد. این ضوابط که به وسیله اداره کل بازرگانی صداوسیما تهیه شده، در 81اصل قوانین پیام‌های بازرگانی را بیان کرده است. هرچند برخی قوانین تبلیغات محیطی (نظیر سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوب جلسه 198، مورخ 27/11/88 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی)، از قوانین صداوسیما منضبط‌تر و دقیق‌تر بوده و رویکرد فرهنگی غنی‌تری دارند، اما همین قوانین و ضوابط موجود به درستی اجرا نمی‌شود. (ادامه در پست بعدی) 📥 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/503 [دانلود متن کامل] 🖇 https://www.farsnews.com/news/13980228000181 [مطالعه در ] 🖇 http://fna.ir/d9nncl [مطالعه در ] 🌐 @aliebrahimpour_ir