eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
213 دنبال‌کننده
585 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب کانال 🍀 شب اول محرم امسال (1396 شمسی، 1439 قمری) پای منبر آقای نظری منفرد نشسته بودم. بعضی نکات‌شان برایم جالب بود. امسال هم که توفیق سفر تبلیغی نداشتم، به ذهنم آمد شاید بد نباشد این نکات کوتاه و جالب را در کانال، با همراهان به اشتراک بگذارم؛ شاید مفید واقع شد! ازاین‌رو پیامی گذاشتم و قول این را دادم که: «ان‌شاءالله اگر توفیق باشد، هر شب کوتاه‌نکاتی با هشتک در کانال ارائه می‌دهم.» 🍀 تا 5شب اول که سخنران مجلس، آقای نظری بود، کار خوب پیش می‌رفت [😅]؛ اما از شب پنجم به بعد، افتاد مشکل‌ها! این کار تبدیل شد به آن برنامه‌هایی که اولش آدم فکر می‌کند یک کوچولو انرژی می‌گیرد، ولی بعدش عین توپ برفی که روی برف قِلَش بدی، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، وقت و انرژی زیادی گرفت. 🍀 مثلا گاهی مطالب منبع درستی نداشت؛ گاهی مطلب کوتاهِ مفیدی که تلگرامی باشد پیدا نمی‌شد و گاهی مشکلات دیگر! در هر صورت برنامه را تا شب یازدهم رساندم! 😃 🍀 در این بین، گاهی متنی یا شعری هم برای روضه پیدا می‌کردم؛ آن‌ها را هم با هشتگ قرار می‌دادم. دو سه متن آخر و یکی از آن متن‌های روضه، عملا بازنویسی و تبدیل متن روایت به یک روایت داستان‌گونه بود. سخت بود ولی دوستشان دارم. احساس می‌کنم کار قشنگی شدند.😊 🍀 حالا که از اربعین هم گذشتیم، گفتم کردن این‌ها شاید برای استفاده‌های بعدی، خوب باشد. 🔹مثل همیشه، خوشحال می‌شوم از بازخورد مخاطبین و همراهان مطلع شوم💐 ✴️ لیست لینک های مطالب: 👉 t.me/aliebrahimpour_ir/434 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔅♻️ های مطالب کانال ♻️🔅 🌸شب اول، ارزش نشستن در مجلس اهل‌بیت 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/303 🌸شب دوم، تاکید اهل‌بیت به نوحه‌خوانی 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/307 🌸شب سوم، قانون کلی زیربنای عاشورا 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/308 🌸شب چهارم، با کسی محشور می‌شویم که دوستش داریم 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/309 🌸شب پنجم، آخرین نامه امام به کوفیان (وظیفه همگانی دربرابر سلطان جور) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/318 🌸شب ششم، نقشه شریک و هانی و مسلم برای کشتن ابن‌زیاد (فرق مومن و غیرمومن) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/321 🌸شب هفتم، سخن حضرت در مسیر کربلا (دین و مردم و نقش آزمایش) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/329 🌸شب هشتم، داستان دور هم جمع شدن خانواده پیامبر (زیارت اهل‌بیت) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/331 🌸شب نهم، حدیث ام ایمن قسمت اول (که باعث آرامش قلب مضطرب امام سجاد شد) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/335 🌸شب دهم، حدیث ام ایمن قسمت دوم (که باعث آرامش قلب مضطرب امام سجاد شد) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/337 🌸شب یازدهم، مقام محبین اهل‌بیت 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/339 📇 ، آیه تطهیر و مقام اهل بیت 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/310 🌺روضه، احترام ماه حرام 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/306 🌺روضه، روضه‌خوانی رسول‌الله و علی ع 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/327 🌹شعرکوتاه (حضرت علی اکبر) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/328 🌹شعرکوتاه (حضرت اباالفضل - 1) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/332 🌹شعرکوتاه (حضرت اباالفضل - 2) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/333 🌹شعرکوتاه (حضرت اباالفضل - 3) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/334 🌹شعرکوتاه (حضرت اباعبدالله) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/336 مطالب محرم96 🖇 t.me/aliebrahimpour_ir/433 🌐 @aliebrahimpour_ir
هواخواهِ توام جانا و می‌دانم که می‌دانی/ که هم نادیده می‌بینی و هم نَنوشته می‌خوانی - #شعر #حافظ ؛ #غزل 474. 🌐 @aliebrahimpour_ir
«باید یادم بماند» باید یادم باشد وقتی می‌خوانم، فقط روی لذت‌بردن از تک‌جمله‌ها تمرکز کنم؛ نه کل ! دقیقا مثل بعضی از آدم‌ها؛ که فقط‌وفقط باید از حرف‌های آنی و برنامه‌های مقطعی‌شان استفاده برد، و نمی‌شود واقعا روی‌شان به‌عنوان یک آدم، حساب باز کرد. باید یادم باشد؛ اما -متاسفانه- خیلی وقت‌ها یادم می‌رود! [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
✅ انواع جملات در پاراگراف پشتیبان #جزوه #یادداشت_شخصی #نویسندگی / #پاراگراف_نویسی / #مقاله / #مقاله_نویسی / #آموزشی / #نگارش / #آموزش / #آموزشی 🌐 @aliebrahimpour_ir
✅ راه‌های بسط جمله موضوع در پاراگراف #جزوه #یادداشت_شخصی #نویسندگی / #پاراگراف_نویسی / #مقاله / #مقاله_نویسی / #آموزشی / #نگارش / #آموزش / #آموزشی #استدلال / #توصیف / #مثال 🌐 @aliebrahimpour_ir
گفتم ببینمش، مگرم درد اشتیاق ساکن شود؛ بدیدم و مشتاق‌تر شدم - ؛ غزلیات 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔶 «مَن آثَرَ العرفان «للعرفان»، فَقد قال بالثاني.» 🔹 هرکس به‌دنبال عرفان برود به‌خاطر خودِ ، قطعا مشرک است. - ؛ ، نمط9، فصل20. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔻در واقع: ▪️من آثر کل شیء لکل شیء الّا الله، فقد قال بالثانی! ▫️هرکس به‌دنبال به‌خاطر غیر خدا، برود، قطعا مشرک است. و این اختصاصی به عرفان ندارد! 🌐 @aliebrahimpour_ir
مسعود شصت‌چی: نمی‌دونم چرا تو زندگیم... هِی نمی‌شه...!! [ 💭 #دیالوگ ] [ 🎬 #فیلم #مردهزارچهره #مهران_مدیری ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
بد زمانه‌ای شده؛ می‌کنن، بعد می‌کُشن! نا مردا... 🌐 @aliebrahimpour_ir
| | (1) 💠 امیرالمومنین: ▪️هوَ فِي الْأَشْيَاءِ عَلَى غَيْرِ مُمَازَجَةٍ. ▫️خداوند، در اشیاء است بدون اینکه با اشیاء مخلوط شود.🌹 🔹پ.ن: یعنی خدا، «من»، «شما»، «دیوار»، «بخاری» و حتی «خورش فسنجان» است! خدا جدا نیست؛ به‌خدا، خدا اینجا هم هست؛ 😶 حتی درون همین گوشی شما! 😌 📗 : التوحيد (للصدوق)، ص306 🌐 @aliebrahimpour_ir
| | (2) 💠 امیرالمومنین در ادامه‌ی همان روایت، می‌فرمایند: ▪️[هو] دَاخِلٌ فِي الْأَشْيَاءِ لَا كَشَيْءٍ فِي شَيْءٍ دَاخِلٍ ▫️خدا همه اشیاء است، اما نه مثل چیزی در ظرف! 📗 : التوحيد (للصدوق)، ص306 🌐 @aliebrahimpour_ir
#رفیق | #کیمیای_سعادت | #ارزش_دنیا | #هیچ_در_هیچ | #اخلاقی [ #مراقبت_از_گل_دوستی 🌹] 🔸 #شعر #حافظ ؛ #غزل 298 🌐 @aliebrahimpour_ir
دستور خط فارسى - مصوب فرهنگستان.pdf
1.84M
✅ #ابزار_کار_نویسنده 📕 « دستور خطّ فارسى » 🔺مصوّب #فرهنگستان زبان و ادب فارسى [ #نویسندگی #دستور_خط #زبان_فارسی #خط #آموزشی #ابزار #نگارش #دانلود] 🔗 persianacademy.ir/fa/d1.aspx 🌐 @aliebrahimpour_ir
فرهنگ املایی خط فارسی - فرهنگستان زبان و ادب فارسی.pdf
3.37M
✅ #ابزار_کار_نویسنده 📗 « فرهنگ املایی خط فارسی » 🔺بر اساس معیار #فرهنگستان 🏷 منبع مناسب برای بررسی املای صحیح و جدا یا پیوسته‌نویسی واژگان. [ #نویسندگی #املا #زبان_فارسی #املا #آموزشی #نگارش #دانلود ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
VirastaranMotaradefMotazad.docx
2.03M
✅ #ابزار_کار_نویسنده 📗 « فرهنگ مترادف و متضاد » 🔺منبع: فرج‌الله خداپرستی، فرهنگ جامع واژگان مترادف و متضاد زبان فارسی، شیراز: دانشنامۀ فارس، ۱۳۷۶. 🎈دبیرخانۀ شورای عالی اطلاع‌رسانی. آماده‌سازی و تبدیل به فایل اکسل توسط: سیدحمید حیدری‌ثانی 🏷 منبع مناسب برای فهم معنای همگون و ناهمگون. [ #نویسندگی #املا #زبان_فارسی #واژه #مترادف #متضاد #دانلود #نگارش ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
MotaradefMotazad.xls
4.55M
✅ #ابزار_کار_نویسنده 📗 « فرهنگ مترادف و متضاد » 🔺منبع: فرج‌الله خداپرستی، فرهنگ جامع واژگان مترادف و متضاد زبان فارسی، شیراز: دانشنامۀ فارس، ۱۳۷۶. 🎈دبیرخانۀ شورای عالی اطلاع‌رسانی. آماده‌سازی و تبدیل به فایل اکسل توسط: سیدحمید حیدری‌ثانی 🏷 منبع مناسب برای فهم معنای همگون و ناهمگون. [ #نویسندگی #املا #زبان_فارسی #واژه #مترادف #متضاد #دانلود #نگارش ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 🍀جلسه شاهنامه خوانی و ، دو سالی هست که در کانون نویسندگان برقرار شده. شرکتش هم برای عموم آزاد است و نیازی به ثبت نام خاصی ندارد. چهارشنبه ها ساعت 5، آقای قاضی می خوانند و ساعت 6 هم استاد حافظ. عبارت می خوانند و توضیح می دهند و اگر کسی سوالی داشته باشد، پاسخ می دهند. 🍀این هم آدرس این جلسه است: 🔗 @Golgashte_Hamase_va_Ghazal 🍀گاهی متن و فایل صوتی خوانش غزل را می گذارند تا از قبل تمرین کنند. 🌸من اما سعی می کنم حافظ خوانی اش را شرکت کنم. کلاس شاهنامه شان، صرفا خواندن متن است؛ خیلی دل نمی دهم. وقتش را هم ندارم؛ اما حافظ خوانی اش برایم دلنشین است: 🍁 اولا استادش -دکتر لنگرودی- را از قبل می شناسم. استاد ادبیات پیش دانشگاهی ما بود. بسیار خوش برخورد و خوش بیان و مسلط است. همان پیش دانشگاهی خیلی ذوق و انگیزه ادبیات را در من زنده کرد. کلاسش را خیلی دوست داشتم. 🍁ثانیا جلسه حافظ خوانی تحلیلی تر و عمیق تر است. در حد خوانش غزل نیست. توضیحات خوبی ارائه می شود. برای من هم فال است و هم تماشا؛ هم انس با شعر و ادبیات است و هم نکاتی که استاد می گوید، برایم امیدبخش و است. 🌸یک چیزهایی در زندگی است که لازم داریم چند وقت یک بار مرور بشوند تا زندگیمان بالانس بشوند... درباره ی این بُعد دوم، بعدا شاید بیشتر توضیح دادم... ❎اما شاید برایتان سوال بشود که خب، مرد مومن (یا غیر مومن!) مگر تو مریضی که هر جلسه از استاد استعلام میگیری؟ خب در کانالشان اطلاع رسانی می کنند دیگر... ⁉️😒🤔 ✅پاسخ این است که در طول سال گذشته، 3-4 بار اتفاق افتاد که با مصیبت فراوان برنامه را تنظیم کردم که ساعت 6 خودم را به برسانم. می رسیدم و با ذوق منتظر می شدم، بعد می گفتند استاد گفته نمی آید و ببخشید که اطلاع رسانی نکردیم!! از بار آخری که این اتفاق افتاد، با خودم عهد کردم به جای اینکه در ذهنم به دیگران فحش بدهم، عین بچه آدم خودم از استاد استعلام کنم که تشریف می آورند یا نمی آورند. هم خودم مطمئن می شوم و هم برای دیگران هم اطلاع رسانی می کنم؛ شاید یک نفر دیگری هم بود و مطلع شد و آمد و استفاده کرد و لذت بُرد! 🌸از همان چند هفته پیش، به صورت خصوصی برای دوستانم می فرستادم؛ گفتم این بار در کانال هم بگویم، شاید مشتاقی هم، اینجا وجود داشت. [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
. باسمه . 🎬 سینمایی🎬 . « » ✳️عنوان: .«قهرمانان کوچک»؛ جرعه‌ای حالِ خوب برای خانواده . [نسخه و ] . ▫️علی ابراهیم‌پور▫️ . ( از دو) 0⃣ صفر- از میان چند گزینه‌ی موجودِ روی پرده که هم جزوشان یکی از فیلم‌های توقیفی است و هم یکی از فیلم‌های مورد تحسین منتقدین، پیشنهاد محمد، «قهرمانان کوچک» بود. من اما با اشاره به توقیفی بودن یکی دیگر از گزینه‌ها، پیشنهاد دیگری داشتم. محمد با تاکید بر اینکه این زردبازی‌ها را ول کنم، یادآور شد که سه فیلم آخری که دیده‌ایم، همگی در ژانر نکبت بوده‌اند و هرکدام از آن یکی متهوع‌تر؛ پس برویم فیلمی ببینیم که «حالمان را خوب کند». من در واقع در این یادداشت-گزارش می‌خواهم بگویم چرا حق با او بود و گزینه‌ی پیشنهادی‌اش، یک پیشنهاد واقعا «حال‌خوب‌کن» محسوب می‌شود. 1⃣ یک- روی صندلی نشستیم و مقدمه و تیتراژ فیلم که شروع شد، از محمد پرسیدم «آیا از سرمایه‌گذار فیلم خبر دارد؟ اوج بوده یا حوزه هنری؟» و با جواب «نمی‌دانم» او، خودم ادامه دادم: اوج که نمی‌تواند باشد؛ اگر بود گوش فلک را کر می‌کرد! حوزه هنری هم تازه از بیست‌ویک‌روزبعدش فارغ شده و خسته‌تر از آن است که در یک سال، دو بار از این کارها کند! همان‌جا ایولی به آن کسی گفتم که در این گیرودار نابه‌سامان گیشه، ریسک و همّت کرده، آمده فیلمی برای کودک‌ونوجوان -حالا با هر معنا و مفهومی- ساخته. 2⃣ دو- «قهرمانان کوچک» فیلمی قابل‌اعتنا در ژانر خودش است. فیلم‌نامه‌ای قوی دارد. روایت شفاف، روان و روشن جلو می‌رود و برخلاف خیلی از فیلم‌های موجود، باگ داستانی ندارد. داستان چفت‌وبست درستی داشته و روابط علّی-معلولی سالمی به داستان چارچوب داده‌اند. هرچند نیم‌ساعت آخر، فیلم قدری از ریتمِ روایی‌اش می‌افتد، ولی با کارگردانی خوب حسین قناعت جبران شده است. 3⃣ سه- قهرمانان داستان، از جنس خودِ بچه‌ها هستند و این باعث می‌شود مخاطب کودک‌ونوجوان به‌راحتی بتواند با آن‌ها ارتباط بگیرد و هم‌ذات‌پنداری کند. آن‌ها نه‌شخصیت‌های کارتونی و عروسکی‌اند و نه کاراکترهای ماورایی. آن‌ها همین بچه‌هایی هستند که هر روز در مدرسه می‌بیند: ورزش می‌کنند؛ شوخی و تفریح می‌کنند؛ اهل فضای مجازی‌اند. اما در کنار همه این‌ها هدف و فکر دارند و برای آن تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوند. 4⃣ چهار- فیلم علاوه‌بر بچه‌ها، برای خانواده‌ها هم سرگرم‌کننده و آموزنده است. خانواده‌های شخصیت‌های اصلی فیلم، از جنس مردم معمولی‌اند. خانه‌ی دو برادر قهرمان فیلم، نه خانه‌ی چرک و کثافت ابدویک‌روزی است و نه از خانه‌های اکازیون بالاشهری. یک خانه‌ی کاملا معمولی؛ ولی مرتب و زیبا. آشپزخانه‌ی کوچک غیراُپن، حیاط نُقلی با درخت و گل و حوض، و نشیمن با مبل‌های معمولی و اتاق‌هایی فرش شده‌... همه‌وهمه، ما را کمک می‌کند فاصله‌ای با آن‌ها احساس نکنیم و از خودمان بدانیم‌شان. انتخاب این لوکیشن از دو جنبه اهمیت دارد: اولا، مدت‌هاست در پرده‌ی سینما، تصویری از چنین خانه‌ای ندیده‌ایم و این نکته‌ی قابل تاملی است: آیا برای فیلم ساختن همیشه باید سراغ چیزهای غیرمعمولی برویم؟ اساسا جایگاه مردم عادی اتفاقات جامعه و به تبع آن، سینما کجاست؟ مگر نه این است که بار اصلی حرکت جامعه و اتفاقات آن بر دوش مردم عادی است؟ پس چرا سینمای بدنه، اینقدر لاغر است؟ ثانیا، استفاده از چنین لوکیشنی به آرامش فکری مخاطب کمک می‌کند. تماشاچی، بعد از اتمام فیلم هیچ‌گاه به عناصر ظاهری غبطه نخواهد خورد و دقیقا سر سفره‌ی مضمون و محتوا خواهد نشست؛ یعنی دقیقا اتمسفری که در «درون خانه» جریان دارد. (ادامه دارد...). باسمه . 🎬 سینمایی🎬 . « » ✳️عنوان: .«قهرمانان کوچک»؛ جرعه‌ای حالِ خوب برای خانواده . [نسخه و ] . ▫️علی ابراهیم‌پور▫️ . ( از دو) 0⃣ صفر- از میان چند گزینه‌ی موجودِ روی پرده که هم جزوشان یکی از فیلم‌های توقیفی است و هم یکی از فیلم‌های مورد تحسین منتقدین، پیشنهاد محمد، «قهرمانان کوچک» بود. من اما با اشاره به توقیفی بودن یکی دیگر از گزینه‌ها، پیشنهاد دیگری داشتم. محمد با تاکید بر اینکه این زردبازی‌ها را ول کنم، یادآور شد که سه فیلم آخری که دیده‌ایم، همگی در ژانر نکبت بوده‌اند و هرکدام از آن یکی متهوع‌تر؛ پس برویم فیلمی ببینیم که «حالمان را خوب کند». من در واقع در این یادداشت-گزارش می‌خواهم بگویم چرا حق با او بود و گزینه‌ی پیشنهادی‌اش، یک پیشنهاد واقعا «حال‌خوب‌کن» محسوب می‌شود.
1⃣ یک- روی صندلی نشستیم و مقدمه و تیتراژ فیلم که شروع شد، از محمد پرسیدم «آیا از سرمایه‌گذار فیلم خبر دارد؟ اوج بوده یا حوزه هنری؟» و با جواب «نمی‌دانم» او، خودم ادامه دادم: اوج که نمی‌تواند باشد؛ اگر بود گوش فلک را کر می‌کرد! حوزه هنری هم تازه از بیست‌ویک‌روزبعدش فارغ شده و خسته‌تر از آن است که در یک سال، دو بار از این کارها کند! همان‌جا ایولی به آن کسی گفتم که در این گیرودار نابه‌سامان گیشه، ریسک و همّت کرده، آمده فیلمی برای کودک‌ونوجوان -حالا با هر معنا و مفهومی- ساخته. 2⃣ دو- «قهرمانان کوچک» فیلمی قابل‌اعتنا در ژانر خودش است. فیلم‌نامه‌ای قوی دارد. روایت شفاف، روان و روشن جلو می‌رود و برخلاف خیلی از فیلم‌های موجود، باگ داستانی ندارد. داستان چفت‌وبست درستی داشته و روابط علّی-معلولی سالمی به داستان چارچوب داده‌اند. هرچند نیم‌ساعت آخر، فیلم قدری از ریتمِ روایی‌اش می‌افتد، ولی با کارگردانی خوب حسین قناعت جبران شده است. 3⃣ سه- قهرمانان داستان، از جنس خودِ بچه‌ها هستند و این باعث می‌شود مخاطب کودک‌ونوجوان به‌راحتی بتواند با آن‌ها ارتباط بگیرد و هم‌ذات‌پنداری کند. آن‌ها نه‌شخصیت‌های کارتونی و عروسکی‌اند و نه کاراکترهای ماورایی. آن‌ها همین بچه‌هایی هستند که هر روز در مدرسه می‌بیند: ورزش می‌کنند؛ شوخی و تفریح می‌کنند؛ اهل فضای مجازی‌اند. اما در کنار همه این‌ها هدف و فکر دارند و برای آن تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوند. 4⃣ چهار- فیلم علاوه‌بر بچه‌ها، برای خانواده‌ها هم سرگرم‌کننده و آموزنده است. خانواده‌های شخصیت‌های اصلی فیلم، از جنس مردم معمولی‌اند. خانه‌ی دو برادر قهرمان فیلم، نه خانه‌ی چرک و کثافت ابدویک‌روزی است و نه از خانه‌های اکازیون بالاشهری. یک خانه‌ی کاملا معمولی؛ ولی مرتب و زیبا. آشپزخانه‌ی کوچک غیراُپن، حیاط نُقلی با درخت و گل و حوض، و نشیمن با مبل‌های معمولی و اتاق‌هایی فرش شده‌... همه‌وهمه، ما را کمک می‌کند فاصله‌ای با آن‌ها احساس نکنیم و از خودمان بدانیم‌شان. انتخاب این لوکیشن از دو جنبه اهمیت دارد: اولا، مدت‌هاست در پرده‌ی سینما، تصویری از چنین خانه‌ای ندیده‌ایم و این نکته‌ی قابل تاملی است: آیا برای فیلم ساختن همیشه باید سراغ چیزهای غیرمعمولی برویم؟ اساسا جایگاه مردم عادی اتفاقات جامعه و به تبع آن، سینما کجاست؟ مگر نه این است که بار اصلی حرکت جامعه و اتفاقات آن بر دوش مردم عادی است؟ پس چرا سینمای بدنه، اینقدر لاغر است؟ ثانیا، استفاده از چنین لوکیشنی به آرامش فکری مخاطب کمک می‌کند. تماشاچی، بعد از اتمام فیلم هیچ‌گاه به عناصر ظاهری غبطه نخواهد خورد و دقیقا سر سفره‌ی مضمون و محتوا خواهد نشست؛ یعنی دقیقا اتمسفری که در «درون خانه» جریان دارد. (ادامه دارد...) [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
. باسمه . 🎬 سینمایی🎬 . « » ✳️عنوان: .«قهرمانان کوچک»؛ جرعه‌ای حالِ خوب برای . [نسخه و ] . ▫️علی ابراهیم‌پور▫️ . ( از دو) 5⃣ پنج- رابطه‌ی پدر (بیژن بنفشه‌خواه) و مادر (آناهیتا همتی) مثال‌زدنی است؛ از حرف‌زدن‌های معمولی و جشن تولد گرفته تا شرایط بحرانی، تنشی بین‌شان دیده نمی‌شود. سختی و ناراحتی هایی هم پیش می‌آید؛ ولی کار با صمیمیت، محبت و «حال خوب» جلو می‌رود. همان اواسط فیلم، یواشکی از محمد می‌پرسم آیا آخرین باری که تصویری از رابطه پرمهر پدرومادر در فیلم دیده باشد را، یادش می‌آید؟ می‌گوید نه. من هم نه! این برای پدرومادرها و فرزندانشان پُرپَند است. مهم‌ترین‌اش اینکه «می‌شود اینطور هم حرف زد و زندگی کرد!» ما این‌ها را خوب «می‌دانیم»، ولی گاهی باید «ببینیم»! همین‌طور رابطه‌ی دوبرادر با هم و رابطه فرزندان با والدین. اساسا پاشنه‌ی داستان فیلم، روی دغدغه‌ای که بچه‌ها درباره‌ی خانواده‌شان دارد، می‌چرخد. این یعنی اتمسفر خانه، فضای نشاط و محبت و هم‌گرایی است. 6⃣ شش- «قهرمانان کوچک» پرمضمون و محتواست. این می‌توانست نقطه‌ی ضعف فیلم باشد ولی این مضمون‌های متعدد به ترتیب اهمیت، بسامد گرفته‌اند و اینطور نیست که آشوب محتوایی ایجاد کرده باشند. حرف اصلی فیلم، واضح و روشن است؛ دغدغه‌ی چندسال اخیر مملکت: «استفاده از کالای ایرانی». این مضمون در بستر یک داستان پرتنش و تعقیب‌وگریز و البته کمدی ارائه می‌شود. این همه بالاوپایین پریدن‌های شخصیت‌های داستان برای این هدف، به خوبی می‌تواند کودک‌ونوجوانِ مخاطب را به جان پدرومادرها بیاندازد که از این به بعد فقط‌وفقط برایشان تولید داخل بخرند. در کنار این‌ها به صورت نامحسوس، دغدغه‌ی ورزش‌کردن را هم -از طریق تکواندوکار بودن کاراکترهای اصلی- به مخاطب منتقل می‌کند. در سطح‌های بعدی هم بحث اهمیت خانواده و نفی تک‌فرزندی و... . 7⃣ هفت- «قهرمانان کوچک» فیلمی پرهزینه است. هم از بازیگران متعدد کمدی بهره برده و هم از لوکیشن‌های مختلف داخلی و خارجی و در کنار همه این‌ها تعقیب‌وگریزهای قابل‌اعتنا. این‌ها همگی جذابیت فیلم را بالا برده‌اند. ازاین‌رو با توجه به روایت روان و ساده‌ای که فیلم انتخاب کرده، هم برای کودکان 5ساله جذاب است و هم برای نوجوان 12-13 ساله. هشت- بعدها خواندم سرمایه‌گذار فیلم (علی عبدی) آدم دغدغه‌مندی است که از روی درد فرهنگی‌اش برای نسل آینده‌ی مملکت اقدام به چنین سرمایه‌گذاری‌ای کرده. البته حالِ‌خوب فیلم، با تیتراژ تمام نمی‌شود؛ نصف درآمد فیلم هم قرار است هزینه بیمارستان کودکان اصفهان بشود تا کودکان بیشتری در حال خوب داشتن سهیم بشوند. سینمای کودک نقطه‌ای استراتژیک است که فقط دادش را می‌زنیم. چه کسی جز ما باید حمایت و تقویتش کند؟ تا حداقل این تک‌دغدغه‌های گوشه‌وکنار، باقی بمانند. 🌸 ⬅️☑️ سخن پایانی- اگر پُزهای روشنفکرنمایانه که زیبایی و هنر را در زردی و خفگی معنا می‌کنند، کنار بگذاریم؛ فطرت آدم‌ها دنبال زندگی و نشاط است. به قول رضا میرکریمی «در شرایط مساوی، مردم گرایش‌شان به امید بیشتر از ناامیدی است». اگر دنبال آن فیلمی هستیم که امیدمان را افزایش داده، جرعه‌ای نشاط به خوردمان دهد؛ فیلمی که پدرومادری دست فرزندشان را بگیرند و به سینما بروند و با دیدنش هم خودشان و هم فرزندشان، «حال خوب» پیدا کنند و لذت ببرند؛ «قهرمانان کوچک» دقیقا مصداق‌اش است. ☺️🌹 //پایان// [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🎬 #نقد_فیلم « #قهرمانان_کوچک » ✳️عنوان: «قهرمانان کوچک»؛ جرعه‌ای حالِ خوب برای خانواده 🔺 #روزنامه #وطن_امروز 🗒انتشار: شماره2315، سه‌شنبه، 7آذر96 - ص13 🌐 @aliebrahimpour_ir
روزنامه وطن امروز، شماره2315، سه‌شنبه، 7آذر96 - ص13.pdf
382.7K
🔰 نسخه کامل ص13 #روزنامه #وطن_امروز 🔰 شماره2315، سه‌شنبه، 7آذر96. ✅ در این صفحه، نقد فیلم « #قهرمانان_کوچک »، نوشته علی‌ابراهیم‌پور به چاپ رسیده است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: « »، فیلم جدید سینمایی آقای حسین قناعت 🏷 عنوان: «قهرمانان کوچک»؛ جرعه‌ای حالِ خوب برای خانواده 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 20 آبان 1396 📇تعداد واژگان متن اصلی: 998 🗒تاریخ انتشار: 7 آذر 1396 📰 محل انتشار: ، شماره2315، سه‌شنبه، 7آذر96 - ص13. ⛔️ممیزی چاپ: در متن چاپ شده در روزنامه، از بند شماره «یک» دو خط ممیزی خورد و با هماهنگی با نویسنده، حذف شد. همان دو خط نیش‌دار به اوج و حوزه‌هنری 🙃. متنی که در کانال منتشر کردم، اصلی و بدون حذفیات است.😅 📎توضیح: 💠 در این متن، سبک جدیدی را امتحان کردم. متن، چیزی بین گزارش و یادداشت است؛ نه گزارش و روایت محض است و نه یادداشت و مقاله محض! عالما و عامدا روی مرز گزارش و یادداشت راه رفتم. نمی‌دانم چقدر موفق از آب در آمد. 💠 مخاطب این متن هم، متفاوت با نقدهای قبلی است. قبلی‌ها را برای کسی نوشته‌ام که علاقه‌مند به خواندن متن سینمایی است؛ اما این یکی مخاطبش عموم افراد، خصوصا خانواده‌هاست. در این متن کوشیده‌ام فارغ از تحلیل فنی-هنری اثر، نقش و اثر مهمش در جامعه و درارتباط‌با مخاطب را روشن کنم. ✴️ 20 آبان تا 7 آذر، زمانی طولانی است. این هم داستان جالبی دارد! به زودی جریانش را تعریف می‌کنم...😐 ✳️مطالعه‌ی نسخه و : 🔰 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/251 (بخش اول) 🔰 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/252 (بخش دوم) ✳️ لینک‌های مربوط به انتشار: ♻️ http://www.vatanemrooz.ir/?nid=2315&pid=13 (در سایت ) 📝 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2315/13/185003/0 (متن در سایت) 🗞 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/254 (عکس مطلب روزنامه وطن‌امروز) 📥 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/255 (دانلود ص13 شماره 2315) 📑 http://www.vatanemrooz.ir/content/newspaper/Version2315/0/Page13/Block185003/newspaperb_185003.jpg (عکس در سایت) 🔹پ.ن: مثل همیشه، از شنیدن نظرات دوستانِ همراه، خوش‌حال خواهم شد.☺️🙏💐 🔹پ.ن2: از سه دوست و همراهِ‌ عزیز و بزرگوار -و البته گم‌نامم- کمال تشکر را دارم که مهربانانه برای قوام‌گرفتن متن، هر کدام به نحو خاصی، کمک و همراهی‌ام کردند.😌 🌐 @aliebrahimpour_ir