هدایت شده از تربیت نوجوان خودباور و مستقل
#تربیت
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
شیوه برخورد با رفتارهای ناپسند کودک
فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته و می خواهید به منزل ببرید. چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد. اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد، و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت، احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید؛ بلکه بدون هیچ هراسی، می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد.
دربارۀ کودکانِ خود نیز سعی کنید کودک شما خیال کند که ظرف حیثیت و حرمت او پر می باشد و باید با احتیاط کامل رفتار کند، و تلاش کند کسی به او تنه نزند؛ امّا اگر شما آمدید و به او تنه زدید، دیگر ظرف حرمت و شخصیت او تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد.
پس، این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی «تغافل» لازم است، به این معنا که شما از عیوب فرزندانتان آگاه باشید، اما کودک شما اطلاع نداشته باشد که شما از عیوب او آگاه هستید.
آگاه بودن شما از عیوب فرزندانتان خوب است، اما آگاه بودن ایشان از این که شما عیوب وی را می دانید، خوب و به صلاح نیست.
هدایت شده از تفسیر آموزشی و احادیث کافی- راسل
نمونه ای از #نموداری کردن آیه قرآن
۱۷۷بقره
که نشان می دهد قدم چهارم فهم ادبی آیه(تشخیص جملات صغری و کبری و عطف ها) چقدر مهم و در فهم آیه راهگشاست.👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدترین اعتیاد چیست؟
راه درمانش چیست؟
#مصطفی_ملکیان
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 انسان گاهی خودش را تکذيب و تنقیص ميکند تا دیگران بیایند از او تعريف کنند و او را تأیید کنند!
"بزرگواری ميفرمودند: «یکوقتی يک مجلسي بود که همه علما و بزرگان بودند و مجلس خاصی بود. من از راه رسيدم. بيمقدمه به من گفتند برو منبر. من رفتم و نيم ساعت صحبت کردم. خيلي بحث خوبی شد و بهقولی «مجلس گرفت»!
وقتي پايين آمدم، به صاحبخانه گفتم: «منبر رفتنِ بدون مقدمه، همين ميشود[یعنی خوب نشد!]».
گفت: «ناقلا، آیا ميخواهي از تو تعريف کنيم؟!».
گاهي انسان خودش را تکذيب مي کند، ولي در باطن ميخواهد که دیگران از او تعريف کنند!
گاهی انسان خودش را تنقيص مي کند تا خودش را اثبات کند.
انسان بايد از اين چیزها فارغ شود. اگر گرفتارِ اين چيزها باشد به او علم نميدهند."
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
✅📝 ثبت نام و گزینش سال تحصیلی جدید
📌#مدرسه_علمیه
#حاج_ملاصادق_مجتهد_قمی
✅ با رویکرد تربیتمحور
🔹 و برنامههای ویژه💯
اطلاعات تکمیلی در پوستر👆🏻
🆔 @mojtahedqomi
مدیر و برخی از کارکنان این مدرسه را از نزدیک میشناسم.
در عرصه دانش تربیت و اجرای امور تربیتی، مجاهدند.
اگر نوجوانان مستعدی را میشناسید که طالب علوم دینیاند، یکی از گزینههای خوب همین مدرسه است.
دینپرست
یکی از بهترین تعابیر دربارۀ آقای #احمدینژاد همین تکبند آقای #وحید_جلیلی دربارۀ فیلم #خروج آقای #حاتمیکیا است.
چقدر شفاف و تلخ، میتوان وضعیت یکی از بزرگترین حوادث، بلکه جریانات سیاسی-فرهنگی ایران (به نام #انتخابات) را در پس این دو سطر دید.
#وحید_جلیلی
#خروج
https://t.me/anbaz60/579
هدایت شده از وحید جلیلی
تاملی در خروج حاتمی کیا بر سینمای تهران شمالی .pdf
510.8K
📝 بازگشت عبّاس و سراغ خانه کدخدا
🔰 تاملی در "خروج" حاتمی کیا بر سینمای تهران شمالی
فایل pdf متن کامل یادداشت وحید جلیلی درباره فیلم سینمایی "خروج"
🆔 @jalili_vahid
هدایت شده از مباحث طلبگی
🔹معاونت تهذیب مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام برگزار می کند:
🖥 #کلاس_آنلاین
📗فرازهایی از کتاب شریف اسرار الصلوة عارف واصل مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) به کلام استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین سید طاهر غفاری در روزهای ماه مبارک رمضان 1441 به صورت آنلاین برگزار می گردد.
🔶حضور همه علاقمندان به مباحث معنوی و اخلاقی در این کلاس آزاد است.🔶
⏰شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:45 تا 17:15
🔴 برای ورود به کلاس، در زمان برگزاری کلاس، روی لینک زیر کلیک کرده و با وارد کردن نام خود وارد کلاس شوید.👇
http://madras.izaa.ir/b/42a-7qq-u9w
@hosoon
20 فهل من مدکر؟.mp3
3.53M
آیا قرآن آسان است؟
«اتخذوا هذا القرآن مهجورا» یعنی چه؟
در قرآن دنبال چه باشیم؟ و چگونه؟
چند مسئلۀ پژوهشی در عرصۀ تاریخ اسلام
📜
در زمینۀ تاریخ اسلام، موضوعات بسیار زیاد و بکری وجود دارد. اجمالا دربارۀ تکتک زمینههای اجتماعی، نسبت به تکتک معصومان (و بعضی از اصحابشان)، یا دربارۀ تمام قصص تاریخی قرآن یا جریانهای مربوط به حاکمان جوامع اسلامی و امثال آنها، میتوان از ابعاد مختلف تحقیق کرد. در ادامه صرفا به عنوان نمونه به چند مورد اشاره میکنم:
1. سیرۀ صحابۀ مأمور به تبلیغ از طرف پیامبر (ص)
2. بررسی روشها و علل حمایت حضرت علی (ع) از عثمان
3. روششناسی مذاکرات امام حسین (ع) با دشمنان
4. بررسی گزارشهای تاریخی بیعت امام سجاد (ع) با یزید در جریان واقعۀ حرّه
5. تفاوت رویکرد ائمه (ع) در ابراز امامت خود بر اساس تحلیل شرائط سیاسی-اجتماعی زمان هر کدام
6. بررسی اهداف مأمون از درخواست منصب حکومتی برای امام رضا (ع)
7. آثار مثبت پذیرش ولایت عهدی امام رضا (ع) برای پیروان مکتب تشیع
8. روششناسی مذاکرات امام رضا (ع) با مخالفان امامت خود (با تکیه بر جریان واقفیه)
9. انواع معجزات منسوب به ائمه (ع) در منابع حدیثی متقدم
10. ریشههای تاریخی دلائل غیبت امام زمان (ع) در زمان امامان پیشین
11. روششناسی تحلیلهای تاریخی در دانشنامۀ امام حسین (ع)
12. روششناسی تحلیلهای تاریخی در دانشنامۀ امام علی (ع)
13. ارزیابی رویکرد تاریخی و کلامی در «الصحیح من سیرة النبی الاعظم» (اثر علامه سید جعفر مرتضی عاملی)
14. روششناسی تحلیلهای تاریخی-سیاسی در «الحیاة السیاسیة للامام الرضا (ع)» (اثر علامه سید جعفر مرتضی عاملی)
15. روششناسی تحلیلهای تاریخی-فرهنگی علامه سید جعفر مرتضی عاملی در «الامام السجاد (ع)، باعث الاسلام من جدید»
16. روششناسی علامه سید مرتضی عسکری در کتاب «عبد الله بن سبأ» (یا «عائشة فی الاسلام»)
17. روششناسی دکتر احمد پاکتچی در کتاب «تاریخ حدیث» (یا «تاریخ تفسیر قرآن کریم»)
18. بررسی بسترهای تاریخی تحمیل حکومت بر حضرت علی (ع)
19. بررسی بسترهای تاریخی گذر مسلمانان از حکومت حضرت علی (ع)
20. روششناسی قرآن در قصص تاریخی، با تأکید بر قصۀ حضرت موسی
تکمیل:
واضح است که با تغییر برخی از متغیرهای این موضوعات، میتوان به چندین مسئلۀ تحقیقی دیگر دست یافت.
به امید تأثیر هر چه بیشتر تحقیقات حوزوی و دانشگاهی در رشد حقیقی انسانیت!
#روش_تحقیق
#ترجمه
#تفسیر
هر چند امروزه ترجمهها و تفاسیر قرآن کریم، نسبت به گذشته دقیقتر شدهاند،1️⃣ اما همچنان نیازمند و موظفیم که سطح ترجمه و تفسیر قرآن کریم را ارتقا دهیم. برای این هدف باید ابتدا مفهومشناسی دقیقی از آنها داشته باشیم. اینجا بر اساس مقایسۀ آن دو، معناشناسی میکنم.
سه تفاوت بین ترجمه و تفسیر:2️⃣
1. ترجمه مختص به قرائن متصل لفظی (یعنی سیاق) است،
ولی تفسیر شامل همۀ انواع قرائن (لفظی و غیر لفظی، متصل و منفصل) میشود.
2. ترجمه فقط پاسخ به «چه گفت؟» است،
ولی تفسیر علاوه بر آن، پاسخ به انواع سؤالات دیگر هم میشود،
مانند: چرا گفت؟ چگونه گفت؟ کجا گفت؟ کی گفت؟ نتیجۀ این سخن چه شد؟ چرا مطلب دیگری را نگفت؟ چرا به گونۀ دیگری نگفت؟
3. غالب ترجمههای مدوّن، فقط حاصل معنا را دارند،
ولی غالب تفاسیر مکتوب، علاوه بر حاصل معنا، فرآیند کشف آن را هم در بر میگیرند.
حتی برخی از تفاسیر، پس از ذکر فرآیند، از بیان مستقل حاصل معنا (یعنی ترجمۀ تفسیری) میگذرند.
————
پینوشت:
1️⃣ از جمله ترجمههای خوب، ترجمۀ استاد بزرگوار حجت الاسلام سید محمدرضا صفوی است (ترجمۀ قرآن بر اساس تفسیر المیزان).
ترجمۀ آقای علی ملکی (ترجمۀ خواندنی قرآن) و ترجمۀ حجت الاسلام حسین انصاریان هم نقاط قوت خوبی دارند.
2️⃣ تفاوت اول و دوم، ناظر به فعالیت مترجم و مفسر است، اما تفاوت سوم، میان کتب تألیف شدۀ ترجمه و تفسیر.
تلگرام و ایتا: @anbaz1360
چند موضوع پژوهشی برای رشتۀ تفسیر، با رویکرد اخلاق و تربیت:
📜
1. کارکرد صفت «حلم» در تربیت
2. کارکرد «شکر» در تربیت دینی
3. عوامل ایجاد و تقویت «شکر»
4. نقش «ترس» در هدایت انسان
5. مؤلفههای رشد اجتماعی
6. ارزیابی عواطف و احساسات بشری
7. روش تصحیح عواطف
8. روش غلبه بر عواطف منفی
9. معیارهای ارزیابی رابطۀ انسان با خود
10. منشأ ارزش اخلاقی
11. راه تحصیل ارزشهای اخلاقی (یا روش تحصیل فضیلتی خاص، مثل «تواضع»)
12. روشهای دوری از رذائل اخلاقی (یا رذیلهای خاص، مثل «حسد»)
13. آثار معرفت به افعال الهی در زندگی بشر
14. آثار غفلت از افعال الهی در زندگی بشر
15. تأثیر شناخت صفات کمالی خدا بر تابآوری انسان در سختیها
...
همۀ این موضوعات قابل تقیید به متغیرهایی مثل «بر اساس قرآن کریم»، «بر اساس تفسیری خاص، مثل المیزان» و «با مطالعۀ تطبیقی بین چند تفسیر، مثل المیزان و نمونه و فی ظلال القرآن» هستند؛ به عنوان نمونه:
✅ منشأ ارزش اخلاقی بر اساس آیات قرآن کریم
✅ منشأ ارزش اخلاقی بر اساس تفسیر المیزان
✅ منشأ ارزش اخلاقی با تأکید بر تفاسیر علامۀ طباطبایی و سید قطب
#روش_تحقیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ع.ص در کلام حجت الاسلام رنجبر
انسان چقدر میتواند #رشید و #بیهوا و #بیتعلق باشد؟
حسرت حضور در محضر چنان انسانهای پروازکردهای، در دل انسان میماند
🌹
@anbaz1360
انتشارات #دانشگاه_تهران تمام کتابها را رایگان در اختیار شما قرار داده است.
https://ketaabonline.com/
برشی از مصاحبۀ خواندنی حجت الاسلام مرتضی اشراقی، نوۀ امام خمینی (رحمت الله علیه):
«خانم (همسر امام خمینی _رحمت الله علیهما-) به یکی از مسئولین چیزی گفتند که جالب بود، یک اتفاقی رخ داده بود. آن شخص مسئول برای این که به خانم دلگرمی بدهند و بگویند اوضاع کاملاً تحت کنترل و در دست است و مشکلی نیست یک لفظی به کار بردند که مثلاً حکومتداری خیلی هم مشکل نیست.
خانم در جواب گفتند: شاید حکومتداری خیلی مشکل نباشد ولی مردم داری کار مشکلی است.
خیلی در موضوع اقتصاد حساس بودند که در معیشت مردم اتفاقی نیفتد.»
https://b2n.ir/795046
افضل اعمال در شبهای قدر، علم است یا دعا و قرائت قرآن؟
✅
1. علم در ادبیات دینی نور است و نور، مسیر زندگی درست انسان را روشن میکند.
🌹 الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ (مصباح الشريعة، ص 16)
🌹 ... وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ نُورُهُمْ يَسْعى بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ بِأَيْمانِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنا أَتْمِمْ لَنا نُورَنا وَ اغْفِرْ لَنا إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ (تحريم 8)
2. چه بسا در اعمال شبهای قدر، روایت صریحی بر مطلوبیت مذاکرۀ علم نباشد، اما از آیات و روایات فراوانی استفاده میشود که انسان باید با فهم و بصیرت حرکت کند. پس طلب علم، میتواند ذکر حقیقی خدا، طلب هدایت به راه شایسته و بایسته و دعای خیر از درگاه خدا باشد که از اعمال قطعی شبهای قدر است.
🌹 قلْ هذِهِ سَبيلي أَدْعُوا إِلَى اللهِ عَلى بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني وَ سُبْحانَ اللهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكينَ (يوسف 108)
🌹 عن أمیر المؤمنین: يَا كُمَيْلُ مَا مِنْ حَرَكَةٍ إِلَّا وَ أَنْتَ مُحْتَاجٌ فِيهَا إِلَى مَعْرِفَةٍ (تحف العقول، ص 171)
🌹 عن أَمِير الْمُؤْمِنِين (علیه السلام): الْمُتَعَبِّدُ عَلَى غَيْرِ فِقْهٍ كَحِمَارِ الطَّاحُونَةِ يَدُورُ وَ لَا يَبْرَحُ وَ رَكْعَتَانِ مِنْ عَالِمٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً مِنْ جَاهِلٍ لِأَنَّ الْعَالِمَ تَأْتِيهِ الْفِتْنَةُ فَيَخْرُجُ مِنْهَا بِعِلْمِهِ وَ تَأْتِي الْجَاهِلَ فَيَنْسِفُهُ نَسْفاً وَ قَلِيلُ الْعَمَلِ مَعَ كَثِيرِ الْعِلْمِ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرِ الْعَمَلِ مَعَ قَلِيلِ الْعِلْمِ وَ الشَّكِّ وَ الشُّبْهَةِ (الإختصاص، ص 245)
🌹 عن الإمام الْبَاقِر (علیه السلام): تَذَاكُرُ الْعِلْمِ سَاعَةً خَيْرٌ مِنْ قِيَامِ لَيْلَةٍ (همان)
3. قاعدۀ تربیت چنین است که باید به اندازۀ نیاز در میدان عمل، به دنبال علم باشیم و نباید علم ما از عقل ما بیشتر باشد.
این مطلب در روایات نیز آمده و بعضی از علمای ربانی بر آن تأکید کردهاند:
🌹 عن النبی (صلوات الله علیه و آله): مَنْ عَمِلَ بِمَا يَعْلَمُ وَرَّثَهُ اللهُ عِلْمَ مَا لَمْ يَعْلَم (الفصول المختارة، ص 107)
بنابراین میان دو فرد زیر، اوّلی افضل است:
اول: کسی که دانش کمی دارد، ولی به اندازۀ دانشش حرکت میکند
دوم: کسی که دانش زیادی دارد، ولی کمتر از مقتضای دانشش میرود.
4. بنابراین شاید بتوان چنین گفت:
برای کسی که نمیداند در عالَم چه کاره است و باید چه کاری کند، افضل اعمال، طلب علمی است که دستش را به چراغی تابناک و پایش را به مسیری روشن در زندگی برساند. حتی میارزد اگر کل شبهای قدرش را حقیقتا در طلب این #زهرهرخ #ماهرو خرج کند.
اما کسی که دست کم اضطرار خود را در پیشگاه مالک حق هستی دریافته است، باید با همین نور، پیش برود و هر چیزی، از جمله نور بیشتر را از خورشید فیّاضِ علم بخواهد:
🌹 فتَعالَى اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يُقْضى إِلَيْكَ وَحْيُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْني عِلْماً (طه 114)
مدیر قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین #علیرضا_قائمینیا، در گفتوگو با #خبرگزاری_مهر:
در طول تاریخ سه دیدگاه کلی در باب سرشت وحی بوده است.
1. دیدگاه گزارهای:
از قدیم میان فلاسفه مسلمان و در قرون وسطا میان فلاسفه مسیحی نیز مطرح بوده است که پیامبر از نظر روحی ارتقائی یافته، صعود انجام میدهد و طی این مراحل در عالم بالا حقایقی را دریافت و در اختیار بشر قرار میدهد.
این دیدگاه در آثار فارابی، ابن سینا و بسیاری از متکلمان مسلمان دیده میشود.
از نظر ایشان وحی لزوماً صورت زبانی ندارد و پیامبر (ص) یک سری ادراکات را از عالم بالا میگیرد.
2. دیدگاه تجربه دینی:
این دیدگاه متأثر از الهیات پروتستان بوده و در آثار کسانی چون «شلایرماخر»، «ویلیام جیمز» و «رودلف اتو» دیده میشود، شاید رودلف اتو بیش از دیگران به این دیدگاه پرداخته باشد. او در اثر مشهورش، کتاب «امر قدسی» به تحلیل تجربه پیامبران میپردازد.
3. دیدگاه افعال گفتاری و التفات وجودی:
این نظر که در قرن بیستم مطرح شده مبتنی بر این است که وحی، «افعال گفتاریِ» خدا بوده و انفتاح غیب برای پیامبر (ص) صورت میگیرد. یعنی پیامبر (ص) با افعال گفتاری خداوند مواجه میشود. بنده در نوشتههای خود، با جرح و تعدیل مناسبی، به شدت از این دیدگاه دفاع کردهام و البته همواره نیز با سوء برداشتها و سوء فهمها مواجه شدهام. این در حالی است که این نظریه همخوانی بسیار والایی با متون دینی دارد.
ادعای این دیدگاه آن است که پیامبر با تمام وجودش با وحی درگیر شده است که در اصطلاح فلسفی به آن «التفات وجودی» میگویند. یعنی وجود پیامبر درگیر وحی شده است و نوعی انفتاح غیب و باز شدن عالم غیب به روی پیامبر صورت گرفته است.
پیامبر اکرم (ص) هم، به واسطه آن استعدادی که داشته خود را در معرض کلام الهی قرار داده و در معرض افعال گفتاری خداوند قرار گرفته است.
به این معنا در واقع وحی سرشت زبانی دارد و نوعی انفتاح غیب و حیثیت التفاتی وجودی existential intentionality است که وجود پیامبر با وحی درگیر شده است و تنها این نبوده است که گوش دادن ساده باشد.
https://b2n.ir/273525
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | «مجانی ببخش!»
✅ #خاطره آیت الله مصباح یزدی از مرحوم آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی (ره) در شب ۲۳ #ماه_مبارک_رمضان
۹۸/۰۷/۲۳
🖥 مشاهده فایل با کیفیت در آپارات:
🌐 https://www.aparat.com/v/fVgil
🌙 @mesbahyazdi_ir
💢 نسخهٔ اندرویدی جامعالاحادیث 💢
✅ نرمافزار جامعالاحادیث که تا کنون چند نسخه از آن با امکاناتی ارزشمند از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عرضه شده و در قالب پایگاهی اینترنتی ارتقا یافته بود، در قالب اپلیکیشن اندرویدی نیز در اختیار عموم قرار گرفت.
🔺در این #برنامه_کاربردی علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در ۱۹۹ عنوان از منابع حدیثی شیعه و ترجمهها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات نیز ارائه شده است.
📊 همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دستهبندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسهٔ کتاب، درج نمایه بر احادیث و .... فراهم آمده و کاربران میتوانند بهصورت آفلاین از اطلاعات ذخیرهشدهٔ آن استفاده کنند.
⬅️ دریافت رایگان:
➡️ https://b2n.ir/992434
کانال تلگرامی:
⭕️ @hamidhossaini
اهل ولا، چو روی به سوی خدا کنند
اول به جان گمشده خود، دعا کنند
ای یوسف زمانه! خدا را برون خرام
تا با نظاره، درد دل خود دوا کنند
شد عالمی اسیر ولای تو، رخ نما
تا عاشقانه، سیر جمال خدا کنند
روی تو را ندیده، خریدار بودهاند
تا آن زمان که پرده بر افتد، چهها کنند؟
مپسند بی بهار رخت، غنچههای باغ
نشکفته، سر به جیب محن آشنا کنند
آهسته چون نسیم، گذر کن در این چمن
تا غنچهها به شوق تو آغوش وا کنند
با بوسه، مُهر کن لب شوریدگان ز مِهر
ترسم که راز عشق تو را برملا کنند
از ما جمال خویش مپوشان که گفتهاند
اهل نظر، معامله با آشنا کنند
خوبان، اگر در آینه بینند روی خویش
خود را چو ما، برای ابد مبتلا کنند
#پروانه سوخت ز آتش هجران، ولی نگفت
شاهان، کم التفات به حال گدا کنند
محمدعلی مجاهدی (پروانه)