eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
402 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مقتل و شعر فارسی
علیه‌السلام 🔹با غم دل خُرّم‌اند🔹 ای که به عشقت اسیر، خیلِ بنی‌آدم‌اند! سوختگان غمت، با غم دل خُرّم‌اند هر که غمت را خرید، عشرت عالَم فروخت باخبرانِ غمت، بی‌خبر از عالَم‌اند ... یوسف مصرِ بقا، در همه عالم تویی در طلبت مرد و زن، آمده با دِرهم‌اند تاج سر بوالبشر، خاک شهیدان توست کاین شهدا تا ابد، فخر بنی‌آدم‌اند ... چون به جهان خُرّمی، جز غم روی تو نیست باده‌کشان غمت، مست شراب غم‌اند ... گشت چو در کربلا، رایت عشقت بلند خیل ملک در رکوع، پیش لوایت خم‌اند خاک سر کوی تو، زنده کند مرده را زان که شهیدان او، جمله مسیحا دم‌اند هردم از این کشتگان، گر طلبی بذل جان در قدمت جان‌فشان، با قدمی محکم‌اند سرّ خدای ازل، غیب در اسرار توست سرّ تو با سرّ حق، خود ز ازل تواَم‌اند محرم سرّ حبیب، نیست به غیر از حبیب پیک و رُسُل در میان، محرم و نامحرم‌اند ... 📝 🌐 shereheyat.ir/node/3882
هدایت شده از مقتل و شعر فارسی
علیه‌السلام سلام فلسفۀ چشم‌های بارانی! سلام آبروی سجده‌های طولانی.. ... چقدر موقع قحطی صدا زدیم تو را و یادی از تو نکردیم در فراوانی ... خودت بیا بنشین و بخوان و اشک بریز خودت خطیب، خودت مستمع، خودت بانی بخوان که روضه از آن حنجره شنیدنی است به لهجۀ عربی، با زبان قرآنی ... 📝 🌐 shereheyat.ir/node/3544
هدایت شده از مقتل و شعر فارسی
علیه‌السلام 🔹شهید عشق🔹 سلامِ ایزد منان، سلامِ جبرائیل سلامِ شاه شهیدان به مسلم بن عقیل به آن نیابت عظمای سیدالشهدا به آن جلال خدایی، به آن جمال جمیل شهید عشق که سر در منای دوست نهاد به پیش پای خلیل خدا، چو اسماعیل... :: سلام بر تو که دارد زیارت حرمت ثواب گفتن تسبیح و خواندن تهلیل (هوای گلشن مهرت، نسیم پاک بهشت شرار آتش قهرت، حجارهٔ سجیل) تو بر حقی و مرام تو حق، امام تو حق به آیه آیهٔ قرآن، به مصحف و انجیل ببین دنائت دنیا که از تو بیعت خواست کسی که پیش جلال تو، بنده‌ای‌ست ذلیل محیط کوفه تو را کوچک است و روح، بزرگ از آن به بام شدی کُشته، ای سلیل خلیل! فراز بام، سلامِ امام دادی و داد، میان لجه‌ای از خون جواب، شاه قتیل به پای دوست فکندی سر از بلندی بام که نقدِ جان، برِ جانان بوَد متاع قلیل شروع نهضت خونین کربلا ز تو شد به نطق زینب کبری، به شام شد تکمیل 📝 🌐 shereheyat.ir/node/630 https://eitaa.com/ShereHeyat/5930
۱۴۰۳۰۴۱۷ پسوجان، رحمت عام خدا و لعنت ظالمان.mp3
6.99M
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 رحمت عام خدا چگونه با لعن ظالمان سازگار است؟ 🔹 نکته تربیتی این هماهنگی چیست؟ 🔹 رثای امام حسین علیه السلام ۱۷ تیر ۱۴۰۳ جلسه اول https://eitaa.com/anbaz60/1613
هدایت شده از یادداشت های فلسفی
با عرض سلام. سروران گرامی می‌دانند که بنده اهل تبریزم و هم‌شهریان خودم را بهتر از خیلی از دوستان می‌شناسم. با توجه به این شناخت عرض می‌کنم رفتاری که برخی از برادران انقلابی در پیش گرفته و رای به آقای پزشکیان را از روی قومیت‌گرایی تفسیر می‌کنند به ضرر نظام و انقلاب تمام خواهد شد. دیدم در فضای مجازی، برخی از دوستان انقلابی، این اتهام را همچون یک سرکوفت به کار می‌برند و گویا با این کار تلاش می‌کنند رای‌دهندگان به آقای پزشکیان را شرمنده کنند. عرضم این است که این برادران بدانند چنین رفتاری نتیجه عکس خواهد داد. کسانی که در تبریز و شهرهای ترک‌زبان از روی قومیت‌گرایی به آقای پزشکیان رای داده‌اند، با این سخنان نه تنها منفعل نمی‌شوند، بلکه تهییج شده و موضع‌شان سرسختانه‌تر می‌شود. شما برادران، این گروه را نمی‌شناسید. این‌ها پان‌ترک بودن را افتخار خود می‌دانند و اتهام شما به خودشان را با افتخار می‌پذیرند. اما گروه قابل توجهی که رای‌شان به خاطر شناخت نزدیکی بوده که از آقای پزشکیان داشته‌اند و از قضا انسان‌های واقعا متدینی هستند، با این فرمایشات واقعا دلگیر و ناراحت می‌شوند و این سخنان را تهمت به خود تلقی می‌کنند. سروران گرامی این گروه به خاطر دل‌گیری‌های متعددی که از طرف مقابل داشته‌اند به آقای پزشکیان رای داده‌اند، اتفاقا چون آقای پزشکیان را از نزدیک می‌شناسند و او را انسانی متدین می‌دانند انتخابش کرده‌اند، بنابراین حرفهای شما را توهین به خود تلقی می‌کنند و فاصله خود را با آقای جلیلی و طرفداران ایشان، من جمله موسسه و جبهه پایداری بیشتر خواهند کرد. گروه قابل توجهی هم به خاطر وضعیت اقتصادی و فیلترینگ و گشت ارشاد به آقای پزشکیان رای داده‌اند. اینها هم اتهام قومیت‌گرایی را توهین به خود تلقی خواهند کرد و اصرار سروران بر تفسیر رای آقای پزشکیان به قومیت‌گرایی باعث خواهد شد از نیروهای انقلابی بیشتر فاصله بگیرند. خلاصه اینکه بنده واقعا نمی‌دانم چرا برخی از آقایان اصرار دارند مدام بر مسأله قومیت‌گرایی تاکید کنند و آن را برجسته سازند. آیا به خاطر تشفی خاطر چنین می‌کنند؟ آیا توجه نمی‌شود که این کار باعث تضعیف جبهه انقلاب و نظام است؟ اگر طرف مقابل می‌گفت که ما به خاطر زاویه آقای پزشکیان با نظام و انقلاب و به خاطر قومیت‌گرایی به ایشان رای داده‌ایم، ما موظف بودیم بگوییم چنین نیست و شما به خاطر شعارهای عدالت‌طلبانه و مردم‌دارانه‌ی اوست که وی را انتخاب کرده‌اید، حال چرا وقتی بخش زیادی از آنها اصرار دارند که رای‌شان فقط به خاطر تحول‌خواهی و عدالت‌طلبی است، ما می‌کوشیم سخن‌شان را رد کنیم و انگ قومیت‌گرایی را به ایشان بزنیم؟ و وای بر کسانی که رای به آقای پزشکیان را رای به بی‌دینی و ضدانقلابی‌گری تفسیر می‌کنند. آیا با چنین اتهامی می‌توانند روز قیامت پاسخگوی مطالبه حجت باشند و خدای نکرده پاسخگوی کسانی باشند که آنها را وادار به لجاجت کرده و با اصرارشان آنها را از دایره انقلاب خارج نموده‌اند؟ سروران گرامی، هر جور که بنگرید اصرار بر چنین تفسیری خارج شدن از دایره اخلاق و عقلانیت و مصلحت است. باز هم خود دانید. @sarbakhshi
هدایت شده از شعر هیأت
علیه‌السلام 🔹دوستی تا پای جان🔹 چه خوش باشد که راه عاشقی تا پای جان باشد خصوصاً پای فرزند علی هم در میان باشد سر پیری عجب شوری‌ست در چشمانت ای مؤمن! - جوان بودن به ظاهر نیست، باید دل جوان باشد چنان آتش شدی، گفتند دود از کُنده برخیزد همان دودی که باید خار چشم کوفیان باشد چکید از دیدۀ تر اشک شوقت، تیغ آوردی کشیدی تیغ بی‌تردید تا خط و نشان باشد.. تو آن کوه کهنسالی که می‌گفتند خاموش است دهان وا کردی و دریافتند آتشفشان باشد تو آن مردی که «قوت لا یموتش» عشق شد، آری نمک‌گیر است از این سفره هر کس، جاودان باشد به فیض دوستی نائل شدن چندان هم آسان نیست «حبیب» است آن‌که پای دوستی تا پای جان باشد 📝 🌐 shereheyat.ir/node/4135@ShereHeyat
انباز
ضعف‌ها و اشکالات آقای پزشکیان و اطرافیانش سر جای خود، قوت‌ها و خوبی‌های آقای جلیلی هم همینطور. شخصا
طبق مشاهداتم، نسبت چهار دسته از افراد با رأی آوردن آقای پزشکیان چنین است: ❌ سه دسته خیلی خوشحالند: 1️⃣ لیدرهای اصلاحات و اعتدال، که اگه از این انتخاب، آبی برای مردم گرم نشه، نون اونا تو روغنه. 2️⃣ سایر طرفداران آقای پزشکیان، که بالاخره گزینۀ نسبتا مطلوبشون رأی آورده و خطری که از قدرت گرفتن جلیلی احساس می‌کردند کمتر شده. البته اینا نگران هم هستند که نکنه پزشکیان خوب کار نکنه یا قدرت رقیب مانع‌تراشی کنه. 3️⃣ اما خوشحال‌ترین‌ها، لیدرهای ایدئولوگ انقلابی‌ها هستند، که هم میدونن چطوری دولت پزشکیان رو گیر بندازن (چه پیشااقدام چه پسااقدام)، هم خیالشون راحته که لااقل تا 4 سال به معترضین میگن «خودتون انتخاب کردید و ربطی به انقلاب و نظام نداره»، هم کاندیداشون رأی نیاورده که نگران عملکردش باشند. 📌 اما یک گروه واقعا ناراحتند: 4️⃣ تبلیغ‌کنندگان آقای جلیلی در کف میدان و صفّ (و بعضی از طرفداران آقای قالیباف)، چون خیال می‌کنند با انتخاب پزشکیان دین و انقلاب و نظام به خطر افتاده.
۱۴۰۳۰۴۱۸ پسوجان، شب، ظلم و عدل خودمان.mp3
6.78M
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 مرور جلسه قبل 🔹 مسئله اصلی ما با عدل و ظلم 🔹 رثای شهیده شام ۱۸ تیر ۱۴۰۳ جلسه دوم https://eitaa.com/anbaz60/1620
۱۴۰۳۰۴۱۹ پسوجان، شب، علیکم انفسکم، عزت نفس.mp3
8.98M
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 مرور جلسه قبل 🔹 اشتغال به خود به‌جای دیگران 🔹 وصیت امیرالمومنین ع 🔹 استقامت بر حق و عدل 🔹 علت ظلم‌های ما 🔹 درمان علت 🔹 خطای شناختی منافقان 🔹 عزت الهی امام حسین 🔹 رثای حر بن یزید ریاحی ۱۹ تیر ۱۴۰۳ جلسه سوم https://eitaa.com/anbaz60/1621
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متاسفانه این وضعیت به علل مختلف طی چندین سال پدید آمده و فعلا باید با سه پایه به سراغش رفت تا به‌مرور زمان، در حد وسع، اصلاح کرد: ۱. پذیرش این وضعیت، به‌عنوان جزئی از زندگی انتخاب‌شده برای نوجوانان و جوانان، و حتی گاهی بزرگترها. درنتیجه نباید عجله کرد و باید با همتی بلند، پیش رفت؛ ۲. بازاندیشی برای فهم تربیتی دین (که هم ریشه‌دار باشد و هم کاربردی)، خصوصا با توجه و نظارت بر روش پیشرفته و تکنولوژیک رقبا؛ ۳. تواضع حقیقی و عدم ارزش‌داوریِ جزم‌اندیشانه و مطلق‌نگرِ درباره این مخاطبان و درباره خودمان. البته شخصا مطمئنم اکثر موارد، اصلاح نخواهد شد، بلکه وخیم‌تر خواهد شد، به دلیل فقدان یا ضعف در سه امر مذکور؛ اما لایکلف الله نفسا الا وسعها. https://eitaa.com/anbaz60/1622 پ.ن: در کانال زیر پیشنهادهای کاربردی خوبی مطرح شده است: https://eitaa.com/mosafere313/1455
📌«همیشه مسافر» مطرب که عاشق نَبوَد، و نوحه گر که دردمند نَبوَد، دیگران را سرد کند. (مقالات شمس تبریزی) 🔹اصلاً نمی توانستم باور کنم که یک سفر کوتاه یک روزه همه ی زندگی مرا تغییر دهد و سال های سال تا به امروز این همه بر لحظه لحظه ی عمر و جزء جزءِ هستی ام تأثیر بگذارد. 🔸یکی از روزهای آذرماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هشت. من بودم و سعید و ناصر. سعید که بعدها چند تکّه از استخوان های او را از جبهه به تهران آوردند و ناصر که تمام بدنِ مجروح و زخمی اش نشانه هایی دارد از هشت سال حضور جوان مردانه در دفاع از این سرزمین ( و الآن ناصر در بیمارستان است و منِ بی همـّت ناسپاس به دیدن اش نرفته ام هنوز).شنیده بودم که خیلی از کتاب ها، خوانندگان خود را به دنبال نویسنده ها روانه کرده اند. جست و جویی که از انس با اثر شروع شده و به مصاحبت مؤثّر انجامیده. ما نیز با خواندن چند کتاب از نویسنده ای ناشناس، راهی شده بودیم. 🔸بعد از زیارت از حضرت معصومه، راهیِ کتابفروشی های اطراف حرم شدیم. به دنبال کتاب فروشی هجرت. بالاخره راه پلّه ای را گرفته بودیم و رفته بودیم بالا. در آن بالاخانه با کتاب فروش سر و کلّه می زدیم که ما به دنبال نویسنده ی این چند تا کتاب، آقای عین.صاد می گردیم که از بعضی ها شنیده ایم نام اصلی اش علی صفایی است. 🔹کتاب فروش همین طور طفره می¬رفت. نه ردمان می کرد برویم پی کارمان و نه نشانی ای از آقای عین.صاد را به ما می داد. معلوم بود که ما را نگه داشته تا هم قدری سبک سنگین مان کند و قدری هم وقت بگذرد. همین طور بود. دیگر حوصله مان لبریز شده بود و چیزی نمانده بود تا راه بیفتیم که مردی روحانی وارد شد. و دقایقی بعد، مرد کتاب فروش با حرکاتِ چشم اش به ما اشاره کرد که یعنی همین است. و ما متوجّهِ تازه وارد شدیم. بیست و هفت- هشت ساله می نمود. عمامه ای سفید و عبا و ردایی با موها و ریش های خرمایی و چهره ای آرام. با تعجّب و احترام سلام کردیم. خودش جلو آمد و خیلی صمیمانه – و به یادم نمانده که با چه چیزی- سر صحبت را باز کرد. قرار شد که عصر به خانه اش برویم در محلّه ی باجک قم. 🔸بر دیوار آن خانه ی کوچک یک طبقه، تعداد زیادی دوچرخه و چند تا موتورِگازی و دنده ای تکیه داده بودند. تو که رفتیم لحظات آخرِ درس او بود. با تعدادی طلبه ی ملبّس و مکلا که در اتاق کیپ تا کیپ نشسته بودند. یک مَدرَس ساده. کم کم طلبه ها رفتند. چند نفری ماندند که به مباحثه پرداخته بودند. و من و سعید و ناصر. شلوار و پیراهنِ بلند آخوندی تن¬اش بود و بدون دستار رفت و چای آورد و نشست. از ما یکی¬یکی پرسید. ناصر چیزی گفت و من غزلکی خواندم و سعید هم سوره ی فجر را به سبک منشاوی قرائت کرد و آقای عین.صاد که در همان دقایق متوجّه شدیم دیگران به او حاج شیخ می گویند شروع کرد به صحبت. حرف هایش مثل نوشته هایش در کتاب های مسؤولیت و سازندگی، عاشورا، انفاق، غدیر و رشد، صمیمی و عمیق و تازه و تأثیرگذار و جذّاب بود. درباره ی همان سوره ی فجر شروع کرد به صحبت و به آیات پایانی که رسید، صورت اش پر از اشک شده بود. یا أیَّتُها النَّفسُ المُطمئِنّه إرجِعی إلی رِبِّکَ راضیه مرضیّه فادخُلی فی عِبادی و ادخلی جَنَّتی. 🔹علی صفایی حائری به عنوان یک نویسنده هیچ فاصله ای با آثارش نداشت. خودش را که می دیدی انگار کتاب هایش رو به روی توست. کتاب هایش را که می خواندی، انگار خودش با تو حرف می زند و حرف و حدیث و پیک و پیغامش همان بی تابی های متعالی که عالمان را میراث داران انبیا کرده است. در جوانی با مسائل تربیتی شروع کرده بود. در کنار فقه و اصول و ادبیات و فلسفه و . . . به مسائل پرورشی پرداخته بود. با آن¬که شنیده بودم در بیست و یکی دو سالگی خارج فقه و اصول را گذرانده و چیزهای دیگر را در این ها درجا نزده بود. به قول خودش: در نور نمی توان نگریست که این¬جا درجا زدن است. با نور باید حرکت کرد و به جایی رسید. اولی بینایی را از تو میگیرد و دومی تو را در راه یاریگر است. به سرچشمه پناه برده بود؛ قرآن و حدیث، و در سلسله کتابهای روش نقد که انواع دیدگاه ها را نقد میکند، میبینی در آزادی و عرفان مصطلح ماندن را هم کم می داند، برای انسان. آزادی از آزادی دغدغه ی او بود و رسیدن به مرتبه ی رشد. و این همه را در وحی دریافت کرده بود. عین‌صاد به روایت سهیل محمودی به مناسبت ۲۲ تیرماه سالروز رحلت استاد علی صفایی حائری https://t.me/maasqom/36 @markazasnadqom