eitaa logo
اندیشگان
491 دنبال‌کننده
203 عکس
139 ویدیو
23 فایل
🧩 اندیشگان؛ به فراخی اندیشه ◾جستارهایی در باب علوم انسانی-اسلامی 📮 نقد و نظر: @Andishgan_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
عمیق_ترین بحران اقتصادی آمریکا چگونه شکل گرفت؟ _ USFacts.ir.pdf
1.87M
🖊 عمیق ترین بحران اقتصادی آمریکا چگونه شکل گرفت؟ مدت زمان مطالعه: ۴ دق . 📄 بررسی اجمالی از رکود بزرگ امریکا قبل از جنگ جهانی دوم. 🏷 این نوشته حاوی برخی هشدارها و اطلاعات از این قبیل است: جایگاه شغل زنان، صدور ضعف اقتصادی، مدیریت فرانکلین رزوولت، علل ایجاد رکود، وام بانکها، و رشد بورس در عین کم شدن تولید، توزیع قهوه و... . پ‌ن: تغییر ساختار نظام اقتصادی و تغییر رویکرد بانکها امری ضروریست. •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید 👉
۱۳۶۱/۰۳/۱۴ 🖊اجمال قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ 📝 ۱۵خرداد یک قیام مردمی بود. علت این قیام هم این بود که در روز عاشورای آن سال که مصادف با سیزدهم خرداد میشد، امام امت حقایق افشا نشده‌ی تا آن روز را با مردم بیواسطه در میان گذاشتند. جملات امام این‌ها بود که «اسرائیل میخواهد در ایران قرآن نباشد. اسرائیل میخواهد در ایران روحانیون نباشند. اسرائیل میخواهد در ایران اسلام نباشد.» شب بعد از این سخنرانی، یعنی شب نیمه‌ی خرداد که مصادف با دوازدهم محرم بود، امام را دزدانه، نیمه‌شب از منزلشان در قم ربودند و به تهران آوردند و زندانی کردند. روز نیمه‌ی خرداد مردم به مجرد این‌ که فهمیدند که امام دستگیر و ربوده شده است، بدون این ‌که فرماندهیای، رهبریای از سوی شخصیتی، از سوی حزبی، گروهی وجود داشته باشد، به خیابان‌ها ریختند. دستگاه جبار که باور نمیکرد نفوذ روحانیت و مرجعیت در این حد باشد، غافلگیر شد و دست به یک عمل تند وحشیانه‌ی حساب نشده زد. مردم را در خیابان‌ها و میدان‌ها به رگبار بستند. این قیام یک نقطه‌ی عطف شد. اگر چه عده‌ای را مرعوب کرد، اما خط مبارزه را روشن و واضح کرد. از آن روز حرکت انقلابی مردم ایران که از تقریباً نه ماه قبل از آن یا یک سال قبل از آن به تدریج آغاز شده بود، شکل قطعی و جدی گرفت و این قیام به انقلاب ۲۲ بهمن منتهی شد و در مئال، جمهوری اسلامی را به وجود آورد. 🖊در ۱۵ خرداد سه عنصر وجود داشت: 🔻عنصر مردم 🔻 عنصر رهبر و امام 🔻عنصر انگیزه‌ی مذهبی و روح شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا ✅ نطفه‌ی انقلاب ما با این 👆سه عنصر بسته شد. 🔶 مردم بدون اطلاع و شناخت حرکتی نمیکنند. آن‌ که به این مردم اطلاع و شناخت داده بود در طول پانزده سال، همان پیام‌آوران انقلاب و اندیشه‌ی انقلابی از حوزه‌ی علمیه‌ی مقدسه‌ی قم و بعضی از حوزه‌های دیگر بودند. 💠 انقلاب ما یک انقلابی بود که بر مبنای اسلام، امام و امت استوار بود. ✳️ چون قیام نخستین، اسلامی و مردمی بود، انقلاب هم اسلامی و مردمی شد. 🔸چون انقلاب، اسلامی و مردمی بود، حکومتی هم که بر مبنای آن انقلاب به وجود آمد، اسلامی و مردمی شد؛ یعنی جمهوری اسلامی. ♦️حکومت مردمی؛ یعنی مسئولان حکومت در شیوه و روش و منش با مردم یکسان‌اند. 📌خلاصه‌ی جمهوری ما این است؛ خدا و مردم. 📍سیاست نه شرقی و نه غربی ما بر روی این پایه استوار است؛ خدا و مردم. 📎 ما این دو عنصر شریف را که میتوانند حرکت انقلاب اسلامی ما را روزبه‌روز گسترش و عمق بیشتری بدهند، نباید از دست بدهیم. 🔆رگ اصلی انقلاب ما : رابطه میان دولت و مسئولان و مردم ✅ دشمن چون میداند که عنصر "مردمی بودن" نجات‌بخش این انقلاب و تضمین کننده‌ی آن است، میخواهد این را از این انقلاب بگیرد... به دو طریقِ: شایعه‌پراکنی و تفرقه‌افکنی ♦️مردمی بودن، راز اصلی انقلاب ماست •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید👉
🖊 یادداشت در باب دادرسی و مردم: ↙️ در بین مردم، سیستم قضایی ما بعضا به عنوان یک سیستم فشل شناخته شده و معمولا در نگاه اول قضات به فساد محکومند😒 منکر مفاسد نیستیم...🤷 ولی در بسیاری از موارد و خاطراتی که مردم از مراجعه ی خود تعریف می کنند، نسبت به حکم صادر شده حق با قاضیه حتی اگر ظلمی بر مراجعه کننده شده باشد😌 در حقیقت عدم آشنایی با ادبیات حقوقی، سبب بروز بد بینی و کج فهمی در تصمیم قاضی میشه. بدون مثال نمیشه،به مثال زیر توجه کن🤗: در ادبیات حقوقی، افترا یعنی:« شما به طور پوست کنده یه کار بدی رو به دیگری نسبت بدی و بگی تو این کار رو نسبت به من مرتکب شدی» همچنین توهین به معنای:« هتک حرمت فرد محترم است» حال فرض کنید من در دیوار خونه ی شما نوشتم:« فلانی مال مردم خوره» و اینو همه جا پر کردین آیا این توهینه یا افترا؟!🧐 طبق تعریف، افترا نیست و توهینه چون نسبت صریح ناروا نسبت به خود فرد نیست اگر می خواست افترا باشه باید رو دیوار خونت می نوشتم:« فلانی مال منو با کلاهبرداری بالا کشیده مثلا» حالا... شما میری دادگاه در موضوع شکایت می نویسی :« از افترایی که فلانی بهم زده شکایت دارم»، ولی در شرح ماجرا چیزی که می نویسی نشون میده افترایی به شما وارد نشده بلکه من بهت توهین کرده بودم قاضی شما رو صدا خواهد کرد و خواهد پرسید شما دقیقا از چه موضوعی شکایت دارید؟! حالا شما فقط اصرار می کنید من به خاطر افترا شکایت دارم قاضی قرار موقوفی تعقیب زده و متهم رو رها می کنه و به شما می گه برو خونتون جرمی اتفاق نیفتاده شما با اعصاب خورد به هر کی می رسی میگی قاضی حق منو ضایع کرد ملتم طبیعتا باور خواهد کرد چون دارن میبینن که روی دیوار خونه ی شما توهین شده بهتون و قاضی، نویسنده رو تبرئه کرده حالا واقعا قاضی تخلف کرده؟! اگر به تعاریفی که برای دو جرم افترا و توهین گفتیم دقت کنید و به اتفاق و سیر دادرسی توجه کنید می بینید با اینکه واقعا ظلمی به شما شده اما به لحاظ مقام قضاوت حق با قاضیه... توجه: قاضی حق و وظیفه ی توضیح موضوع درست شکایت رو نداره توجه : در همین مورد اگر بعد از احضار دوباره ی شاکی، شاکی بگه من با موضوع کار ندارم مهم چیزیه که در بخش «شرح ماجرا» نوشتم، تطبیق موضوع با قاضیه و همه چیز به نفع شاکی خواهد شد از این پرونده ها زیاد داریم حواسمون باشه الکی سیستم قضایی رو در چشممون بدنام نکنن ✔️ح.غفاری. دانش‌پژوه فقه قضا •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید 👉
🔺نامه انتقادی و صریح مدیر حوزه های علمیه به رئیس جمهور درباره وضعیت فعلی نهضت ملی مسکن! ▫️ذهنیت مردم در این طرح بر آن است که با مبالغی معادل حدود وام تخصیص یافته (۵۵۰ میلیون تومان) صاحب یک خانه تقریباً ۸۰ متری خواهند شد، اما با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهدبود. 🔹این در حالی است که اگر چنانچه با تغییر رویکرد آپارتمانی به ویلایی (یک یا دو طبقه) برای بیش از ۸۰ درصد شهرهای کشور (بر خلاف ۱۵ درصد فعلی) از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی موافقت می‌شد، علاوه بر کاهش حدود ۵۰۰ میلیون تومانی هزینه ساخت (به شرح مستندات پیوست) امکان افزایش مشارکت مردم و کاهش تصدی‌گری دولت و نیز ساخت تدریجی بنا فراهم می‌شد و شرایط برای خانه‌دار شدن مردم (به ویژه دهک‌های پایین جامعه) تسهیل و تسریع می‌شد. پ.ن؛ این سخنان آقای اعرافی قابل تقدیر است، امیدواریم حوزه در همه مسائل اینگونه وارد شود تا مردم بدانند ما کنار آنها هستیم و با هیچ دولتی عقد اخوت نبستیم و پیگیری مطالبات مردمی توسط حوزه موجب همبستگی بیشتر مردم و روحانیت خواهد شد. 📮 نظر شما چیست؟ به اندیشگان بپیوندید 👉 عضو شوید
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«اِبراز قانع نشدن»، غیر از «قانع نشدن» است! | خطر خدشه به حجیّت و نافذالحکم بودن رهبری🔸 ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک»، اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. آن‌ها که برای امیر المؤمنین می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف بودند. ⛔️ ، غیر از است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»! 🗳 نظر شما چیست؟ @Mahjour1 •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید 👉 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فاتحه‌ای بر نظام آموزشی کشور 🔴 این سخنان، وصیت نامه علمی دکتر گلشنی استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف است: ♦️انیشتین می‌گوید لازم است دانشجو در کنار دانش تخصصی، شناخت از زیبایی‌ها و امور ارزشی داشته باشد و الا بیشتر شبیه یک سگ تربیت شده خواهد بود! ♦️ بعضی‌ها در این دانشگاه و بعد در آموزش و پرورش کارهای اساسی کردند و دنبال مقاله نوشتن نرفتند لذا (در ایران) ترفیع نگرفتند و بالا نرفتند اما دانشگاه پرینستون آمریکا آنها را قاپید و برد! ♦️ دانش آموخته برق شریف که بعد از لیسانس در دانشگاه‌های استنفورد و میشیگان آمریکا درس خوانده بود را اینجا استخدام نکردند و گفتند مقاله نداری! ♦️ انیشتین در لیسانس رد شد. چرا فقط لیسانس (مدرک) را ملاک قرار می‌دهید. ♦️ اگر احساس تکلیف و احساس وظیفه نسبت به برخی دانشجویان مومن و علاقمند نبود حتی یک دقیقه دیگر هم در این دانشگاه نمی‌ماندم. ♦️ طی هفت سال تعداد مقالات کشور پنج برابر شده است. آیا واردات ما یک پنجم کمتر شد؟ آیا صادرات ما یک پنجم بیشتر شد؟ این اضافه شدن مقالات چه تاثیری داشت؟ ما (دانشگاه‌ها) کجای نیازهای کشور را برطرف می‌کنیم؟! ⛔️ پانوشت: آنچه شنیدید وضعیت دانشگاه صنعتی شریف است! خودتان وضعیت سایر دانشگاه‌ها و نظام آموزشی را حدس بزنید❗️ 💢 نقل از کانال خبر داغ سیاسی 📮 به نظر شما چه باید کرد؟ به اندیشگان بپیوندید 👉 عضو شوید
📷 عکس نوشته به اسم اسیرت می کنند! به اندیشگان بپیوندید ⬅️ عضو شوید
✔️ اشکال شخصی بودن اولیات در نظریه‌ی ارجاع اولیات به علم حضوری و پاسخ آن (یادداشت درباره معرفت شناسی): ✍ یکی از اشکالاتی که به نظریه ارجاع اولیات به علم حضوری وارد شده اینست که اگر از این طریق بداهت اولیات را اثبات کنیم، آنها گزاره هایی شخصی خواهند بود. به این اشکال چنین پاسخ داده شده است که درست است مفهوم به کار رفته در این گزاره از مصادیق حضوری برگرفته شده ولی از آنجا که این مفهوم خصوصیت حکایت گری دارد، بر هر مصداق دیگری می تواند منطبق شود. به طور مثال گرچه ما ابتدا مفهوم معلول و احتیاج به علت را از مصداق حضوری آن (اراده و احتیاج آن به نفس) گرفته ایم ولی چون هرکدام از «معلول» و «نیازمندی» و «علت» مفهوم هستند، این ویژگی ذاتی را دارند که حاکی هستند از هر مصداقی که این مفهوم بتواند بر آن منطبق شود. 🔰 به این پاسخ چنین اشکال شده که مفهوم دو حیثیت دارد. یکبار مفهوم را به این عنوان که وجود است و نفس ما با آن اتحاد دارد (مثلا کیف نفسانی ماست) لحاظ میکنیم و یکبار به این عنوان که حاکی از غیر خود است. هرچند مفهوم در لحاظ اول، معلوم به علم حضوری است ولی در لحاظ دوم که ناظر به مصداق است از قلمرو علم حضوری خارج و مربوط به علم حصولی است و با ادعای ارجاع اولیات به علم حضوری سازگار نیست. بنابراین اگرچه در مورد مصداق یافت شده به علم حضوری، اولیات میتوانند به علم حضوری بازگردند ولی در سایر مصادیق چنین امری صادق نیست. ✅ اما به این اشکال چنین پاسخ داده اند که ما هم خود مفهوم و هم حیث حکایت گری آن را به علم حضوری میابیم. برای روشن شدن پاسخ باید به تفاوت علم حضوری به حالات خود مانند گرسنگی، شادی یا مانند آن با علم حضوری به مفاهیم دقت کنیم. علم حضوری به مفهوم همراه است با علم حضوری به تمام ویژگی های آن از جمله حیث حکایت گری اش. و حتی اینکه حکایت گری مفهوم سفیدی با حکایت گری مفهوم سیاهی متفاوت است نیز با علم حضوری درک میشود. ↙️ پاسخ دیگر (یا نحوه ی تعمیق یافته و تدقیق یافته ی پاسخ بالا) اینست که زمانی که با علم حضوری مفهوم معلول را از اراده میفهمیم، عقل ما به حقیقت معلولیت و نیازمندی و وابستگی علم پیدا میکند نه فقط نیازمندی اراده به نفس. این توانایی عقل است که میتواند حقیقت را با خلوص شهود کند و این چیزی جز کلی بودن نیست. 📚 مطالعه بیشتر در آثار علامه مصباح، آیت الله فیاضی، جناب استاد محمد سربخشی و استاد عباس عارفی. ✍ رحیل •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید👉 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍 ؛ باتلاق در دست ✏️امروز یه خبر بسیار جالب سیاسی اتفاق افتاد یه خبر تاریخی ،حتی شاید در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بود ؛تکرار شده بود ولی این نوعش هم جذاب و دیدنی تر بود ؛دیدنی تر از قبل ها . التماس پشت درهای بسته .....☎️ اینبار نه برای مذاکره بر رفع تحریم ها بلکه مذاکره برای پا پس کشیدن ... 📞تماس تلفنی مکرون نماینده ناتو با رئیسی در خبرگزاری ها بیشتر بوی مذاکره برای رفع تحریم ها و امتیازی گیری غرب میداد و مناسبت آن را با تیتر اقتصادی پر می‌کرد در حالیکه این مکالمه ۹۰ دقیقه نه برای رفع تحریم ها و نه برای همکاری آژانس و درصد پایین غنی سازی بود ... مکرون ۹۰ دقیقه رئیسی رو مجاب میکنه که دست از کمک رسانی به روسیه بردارید، جواب رئیسی یک جمله بود ما مخالف جنگ هستیم !!⚠️ کمک رسانی ای که ای کاش فقط ختم به پهپاد های شاهد میشد ؛...🚫 🚫موشک های بالستیک 🚫 تسلیحات مشترک 🚫و اخیرا کارخانه مشترک پهپاد 🚫شش ماه حضور مستشاران ایرانی برای تجربیات جنگی 🚫حتی ورود و خروج سری فرمانده هان ارشد روسی در تهران برای تجربیات جنگی هر چند این کار مشترک فرماندهی بیش از چهار سال در سوریه انجام شده بود .... غرب با تمام نیرو با تمام توازن تمدنی و با تمام هیمنه خود به جنگ با روس ها رفت ن به امید شکست خودش . به امید شکست پر سر و صدای روس ها و به امید ابرقدرت ماندن خود و بهتره بگیم به امید شکست ابر قدرت جدید شرق یعنی روسیه ... غرب بهتر از هر کسی می‌داند که در این توازن فقط مقابل روسیه نایستاده بلکه دست پنهانی پشت ماجراست .. در حمله دو شب گذشته ناتو به امید ضربه سنگین علیه روس ها . این روس ها بودند که پیش دستی کرده و با ۶۰ فروند شاهد و موشک های بالستیک تمام سنگرها و پدافند های ناتو رو از کار انداخته و میدان جنگ رو به جهنمی سوزان تبدیل کردند طبق آمار موثق بیش از ۷۰ افسر کارکشته انگلیسی و ۱۰۰ افسر آمریکایی در این نبرد به هلاکت رسیده اند . فرمانده ارشد انگلیسی می‌گویید با این پهپاد های یک طرفه حتی هیچ پدافندی برای ما باقی نمی ماند و ما عملا در این جنگ شکست میخوریم ... حالا کار به جایی رسیده که آمریکا با آن همه ادعا دست به دامن سازمان ملل (نسخه آزمایشی خودش)می‌شود که جامعه جهانی رو علیه ایران کن،نشد حداقل یه کاری کن ... از طرفی هم نماینده خاص خودش یعنی مکرون (که دوماه پیش با جوجه اردک زشت میخواست ایران رو نابود کنه )رو مامور به التماس به ایران می‌کند.. غرب در جهنم اوکراین گیر کرده بد هم گیر کرده ... و هنوز هم به برکت خون شهدا ایران پاینده هست و حتی انتقام پاییز ۱۴۰۱ را در اوکراین می‌گیرد... ✍ نویسنده _حسین پ. •┈┈••✾••┈┈• به اندیشگان بپیوندید👉 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیپلماسی؛ از حرف‌ تا عمل ♦️ یه فرمول بهتون بگم همیشه بهش دقت کنید. شاید در مجازی، رسانه ها، محیط های علمی و... ببینید بعضی از افراد هستن که صحبت و مناظره میکنند. 👈مثلا کسی که دوره مدیریتش کلی گند زده ولی وقتی بحث می‌کنه، همه رو قانع میکنه. ❌هیچوقت با یه مدیر و یا یه دیپلمات بحث نکنید؛ چون به قدری سیاست خوندن و به قدری بین هفت خط ها بودن که ما رو کامل قورت میدن و اصلا حریف زبانشون ما نیستیم. راه حل: ♨️یادتون باشه وقتی دیدید مناظره یا بحثی هست به اون فرد بگید تو چه دستاوردی داشتی؟ ♻️اگه بهونه آورد ازش بپرسید پس چرا حاضر شدی اون شغل رو بگیری و الان داری در جهتش تلاش میکنی؟ هرچی استدلال کرد فقط بپرسید چه دستاوردی داشتی؟ اگه دیدید چیزی نداشت بدونید طرف شایسته نبوده. ✅ وقتی دیدید کسی ادعا تحلیل میکنه و کلمات پیچیده میگه اصلا سر دانشش باهاش بحث نکنید اصلا بهش نگید تو کی هستی ازش فقط بپرسید در گذشته با این دانشت چی گفتی و چی شده؟ همه رو فقط با عملکردشون بسنجید. 💯این خیلی مسخره هست که مردم پای حرف یه دیپلماتی میشینن که 40 سال کار سیاسی کرده و استاد سیاست هست، مطمئن باشید هیچوقت ممکن نیست پای حرفش بشینید و قانع نشید حتی ممکنه برده ی تفکراتش بشید. با این سوال که عملکردت چیه خودتون رو بیمه کنید. 🔱در زندگیتون هرجا بحثی بود فقط بپرسید عملکردت چی بوده دقیقا مثل زمان استخدام از همه بیشتر به سابقه فرد نگاه میکنن. 📢 به اندیشگان بپیوندید
🔍 | اشتباه در نوع پرداختن به مرگ فیروز نادری از جانب دوستان انقلابی 🖊 بعد از حادثه ای که منجر به فلجی او شده بود از دنیا رفت. از همان روزی که این حادثه برای او رخ داد برخی انقلابیون شروع به تمسخر او کرده و عامل این اتفاق را ضد انقلاب بودنش خواندند. همچنین به سخنانش که گفته بود دوست دارد آخوند ها را با بلیط یک طرفه به زحل (تنها جهنمی که باور داشت) بفرستد اشاره میکردند و او را مورد تمسخر قرار میدادند. دوباره به هنگام مرگ او این سخنان مطرح شدند. 🔐 اما آنچه در این میان باید مورد توجه قرار بگیرد اینست که: 🔰 اولا فیروز نادری هرچند شخص غیرمتدین و بلکه ضد دین و انقلاب اسلامی بود، دلیل نمیشود مطمئنا حکم به جهنمی بودن او بکنیم. چون آنچه از علامه طباطبایی در رساله الولایه آموخته ایم به ما میگوید ثواب و عقاب اشخاص بستگی دارد به میزان اطاعت آنها از حق و عناد در برابر آن. من فیروز نادری را کامل نمیشناسم (بسیاری از کسانی که توییت زدند و او را مسخره کردند هم مثل من هستند و بعد از این وقایع تازه اسم او را شنیدند) پس نمیدانم ضد دین بودن او از روی تشخیصش در مورد حق بوده یا از روی عناد. 🔅 البته توجه دارم که حقیقت یکی است و چنین نیست که تشخیص هرکس از حقیقت موجب شود که آنچه تشخیص داده تبدیل به حقیقت شود. اما در مورد ثواب و بهشتی شدن، نیاز نیست حتما خود حقیقت را یافت، بلکه آنچه مهم است تلاش و تفکر به دور از تعصب برای تشخیص حق است. 🔰 و ثانیا گیرم که این شخص معاند بود و بر اساس دلایلی که از دین به ما رسیده مستحق عذاب اخروی است. اما این دلیل نمیشود حوادثی که برای او اتفاق افتاد به جهت مخالفتش با انقلاب و یا آرزوی مرگ کردن برای آخوند ها باشد. 👈 کما اینکه مشابه این اتفاق ممکن است برای مومن ترین انسان های روی زمین هم بیفتد، چون نه پاداش دنیوی نشان دهنده ی ارزش شخص نزد خداست و نه عذاب دنیوی نشان گر پَستی او. هر دو امتحانی است در کنار سایر امتحانات (سوره فجر آیه ۱۵ و ۱۶)، و دنیا نزد خداوند ملاک ارزش بخشی نیست، تا جاییکه اگر مومنین ناراحت نمی شدند خداوند در این دنیا برای کافران نعمت های فراوان میداد و از هرگونه سختی دور نگهشان می‌داشت. ضمن اینکه هرچه ایمان شخص بیشتر باشد گرفتاری اش به بلایا بیشتر است. آنچه بیان شد مضمون آیات و روایات فراوانی است. 👀 علاوه اینکه فراموش نکنیم استفاده از چنین حوادثی برای نشان دادن حقانیت مسیر ما یا باطل بودن مسیر طرف مقابل مطمئنا کار اشتباهی است. چنانکه در زمان فوت ابراهیم پسر حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) کسوف اتفاق افتاد و عده ای از مسلمانان خواستند از این حادثه به نفع اسلام استفاده کنند و آن را نشانه حقانیتش بدانند ولی پیامبر اکرم ص اجازه ندادند و فرمودند: «خورشید و ماه دو نشانه از نشانه‌های الهی هستند و بخاطر مرگ یا زندگی هیچ کس نمی‌گیرند.» شهید مطهری در این مورد میفرماید: «پيغمبر نمی‌‏خواهد از نقاط ضعف مردم براى هدايت مردم استفاده كند، می‌خواهد از نقاط قوّت مردم استفاده كند. پيغمبر نمی‌خواهد از جهالت و نادانى مردم به نفع اسلام استفاده كند، می‌خواهد از علم و معرفت مردم استفاده كند. پيغمبر نمی‌خواهد از ناآگاهى و غفلت مردم استفاده كند، می ‏خواهد از بيدارى مردم استفاده كند.» ✍ رحیل لینک عضویت در کانال نخبگانی اندیشگان 📨 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وضعیت اسف بار پسران (۱) 🎓 دکتر «لئونارد ساکس» پزشک خانواده و پژوهشگر روانشناس به نوشتن کتاب «پسران رها شده» دست برده و به این مشکل اساسی پرداخته و جدیدترین پژوهش ها و تجربه های گسترده خود را درباره پسران و خانواده های آنها مطرح کرده است. 🔍 او بر این باور است که ترکیبی از عوامل اجتماعی و زیست‌شناختی، محیطی واقعاً مسموم برای پسران به وجود آورده است. 📕 کتاب «وضعیت اسف بار پسران» تلخیصی از کتاب «پسران رها شده» است . 🖋️کارگروه تربیتی اندیشگان در نظر دارد با به اشتراک گذاشتن بخش‌های جذاب و مهم‌تر «وضعیت اسف بار پسران»، مخاطبین خود را از آخرین دستاوردهای دکتر لئوناردو ساکس مطلع سازد. 📖 بخش اول: موج اجتماعی موجود در جامعه، بیشتر ذهن ها رو به حقوق زنان متوجه کرده و در این میان وضعیت پسران مورد غفلت واقع شده. امروزه اتفاق هراس آوری درباره پسران از زمان مهد کودک تا دانشگاه در حال رخ دادن است.آنها نسبت به ۲۰ سال گذشته کم‌طاقت تر و بی‌انگیزه تر شده‌اند. یک سوم مردان بین ۲۲ تا ۳۴ سال هنوز در خانه با پدر و مادر خود زندگی می کنند این تعداد نسبت به ۲۰ سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. •┈┈••✾••┈┈• لینک عضویت در کانال نخبگانی اندیشگان 📨 عضو شوید
✍️اندیشگان؛ رسانه علوم انسانی-اسلامی 📚ارائه جستارهایی در حوزه های مختلف علوم انسانی-اسلامی | در سطوح عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی. 🏷️فلسفه، جامعه شناسی، علوم تربیتی،علوم سیاسی، اقتصاد، فقه و حقوق، فضای سایبر و... لینک عضویت در کانال نخبگانی اندیشگان↙️ https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 | کتاب مبانی فلسفی مکانیک کوانتوم؛ به قلم دکتر علیرضا منصوری در مقدمه کتاب میخوانیم: ♦️کتاب حاضر به توضیح مهمترین مسائل مبانی فلسفی مکانیک کوانتوم می پردازد که معمولاً در کلاس‌های درس فلسفه‌ی فیزیک یا مبانی فلسفی مکانیک کوانتوم در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور به دانشجویان تدریس میشود. ♦️با این حال نگارنده سعی کرده است ملاحظاتی را برای خواننده ی فارسی زبان در نظر بگیرد؛ تلاش کرده ام مطالب را (چه فلسفی چه فیزیکی) تا حد امکان به زبان ساده توضیح دهم. ♦️همچنین از آنجا که هم مخالفان ورود مباحث فلسفی به علم و هم طرفداران آن هنوز بدفهمی هایی درباره ی نقش فلسفه و ارتباط آن با علم دارند، فصل اول کتاب را به توضیح چگونگی رابطه‌ی فیزیک و متافیزیک اختصاص دادم و چون کتاب درباره ی مبانی فلسفی مکانیک کوانتوم است این فصل را طوری تنظیم کردم که بحث رابطه ی فیزیک و متافیزیک را با تمرکز بر تحول تاریخی مکانیک کوانتوم بیان کند. ♦️فصول بعدی کتاب رابطه ی فیزیک با فلسفه و متافیزیک را درباره ی دو مسئله ی مهم در مبانی فلسفی مکانیک کوانتوم، یعنی ناموضعیت کوانتومی و مسئله ی اندازه گیری پیگیری میکند. لینک عضویت در کانال اندیشگان 📨 عضویت در ایتا | ویراستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام 💠 خوش‌آمد عرض میکنیم خدمت همه اعضاء کانال به خصوص عزیزانی که به تازگی به جمعمون پیوستند. ▪️اندیشگان، رسانه ای است برای ترویج گفتمان علوم انسانی-اسلامی که می‌کوشد در حوزه‌های مختلف علوم انسانی محتوایی مفید برای مخاطبینش ارائه دهد. ⏳ از اینکه با ما همراه هستید سپاس گزاریم. صبر و شکیبایی شما کمک کار تحقق اندیشگان خواهد بود. ✉️ همچنین از اینکه ما را نقد کنید یا دیدگاه‌تان را درباره محتوایی از کانال بیان نمایید، خوشحال خواهیم بود. 📮 راه‌های ارتباطی با مجموعه اندیشگان در بخش معرفی کانال قرار دارد. لینک عضویت در کانال اندیشگان 📨 عضویت در ایتا | ویراستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ های ما بیش از آنکه برخاسته از دانسته‌های ما باشد، از نادانسته‌های ماست. ☑️ وقتی کاری می‌کنیم، نه برای این است که چیزی را میدانیم؛ بلکه از آن روست که خیلی چیزها را نمی‌دانیم. ↙️ وقتی زود می‌کنیم، زود تصمیم می‌گیریم و یا زود نتیجه می‌گیریم، یعنی خیلی از چیزها را نمی‌دانیم. 🖊سید داوود لینک عضویت در کانال اندیشگان 📨 عضویت در ایتا | ویراستی