eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🌈باتحیّت خدمت شما : بزرگان : ✳️ در ادامه ے تدریس باب و ابتدا: موارد ...👇 ✅ توضیحات : ✳️ : 👇 ✨۱-عِوَجَاً * قَیِّما ً(سوره کهف_۱) ✨۲_مَرْقَدِنَا * هَذَا (سوره یس_۵۲) ✨۳_مَنْ * رَاقٍ (سوره قیامة_۲۷) ✨۴_بَلْ * رَان َ(سوره مطفِّفِین) ⚜ ✳️در سایر کلمات و آیات (به روایت حفص از عاصم) ((سكْت)) بیاورد❌است. 🔰_قوانین بر آخرکلمات ؛ در(( سكْت )) نیز جاری است. 🔶لذا در وصل به (( سكْت )) تنوین ((عِوَجاً)) به الف مدی می 'ا شود( عِوَجَا * قَیِّماٌ) ❗️ ✳️ در هر چهار مورد فوق ؛در صورت ؛ممکن است آنها پدیدآید. ✅_الف : آیه ے اول سوره ((سوره کهف)) چنین است. 👇 ((اَلْحَمدُلِلّهِ الَّذِِی أَنْزَلَ عَلَی عَبدِهِ الکِتَابَ وَلَم یَجعََلْ لَهُ عِوَجاٌ⭕️قَیِّماً لِیَُنْذِرَبَأساً شَدِیداً مَِنْ لَدُنْهُ وَ یُبَشِّرَالمُٶمِنِینَ. .. )) 🔰 :ستایش از آنِ خداوندی است که کتاب( قرآن ) را بر بنده ے خویش فرو فرستاد و هیج و در ان ⭕️(بلکه کتابی است) و دور از ؛ تا(بدکاران) را از عذاب شدید آن بترساند و مٶمنین را بشارت دهد. .⚜ ✅ در صورت بدون ؛ عبارت(( عِوَجاً قَیِّماً)) این خلل را در معنی پیش می اوردکه ((قَیّماً عِوَجاً است )) و نتیجتاً اشکال شود❌ چگونه((قَیِّم)) به معنای و ؛صفتِ ((عِِِوَج)) به معنای می شود ؟ ((وکجی مستقیم )) چه مفهومی دارد⁉️ ❌ ✅ ب آیه ے۵۲ سوره ((سوره یس )) عبارت است از :👇 ((قالُوا یَا وَیلَتَا مَن بَعَثَنَا مِن مَرقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَالرَّحمَنُ وَ صَدَقَ المُرسَلُون)) 🔰 : (درقیامت ؛ کفار )گویند : وای بر ما❗️چه کسی ما را از ((قبرمان )) برانچیخت ؟ (پاسخ می شنوند و یا خود به اعتراف می گویند؛ ) (( این))است آنچه خدای رحمان وعده داد و پیامبران گفتند🔶⚜ ✅ در صورت بدون سکتِ ((مَرقَدِنَا)) به ((هَذَا)) ممکن است کلمه ے (( هَذَا)) به ((مَرقَدِنَا)) شود ❌ (این مرقد ما) .در این صورت بقیه ے عبارت ؛ معنای ((نفی وعده الهی و کذب مدعای پیامبران ))خواهد داد❌ بدین صورت👇 ((گفتند : وای بر ما❗️چه کسی ما را از(( این مرقد )) بر انگیخت ؟ خداوند هیچ وعده اے نداد و پیامبران نیز صادق نبودند )) ❗️(أَلعَیاذُ بالله) ✅ اُصولاً در موارد _اول و _دوم سکت ؛ بر آنها بسیار بهتر بوده و وصل به سکت ؛ کمتری بر خوردار است. شود ✅ ے۲۷ سوره ے قیامة چنین است. 👇 ((وَقِلَ مَن رَاقٍ))🔰 : ( در هنگام مرگ که جان به لب رسیده است) گفته می شود :👇 (( کیست شِفا دهنده ؟)) در صورت عدم سکت ؛❌ حرف (( ن)) در ((ر) )ادغام شده و کلمه ے ((مَرَاق)) ساخته می شود ❌که صیغه ے مبالغه ے ((مَارِق )) به مفهوم ((خروج کننده از دین )) است❗️و خود پیداست که چه تفاوتی با مفهون اصلی آیه دارد.❌ ✅ #د _ آیه ے۱۴ سوره ے نیز عبارت است از 👇_ ((کَلَّا بَلْ رَانَ عَلَی قُلُوبِهِم مَا کَانُوا یَکسِبُونَ)) 🔰 : در واقع ؛ آنچه کَسب کردند(بدست آوردند) ؛زنگاری بر دلهایشان شد)) ✳️ درصورت عدم سکت حرف((ل)) در ((ر)) ادغان شده و کلمه ے((بَرّان)) ساخته می شود❌ که به معنای ((دو انسانِ بَرّ و نیکو کاری)) است❗️ و ربطی به مفهوم اصلی آیه ندارد❌ شود. ⭕️معنای عنوان به اتمام رسید و در (و تنها همین چها مورد سکت در قرآن امده است ) 🔶⚜🔶 با عنوان خواهیم آمد . 🔰این مطالب دقیق با تمرکز و دقت ماندگار خواهد شد. .. 🌈حلال بفرمایید اگر متن طولانی است. 🔶⚜🔶 @eshragholqoran ✅ ودر ادامه با عبارت . .. ✅معناي اصطلاح ((قطع)) عبارت است از: *((پايان دادن به قرائت قرآن و به كار ديگر پرداختن))* ((قطع)) فقط در رؤس آيات واقع مي شود و در ميان آيه، شايسته نيست.❗️ مرسوم است كه هنگام قطع، به نشانه انصراف از ادامه قرائت، ((لفظ تصديق)) يعني ((صَدَقَ اللهُ الْعَلِيُّ الْعَظيمُ)) را به كار مي برند كه معناي آن چنين است: ((راست گفت خداي والا و بزرگ)) واضح است كه صفتِ ((اَلْعَلِيُّ)) در اين جا، از صفاتِ ذات است و بدون كم و كاست، عيناٌ بر گرفته از ذيل آيه مباركه موسوم به ((آية الكرسي)) است كه مي فرمايد: *((... وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظيمُ)).* در صورتي كه قاري به نيت ((قطع))، قرائت را به پايان ببرد، براي شروع مجدد قرائت، ولو در همان لحظه، بايد به لفظ ((استعاذه)) آغاز كند. 🔶 @eshragholqoran 🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقطعی شنیدنی از تلاوت محمود شحات انور إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ... ﴿۷۲﴾ سوره احزاب ✅ @eshragholqoran
🚩 اعلام زمان جدید برای ثبت‌نام در شانزدهمین دوره آزمون‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن 🔹روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم ضمن عذرخواهی از مشکلات فنی سامانه ثبت نام شانزدهمین دوره، اعلام کرد، مهلت جدیدی برای ثبت نام این آزمون در بازه زمانی هفتم لغایت یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ برای حافظانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند در نظر گرفته شده که می‌توانند در مدت پنج روز با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.telavat.ir در این دوره از آزمون‌ها ثبت‌نام کنند. https://iqna.ir/00GcDL@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5861481944914593178.mp3
1.26M
▫️عاشقان حضرت سفینة النجاة منتظرند، منتظر منتقمِ او... حتّی مطلع الفجر... 🔘 پادکست کوتاه به مناسبت ولادت . 💐 ▶️برای شنیدن سخن آوای "طلیعه عشق" لینک زیر را لمس کنید: https://t.me/elteja/748 @Elteja
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ}✨✨✨✨✨✨✨ ✨اَلسّلامُ عَلَیکَ یَا عَلِیّ ابنِ مُوسَی الرِّضَا علیه السلام ✨عرض سلام و تقدیم احترام و تحیّات سرمدی خدمت بزرگواران. . عیدتان مبارک... ولادت فرخنده ےسبط الله اکبر رسوالله حضرت امام حسین علیه السلام و پاسداشت روز پاسداران وطن تبریک و تهتیت باد... 🍃🌹🍃 ✨ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 شیخ بهاء‌الدین الجبوری: نشانه‌های فراگیر شدن نهضت الهی امام حسین(ع) در دنیا وجود دارد 🔹کارشناس دینی عراقی: نشانه‌‌های فراگیر شدن هرچه بیش‌تر نهضت الهی و انسانی امام حسین(ع) در دنیا وجود دارد و هرچه تاکنون از این نهضت می‌دانیم، تنها قله‌ای از کوه یخ است. https://iqna.ir/00GcB2 🍃🌹 @eshragholqoran
4_5980939077204050453.mp3
913.8K
يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً (28) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي (29) وَادْخُلِي جَنَّتِي (30) ✅ @eshragholqoran
ضمن عرض تهنیت 🌹🍃 (از لحاظ محلّ وقف و مفهوم عبارت) ✅ادامه ےتدریس وقف و ابتداء. .👇 وقف بر است: 🖌الف_اظطراری.. 🖌ب_اختیاری. . 🔶الف_وقف_اظطراری : همانگونه که از نام آن بر می آید ؛ وقفی است که به سببی خارج از ے قاری⭕️مانند ؛ عطسه_سرفه_فراموشی آیه و... پیش می آید. ❗️ 🔶در این شرایط بدیهی است که قاری از روی ؛ به هر کلمه اے رسید؛ ناچار بدون توجه به معنا و مفهوم آن وقف می کند.❗️ 🔶اما این است که پس از رفع اظطرار از جایی که به آن است کندو به تلاوت ادامه دهد. ۱*👇👇 [با توجه بر تعداد آیات طولانی در قرآن که نسبتاٌ کم هم نیست* و از حیث نَفَس قاری گاهاً ناچار به می گردد❗️ 🖌پس انصاف نیست سختگیر شود❗️ 🔶لذا قاری می تواند در حین کمبود و یا اتمام نفس بر ّ کند و پس از مجدداٌ از همان تلاوت را آغاز کند. 🔶و مسلماً این مسأله برای هر نوع وقف قبیح محسوب شود❗️ ونیز نمی توان برتری قاریانی شد که نسبت به سایرین از تنفسی برخوردارند] 🔶ب_وقف اختیاری : است که قاری قرآن با و خودکلمه اے را((اختیار)) کرده بر آن می کند. درباب که در مطالب بعد خواهد آمد به این دارد.🔶⚜🔶 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
ضمن عرض تهنیت #انواع_وقف🌹🍃 (از لحاظ محلّ وقف و مفهوم عبارت) ✅ادامه ےتدریس وقف و ابتداء. .👇 #انواع
✅انواع وقف اختیاری: علماء قرائت در تقسیم بندی انواع_وقف_اختیاری؛ اختلاف نظر دارند؛ 🔶ما از بین انواع _بندی؛ قول مشهور را نقل می کنیم. [وقف اختیاری چهار نوع است که آن و آخرین آن؛ ((غیر_جایز)) است.] ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🔶برخی در کنار اسامی فوق؛ آت را هم توضیحاً اضافه کرده اند. 🔷بدین صورت : _ _ _ #.👇 ✳️از سه نوع اول؛ عباراتی که برآن می گردد؛ لحاظ معنا؛((صحیح)) است و در نوع ؛ معنای جمله (آیه یا عبارت) نا تمام مانده و حتی گاه مفهومی با خداوند می یا بد.۱_ : 👇 (برخی انواع وقف اختیادی را به سه نوع اول تقسیم کرده و وقف قبیح را در وقف اظطراری توضیح داده اند. اما حجت ما در تبعیت از تقسین بندی این است که گاه قاری به اختیار خود و نه از روی اظطرار در محلّ قبیح وقف می کند. *پس ((اختیاریِ_غیر_جایز)) محسوب می شود.) ✳️ از آنجا که مبنای تقسیم بندی فوق؛ ((تعلّق بین دو عبارت طرفین محلّ وقف)) است ؛ پس لازم است انواع این ((تعلّق )) و (( وابستگی )) را بشناسیم. 🔶⚜🔶 .