✅ #فهرست بخشی از مباحث کانال روشنا (در حال تکمیل)
📗#چیستی روش شناسی اجتهاد
➕تفاوت روش شناسی اجتهاد و اصول فقه https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/876
➕ محورهای مهم روش شناسی اجتهاد از منظر استاد علیدوست https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/768
➕ محورهای مهم روش شناسی اجتهاد از منظر استاد مبلغیhttps://eitaa.com/ravesh_ejtehad/769
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗 #ضرورت روش شناسی اجتهاد
➕استاد علیدوست: باید روششناسی اجتهاد را در حوزه به عرف تبدیل کنیم https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/519
➕استاد سید منذر حکیم: با روششناسی اجتهاد اکثر طلاب مجتهد میشوند https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/317
➕استاد مروی: با روش شناسی اجتهاد, طلبه در ۶ ماه، ۸ سال جلو میافتد https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/239
➕ استاد مبلغی: بدون روششناسی اجتهاد، حوزه دچار خسارت خواهد شد https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/366
➕استاد شبزندهدار: فواید روششناسی اجتهاد https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/271
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗روش شناسی #مکاسب و شیخ انصاری
➕مکاسب را چگونه باید بخوانیم؟ https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/101
➕ گلایه استاد علیدوست از بیتوجهی برخی مدرسان مکاسب به روش شیخ انصاری https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/247
➕ روش شناسی شیخ انصاری؛ استاد الهی خراسانی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/404
➕ تدریس روششناختی مکاسب؛ استاد واسطی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/313
➕مکتب شناسی شیخ انصاری؛ استاد رئوفی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/88
➕روش بررسی دلالی شیخ انصاری، مجتبی گلیزاده https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/253
➕ فرایند کلان اجتهاد شیخ انصاری https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/287
➕ خردهفرایند بررسی لغوی شیخ انصاری https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/288
➕ملاحظات انتقادی استاد علیدوست بر روش شیخ انصاری https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/291
➕روش افتراض شیخ انصاری، استاد مبلغی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/312
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗 #فرایند_کلان اجتهاد
➕الگوریتم اجتهاد؛ استاد واسطی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/255
➕فرایند کلان اجتهاد؛ پیشنهادی روشنا https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/158
➕جایگاه اقوال در فرایند کلان اجتهاد https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/75
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗#خردهفرایندها ی اجتهاد
➕روش شناسی کاربردی اجتهاد، استاد واعظی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/236
➕روش بررسی دلالی، استاد درایتی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/265
➕روش نرمافزاری کشف اقوال، استاد و اسطی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/485
➕روش کشف اسباب صدور حدیث، استاد واسطی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/520
➕روش کشف اسباب نزول آیات، استاد واسطی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/550
➕روش بررسی سندی، علی سراج https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/383
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗 روش شناسی #فقه_تخصصی، فقه مسائل مستحدثه، فقه نظام
➕ضرورت روششناسی فقه تخصصی، استاد مبلغی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/416
➕روش شناسی فقه اقتصاد، استاد علیدوست https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/406
➕روش شناسی اجتهاد در مسائل نوپیدا، استاد علیدوست https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/266
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗روش شناسی #فقیهان
➕تفاوت روش کلان اجتهاد امام خمینی(ره) در عبادات و معاملات https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/338
➕جایگاه بررسی اقوال در روش اجتهاد امام خمینی(ره) https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/344
➕روش شناسی اجتهاد آیت الله خامنهای، استاد مبلغی (۸ جلسه) https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/256
➕روششناسی اجتهاد استاد شبزندهدار https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/308
➕روششناسی آیت الله بروجردی، استاد مروی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/246
➕خردهفرایند بررسی روایات از منظر آیت الله بروجردی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/316
➕روششناسی صاحبجواهر، استاد عندلیب https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/497
•┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈•
📗 #مکتبشناسی فقهی
➕جدول مقایسه دو مکتب بنیادین فقهی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/326
➕استاد علیدوست: دو مکتب فقهی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/279
➕استاد عشایری: اشتراکات و افتراقات دو مکتب فقهی https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/295
➕استاد حکیم: اصطلاح مکتب قم و مکتب نجف باعث سوءفهم میشود https://eitaa.com/ravesh_ejtehad/321
... (در دست تکمیل)
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
⚡️گفتگوی اجمالی درباره تمدن اسلامی؛ به معنای عدم تحقق آن است.....
#نظام_سازی_فقهی
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#مسجد_امام_حسن_عسکری
@olgou4
ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران ، دوره پس از انقلاب اسلامی.pdf
516.9K
#پایان_نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی
ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران ، دوره پس از انقلاب اسلامی
#احزاب_سیاسی
#دولت_تحصیل_دار
#نفت
#طبقات_اجتماعی
#جامعه_مدنی
#احزاب_دولت_ساخته
#انقلاب_اسلامی
#دولت_ها
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
نکات کاربردی و پیشرفته word.pdf
1.09M
#آموزش نکات کاربردي و پیشرفته WORD
#آموزش_word
#تکنیک_ها
#ترفندها
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
منطق دیپلماسی هستهای جمهوری اسلامی ایران در دوران اصلاحات و اصولگرایی.pdf
780.3K
#پایان_نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم سیاسی - روابط بینالملل
منطق دیپلماسی هستهای جمهوری اسلامی ایران در دوران اصلاحات و اصولگرایی
#سیاست_خارجی
#انرژی_هسته_ای
#تحریم_ها
#روابط_بین_المللی
#بنیادگرایی_دینی
#اصلاح_طلبی
#بنیادگرایی
#منطق_تناسب
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کانال کتابخانه دیجیتالی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
دیپلماسی هستهای ایران و تاثیر آن بر نظم منطقهای خاورمیانه.pdf
622.6K
#پایان_نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم سیاسی
دیپلماسی هستهای ایران و تاثیر آن بر نظم منطقهای خاورمیانه
#نظم_منطقه_ای
#مذاکرات_هسته_ای
#دیپلماسی_هسته_ای
#نظم_اجتماعی
#ساختارگرایی
#نوواقع_گرایی
#سیاست_خارجی
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کانال کتابخانه دیجیتالی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
resaleh 14 marjae.apk
6.84M
#اندروید 14 مرجع
#مراجع
#زندگینامه
#سرگذشتنامه
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
غدیر و سیاست در اندیشه امام خمینی ره_.docx
50.5K
💠 غدیر و سیاست در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)
#دکترداوودمهدویزادگان
💠 #المبین💠
📢جدیدترین کتاب شرح خیارات #مکاسب
🔸 این کتاب با استفاده از روش نموداری و ارائه مطالب اصلی در قالب جملات ساده به فهم روش #شیخ_انصاری (ره) در استباط احکام کمک شایانی می نماید
سایر ویژگی های این کتاب:
✅ متن فارسی روان
✅دارای اسلوب نموداری
✅مشتمل بر تمامی نکات شروح فارسی و عربی
✅قابل استفاده به عنوان طرح درس برای اساتید محترم
✅قابل استفاده به عنوان خودآموز، متن مباحثه و پیش مطالعه
💠برای آشنایی بیشتر و سفارش کتاب در کانال
@almobin1
عضو شوید.
♦️اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی♦️
🔹به خاطر عدم ورود تفکرات غربی در مبانی و مفاهیم اسلامی لازم آمد تا علمای جهان اسلام برای یکدست سازی مبانی و مفاهیم اسلامی وارد میدان شوند و البته تلاشهایی در این راستا از سوی اشخاصی نظیر شیخ جمال الدین اسدآبادی صورت گرفت.
🔹غربیها تلاش کردند کلا دین را از صحنه جوامع و کشورها حذف کنند، تلاش کردند تا ریشههای تاریخی دین را موهوم جلوه داده و سنتهای دینی را با روش نسخه شناسی به دوره ماقبل اسلام ارجاع بدهند و بگویند این مراسمات و رویکردها و آموزهها اسلامی نیست.
حجت الاسلام احمد رهدار بخش دوم
▫️به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در نشست برخط «اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود، به بیان نکاتی در باب تمدن پژوهی و تمدن اسلامی پرداختند.
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در سه قرن اخیر استعمار غربی وارد کشورهای اسلامی شد و بسیاری از مبانی و دیدگاهها و ساختارهای خود را وارد مبانی اسلامی کرده است، اظهار کرد: از این رو لازم آمد تا علمای جهان اسلام برای یکدست سازی مبانی و مفاهیم اسلامی وارد میدان شوند و تلاشهایی در این راستا از سوی اشخاصی نظیر شیخ جمال الدین اسدآبادی صورت گرفت و تلاش کردند که به یک تفسیر و تعریف دقیق و صحیح و غالب از اسلام برسند به نحوی که بیشترین جمعیت مسلمانان را ذیل خود جمع کند و برای آنها وحدت و انسجامی در برابر مهاجمین ایجاد کند.
▫️اسلام، مانع سیطره غرب بر کشورهای مسلمان شده است.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه مقاومت مسلمانان را عامل دشواری فرآیند ورود غربیها به جهان اسلام توصیف کرد و گفت: غربیها در همین راستا یک مطالعات دقیق و عمیقی از سوی غرب برای شناخت جامعه شناسی شرق صورت گرفت مانعی به نام دین یکی از مهمترین موانع غربیها برای ورود به شرق و کشورهای اسلامی توصیف شده است.
🔸وی ادامه داد: غربیها متوجه شدند آموزههای دین اسلام کشورهای اسلامی را در برابر سله و نفوذ غرب مقاوم میکند، غربیها تلاش کردند کلا دین را از صحنه جوامع و کشورها حذف کنند، تلاش کردند تا ریشههای تاریخی دین را موهوم جلوه داده و سنتهای دینی را با روش نسخه شناسی به دوره ماقبل اسلام ارجاع بدهند و بگویند این مراسمات و رویکردها و آموزهها اسلامی نیست.
🔸حجت الاسلام رهدار خاطرنشان کرد: غربیها تلاش کردند اسلام را تهی از مناسک و مراسم جلوه بدهند اگرچه هزینههای زیادی این تلاش برای غرب داشت اما موفق نشد دین را از بین ببرد، پس از آن به سمت ایجاد فرقههای انحرافی نظیر بابیه، وهابیت، بهاییت و امثال اینها رفتند و تلاش کردند از این طریق ایمان مردم را سست کنند اما بازهم اسلام با قوت خود به پیش رفت.
🔸وی به فشارهای دنیای غرب بر مسلمانان و علمای اسلام اشاره کرد و گفت: غرب پس از شکست در روشهای یاد شده به دنبال تک گذاره ها رفت، سکولاریسم و شعار جدایی دین از سیاست از جمله مسائلی است که خیلی برای تحقق آن در عالم اسلامی تلاش کردند و تا به امروز هم ما همچنان با این شعارها درگیر هستیم و آنها هم توانستهاند در این فضا یارگیریهایی نیز داشته باشند.
▫️اسلام مدنی و اسلام رحمانی، نسخه غرب برای مسلمانان
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه غربیها با جعل واژههایی در خصوص اسلام به دنبال تقلیل اسلام هستند، تصریح کرد: اسلام رحمانی و اسلام فردی از جمله حربههای غرب در این زمینه بوده است، اسلام رحمانی که غرب معرفی می کند رحمت در اسلام را در نظر ندارد چرا که رحمت در اسلام در میان مسلمانان است اما اسلام رحمانی میگوید با کفار هم باید در هر صورت رحمت داشت.
🔸حجت الاسلام رهدار اسلام سیاسی را از جمله واژگان خلق شده توسط غرب قلمداد کرد و افزود: بدترین نوع تعاریف به اسلام سیاسی تلقی شده است، اسلام القاعدهای، اسلام طالبانی و اسلام چچنی را غربیها اسلام سیاسی تلقی کردهاند، اسلام سیاسی یعنی اسلامی که در امر سیاست دخالت میکند و میگوید سیاست ما عین دیانت ما است و برعکس، نقدهای خود را هم صریح در این خصوص بیان نکردهاند و نقدهای خود را در قالب تعابیر خود از جعل این واژگان ارائه کردهاند.
🔸وی با اشاره به تصرف شدن واژه اسلام سیاسی از سوی اندیشمندان اسلامی، اظهار کرد: اکنون تلاش شده است اسلام سیاسی تصرف شده و اینگونه معنی بشود که اسلام سیاسی یعنی اسلامی که توانایی اداره جوامع بشری را دارد، این اسلام حکومت و نهادهای مختلفی نیاز دارد و همه اینها را استفاده خواهد کرد و میتواند طرحی برای اداره عالم ارائه بدهد.
ادامه دارد ...
dte.bz/424rs
@fegh_siasi
♦️اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی♦️
🔹اسلام مدنی یک اسلام در توده مردم و فولکور است، اسلام مدنی داعیهدار اداره جامعه نیست بلکه معتقد است مردم خودشان باید متعهد به اسلام باشند، در اسلام مدنی مسلمانان توان مقابله با غرب را نخواهند داشت.
🔹در نظام ترکیه با یک حکومت لائیک مواجه هستیم در حالی که مردم در کف جامعه خود را متعهد به آموزههای اسلامی می دانند و این مدل اسلام مدنی است و غربیها در تلاشند تا در دوگانه اسلام سیاسی و اسلام مدنی، مدل اسلام مدنی را به عنوان یک اسلام کارآمد معرفی کنند.
🔹جریانهای وابسته به غرب در کشور ما عنوان اسلام طالبانی بر الگوی آیت الله مصباح از اسلام گذاشتند و این ناشی از همان جریان سازی غرب است و غرب زدههای ما غفلت کردند از اینکه بازی خوردهاند.
حجت الاسلام احمد رهدار بخش سوم (بخش آخر)
▫️به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در نشست برخط «اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود، به بیان نکاتی در باب تمدن پژوهی و تمدن اسلامی پرداختند.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه مدل اسلامی امام خمینی را مصداق اسلامی دانست که توانایی حل مشکلات عالم را دارد و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استمرار این انقلاب اسلامی و تثبیت آن در جایگاه خود یک نوع خطر مضاعف و بیشتری را متوجه کشورهای غربی کرد و این کشورها به جنگ این اسلام آمدند و کتابها و مقالات زیادی با عنوان اسلام سیاسی اما در نقد اسلام سیاسی نوشتند.
▫️اسلام مدنی برای غربها خطری ندارد
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه غربیها مشغول تبلیغ اسلام مدنی هستند و این مدل اسلامی است که در کشور ترکیه به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: در نظام ترکیه با یک حکومت لائیک مواجه هستیم در حالی که مردم در کف جامعه خود را متعهد به آموزههای اسلامی می دانند و این مدل اسلام مدنی است و کشورهای غربی در تلاش هستند تا در دوگانه اسلام سیاسی و اسلام مدنی، مدل اسلام مدنی را به عنوان یک اسلام کارآمد معرفی کنند.
🔸وی در داد عنوان کرد: اسلام مدنی یک اسلام در توده مردم و فولکور است، اسلام مدنی داعیهدار اداره جامعه نیست بلکه معتقد است مردم خودشان باید متعهد به اسلام باشند، غربیها و آمریکاییها از اسلام مدنی حمایت میکنند چرا که به نوعی اسلام فردی است و خطری برای غرب ندارد، در اسلام مدنی مسلمانان توان مقابله با غرب را نخواهند داشت.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه اسلام سیاسی خود را از سطح فردی به سطح ساختارها و حاکمیت سوق میدهد، عنوان کرد: متأسفانه جریان هایی به نام اسلام سیاسی خود را معرفی کردهاند که خاستگاه غربی یا همراهی نزدیک با غرب دارند، مانند القاعده و طالبان که غربیها نیز تلاش کردند از همین طریق توانایی اداره جامعه را مخدوش کنند.
▫️تلاش غرب و جریان غربگرا برای تحریف اسلام سیاسی
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه غرب تلاش کرده تا اسلام سیاسی را با نمونه های منحط و کاملا غلط توصیف کند، خاطرنشان کرد: غربیها تلاش میکنند تا ایران را هم ردیف با القاعده و طالبان و داعش نشان دهند در حالی که ایران مشغول جنگ و مبارزه با این جریانها بوده است، اما غرب با امپریالیسم رسانهای خود ایران را حامی داعش معرفی کرده است.
🔸وی ادامه داد: غرب در این معرفی دروغین خود از اسلام سیاسی تا حدودی موفق بودهاند و حتی برخی قلم به دستان مسلمان را هم قانع کردهاند اسلام سیاسی جریانی خطرناک است و آنها هم علیه اسلام سیاسی دست به قلم بردهاند، حتی برخی حرفهای انحرافی خود را به نام رهبران جهان اسلام سیاسی مطرح می کنند و در تلاش برای تحریف واقعیت هستند.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: در کشور ما نیز جریانهایی که دغدغه دینی و اسلامی داشتند از سوی جریان غربگرا متهم به اسلام طالبانی و رویکرد طالبانی شدند، جریانهای وابسته به غرب در کشور ما عنوان اسلام طالبانی بر الگوی آیت الله مصباح از اسلام گذاشتند و این ناشی از همان جریان سازی غرب است و غرب زدههای ما غفلت کردند از اینکه بازی خوردهاند.
dte.bz/424rs
@fegh_siasi