📋 #یاداشت
◾️میکروسلبریتیها و خودبرندسازی
✍️ رسول لطفی؛ پژوهشگر علوم اجتماعی
🔻 نکته مهمی که در فعالیت میکروسلبریتیها قابل توجه است، تلاش آنها برای کسب شهرت و دیدهشدن است. حرکت در مسیر شهرت از سوی میکروسلبریتیها در واقع نیازمند یک «کالاپنداری» با هدف تولید شخصیتی است که قابلیت عمومیشدن داشته باشد.
🔻این نوع «کالاییشدن هویت» موجب میشود درست مانند سلبریتی سنتی، توجه دیگران را به خود جلب کند. ترزا سنفت(۲۰۰۸م) در نقد هویت میکروسلبریتی مینویسد پرسش اساسی در بحرانی بودن شرایط میکروسلبریتی این است که از «من که هستم؟»، به «تو فکر میکنی من چه کسی هستم؟» تغییر کرده است.
🔻 هویت، روزی که مالکیت فرد حمل کننده آن به حساب میآمد، امروز تمام و کمال در اختیار کسی است که هویت را به صورت نمایشی دریافت میکند.
🔻 تام پیترز در مقاله «برند تو را فرا میخواند» استدلال میکند که افراد برای آنکه در بازار کار، سرآمد شوند باید کنترل هویت برند خودشان را بر عهده گیرند، تصویری پویا و به یادماندنی نشان دهند، و پیوسته برای مصرفکنندگان، کارفرمایان و بازارها ارزش خلق کنند.
🔻 پیوندزدن منطق برندسازی به فرد نه تنها ممکن یا مطلوب، بلکه طبق استدلال او ضروری و اجتنابناپذیر است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#برندسازی
#اینستاگرام
#رسانه_های_اجتماعی
#شهرت
#میکروسلبریتی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=4563
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
📚 آموزش_حکمت_اشراق
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 3️⃣
❇️ چالش در فلسفۀ اسلامی مشایی
🔺 فلسفه اسلامی مشایی بهرغم استحکام مبانی، بهدلیل برخی خللهای روششناختی و هستی شناختی، بستر را برای هجوم مخالفان فراهم ساخت. بهکارگیری انحصاری کاوشهای استدلالی، آن هم تنها به شیوۀ منطق ارسطویی از حیث روششناختی و طرحِ آرایی خاص در مباحثی از مبدأ تا معاد؛ همچون علم واجب تعالی به جزئیات، فاعلیت بعید یا قریب حق تعالی، حدوث یا قدم عالم، معاد جسمانی یا روحانی، زوال یا بقای نفوس ساذجه و مسائلی دیگر از حیث هستی شناختی، بهتدریج اعتراض مخالفان فلسفه را برانگیختند.
🔺ازیکسو، اصحاب حدیث و طرفداران علوم نقلی که بیشتر در قالب گروههای کلامی ظهور یافته بودند، حملاتی گسترده بر پیکر فلسفه مشایی اسلامی وارد کردند و از سوی دیگر، باطنگرایان اسلامی، عارفان و صوفیان، هم روشهای عقلی را به باد انتقادهای تندِ خود گرفتند و هم طرح هستی شناختی فسلفی را معیوب دانستند و هم دینپژوهی تأویل گرایانه عقل افراطی را به چالش کشیدند.
🔺 نمونههای کاملی از این هجومها را میتوان در آثار فخرالدین رازی (م604ق) در میان گرایشهای کلامی و ابوحامدغزالی (م505ق)در وادی تصوف و عرفان مشاهده کرد. سیر مخالفت با فلسفه تا بدانجا است که گویا در قرن ششم و اوائل قرن هفتم -بهرغم تلاشهای ابنرشد اندلسی (م 595ق)- دیگر رمقی برای ادامه حیات فلسفه مشایی اسلامی باقی نماند و همه حوزههای فکری-فرهنگی اسلامی، میان دو گرایش کلامی و عرفانی تقسیم شده بود. همین امر سبب شد بیشتر شرق شناسان اروپایی و کسانی که بهدرستی از سیر تحولات اندیشه عقلی اسلامی آگاهی ندارند، این دوره را دوران پایان فلسفه اسلامی شمارند و مرگ فلسفه را با مرگ ابنرشد همراه پندارند.
❇️عوامل بقای فلسفه در میان مسلمانان
🔺 در این میان دو عامل موجب استمرار و تقویت حیات تعقّلی و اندیشههای فلسفی در میان مسلمانان شد
1️⃣عامل درون فلسفی
🔺 ازاین دو عامل یکی به خود فلسفه و دیگری به فلسفه ورزان و فیلسوفان اسلامی مربوط بود. آنچه درون فلسفه، به بقای آن انجامید، قوّتها و استحکام مباحث فلسفی و روش تعقلیِ منطقی بود؛ بهتدریج روشن شد ایرادهایی که بهویژه گرایشهای مختلف کلامی بر فلسفه وارد کردند، بیمبنا بوده و مباحث فلسفی و حکمی، دقت و عمق بسیار بالایی دارد.
🔺 افراطهای مدعیان عرفان و تصوف و بروز انواع بدعتها و سنّتها و رفتارهای دور از عقل و گسترش جهالت در این توده از یکسو و شکلگیری دانش عقلگرا و خردپسند عرفان نظری در میان محققان عرفا از دیگر سو، جایگاه و نقش عقل را در میان فرهیختگان، بهطور چشمگیری افزایش میداد.
2️⃣عاملی که به فلسفه ورزان برمیگشت
🔺نگاه منتقدانه، اصلاح گرایانه و تحول خواهانۀ خودِ حکیمان و فیلسوفان مسلمان بودهاست. امتیاز ویژۀ این نگاه در مقابل انتقادهای گروههایی مانند متکلمان آن بود که این نگاه هرگز به معنای نادیده گرفتن ارزشهای موجود و بنیانهای قویم فلسفۀ ارسطویی یونانی نبود.
🔺توجه جدّیتر فلسفه به آموزههای دینی و حرکت در جهت فهم عمیقتر از گزارههای اسلامی و مطرح کردن تحلیلهای موافقتر با ظواهر شریعت و دادن خدمات گوناگون به حوزه دینپژوهی از یک سو و ابراز تمایلاتی به حوزه عرفان و جدیت بیشتر برای درک مبانی اساسی معرفت و سلوک از سوی دیگر، به همراه دریافت پیام های اساسی فلسفه و حکمت از سوی فرزانگان حوزۀ کلام و دینپژوهی و عرفان، تقارب روزافزون فلسفه و عرفان و دین را سبب شدند و فلسفه را حیاتی مجدد و حرکتی تازه بخشیدند.
📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 6_7
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
37.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ انسان شناسی
💠 اثبات نفس غیر مادی انسان ( توضیح و نقد فیزیکالیسم ناتقلیل گرا)
🔸جلسه اول
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#انسان_شناسی
#نفس_روح_مادی_فیزیکال
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 معرفی کتاب « درآمدی بر اندیشه فرهنگی #آیت_الله_خامنه_ای»
✍🏼 به قلم #مهدی_جمشیدی
🔸کتاب «اندیشۀ فرهنگی آیتالله خامنهای»:نخستین روایت تحلیلی و منظومهوار از مواضع فرهنگی #رهبر_انقلاب
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ بررسی ابعاد شخصیتی طلبه مجاهد مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد
🎙 حجتالاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی
#مجاهد_انقلابی
#عالم
#بصیر
#ساده_زیست
#دشمن_شناس
#فرج_نژاد
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 #یاداشت
◾️تأثیر الگوهای اسلامی و غربی در سبک زندگی اجتماعی
✍️ رضا اجاق؛ دانشآموخته فلسفه و کلام دانشگاه علوم اسلامی رضوی
🔻در ادبیات جامعهشناسی از مفهوم سبکزندگی دو برداشت و دو گونه مفهومسازی متفاوت بهعمل آمده است. در فرمولبندی نخست – که سابقه آن به دهه ۱۹۲۰ باز میگردد- سبک زندگی، معرف ثروت و موقعیت اجتماعی افراد و غالباً به عنوان شاخصی برای تعیین طبقه اجتماعی بهکار رفته است.
🔻در فرمولبندی دوم سبک زندگی، نه تنها راهی برای تعیین طبقه اجتماعی، بلکه شکل اجتماعی نوین دانسته میشود که تنها در متن تغییرات فرهنگی مدرنیته و رشد فرهنگ مصرفگرایی معنا مییابد.
🔻در این معنا سبک زندگی راهی است برای تعریف ارزشها، نگرشها و رفتارهای (هویت) افراد که اهمیت آن برای تحلیلهای اجتماعی روز به روز افزایش مییابد. سبک زندگی به این معنا تا حد زیادی مستقل از وضعیت طبقاتی افراد بوده و عمدتاً بر عاملیت و انتخابهای انسانی استوار است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سبک_زندگی
#جامعه_اسلامی
#غرب
#فرهنگ
#دین
#آخرت_گرایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=4552
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
💢♨️💢
#فراخوان_مقاله
#دین_و_خانواده
🔰کنفرانس بین المللی «یافته های نوین مناسبات دین و خانواده»
🔸مهلت ارسال چکیده مقالات: 15 شهریور 1400
🔸مهلت ارسال مقالات: 10 آبان 1400
🗓زمان برگزاری کنفرانس: 10و 11 آذرماه 1400
🌏سایت کنفرانس:
https://rfc.rihu.ac.ir/fa
🌏محورها و موضوعات کنفرانس:
https://rfc.rihu.ac.ir/fa/page/233
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
📚 آموزش_حکمت_اشراق
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 4️⃣
❇️سیر دگرگونی فلسفه در اندیشه مسلمانان
🔺 فیلسوفان مسلمان، تحت تأثیر عواملی چند، به تدریج متوجه حکمتی برتر و فلسفه ای متعالی تر و خردورزی ای کامل تر از حکمت ارسطویی شدند. تبحّر کامل در همه ابعاد فلسفه یونانی و آشکار شدن جهات ضعف و خلل های آن، شکل گیری مستقل گرایش های عرفانی در حوزه اندیشه اسلامی و برنمودن مدلی متفاوت از هستی شناسی، وجود پاره ای از آموزه های نا هماهنگ با رنگ غالب حکمت مشایی در میان حجم انبوه واردات یونانی، مانند اثولوجیا، و از همه مهم تر، فضای فراهم آمده به برکت معارف وحیانی اسلامی، بستر را برای تحول فسلفه در اندیشه فیلسوفان مسلمان فراهم ساخت.
🔘ابن سینا نخستین تحول خواه درون فلسفی
🔺شاید بتوان به گواهی شواهد تاریخی، نخستین رگه های روشن این نوع «گرایش تحول خواهانۀ درون گروهی» را در فیلسوف سترگ اسلامی ابن سینا جستجو کرد.
🔺 وی وجود حکمتی برتر را گوشزد کرد و در پاره ای از آثارش، تصمیم قلبی خود را برای پی ریزی چنین حکمتی بروز داد.
🔘علت عدم نگارش کتاب فلسفه مشرقیه بوعلی
🔺ابن سینا در ارائه افکار تازه اش بسیار محتاطانه عمل کرد.
🔘 سهروردی آغازگر حقیقی فلسفه مستقل اسلامی
🔺 آنچه سهروردی را در این زمینه از ابن سینا ممتاز می سازد، به گونه ای که به جای ابن سینا، باید او را آغازگر حقیقی و اصلی حکمت مستقل اسلامی و شرقی بدانیم، چند امر است:
1️⃣خود را به رعایت احتیاط هایی از نوع ابن سینا ملزم نمی بیند
2️⃣توفیق او در نشان دادن طرحی از حکمت شرقی
3️⃣ایجاد تحول در روش فلسفی
🔺وی به خوبی می دانست تحوّل اساسی، نخست باید روش فلسفی دگرگون سازد. البته مهم آن است که وی این تحوّل روشی را از موضعی درست آغاز کرده است؛ همان موضعی که پیشینیان وی به ویژه ابن سینا آن را نشان داده بود.
4️⃣زندگی سلوکی و حیات عارفانه شیخ اشراق
📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 7_11
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
33.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ انسان شناسی
💠 اثبات نفس غیر مادی انسان ( توضیح و نقد فیزیکالیسم ناتقلیل گرا)
🔸جلسه دوم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#انسان_شناسی
#نفس_روح_مادی_فیزیکال_مغز
#دکتر_ننسی_مورفی
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #کلیپ
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🔹تئوریهای علم انسانی ـ اسلامی
🔻آیت الله علیرضا اعرافی
🔖 فایل کامل ویدیو را در صفحه اینستاگرام ما به آدرس زیر دنبال کنید:
⭕️https://www.instagram.com/p/CSHXDZoo3sl/?utm_medium=copy_link
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علوم_انسانی_اسلامی
#آیت_الله_اعرافی
#فکرت_مدیا
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekratmedia
📚 آموزش_حکمت_اشراق
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 5️⃣
❇️ زندگی علمی و سلوکی سهروردی
🔺شهاب الدین یحیی بن حبش بن امیرک سهروردی در سال 549ق، در سهرورد زنجان چشم بر جهان گشود. وی تحصیلات آغازین خود را نزد مجدالدین جیلی گذراند و سپس تحصیلات تکمیلی خود را در اصفهان نزد ظهیرالدین فارسی به پایان برد. پیش از بیست سالگی، دورۀ تحصیل او به پایان رسید و پس از این زمان، وی حکیمی مشایی بود که به گفته خود به شدت از مبانی حکمت مشاییان دفاع کرد.
🔺 پس از این دوره، به سبب پیش زمینه های ذاتی اش، به سیر و سلوک روی آورد و به ریاضت ها و مجاهدت های دشوارِ دور از تصور پرداخت و به تدریج، با دست دادن برخی مکاشفه ها و مشاهده های روحانی، به بطلان یا نقص بسیاری از مبانی و مباحث حکمت مشایی معتقد شد.
🔺 هرچند از این زمان می گذرد، حجم تجربه های عارفانه او افزایش می یابد تا آنجا که استعداد لازم برای دریافت انبوهی از معارف شهودی متراکم را در یک کشف معنوی به دست می آورد. این همان لحظه ای است که خود به عنوان «روزی عجیب» از آن یاد می کند که دمندۀ قدسی، همۀ آن معارف مندمج را به یکباره بر وی القا می کند؛ هرچند تقریر و تحریر آنها به سبب وجود موانع بسیار که لازمۀ سفرهای سلوکی او بوده است، چندین ماه به طول می انجامد.
سهروردی در نهایت، مکتب اشراقی و حکمت نوری خود را در 39 سالگی در مهم ترین کتابش « حکمة الشراق » عرضه کرد.
🔺 مهم ترین شاخصه حیات علمی سهروردی همراهی خردورزی و سلوک و شهود است.
🔺 سهروردی بیشتر عمر خود را در سفرها می گذراند و یکی از اهداف مهم او در این سفرها یافتن مشارک مطّلع بود. می خواست بداند آیا کس دیگری نیز مکاشفاتی مانند او داشته است. وی در سال 579ق، بنا به نقل ابن ابی اصیبعه، به سوی حلب، سفر کرد. حاکم حلب در آن زمان ظاهرالدین ،پسر صلاح الدین ایوبی بود.
🔺به تدریج سهروردی با طرح دیدگاه های حکمی و فلسفی جدید خود _ که بر سطحی نگران گران می آمد _ و به دلیل فائق آمدن او بر آنان در بحث ها و مناظره ها و شاید هم به دلیل مذهبش، مورد بغض و کینه این علما قرار گرفت و شکایت او را نزد مَلِک ظاهرالدین برد؛ اما وی به دلیل عنایت ویژه اش به شیخ اشراق به شکایت آنان وقعی ننهاد. از همین رو، آن علما به گمان خویش، از بیم آنکه شیخ اشراق موجب گمراهی ظاهرالدین شود، نامه ای بر ضد او به صلاح الدین، پدر ظاهرالدین می نویسند و او نیز حکم قتل شیخ را صادر می کند و سهروردی در دیار غربت و پس از نزدیک به یک دهه سکونت در حلب، در همان جا به قتل می رسد و به «شیخ مقتول» شهره شد.
📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 11_15
📌آدرس کانال؛
🆔eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_کتاب
💠دین در سینمای شرق و غرب
💢اثر #محمد_حسین_فرج_نژاد، محمدسعید قشقایی، محمدجواد عربسالاری و همکاران
🔻از مهمترین نکات قوت این پژوهش که بهمثابه دایرة المعارفی در موضوع دین و سینما درآمده است، عمق و جامعیت تحلیلها در کنار گسترش عرضی کار و توجه به کشورهای مهم واجد سینما در جهان است، بهگونهای که مؤلفههای مکاتب و آئینهای شبه دینی در سینمای آمریکا، اروپا و بخشی از آسیا مورد تحلیل جدی قرار گرفته است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#رادیو_فکرت
#فکرت_رسانه_اندیشه_و_آگاهی
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 افشای راهبردهای سایبری دشمن علیه زنان
💢مهندس محمدعلی شکوهیانراد
پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و مدرس دانشگاه تهران
🔖 فایل کامل ویدیو را در صفحه اینستاگرام فکرتمدیا به آدرس زیر دنبال کنید:
💢https://www.instagram.com/p/CSRLWJqrkrO/?utm_medium=copy_link
#فکرت_مدیا
#فکرت_تی_وی
#حجاب #زناشویی
#دشمن_شناسی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekratmedia
▪️به همت رسانه اندیشه و آگاهی فکرت:
▪️برنامه تلویزیون اینترنتی «#حسینیه_اندیشه» در دهه اول ماه محرم 1443 هر روز ساعت 12:00 ظهر با حضور اندیشمندان و متفکران حوزه علوم اسلامی در رسانه اندیشه و آگاهی فکرت و آپارات فکرت پخش خواهد شد.
موضوعات و اسامی کارشناسان به شرح زیر گزارش شده است:
1. روز اول: حجتالاسلام والمسلمین احمد رهدار
بازنمایی پیوند دین و سیاست در قیام سید الشهداء.
2. روز دوم: دکتر سیدحسین شهرستانی
جلوه هایی از آیین فتوت و جوانمردی در یاران حضرت اباعبدالله.
3. روز سوم: حجتالاسلام والمسلمین حمیدرضا شاکرین
با موضوع قلمرو دین و عقل در حرکت سید الشهداء.
4. روز چهارم: دکتر فریبا علاسوند
بررسی چالشها و چارچوبهای حرکت اجتماعی زنان ناظر به قیام حسین ابن علی(ع).
5. روز پنجم: حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه
بررسی اندیشه ای قلمرو دین و عقل در حرکت سید الشهداء.
6. روز ششم: حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین اسکندری
تبیین فلسفه بَلا و عبودیت ناظر به قیام سید الشهداء.
7. روز هفتم: حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی
ویژگیهای عرفان عاشورایی.
8. روز هشتم: دکتر محمدهادی همایون
بازنمایی پیوند اندیشهای عاشورا و ظهور.
9. روز نهم: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی عبداللهی
بررسی نوع مواجه روشنفکران دینی با مکتب عاشورا.
10. روز دهم: حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضاپارسانیا
نقش محوری فرهنگ در قیام حضرت سیدالشهداء.
11. روز یازدهم: حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی
بررسی قرائت شایسته از عزاداری امام حسین (ع).
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
▪️به همت رسانه اندیشه و آگاهی فکرت:
▪️برنامه تلویزیون اینترنتی «#حسینیه_اندیشه» در دهه اول ماه محرم 1443 هر روز ساعت 12:00 ظهر با حضور اندیشمندان و متفکران حوزه علوم اسلامی در رسانه اندیشه و آگاهی فکرت و آپارات فکرت پخش خواهد شد.
#تیزر
#دهه_اول_محرّم
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekrat_net
27.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رادیو_فکرت
💠مروری کوتاه بر زندگی استاد مرحوم دکتر #محمد_حسین_فرج_نژاد رحمة الله علیه.
#فکرت
#رادیو_فکرت
#فکرت_مدیا
#فکرت_تی_وی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📽 #مصاحبه
◾️تعارض میان علم و دین(بخش اول)
🎙مصاحبه با استاد منصور نصیری
🔻معتقدان به ماتریالیسم علمی بر دو چیز تأکید میکنند. اول اینکه روش علمی تنها روش قابل اعتماد برای کسب معرفت است و دوم اینکه ماده و انرژی واقعیت بنیادین و اصلی در جهان هستند. ادعای اول معرفت شناختی است و ادعای دوم بحث وجود شناختی است از اینکه چه چیزهایی در جهان وجود دارد. این عقیده کسانی است که بر تعارض علم و دین تأکید میکنند.
🔻آیا علم و دین به معنای واقعی در تعارض با هم هستند و گزارههای یکدیگر را نفی میکنند؟
در واقع باید از چند بُعد به این بحث نگاه کرد. اولین نکته مقدماتی توجه به دیدگاههایی است که درباره ارتباط با علم و دین وجود دارد. زمانی که به ارتباطات تاریخی علم و دین به خصوص در جهان غرب نگاه میکنیم- از قرون وسطی تا عصر حاضر- سه دیدگاه اصلی را درباره چگونگی ارتباط علم و دین را مشاهده میکنیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#علم
#ماتریالیسم
#فکرت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=4665
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفى_كتاب
#فاعليت_خدا
💠 فاعلیت خداوند در ابتدا چگونه آغاز شد؟و حقیقت آن چیست؟ و چه عوامل و صفات الهی از قبیل علم، قدرت و عشق در آن نقش دارند؟
🔸 خداوند یگانه موجود واجب الوجود بالذات است که مبدا و منشا خلقت تمام معالیل و کائنات است که سایر وجودات به علت امکان ذاتی و نفس معلولیتشان در مقام حدوث و بقا بدان متقوم است که به تعبیر #حکمت_متعالیه سایر وجودات نه وجود وابسته، بل عین الربط به واجب الوجودند.
🔸 چنین ویژگی مقتضی استناد حقیقی آنها به یک علت و منشا به نام واجب الوجود است؛ مانند خورشید که علت و منشا تمام نورهاست، اعم از نوری که مستقیما از ذات خورشید ساطع میشود یا آخرین مرتبه نوری که به زمین و جسم میرسد.
#پژوهشگاه_فرهنگ_اندیشه_اسلامی
#محمد_حسین_قدردان_قراملکی
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
▫️#فایل_صوتی 👇👇
💠 نشست «از فقه فردی تا فقه تمدنساز» با ارائه: حجت الاسلام ابوالقاسم #علیدوست
🔹 این نشست با همکاری مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا (علیه السلام) مشهد در ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
🔹 در این نشست، استاد علیدوست به برخی ابعاد روش استنباط فقه تمدنی اشاره داشتند، از جمله «لزوم استنباط فقه تمدنی با رویکرد شبکه دلالی (نظام حلقوی، نظام هرمی) در مقابل رویکرد گزارهای»
#فقه_تمدن_ساز
#حکمت
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
sound.mp3
25.04M
#فایل_صوتی
💠 نشست «از فقه فردی تا فقه تمدنساز» با ارائه: حجت الاسلام ابوالقاسم #علیدوست
📋 #یاداشت
◾️ظرفیتهای جهانی پیام عاشورا از سه منظر
✍️ رضا لکزایی؛ پژوهشگر پژوهشگاه
علوم اسلامی امام صادق علیه السلام
🔻از آنجا که امام حسین علیه السلام با قیام و کلام و منطق خود به تمام آزادگان جهان در تمامی قرون و اعصار عملاً نشان داد که در برابر ظالمان سکوت و سازش نکنید و با شهادت خود مشروعیت سیاسی حکومتهای استکباری را ـ گرچه حتی به نام اسلام حکومت کنند ـ برای همیشه تاریخ زیر سؤال برد، دشمنان انسانیت تلاش میکنند تا این فرهنگ را کم رونق و کم رمق کنند. از سویی نتیجه و هدف را هم نباید با یکدیگر اشتباه بگیریم، امام حسین هدفشان زنده نمودن خوبیها و میراندن بدیها بود که اگر مردم همراهی میکردند یزید را شکست میداد و حکومت اسلامی تشکیل میداد اما نتیجه قیامشان شهادت شد، در ایران مردم با الگو گرفتن از امام حسین قیام کردند و پیروز شدند. بنابراین اگر امام حسین در آن مقطع به شهادت رسیدند معنایش این نیست که همه انقلابیون شکست میخورند. به نظر میرسد اگر با نگاهی جهانی به بازخوانی و بازکاوی فرهنگ عاشورا بپردازیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عاشورا
#امام_حسین
#محرم
#فکرت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=4684
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله
💠 قسمت اول #حسینیه_اندیشه
▪️روز اول #محرم
▪️حجت الاسلام و المسلمین دکتر #احمد_رهدار
موضوع: بازنمایی پیوند دین و سیاست در قیام حضرت #سید_الشهداء علیه السلام.
#فکرت
#فکرت_مدیا
#فکرت_تی_وی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
⭕️ https://www.aparat.com/v/b7IQY/
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
21Howzeh Engelabi1400.5.12.pdf
2.91M
📚 نشریه شماره ۲۱ "حوزه انقلابی"
منتشر شد.
👈ویژه مردادماه ۱۴۰۰ با موضوعات👇👇👇:
1️⃣مبانی سیاسی و تاریخی دشمنی صهیونیسم و جریان مقاومت؛ عاشورا و یهود
2️⃣عاشورا؛از تحریف تا بصیرت و مقاومت
3️⃣ بررسی بنیادهای آنتی تز انقلاب اسلامی
4️⃣جریان تحریف؛عرصه هاو مکانیسمها
5️⃣هنر ضد تحریم؛ از تحریف شناسی رفع تحریم تا خنثی سازی تحریم
6️⃣راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی
7️⃣ نگاهی به محورهای جریان تحریف و راهکارهای مقابله
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درسگفتار
💠 مهمترین مؤلفههای تمدن غربی
▪️استاد #محمدحسین_فرجنژاد
#فکرت
#محرم
#حسینیه_اندیشه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
29.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رادیو_فکرت
💠گفتگوی رادیو فکرت با حجت الاسلام والمسلمین دکتر#عبدالحسین_خسروپناه پیرامون ابعاد شخصیتی مرحوم دکتر #محمد_حسین_فرج_نژاد رحمة الله علیه.
▪️شادی روح ایشان و خانواده محترمشان صلوات.
#فکرت
#رادیو_فکرت
#فکرت_مدیا
#فکرت_تی_وی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net