eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
995 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📲📱 🔻 با موضوع: آشنایی با موج کره ای؛ درس ها وپیامد ها 💠حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری خواه 👈رئیس مدرسه زبان وفرهنگ کره ⏱چهار‌شنبه 3 دی ماه ساعت 18 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 🔹اگر بخواهیم در مقایسه با فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای آن فلسفه دین اسلامی را به عنوان یک گرایش مطرح کنیم چگونه ممکن است؟ 🔹 به نظر بنده طبق پنج محور می‌توانیم فلسفه دین اسلامی داشته باشیم یا به تعبیر دیگر فلسفه دین به سبک اسلامی داشته باشیم. اول بر اساس کتابشناسی است. یعنی بر اساس گرایشی که نویسنده در کتاب دارد. 🔹اما محور دوم که بیشتر رایج است موضوع است. یعنی بر اساس مباحثی که بیشتر در اسلام یا سنت‌های فکری اسلام مطرح می‌شود فلسفه دین داشته باشیم. مثلاً تحلیل فلسفی درست برای موضوع توحید چیست؟ یا معرفت شناسی ضمنی در قرآن چیست؟ تحلیل فلسفی نبوت یا عدل الهی چیست؟ 🔹حتی می‌شود خاص تر نگاه کرد و به مسائل خاص مثلاً شیعه پرداخت. تحلیل فلسفی درست از ولایت، عصمت، انتظار و مانند این موضوعات می‌تواند فلسفه دین اسلامی باشد. 🔹سومین محور که می‌توانیم بر اساس آن درباره فلسفه دین اسلامی بحث کنیم، روش شناسی است. وقتی فلسفه دین ما از علوم اسلامی برای خود استفاده می‌کند ما فلسفه دین اسلامی داریم. که می‌تواند متنوع باشد. یعنی می‌توان از فلسفه مشاء استفاده کرد یا از فلسفه حکمت متعالیه استفاده کرد. حتی می‌توان از تفسیر استفاده کرد. 🔹یعنی به عنوان روش از روش تفسیری استفاده کنیم و مسائل فلسفه دینی را بررسی کنیم. چهارمین محور، محور تاریخ است که کمتر مورد توجه است. این محور در فلسفه قاره‌ای بیشتر مورد توجه است. 🔹اینکه موضوعات فلسفه دینی به چه نحو میان مکاتب فلسفی اسلامی یا میان اندیشمندان بزرگ اسلامی مورد بحث بوده است؟ این می‌تواند محوری برای فلسفه دین اسلامی باشد. اما آنچه بیش از همه رایج است و محور پنجم را تشکیل می‌دهد، نگاه ایدئولوژیک است. 🔹یعنی آنچه محور بحث در موضوعات فلسفه دینی است ایدئولوژیک شود. یعنی فلسفه دینی مطرح می‌شود با این پیش فرض که حقیقت در اسلام پیدا می‌شود و یا اینکه حقیقت به نوع برتر آن در اسلام یافت می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 🔸فقه سیاسی بخشی از فقه است و موضوعش مطالعه موضوعات سیاسی است که به‌لحاظ روش با دیگر بخش‌های فقه تفاوتی ندارد، اما موضوعاتی که دارد در فضای سیاسی است. 🔸وقتی می‌گوییم فقه سیاسی چه سهمی می‌تواند در نظریه عدالت داشته باشد، اینجا فورا آنچه که به ذهن می‌آید این است که فقه سیاسی می‌تواند به‌شکل مباشری و مستقیم درمورد عدالت سیاسی ایفای نقش کند. عدالت اجتماعی عبارت است از عادلانه ساختن عرصه‌های مختلف حیات جمعی که یک عرصه‌اش اقتصاد است که می‌شود عدالت اقتصادی، یک عرصه‌اش فرهنگ است که می‌شود عدالت فرهنگی. 🔸یک عرصه‌اش توزیع برابر امنیت است یعنی عدالت امنیتی خود بخشی از عدالت توزیعی است. واقع این است که در هر عرصه‌ای که خیراتی مطرح شد، توزیع عادلانه آن خیرات می‌شود مصداق عدالت توزیعی. 🔸 عدالت سیاسی با فقه سیاسی قرابت دارد و فقه سیاسی می‌تواند به‌طور مباشرتی اینجا اعمال نقش کند. 🔸 درست است که عرصه سیاست یکی از کلان‌ساختارهای حیات جمعی -در عرض بقیه یعنی اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بهداشت و…- است اما این یک، یکی است که با بقیه، با همه کار دارد و بر همه پژواک دارد. 🔸عنصر سیاست و امر سیاسی، عرصه نظام و مناسبات سیاسی، با اینکه یکی از ساحت‌های حیات جمعی است، اما یکی از ساحت‌هایی است که بافت و چگونگی و نوع مناسبات و نوع ساختار و فرآیند و شکل حکومت و مناسبات و عملکرد آن می‌تواند تمام حوزه‌های دیگر حیات جمعی را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 🔹در اینجا با دو معنا از متافیزیک روبه‌روییم. آن متافیزیکی که کانت‌شناسان مدعی براندازی آن از تاج و تخت عالم توسط کانت هستند، به معنای مسائلی از قبیل خداشناسی سنتی، جوهر و عرض، جبر و اختیار و غیره بوده است. 🔹تفسیر معرفت‌شناسانه غالب از کانت مدعی است که کانت با اثبات دسترس‌ناپذیربودن خود چیزها، این قبیل سوال‌ها را منحل کرده است. اما متافیزیک از منظر هایدگر، دایره‌ای همه‌شمول‌تر از این مباحث دارد. 🔹«متا تا فوزیکا»، آن دسته از رساله‌های ارسطو بود که بعد از رساله‌های مربوط به فیزیک طبقه‌بندی شده بودند بنابراین فقط جنبه کتابخانه‌ای داشته و اساسا اینکه متافیزیک به‌هم‌پیوسته منقحی در اندیشه ارسطو وجود داشته باشد را باید به دیده تردید نگریست. 🔹متافیزیک، تفسیری تغییر ‌جهت‌ داده از «پروته‌فیلوسوفیای» یا «فلسفه نخستین» ارسطوست و هایدگر از دل آن، پرسش هستی را بیرون می‌کشد. 🔹 متافیزیک غربی به این خاطر توسعه پیدا می‌کند که وضعیت آشفته بنیادین در فلسفه نخستین ارسطو را نمی‌فهمد و بعدها به دو حوزه متافیزیک عام و متافیزیک خاص تقسیم‌بندی می‌شود که پیوندی نزدیک با تقسیم‌بندی قرون وسطایی از جهان و طرح‌افکنی ریاضیاتی از هستی دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 🔸نشنال آکادمیز گزارش می‌دهد که امواج مایکروویو پرقدرت از طریق پدیده‌ای موسوم به «اثر فری» بر انسان اثر می‌گذارد. 🔸به این ترتیب که سر انسان به عنوان یک آنتن گیرنده برای امواج مایکروویو در طیف فرکانس پایین گیگاهرتز عمل می‌کند. 🔸پالس‌های مایکروویو در این فرکانس‌ها می‌تواند باعث شنیدن اصواتی در انسان شود که یکی از علائم گزارش شده از سوی پرسنل آمریکایی است که در معرض این امواج قرار گرفته‌اند. 🔸 سایر علائم گزارش شده سندروم‌ هاوانا در میان کسانی است که از آن رنج می‌برند؛ شامل سردرد، تهوع، از دست رفتن شنوایی، احساس سبکی و مسائل شناختی. 🔸این گزارش اشاره می‌کند که وسایل الکترونیکی در طول این حملات مختل نمی‌شوند که نشان می‌دهد سطوح توان مورد نیاز برای ایجاد اثر فری، پایین‌تر از حدی است که برای حمله به وسایل الکترونیکی نیاز است. 🔸این می‌تواند به این دلیل باشد که سلاح مایکروویو پرقدرت در فاصله بیشتری از اهداف قرار دارد. 🔸بر اساس قانون مربع معکوس، با زیاد شدن فاصله، توان به شدت کاهش پیدا می‌کند که یعنی یکی از این وسایل می‌تواند سطح نیرویی را در هدف تولید کند که برای اثرگذاری بر وسایل الکترونیکی خیلی پایین خواهد بود، اما می‌تواند باعث به وجود آمدن اثر فری شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حجت الله مرادی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حجت الله مرادی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مدیریتِ دولتیِ فرهنگِ فدرالیِ مردمی ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3302 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مدیریتِ دولتیِ فرهنگِ فدرالیِ مردمی ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی 🔹بخشی از سیاست فرهنگی، توسط دولت و بخش خصوصی انجام می‌شود اما روی دیگر این سکه، میزان حضور و مشارکت و استقبال مردم از مسائل و موضوعات و رویدادهای فرهنگی است. 🔹در سالیان اخیر شهروندان کانادایی بخشی از درآمد خود را با حضور در رویدادهای فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، خرید کتاب و آثار هنری، صنایع‌دستی و دیگر مسائل فرهنگی صرف کرده‌اند به‌طوریکه بیش از ۳% درآمد خانوار صرف امور فرهنگی می‌شود. 🔹دولت کانادا نیز در راستای حمایت از فعالیت‌های مردمی، مبالغ مختلفی در زمینه صنایع دستی و فعالیت‌های فرهنگی خانگی هزینه می‌کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3302 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻هوش مصنوعی و نیاز شدید آن به انرژی ✍️کیت سینکو 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3299 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻هوش مصنوعی و نیاز شدید آن به انرژی ✍️کیت سینکو 🔸مدل‌های هوش مصنوعی روی سخت افزار تخصصی نظیر واحدهای پردازش گرافیکی آموزش می‌بینند که از سی پی یوهای سنتی بیشتر انرژی مصرف می‌کنند. 🔸 اگر شما یک لپتاپ مخصوص بازی داشته باشید، احتمالا دارای یکی از این واحدهای پردازش گرافیکی برای نمایش گرافیک پیشرفته مثل بازی ماینکرافت آر تی اکس است. 🔸همچنین احتمالا متوجه خواهید شد که لپتاپ شما خیلی بیشتر از لپتاپ‌های معمولی گرما تولید می‌کند. 🔸تمام این حرف‌ها به این معنی است که توسعه دادن مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته یک اثرانگشت کربنی بزرگ را به دنبال دارد. 🔸 مگر آنکه به منابع انرژی ۱۰۰ درصد تجدید پذیر روی بیاوریم، وگرنه پیشرفت هوش مصنوعی ممکن است با اهداف کاستن از آلاینده‌های گلخانه‌ای و کند کردن گرمایش اقلیمی در مغایرت قرار گیرد. 🔸هزینه مالی ساخت و توسعه آنها نیز بسیار بیشتر تمام می‌شود؛ هزینه‌ای که فقط تعداد معدودی از آزمایشگاه‌ها توانایی پرداخت آن را دارند، در نتیجه آنها یکی از کسانی خواهند شد که تدوین این دستور کار را در دست خواهند گرفت که کدام نوع از مدل‌های هوش مصنوعی توسعه پیدا کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3299 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مناظره 🔶 موضوع | سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ ▪️ 🔹انتشار اظهار نظر حسین در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با واکنش‌های انتقادی از سوی عده‌ای از کارشناسان مذهبی روبرو شد. چندی پیش حسین دهباشی طی توییتی با اشاره نحوه شهادت حضرت زهرا (س) نوشت: خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساساً در نداشتند، چه رسد به درِ چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. وی پس از اعتراض کاربران توییت خود را حذف کرد اما در توییتی دیگر نوشت نظرم همان بود که نوشتم. 🔹در این مناظره او در نهایت پذیرفت که اشتباه کرده است و گفت:«من می‌پذیرم به جهت محدودیت توییتر و کم سوادی؛ مقدمه‌ام برای رسیدن به مقصود کامل و صحیح نبود و بسیاری را به اشتباه انداخت و شاید من هم اشتباه کرده باشم. اگر توئیت نوشتم به خاطر این بود که به صورت زیرپوستی محافلی داریم که حتی مقام معظم رهبری و مراجع نیز آن را نهی می‌کنند و در آن اعمالی صورت می‌گیرد کهخلاف سیره امیرالمومنین است. این توئیت نگرانی از این مباحث بود.» @taammolat74 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مبانی طب سنتی و طب مدرن (بخش اول) ✍️حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3308 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مبانی طب سنتی و طب مدرن (بخش اول) ✍️حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه 🔹همانطوریکه طب سنتی مبتنی بر یک مبانی فلسفی است، طب مدرن هم مبتنی فلسفی است. شما کتاب های فلسفی پزشکی را ببینید؛ مبانی فلسفی را ذکر کرده اند. 🔹 انوقت بعد سازمان بهداشت جهانی، از خطر استفاده نادرست از داروها و روش‌های سنتی هم هشدار می‌دهد. پروتکل ۹ ساله هم برای حصول اطمینان از نقص طب سنتی ارائه کرده. 🔹معلوم است یک مقبولیت نسبی دارد، حالا ولو هشدارهایی هم دارد. البته این هشدار ها برای طب مدرن هم هست. یعنی به هر حال استفاده نادرست از داروهای سنتی، بله خطرناک است. استفاده نادرست از دارو های شیمیایی هم خطرناک است. هیچ فرقی با هم ندارند از این جهت. 🔹به هرحال این را مقدمه ششم عرض کردم که بگویم ببینید به هر حال، اینکه بعضی از اساتید علوم پزشکی که مسئولیت در وزارت بهداشت می‌گیرند و بی‌مهری می‌کنند به طب سنتی حتی خلاف WHO هست یعنی به هر حال شما که خودتان را تابع آنها می‌دانید، لااقل در همه جهت تابع بدانید و اینقدر محدودیت برای طب سنتی ایجاد نکنید حتی محدودیت برای طب گیاهی، که عرض کردم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3308 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻علم حقیقت و مجاز ✍️محمد فنایی‌اشکوری، استاد فلسفه تطبیقی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3305 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻علم حقیقت و مجاز ✍️محمد فنایی‌اشکوری، استاد فلسفه تطبیقی 🔸علم دو گونه است: مجازی و حقیقی. علم مجازی همان است که در مدرسه و از کتاب و استاد می‌آموزیم و مدرک دانشگاهی و حوزوی می‌گیریم و القاب و عناوین دهان‌پرکن و پرطمطراق برای خود دست و پا کرده و با آن ارتزاق می‌کنیم و امور دنیای‌مان را با آن سر و سامان می‌دهیم و گاه با داشتن آن دچار عجب و غرور می‌شویم و به دیگران فخر می‌فروشیم و با نوشتن کتاب و تدریس و سخنرانی به نمایش درمی‌آوریم و البته سرانجام با مرگ هم همه آنچه را که یک عمر به‌دست آورده‌ایم یک‌جا از دست می‌دهیم. 🔸علم مجازی را باید قطره‌قطره و کلمه‌به‌کلمه اندکی از آن را با یک عمر کوشش بی‌وقفه به‌دست آورد، اما علم حقیقی را می‌توان در یک آن همچون برق خاطف دریافت کرد و در لیله‌القدری محل نزول آن شد. 🔸از تعبیر «قذف» در حدیث می‌توان این معنا را دریافت. البته ما چون در دار مجاز زندگی می‌کنیم از آموختن علوم مجازی ناگزیریم اما در عین حال باب دریافت علم حقیقی باز است و نباید به علوم ظاهری و مجازی بسنده کرد و در آن متوقف شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3305 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📲📱 🔻به مناسبت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام با موضوع: شهید تاریخ ساز! 💠دکتر حسن محمدی 👈پژوهشگر تاریخ معاصر ⏱سه ‌شنبه 9 دی ماه ساعت 18 https://www.aparat.com/Fekratnet/live https://www.instagram.com/fekrat_ne/live •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مبانی طب سنتی و طب مدرن (بخش دوم) ✍️حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3311 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مبانی طب سنتی و طب مدرن (بخش دوم) ✍️حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه 🔹طب مدرن، در مطالعه‌ی بیماری به سراغ عضو بیمار می‌رود، بیماری را در عضو شناسایی می‌کند و به درمانش می‌پردازد. 🔹لذا حتی ممکن است این عضو را برود تا سلول و مولکول هم ببیند، منشاش همین مبنای سرشناختی است که عرض کردم. یک تفاوت روش شناختی است، این روش هم از طبیعت شناسی دکارت گرفته شده. 🔹در طبیعت شناسی دکارت، کل یک واقعیت غیر از اجزاست اما ویژگی اجزا در کل نمایان است. اما در طب سنتی برعکس است، کل ما به ازای مستقلی از اجزا دارد، کثرت دارای یک وحدت حقیقی است. 🔹بدن هم یک واقعیت غیر از اجزاست، یعنی کل بدن یک مستقل است یک وجود مستقلی دارد.لذا در طب سنتی، به هم خوردن تعادل کل، منشا اختلال در جزء است. 🔹یعنی مثلا اگر طرف معده اش درد می‌کند، مزاجش بهم خورده، کل به هم خورده. مزاج هم می‌دانید پیوند رابطه ی نفس و بدن است، یعنی نفس و بدن که ترکیب بشوند یک حالتی به نام مزاج شکل پیدا می‌کند. لذا در طب سنتی روش از کل به جزء است، ولی در طب مدرن روش مطالعه ی جز است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3311 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مقایسه تطبیقی وظایف دولت در اقتصاد سرمایه‌داری و اقتصاد اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3317 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net