eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
همه سوار بر کشتی نجات حسین (علیه‌السلام) به جز نواصب 🔻 ♦️ در زمانه‌ای که عالم کفر و الحاد با تمام توان در پی جذب انسان‌ها به سمت کفر خویش هستند و شیطان در حال تحقق بخشیدن قسم خویش مبنی بر کشاندن بنی بشر به سمت جایگاه خویش در جهنم است. 🔷 کشتی نجات حسین (علیه‌السلام)هر روز و هر سال انسان‌های بیشتری را از غرق شدن در دریای ظلمانی معاصی نجات می‌دهد. 🔶 خداوند مهر و مودت نسبت به اهل بیت پیامبرش را، بر همه واجب کرد و آن را مزد رسالت ایشان معرفی کرد: 🔷 «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى.[شوری/23] بگو به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما خواستار نيستم، مگر دوستى درباره خويشاوندان.» و چون خداوند حکیم است؛ بنابراین همه درخواست‌هایش بر اساس حکمت و هدفی والاست و مطمئناً به صلاح انسان‌ها. 🔻 در تبیین این خواست الهی پیامبر گرامی و اهل بیت بزرگوار ایشان فرموده‌اند: چون ما هدایت‌گر و کشتی نجاتیم، بنابراین خداوند انسان‌ها را به سمت و سوی ما سوق داده و راهنمایی کرده است. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: 🔷 «نحن سفينة النجاة، من تعلق بها نجا، و من حاد عنها هلك، فمن كان له إلى اللّه حاجة فليسأل بنا أهل البيت.[1] ما كشتى نجات هستيم، هر كه بدان درآويخت، رهايى يافت و هر كه از آن كناره گرفت، نابود شد، هر كه از خدا حاجتى دارد، بايد به‌وسيله ما اهل بيت بخواهد.» 🔶 اما این مسئله به تجربه در طول اعصار مختلف، به اثبات رسیده است، که در بین این کشتی‌های نجات، کشتی نجات امام حسین (علیه‌السلام) از همه وسیع‌تر و سریع‌تر است و علامه شوشتری در خصائص الحسینیه چه زیبا فرموده که: 🔷 «کلهم سفن النجاة وسفینة الحسین اوسع وأسرع.[2] همه کشتی نجات هستند، اما کشتی امام حسین (علیه‌السلام) از همه وسیع‌تر و سریع‌السیرتر است.» 🔶 این نجات‌بخشی حسین (علیه‌السلام) در زیارت اربعین ایشان، وضوح بیشتری پیدا می‌کند. بر طبق آمارهای سالهای گذشته قریب به 30 ملیون نفر خود را به کربلای معلا رساندند و سوار بر کشتی نجات امام شدند و ندای استکبارستیزی خود را با شعارهای هیهات من الذله و لبیک یا حسین به گوش جهانیان رساندند. 🔻 اما با کمال تاسف عده‌ای، نه‌تنها تحت تاثیر این نجات‌بخشی سبط نبی اکرم قرار نمی‌گیرند؛ بلکه روز به‌روز بر عداوت و بغض خویش نسبت به ناخدای کشتی نجات می‌افزایند، و همان‌طور که تلاوت قرآن بر خسران کافرین و معاندین می‌افزاید: 🔷 «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا[اسرا/82] و ما آن‌چه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است، از قرآن نازل مى‌كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‏‌افزايد.» هم‌چنین با مشاهده ظهور و بروز این قرآن ناطق، بر ضلالت و گمراهی ایشان افزوده می‌شود. 🔶 وهابیون ناصبی با مشاهده این ابراز ارادت‌ها نسبت به آستان قدسی سید الشهدا، هر روز خشمگین‌تر از دیروز، خبث ذاتی و نفاق خویش را بیشتر ظاهر می‌کنند و بر طعنه‌ها و یاوه گویی‌های خود می‌افزایند. 🔷 آنان از طرفی برای سست کردن اعتقادات محبین حضرت سید الشهدا نسبت به عرض ارادت به ایشان و اصل عزاداری اقدام به ایجاد شبهات فراوان می‌نمایند و از طرفی دیگر برای منصرف کردن مردم برای حضور در مراسمات ایشان خصوصاً پیاده‌روی اربعین آنان را تهدید به قتل و ترور می‌نمایند. ♦️اما به‌راستی غافل از این نکته هستند، که نوری را که خداوند برای هدایت بشریت قرار داده، نمی‌توان به این سادگی خاموش کرد. «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.[صف/8] مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آن‌كه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد، نور خود را كامل خواهد گردانيد.» 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرائد السمطین، جوینی، موسسه المحمودی، ج1، ص37 [2]. الخصائص الحسينية، علامه شوشتری، ارمغان طوبی، ص 14 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آئین « سیاوشان » یا سوگ سیاوش در ایران باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیاده رفتن به زیارت امام حسین (علیه السلام) فضیلت است، نه بدعت 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عاشورای دوم یا « مجلس أسَد » در کشمیر 🔺 ♦️ این مراسم یعنی عاشورای دوم بزرگداشت حماسه حسینی اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا به روزشمار خورشیدی است . 🔷 برگزار کنندگان بر این باورند که این حادثه عظیم از نظر فصول خورشیدی در تابستان (برج اسد) اتفاق افتاده است . 🔶 برج «أسَد» در کشمیر و سایر مناطق پیرامون آن ، گرمترین فصل در طول سال بشمار می آید. 🔷 در طول دو قرن و نیم گذشته، مردمِ کشمیر بیاد شهدای تشنۀ کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شدًت گرمای دهۀ نخستِ محرم سال ۶۱ هجری، مراسم ویژه و کهنی شامل برنامۀ مرثیه‌خوانی، سینه_زنی، روضه خوانی و نماز جماعت را به مدًت دو روز پنجشنبه و جمعه به اجرا در می‌آورند. 🔶 هزاران شیعه و اهل سنت از نقاط مختلف، به سوی شهر سرینگر و حسینیۀ جدی_بـِل می‌آیند و همایش عظیم حسینی که عاشورایی دوم بشمار می‌رود را ، با نام «مجلس أسَد» برگزار می کنند. 🔷 حضور تشیع در کشمیر به سده هشتم بازمی‌گردد. در این دوران برخی علمای شیعه ایرانی و گروهی از سادات به این منطقه مهاجرت کردند. 🔶 علمای شیعه در طول چندین قرن گذشته، سعی در زنده نگاه داشتن شعائر مذهبی داشته‌اند. 🔷 کشمیر منطقه‌ای در شمال هند است که تا پیش از استقلال پاکستان، امیرنشینی تحت‌الحمایه بریتانیا بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن (ع) 🏴 ▪️ کربلایت بار دیگر منزل زینب شده ▪️ در عزای اربعینت جان او بر لب شده ▪️ او که شمع محفل شمس و قمر، وان غنچه بود ▪️ بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده ▪️ اربعین حسینی بر شما تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 👹✡️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 👹✡️🔻 ♦️ جنایت، قتل و خون‌ریزی از ضروریات فرقه ضاله‌ی وهابیت است. 🔷 قتل و غارت به‌صورت عجیبی با سیاست وهابیت آمیخته شده است. 🔶 این مطلب را کتب تاریخی وهابیت ثابت می‌کند.[1] ♦️ وهابیت با شعار توحید، که گوش جهانیان از شنیدن آن کر شده است، همه مسلمانان را مشرک و کافر خطاب می‌کنند و جنگ بر علیه آنان را جایز می‌داند.[2] 🔷 به شیعه و سنی رحم نمی‌کند، و اسلام برایش مطرح نیست، بلکه از دین به‌‌عنوان حربه‌ای برای پیش‌برد، منافع سیاسیش استفاده می‌کند.[3] 🔶 وهابیون، با نام دین، سر از تن مسلمانان جدا کردند. جنایاتی که امروزه توسط داعش و گروه‌های تروریستی در حال تکرار است. 🔷 جنایات وهابیت در سال 1216 هجری قمری ، همان سالی که لشکر شیطانی آل سعود، برای قتل و غارت مسلمانان و تخریب حرم مقدس فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به‌سوی کربلا، شهر عشق و بلاء حمله‌ور شد. 🔶 هنگامی‎که سپاهیان آل سعود در ذی قعده سال 1216 قمری، به شهر کربلا وارد شدند، دیوارها را تخریب کردند، به زن و مرد حمله بردند و نزدیک به دو هزار مرد را به قتل رساندند. و هر فردی را که در خانه و بازار یافتند، کشتند. 🔷 سپس به مقبره امام حسین (علیه السلام) تجاوز کرده و آن را تخریب کردند، و هر چیز قیمتی را به تاراج بردند. جواهرات فراوان، پارچه‌هایی که با زمرّد و یاقوت تزیین شده بود، را به غارت بردند. 🔶 سپس هر آن‌چه که در شهر یافت می‌شد، از اموال، سلاح، لباس، فرش، طلا، نقره و کتاب‌های ارزشمند را به تاراج بردند. 🔷 آنان همه این جنایات را در یک نصف روز انجام دادند، از صبح زود تا هنگام ظهر و سپس همه این اموال را از شهر خارج کردند.[4] ♦️ آیا به چنین انسان‌هایی، می‌توان نام مسلمان اطلاق کرد! 🔷 آیا تخریب حرم فرزند رسول الله (صلی الله علیه و آله) و کشتار مسلمانانی که به وحدانیت خداوند، شهادت می‌دهند، به‌خاطر خدا صورت گرفت، یا به‌خاطر دنیا و پول و ثروت مادی! قضاوت با شما! 🔻پی‌نوشت: [1]. وهابی ها دو کتاب تاریخی دارند، که برایشان بسیار ارزشمند است یکی کتاب تاریخ نجد ابن غنام است و دیگری کتاب تاریخ نجد ابن بشر. جنایات وهابیت در کربلاء در این مقاله به نقل از تاریخ ابن بشر است. [2]. ر.ک: الگار حامد، وهابیگری، ترجمه احمد نمایی، مقدمه مترجم، مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی، 1387، ص34. [3]. ایدئولوژی آل سعود. [4]. عثمان بن عبدالله بن بشر، تاریخ نجد، تحقیق: عبدالرحمن بن عبدالطیف بن عبدالله آل شیخ، مطبوعات داره الملک عبدالعزیز، الطبعه الرابعه، الریاض، 1402ق، ص257-258. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رایج ترین روش اعدام در قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استشفاء با تربت امام حسین (علیه السلام) در منابع اهل سنت 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدیمی ترین صدای ضبط شده از نوحه خوانی و تصاویر مراسم عزاداری در زمان قاجار 🔺 ♦️ چندین صدای ضبط شده به دوره ناصری و مظفرالدین شاه منسوب هستند که نوحه «جبرئیل» هم از آن جمله است. 🔷 شعر نوحه «جبرئیل» منسوب به ناصرالدین شاه قاجار بوده و خواننده آن نامشخص است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ ایده شکل روح ، هزاران سال است که بشریت را مجذوب خود کرده است. 🔷 فرهنگ ها در سراسر جهان به روش های مختلفی وجود روح یا ارواح را توضیح داده اند. روح غالباً بخش مهمی از دین است و با اعتقاد به زندگی پس از مرگ ، تناسخ و جهان معنوی بسیار گره خورده است. 🔶 این بدان معناست که مفهوم روح بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از ادیان است و در بسیاری از موارد توصیف و توضیحات شکل یا عملکرد آن پیچیده و مفصل است. 🔷 روح نمادی از وجود خود باقی می ماند و ایده مشترک شدن یا از دست دادن روح در بسیاری از داستان ها ، مانند فاوست ، به عنوان طرح مورد استفاده قرار گرفته است. 🔶 در برخی از فرهنگ ها ، مانند قبایل شکارچی جمجمه در اندونزی ، این عقیده وجود دارد که روح در قسمت خاصی از بدن ساکن است و گرفتن آنها از دشمن بالاترین غنایم جنگی است. 🔷 در عین حال ، این از ورود دشمن به زندگی پس از مرگ جلوگیری می کند و قبیله یا خانواده می توانند از قدرت روح او به نفع خود استفاده کنند. ♦️ مصریان باستان ایده دقیق خود را از آنچه روح انسان ساخته شده است ، داشتند. طبق ایمان آنها ، روح به 9 قسمت تقسیم شده: چت ، با ، رن ، شات ، ایب ، آه ، ساهو و سچم. هشت نفر از آنها نامیرا بودند و وارد زندگی پس از مرگ می شدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نهمین بدن فیزیکی بود که در واقعیت مادی باقی ماند. هر قسمت عملکرد منحصر به فرد خود را داشت و با بررسی دقیق آنها می توان درک عمیق تری از ایمان مصریان باستان به دست آورد. 🔻 چت یا چا – بدن 🔷 مصریان باستان معتقد بودند که شکل ظاهری انسان بخشی از روح وی است و آن را چت یا چا می نامیدند. این نیز یکی از دلایل مهم شدن مومیایی برای مصری ها است – حفظ بدن مادی اساساً حفظ قسمت مهمی از روح بود. 🔶 پس از مرگ ، فداکاری ها همچنان بر جسم و روح جسمی انجام می شد تا بقیه روح بتوانند آنها را به روشی فوق طبیعی تغذیه کنند. بدن کسی را که در آن ساکن است با ذات خود مرتبط می کند ، مفهومی که در برداشت های دیگر از روح نیز وجود دارد. 🔻 کارشناسی – شخصیت 🔷 این شامل تمام عناصری است که شخصیت را منحصر به فرد کرده است. Ba ، به شکل پرنده ای با سر انسان ، به روح اجازه می داد تا بین جهان فانی و معنوی حرکت کند. 🔶 مصری ها معتقد بودند که Ba در طول زندگی بشر هر از چندگاهی بین دو جهان سفر می کند ، اما پس از مرگ نظم و ترتیب این سفر بطور قابل توجهی افزایش می یابد. 🔷 او دنیای معنوی و خدایان را بازدید می کرد ، اما همچنین بخشی از روح بود که از مکانهایی که انسان در طول زندگی خود دوست داشت بازدید میکرد ، بنابراین ارتباط بین قسمتهای روح ساکن بین ستاره ها ، بدن فیزیکی چت و سایر قسمتهای روح که بر روی زمین باقی مانده است ، حفظ می شود. . 🔶 این مفهوم که Ba وقت خود را در مکانهایی گذرانده که فردی در طول زندگی خود دوست داشته است نیز شبیه برخی از تصورات معاصر از ارواح است که در مکانهایی زندگی می کنند که شخص با آنها رابطه خاصی داشته است. 🔷 همچنین اعتقاد بر این بود که Ba هنگامی که از مکان های دیگر در دنیای جسمی یا معنوی بازدید نمی کرد ، به بدن جسمی که در آن مانده بود متصل است. 🔻 رن – نام واقعی 🔷 هنگام تولد ، به مصریان باستان نامی داده شده بود که از همه غیر از خدایان پنهان مانده بود. این نام بخشی بسیار مهم و قدرتمند از روح قلمداد می شد که توانایی نابودی انسان و روح او را برای همیشه داشت. در طول زندگی خود ، انسان فقط با یک لقب شناخته می شد ، به طوری که هیچ کس نمی توانست رن واقعی او را یاد بگیرد و بنابراین قدرت وی یا دانش لازم برای نابودی او را بدست آورد. 🔶 تا زمانی که رن وجود داشت ، روح قدرت ادامه زندگی را داشت. اگر مومیایی کردن به درستی انجام می شد و مومیایی موفقیت آمیز بود ، رن ، یعنی انسان و روح او ، می توانست برای همیشه وجود داشته باشد. 🔷 قدرت این نام با نوشتن آن در کارتو – “محافل” محافظ جادویی که نام در آن نوشته شده بود ، مورد تأکید قرارمی گرفت و در نام حاکمان استفاده می شده است. حفظ نام ، مانند رن ، برای حفظ روح مهم بود. 🔶 تخریب رن راهی بود تا روح برای همیشه نابود شود. این نیز یکی از دلایلی است که باعث شده نام برخی شخصیت های منفور مانند آخناتن به طور آیینی تخریب شده و پس از مرگ از بناها و متن ها برداشته شود. 🔻 جوهر زندگی 🔷 کا « Ka »جوهر حیات انسان است ، که تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد می کند. به گفته مصریان ، کا در طول تولد خود الهه باروری هاکت یا الهه زایمان Meschenet را به دنیا آورد. کا همان چیزی بود که نوزاد تازه متولد شده را زنده کرده و در طول زندگی از طریق غذا و نوشیدنی حفظ می شد. 🔶 او حتی بعد از مرگش به تغذیه احتیاج داشت ، بنابراین نوشیدنی و غذایی به چت ارائه شد که می توانست از طریق آن مواد مغذی را به روشی فوق طبیعی بخورد. با این حال ، او به اجزای فیزیکی غذا احتیاج نداشت. 🔷 کاسه قربانی ساخته شده از خاک رس و به صورت خانه ای شکل گرفته می شد که “خانه روح” نامیده می شد و برای قربانی دادن به کا استفاده می شد. برخی از نمونه های برجای مانده حتی حاوی مدل های غذایی هستند و توسط متخصصان برای تعیین شکل ظاهری خانه های معمولی مصر باستان استفاده می شد. 🔶 برخی از مردم بر این باورند که خانه های روح به طور مستقیم محل زندگی فیزیکی کا بوده است ، اگرچه هیچ مدرکی برای این امر وجود ندارد و به نظر می رسد احتمالاً این یک روش پیشرفته برای ارائه پیشکش های غذایی و آشامیدنی به آن مرحوم بوده است. 🔻 خاموش – سایه ♦️ مصریان باستان معتقد بودند که سایه بخشی از روح انسان است. او همیشه حضور داشت و به گفته آنها ، حاوی بخشی از آنچه شخص را منحصر به فرد می کرد ، بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ سایه به نوعی مانند سایر فرهنگ ها ، برای مصری ها ، با مرگ همراه بود. شوت نوکر آنوبیس ، خدای مرگ و مومیایی مصر بود. به تصویر کشیدن سوت به شکل یک شکل کاملاً سیاه و سفید انسانی بود. 🔷 برخی از افراد در تجهیزات تشییع جنازه خود یک “جعبه سایه” داشتند که در آن می توانست زندگی کند. کتاب مردگان مصر چگونگی خروج روح از آرامگاه را به شکل سایه در طول روز بیان می کند. 🔻 قلب – Ib 🔷 مصریان باستان ، مانند بسیاری از مردم امروز , آنها قلب را به عنوان صندلی احساسات انسانی درک کردند. همچنین مرکز تفکر ، اراده و قصد بود. این بدان معناست که برای آنها ، Ib (قلب) قسمت بسیار مهمی از روح بود و این کلمه در بسیاری از گفته های مصر باستان حفظ شده وجود دارد. 🔶 در حالی که تصور ما قلب را بیشتر به عنوان استعاره می فهمد ، اما در گفته های مصر باستان این به معنای قلب واقعی جسمی است. Ib به عنوان بخشی از روح ، بخشی از موجود بود که دسترسی به زندگی پس از مرگ را فراهم می کرد. 🔷 قلب با مقیاس در برابر قلم – قلم حقیقت – توزین می شد و اگر قلب از قلم سنگین تر بود ، انسان اجازه ورود به زندگی پس از مرگ را نداشت و دیو آمیت ، که به عنوان موجودی مرکب از تمساح ، شیر و نرگس توصیف می شود ، قلب او را می خورد. 🔶 برای حفظ و محافظت از Ib ، قلب به روش خاصی مومیایی شده و سپس همراه با بقیه بدن و اسکاراب قلب ذخیره می شود. این طلسم جادویی از محافظت در برابر قلب که نکات زیادی را درباره فرد متوفی را فاش می کند ، چون Ib می تواند غلبه بر موفقیت آمیز نگهبانانی را که به زندگی پس از مرگ وارد می شوند را به خطر بیندازد. 🔻 آه – خود ابدی 🔷 آه ترکیبی جادویی از عناصر Ba و Ka بود که نمایانگر یک موجود جاودانه منور است. این اتحاد جادویی Ba و Ka تنها با رعایت آداب مناسب تشییع جنازه امکان پذیر بود. آه ، برخلاف سایر قسمتهای روح ، با چت باقی نمی ماند ، بلکه با خدایان در میان ستارگان زندگی میکرد ، اگرچه گاهی اوقات در صورت لزوم به بدن برمی گشت. 🔶 این نشان دهنده عقل ، اراده و قصد انسان بود. آه همچنین بخشی از روح بود که از طریق رویاهای خود با بازماندگان محبوب ارتباط برقرار می کرد. 🔻 ساهو – قاضی و بدن روحانی 🔷 « ساهو » Sahu در واقع جنبه دیگری از Ah بود. به محض اینکه روح شایسته ورود به زندگی پس از مرگ را یافت ، ساهو از قسمتهای دیگر جدا شد. همانند تصورات امروزی اشباح ، ساهواز کسانی که انسان را آزار می دهند و کسانی را که دوستشان داشت محافظت می کند. 🔶 همانطور که آه می توانست در خواب ظاهر شود ، ساهو نیز می تواند برای انسان ظاهر شود. او غالباً روحی برای جبران قصاص قلمداد می شود و می توان او را در بدبختی های مختلف مقصر دانست. حتی نامه ای از پادشاهی میانه وجود دارد که بیوه زن در مقبره همسر متوفی خود باقی مانده است ، و در آن او با جدیت از او خواسته است تا از آزار و شکنجه او جلوگیری کند. 🔻 «انرژی زندگی» – Sechem 🔷 «انرژی زندگی» – Sechem قسمت دیگری از Ach بود. اطلاعات زیادی در مورد آن شناخته نشده است ، اما نوعی انرژی زندگی روح محسوب می شود. در کتاب مردگان ، Sechem به عنوان نیرو و مکانی برای زندگی خدایان Horus و Osiris در قلمرو مردگان توصیف شده است. Sechem همچنین می تواند برای تأثیرگذاری بر محیط و نتایج فعالیتهای انسانی مورد استفاده قرار گیرد. 🔻 پیچیدگی روح 🔷 نحوه تقسیم روح توسط مصریان باستان نشان می دهد که اهمیت آنها برای آنها چقدر مهم بوده است. حتماً چیزی بوده است که آنها با کمترین جزئیات درباره آن فکر می کردند و نشان دهنده اصلی اعتقاد آنها به زندگی پس از مرگ و راه دستیابی به آن بود. 🔶 ایمان آنها همچنین نحوه برخورد آنها با بدن را پس از مرگ تعیین کرد. این مومیایی ، نمونه ای از فرهنگ مصر باستان ، نتیجه نیاز آنها به حفظ محل زندگی چت و سایر قسمت های روح بود. ♦️ نه قسمت از روح نیز بسیاری از جنبه های فرهنگ مصر را تحت تأثیر قرار داد. روح در مرکز خود بود و از اشکال نامناسبی که قرار بود به وسیله آن رن تخریب شود تا خلق آثار ادبی مانند کتاب مردگان ، به اشکال مختلفی بروز کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عجیب‌ترین روش‌ « بخیه زدن » با مورچه 🐜🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️مساله سحر از موضوعاتی است که برخی فرقه‌های انحرافی به آن پرداخته و از آن سوء استفاده‌هایی می‌کنند. برای آشنایی نظری با این مقوله به حوزه‌های مختلف سحر می‌پردازیم. 🔷 درباره سحر و جادو در متون دینی، بحث در دو حیطه انجام می‌گیرد: 1🔸 معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️ 2🔹 آیا سحر مطلقاً حرام است یا در بعضی موارد و بعضی از اقسام آن جایز است⁉️ 🔶 در این جا قصد آن است تا سحر در منظر علمای جامعه شناس مورد بحث و بررسی قرار ‌گیرد. 🔷 پیش از آن که به بررسی سحر و جادو از منظر دینی بپردازیم و منظر جامعه شناسان را در این باره جویا شویم، لازم است «سحر و جادو» را در اصطلاح جامعه شناسان مورد مطالعه قرار دهیم. 🔶 سحر در میان جامعه‌شناسان بیش‌تر از سوی انسان‌شناسانی که بر جوامع ابتدایی یا قبیله‌ای مطالعاتی داشته‌اند مثل نوتایلرها و منتقدانش بررسی شده است.[1] 🔷 معنای جادو و هدف از جادو و سحر نزد مردم‌شناسان و علمای دینی و متون دینی ما یکی نیست، هر چند بسیار به هم نزدیک است. 🔶 انسان‌شناسانی که تجربه مستقیم و دست اوّلی از جوامع ابتدایی داشتند، عملکردهایی از این قبایل مشاهده می‌کردند که برایشان بسیار بی‌خردانه می‌نمود. 🔷 نخستین واکنش در برابر این باورداشت‌ها و عملکردهای به ظاهر بی‌خردانه این بود که آن‌ها را به عنوان محصول عقب‌ماندگی و توحّش طرد می‌نمودند. 🔶 لوی برول (1922‌) آن را خصلتی ماقبل منطقی و فریزر و تایلر آن را اندیشه‌ای ماقبل علمی می‌انگاشتند و این نوع رفتارها را "جادو و سحر" می‌نامیدند. 🔷 به دلیل آن‌که این‌گونه عملکردها رابطه نزدیکی با ادیان ابتدایی آن قبایل داشت و در بیش‌تر موارد، جزیی از مناسک مذهبی آن‌ها بود، تفکیک جادو از دین در هر مورد معیّن، همیشه امکان پذیر نبود. 🔶 اگرچه برخی از دانشمندان سعی داشتند به طریقی میان دین و جادو تمایز قائل شوند؛ مانند مالینوفسکی که جادو را برای منظور مشخص یا نتیجه معیّن و دین را فاقد منظور مشخص و معیّن می‌دانست و می‌گفت: 🔷 جادو یک فنِ عملی و در برگیرنده کنش‌هایی است که تنها به عنوان وسیله رسیدن به هدف‌های مشخص و مورد انتظار ساخته و پرداخته شده است و حال آن که دین مجموعه‌ای از کنش‌های فی نفسه است که مقصود از آن نفس انجام گرفتن همین کنش‌هاست.[2] 🔶 به هر روی، این کوشش‌ها نشان می‌دهد که مردم‌شناسان تا چه حد سعی در توجیه و تبیین اعمال عجیب و غریب اقوام ابتدایی داشتند و گاهی نیز همچون فریزر، که جادو را منشأ دین می‌دانست، این اعمال را سرمنشأ دین معرفی می‌کنند. 🔻 ویلیام گود، یازده معیار را برای تمایز جنبه‌های جادویی از جنبه‌های مذهبی برمی شمارد که به آنها اشاره می کنیم: 1🔹 جادو ابزارمندتر است و هدفش رسیدن به نوعی نتیجه نهایی ملموس و مادی است. 2🔸 شگردهای جادو با چشم‌بندی بیش‌تری همراه است. 3🔹 هدف‌های جادو مشخص و محدود است. 4🔸 جادو در جهت هدف‌های فردی است، نه گروهی. 5🔹جادو بیش‌تر یک کار فردی است تا یک فعالیت گروهی. 6🔸 فنون جادویی را می‌توان جا به جا کرد. 7🔹 جادو از جنبه عاطفیِ اندکی برخوردار است. 8🔸 عمل جادو کمتر جنبه اجباری دارد. 9🔹 جادو به شرایط و زمان خاص بستگی ندارد. 10🔸 احتمال ضد اجتماعی بودن جادو بیش‌تر است. 11🔹 جادو به عنوان وسیله به کار برده می‌شود و فی نفسه یک هدف نیست. 🔶 نکته کلی‌تر دیگری که می‌توان درباره جادو گفت این است که مفهومی که ما از جادو داریم به سنّت فرهنگی خاص ما تعلق دارد و فرهنگ‌های دیگر ممکن است در آن اشتراک نداشته باشند.»[3] ♦️ بنابراین، مفهوم جادو به فرهنگ خاص بیش‌تر بستگی دارد و چه بسا عملی را غربی‌ها جادویی تصور کنند، در حالی که آن عمل از نظر کنش‌گر یک عمل کاملاً عادی محسوب می‌شود. 🔻پی‌نوشت: [1]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 49 [2]. همان، صص 49-52 [3]. همان، ص 52 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ به همین جهت، نادل در بررسی‌اش از باورداشت‌ها و عملکردهای قوم نوپ در افریقای غربی یادآوری می‌کند که: 🔷 ممکن است در نگاه نخست، وسوسه شویم که بسیاری از داروها و عملکردهای درمانی این قوم را در مقوله جادو قرار دهیم، اما بسیاری از این اعمال از دیدگاه خود نوپی‌ها به هیچ روی خارق العاده یا جادویی انگاشته نمی‌شود.[4] 🔶 پس دو معیار را می‌توان در مورد یک عملکرد جادویی به کار بست. برابر با یک معیار، این عمل بر حسب مـقولات مشاهده‌گر جادویی تلقی می‌شود و بنابر معیار دیگر، بر حسب مقولات کنشگر همان عمل می‌تواند درست تجربی به نظر آید. 🔻بنابراین، نادل چهار قضیه امکانی را مطرح می‌سازد: 1🔹 هم کنش‌گر و هم مشاهده‌گر عمل مورد نظر را فن تجربی و عادی می‌دانند. 2🔸 کنش‌گر عمل را معقول و تجربی، ولی مشاهده‌گر آن را غیرتجربی و نادرست به شمار می‌آورد. 3🔹 کنش‌گر عمل را آشکارا و اسرارآمیز می‌انگارد، اما مشاهده‌گر تصور می‌کند این عمل در واقع یک مبنای تجربی درست دارد. 4🔸 کنش‌گر عمل را اسرارآمیز می‌انگارد در حالی که از دیدگاه مشاهده‌گر هم فاقد یک مبنای تجربی درست است.[5] ♦️ او می‌گوید: امکان چهارم را به سادگی و روشنی می‌توان "جادو" نامید.[6] 🔷 به اعتقاد جان بیتی نیز جادو اساساً یک پدیده نمایشی است و جنبه وسیله‌ای تنها بُعد سطحی و ظـاهری آن را تشکیل می‌دهد. جادو بیش‌تر به هنر شباهت دارد تا علم و برای شناخت آن باید تحلیلی را به کار برد که متفاوت از تحلیل وسیله‌ای رفتار باشد. 🔶 جادو به تحلیلی بر حسب معنای رفتار نیاز دارد. بنابراین، برای بیتی، معقول یا نامعقول بودن اَعمال جادویی مطرح نیست، بلکه این‌ها ماهیتی نمادین دارد. پس راه شناخت آن کشف معناهایی است که این نوع اَعمال مجسّم می‌سازند.[7] 🔷 پس از بیتی، رابرت هورتون سعی داشت تحلیلی کامل از جادو ارائه دهد. البته، بحث‌های تفصیلی در این زمینه بسیار است و مجال مستقلی می‌طلبد، اما به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت: 🔶 جادو نزد مردم‌شناسان غرب همان اعمال عجیب و غریبی است که اقوام ابتدایی برای دست یابی به اهدافی خاص انجام می‌دهند. بهترین شاخص‌های جادو شاخص‌های یازده گانه ویلیام گود می‌باشد. 🔷 اما این تعریف مردم شناسان از جادو تعریف عامی است که حتی بعضاً با مناسک دینی اشتباه گرفته می‌شود. از این‌رو، آنان بحث جادو را در ضمن بحث دین مطرح می‌کنند و حتی بعضی جادو را جزیی از دین می‌انگارند. 🔶 ولی موشکافی معنای جادو و این که دقیقاً مراد جامعه شناسان از جادو چیست، مجال دیگری می‌طلبد؛ زیرا هر جامعه شناس صاحب نظر تعریفی منحصر به فرد ارائه می‌کند و شاخص‌هایی ارائه می‌دهد که با دیگری متفاوت است. 🔷 با تحقیقات در فرهنگ‌های مختلف جهان، این اصل پذیرفته شده که تفکر جادویی همراه با تفکر جان‌پنداری یک فرایند عام و همگانی در میان تمام جامعه‌های آغازین بوده و برخی معتقدند بشر از سپیده‌دم تاریخ با جادو آشنایی داشته است.[8] 🔶 ژان پیاژه نشان داده است که کودکان در جریان رشد خود، از مراحل تفکر جادویی و تفکر جان‌پندارانه می‌گذرند.[9] ♦️ درنهایت این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که هر چند شاید تعریف سحر و جادو از دید جامعه‌شناسان غربی با آنچه شرقیان آن را سحر و جادو می‌نامند، تفاوت داشته باشد، ولی در عین حال تعارف آنان نیز بی‌ارتباط با سحری که در کلام شرقیان به کار می‌رود، نیست. 🔻 پی‌نوشت: [4]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 54 [5]. همان، ص 55 [6]. همان، ص 59 [7]. همان، صص 61 و 62 [8]. بعلبکی منیر، موسوعة المورد العربیة، دارالعلم للملایین، بیروت، ج۱، ص۶۱۳ [9]. جاهودا گوستاو، روان‌شناسی خرافات، ترجمه براهنی محمدتقی، تهران، ۱۳۶۲، ج ۱، ص۱۹۰. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ مردم « تبت » برای ادای احترام 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گرسنگی و شکنجه اسیران آلمانی در فرانسه 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2